abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103872179
The Way.

Verrassend leuke film met een heerlijke soundtrack. ^O^

Cijfer: 7.5
  woensdag 2 november 2011 @ 19:07:32 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103885991
A Torinói ló (The Turin Horse) (2011, Hongarije, Béla Tarr & Ágnes Hranitzky)

De film begint met een voice-over, die het bekende verhaal vertelt over Nietzsche, die gek werd nadat hij op straat een paard afgeranseld zag worden. Waarna de voice-over afsluit met "Van het paard weten we niks." De film focust dan ook op het paard en vooral z'n baas. Die alleen met z'n dochter samenwoont in een afgelegen boerderij waar buiten een constante storm raast. De twee zijn compleet op elkaar ingespeeld en hebben geen communicatie nodig tijdens de handelingen die ze doen. Deze handelingen doen ze op de automatische piloot omdat ze ze al zo vaak gedaan hebben. Heel veel wordt dan ook constant herhaalt gedurende de zes dagen dat de film de vader en dochter volgt; zij staat op, zij gaat water halen, hij neemt twee adjes sterke drank, ze helpt hem met aankleden, ze verschonen de stal, ze eten. (Er gebeurd dus echt heel weinig en de film is daarom ook zeker niet voor iedereen weggelegd.) Maar door die constante herhaling krijgt het allemaal iets religieus. Alsof Tarr hiermee tot de pure kern van het bestaan komt. Dit wordt nog eens versterkt door de cellomuziek van Mihály Vig, die constant herhaalt wordt.
Deze puurheid van het bestaan komt ook door door de barre omstandigheden waarin ze leven. Die Tarr tot een nieuw hoogtepunt brengt, zo eten ze elke dag maar één grote aardappel met handen. Het leven wordt in de film teruggebracht tot de absolute basis; overleven. Want wat zij (en wij als kijker ook) niet weten is dat de wereld buiten ondertussen is aan het vergaan. Dat het leven uiteindelijk neerkomt tot die simpele basis wordt helemaal duidelijk op het eind als de wereld zo goed als vergaan is, alles donker is en er geen licht meer wil branden, dan spreekt de man als laatste woorden: "We moeten eten."
Maar de absolute kracht van de film schuilt natuurlijk in de prachtige cinematografie. Denk niet dat er dit jaar een mooiere zwart/wit film te zien is. De cameravoering is fenomenaal. De film bestaat ondanks zijn kleine tweeënhalve uur speeltijd maar uit 30 takes.
De film deed mij heel erg denken aan Tarkovsky's Andrey Rublyov en in iets mindere mate aan sommige Bergmans.
Nou was deze laatste film van Tarr ook pas mijn eerste kennismaking met hem, maar ik ga nu zeker zijn vorige films ook uitchecken.
cijfer: 9
  woensdag 2 november 2011 @ 19:20:55 #203
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103886610
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_103886674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:47 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

In welke bios was je? :P
Catherijne in Utrecht.
Tap tap tap
  woensdag 2 november 2011 @ 19:47:26 #205
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_103887887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit. :9~
Bedankt Hans.
pi_103887897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
ach viel wel mee, was helemaal niet erg om naar te kijken. Alleen was niet echt grappig voor een comedy
pi_103887908
ah net te laat
  woensdag 2 november 2011 @ 20:41:56 #208
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_103890992
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan :+

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The curious case of benjamin button
- The Mexican
- Shutter Island

Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )

Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonwalk op 02-11-2011 20:51:52 ]
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_103893094
Matrix?

Aan de hand van inception dan. Er zijn veel overeenkomsten.

[ Bericht 60% gewijzigd door -Strawberry- op 02-11-2011 21:22:42 ]
pi_103893311
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan :+

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The Mexican
- Shutter Island

Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )

Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven *O*
The Machinist
  woensdag 2 november 2011 @ 21:28:53 #211
262978 Moonwalk
pi_103893744
Thnks voor de tips :* ik ga ze even binnen hengelen :7

De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen :)
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_103894112
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef Moonwalk het volgende:

De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen :)
In dat geval The Others en eXistenZ ook.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:39:53 #213
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103894348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Catherijne in Utrecht.
lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 2 november 2011 @ 22:02:03 #214
182073 invine
blablabla etc.
pi_103895629
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

The Machinist
Die is wel wat extreem hoor.. je moet maar tegen die dunne christian bale kunnen. Wel een goede film hoor.
Drive kan je ook wel toevoegen aan dat lijstje en shawnshank redemption als je die nog niet gezien hebt (shame on you! als het zo is)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_103896131
quote:

inderdaad ga : existenz :Y
pi_103896538
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

The Machinist
Secret Window!
pi_103896799
quote:

Bourne identity, dat is ook wel een beetje puzzelachtig.

Of de semi-ripoff Unknown. Donnie Darko zou ook kunnen.
  woensdag 2 november 2011 @ 22:26:40 #218
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103897016
Of Identity _O_

prachtfilm.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_103897248
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Torinói ló (The Turin Horse) (2011, Hongarije, Béla Tarr & Ágnes Hranitzky)

Nou was deze laatste film van Tarr ook pas mijn eerste kennismaking met hem, maar ik ga nu zeker zijn vorige films ook uitchecken.
cijfer: 9
Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale film _O_
Demain, on roule
  woensdag 2 november 2011 @ 22:46:51 #220
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103898259
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef bascross het volgende:

[..]

Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit. :9~
Dat was inderdaad wel een plus, maar dan ook de enige. Ik werd echt gek van die 3 knulletjes die als kleine kinderen constant door elkaar heen gingen schreeuwen, en dan heb ik het vooral over die gast met z'n hoge wijvenstem.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 2 november 2011 @ 23:17:12 #221
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103899932
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale film _O_
Was de laatste dag dat hij hier in Den Haag draaide. Daarom ook maar snel nog bezocht ;) Maar misschien dat die in andere steden nog wel draait.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2011 @ 23:25:09 #222
862 Arcee
Look closer
pi_103900296
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The Mexican
- Shutter Island

11:14
Triangle
Memento
Source Code
Fight Club
Minority Report
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_103901069
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.
Was de enige bios waar hij draaide ;(
Tap tap tap
pi_103901138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Was de enige bios waar hij draaide ;(
PA3 draaide ook in Den Bosch hoor. JT bioscopen dan..
  woensdag 2 november 2011 @ 23:45:16 #225
262978 Moonwalk
pi_103901219
Allemaal heel erg bedankt voor de tips O+ :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')