abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103403252
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]

Beginners (2008)

Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.

8 / 10
Net gezien. Zeer mooi geschreven. Aardig ontroerd door deze film.

Zeker een 8 waard inderdaad.
pi_103405651
Walk the Line (2005)

quote:
Country-legende Johnny Cash (Joaquin Phoenix) vertrekt naar Memphis waar countrymuziek nog in de kinderschoenen staat. Naarmate hij steeds bekender wordt en dus geld begint te verdienen komt hij in contact met grote sterren zoals Elvis Presley. Maar de roem wordt Johnny te veel en hij raakt aan de drugs.
Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen ( ;) Folsom Prison :9 ) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader. :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:30:32 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_103410513
Walk the Line is inderdaad een topfilm ^O^

Zelf "A Little Help (2011)" gekeken,

Wanneer haar man overlijdt aan hartfalen en ze ook nog eens gezeik van haar familie op haar bord krijgt, moet ze alle leugentjes opruimen die haar zoon heeft verspreid en hierbij nog een dosis relatieproblemen en de film is compleet.

De eerste film van Jenna Fischer (die we kennen als Pam van The Office USA) dat een drama is maar de film is nogal doelloos en uitzichtloos. Fischer die speelt haar rol wel goed en laat zien dat ze ook in andere genres kan werken maar dat redt de film niet. Er zitten wel kleine beetjes humor in verwerkt wat de film ook levendig houdt. Het is zeker geen slechte film maar het kon wel een stuk beter. 6,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:49:52 #54
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_103410930
Trespass (2011)

quote:
As they're held for ransom, a husband and wife's predicament grows more dire amid the discovery of betrayal and deception.
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_103411264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
Chicken run

kippen die willen ontsnappen uit een mini-eierenlegfabriek (niet exact, maar dat dekt de lading)

doet qua animatie ook wat gedateerd uit, maar was wel vermakelijk
7/10

Het is ook geen computer animatie. Dat voegt wel wat toe.
pi_103412822
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)

[ afbeelding ]

[..]

Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Vond de film voorspelbaar, langdradig en slecht geacteerd met een erg dun verhaal. Een 4 voor de moeite.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:03:58 #57
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_103433948
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 01:18 schreef Iemand91 het volgende:
Walk the Line (2005)
[ afbeelding ]

[..]

Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen ( ;) Folsom Prison :9 ) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader. :Y
Waanzinnig goede film inderdaad. :)

Net naar Johnny English Reborn geweest. Wel grappig, een aantal geslaagde grappen en ik vond hem beter dan het eerste deel. Een 7.
Smell the flowers while you can....
pi_103436657
- Alien (1979) 8.4
- The Next Three Days (2010) 6.5
- The Fountainhead (1949) 7.8
- 180 degrees south (2010) 7.8
- Perro come perro (2008) 7.0
- También la lluvia (2010) 8.0
- Lucky Number Slevin (2006) 8.2
- Serenity (2005) 7.2
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103437466
The hangover part 2

Verenigde Staten
Komedie
102 minuten

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms

Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, dingen gaan (weer) niet zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...

hoewel het verhaal practisch hetzelfde was als deel 1, vond ik het toch een hele leuke film om te kijken en heb ik me geen seconde verveeld. De film kijkt erg lekker weg, is zeer vermakelijk en heb een aantal keren echt kunnen lachen. Zitten toffe dingen in
7.5!
pi_103438994
Inside Man

Puur gekocht vanwege de verhaallijn en de goede commentaren op de film, maar ik vond het dramatisch slecht :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verspilling van mijn tijd en weggooid geld : een 3 :r

Burried

Top ! Spoorloos deel 2 laat je de hele tijd in spanning, niet geschikt voor mensen met claustrofobie.

8,5
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:22:28 #61
286575 Roces18
Chef de party
pi_103447256
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!

(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend :P)

Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...

Dik verdiende 9 ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_103479553
Ik heb nog nooit een HP film gezien :@
pi_103479810
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:03 schreef Prego het volgende:
ik ook niet, ben ik ook niet van plan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_103480232
quote:
De eerste 2 films moet je als volwassene sowieso niet kijken. Da's een ramp.

Ik denk dat het veel mensen vooral aanspreekt door de boeken en/of omdat ze als kind ermee zijn opgegroeid.
pi_103480318
quote:
Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap :O
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_103480354
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap :O
Die zou ik nu echt niet meer kunnen aanzien.

Laatst was de 2e op TV, ook uitgezet.
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:26:14 #67
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103480713
quote:
Ik wel maar geen Harry Potter zoals jij bedoeld....
pi_103485139
The Son of No One

http://www.imdb.com/title/tt1535612/

Politieagent heeft vroeger toen die kind was een iemand doodgeschoten en een van de trap afgegooid. Beide uit noodweer. Agent vond het in die tijd nodig in de doofpot te stoppen en nu schrijft iemand, a la 'i know what you did last summer', naar de krant over die moorden.

Wat een trage bagger. Het hele verhaal slaat nergens op. Als kind merk je er toch vrij weinig als je wel iemand vermoord en uit noodweer al helemaal niet.
Daarnaast staat er bij IMDB bij genre actie, thriller en crime. Er was welgeteld een scene waarin het een beetje tot actie kwam. en crim en thriller kan je het ook nooit toe rekenen.

Lekker links laten liggen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:05:04 #69
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_103488362
Insidious - 2010

http://www.imdb.com/title/tt1591095/

Begon redelijk als een ghost verhaal, maar zwakte iets over de helft enorm af.
Jat te veel van andere films ( poltergeist ) en de andere wereld is te surrealistisch en totaal niet overtuigend.

ik geef 'm een 4
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_103488438
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:22 schreef Roces18 het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2
[ afbeelding ]
De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!

(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend :P)

Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...

Dik verdiende 9 ^O^
Ik ben oud ;(
Tap tap tap
pi_103488472
Abduction

kan een film nog meer toevalligheden bevatten :')
ze weten alles wat ze moesten doen..
vond het een beroerde film

ik ga mee met de 3.9 op imdb..
pi_103488629
Mr. Nobody

quote:
In the year 2092, one hundred eighteen year old Nemo is recounting his life story to a reporter. He is less than clear, often times thinking that he is only thirty-four years of age. But his story becomes more confusing after he does focus on the fact of his current real age. He tells of his life at three primary points in his life: at age nine (when his parents divorced), age sixteen and age thirty-four. The confusing aspect of the story is that he tells of alternate life paths, often changing course with the flick of a decision at each of those ages. One life path has him ultimately married to Elise, a depressed woman who never got over the unrequited love she had for a guy named Stefano when she was a teenager and who asked Nemo to swear that when she died he would sprinkle her ashes on Mars. A second life path has him married to Jean. Their life is one of luxury but one also of utter boredom.

Boeiend en orgineel verhaal van Nemo. Verschillende levenspaden, verschillende fases, heen en weer gespring tussen mogelijkheden en what if's. Zoals de samenvatting al goed omschrijft. Misschien en half uurtje te lang maar een mooi verhaal om te zien. Ga er wel even voor zitten, zo makkelijk kijkt het niet weg.

IMDB: 7.8
Ik: 7.5

En even een serie tussendoor:

Californication

quote:
A writer tries to juggle his career, his relationship with his daughter and his ex-girlfriend, as well as his appetite for beautiful women.

Sex, drugs, rock en Roll en de liefde van je leven en dochter. Meet Hank Moody in Californication. Ik heb hem pas laat ontmoet. 4 seizoenen waren al klaar en ik kon dus in 1 keer alles kijken. Wel zo lekker als je verliefd gaat worden op een serie.

Wat is er niet leuk te vinden aan een rokende, zuipende neukende wandelende self destruction man. Niet spannend zoals Dexter of 25 en niet mysterieus als Lost maar het kijkt zo verdome lekker weg Hank en consorten.

IMDB: 8.5
IK: 9
pi_103489322
Oh en deze ook nog:

Hachiko: A Dog's Story

quote:
A drama based on the true story of a college professor's bond with the abandoned dog he takes into his home.

Een waargebeurd verhaal dus. Dat wist ik pas aan het einde en doet er voor de rest weinig toe. Nou ja je snapt iets beter waarom het verfilmd is. Een zondag film met heel veel regen en dan uitsluitend voor honden liefhebbers. Geen spanning, niet geweldig geacteerd behalve door de hond.

Gelukkig geen praten of denkende hond met de stem van Owen Wilson.
Maar gewoon een lieve hond. Je kan er makkelijk iets naast doen en met een halfoog kijken.

Waarom krijgt die film een 8 op de IMDB? Geen idee. Waarschijnlijk waarom ik het ook bijna een 7 zou geven. omdat het lieve beesten zijn.

Ik hou het toch nog een klein beetje realistischer op een 6,5 om de IMDB te compenseren.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:18:03 #74
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_103490025

Beginners (2010)
Net uit in Nederland, dit weekend in de bioscoop gezien. En wát een geweldige film. De vader van de hoofdpersoon (Ewan McGregor) vertelt op 75e jarige leeftijd dat hij homo is. En hij het ook in de praktijk zal brengen. Vijf jaar later gaat de vader dood. Dit gebeurt allemaal in minuut 1. De rest van de film draait om flashbacks, en de moeilijkheid van Ewan McGregor om relaties aan te gaan. Moraal van het verhaal is dat het nooit te laat is om te beginnen daarmee. Ontroerend, hilarisch grappig, romantisch, de liefste hond in film ooit en en positieve boodschap. Maar niet de makkelijkste weg. Ga deze film zien.

9/10
Overal verstand van.
pi_103492574
Frequency

quote:
John Sullivan pakt op een dag de oude radio van zijn vader en gaat er een beetje mee spelen. Ineens krijgt ie contact met zijn overleden vader, die dertig jaar terug leeft. John weet op deze manier het leven van zijn vader, die omgekomen is bij een brand, te redden, maar moet vervolgens de consequenties accepteren.
Had deze in blu-ray gekeken gisteravond en ik moet zeggen. Wat een prachtige film. Goed geacteerd en een meesterlijk verhaal. En hij blijft spannend tot in de laatste minuten. Deze komt zeker bij mijn top 10 films!! Als je houdt van de butterfly effect dan moet je deze ook zeker even kijken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')