abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103265820

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:21:26 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_103269929
Eindelijk een normaal getal in de TT *O*

Zelf Everything Must Go gekeken van Will Ferrel.

Eerste klas zeikfilm is het kort gezegd. Het gaat echt nergens over, langdradig nee bah. En het is niet zo dat ik niet van trage films hou maar dit sloeg echt alles. Er valt niks te lachen en er komt geen einde aan. Typisch weer zo'n film van een comedian die ook iets serieus moet maken en hierbij grandioos faalt.

Lekker laten liggen, 4

[ Bericht 69% gewijzigd door Roces18 op 19-10-2011 10:28:06 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:24:05 #3
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_103270017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef Roces18 het volgende:
Idd, houden zo.
O)))
pi_103270357
Wie is die traditie combobreaker, zet die romeinse cijfers eens terug :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_103271063
quote:
15s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
Tradities zijn voor homo's.
pi_103271145
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef Roces18 het volgende:

Zelf Everything Must Go gekeken van Will Ferrel.
[ afbeelding ]
Eerste klas zeikfilm is het kort gezegd. Het gaat echt nergens over, langdradig nee bah. En het is niet zo dat ik niet van trage films hou maar dit sloeg echt alles. Er valt niks te lachen en er komt geen einde aan. Typisch weer zo'n film van een comedian die ook iets serieus moet maken en hierbij grandioos faalt.

Lekker laten liggen, 4
Vond het wel een leuke film, maar ik hou van dit soort film. Leuke comedy/drama, beetje indie met rustige gitaar muziek, waar weinig gebeurd. :)
pi_103272897
quote:
romeinse cijfers zijn niet handig i.c.m. reeksen functionaliteit.. dus cijfers lijken mij logisch :Y
pi_103276101
Born to Race

Als je een beetje van snelle auto's houdt kun je er naar kijken, maar voor het verhaal hoef je het in elk geval niet te doen :P. Hangt van behoorlijk wat cliché's aan elkaar, karakterontwikkeling wordt wel geprobeerd maar is door de acteurs niet vertaald in een vorm waar je je mee verbonden voelt. Meer dan eenvoudig vermaakt is het niet, dus het houdt op bij een 6.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:48:05 #9
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_103285751
Taken

Waarom heb ik die film niet eerder gezien!

8,5/10
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_103286478
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:48 schreef Dagoduck het volgende:
Taken

Waarom heb ik die film niet eerder gezien!

8,5/10
idd ;) Ben het eens met je cijfer. Al een tijdje geleden gezien maar een echte aanrader!
Zo niet.. dan toch!
pi_103286982
quote:
Te onduidelijk, dit is beter.

Ah kut, tis alweer terug.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:48:56 #12
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_103288213

Beginners (2008)

Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.

8 / 10
pi_103288422
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]

Beginners (2008)

Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.

8 / 10
In m'n watchlist gezet
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 18:35:55 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_103290014
Een van de mods heeft de Romeinse cijfers teruggeplaatst. Dat er uberhaupt iemand van over de zeik gaat is al best erg, maar verder commentaar kan in het feedbacktopic. :+

Hier graag weer gewoon ontopic.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_103295280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:04 schreef NrSiX het volgende:

[..]

idd ;) Ben het eens met je cijfer. Al een tijdje geleden gezien maar een echte aanrader!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103298804
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:25 schreef FUUUU het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een van de weinige die hem vrij matig vond denk ik? :'(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_103299022
Hoodwinked
eindelijk eens gezien..

een alternatieve versie van roodkapje, die ik persoonlijk wel aardig uitgewerkt vond.

aan de animatie merk je gewoon heel sterk dat het een oude film is die toen ook al niet hoogstaand was, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke film voor tussendoor:
6.9/10
pi_103309286
Rabat

Nederland
Roadmovie
105 minuten

geregisseerd door Victor Ponten en Jim Taihuttu
met Nasrdin Dchar, Achmed Akkabi en Chico Kenzari

Rabat is een roadmovie die de kijker meeneemt op de reis van de drie vrienden Nadir (Nasrdin Dchar), Abdel (Achmed Akkabi) en Zakaria (Chico Kenzari). Als Nadir van de ene op de andere dag de oude taxi van zijn vader van Amsterdam naar Rabat moet rijden, nodigen zijn twee beste vrienden zichzelf uit om met hem mee te gaan. De reis voert het drietal door het Europese landschap naar de Marokkaanse hoofdstad. Nieuwe werelden, ontmoetingen onderweg en het geheime reisdoel van Nadir zetten de vriendschap naarmate ze dichter bij Rabat komen steeds verder onder druk.

hele leuke gezellig en toffe film, goed acteer werk en af en toe ook wat leuke humor ertussen. film kijkt heel lekker weg en verveeld geen seconde. echt een aanrader om te zien
dikke 7.5
pi_103312601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:31 schreef mschol het volgende:
Hoodwinked
eindelijk eens gezien..

een alternatieve versie van roodkapje, die ik persoonlijk wel aardig uitgewerkt vond.

aan de animatie merk je gewoon heel sterk dat het een oude film is die toen ook al niet hoogstaand was, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke film voor tussendoor:
6.9/10
2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.

Er is ook een deel 2 BTW
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_103312667
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 02:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.

Er is ook een deel 2 BTW
Voor animatie kan het goed oud zijn, Ice Age ziet ook verouderd zijn ondanks zijn hoge budget
pi_103314346
Gister Sint gezien.

Vond hem wel vermakelijk, paar toffe stukjes met messen door hoofden en dergelijke. Vond het einde wel wat vlug gaan. En ik vond dat de karakters voor mensen die net dierbaren zijn verloren wel behoorlijk nuchter bleven..

Toch een 7.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:13:25 #22
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103315687
Damn, wat was Bridesmaids slecht. Mijn vrouw keek het, ik keek (een groot deel) mee. Zeikwijven, irritant gezever, echte vrouwendingen die nergens over gaan, treuzeltrutten. BAH. De jaloezie, het je druk maken om niets, het 'ik ben zo onzeker dat ik andere mensen mijn leven en geluk laat bepalen' en natuurlijk ook nog de klassieker 'ik ben onzeker over mijn gewicht, ik eet 3 zakken chips'. Nuff said. Wat een baggerfilm.

Echt, deze film heeft alles om te laten zien waarom een deel van de hedendaagse vrouw een domme muts is van nature. :|W
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:58:12 #23
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_103316962
Hudsucker Proxy (Coen brothers)
IMDB: 7.4/10 from 36,601 users
Mijn: 7.5

Synopsis:
A naive business graduate is installed as president of a manufacturing company as part of a stock scam.

Mening
Heerlijk sfeertje wordt neergezet in deze film. Niet te intellectueel, gewoon lekker wegkijken.
Lachwekkend en af en toe meelijwekkend. Tim Robbins zet ook in deze film een goed karakter neer. 1 zin blijft je de hele film bij: "You know, for kids!"
Maar, wat ik vaker mee maak met films van de Coen broers, ik wil hem nog een keer kijken om alles te begrijpen. Er gebeurt gewoon erg veel.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:05:19 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_103317185
Red State

3 jongens reageren op een advertentie in de buurt voor een trio met een vrouw. Helaas blijkt dat niet uitkomen en in plaats daarvan worden ze verdoofd door een middeltje in hun bier en worden ze de volgende dag wakker in een kooi in een kerk.

Deze film over fundamentalistische christenen is niet zozeer een horror zoals iedereen het zo ongeveer noemt. :') Het is een originele actie/thriller die elke keer weer je aandacht er bij vast pakt door leuke plotwendingen. De film komt ook realistisch over door lekker rauw en overtuigend te zijn. Zeker een aanrader 7,8 :7
pi_103317683
Attack the block

wel grappig maar sloeg nergens op die hele film niet :O

cijfer: 6.5 <- puur om de vermaak en de maffe humor

Evertything must go van Will Pherrel

vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.

cijfer: 7.0 had soms zn saaie kanten..maar kwa verhaal vond ik wel aanspreken..

Captain America First Avenger

wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten _O_

cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
pi_103318312
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block

vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.

wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten _O_

cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.
SPOILER
SPOILER
Al met al moet ik toch wel een 3 geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door truedestiny op 20-10-2011 11:44:10 ]
pi_103354260
Contagion

Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.

Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.

Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.

Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.

Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.

Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan. :P

Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film. :)

Als actiethriller onvoldoende, als docudrama stukken beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 21-10-2011 00:13:46 ]
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:06:35 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103354371
klinkt heel erg outbreak maar dan minder spannend (klopt dat ongeveer? )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_103354447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:54 schreef DoeNutz het volgende:

[..]

In m'n watchlist gezet
Me too.
pi_103354631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion

[ afbeelding ]

Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.

Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.

Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.

Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.

Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.

Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan. :P

Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film. :)

Klotebanner 2/10
pi_103354633
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:06 schreef Bosbeetle het volgende:
klinkt heel erg outbreak maar dan minder spannend (klopt dat ongeveer? )
Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.
pi_103354735
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block

Een 9? Echt?

Je weet dat een 10 een perfecte score is toch?
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:18:33 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103354912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.
In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_103355615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:14 schreef Liteiten het volgende:

[..]

Een 9? Echt?

Je weet dat een 10 een perfecte score is toch?
Captain America :')

Hoe nep wil je een film hebben? :') eerder een 3 voor de moeite omdat de CGI niet slecht is. :s)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_103356786
Yep, tov veel andere hero-movies is Captain America toch wel echt een stuk minder..Bijvoorbeeld laatst weer de 2 Iron man films gezien (ook Marvel) en vind die dan wel een stuk beter.
pi_103356940
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Gister Sint gezien.

Vond hem wel vermakelijk, paar toffe stukjes met messen door hoofden en dergelijke. Vond het einde wel wat vlug gaan. En ik vond dat de karakters voor mensen die net dierbaren zijn verloren wel behoorlijk nuchter bleven..

Toch een 7.
Ik heb hem deze week ook gezien, maar ik vond het echt niet om aan te zien. De special effects waren zo dramatisch dat ik me begon af te vragen of het niet expres zo slecht was. Verder sloeg ook gewoon het hele verhaal nergens op, en een beetje meeleven met de personage's zat er ook niet in. Ik vond hem echt zwaar teleurstellend.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:38:41 #37
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103361163
The Hangover part 2
Eindelijk een goed te bekijken versie beschikbaar, dus gisteren avond er eens voor gaan zitten. De verwachtingen waren hoog, had wel zin in deze film. Deel 1 was op zich wel 'nieuw' qua concept en ook erg grappig, dus kom maar op met deel 2.

De Wolfpack staat aan de vooravond van de bruiloft van Stu. In Thailand. En Adam mag niet mee. Maar...die gaat toch mee en shit hits the fan. Again. Dat is heel snel het verhaal. En natuurlijk moet men er weer achter zien te komen "Wat er is gebeurt".

Het verhaal is verder best dun en er zitten ook niet echt hele verrassende wendingen in. Het is onderhoudend. Storend is wel het einde, als men net 'geland' is met de speedboot. En dan krijg je een half-zacht verhaal van Stu, en dan is het ineens "eind goed, al goed". Beetje jammer.

Magere 6,5.
pi_103361732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:38 schreef SnuggLe het volgende:
The Hangover part 2
Eindelijk een goed te bekijken versie beschikbaar, dus gisteren avond er eens voor gaan zitten. De verwachtingen waren hoog, had wel zin in deze film. Deel 1 was op zich wel 'nieuw' qua concept en ook erg grappig, dus kom maar op met deel 2.

De Wolfpack staat aan de vooravond van de bruiloft van Stu. In Thailand. En Adam mag niet mee. Maar...die gaat toch mee en shit hits the fan. Again. Dat is heel snel het verhaal. En natuurlijk moet men er weer achter zien te komen "Wat er is gebeurt".

Het verhaal is verder best dun en er zitten ook niet echt hele verrassende wendingen in. Het is onderhoudend. Storend is wel het einde, als men net 'geland' is met de speedboot. En dan krijg je een half-zacht verhaal van Stu, en dan is het ineens "eind goed, al goed". Beetje jammer.

Magere 6,5.
Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.
Toch ook een 6,5 voor de Chinees en die bolle met die baard :D
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:55:17 #39
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_103362367
Welke versie is van The Hangover II dan? Ik zag alleen maar Cams staan.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:09:54 #40
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_103362752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:38 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.
SPOILER
SPOILER
Al met al moet ik toch wel een 3 geven.
Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.

Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel :s)
The Outside Agency
pi_103365298
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.
Volgens mij was het leger juist redelijk aanwezig in Outbreak. Het is een tijdje terug dat ik hem gezien heb, maar kan mij nog wel herinneren dat ze naast de quarantaine afzettingen ook goed gebruikt werden om de toon qua sfeer (onderdrukken van de pers/radio) en spanning (fuel-air bomb) te zetten.

Ik ga Contagion wel uit nieuwsgierigheid kijken, ben wel benieuwd wat er overblijft als je het leger buiten spel zet in een pandemie film. Ik vermoed dat ik dan net zo goed de wiki over SARS kan gaan lezen. :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:27:25 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_103365414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:19 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.
Toch ook een 6,5 voor de Chinees en die bolle met die baard :D
Ik heb hem ook gekeken :P Had lage verwachtingen want ik vond deel 1 al niet zo leuk, maar deze was wel beter. Het verhaal is een schaamteloze kopie van deel 1 alleen een leuke toevoeging is het aapje. Wat een geniaal beestje is dat.

magere 6 ;)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:04:32 #43
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103366861
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef dabadbass het volgende:
Welke versie is van The Hangover II dan? Ik zag alleen maar Cams staan.
Maxspeed.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:04:52 #44
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103366875
Komisch om te zien dat we allemaal rond de 6-6,5 zitten.

Die Chinees was inderdaad een baas ja, geniaal.
pi_103367539
Chang van Community! :D
pi_103370960
Enige reden dat ik de Hangover 2 wil zien. :Y
pi_103387973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Enige reden dat ik de Hangover 2 wil zien. :Y
Heb al van verschillende mensen gehoord dat ik hem beter kan mijden.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_103390480
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:09 schreef haakon het volgende:

[..]

Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.

Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel :s)
Zo ergerlijk dat ze niet iemand anders die stem lieten inspreken toen die nog klein was, gewoon irritant en tegelijkertijd lachwekkend.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:07:58 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103395124
The Simpsons - Season 2
Had de meeste afleveringen van dit seizoen al eens gezien. Leuk seizoen met een hoop geniale afleveringen, uit een tijd dat The Simpsons nog geniaal was...
En Homer blijft natuurlijk een held. D`oh!

8,0/10
pi_103401916
Chicken run

kippen die willen ontsnappen uit een mini-eierenlegfabriek (niet exact, maar dat dekt de lading)

doet qua animatie ook wat gedateerd uit, maar was wel vermakelijk
7/10

Band Of Brothers
nu bij Episode 5/10 aangekomen..

die serie blijft geweldig, hoe vaak ik em ook kijk.. (ja hij kakt in de laatste ep (10) wat in, dat is wel jammer)
9/10
pi_103403252
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]

Beginners (2008)

8 / 10
Net gezien. Zeer mooi geschreven. Aardig ontroerd door deze film.

Zeker een 8 waard inderdaad.
pi_103405651
Walk the Line (2005)

quote:
Country-legende Johnny Cash (Joaquin Phoenix) vertrekt naar Memphis waar countrymuziek nog in de kinderschoenen staat. Naarmate hij steeds bekender wordt en dus geld begint te verdienen komt hij in contact met grote sterren zoals Elvis Presley. Maar de roem wordt Johnny te veel en hij raakt aan de drugs.
Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen ( ;) Folsom Prison :9 ) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader. :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:30:32 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_103410513
Walk the Line is inderdaad een topfilm ^O^

Zelf "A Little Help (2011)" gekeken,

Wanneer haar man overlijdt aan hartfalen en ze ook nog eens gezeik van haar familie op haar bord krijgt, moet ze alle leugentjes opruimen die haar zoon heeft verspreid en hierbij nog een dosis relatieproblemen en de film is compleet.

De eerste film van Jenna Fischer (die we kennen als Pam van The Office USA) dat een drama is maar de film is nogal doelloos en uitzichtloos. Fischer die speelt haar rol wel goed en laat zien dat ze ook in andere genres kan werken maar dat redt de film niet. Er zitten wel kleine beetjes humor in verwerkt wat de film ook levendig houdt. Het is zeker geen slechte film maar het kon wel een stuk beter. 6,5
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:49:52 #54
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_103410930
Trespass (2011)

quote:
As they're held for ransom, a husband and wife's predicament grows more dire amid the discovery of betrayal and deception.
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_103411264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
Chicken run

kippen die willen ontsnappen uit een mini-eierenlegfabriek (niet exact, maar dat dekt de lading)

doet qua animatie ook wat gedateerd uit, maar was wel vermakelijk
7/10

Het is ook geen computer animatie. Dat voegt wel wat toe.
pi_103412822
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)

[ afbeelding ]

[..]

Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Vond de film voorspelbaar, langdradig en slecht geacteerd met een erg dun verhaal. Een 4 voor de moeite.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:03:58 #57
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_103433948
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 01:18 schreef Iemand91 het volgende:
Walk the Line (2005)
[ afbeelding ]

[..]

Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen ( ;) Folsom Prison :9 ) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader. :Y
Waanzinnig goede film inderdaad. :)

Net naar Johnny English Reborn geweest. Wel grappig, een aantal geslaagde grappen en ik vond hem beter dan het eerste deel. Een 7.
Smell the flowers while you can....
pi_103436657
- Alien (1979) 8.4
- The Next Three Days (2010) 6.5
- The Fountainhead (1949) 7.8
- 180 degrees south (2010) 7.8
- Perro come perro (2008) 7.0
- También la lluvia (2010) 8.0
- Lucky Number Slevin (2006) 8.2
- Serenity (2005) 7.2
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_103437466
The hangover part 2

Verenigde Staten
Komedie
102 minuten

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms

Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, dingen gaan (weer) niet zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...

hoewel het verhaal practisch hetzelfde was als deel 1, vond ik het toch een hele leuke film om te kijken en heb ik me geen seconde verveeld. De film kijkt erg lekker weg, is zeer vermakelijk en heb een aantal keren echt kunnen lachen. Zitten toffe dingen in
7.5!
pi_103438994
Inside Man

Puur gekocht vanwege de verhaallijn en de goede commentaren op de film, maar ik vond het dramatisch slecht :'(

SPOILER
Verspilling van mijn tijd en weggooid geld : een 3 :r

Burried

Top ! Spoorloos deel 2 laat je de hele tijd in spanning, niet geschikt voor mensen met claustrofobie.

8,5
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:22:28 #61
286575 Roces18
Chef de party
pi_103447256
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!

(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend :P)

Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...

Dik verdiende 9 ^O^
pi_103479553
Ik heb nog nooit een HP film gezien :@
pi_103479810
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:03 schreef Prego het volgende:
ik ook niet, ben ik ook niet van plan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_103480232
quote:
De eerste 2 films moet je als volwassene sowieso niet kijken. Da's een ramp.

Ik denk dat het veel mensen vooral aanspreekt door de boeken en/of omdat ze als kind ermee zijn opgegroeid.
pi_103480318
quote:
Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap :O
pi_103480354
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap :O
Die zou ik nu echt niet meer kunnen aanzien.

Laatst was de 2e op TV, ook uitgezet.
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:26:14 #67
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103480713
quote:
Ik wel maar geen Harry Potter zoals jij bedoeld....
pi_103485139
The Son of No One

http://www.imdb.com/title/tt1535612/

Politieagent heeft vroeger toen die kind was een iemand doodgeschoten en een van de trap afgegooid. Beide uit noodweer. Agent vond het in die tijd nodig in de doofpot te stoppen en nu schrijft iemand, a la 'i know what you did last summer', naar de krant over die moorden.

Wat een trage bagger. Het hele verhaal slaat nergens op. Als kind merk je er toch vrij weinig als je wel iemand vermoord en uit noodweer al helemaal niet.
Daarnaast staat er bij IMDB bij genre actie, thriller en crime. Er was welgeteld een scene waarin het een beetje tot actie kwam. en crim en thriller kan je het ook nooit toe rekenen.

Lekker links laten liggen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:05:04 #69
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_103488362
Insidious - 2010

http://www.imdb.com/title/tt1591095/

Begon redelijk als een ghost verhaal, maar zwakte iets over de helft enorm af.
Jat te veel van andere films ( poltergeist ) en de andere wereld is te surrealistisch en totaal niet overtuigend.

ik geef 'm een 4
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_103488438
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:22 schreef Roces18 het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2
[ afbeelding ]
De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!

(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend :P)

Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...

Dik verdiende 9 ^O^
Ik ben oud ;(
Tap tap tap
pi_103488472
Abduction

kan een film nog meer toevalligheden bevatten :')
ze weten alles wat ze moesten doen..
vond het een beroerde film

ik ga mee met de 3.9 op imdb..
pi_103488629
Mr. Nobody

quote:
In the year 2092, one hundred eighteen year old Nemo is recounting his life story to a reporter. He is less than clear, often times thinking that he is only thirty-four years of age. But his story becomes more confusing after he does focus on the fact of his current real age. He tells of his life at three primary points in his life: at age nine (when his parents divorced), age sixteen and age thirty-four. The confusing aspect of the story is that he tells of alternate life paths, often changing course with the flick of a decision at each of those ages. One life path has him ultimately married to Elise, a depressed woman who never got over the unrequited love she had for a guy named Stefano when she was a teenager and who asked Nemo to swear that when she died he would sprinkle her ashes on Mars. A second life path has him married to Jean. Their life is one of luxury but one also of utter boredom.

Boeiend en orgineel verhaal van Nemo. Verschillende levenspaden, verschillende fases, heen en weer gespring tussen mogelijkheden en what if's. Zoals de samenvatting al goed omschrijft. Misschien en half uurtje te lang maar een mooi verhaal om te zien. Ga er wel even voor zitten, zo makkelijk kijkt het niet weg.

IMDB: 7.8
Ik: 7.5

En even een serie tussendoor:

Californication

quote:
A writer tries to juggle his career, his relationship with his daughter and his ex-girlfriend, as well as his appetite for beautiful women.

Sex, drugs, rock en Roll en de liefde van je leven en dochter. Meet Hank Moody in Californication. Ik heb hem pas laat ontmoet. 4 seizoenen waren al klaar en ik kon dus in 1 keer alles kijken. Wel zo lekker als je verliefd gaat worden op een serie.

Wat is er niet leuk te vinden aan een rokende, zuipende neukende wandelende self destruction man. Niet spannend zoals Dexter of 25 en niet mysterieus als Lost maar het kijkt zo verdome lekker weg Hank en consorten.

IMDB: 8.5
IK: 9
pi_103489322
Oh en deze ook nog:

Hachiko: A Dog's Story

quote:
A drama based on the true story of a college professor's bond with the abandoned dog he takes into his home.

Een waargebeurd verhaal dus. Dat wist ik pas aan het einde en doet er voor de rest weinig toe. Nou ja je snapt iets beter waarom het verfilmd is. Een zondag film met heel veel regen en dan uitsluitend voor honden liefhebbers. Geen spanning, niet geweldig geacteerd behalve door de hond.

Gelukkig geen praten of denkende hond met de stem van Owen Wilson.
Maar gewoon een lieve hond. Je kan er makkelijk iets naast doen en met een halfoog kijken.

Waarom krijgt die film een 8 op de IMDB? Geen idee. Waarschijnlijk waarom ik het ook bijna een 7 zou geven. omdat het lieve beesten zijn.

Ik hou het toch nog een klein beetje realistischer op een 6,5 om de IMDB te compenseren.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:18:03 #74
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_103490025

Beginners (2010)
Net uit in Nederland, dit weekend in de bioscoop gezien. En wát een geweldige film. De vader van de hoofdpersoon (Ewan McGregor) vertelt op 75e jarige leeftijd dat hij homo is. En hij het ook in de praktijk zal brengen. Vijf jaar later gaat de vader dood. Dit gebeurt allemaal in minuut 1. De rest van de film draait om flashbacks, en de moeilijkheid van Ewan McGregor om relaties aan te gaan. Moraal van het verhaal is dat het nooit te laat is om te beginnen daarmee. Ontroerend, hilarisch grappig, romantisch, de liefste hond in film ooit en en positieve boodschap. Maar niet de makkelijkste weg. Ga deze film zien.

9/10
Overal verstand van.
pi_103492574
Frequency

quote:
John Sullivan pakt op een dag de oude radio van zijn vader en gaat er een beetje mee spelen. Ineens krijgt ie contact met zijn overleden vader, die dertig jaar terug leeft. John weet op deze manier het leven van zijn vader, die omgekomen is bij een brand, te redden, maar moet vervolgens de consequenties accepteren.
Had deze in blu-ray gekeken gisteravond en ik moet zeggen. Wat een prachtige film. Goed geacteerd en een meesterlijk verhaal. En hij blijft spannend tot in de laatste minuten. Deze komt zeker bij mijn top 10 films!! Als je houdt van de butterfly effect dan moet je deze ook zeker even kijken!
pi_103496870
Drive

Prima, orginele film over een koele stuntrijder die bijklust als chauffeur bij overvallen, totdat zijn geliefde buurvrouw dreigt erin betrokken te raken en hij dit wil voorkomen. Een paar adembenemende scene's worden afgewisseld met rustige momenten die soms wat doelloos lijken maar mij niet stoorde. Goede acteurs in bijrollen van Breaking Bad, Sons of Anarchy en Mad Men.

8.2
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:44:09 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103500007
Sykt lykkelig (Happy, Happy) (2010, Nor, Anne Sewitsky)
Kaja is de ultieme optimist. Zelfs het feit dat ze getrouwd is met een man die nauwelijks interesse in haar heeft omdat hij haar niet meer aantrekkelijk vindt kan dit niet veranderen. Maar als haar nieuwe buren een perfect stel lijken te zijn, begint er toch iets bij Kaja te knagen. Haar nieuwe buren zijn succesvol, knap, zingen in een koor en hebben zelfs een kind geadopteerd uit Ethiopië. Via hun leert Kaja een totaal nieuwe wereld kennen, maar haar eigen wereld staat daardoor wel compleet op zijn kop
Typisch leuk indie filmpje waarin een drama wordt geserveerd in een luchtig sausje. De film balanceert goed tussen drama en komedie. De muzikale intermezzo's met een koor maakt de film nog meer absurdistisch.
Agnes Kittelsen, die Kaya speelt, slaagt met vlag en wimpel voor de uiterst moeilijke taak om een overoptimistisch iemand, die ondertussen duidelijk onderhuids met problemen speelt en veel minder blij is dan ze lijkt te zijn, te spelen.
Heel het subplot over het geadopteerde kind dat misbruikt wordt als slaaf door het zoontje van Kaya had van mij wel achterwege gelaten mogen worden. Hier wil Sewitsky te veel hooi op haar vork nemen.
cijfer: 7.5

Submarine (2010, VK, Richard Ayoade)
Lekker coming of age filmpje vertelt uit de ogen van de 15 jarige Oliver Tate. Oliver is het typisch soort dromerige intellectuele jongen die niet past tussen de andere kinderen op school. Zo bestudeert hij hun gedrag om zelf er zo goed mogelijk tussen te passen.
De film wijkt nooit af van het gezichtspunt van Oliver. Waardoor we heel de film beleven zoals Oliver dingen beleeft, terwijl we als kijker weten dat het soms anders kan zitten. Daarbij vergeet de film nooit de belevingswereld van een dromerige puber; de wensen om belangrijk te zijn, het egocentrische van pubers, het willen wegduiken in een fictieve wereld. Ook zorgt dit voor enkele erg mooie vondsten, zoals waarin Oliver de blije beginperiode van z'n relatie met Jordana samenvat in een 8mm filmpje.
Maar stiekem is de muziek verzorgt door Arctic Monkeys frontman Alex Turner nog het beste van heel de film .
cijfer: 7.5
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:30:00 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_103506787
The Fog
Gemiddelde horror, waarbij de sfeer de film moet redden. Een slaperig havenstadje wordt opgeschrikt, wanneer deze net haar 100-jarig bestaan viert. Het begint met heen en weer wiebelende meubelen en je kunt wel raden dat op het eind alle remmen los gaan. Redelijke griezelscenes hoor, maar heel erg uit het oog springen doet het niet. De muziek van Carpenter was overigens wel weer chill. Cijfer: 6,5

Charlie's Angels
Beetje onbegrepen deze film, gezien de lage waardering. Charlie's Angels vond ik lekker onbenullig en door een totaal gebrek aan pretenties nog best jofel. Met een cast met onder andere Diaz, Barrymore en Bill Murray (de held onder de helden 8-)) zit je al gauw goed! Her en der had het nog een geslaagd grapje en een toffe actiescene, waar de Charlie's Angels zich prima doorheen slaan. Helaas wel teveel en te opzichtig naar andere films gerefereerd, maar al met al een leuk filmpje :Y. Cijfer: 6,5

Bridget Jones's Diary
Bwêh, precies wat je van zo'n romcom kan verwachten :') ;(. De single Bridget Jones (Zellweger) wil graag genaaid worden door Hugh Grant. Na een half uur is alles koek en ei en denk je als filmkijker: "Mooi, probleem opgelost! Einde!" Maar nee! Dan pas begint het gezeur en gedraal met allerlei zó niet hilarische scenes en quotes. Komt daarbij dat Zellweger de film nog kutter maakt met haar overdreven maniertjes. Nee, dit was niet best! Cijfer: 4,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:18:57 #79
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103535675
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)

[ afbeelding ]

[..]

Gisteren ook gezien. Dacht, ik geef Cage nog een kans, maar nee, deze man moet stoppen met acteren.
De film is zo voorspelbaar en ongeloofwaardig. En sinds wanneer heeft een Porsche geen airbags??? Die scène waarin
SPOILER
:?

Nog geen 4 waard :N
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:38 #80
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_103540145
Some Mother's Son

"Some Mother's Son is a 1996 film written and directed by Irish filmmaker Terry George, co-written by Jim Sheridan (Yep schrijver van die andere Ierse film over de Guildford Four 'In the Name of the Father'), and based on the true story of the 1981 hunger strike in the Maze Prison, in Northern Ireland.
Provisional Irish Republican Army (IRA) prisoner Bobby Sands (played by John Lynch) led a protest against the treatment of IRA prisoners, claiming that they should be treated as prisoners of war rather than criminals. The mothers of two of the strikers, played by Helen Mirren and Fionnula Flanagan, fight to save their sons' lives.

The film was screened in the Un Certain Regard section at the 1996 Cannes Film Festival."

Top film, maar lijkt een beetje een rip- off als je Hunger al gezien hebt. (Uiteraard kwam die film pas uit in 2008.) Toch gaat dit verhaal verder, waar Hunger stopt na de dood van Bobby Sands gaan ze hier nog door en dat geeft de film een andere lading. Goed acteer werk en top verhaal!
*7,2 op IMDb
*7,8 van mij :)
geen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:11:35 #81
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_103545504
Sint

Vorig jaar erg populair dus 't moest er maar eens van komen. De film heeft mij geen moment overtuigd. Ja, er zit wel wat gore in, maar ik was er niet van onder de indruk. Karakterontwikkeling is minimaal en doet niet vertrouwd aan. Gelukkig duurde ie maar 80 minuten...

Een 5.
Zerg schreef:
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:32:41 #82
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_103548688
Attack the Block

Best aardige recensies, maar het geheel aan geschreeuw kon me niet echt boeien. De rol van Moses de leider is best aardig neergezet door Boyega en ook Jodie Whittaker is nog wel okee, maar de rest is maar matig van niveau. Ook Nick Frost komt niet zo goed uit de verf als zou kunnen. Hoger dan een 5.5 kan ik niet komen.
Zerg schreef:
pi_103557911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:

Band Of Brothers
nu bij Episode 5/10 aangekomen..

die serie blijft geweldig, hoe vaak ik em ook kijk.. (ja hij kakt in de laatste ep (10) wat in, dat is wel jammer)
9/10
Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.

Ik ga hem ook kijken nu :') 3e keer in 2 jaar. (al wordt het vervelend kijken, ik ken Damien lewis (captain Winters) nu als een oorlogsveteraan uit irak die moslim is geworden door homeland, en Collin Hanks (Lt. Jones) als seriemoordenaar uit Dexter)
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_103559668
the pacific was dan ook een slap aftreksel dat zo veel beter had kunnen, gemiste kans.

TinTin and the secret of the unicorn (zoiets, @gsm dus ga et niet opzoeken)
er zijn maar weinig film waar ik 3x moest kijken of het echt of cgi was, tintin was er zo een.
damn wat een realistische beelden(oke, niet altijd)
uitbouw van de karakters is er weinig, maar dit stoorde mij niet, er werd afdoende verteld vind ik.
de film bevat diverse (naar mijn idee) typische kuifje momenten om het echt als kuifje aan te laten voelen
het verhaal is niet briljant, maar ook niet beroerd ofzo.
al met al een zeer geslaagde film
7,5/10 is imho dikverdiend (mss wel een 8 voor die beelden :D)
pi_103561775
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:16 schreef pugehenis het volgende:

[..]

Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.

Ik ga hem ook kijken nu :') 3e keer in 2 jaar. (al wordt het vervelend kijken, ik ken Damien lewis (captain Winters) nu als een oorlogsveteraan uit irak die moslim is geworden door homeland, en Collin Hanks (Lt. Jones) als seriemoordenaar uit Dexter)
Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zonde :@ Heb van het weekend aflevering 7 bekeken, dus ik ben er al bijna doorheen ;(
Bij de Pacific bleef ik bij de eerste aflevering al haken. Het sprak me gewoon niet aan :@
Tap tap tap
pi_103562152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zonde :@ Heb van het weekend aflevering 7 bekeken, dus ik ben er al bijna doorheen ;(
zonde? nee joh, daarna kijk je em gewoon nog een keer ^O^ :D
quote:
Bij de Pacific bleef ik bij de eerste aflevering al haken. Het sprak me gewoon niet aan :@
ik heb em wel uitgekeken maar hij was duidelijk een stuk minder

en nu maar weer geheel ontopic?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:15:23 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103564847
Vanavond gekeken:

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Er wordt wel eens gezegd dat een sequel bijna nooit beter is dan het eerste deel in de reeks. Gelukkig zit in die zin `t woordje "bijna" want dit is één van de weinige keren dat het vervolg beter is dan zijn voorganger. Na de introductie van de karakters in A New Hope krijgen ze hier meer (emotionele) diepgang en is het verhaal beter uitgewerkt. Ook zit er nog wat meer actie in dan in ANH.
Een geweldige film,nog steeds. Voor mij blijft dit de beste film van alle Star Wars episodes.

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_103565125

Bunraku
quote:
Een geheimzinnige zwerver (Josh Hartnett) en een vurige jonge Japanse strijder Yoshi (Gackt Camui) arriveren allebei in een stad die gedomineerd wordt door een misdaadsyndicaat. Ieder voor zich is geobsedeerd door zijn afzonderlijke missie.
hij is nog veel kutter dan de poster doet vermoeden. veel bekende acteurs maar geen van allen in een bijzondere rol. veel onzinnige dingen die cool zouden moeten zijn, net alsof de makers per se een rare film wilden maken. mislukt hoopje stront.
2 rotsteentjes.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:23:32 #89
182073 invine
blablabla etc.
pi_103565205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:47 schreef mschol het volgende:
the pacific was dan ook een slap aftreksel dat zo veel beter had kunnen, gemiste kans.
The Pacific wilde een hele andere snaar raken dan band of brothers, als je had gedacht dat het hetzelfde principe zou zijn dan valt die inderdaad tegen! Ik zelf vond juist dat the pacific een heerlijke grimmige sfeer neerzette met een duidelijk beeld hoe ziekelijk de oorlog was en hoe mensen veranderde en hoe traumatiserend het wel niet was. Begrijp mij niet verkeerd, band of brothers doet dit ook, maar op een andere manier.

Band of brothers spreekt mij ook meer aan, maar dat is puur omdat het in europa is opgenomen(en nog een kleine stukje nederland waar ik ben opgegroeid :P ). Maar the pacific doet er niet (ver) voor onder!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_103565943
Thank You For Smoking (2005)
Heerlijke film, sterke grappen, geweldige satire en ernst gecombineerd, topcast, geniale quotes, artistiek, goeie muziek (wat samenkomt in de openingstune).
8.6/10

[ Bericht 3% gewijzigd door El_Matador op 26-10-2011 00:01:00 ]

dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:42:33 #91
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103566023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion

[ afbeelding ]

Ik kan me wel vinden in je recensie, ik vond het trage (stille) tempo juist erg prettig, maar anderen vonden het weer helemaal niks.

De wetenschappelijke benadering is goed gekozen, zakelijk maar effectief. Jammer dat er wat onnodige (Hollywood) sub-plotjes tussendoor geweven moesten worden.
Met name de verhaallijn van Marion Cotillard voegde nul toe.

Het is denk ik ook geen makkelijk onderwerp voor een film; het post-apocalyptische idee spreekt mensen aan, maar de ontwikkeling van een vaccin is niet op een actie-thriller waardige manier te verfilmen. Bij de uiteenzetting daarvan verlies je meteen de bioscoopbezoeker omdat die geen kaas heeft gegeten van zelfs maar de basis van die materie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-10-2011 23:49:14 ]
pi_103567203
Midnight in paris

Spanje / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
94 minuten

geregisseerd door Woody Allen
met Owen Wilson, Rachel McAdams en Marion Cotillard

'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...

hele toffe film waar je helemaal in het verhaal gezogen word, ook een toffe clou op het einde. echt een leuke relaxte film om te zien!
dikke 7.5 tot 8
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:33:29 #93
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_103579504
A history of violence

een van de beste films , die ik in de afgelopen jaren heb gezien. Ik verwachte eigenlijk een redelijk harde actie film , maar de film draait voor het grootste deel om menselijke emoties. Die emoties worden mooi en realistisch in beeld gebracht. De film is qua stijl veel meer te vergelijken met arthouse films dan met hollywood blockbusters.

cijfer 8.0
imdb 7,6
My favorite thing about the Internet is that you get to go into the private world of real creeps without having to smell them.
pi_103584682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef casper019 het volgende:
Midnight in paris

[ afbeelding ]

Spanje / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
94 minuten

geregisseerd door Woody Allen
met Owen Wilson, Rachel McAdams en Marion Cotillard

'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...

hele toffe film waar je helemaal in het verhaal gezogen word, ook een toffe clou op het einde. echt een leuke relaxte film om te zien!
dikke 7.5 tot 8
Toevallig gisteren ook gezien. Leuk verhaal ja en leuk einde. Relaxte film. Ik geef het hetzelfde cijfer als jij ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:01:23 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103585465
Mooi om te zien hoe smaken kunnen verschillen. Ik vond dat zo'n zwakke, voorspelbare romcom.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 16:29:00 #96
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_103586694
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:01 schreef Copycat het volgende:
Mooi om te zien hoe smaken kunnen verschillen. Ik vond dat zo'n zwakke, voorspelbare romcom.
Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:34:32 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103586940
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:29 schreef Mike het volgende:

Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen. ;)
Ik zag die IMDBcijfers ook en die verbaasden mij weer. Maar ik heb het met meer films die overal de hemel in worden geprezen. V for vengeance (?) bijvoorbeeld: binnen een half uur de bioscoop uitgelopen na de zoveelste ergerlijke dialoog. Als ik me eenmaal ergens aan ga ergeren, wordt dat alleen maar groter en groter. Totdat het onhoudbaar wordt. Onhoudbaar!
Bij deze Allen-film hebben mijn filmdate en ik gewoon heel hard zitten zuchten en steunen en lachen om zoveel clichés. Kijk! Daar is Dali!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:31:43 #98
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_103589508
Kick-Ass

Brute film. Soort combinatie van Superbad en Kill Bill. Veel mooie actiescènes. _O_
En Lyndsy Fonseca is lekker, ze verdiende meer speeltijd. :9~

8,5/10
Bedankt Hans.
pi_103595212
Net de laatste aflevering van seizoen 1 van Community gezien. Op Comedy Central wel eens een stukje van een aflevering gezien, maar het had nooit genoeg aantrekkingskracht om te blijven hangen. Op voorspraak van een Big Bang Theory fan toch maar aan Community begonnen, en absoluut geen spijt gehad; briljant!

Heel mijn leven een schijthekel aan Chevy Chase films gehad; hier speelt hij een geweldig karakter. Verder zijn de verhaallijnen leuk, de pop-culture referenties alom aanwezig en zit er genoeg humor in.
Senior Chang, wat een held!

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_103599676
When we leave ( Die Fremde ) 2010

25-jarige Umay staat met haar kleine zoontje opeens voor de deur van haar ouders in Berlijn. Ze is weer teruggekeerd na een ongelukkig huwelijk in Istanbul. Umays ouders en de rest van de familie zijn niet bepaald gelukkig met haar wens een eigen onafhankelijk leven te gaan leiden in Berlijn. Umay hoopt echter dat hun liefde voor haar het uiteindelijk zal winnen van de maatschappelijke dwang en culturele conventies. Maar wanneer de familie besluit haar zoontje naar vader in Istanbul te sturen is voor Umay de maat vol.

1 woord: WOW! Ongelofelijk goede film! Wat een meeslepend verhaal. Goede personages. Ik schrijf eigenlijk nooit direct(of uberhaupt) hier wat. Maar deze film pfff wow!

9/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')