abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103872179
The Way.

Verrassend leuke film met een heerlijke soundtrack. ^O^

Cijfer: 7.5
  woensdag 2 november 2011 @ 19:07:32 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103885991
A Torinói ló (The Turin Horse) (2011, Hongarije, Béla Tarr & Ágnes Hranitzky)

De film begint met een voice-over, die het bekende verhaal vertelt over Nietzsche, die gek werd nadat hij op straat een paard afgeranseld zag worden. Waarna de voice-over afsluit met "Van het paard weten we niks." De film focust dan ook op het paard en vooral z'n baas. Die alleen met z'n dochter samenwoont in een afgelegen boerderij waar buiten een constante storm raast. De twee zijn compleet op elkaar ingespeeld en hebben geen communicatie nodig tijdens de handelingen die ze doen. Deze handelingen doen ze op de automatische piloot omdat ze ze al zo vaak gedaan hebben. Heel veel wordt dan ook constant herhaalt gedurende de zes dagen dat de film de vader en dochter volgt; zij staat op, zij gaat water halen, hij neemt twee adjes sterke drank, ze helpt hem met aankleden, ze verschonen de stal, ze eten. (Er gebeurd dus echt heel weinig en de film is daarom ook zeker niet voor iedereen weggelegd.) Maar door die constante herhaling krijgt het allemaal iets religieus. Alsof Tarr hiermee tot de pure kern van het bestaan komt. Dit wordt nog eens versterkt door de cellomuziek van Mihály Vig, die constant herhaalt wordt.
Deze puurheid van het bestaan komt ook door door de barre omstandigheden waarin ze leven. Die Tarr tot een nieuw hoogtepunt brengt, zo eten ze elke dag maar één grote aardappel met handen. Het leven wordt in de film teruggebracht tot de absolute basis; overleven. Want wat zij (en wij als kijker ook) niet weten is dat de wereld buiten ondertussen is aan het vergaan. Dat het leven uiteindelijk neerkomt tot die simpele basis wordt helemaal duidelijk op het eind als de wereld zo goed als vergaan is, alles donker is en er geen licht meer wil branden, dan spreekt de man als laatste woorden: "We moeten eten."
Maar de absolute kracht van de film schuilt natuurlijk in de prachtige cinematografie. Denk niet dat er dit jaar een mooiere zwart/wit film te zien is. De cameravoering is fenomenaal. De film bestaat ondanks zijn kleine tweeënhalve uur speeltijd maar uit 30 takes.
De film deed mij heel erg denken aan Tarkovsky's Andrey Rublyov en in iets mindere mate aan sommige Bergmans.
Nou was deze laatste film van Tarr ook pas mijn eerste kennismaking met hem, maar ik ga nu zeker zijn vorige films ook uitchecken.
cijfer: 9
  woensdag 2 november 2011 @ 19:20:55 #203
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103886610
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_103886674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:47 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

In welke bios was je? :P
Catherijne in Utrecht.
Tap tap tap
  woensdag 2 november 2011 @ 19:47:26 #205
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_103887887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit. :9~
Bedankt Hans.
pi_103887897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
ach viel wel mee, was helemaal niet erg om naar te kijken. Alleen was niet echt grappig voor een comedy
pi_103887908
ah net te laat
  woensdag 2 november 2011 @ 20:41:56 #208
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_103890992
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan :+

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The curious case of benjamin button
- The Mexican
- Shutter Island

Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )

Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonwalk op 02-11-2011 20:51:52 ]
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_103893094
Matrix?

Aan de hand van inception dan. Er zijn veel overeenkomsten.

[ Bericht 60% gewijzigd door -Strawberry- op 02-11-2011 21:22:42 ]
pi_103893311
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan :+

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The Mexican
- Shutter Island

Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )

Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven *O*
The Machinist
  woensdag 2 november 2011 @ 21:28:53 #211
262978 Moonwalk
pi_103893744
Thnks voor de tips :* ik ga ze even binnen hengelen :7

De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen :)
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_103894112
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef Moonwalk het volgende:

De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen :)
In dat geval The Others en eXistenZ ook.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:39:53 #213
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103894348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Catherijne in Utrecht.
lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 2 november 2011 @ 22:02:03 #214
182073 invine
blablabla etc.
pi_103895629
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

The Machinist
Die is wel wat extreem hoor.. je moet maar tegen die dunne christian bale kunnen. Wel een goede film hoor.
Drive kan je ook wel toevoegen aan dat lijstje en shawnshank redemption als je die nog niet gezien hebt (shame on you! als het zo is)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_103896131
quote:

inderdaad ga : existenz :Y
pi_103896538
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

The Machinist
Secret Window!
pi_103896799
quote:

Bourne identity, dat is ook wel een beetje puzzelachtig.

Of de semi-ripoff Unknown. Donnie Darko zou ook kunnen.
  woensdag 2 november 2011 @ 22:26:40 #218
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103897016
Of Identity _O_

prachtfilm.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_103897248
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Torinói ló (The Turin Horse) (2011, Hongarije, Béla Tarr & Ágnes Hranitzky)

Nou was deze laatste film van Tarr ook pas mijn eerste kennismaking met hem, maar ik ga nu zeker zijn vorige films ook uitchecken.
cijfer: 9
Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale film _O_
Demain, on roule
  woensdag 2 november 2011 @ 22:46:51 #220
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103898259
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef bascross het volgende:

[..]

Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit. :9~
Dat was inderdaad wel een plus, maar dan ook de enige. Ik werd echt gek van die 3 knulletjes die als kleine kinderen constant door elkaar heen gingen schreeuwen, en dan heb ik het vooral over die gast met z'n hoge wijvenstem.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 2 november 2011 @ 23:17:12 #221
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103899932
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale film _O_
Was de laatste dag dat hij hier in Den Haag draaide. Daarom ook maar snel nog bezocht ;) Maar misschien dat die in andere steden nog wel draait.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2011 @ 23:25:09 #222
862 Arcee
Look closer
pi_103900296
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The Mexican
- Shutter Island

11:14
Triangle
Memento
Source Code
Fight Club
Minority Report
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_103901069
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.
Was de enige bios waar hij draaide ;(
Tap tap tap
pi_103901138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Was de enige bios waar hij draaide ;(
PA3 draaide ook in Den Bosch hoor. JT bioscopen dan..
  woensdag 2 november 2011 @ 23:45:16 #225
262978 Moonwalk
pi_103901219
Allemaal heel erg bedankt voor de tips O+ :)
pi_103901394
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:43 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

PA3 draaide ook in Den Bosch hoor. JT bioscopen dan..
Da's een beetje ver vanuit Utrecht :P
Tap tap tap
pi_103902170
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:04 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Paranormal activity 3

[..]

Ik vond het 1e en 2e deel toffe films maar vond deze toch wat minder eng. Ook heel erg donker ( kwam misschien door de kwaliteit die ik keek :P ) Hier hadden ze wat meer uit kunnen halen. Het eind is echt snel afgeraffeld lijkt wel.

Wat ik niet begrijp is hoe die mensen zo cool kunnen blijven. Als ik merk dat er een geest in mijn huis zou zitten zou ik a.s.a.p weg gaan en bij iemand anders crashen met de lichten volop aan etc. Die gasten blijven ook gewoon een tijd in hun huis waar dingen rondvliegen :')
Al bij al een 6 omdat ik toch een paar x was geschrokken.

[ afbeelding ]

30 minutes or less

[..]

Ik moet zeggen, wat een bazenfilm, beetje kort, 1 uur en 20 minuten maar wel een paar keer hard moeten lachen. Vooral die Danny McBride is echt een baas. Die uitspraken zijn echt hilarisch. Verwacht niet teveel hiervan, gewoon een lekkere Amerikaanse popcornfilm met lekkere platte humor. een 7,5
die 30 minutes or less lijkt me cool, thx voor de tip!
  donderdag 3 november 2011 @ 12:07:07 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_103910697
Gisteren Crazy, Stupid, Love gezien. Het is een romcom en nog een best zoete ook, maar met een geweldige cast en een script die heel fris aanvoelt, met wat verrassingen en een aantal hilarische momenten. 8.5.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_103911069
Chinjeolhan geumjassi (Lady Vengeance) (2005, Chan-wook Park)

Deel drie in de Vengeance-trilogie, voornamelijk bekend van het eerste deel Oldboy. Wederom een verhaal over wraak en boetedoening. Geum-ja Lee gaat 13 jaar de gevangenis in voor een moord op een jong jongetje. Ze is eigenlijk onschuldig, maar de moordenaar dwong haar om zichzelf aan te geven. Tijdens haar tijd in de gevangenis zet ze een uitgebreid plan op om zich op hem te wreken.

Een stuk minder gewelddadig dan de eerste twee delen, maar nog steeds erg intrigerend. Prachtige cinematografie weer, maar hij kon me helaas net iets minder boeien dan de andere twee. Wellicht nog eens rustig opnieuw kijken, voor nu een 7/10

Nog wel een pluspuntje: Min-sik Choi _O_ die wederom een heerlijke smeerlap speelt.
pi_103911726
R

R staat voor Rune en Rachid. Beiden gedetineerd en proberen als nieuwkomer hun plek te veroveren en te overleven. Zelfde idee als "Un Prophete" maar dan rauwer, harder en roept weinig sympathie voor de karakters op bij mij. Cast schijnt verder te bestaan uit echte (ex) gedetineerden en bewakers. Minimaal gebruik gemaakt van muziek en geluid bij momenten gedempt, wat de sfeer wel ten goede komt.

Wel een aanrader, ondanks dat ik Un Prophete iets beter vond.
pi_103918955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:44 schreef Lyza666 het volgende:
R

[ afbeelding ]

R staat voor Rune en Rachid. Beiden gedetineerd en proberen als nieuwkomer hun plek te veroveren en te overleven. Zelfde idee als "Un Prophete" maar dan rauwer, harder en roept weinig sympathie voor de karakters op bij mij. Cast schijnt verder te bestaan uit echte (ex) gedetineerden en bewakers. Minimaal gebruik gemaakt van muziek en geluid bij momenten gedempt, wat de sfeer wel ten goede komt.

Wel een aanrader, ondanks dat ik Un Prophete iets beter vond.
die ga ik eens kijken, thnx voor de tip!

Horrible Bosses

3 deuzen besluiten om hun bazen te vermoorden maar onderweg gaat natuurlijk alles mis. Jammer voor de topcast dat de grappen niet meer dan een sporadische glimlach weten te ontlokken. Vooral Aniston (zie foto) als botergeile en gestoorde bazin en Spacey als opgefokte idioot maken dat dit nog aardig wegkijkt. Niet super grappig, ook niet echt waardeloos.

6.5

Austin Powers: International Man of Mystery.

Een van de persoonlijke favorieten komedie's is nog steeds grappig. Had hem al járen niet meer gezien en nu vallen de kleine bijrollen meer op zoals van o.a. Rob Lowe.

Hoe dan ook is dit de beste van de 3, hopelijk heeft het aangekondigde deel 4 wat meer hiervan weg dan van het zeer matige 3de deel.

9.0
pi_103919322
Yeah baby, yeah! B-).

The Spy Who Shagged Me is mijn favo overigens.
pi_103919733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Was de laatste dag dat hij hier in Den Haag draaide. Daarom ook maar snel nog bezocht ;) Maar misschien dat die in andere steden nog wel draait.
Het is vrij magertjes wat dat betreft. Volgens belbios.nl alleen in A'dam, Eindhoven en Groningen.

Werckmeister harmóniák en The man from London waren ook gaaf. :)
pi_103920980
The Game

Een rijke zakenman krijgt van z'n broer een kado, een ticket voor "The Game".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topfilm overigens.

[ Bericht 23% gewijzigd door TheFastOne op 03-11-2011 19:31:08 ]
pi_103922017
TheFastOne:
Misschien kun je die 2e zin beter in een spoiler zetten, voor de mensen die de film nog niet gezien hebben ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_103922177
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:07 schreef speknek het volgende:
Gisteren Crazy, Stupid, Love gezien. Het is een romcom en nog een best zoete ook, maar met een geweldige cast en een script die heel fris aanvoelt, met wat verrassingen en een aantal hilarische momenten. 8.5.
Die heb ik ook afgelopen week gezien. Ik vond het, ondanks de leuke cast (Steve Carell, Julianne Moore, Kevin Bacon, Ryan Gosling...) echt een heel teleurstellende film. Slechte humor, veel ongemakkelijke momenten, ongelooflijk saai en zoetsappig verhaal.. Ik vond er echt niks aan.
Ik begrijp ook niet waar die 7.6 op imdb vandaan komt, ik geef hem een magere 5.
pi_103925340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:12 schreef Njosnavelin het volgende:
TheFastOne:
Misschien kun je die 2e zin beter in een spoiler zetten, voor de mensen die de film nog niet gezien hebben ;)
Nu je het zegt ;)
  donderdag 3 november 2011 @ 19:49:20 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103926419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:17 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Die heb ik ook afgelopen week gezien. Ik vond het, ondanks de leuke cast (Steve Carell, Julianne Moore, Kevin Bacon, Ryan Gosling...) echt een heel teleurstellende film. Slechte humor, veel ongemakkelijke momenten, ongelooflijk saai en zoetsappig verhaal.. Ik vond er echt niks aan.
Ik begrijp ook niet waar die 7.6 op imdb vandaan komt, ik geef hem een magere 5.
Veel films krijgen tegenwoordig automatisch een punt bij als Ryan Gosling meedoet, idem voor Emma Stone, de 2 meest gehypte acteurs van het moment.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 3 november 2011 @ 21:32:44 #239
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_103933334

La Meute (The Pack)
Charlotte pikt een lifter op, bij het eerstvolgende wegrestaurant verdwijnt hij na het gebruik maken van het toilet.
Niet het soort horror dat je van de Fransozen verwacht, minder goor, grijpend of ziek als de bekendere horrorfilms van de Fransen. La Meute is echter geen slechte horrorfilm die in de eerste helft bij vlagen erg mooie beelden laat zien, de acteerprestaties zijn prima en er is een zeer zekere behoorlijke hoeveelheid gore aanwezig. De gehele film kijkt erg lekker weg maar het is geen film die je lang zal bijblijven.
  donderdag 3 november 2011 @ 21:38:10 #240
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_103933698

Ringu 2
De journaliste Reiko probeert na de dood van haar ex-man met haar zoontje een nieuw leven te beginnen. Als de videoband weer opduikt en de eerste doden vallen wordt Reiko geconfronteerd met een verschrikkelijk geheim.
Het eerste deel vond ik al niet al te best, dit tweede deel is iets beter gelukkig. Het eerste halfuur moet je doorheen worstelen, sfeerloos, saaie conversaties en geen enkele mooie shot. Daarna wordt het spannender en volgen succesvolle schrikmomenten, bij vlagen sterke sfeer en natuurlijk een geweldig einde.
  donderdag 3 november 2011 @ 21:43:05 #241
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_103934073
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:37 schreef TheFastOne het volgende:
The Game

Een rijke zakenman krijgt van z'n broer een kado, een ticket voor "The Game".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topfilm overigens.
Topcast ook. Michael Douglas en Sean Penn. _O_
Bedankt Hans.
  donderdag 3 november 2011 @ 22:45:06 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103938283
Afgelopen maandag met, hoe kan `t ook anders, Halloween gezien:

Halloween
Uiteraard dé ultieme film om op Halloween op te zetten. Vond `m dit keer eigenlijk nog enger dan de vorige keer. Oprecht eng, vooral doordat je als kijker meerdere malen als first person in de schoenen van Michael Myers wordt geplaatst, met geniale schrik momenten.
Waarschijnlijk mijn favoriete horror film allertijden.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

En afgelopen zondag mee begonnen, dinsdag afgelopen:
Dexter - Season 4
Extreem verslavend en met afstand het beste seizoen van de reeks tot nu toe. Het verhaal steekt goed in elkaar en Dexter`s personage krijgt steeds meer diepgang. Maar eigenlijk is John Litgow in de rol van de badguy de held van deze reeks. Wat `n geniale rol zet hij neer! En als je dan ook nog zo`n ontzettend schokkend einde van het seizoen hebt, iets dat nu nog door m`n hoofd spookt, dan is het helemaal af.
Absoluut briljant, top tv!

9,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 03-11-2011 23:33:40 ]
pi_103940903
Is Dexter echt zo verslavend? Ik weet niet of ik er nog zo'n verslavende serie bij kan hebben. Ik weet precies hoe dat gaat, dan zeg ik om 4 uur 's nachts... 'Nou vooruit, nog 1 aflevering' en vervolgens zet ik er daarna nog 1 aan om vervolgens in 2 dagen klaar te zijn.
  donderdag 3 november 2011 @ 23:36:09 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103941626
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:23 schreef Tobi-wan het volgende:
Is Dexter echt zo verslavend? Ik weet niet of ik er nog zo'n verslavende serie bij kan hebben. Ik weet precies hoe dat gaat, dan zeg ik om 4 uur 's nachts... 'Nou vooruit, nog 1 aflevering' en vervolgens zet ik er daarna nog 1 aan om vervolgens in 2 dagen klaar te zijn.
Ja ik zelf vond dit seizoen ontzettend verslavend. Het kijkt heel makkelijk weg. En dat wat je beschrijft is idd. heel herkenbaar! had ik bij 24 en Alias bijvoorbeeld ook, en recentelijk by Mad Men en Sons of Anarchy: in 2,5 dag 2 seizoenen van S.o.A. kijken :') _O-
pi_103941791
quote:
Ik vond Dexter zeer verslavend. 4 eerste seizoenen in korte tijd gekeken. Ik ben nog niet aan 5 begonnen (en 6 die aan de gang is) bij gebrek aan tijd, maar dat ben ik nog wel van plan. Redelijk unieke serie.
pi_103941863
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:36 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ja ik zelf vond dit seizoen ontzettend verslavend. Het kijkt heel makkelijk weg. En dat wat je beschrijft is idd. heel herkenbaar! had ik bij 24 en Alias bijvoorbeeld ook, en recentelijk by Mad Men en Sons of Anarchy: in 2,5 dag 2 seizoenen van S.o.A. kijken :') _O-
Ik heb heel Mad Men in nog geen 2 weken gezien. S.o.A. ben ik nog niet aan begonnen, vrienden raden al een tijdje Dexter aan maar ik kijk al zo veel series... First world problem...
pi_103943256
Hai kikku gâru! of in Engels High-Kick Girl!
Is wel Japans gesproken maar veel actie waarbij zichtbaar rake klappen vallen, niet dat neppe gedoe. Is echt een aanrader als je van (Japanse) vechtfilms houd.
http://www.imdb.com/title/tt1406157/
pi_103943320
My sassy girl

Charlie ontmoet een meisje (Elisha Cuthbert), die ondanks haar issues en impusiviteit toch zijn hart weet te stelen. Vervolgens belandt hij in de ene emotionele achtbaan na de andere.

Remake van de dacht ik Koreaanse versie, die ik al eerder had binnengehaald, maar ik kijk films toch liever in een taal die ik begrijp (Engels). Leuke film. Heb een zwak voor Elisha Cuthbert. O+ Jesse Bradford mag er ook zijn. Ik kwam er bij een scene dichtbij de ontknoping achter dat ik 'm al eerder had gezien. Dat is er wel een die blijft hangen.

Shanghai kiss

Liam, onsuccesvol acteur, ontmoet op een dag een meisje Adelaide. Sinds dien is zij eigenlijk niet meer van hem weg te slaan. Wat het gecompliceerd maakt is het feit dat zij 16 is en hij 12 jaar ouder. Als Liam een huis erft in Shanghai besluit hij daarheen te verhuizen om zijn problemen en gevoelens te ontvluchten.

Wat is Hayden Panettiere ongelovelijk schattig in deze film. O+ Tof verhaal, leuke hoofdpersonen, prachtige beelden van het mooie Shanghai. Ik heb moeten lachen, maar er zaten ook een hoop ontroerende stukken in. Aantal cliché's over Chinezen ontbreken niet. Wel een leuke film.

Mindhunters

De film gaat over een groep mensen die het tot profiler willen schoppen. Op een eiland staat hun staat een laatste test te wachten. Maar al snel blijkt dat er deze keer geen sprake is van simuaties, maar werkelijke moorden. Eén voor een worden ze afgemaakt, waarna ze al snel elkaar beginnen te verdenken.

Oke, verhaaltechnisch geen topper. Er zitten een aantal onlogische plotholes in de film en de sterfscenes zagen er in twee gevallen een beetje nep uit, maar verstand op nul en dit is zeker een spannende thriller. Boeiende twists en je wordt als kijker wel een beetje uitgedaagd om ook mee te denken. Zeker vermakelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 04-11-2011 00:17:38 ]
pi_103943328
quote:
Dexter is zeer verslavend maar wel super goed.
pi_103943837

Drive (2011)

Een maandje geleden al twee avonden achter elkaar van genoten toen de screener uitlekte (kon niet wachten) en nu eindelijk ook in de bioscoop gezien, wat hem toch nog wel tien keer zo vet maakte.
Wat een ongelofelijk brute film! :D

Adembenemende beelden, heerlijke sfeer, gave muziek en kei-kei-kei hard geweld wat af en toe uit het niks komt. Echt een heel vette film en zonder twijfel mijn favoriet van 2011... Of er moet nog wel iets heeeeel goeds komen. :)

Imdb: 8.3
Ik: 9.0
pi_103944165
Flypaper

Film over een neuroot die terecht komt in een bankoverval in een bankoverval in een bankoverval. denk dat ie wel geinig is als je nog niet zoveel van dit soort films hebt gezien (wie neemt wie nou in de maling?) maar ik vond m een beetje flauw met zn vele plotwendingen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 07:29:18 #252
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_103946626
Margin Call (2011)
Thriller rondom een meltdown van een investeringsbank.

De film begint dat er een stel bankgasten ontslagen worden bij een investeringsbank. Een van die gasten geeft zijn USB-stick aan een collega en zegt nog voor dat hij het pand wordt uitgetrapt. De jongen bekijkt smiddags zijn bevindingen en belt zijn meerdere op er zijn gigantische risicos. Direct worden er allerlei vergaderingen belegt....

cijfer 7 / imdb 7.2

He's just Not that into you (2009)
Mozaïek van stelletjes die relatie perikelen hebben. Met Jennifer Connely, Jennifer Anistan, Bradley Cooper, Drew Barrymore, Justin Long, Ben Afflick en Scarlett Johanssen.

Het is geen hoogvlieger maar het is wel een aardige film.

cijfer 6.5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:47:23 #253
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103948576
Ook even weer wat reviews posten:

When we leave ( Die Fremde ) 2010
afbeelding ]

25-jarige Umay staat met haar kleine zoontje opeens voor de deur van haar ouders in Berlijn. Ze is weer teruggekeerd na een ongelukkig huwelijk in Istanbul. Umays ouders en de rest van de familie zijn niet bepaald gelukkig met haar wens een eigen onafhankelijk leven te gaan leiden in Berlijn. Umay hoopt echter dat hun liefde voor haar het uiteindelijk zal winnen van de maatschappelijke dwang en culturele conventies. Maar wanneer de familie besluit haar zoontje naar vader in Istanbul te sturen is voor Umay de maat vol.

Heftige maar zeer goede film, die heel goed laat zien hoe je gevangen kan zitten tussen twee culturen. In dit geval de Turkse en de Westerse. Ik ben een paar keer flink kwaad en pissig geworden overigens. Je mag niet generaliseren, maar je weet gewoon dat een groot deel van de Turken nog echt zo denkt. Noem het cultuur, normen & waarden, maar zo omgaan met vrouwen, zo weinig respect… ik trek het slecht. Heel slecht. En dat maakt de film alleen maar heftiger.

Aanrader, dikke 8.

Midnight in Paris
Komedie? Romantiek? Ik wist niet wat ik moest verwachten van de hele film. Toen ik hem aanzette wist ik ook niet dat Owen Wilson er in mee speelde. En my god, wat heb ik een hekel aan die kerel. Als ik zijn kop al zie…. Ik heb me ingehouden door te proberen me niet te laten irriteren aan die kerel…maar helaas, me echt niet gelukt. De film was ook nog een keer helemaal niets. Traag en saai.

Een 4.

The Tree of Life
Het ‘meesterwerk’ van Terrence Malick blijkbaar. Ik ga er geen hele lange recensie over schrijven, want er is al heel veel over geschreven qua inhoud. Op IMDB zie je echt de 10-en en de 1-en voorbij komen bij de recensies: you hate it or you love it. Voor mij een iets genuanceerder beeld: de grote traagheid pakt mij niet. Het verhaal (voor zover het er is) doet mij ook weinig. Snap de symboliek en alels wat er in zit, maar nee, te nietszeggend. Ook het middenstuk met de oerknal etc en evolutie voegt niets toen. Wel zeer mooie beelden, mooi gefilmd.

Tussen de 1 en de 10 zit de 5

quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Deel 2 dus, die vond ik zelf ook beter.

Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Amores Perros (van hierboven)
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic
Carandiru ben ik nu aan het kijken, schitterende film ja, kwaliteitswerk! De hoofdrolspeler van Tropa de Elite speelt er ook in.

Over Dexter gesproken; als ik de poster van Drive zie, zie ik steeds Joey Quin, die rechercheur van Dexter, die een relatie heeft/had met Deb.

En waarom deed de EXPORT-functie van WhatiWatch.net het eigenlijk niet meer?
pi_103950912
Wrong Turn 4

Ik zoek er geeneens een plaatje bij. Wat een poepfilm. Slecht geacteerd, slecht verhaal, enórm voorspelbaar.
Geen aanrader. 1 t/m 3 waren ook geen hoogstandjes hoor, maar dit sloeg werkelijk alles.

IMDb 4,4/10
Ik 1/10

Zelden zo'n slechte film gezien.
pi_103953211
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:09 schreef Lyza666 het volgende:
Wrong Turn 4

Ik zoek er geeneens een plaatje bij. Wat een poepfilm. Slecht geacteerd, slecht verhaal, enórm voorspelbaar.
Geen aanrader. 1 t/m 3 waren ook geen hoogstandjes hoor, maar dit sloeg werkelijk alles.

IMDb 4,4/10
Ik 1/10

Zelden zo'n slechte film gezien.
:D Ik kan niet wachten om die te zien! Bij zulke films is het des te slechter des te leuker, je moet ze zien als komedies.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_103954061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 12:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

:D Ik kan niet wachten om die te zien! Bij zulke films is het des te slechter des te leuker, je moet ze zien als komedies.
Ik vind 99 % van de komedies ook totaal niet grappig. Daar zal 't wel aan liggen dan.
Veel plezier in elk geval ;)
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:45:15 #257
286575 Roces18
Chef de party
pi_103969286

The change up

Een film waarbij Ryan Reynolds & Jason Bateman van lichaam verwisselen na in een fontein te hebben gezeken. Cliché en natuurlijk al honderd keer gedaan maar het pakt goed uit. Veel platte grappen en je kan zeker zien dat het van de makers van The Hangover is. Stijgt zeker boven de gemiddelde romcom uit door zat leuke grapjes erin verwerkt te hebben maar hij duurt alleen iets te lang, en soms iets te veel van hetzelfde. Maar prima vermaak en zeker een 7,5 waard!

[ Bericht 1% gewijzigd door Roces18 op 04-11-2011 20:18:45 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_103970477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:45 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

Een film waarbij Ryan Reynolds & Jason Bateman van lichaam verwisselen na in een fontein te hebben gezeken. Cliché en natuurlijk al honderd keer gedaan maar het pakt goed uit. Veel platte grappen en je kan zeker zien dat het van de makers van The Hangover is. Stijgt zeker boven de gemiddelde romcom uit door zat leuke grapjes erin verwerkt te hebben maar hij duurt alleen iets te lang, en soms iets te veel van hetzelfde. Maar prima vermaak en zeker een 7,5 waard!
Hoe heet ie :?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_103970565
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:09 schreef Soury het volgende:

[..]

The Change-Up (2011; 6.5 IMDB)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103970680
quote:
Ziet er wel vermakelijk uit Dank. Sterker nog die loopt nu binnen ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_103970869
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Ziet er wel vermakelijk uit Dank. Sterker nog die loopt nu binnen ;)
Gij piraat! :7
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 4 november 2011 @ 20:18:35 #262
286575 Roces18
Chef de party
pi_103970932
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:09 schreef Soury het volgende:

[..]

Aha excuus :P Titel toegevoegd
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:44:24 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103972239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:47 schreef SnuggLe het volgende:

The Tree of Life
Het ‘meesterwerk’ van Terrence Malick blijkbaar. Ik ga er geen hele lange recensie over schrijven, want er is al heel veel over geschreven qua inhoud. Op IMDB zie je echt de 10-en en de 1-en voorbij komen bij de recensies: you hate it or you love it. Voor mij een iets genuanceerder beeld: de grote traagheid pakt mij niet. Het verhaal (voor zover het er is) doet mij ook weinig. Snap de symboliek en alels wat er in zit, maar nee, te nietszeggend. Ook het middenstuk met de oerknal etc en evolutie voegt niets toen. Wel zeer mooie beelden, mooi gefilmd.

Tussen de 1 en de 10 zit de 5

Dat je het niets vindt kan ik heel goed begrijpen maar (no offense) als je het "nietszeggend" noemt dan heb je `m óf niet goed gekeken óf niet begrepen ;)
pi_103974405
Meesterlijke films hoef je niet te begrijpen om de essentie er van te pakken te krijgen. Dus dat is gewoon een drogrede dat 'je snapt hem niet'.
pi_103983912
30 minutes or less

Canada / Verenigde Staten / Duitsland
Avontuur / Komedie
83 minuten

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Jesse Eisenberg, Danny McBride en Aziz Ansari

Nick (Jesse Eisenberg) is een pizzabezorger in een klein dorpje. Zijn leventje wordt op z'n kop gezet wanneer twee wannabe-gangsters (Danny McBride en Nick Swardson) hem kidnappen en hem dwingen een bank te overvallen. Nick krijgt hiervoor slechts weinig tijd en hij roept de hulp in van z'n vroegere beste vriend, Chet (Aziz Ansari). In een race tegen de klok moeten de twee omgaan met de politie, huurmoordenaars, vlammenwerpers en hun eigen vertroebelde relatie.

op aanraden van hier gaan kijken en thanks voor de tip!!

toffe vermakelijke film van het begin tot het einde, heb me er geen sceonde mee verveeld en een aantal keer echt kunnen lachen... zeker 1 van de leukere komedies die ik de laatste tijd gezien heb
7.5!
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:15:27 #266
52357 Lambiekje
pi_103988479
Super 8
Wel een aardige scifi thriller.

Een paar kinderen die zelf een film maken zijn getuige van een treinbotsing. Al snel komt het leger erbij.

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_103989576
SPOILER
pi_103989775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:25 schreef boelsjit het volgende:
SPOILER
SPOILER
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_103990591
The Stoning of Soraya M.

quote:
A drama set in 1986 Iran and centered on a man, Sahebjam, whose car breaks down in a remote village and enters into a conversation with Zahra, who relays to him the story about her niece, Soraya, whose arranged marriage to an abusive tyrant had a tragic ending.
Sterke film! Goed geacteerd en prachtige beelden. De muziek zorgt voor extra sfeer. De beschrijving klopt niet helemaal want de film draait helemaal niet om de Franse journalist. Deze draait natuurlijk over de tragiek in het Iraanse dorpje.

8.0
pi_103990773
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:26 schreef andre347 het volgende:
The Stoning of Soraya M.

[ afbeelding ]

[..]

Sterke film! Goed geacteerd en prachtige beelden. De muziek zorgt voor extra sfeer. De beschrijving klopt niet helemaal want de film draait helemaal niet om de Franse journalist. Deze draait natuurlijk over de tragiek in het Iraanse dorpje.

8.0

damn die lijkt me cool waar heb je die gezien??
pi_103990823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:34 schreef casper019 het volgende:

[..]

damn die lijkt me cool waar heb je die gezien??
Thuis. Voor de TV ;)
pi_103992713
La Zona (2007)
Concept en setting: 8.5
Verhaal en acteerprestaties: 7.5
Actie/drama ratio en tempo: 6.0

Als je Banlieue 13, Tropa de Elite (2!), Cidade de Deus en Machete verwacht (qua thema en setting vergelijkbaar) verwacht, valt ie dik tegen.

Er had gewoon meer (actie) ingezeten. Het is te traag allemaal. Beetje gemiste kans imo.

Totaal: 7.0 (IMDB: 7.1/10)

pi_103997995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:15 schreef Lambiekje het volgende:
Super 8

Een paar kinderen die zelf een film maken zijn getuige van een treinbotsing. Al snel komt het leger erbij.

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
:') Lambiekje toch...
pi_103998121
quote:
Super 8

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
Het einde is echt. :') :') :')
  zondag 6 november 2011 @ 11:54:12 #275
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_104025104
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:30 schreef CherryLips het volgende:
Devil (2010)

[ afbeelding ]

Ik had er geen goede verhalen over gehoord, maar het viel nog reuze mee. Het is geen hoogstaand kunstwerkje, maar het is vermakelijk genoeg en wist me wel te boeien.
Eens. Deze gisteren ook gezien, vond hem prima wegkijken.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_104027248
Black Butterflies

quote:
She searched for a home, she searched for love. Confronted by Apartheid and a father who was Minister of censorship. With men like Jack Cope and Andre Brink she found much love, but no home. In his first speech to the South African Parliament Nelson Mandela read her poem "The Dead Child of Nyanga" and addresses her as one of the finest poets of South Africa

Waar je naar zit te kijken (naast de tieten van Carice) is een redelijk zwakke film wat mij betreft. Een interessante setting van zuid afrika in de jaren 50/60, de apartheid en het politieke klimaat.

In wat losse flarden komt het wel voorbij maar het krijgt geen volume of verhaal. Ook de karakters komen niet tot leven of vinden enige diepgang.

Al met al te zwak en zelfs onvoldoende.

IMDB: 6
ik: 5
pi_104027448
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:48 schreef El_Matador het volgende:
La Zona (2007)
Concept en setting: 8.5
Verhaal en acteerprestaties: 7.5
Actie/drama ratio en tempo: 6.0

Als je Banlieue 13, Tropa de Elite (2!), Cidade de Deus en Machete verwacht (qua thema en setting vergelijkbaar) verwacht, valt ie dik tegen.

Er had gewoon meer (actie) ingezeten. Het is te traag allemaal. Beetje gemiste kans imo.

Totaal: 7.0 (IMDB: 7.1/10)
Hee, was dat naar aanleiding van mijn tip van een tijdje terug?
Ik heb hem destijds in de bioscoop gezien, vond het een heel goede film. Maar qua actie misschien niet zoals Cidade de Deus en Machete (de andere films die je noemt heb ik niet gezien).
pi_104027978
There Will Be Blood

quote:
A story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century prospector in the early days of the business.

Hooggespannen verwachtingen en lang op de plank blijven liggen. Misschien een voorteken maar met firsse moed aan begonnen. Ik wist in elk geval dat het een zit zou worden.

Daniel Day Lewis als Daniel Plainview een startend olieman. Hij begint met een bronnetje en zoals het ging in die tijd was er een hoop geld te verdienen en kon je snel zaken doen. Hij op stap met zijn zoontje bij de verschillende boeren met stukjes land met wat olie er onder.

Eerst eerlijk en redelijk open op zoek voor beide naar een leuke deal. Maakt geld toch de duivel los in mensen? Langzaam veranderd hij een harde en kille man.

Het eerste deel van de film kon me met mooie plaatjes en sterk acteer werk uitermate boeien. De karakterontwikkeling, de diepgang en de emoties weten je goed mee te namen. Maar het is gewoon te lang. Langzaam zakt mijn aandacht weg bij minder sterke scenes en dan is het einde nog niet in zicht. 2,5 uur en daar had makkelijk een halfuur af gekund of zelfs gemoeten wat mij betreft.

Mede omdat ik Daniel vind vervallen in maniertjes. Routinematige maniertjes zoals alleen hij die kan maar dat trucje ken ik al van hem. Knap? Volgens sommige of zelfs velen vermoedelijk wel gezien de cijfers.

Voor mij verpest het einde het een beetje voor de rest.

Toch een 7,5 voor een sterk eerste anderhalfuur.
IMDB: 8,2
pi_104036249
Arthur

quote:
A drunken playboy stands to lose a wealthy inheritance when he falls for a woman his family doesn't like.

Grappig? Nee
Leuk? nee
Orgineel? Nee, want het is een remake.
Vermakelijk? Ook maar een heel klein beetje op een luie zondag.

Niet erg geslaagde romantische komedie. Het orgineel heb ik nooit gezien dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Door deze film ga ik die ook niet kijken.
pi_104039655
I Saw The Devil

Kyeong-Cheol is een gevaarlijke psychopaat die voor zijn plezier mensen doodt. Deze seriemoordenaar vermoordt uiteindelijk het verkeerde meisje, namelijk de dochter van een gepensioneerde politiechef. Haar verloofde Su-Hyeon, een uiterst capabele geheim agent, besluit om zelf achter de moordenaar aan te gaan. Hij belooft dat hij alles zal doen om wraak te nemen, al moet hij zichzelf veranderen in een monster.

Een aanrader. Geweldig acteerwerk van Byung-hun Lee en Min-sik Choi die deze film toch maken. Hiermee doe ik het verhaal en de regisseur (Jee-woon Kim) wel tekort die er een geweldig spektakel van maken.

IMDB: 7,8
Mijn Cijfer: 8,5
pi_104040325
Min-sik Choi _O_.

Geweldige film.
  zondag 6 november 2011 @ 18:13:49 #282
52357 Lambiekje
pi_104041783
How to train your Dragon (2010)
Prachtig tekenfilm. Graphics uitstekend. Verhaal leuk. Animatie goed. Gewoon een top film

cijfer 8.5 / imdb 8.2

Frame of Mind (2009)
Een stel koopt op een antiquair een sieraadkistje. Er blijkt een stukje film in te zitten. Na nader onderzoek blijkt het nieuw materiaal in de Kennedy moord. Hij werkt bij de politie en gebruikt zijn positie om zaken uit te zoeken. Hoe meer hij er mee bezig hoe geïnteresseerder de CIA in hem wordt.

Standaard thrillertje. Het idee is leuk. Maar het is cliché uitgewerkt.

cijfer 6 / imdb 4.5
pi_104045958
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:16 schreef YellowBlacks het volgende:
I Saw The Devil

[ afbeelding ]

Kyeong-Cheol is een gevaarlijke psychopaat die voor zijn plezier mensen doodt. Deze seriemoordenaar vermoordt uiteindelijk het verkeerde meisje, namelijk de dochter van een gepensioneerde politiechef. Haar verloofde Su-Hyeon, een uiterst capabele geheim agent, besluit om zelf achter de moordenaar aan te gaan. Hij belooft dat hij alles zal doen om wraak te nemen, al moet hij zichzelf veranderen in een monster.

Een aanrader. Geweldig acteerwerk van Byung-hun Lee en Min-sik Choi die deze film toch maken. Hiermee doe ik het verhaal en de regisseur (Jee-woon Kim) wel tekort die er een geweldig spektakel van maken.

IMDB: 7,8
Mijn Cijfer: 8,5
De hele film op het puntje van mijn stoel gezeten, wat een geniale film.
  zondag 6 november 2011 @ 20:23:36 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_104047436
Thor

Prachtige special effects waren niet genoeg om de belabberde screenplay en ongeinspireerde cinematografie en choreografie te verbloemen, waardoor je toch voortdurend het gevoel had naar een paar toneelspelende LARPers te kijken.

5/10.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 november 2011 @ 21:27:15 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104051780
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:56 schreef Godtje het volgende:
Arthur

[..]

[ afbeelding ]

Grappig? Nee

Tuurlijk niet: :r :r ;r Russel Brand :r :r :r speelt de hoofdrol, dat kan ook niet goed gaan...

Zelf gezien:

Star Wars: Episode II - Attack Of The Clones
Dit was de derde keer dat ik dit deel van de reeks heb gezien. De voorgaande twee keren kon ie me niet bekoren. Gelukkig was dat nu anders. Ik vond het nu een redelijke film met een (voor `t grootste deel) lekker donker sfeertje. Het acteerwerk is, net als in Episode I, nog steeds niet sterk maar dat is ook voor een deel te danken aan het matige script waarmee de cast het moet doen. Het verhaal is te lang uitgerekt, de film zeker twintig minuten te lang.
Ook ziet op blu-ray het geheel wel erg CGI uit, het extreem scherpe beeld accentueert dit nog eens extra en dat kan voor afleiding zorgen.
Al met al een hele vooruitgang in vergelijking met z`n voorganger maar uiteraard wordt het niveau van de oude trilogie nergens gehaald.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_104052092
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:27 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet: :r :r ;r Russel Brand :r :r :r speelt de hoofdrol, dat kan ook niet goed gaan...

Ik vond get him to the greek best vermakelijk anders.
pi_104055801
30 minutes or less.

Domme crimineel chartert een pizzabezorger om een bank te overvallen... Door acteurs en stijltje deed me erg denken aan Eastbound and down. De ego en agressie van met name danny mcbride is erg grappig. Sommige dingen zijn wat over de top en fout, maar originele grappen. Toch een leuke komedie.

7,5/10
#winning
  maandag 7 november 2011 @ 00:14:58 #288
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104060996

Dread
Drie studenten zijn bezig met hun studie naar de angsten van mensen. Dit verloopt helaas niet zoals gepland.
Britse horrorfilm uit 2009 naar een origineel verhaal van Clive Barker. Dread bevat een origineel verhaal, enkele toffe horrorscènes aan het einde, een prima opbouw, goed acteerwerk en het is prima geregisseerd. Helaas wel een ietwat willekeurig einde en voor de rest ook niet echt een hoogschieter.
  maandag 7 november 2011 @ 00:19:33 #289
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104061132

Caged
Op een dag ligt Stella bewusteloos in een cel en heeft geen idee hoe ze er terecht gekomen is. Als na dagen nog een tweede vrouw Christine bij haar in de cel komt, slaat de paniek pas goed toe. Samen proberen ze erachter te komen wie hun ontvoerd heeft.
Caged is een Nederlandse thriller met teveel erotiek, geen spanning en geen sfeer. De acteerprestaties zijn gelukkig nog best aardig, en het keek op zich nog wel aardig weg. Maar Caged bevatte teveel seks en te weinig spanning voor een thriller.
pi_104061935
Real steel

Charlie Kenton (Hugh Jackman) was een uitstekende boxer, maar in de toekomst kijken mensen liever naar vechtente robots, wat zijn talent overbodig maakt. In de tussentijd heeft hij zichzelf in nogal wat geldproblemen gewerkt, met als belangrijke bijkomstigheid dat hij een aantal maanden lang op zijn van hem vervreemde zoon Max moet passen.

Als zijn nieuwste robot in een gevecht wordt verwoest, gaat hij op zoek naar robotonderdelen op de schroothoop, vergezelt door zijn zoon Max. Onverwachts vinden ze daar complete robot, genaamd Atom. Hoewel eigenwijze Max zijn potentie ziet, kan Charlie zich niet voorstellen dat een sparringrobot het goed zou doen in gevechten.

Ik hou van dit soort films. Heb me er zeker mee vermaakt, prima popcornfilm.

Enige wat ik een beetje jammer vond is dat ze de suggestie tot 3 keer toe wekten dat Atom bewustzijn bezat:

SPOILER
Dus ik verwachtte daar nog iets van terug te zien, maar verder dan een opmerking over hoe Atom wilskracht zou hebben kwam het niet. Verder een prima film, die zich eigenlijk voornamelijk focust op de (vervreemde) relatie tussen vader en zoon. Zoon is lekker bijdehand wat veel grappige situaties oplevert. Het vechten met de robots deed me erg denken aan Medabots, een tekenfilmserie uit mijn jeugd. Maar dat zal wel toeval zijn.

Bij de laatste epic battle zat ik op het puntje van mijn stoel, ondanks het wellicht niet geheel onvoorspelbare einde.

Aanrader!
pi_104062141
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:32 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Het einde is echt. :') :') :')
Inderdaad, een aardige film tot het einde. Ik moest er gewoon om lachen. Wat een anticlimax was dat.
pi_104062437
quote:
Super 8

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
Ik had expres de reviews en dergelijke niet gelezen en verwachte daarom misschien teveel van de film. Ik had gedacht dat het nog een enigszins volwassen scifi avontuur zou zijn, maar niets is minder waar. Het is gewoon een mooi gemaakte kinderfilm helaas.

cijfer 5
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104063729
City Island

Iedereen heeft geheimen. De familie Rizzo spant toch wel de kroon. Andy Garcia als Vince Rizzo, een gevangenis bewaker, vreest dat z'n vrouw zijn liefde voor acteren niet gelooft. Hij vertelt haar daarom dat hij pokert terwijl hij eigenlijk naar acteerles gaat. Zijn vrouw probeert het te ontkennen maar is ervan overtuigd dat hij een affaire heeft. Met een dochter als stripper en een zoon als 'feeder' is het al een gezellige boel. Wanneer Vince een ex-gevangene meeneemt naar zijn huis komt begint de bal te rollen...

Het lijken misschien een paar bij elkaar geraapte spoilers maar dat is zeker niet aan de orde. Ik zal maar beginnen met het minpunt van deze film. Dat is zeker het begin van de film, misschien wel de eerste 30 minuten. Aan het begin vraag je je af of deze film wel de moeite waard is, de eerste keer dat ik deze film keek heb ik er serieus over nagedacht om hem uit te zetten. Ik heb hem zojuist voor 3e keer gezien...

Het begin is traag, je moet je er even overheen zetten want deze film is het zeker waard. Andy Garcia is een goede acteur maar het lijkt wel alsof deze film speciaal voor hem is geschreven. De manier waarop hij zijn rol speelt is fantastisch. Deze film is helaas niet door het grote publiek opgepikt, wat daar precies de reden van is zou ik echt niet weten.

Het feit dat ik deze film al 3x heb gekeken in 1 jaar zegt volgens mij genoeg. Even een recensie van IMDB quoten.

quote:
So, all I am saying is: Just give it a chance and sit through it. You won't regret it and you will end up LOVING it !!!
IMDB cijfer: 7.5
Mijn cijfer: 9
  maandag 7 november 2011 @ 08:10:14 #294
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104064530
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Real steel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Charlie Kenton (Hugh Jackman) was een uitstekende boxer, maar in de toekomst kijken mensen liever naar vechtente robots, wat zijn talent overbodig maakt. In de tussentijd heeft hij zichzelf in nogal wat geldproblemen gewerkt, met als belangrijke bijkomstigheid dat hij een aantal maanden lang op zijn van hem vervreemde zoon Max moet passen.

Als zijn nieuwste robot in een gevecht wordt verwoest, gaat hij op zoek naar robotonderdelen op de schroothoop, vergezelt door zijn zoon Max. Onverwachts vinden ze daar complete robot, genaamd Atom. Hoewel eigenwijze Max zijn potentie ziet, kan Charlie zich niet voorstellen dat een sparringrobot het goed zou doen in gevechten.

Ik hou van dit soort films. Heb me er zeker mee vermaakt, prima popcornfilm.

Enige wat ik een beetje jammer vond is dat ze de suggestie tot 3 keer toe wekten dat Atom bewustzijn bezat:

SPOILER
Dus ik verwachtte daar nog iets van terug te zien, maar verder dan een opmerking over hoe Atom wilskracht zou hebben kwam het niet. Verder een prima film, die zich eigenlijk voornamelijk focust op de (vervreemde) relatie tussen vader en zoon. Zoon is lekker bijdehand wat veel grappige situaties oplevert. Het vechten met de robots deed me erg denken aan Medabots, een tekenfilmserie uit mijn jeugd. Maar dat zal wel toeval zijn.

Bij de laatste epic battle zat ik op het puntje van mijn stoel, ondanks het wellicht niet geheel onvoorspelbare einde.

Aanrader!
Ik wil em gaan zien in de bios.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 7 november 2011 @ 09:51:42 #295
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_104066008
Weer 2 films aan mijn to-wacht toegevoegd: I Saw the Devil & City Island! Top! ^O^

Zelf gezien:
Drive Angry - lol, vage maar wel onderhoudende simpele film. Een 6je.
Carandiru - wat een juweeltje! Soort van Shawshank Redemption, maar dan rauwer. Geweldige verhalen / flashbacks van de gevangenen. Top film!!!!
pi_104066127
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:51 schreef SnuggLe het volgende:
Weer 2 films aan mijn to-wacht toegevoegd: I Saw the Devil & City Island! Top! ^O^

Zelf gezien:
Drive Angry - lol, vage maar wel onderhoudende simpele film. Een 6je.
Carandiru - wat een juweeltje! Soort van Shawshank Redemption, maar dan rauwer. Geweldige verhalen / flashbacks van de gevangenen. Top film!!!!
To wacht :D
Carandiru ook maar even bekijken dan ;)
  maandag 7 november 2011 @ 11:04:00 #297
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104067790
Ik heb 'Puss in Boots' even geskimmed. maar ga em toch maar in de bios zien denk. veel leuker en beter beeld ook. En Puss in Boots uit de Shrek serie mag ik wel.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104067862
Drive

Na alle lovende recensies toch een klein beetje tegenvallend, het verhaal was goed maar soms wat langdradig, en het einde naar mijn mening nogal abrupt.

Vond de openings-scene nog het tofste eigenlijk, verder wel een aardige film ook, maar geen supertopper zoals ik had verwacht.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104068342
The Human Centipede II

Waar deel 1 een ziek idee was had die nog een bepaalde structuur van bijv een slasher maar het vervolg slaat helemaal nergens op. Deze keer is een gestoorde en zwakzinnige parkeergaragewachter degene die mensen ontvoert en ze aan elkaar naait. Hij is echter geen chirurg uit het eerste deel en dus doet hij het iets minder netjes. De film is opgesplitst in 2 delen: eerst zie je dat de freak wat mensen ontvoert en het laatste half uur naait ie ze aan elkaar zonder echte reden. Het idee is ziek maar er zijn genoeg bloederigere horrorfilms. Kijkwaardig is het allerminst, een verhaal zit er niet in, spanning ook niet en eigenlijk heb ik me anderhalf uur afgevraagd waarom ik die onzin het kijken was...

2.0 voor de moeite

30 Minutes or Less

Eindelijk nogeens een originele en grappige komedie. Prima cast met leuke bijrollen en zoals het hoort met tal van debiele karakters. En natuurlijk een pluspunt dat Danny McBride een Kenny Powers achtige rol neerzet. Niveau Pineapple Express

8.3

Harry Potter and the deathly hallows part 2

Keek lekker weg maar vond het laatste half uur wat afgeraffeld. Het ging opeens zo snel en er zat weinig emotie bij. De boeken nooit gelezen, de films allemaal wel maar een fan ben ik zeker niet. Leuk en aardig om een keer te zien maar geen films die ik terug ga kijken.

7.5
pi_104068703
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 11:25 schreef planethugo het volgende:
The Human Centipede II
[ afbeelding ]
Waar deel 1 een ziek idee was had die nog een bepaalde structuur van bijv een slasher maar het vervolg slaat helemaal nergens op. Deze keer is een gestoorde en zwakzinnige parkeergaragewachter degene die mensen ontvoert en ze aan elkaar naait. Hij is echter geen chirurg uit het eerste deel en dus doet hij het iets minder netjes. De film is opgesplitst in 2 delen: eerst zie je dat de freak wat mensen ontvoert en het laatste half uur naait ie ze aan elkaar zonder echte reden. Het idee is ziek maar er zijn genoeg bloederigere horrorfilms. Kijkwaardig is het allerminst, een verhaal zit er niet in, spanning ook niet en eigenlijk heb ik me anderhalf uur afgevraagd waarom ik die onzin het kijken was...

2.0 voor de moeite

30 Minutes or Less
[ afbeelding ]
Eindelijk nogeens een originele en grappige komedie. Prima cast met leuke bijrollen en zoals het hoort met tal van debiele karakters. En natuurlijk een pluspunt dat Danny McBride een Kenny Powers achtige rol neerzet. Niveau Pineapple Express

8.3

Harry Potter and the deathly hallows part 2
[ afbeelding ]
Keek lekker weg maar vond het laatste half uur wat afgeraffeld. Het ging opeens zo snel en er zat weinig emotie bij. De boeken nooit gelezen, de films allemaal wel maar een fan ben ik zeker niet. Leuk en aardig om een keer te zien maar geen films die ik terug ga kijken.

7.5
Dit weekend ook the human centipede 2 gezien. Wat een ranzige film zeg :D Slaat totaal nergens op. Maar toch wel een paar keer moeten lachen.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')