abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103731445
quote:
Haar naam was Sarah
Het boek was beter, naar mijn bescheiden mening.

quote:
Gattica niet kennen
Gattaca is de titel -- IMDB
Wel een aanrader.

Heb zo geen recentie voorhanden, maar moet wel opmerken dat dit topic een aanvulling is -- net zoals ik op IMDB meer af ga op de recensies dan aan het cijfer dat aan een film wordt gegeven, die cijfers slaan meestal nergens op.
pi_103734676
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:00 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Mocht iemand nog een film weten die in deze categorie valt (History X, Tropa de elite), laat het maar weten.
cidade de deus
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 oktober 2011 @ 10:34:20 #153
862 Arcee
Look closer
pi_103734768
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:00 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Mocht iemand nog een film weten die in deze categorie valt (History X, Tropa de elite), laat het maar weten.

Amores Perros

Meer drama, maar qua rauwheid zeker te vergelijken.

Sowieso een steengoeie film. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_103735449
Satanás (2007)
Goeie Colombiaanse film met een op feiten gebaseerd verhaal, meeslependheid van gruwelijke scenes tot heerlijke Colombiaanse dames, een heel bijzondere -zwijgzame- manier van acteren (mimiek is belangrijker dan tekst).

Erg verrassend, de beste Colombiaanse film en de eerste inzending voor de Oscars voor buitenlandse film.

Colombiaanse films lijken wel een beetje op Nederlandse films. Zonder seks, drugs en geweld lijkt het moeilijk mogelijk. Maar dat heeft ook wel iets;
8.6/10 (IMDB: 7.3/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103735512
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 02:59 schreef Schenkstroop het volgende:

weet niet meer waar het oevr gaat.

[..]

Gattica niet kennen :'(
Doen alsof je em gezien hebt :')
pi_103735675
quote:

Oja: Cijfer: 9,0.
Deel 2 dus, die vond ik zelf ook beter.

Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Amores Perros (van hierboven)
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_103735721
Change up gezien.

Super grappige film, heb echt een paar keer helemaal krom gelegen. Naar het einde wordt hij wel steeds minder maar dat maakt hem alsnog goed.
pi_103735787
Cars 2

Stukken beter dan het eerste deel. Het is eigenlijk een vrij standaard actiefilm maar dan met auto's in de hoofdrol :P alles ziet er weer prachtig uit (vooral als ze in tokyo komen). heel grappig is ie niet.
7 6.5 steentjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door jimjim1983 op 30-10-2011 11:25:52 ]
pi_103735929
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:14 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

:')
:?

pi_103736143
quote:
6s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?
dat is toch die blije, vrij standaard, actiefilm waarin kindjes lopen te rennen en te springen? valt echt totaal niet te vergelijken met films als tropa de elite.
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:49:45 #162
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103738877
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Deel 2 dus, die vond ik zelf ook beter.

Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Amores Perros (van hierboven)
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic
Die ken ik allemaal niet, dus ben benieuwd. Thnx!

edit: Net eventjes trailers gekeken en de meeste lijken vrij aardige films, maar de enige die evt in hetzelfde genre zouden zitten is Carandiru en heel mss City of God. Een zooi zijn gewoon hollywood actiefilms. Waar ik heb over heb zijn films die wat serieuzer zijn, die bv een situatie(corruptie, drugshandel, racisme) op een hele harde manier neerzetten, zodat je er op een andere manier naar gaat kijken. Dus geen romantiek cliche's, geen onnodige hollywood actie, geen onmogelijke stunts, geen voorspelbaar einde, geen ''actiehelden (:')) ''maar gewoon realistisch.

[ Bericht 29% gewijzigd door Pope-of-Dope op 30-10-2011 13:26:51 ]
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:04:54 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_103739381
Pervye na lune (First on the Moon)
Neil Armstrong, de eerste man op de maan? Het zal best, maar de Russen waren dr bijna eerder, zoals deze mockumentary laat zien :P. Van een select groepje kosmonauten worden beelden getoond van onder andere de training voor deze eervolle opdracht. Stock-footage uit de jaren '30 wordt vermengd met hedendaagse scenes met een prima gevoel voor absurdisme. Voor tragiek is ook plaats, want het loopt niet helemaal op rolletjes. Af en toe is Pervye na lune wat loszanderig, maar het is wel een alleraardigst werk geworden. Cijfer: 7

Wild Wild West
Bah, nogal kinderachtig deze genremixende film. De futuristische Wilde Westen-gadgets die de revue passeren, zijn het aanzien nog wel waard, maar de strontvervelende humor verpest het helemaal. Het acteerwerk is ook niet van iedereen denderend en het verhaal is ook maar matig en standaard. Een dikke onvoldoende is op zijn plaats! Cijfer: 4

2 Fast 2 Furious
Net als het eerste deel een heuse :')-film. De hele tijd een big smile om al die gekkigheid, domme quotes en kekke actie. Helaas had het een paar in het oog springende continuďteitsfouten, die de film wel erg amateuristisch maken. Een enkele kan ik wel door de vingers zien, maar als het aan de lopende band en vooral opzichtig gebeurt, wordt het wel storend. Maar goed, een schamele voldoende kan er wel vanaf. De rattenscene was trouwens best epic. Cijfer: 6

The Fast and the Furious: Tokyo Drift
De lol is er wel vanaf. Was deel 2 van de F&F-reeks nog jolig, dit deel maakt een verveelde indruk op me.Oke, het heeft een paar aardige driftacties. Maar daartussendoor moet je wel door een dommig standaard verhaaltje worstelen over een blaag, die overal in de problemen komt met zijn racepraktijken. Een uistapje naar Japan is zijn laatste redmiddel, maar natuurlijk zijn daar ook snelle auto's te vinden :'). Heel veel toegevoegde waarde vond ik de Japanse setting niet hebben, nogal cliche was het allemaal. En ohja, de soundtrack was trouwens erbarmelijk kut. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_103742802
Hesher

quote:
Hesher is a loner. He hates the world and everyone in it. He has long greasy hair and homemade tattoos...

Hesher met zijn briljante tattoo! ^O^ Hesher komt het leven binnen van T.J. en de familie van T.J. Op geheel eigen wijze en met stijl. Op zijn eigen bizarre manier zet hij het gezin van TJ weer een beetje op de rails.

Met Joseph Gordon en Natalie kan je bijna niet fout gaan O+

Joseph Gordon-Levitt - Hesher
Natalie Portman - Nicole

IMDB: 7.1
Ik: 7.5
pi_103743804
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Die ken ik allemaal niet, dus ben benieuwd. Thnx!

edit: Net eventjes trailers gekeken en de meeste lijken vrij aardige films, maar de enige die evt in hetzelfde genre zouden zitten is Carandiru en heel mss City of God. Een zooi zijn gewoon hollywood actiefilms. Waar ik heb over heb zijn films die wat serieuzer zijn, die bv een situatie(corruptie, drugshandel, racisme) op een hele harde manier neerzetten, zodat je er op een andere manier naar gaat kijken. Dus geen romantiek cliche's, geen onnodige hollywood actie, geen onmogelijke stunts, geen voorspelbaar einde, geen ''actiehelden (:')) ''maar gewoon realistisch.
Misschien past deze er ook bij: http://www.imdb.com/title/tt1039652/
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_103751048
Crazy Stupid Love en Change Up

Tja, beetje zelfde van hetzelfde... Change Up vond ik iets leuker en luchtiger, die andere was een echte echte romcom, Change Up gewoon een romcom :')

beide 7
Nouja Change Up 7+
pi_103751345
Superheroes

quote:
A journey inside the world of real life caped crusaders. From all over America, these self-proclaimed crime fighters, don masks, homemade costumes and elaborate utility belts in an attempt to bring justice to evildoers everywhere.
Documentaire over real life superhelden. Blijkbaar heeft de VS er al een heleboel.
grappig en best mooi :) echte feelgood docu.
7.
pi_103751594
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:20 schreef jimjim1983 het volgende:
Superheroes
[ afbeelding ]

[..]

Documentaire over real life superhelden. Blijkbaar heeft de VS er al een heleboel.
grappig en best mooi :) echte feelgood docu.
7.
Zulke mensen sporen echt niet, heb die docu laatst ook gezien :D :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:31:23 #169
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_103751737
The human centipede 2.

Zieker en smeriger dan deel1, maar daarmee is voor mij het meeste wel gezegd.

4,5 denk ik :P
The Outside Agency
pi_103755270
Thelma & Louise

Na een jaar of vijftien weer eens bekeken. Goed verhaal, heerlijke muziek en een jonge Brad Pitt.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:51:16 #171
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103758834
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
ik weet nog dat ik in 1999 met m`n broer helemaal naar Londen ging om daar de nieuwste Star Wars film te kijken, de eerste die ik ooit in de bioscoop zou gaan zien! Hij kwam daar ongeveer vier maanden eerder uit dan hier maar we wilden `m zo graag zien dat we daar niet op konden wachten, dus gingen we `m zien in de mega Odeon bioscoop op Leicester Square in hartje Londen.
Ik kan me nog van herinneren dat ik erg van onder de indruk was en het geweldig vond.
Achteraf denk ik dat dat meer kwam door m`n eerste trip naar Londen en de omvang van de bioscoop dan van de film opzich.

Eigenlijk is het gewoon veruit de minste van de zes delen. Het verhaal loopt niet écht lekker en de acteerprestaties zijn onder de maat (waarbij vooral Ewan McGregor enigzins tegenvalt).
Maar wat de film echt de nek omdraait is de ont-zet-tend flauwe humor, vaak tot aan het beschamende toe en gewoonweg Star Wars onwaardig. Had iemand George Lucas er maar van weerhouden om die eeuwig verschrikkelijke Gungans (en uiteraard vooral Jar-Jar Binks) een rol te geven...

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:28:01 #172
182073 invine
blablabla etc.
pi_103761706
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:51 schreef Timo20 het volgende:
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
ik weet nog dat ik in 1999 met m`n broer helemaal naar Londen ging om daar de nieuwste Star Wars film te kijken, de eerste die ik ooit in de bioscoop zou gaan zien! Hij kwam daar ongeveer vier maanden eerder uit dan hier maar we wilden `m zo graag zien dat we daar niet op konden wachten, dus gingen we `m zien in de mega Odeon bioscoop op Leicester Square in hartje Londen.
Ik kan me nog van herinneren dat ik erg van onder de indruk was en het geweldig vond.
Achteraf denk ik dat dat meer kwam door m`n eerste trip naar Londen en de omvang van de bioscoop dan van de film opzich.

Eigenlijk is het gewoon veruit de minste van de zes delen. Het verhaal loopt niet écht lekker en de acteerprestaties zijn onder de maat (waarbij vooral Ewan McGregor enigzins tegenvalt).
Maar wat de film echt de nek omdraait is de ont-zet-tend flauwe humor, vaak tot aan het beschamende toe en gewoonweg Star Wars onwaardig. Had iemand George Lucas er maar van weerhouden om die eeuwig verschrikkelijke Gungans (en uiteraard vooral Jar-Jar Binks) een rol te geven...

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
Ik kan me ook nog herinneren dat ik het een toffe film vond, als ik hem nu zie dan erger ik mij kapot aan bijna heel de film.. ik zou het niet hoger geven dan een 4,5. Geef mij de originele 3 delen maar!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:55:10 #173
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_103763576
Eens, laatst sinds lange tijd gezien, omdat ik 2 en 3 wel eens wou zien. Wat een vreselijke films zijn het. Kan deze review ook erg aanraden :D
O)))
  maandag 31 oktober 2011 @ 01:08:38 #174
313550 1ce
Cold as Ice
pi_103772801
Zonet Drive gezien.

Net deze film gezien..
Als groot liefhebber en kenner van films, zeg ik je dit:
Het is de beste film die ik dit jaar nieuw gezien heb;
en hij staat nu al in mijn persoonlijke Top 5 van beste films ooit.

Briljant!!?!

Het is qua verhaal en stijl een soort mengeling van het werk van Michael Mann (Heat - 1994) en Stanley Kubrick (A Clockwork Orange & Full Metal Jacket).

Ter waarschuwing, het is een erg harde (Rated R) film, niet voor jonge kijkers.

En de muziek ter begeleiding van de scenes en de algehele sfeer, doen me denken aan Heat (Michael Mann - 1994), Vanishing Point (1971), met iets van de stijl van A Clockwork Orange (Stanley Kubrick - 1971). De stijl is erg retro: 'seventies car chase movies', 'eighties music', 'nineties gangster movies' allemaal gemixt met de genialiteit en geschiftheid die duidelijk van Kubrick is afgekeken.

Take my word for it - als je van gangsterfilms houdt (en oud genoeg bent) - ga hem kijken..

Net zie ik: hij is inmiddels ook al bijgezet in de internationale Top 250 aller tijden van IMDb, op dit moment op positie 133..!!?!

En de film is het waard - pareltje..

[ Bericht 1% gewijzigd door 1ce op 31-10-2011 01:10:24 (fout) ]
Cold as Ice...
...fiery at heart.
pi_103778895
Don't be afraid of the Dark

Vooral gekeken omdat hier een jaar geleden middels een spannende trailer al reclame voor gemaakt werd in de bios en Guillermo del Toro erbij betrokken is, niet als regisseur maar als schrijver. Een koppel (Katie Holmes en Guy Pearce) komen met Pearce's dochtertje aan in hun nieuwe huis waar ooit ene Lord Blackwood woonde tot hij en zijn kind mysterieus verdween. Deze keer zijn het geen geesten maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die achter het kind aan zitten. De spanning wordt aardig opgebouwd maar als meer van het mysterie ontrafelt wordt is het bepaald niet eng, en dat was toch de insteek. Don't be afraid of the Dark kijkt aardig weg maar echt spannend wil het niet worden en de climax valt ook tegen.

6.2

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 31-10-2011 12:10:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')