Tradities zijn voor homo's.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
Wie is die traditie combobreaker, zet die romeinse cijfers eens terug
Vond het wel een leuke film, maar ik hou van dit soort film. Leuke comedy/drama, beetje indie met rustige gitaar muziek, waar weinig gebeurd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef Roces18 het volgende:
Eindelijk een normaal getal in de TT
Zelf Everything Must Go gekeken van Will Ferrel.
[ afbeelding ]
Eerste klas zeikfilm is het kort gezegd. Het gaat echt nergens over, langdradig nee bah. En het is niet zo dat ik niet van trage films hou maar dit sloeg echt alles. Er valt niks te lachen en er komt geen einde aan. Typisch weer zo'n film van een comedian die ook iets serieus moet maken en hierbij grandioos faalt.
Lekker laten liggen, 4
romeinse cijfers zijn niet handig i.c.m. reeksen functionaliteit.. dus cijfers lijken mij logischquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
iddquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:48 schreef Dagoduck het volgende:
Taken
Waarom heb ik die film niet eerder gezien!
8,5/10
Te onduidelijk, dit is beter.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
In m'n watchlist gezetquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]
Beginners (2008)
Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.
8 / 10
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:04 schreef NrSiX het volgende:
[..]
iddBen het eens met je cijfer. Al een tijdje geleden gezien maar een echte aanrader!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:25 schreef FUUUU het volgende:
[..]Ik ben een van de weinige die hem vrij matig vond denk ik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:31 schreef mschol het volgende:
Hoodwinked
eindelijk eens gezien..
een alternatieve versie van roodkapje, die ik persoonlijk wel aardig uitgewerkt vond.
aan de animatie merk je gewoon heel sterk dat het een oude film is die toen ook al niet hoogstaand was, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke film voor tussendoor:
6.9/10
Voor animatie kan het goed oud zijn, Ice Age ziet ook verouderd zijn ondanks zijn hoge budgetquote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:53 schreef Tim86 het volgende:
[..]
2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.
Er is ook een deel 2 BTW
Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block
wel grappig maar sloeg nergens op die hele film niet![]()
cijfer: 6.5 <- puur om de vermaak en de maffe humor
Evertything must go van Will Pherrel
vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.
cijfer: 7.0 had soms zn saaie kanten..maar kwa verhaal vond ik wel aanspreken..
Captain America First Avenger
wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten![]()
cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al moet ik toch wel een 3 geven.
[ Bericht 2% gewijzigd door truedestiny op 20-10-2011 11:44:10 ]
Klotebanner 2/10quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion
[ afbeelding ]
Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.
Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.
Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.
Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.
Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.
Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan.
Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film.
Als actiethriller onvoldoende, als docudrama stukken beter.
Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:06 schreef Bosbeetle het volgende:
klinkt heel erg outbreak maar dan minder spannend (klopt dat ongeveer? )
Een 9? Echt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block
wel grappig maar sloeg nergens op die hele film niet![]()
cijfer: 6.5 <- puur om de vermaak en de maffe humor
Evertything must go van Will Pherrel
vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.
cijfer: 7.0 had soms zn saaie kanten..maar kwa verhaal vond ik wel aanspreken..
Captain America First Avenger
wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten![]()
cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.
Captain Americaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:14 schreef Liteiten het volgende:
[..]
Een 9? Echt?
Je weet dat een 10 een perfecte score is toch?
Ik heb hem deze week ook gezien, maar ik vond het echt niet om aan te zien. De special effects waren zo dramatisch dat ik me begon af te vragen of het niet expres zo slecht was. Verder sloeg ook gewoon het hele verhaal nergens op, en een beetje meeleven met de personage's zat er ook niet in. Ik vond hem echt zwaar teleurstellend.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Gister Sint gezien.
Vond hem wel vermakelijk, paar toffe stukjes met messen door hoofden en dergelijke. Vond het einde wel wat vlug gaan. En ik vond dat de karakters voor mensen die net dierbaren zijn verloren wel behoorlijk nuchter bleven..
Toch een 7.
Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:38 schreef SnuggLe het volgende:
The Hangover part 2
Eindelijk een goed te bekijken versie beschikbaar, dus gisteren avond er eens voor gaan zitten. De verwachtingen waren hoog, had wel zin in deze film. Deel 1 was op zich wel 'nieuw' qua concept en ook erg grappig, dus kom maar op met deel 2.
De Wolfpack staat aan de vooravond van de bruiloft van Stu. In Thailand. En Adam mag niet mee. Maar...die gaat toch mee en shit hits the fan. Again. Dat is heel snel het verhaal. En natuurlijk moet men er weer achter zien te komen "Wat er is gebeurt".
Het verhaal is verder best dun en er zitten ook niet echt hele verrassende wendingen in. Het is onderhoudend. Storend is wel het einde, als men net 'geland' is met de speedboot. En dan krijg je een half-zacht verhaal van Stu, en dan is het ineens "eind goed, al goed". Beetje jammer.
Magere 6,5.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:38 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al moet ik toch wel een 3 geven.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.
Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel
The Outside Agency
Volgens mij was het leger juist redelijk aanwezig in Outbreak. Het is een tijdje terug dat ik hem gezien heb, maar kan mij nog wel herinneren dat ze naast de quarantaine afzettingen ook goed gebruikt werden om de toon qua sfeer (onderdrukken van de pers/radio) en spanning (fuel-air bomb) te zetten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.
Ik heb hem ook gekekenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:19 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.
Toch ook een 6,5 voor de Chinees en die bolle met die baard
Maxspeed.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef dabadbass het volgende:
Welke versie is van The Hangover II dan? Ik zag alleen maar Cams staan.
Heb al van verschillende mensen gehoord dat ik hem beter kan mijden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Enige reden dat ik de Hangover 2 wil zien.
Zo ergerlijk dat ze niet iemand anders die stem lieten inspreken toen die nog klein was, gewoon irritant en tegelijkertijd lachwekkend.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:09 schreef haakon het volgende:
[..]
Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.
Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel
Net gezien. Zeer mooi geschreven. Aardig ontroerd door deze film.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]
Beginners (2008)
Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.
8 / 10
Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen (quote:Country-legende Johnny Cash (Joaquin Phoenix) vertrekt naar Memphis waar countrymuziek nog in de kinderschoenen staat. Naarmate hij steeds bekender wordt en dus geld begint te verdienen komt hij in contact met grote sterren zoals Elvis Presley. Maar de roem wordt Johnny te veel en hij raakt aan de drugs.
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.quote:As they're held for ransom, a husband and wife's predicament grows more dire amid the discovery of betrayal and deception.
Het is ook geen computer animatie. Dat voegt wel wat toe.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
Chicken run
kippen die willen ontsnappen uit een mini-eierenlegfabriek (niet exact, maar dat dekt de lading)
doet qua animatie ook wat gedateerd uit, maar was wel vermakelijk
7/10
Vond de film voorspelbaar, langdradig en slecht geacteerd met een erg dun verhaal. Een 4 voor de moeite.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)
[ afbeelding ]
[..]
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Waanzinnig goede film inderdaad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:18 schreef Iemand91 het volgende:
Walk the Line (2005)
[ afbeelding ]
[..]
Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen (Folsom Prison
) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verspilling van mijn tijd en weggooid geld : een 3![]()
Burried
Top ! Spoorloos deel 2 laat je de hele tijd in spanning, niet geschikt voor mensen met claustrofobie.
8,5"You can call me Susan if it makes you happy"
De eerste 2 films moet je als volwassene sowieso niet kijken. Da's een ramp.quote:
Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaapquote:
Die zou ik nu echt niet meer kunnen aanzien.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap
Ik ben oudquote:Op zondag 23 oktober 2011 12:22 schreef Roces18 het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2
[ afbeelding ]
De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!
(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend)
Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...
Dik verdiende 9
quote:In the year 2092, one hundred eighteen year old Nemo is recounting his life story to a reporter. He is less than clear, often times thinking that he is only thirty-four years of age. But his story becomes more confusing after he does focus on the fact of his current real age. He tells of his life at three primary points in his life: at age nine (when his parents divorced), age sixteen and age thirty-four. The confusing aspect of the story is that he tells of alternate life paths, often changing course with the flick of a decision at each of those ages. One life path has him ultimately married to Elise, a depressed woman who never got over the unrequited love she had for a guy named Stefano when she was a teenager and who asked Nemo to swear that when she died he would sprinkle her ashes on Mars. A second life path has him married to Jean. Their life is one of luxury but one also of utter boredom.
quote:A writer tries to juggle his career, his relationship with his daughter and his ex-girlfriend, as well as his appetite for beautiful women.
quote:A drama based on the true story of a college professor's bond with the abandoned dog he takes into his home.
Had deze in blu-ray gekeken gisteravond en ik moet zeggen. Wat een prachtige film. Goed geacteerd en een meesterlijk verhaal. En hij blijft spannend tot in de laatste minuten. Deze komt zeker bij mijn top 10 films!! Als je houdt van de butterfly effect dan moet je deze ook zeker even kijken!quote:John Sullivan pakt op een dag de oude radio van zijn vader en gaat er een beetje mee spelen. Ineens krijgt ie contact met zijn overleden vader, die dertig jaar terug leeft. John weet op deze manier het leven van zijn vader, die omgekomen is bij een brand, te redden, maar moet vervolgens de consequenties accepteren.
Gisteren ook gezien. Dacht, ik geef Cage nog een kans, maar nee, deze man moet stoppen met acteren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)
[ afbeelding ]
[..]
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog geen 4 waard![]()
Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
Band Of Brothers
nu bij Episode 5/10 aangekomen..
die serie blijft geweldig, hoe vaak ik em ook kijk.. (ja hij kakt in de laatste ep (10) wat in, dat is wel jammer)
9/10
Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zondequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:16 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.
Ik ga hem ook kijken nu3e keer in 2 jaar. (al wordt het vervelend kijken, ik ken Damien lewis (captain Winters) nu als een oorlogsveteraan uit irak die moslim is geworden door homeland, en Collin Hanks (Lt. Jones) als seriemoordenaar uit Dexter)
zonde? nee joh, daarna kijk je em gewoon nog een keerquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zondeHeb van het weekend aflevering 7 bekeken, dus ik ben er al bijna doorheen
ik heb em wel uitgekeken maar hij was duidelijk een stuk minderquote:Bij de Pacific bleef ik bij de eerste aflevering al haken. Het sprak me gewoon niet aan
hij is nog veel kutter dan de poster doet vermoeden. veel bekende acteurs maar geen van allen in een bijzondere rol. veel onzinnige dingen die cool zouden moeten zijn, net alsof de makers per se een rare film wilden maken. mislukt hoopje stront.quote:Een geheimzinnige zwerver (Josh Hartnett) en een vurige jonge Japanse strijder Yoshi (Gackt Camui) arriveren allebei in een stad die gedomineerd wordt door een misdaadsyndicaat. Ieder voor zich is geobsedeerd door zijn afzonderlijke missie.
The Pacific wilde een hele andere snaar raken dan band of brothers, als je had gedacht dat het hetzelfde principe zou zijn dan valt die inderdaad tegen! Ik zelf vond juist dat the pacific een heerlijke grimmige sfeer neerzette met een duidelijk beeld hoe ziekelijk de oorlog was en hoe mensen veranderde en hoe traumatiserend het wel niet was. Begrijp mij niet verkeerd, band of brothers doet dit ook, maar op een andere manier.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:47 schreef mschol het volgende:
the pacific was dan ook een slap aftreksel dat zo veel beter had kunnen, gemiste kans.
Ik kan me wel vinden in je recensie, ik vond het trage (stille) tempo juist erg prettig, maar anderen vonden het weer helemaal niks.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion
[ afbeelding ]
Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.
Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.
Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.
Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.
Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.
Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan.
Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film.
Als actiethriller onvoldoende, als docudrama stukken beter.
Toevallig gisteren ook gezien. Leuk verhaal ja en leuk einde. Relaxte film. Ik geef het hetzelfde cijfer als jijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef casper019 het volgende:
Midnight in paris
[ afbeelding ]
Spanje / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
94 minuten
geregisseerd door Woody Allen
met Owen Wilson, Rachel McAdams en Marion Cotillard
'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...
hele toffe film waar je helemaal in het verhaal gezogen word, ook een toffe clou op het einde. echt een leuke relaxte film om te zien!
dikke 7.5 tot 8
Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:01 schreef Copycat het volgende:
Mooi om te zien hoe smaken kunnen verschillen. Ik vond dat zo'n zwakke, voorspelbare romcom.
Ik zag die IMDBcijfers ook en die verbaasden mij weer. Maar ik heb het met meer films die overal de hemel in worden geprezen. V for vengeance (?) bijvoorbeeld: binnen een half uur de bioscoop uitgelopen na de zoveelste ergerlijke dialoog. Als ik me eenmaal ergens aan ga ergeren, wordt dat alleen maar groter en groter. Totdat het onhoudbaar wordt. Onhoudbaar!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:29 schreef Mike het volgende:
Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |