Rolling Stones? Sly & the family Stonequote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:33 schreef Darkestrah het volgende:
Sowieso elke plaat daar is goed, al ben ik niet zo bekend met de albums van the Rolling Stones. Maar Dopesmoker is natuurlijk wel een geval apart.
Ah. Zo zie je maar weer. Ik dacht dat ik 'Rolling Stones' las.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:35 schreef arucard het volgende:
[..]
Rolling Stones? Sly & the family Stone
ik heb ook zoiets, kan alleen de laatste keer dat ik er een cdtje uit heb getrokken niet herinneren, stomme computers maken het me te makkelijkquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
inmiddels nog wat voller, plus dat er op andere plaatsen nog wat cds liggen die er nog in moeten.
lp's staan ergens anders in een kastje.
en overal liggen stapels met promo cd's die ik nog moet uitzoeken.
Zo'n bewering doen vraagt natuurlijk om een foto.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:00 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb ook zoiets, kan alleen de laatste keer dat ik er een cdtje uit heb getrokken niet herinneren, stomme computers maken het me te makkelijk
Ik heb ooit mijn cd's op aankoop volgorde geordend gehad, maar toen het er meer dan 100 waren, werd het zoeken toch wat moeilijker. Dus tegenwoordig op artiets.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Er komt nu een tweede vraag in me op: hoe ordenen jullie je verzameling? Ik heb alles een beetje obsessief op alfabetische volgorde staan, waar ik voor mezelf na ga wat ik als de eerste letter gebruik. 'The' tel ik niet mee, maar 'A' (tribe called quest) dan weer wel.
Ik doe het alfabetisch, is wel iets sneller met zoeken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Er komt nu een tweede vraag in me op: hoe ordenen jullie je verzameling? Ik heb alles een beetje obsessief op alfabetische volgorde staan, waar ik voor mezelf na ga wat ik als de eerste letter gebruik. 'The' tel ik niet mee, maar 'A' (tribe called quest) dan weer wel.
Heel erg op rangorde.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Er komt nu een tweede vraag in me op: hoe ordenen jullie je verzameling?
Foto begin ik niet aan, maar qua sortering... ik had ooit alles op genre maar dat werd zo lastig op een bepaald moment dat ik bepaalde cd's niet meer terug vond omdat ik niet wist bij welk genre ik ze had staan. Toen ik 3½ jaar geleden ben verhuisd heb ik een paar van die rekken gekocht zoals in Tokus z'n post en heb ik alles alfabetisch gezet. En dan ook meteen alles, zowel cd's, cd-singles, lp's en 7" singles staan in hun eigen kast cq vak op alfabet. Wel zo makkelijk tenzij ik de naam van een band vergeetquote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Verzamelaars heb ik inderdaad ook apart, plastic cd-singles staan tussen de cd's, papieren cd-singles (2 tracks meestal) staan in een apart vak.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:27 schreef bartrid het volgende:
Verzamelaars en singles apart en digipacks en andere vreemde formaten ook apart.
Dikke dozen en dergelijke, een moeilijk ding.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:31 schreef ranja het volgende:
Vreemde formaten staan in zo'n hoge Ikea kast tussen de muziek dvd's.
Ik heb ooit alles op alfabet gezet, maar nu staat alles weer door elkaar. Ik probeer het wel op gevoel terug te zetten waar die zou moeten staan, zodat ik niet eerst alle platen hoef door te zoeken als ik er een wil opzetten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
quote:
Mooi, hoef ik geen foto te maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
inmiddels nog wat voller, plus dat er op andere plaatsen nog wat cds liggen die er nog in moeten.
Dat zag ik bij PilgrimSands ook, een drietal Nick Drake cd's die ik ook had staan. En bij On staat volgens mij Boards of Canada onderin de foto.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:59 schreef ranja het volgende:
Grappig, sommige cd's kun je gewoon herkennen aan de kleur.
Klopt, BOC is goed vertegenwoordigd bij mij.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:05 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat zag ik bij PilgrimSands ook, een drietal Nick Drake cd's die ik ook had staan. En bij On staat volgens mij Boards of Canada onderin de foto.
Zo'n kast heb ik ook, ooit ergens opgepikt in een soortgelijk topic. Heb even geen eigen fotoquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
ja dat was een nieuwe aanwist deze week, vandaar nog niet in de kastquote:
Als het maar een kast is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:39 schreef Slip het volgende:
foto, van m'n muziek map op de computer?
Haha kastje van mijn vriendin ik heb even gekeken en daar staan gebrande kopietjes van outcesticide, suicide solution en the ultimate collection en ook nog een originele mtv unpluggedquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:59 schreef ranja het volgende:
Grappig, sommige cd's kun je gewoon herkennen aan de kleur.
Volgens mij staat op het 2e plaatje van Bosbeetle SexPistols direct onder NoFX
en wat staat er allemaal tussen Nevermind en Incesticide?
Geen hoesjes verder?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:03 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik heb een paar van dit soort mappen:
[ afbeelding ]
Dat scheelt echt zoveel ruimte.
...heb je gelijk in, en lijkt me desondanks zó enorm lastig. En tevens zou ik dan vreselijk bang zijn m'n cd's op den duur te beschadigen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:03 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik heb een paar van dit soort mappen:
[ afbeelding ]
Dat scheelt echt zoveel ruimte.
Ik heb alleen maar kopietjes in de auto. Heb ooit van iemand gehoord dat CD's uit de auto gejat waren, dus ik gebruik alleen nog maar kopietjes. En dan maak ik vaak meteen maar een compilatie CDquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:22 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Er zit overigens ook een uitneembaar minimapje bij waar je 10 cd's in mee kunt nemen, voor in de auto ofzo, wat best handig is.
Bij mij zijn 3 cds uit de auto gejat ooitquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 07:23 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar kopietjes in de auto. Heb ooit van iemand gehoord dat CD's uit de auto gejat waren, dus ik gebruik alleen nog maar kopietjes. En dan maak ik vaak meteen maar een compilatie CD
Yabba-Dabba-Dancequote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:17 schreef female81 het volgende:
Even wat verse gemaakt (die ik eerder postte waren al zo'n twee jaar oud), sowieso is zo'n update later leuk om in je 'zelfgemaakte foto's'-mappen te hebben staan. Ik ben er ook zoëen die om de zoveel tijd weleens loze fototjes schiet van haar woonplaats of zo.
'In het zicht' deel 1, met op het moment relatief veelgedraaid spul. Waar in principe ook nog een paar cd's van Outkast bij horen, maar die liggen nu bij de cd-speler. TUTB/House Party heeft hier overigens gewoon een vaste plek, net als de collectie zelfgemaakte 'best of artist x'-compilaties rechtsboven (N.e.r.d./Neptunes, Timbaland, George Michael, Michael Jackson, Madonna, Prince, R.e.m., U2, Sugababes, Jamiroquai en anderen). Verder zijn het gewoon echte. Die 538 Dance Classics 1988/1989-cd's en De La Soul-albums liggen er trouwens ook doorlopend bij.
http://www.wwzapper.com/kast1.jpg
'In het zicht' deel 2, zelfgemaakte verzamelaartjes. Tja, ze horen er hier gewoon bij.
http://www.wwzapper.com/kast2.jpg
Berghok, overzicht (voor minstens 95 % echte trouwens), nu met twee goedgevulde kratten erbij, nog net op de foto.
http://www.wwzapper.com/kast3.jpg
Berghok, shotjes dichterbij: verzamelaars (zitten hele foute bij, ja, ik weet het...) en op de eerste relatief vaak gedraaide artiestenalbums. Op de laatste nog een jeugdsentiment-hoekje in de vorm van 2 Unlimited (inclusief singletjes)/Ace Of Base.
http://www.wwzapper.com/kast4.jpg
http://www.wwzapper.com/kast5.jpg
http://www.wwzapper.com/kast6.jpg
http://www.wwzapper.com/kast7.jpg
http://www.wwzapper.com/kast8.jpg
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:15 schreef ralfseltje het volgende:
Grappig dat dingen als Sunn, Earth en Earthless zo vaak terugkomen.
Ik bedoelde ook specifiek op LP ja, volgens mij zijn dat echt vinyl-dingen en hebben relatief weinig mensen daar de cd van.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik heb van geen van 3 een LP, (wel een cd van earth
)
Niet zo heel vreemd aangezien die gekke Darkestrah de link naar deze thread in stoner central heeft gepost.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:15 schreef ralfseltje het volgende:
Grappig dat dingen als Sunn, Earth en Earthless zo vaak terugkomen.
Niet alleen daar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:24 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Niet zo heel vreemd aangezien die gekke Darkestrah de link naar deze thread in stoner central heeft gepost.
Sunn is inderdaad wel een geval apart. Live is het sowieso wel de moeite waard, maar wat ik thuis (op cd) heb zet ik zo goed als nooit op. Het gevoel is anders zeg maar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:34 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Niet alleen daar.
Sunn zou ik eigenlijk nooit willen kopen, omdat ik weet dat ik het nooit ga luisteren. Earthless luister ik vooral als ik buiten ben, Earth zou ik dan weer wel moeten hebben.
Kan dit be-amenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:20 schreef On het volgende:
Ik heb precies zo'n kast, maar ik heb nu teveel cd's waardoor er zich overal stapeltjes vormen. Foto's komen nog!
We should never meetquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 04:14 schreef female81 het volgende:
[..]
*behoort tot het volk dat haar cd's behandelt als porcelein, en waarbij haar haar zowat overeind gaat staan als ze ziet dat anderen hun cd's zomaar los ergens neerflikkeren*
Nog een Nick Drake gespot!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:13 schreef Norrage het volgende:
Hier mijn bovenkant (achter crooked rain staat ook nog een rij)
[ afbeelding ]
en hier mijn onderkant (hmm, die moet nog wel even omgedraaid)
[ afbeelding ]
En dan ligt er nog het een en ander bij mijn moeder (pfff, dat wil ze dan hebben en ik luister het toch meestal als mp3....). Binnenkort ga ik verhuizen en ga ik eens een goed cd-houder apparaat kopen. Dat vind ik wel een mooie investering!
Nog tips iemand wat dat betreft trouwens?
Ik orden trouwens op genre, en ik heb het ingedeeld op jazz, oude muziek (Pink Floyd, Bruce etc) en op nieuwe muziek (die toren rechts en alles wat los overal ligt)
Ik weet zelf nog niet eens waar die staatquote:
Ah, foto is vrij groot. Dan zie je het welquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:36 schreef Darkestrah het volgende:
Onderste foto, rechter rekje, ongeveer op ¾.
Zozo...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:36 schreef OProg het volgende:
Leuk.
Dit is mijn woonkamer en de cd-verzameling.
[ afbeelding ]
Vitrine in de woonkamer met wat bijzondere dingen, is 1 van de 2.
[ afbeelding ]
Kast in de gang:
[ afbeelding ]
Deze hangen boven de bank in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Wat spul waar ik mee bezig ben en naast de speler ligt:
[ afbeelding ]
Uit de hand gelopen kasten met boxen enzo in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Deel van het vinyl:
[ afbeelding ]
Die telefoonquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
De rechtse 2 zijn van mij (op de ER DVDs na) de linkse van mijn vriendin
[ afbeelding ]
Deze staat ergens anders en is ook van mijn vriendin.
En hij doet hetquote:
Tofquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:36 schreef OProg het volgende:
Leuk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kast in de gang:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deel van het vinyl:
[ afbeelding ]
Dan heb ik nog het minste van iedereen inderdaadquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[ afbeelding ]
Dan heb ik nog niet zoveel verzameld als ik het vergelijk met sommige andere plaatjes hier.
Ach, beter een iets kleinere verzameling waar je echt iets mee doet, dan een paar duizend met een hoop ruimteverspillend vulsel ertussen. Dat je zomaar alles wat 'wel aardig' klinkt aanschaft.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[ afbeelding ]
Dan heb ik nog niet zoveel verzameld als ik het vergelijk met sommige andere plaatjes hier.
Ik heb niet eens een cd-kast en totaal maar 66 cd's.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan heb ik nog het minste van iedereen inderdaad
Klopt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:17 schreef female81 het volgende:
[..]
Ach, beter een iets kleinere verzameling waar je echt iets mee doet, dan een paar duizend met een hoop ruimteverspillend vulsel ertussen. Dat je zomaar alles wat 'wel aardig' klinkt aanschaft.
Ik verbreek ook geen records qua aantallen (hoewel het voor een vróuw een redelijk aantal lijkt te zijn, ik ken zelf alleen maar vrouwen die er hooguit 50 lijken te hebben, of ze moeten ze net zoals ik grotendeels verborgen hebben in een apart kamertje...), maar met het grootste gedeelte wordt wel ooit wat gedaan. Bij het wat mindere gedeelte is er vaak de factor 'jeugdsentiment' ter compensatie.
Ik ken iemand met 1 cd...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een cd-kast en totaal maar 66 cd's.
Zo zonde, hadden die kampers eens wat nieuwe muziek kunnen leren kennen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij mij zijn 3 cds uit de auto gejat ooitdie eerste van racoon, plastic fang van the jon spencer blues explosion en nog 1 die ik niet meer weet. Ik weet wel dat ik toen expres de nieuwste fantomas thuis had laten liggen, achteraf een wijze beslissing.
inderdaadquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:50 schreef Ruis het volgende:
[..]
Zo zonde, hadden die kampers eens wat nieuwe muziek kunnen leren kennen...
Boh jaquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:36 schreef OProg het volgende:
Leuk.
[ afbeelding ]
Nice! Wrom zitten er eigenlijk gaten in je opstelling? Is dit om de boel makkelijker te kunnen uitbreiden ipv alles op te schuiven als je bv een album koopt van een artiest dat met "A" begint?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
Op volgorde van artiest, dan jaar van uitgave.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Ik zie een hoop overlap met mijn verzameling.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:26 schreef RonB79 het volgende:
Ik kwam 'toevallig' dit topic tegen en heb me prompt weer aangemeld bij Fok na vele jaren stilte
Erg leuk altijd om fotos van andere verzamelingen te zien! En hierbij enkele fotos van m'n eigen meuk (ja, ik moet eens een nieuwe camera kopen):
Hopelijk zijn het niet te veel pics
Die 5 Genesis box sets zijn alle studio albums in 3 boxjes incl B-kanten en een demo tape van begin jaren 70. Alles is in 5.1 gemixt. Dan nog een Movie box met dvd's (nooit bekekenquote:Op zondag 16 oktober 2011 19:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zie een hoop overlap met mijn verzameling.
Wat staat er eig op die vijf Genesis-boxjes?Ik zie dat jij ook de vinyl-box hebt. Daar heb ik toen ook nog mee in mijn handen gestaan, maar het de remasters op cd en heb alles al op goed vinyl, dus door kosten overgeslagen, maar krijg dan toch zowat spijt als ik het zo zie.
Die vijf boxjes heb ik ook. Zelfs de interviews gezien.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:46 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Die 5 Genesis box sets zijn alle studio albums in 3 boxjes incl B-kanten en een demo tape van begin jaren 70. Alles is in 5.1 gemixt. Dan nog een Movie box met dvd's (nooit bekeken) en een box met live materiaal. De bovenste box is een cd-single box van begin jaren 90. Die kon je destijds compleet maken door iedere cd-s los te kopen.
En dan is er nog de vinyl box ja. Ook leuk
En ja, ik geloof dat wij wel door 1 deur kunnenZo wil ik wel jouw PF Shine box hebben
Ja inderdaad.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef GimmeGore het volgende:
Oh mijn god, als ik sommige verzamelingen hier zie ben ik blij dat ik een vrij beperkte muziek smaak heb, zulke collecties zou mijn bankrekening niet kunnen waarderen.
Maar voor jullie giga verzamelingen:
Ik denk dat hij voornamelijk denkt waarom kopen deze mensen geen 'mainstream' muziek... Tijd om de tweedehands verkoop aan banden te leggen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:48 schreef Darkestrah het volgende:
Tim Kuik komt gillend klaar als hij dit topic ziet, denk ik.
Ik geloof alleen dat die cd-s box een of meerdere aparte edities heeft van enkele cd-singles (andere hoes en andere nrs). Ik zou moeten nakijken hoe/wie&wat ook alweer.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Die vijf boxjes heb ik ook. Zelfs de interviews gezien.Dan weet ik nu ook waar dat bovenste ding op slaat, heb ook al die singletjes los.
Die vinyl box zei ik al, 1 keer mee in mijn handen gestaan. Is inderdaad lastig aan te komen nu. De meeste boxen die je hebt staan weet ik wel te herkennen.
I knowquote:Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef GimmeGore het volgende:
Oh mijn god, als ik sommige verzamelingen hier zie ben ik blij dat ik een vrij beperkte muziek smaak heb, zulke collecties zou mijn bankrekening niet kunnen waarderen.
Maar voor jullie giga verzamelingen:
The Beatles horen gewoon bij de B uiteraard. Maar waar zet je 10.000 Maniacs? en ? and the Mysterians? en !!!?quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:18 schreef PimD het volgende:
Mensen die "The Beatles" onder de T zetten... Het zou verboden moeten worden
Ik bedoel dus de linkse 2quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
De rechtse 2 zijn van mij (op de ER DVDs na) de linkse van mijn vriendin
[ afbeelding ]
Deze staat ergens anders en is ook van mijn vriendin.
Die koop je gewoon nietquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef cafca het volgende:
[..]
The Beatles horen gewoon bij de B uiteraard. Maar waar zet je 10.000 Maniacs? en ? and the Mysterians? en !!!?
Inderdaad. Zulk soort artiesten komen vooraan te sturen zoals Windows ze bv ook zou sorteren (geloof ik). Eerst de getallen, dan speciale chars en dan het alfabet.. zoiets.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die koop je gewoon niet![]()
(dat gezegd staat (hed)pe bij mij vooraan vanwege de "(" )
Boh... wat is dat voor n soort muziek?quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
ik vind het altijd grappig als ik van dit album mp3's probeer te maken, daar doet je computer erg moeilijke dingen mee
http://en.wikipedia.org/wiki/50th_Birthday_Celebration_Volume_6
vooral het nummer "////////\////\/"
Valt in de categorie experimentele kutherrie of wtf-muziekquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:21 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Boh... wat is dat voor n soort muziek?
Klinkt goed. Als het net zoiets als The Shaggs zusjes is, dan ga ik dat eens checken denk ikquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Valt in de categorie experimentele kutherrie of wtf-muziek
Nee niet zoals de shaggs, denk zorn met chaotische sax, patton met chaotische zang en mori met chaotische electronica.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:26 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Als het net zoiets als The Shaggs zusjes is, dan ga ik dat eens checken denk ik
Bij 1, ? en ! of bij T, Q en T (hoewel ik nog steeds niet snap waarom de band !!! als tsk tsk tsk wordt uitgesproken)quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef cafca het volgende:
The Beatles horen gewoon bij de B uiteraard. Maar waar zet je 10.000 Maniacs? en ? and the Mysterians? en !!!?
Nee!quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat hij voornamelijk denkt waarom kopen deze mensen geen 'mainstream' muziek... Tijd om de tweedehands verkoop aan banden te leggen.
Oh, dat win ik makkelijk van je. Zo'n 25% is dump van de groothandel a 0,10 tot 2,-., 25% is tweedehands, 25% is uit buitenlandse webshops voor weinig en van wat er nog overblijft is het meeste ook dump of midprice bij de platenboer of inkoopprijs bij de groothandel. Misschien dat 10% meer dan 10,- heeft gekost.quote:Op maandag 17 oktober 2011 04:21 schreef female81 het volgende:
Tim Kuik vervloekt m'n collectie, per niet-gebrande cd gemiddeld waarschijnlijk de goedkoopste in dit topic, volgens mij...
Ghehe ik heb dat gelukkig nooit bijgehouden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat ik nu voor maximaal 1500 euro heb uitgegeven aan cd's, maar ik heb dan ook sinds kort pas websites ontdekt waar je ze echt goedkoop kunt kopen.
Welke zijn dat, sites als cdwow?quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat ik nu voor maximaal 1500 euro heb uitgegeven aan cd's, maar ik heb dan ook sinds kort pas websites ontdekt waar je ze echt goedkoop kunt kopen.
Ebay webwinkelsquote:
Ik heb het geluk dat ik nog een best wel goed verdienende bijbaan heb, dus ik heb per maand zo'n 300 euro om voor eigen dingen uit te geven.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:06 schreef Felagund het volgende:
Nu ik geen student kan ik natuurlijk wel meer cd's kopen. Afgelopen maand al 5, heb ik mijn collectie toch met 8% vergroot.
Laat het tzt even weten, dan. Eerst even een lijstje naar je beste vriendjes.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:23 schreef Bosbeetle het volgende:
misschien moet ik maar eens beginnen mijn collectie te verkopen dan kan ik weer rondkomen
Goed planquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:23 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Laat het tzt even weten, dan. Eerst even een lijstje naar je beste vriendjes.
idd ik zat te denken aan het dubbele van wat ik betaald hebquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:24 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goed planen dan wel vriendenprijzen
1 euro per stuk dusquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
idd ik zat te denken aan het dubbele van wat ik betaald heb
Ditquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:06 schreef Felagund het volgende:
Nu ik geen student kan ik natuurlijk wel meer cd's kopen. Afgelopen maand al 5, heb ik mijn collectie toch met 8% vergroot.
Jij bent toch ook een PhD (geweest)? Niet dat heel veel oplevert, het is toch stuk beter dan stufi + bijbaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Later als ik groot ben wil ik ook een salaris
Klopt ben nu al een jaar aan het schrijven op eigen geld zonder bijbaan, en dan gaat het hard. maar die 4 jaar AIOen zijn inderdaad wel prettig kwa salarisquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij bent toch ook een PhD (geweest)? Niet dat heel veel oplevert, het is toch stuk beter dan stufi + bijbaan.
Ik zit hier met een peperdure Sounds. Daar betaal je voor een Siamese Dream bijna 20 euro. En wat ze in de tweedehandsbak hebben staan, is vaak echt kutzooi.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:47 schreef On het volgende:
Ik koop expres even geen nieuwe cd-kast. Want ik ken mezelf, hij moet dan zo snel mogelijk vol. Maar er vormen zich nu overal stapeltjes binnen mijn kamer. Ik geef gemiddeld een euro of 10-20 per week uit aan cd's denk ik. Kan leuk ingevuld worden bij de plaatboef bijvoorbeeld.
Ik had laatst nog Mellon Collie voor 3,50 meegenomen in de plaatboef Rotterdam. Daar doe ik het wel voor. 20 Euro voor een cd betaal ik nagenoeg nooit, de laatste keer was de Heart Ache/Dethroned dubbel-ep van Jesu geloof ik.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:17 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik zit hier met een peperdure Sounds. Daar betaal je voor een Siamese Dream bijna 20 euro. En wat ze in de tweedehandsbak hebben staan, is vaak echt kutzooi.
Plaatboef heeft veel cd's maar of er veel bijzonders tussen staat...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:50 schreef Norrage het volgende:
Over cd's kopen gesproken, ik verhuis binnenkort naar Utrecht :p wat zijn de beste winkels daar voor veel zeldzame en goedkope cd's?
Ooit eens gedaan met m'n allereerste cd, Kinderen Voor Kinderen 11, in de late 90's. Toen ik nog in de veronderstelling was dat ik die kinderachtige liedjes nóóit meer terug zou willen horen (toen wist ik nog niet dat 'ouwe zooi' ooit jeugdsentiment op zou gaan roepen).quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje dat ga ik nooit meer doen, heb ooit mijn gabberplaten (alle 3) weggegeven en nu vind ik het jammer, het is toch altijd leuk om gabberjacob of rambo is a pussy op te zetten
Andere tekens dan de gewone letters van het alfabet komen helemaal vóór het alfabet. Ik ben opgeleid bibliothecaris en heb ooit een tentamen hierin moeten doen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef cafca het volgende:
Haha, dat keukentje staat er net een week, onze zoon is net 2 geworden, hij kreeg 'm voor z'n verjaardag.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:42 schreef Darkestrah het volgende:
Misschien slim geweest om wat minder geld aan cd's, en wat meer geld aan je keuken uit te geven?
Volgens mij begin ik met 1 t/m 9, dan !!! en dan de eerste met de Aquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:42 schreef _Floddertje_ het volgende:
En dan denk ik dat tekens als ? en ! nog weer vóór cijfers moeten komen, maar dat weet ik al niet meer 100% zeker en of een vraagteken vóór een uitroepteken komt, dat weet ik al helemaal niet meer.
en waar zou je !!! dan zetten? bij de c?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:20 schreef cafca het volgende:
Ik zet cijfers gewoon als hoe je ze voluit zou schijven, bij mij staat 10.000 Maniacs dus tussen 10cc en Ten Years After, en ? and the mysterians bij de Q.
Over een maand is er weer eentje. Financiëel gezien ga ik dat niet redden, en de volgende is in april tijdens Roadburn. Dan maar wachten tot november volgend jaar..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja en laat ik de platenbeurs niet vergeten, 2x per jaar in de Jaarbeurs.
Bij de E. Exclamation mark exclamation mark exclamation mark.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef ranja het volgende:
[..]
en waar zou je !!! dan zetten? bij de c?
Ja, ik ben blij dat ik die niet heb, want daar zou ik echt geen raad mee weten. Bij de C vind ik hem ook niet passen, dus misschien zou dat een aanleiding zijn om mijn volgorde aan te passen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Of bij de U van uitroeptekenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
Bij de E. Exclamation mark exclamation mark exclamation mark.
Alsof je een paard instructies geeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Of bij de U van uitroepteken
maar uitspraak is chk chk chk volgens de band.
T'is dan ook een leuk topic, je ziet de muzikale verhaaltjes die je van anderen kent opeens tot leven komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
Dit topic loopt trouwens wel véél beter dan dat ik van tevoren had gedacht.
Nee, geen platenbeurzen! Ik ben naar de metalbeurs in Keulen geweest en ik moest me daar zo hard inhouden dat het frustrerend werdquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
Dit topic loopt trouwens wel véél beter dan dat ik van tevoren had gedacht.
[..]
Over een maand is er weer eentje. Financiëel gezien ga ik dat niet redden, en de volgende is in april tijdens Roadburn. Dan maar wachten tot november volgend jaar..
Om niet te veel in te kopen, of om wild in het rond te gaan meppen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:43 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Nee, geen platenbeurzen! Ik ben naar de metalbeurs in Keulen geweest en ik moest me daar zo hard inhouden dat het frustrerend werd
Die staan bij mij vooraan, voor de a. Maar iets als 7Zuma7 staat bij de S van seven. En 35007 bij de Lquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Op cd heb ik geen cijfertjes bands maar 35007 staat bij mij vooraan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:28 schreef bartrid het volgende:
[..]
Die staan bij mij vooraan, voor de a. Maar iets als 7Zuma7 staat bij de S van seven. En 35007 bij de L
Ik mocht van mezelf maar 250 euro uitgeven, dat werd uiteindelijk al 300.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:59 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Om niet te veel in te kopen, of om wild in het rond te gaan meppen?
Ik heb nog geen ervaring met een beurs op die schaal, maar ik kom gewoon rustig een paar uurtjes na de opening aan zetten, hoor. Al dat gedrang vind ik niks, gewoon voor je plezier een dag kijken en aan het eind met een stuk of 30 cd's weer naar huis.
haha wij hebben ook best veel dubbel, mijn vriendin heeft ook heel veel dingen niet waarvan ze nu zegt ja die had mijn broer of zus altijd al dus die hoefde ik niet ook nog...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:31 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik mocht van mezelf maar 250 euro uitgeven, dat werd uiteindelijk al 300.
Ik hou juist van heerlijk in die bakken scheumen. Kijken of ik nog wat tegenkom wat ik nog echt moet hebben.
En sinds ik niet meer samenwoon moet ik heel veel cd's weer opnieuw zoeken
Dat is kut, bij ons zijn er inmiddels wel wat schaduw LPs gekomen waarvan we niet helemaal zeker meer zijn of die nou voor onszelf gekocht zijn of aan de andere gegevenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:41 schreef GimmeGore het volgende:
Nou ja, bij mij is er gewoon vanalles verdwenen. Waaronder een aantal cd's die nu vrij moeilijk te vinden zijn.
Plaatboef en daar tegenover Empire Records zijn wel leuk. En aan het einde van de straat van LaLa Rocky Road, maar dat is wel wat meer rock/metal en niet heel goedkoop.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:13 schreef kciR het volgende:
Ik heb een cd of 200, valt in het niets bij de collecties hier.. Maar ik heb een studentinkomenen dan is mijn collectie ook nog eens in 2-en verdeeld, het grootste deel staat bij mijn ouders en op mijn kamer heb ik er een stuk of 40.
Maar mijn reactie is vooral op het sorteren, ik sorteer namelijk op kleur ipv alfabetisch (heeft misschien met mijn opleiding tot architect te maken), maar wel alle cd's van één band bij elkaar. Ik heb dus ook meerdere stukken met witte/ zwarte cd's. Tot nog toe lukt het aardig zo, maar ik ben bang dat het een keer toch één grote kleurenbrij wordt.
(en weten jullie nog goede platenzaken in Den Haag, naar het verdwijnen van met name LaLaLand ben ik een beetje zoekende)
O.a. hier verkrijgbaar (al hebben die van mij een iets andere layout). Praktisch en toch estetisch verantwoord imho.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:13 schreef Darkestrah het volgende:
Letterbordjes in je cd-kast. Die heb ik hier nog niet gezien.
SPOILER: PlatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CDsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Kraken is alleen bij oude platen hoor. Ik heb dan weer vrij weinig met cd's. En ik voorspel dat vinyl uiteindelijk de cd gaat overleven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:35 schreef Darkestrah het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat vinyl alleen maar een meerwaarde vind hebben als het zo aan de muur hangt. Maar ik zal ongetwijfeld de romance van het kraken van een plaat niet begrijpen ofzo.
NICE!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef MyTiredFeet het volgende:
Begin 2006 (toen ik nog bij mijn ouders woonde).
[...]
Begin 2008 (mijn eigen huisje).
[...]
Eind 2009 (een goed gevulde kast).
[...]
Medio 2011 (de kast raakt vol).
[...]
En aangezien ik nu tijdelijk een huisje huur zitten al mijn cd's opgeborgen in (28) Praxis-verhuisdozen.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:13 schreef Darkestrah het volgende:
Letterbordjes in je cd-kast. Die heb ik hier nog niet gezien.
Vriend van mij heeft dat zelf iets gemaakt met CD hoesjesquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:17 schreef RonB79 het volgende:
inderdaad... waar haal je zulk soort bordjes?
quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:17 schreef RonB79 het volgende:
inderdaad... waar haal je zulk soort bordjes?
Heb ik ze ook besteld en ik had ze vrij snel binnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
O.a. hier verkrijgbaar (al hebben die van mij een iets andere layout). Praktisch en toch estetisch verantwoord imho.
Dat kan je toch veel beter met musicmeter/RYM doen ofzo? Die sites zijn daar voor gemaaktquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:12 schreef RonB79 het volgende:
Ik houd een lijst bij met wat ik allemaal in mn verzameling heb, online en in een Access tooltje.. heb zojuist de lijst online bijgewerkt.. http://www.last.fm/user/RonB/journal
Je cds in je computer draaien...pff...dan kan je net zo goed gewoon de mp3 opzettenquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:27 schreef Tokus het volgende:
je kan ook je cds in je computer draaien, hoor. En met Winamp kun je ook scrobblen.
Ik luister vaak cd's via mijn laptop, want daar heb ik betere speakers bij dan mijn stereo-installatie(tje).quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:25 schreef Norrage het volgende:
Maar hoe doen jullie dat nou met al die cds? Want ik ben een beetje last.fm verslaafd, en de voornaamste reden om cd cds niet te luisteren is omdat het dan niet scrobbelt....en ja, je hebt van die handmatig scrobbel sites, maar dat is ook weer zoveel moeite...
Daardoor ben ik gewoon minder geneigd cd's te kopen en luister ik toch steeds vaker vanaf mijn computer. Iets wat ik best zonde vind, want cd's kopen is zo leuk
Dank.quote:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:09 schreef RonB79 het volgende:
Kan je op RYM ook aangeven wat voor n editie je hebt? Want sommige albums heb ik 2, 3, 4x of weet ik hoevaak en dan wil ik toch wel kunnen aangeven welke editie dat dan is
Als je je telefoon horizontaal houdt, dat knopje rechts aan de bovenkantquote:Op maandag 24 oktober 2011 00:22 schreef Thanatos45 het volgende:
Damn wat een collecties hierVoordat ik daar ben heb ik nog een hele lange weg te gaan
Misschien morgen eens proberen om een foto te maken met de brakke cam op m'n 3DS, ik heb namelijk nog steeds geen digitale camera xD
Jammer dat er geen mogelijkheid is om cd's aan je plafond te hangen hè.quote:
Er is nog ruimte zat, die bank kan nog wel weg. Waarom zou je moeten kunnen zitten als je ook muziek kan luisteren?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Binnenkort tijd voor een groter huis, lijkt me
Jij weet niet waarmee die bank gevuld isquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er is nog ruimte zat, die bank kan nog wel weg. Waarom zou je moeten kunnen zitten als je ook muziek kan luisteren?
In de afgelopen 3 maanden heb ik al 75 (nieuwe) cd's gekocht.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:52 schreef FitzPercy het volgende:
Heb verder nog een stuk of 80 cd's.
Heb je uberhaupt nog wel plaats voor je boxen of staat het allemaal op een externe harde schijf en een ipod en doe je het met oordopjes in je oren?quote:
Gaat dat niet ten koste van de 'kwaliteit' van je verzameling? Ik weet niet wat je precies allemaal aankoopt, maar het lijkt me dat het niet allemaal cd's van wereldklasse zijn of die je überhaupt wel eens gaat draaien?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:56 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
In de afgelopen 3 maanden heb ik al 75 (nieuwe) cd's gekocht.
Ik ook.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:50 schreef MyTiredFeet het volgende:
Ik krijg al claustrofobie als ik er naar kijk.
Mijn Benno kastje heeft inmiddels na wat timmerwerk een broertje gekregen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:35 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Dit staat er in mijn CD-kast.
Dit staat er in mijn LP-kast.
Heil Ikea!
Die grijzige gast is dvd's, eerst had ik maar één witte voor cd's. Nu twee.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:41 schreef Darkestrah het volgende:
Puur voor DVD's, als ik het zo zie?
ik heb gewoon 26 kartonnetjes gekniptquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft dat zelf iets gemaakt met CD hoesjes
Zoals ik al eerder aanhaalde ik heb niet zo n hele brede muzieksmaak, ik zou niet eens aan zoveel cd's kunnen komen in 3 maanden.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:30 schreef On het volgende:
[..]
Gaat dat niet ten koste van de 'kwaliteit' van je verzameling? Ik weet niet wat je precies allemaal aankoopt, maar het lijkt me dat het niet allemaal cd's van wereldklasse zijn of die je überhaupt wel eens gaat draaien?
Echt niet? Als je met een onbeperkt budget in een platenzaak losgelaten wordt kom je niet met tassen, dozen en kruiwagens vol naar buiten?quote:Op woensdag 2 november 2011 17:59 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aanhaalde ik heb niet zo n hele brede muzieksmaak, ik zou niet eens aan zoveel cd's kunnen komen in 3 maanden.
Ja, kan natuurlijk wel (even afgezien van financieel gezien) maar ik zou niet eens weten wat ik dan allemaal zou moeten kopen
Ik niet hoor. Ik zou dan ook alleen maar cd's halen die ik speciaal genoeg acht om in mijn kast te zetten. Sowieso koop ik alleen maar muziek waar ik het gevoel heb dat ik het in de beste geluidskwaliteit wil horen. (sferische muziek en zo, niet van die simpele gitaarpop) maar dat is weer een heel ander verhaalquote:Op woensdag 2 november 2011 18:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Echt niet? Als je met een onbeperkt budget in een platenzaak losgelaten wordt kom je niet met tassen, dozen en kruiwagens vol naar buiten?
Bolvormige muziek?quote:Op woensdag 2 november 2011 18:09 schreef Norrage het volgende:
(sferische muziek en zo, niet van die simpele gitaarpop)
Wat een droom! Als ik een keer in een goeie zaak wordt los gelaten (Bullit anyone?) dan sta ik met meer CD's buiten dan ze binnen nog hebben staan...quote:Op woensdag 2 november 2011 18:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Echt niet? Als je met een onbeperkt budget in een platenzaak losgelaten wordt kom je niet met tassen, dozen en kruiwagens vol naar buiten?
dat kan helemaal niet xDquote:Op woensdag 2 november 2011 18:57 schreef Aikara het volgende:
[..]
Wat een droom! Als ik een keer in een goeie zaak wordt los gelaten (Bullit anyone?) dan sta ik met meer CD's buiten dan ze binnen nog hebben staan...
je weet wat ik bedoelquote:
Jawel hoor: je komt binnen, laadt meer dan de helft van de CD's die ze in de winkel hebben in je karretje/rugzak/aanhangwagen en dan loop je weer naar buiten...quote:
Natte droom dit.quote:Op woensdag 2 november 2011 18:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn niet alle cd's van wereldklasse. Maar is dat een vereiste? Het gaat er maar om tot welke schaal je het album fysiek in je bezit wilt hebben. Wereldklasse, uitstekend, degelijk, etc. etc. Op een schaal van 0 t/m 10 zou ik graag albums vanaf een 6 à 7 in mijn bezit willen hebben.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:30 schreef On het volgende:
Gaat dat niet ten koste van de 'kwaliteit' van je verzameling? Ik weet niet wat je precies allemaal aankoopt, maar het lijkt me dat het niet allemaal cd's van wereldklasse zijn of die je überhaupt wel eens gaat draaien?
Om te hebben absoluut, om op te bergen qua formaat altijd een drama.quote:
Je mag wel eens opruimenquote:Op zaterdag 5 november 2011 14:56 schreef AirwiN het volgende:
Hier ook es een foto van mijn collectie. Kast is op maat gemaakt en bevat nu zo'n 650 CD's. Speciale CD boxen enzo zijn elders opgeborgen, dus die staan niet op de foto. In de kast passen in totaal zo'n 900 CD's. Als dat aantal wordt overschreden ga ik weer een nieuwe kast laten maken.
[ afbeelding ]
En steeds meer aan de orde, ik heb steeds meer afwijkende cd's boekje, uitflap dingen etc ik denk dat ze dat echt hebben gedaan om cd verkoop te stimuleren. LP boxen hebben minder vaak een afwijkende vormquote:
Nadeel van samenwonen. Vrouwen claimen alle vrije plekjes met hun eigen meuk.quote:
Dat klopt, het is altijd leuk om een mooie box of zo te hebben, maar waar laat je hem. Soms al een reden om hem toch niet te kopen, omdat hij dan in de weg staat en niet tussen de rest past.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Om te hebben absoluut, om op te bergen qua formaat altijd een drama.
Joy Division!quote:Op woensdag 2 november 2011 15:48 schreef On het volgende:
[..]
Mijn Benno kastje heeft inmiddels na wat timmerwerk een broertje gekregen.
[ afbeelding ]
Ik heb afgelopen zaterdag mn 102de box gekochtquote:Op zondag 6 november 2011 23:13 schreef technopunx het volgende:
[..]
Dat klopt, het is altijd leuk om een mooie box of zo te hebben, maar waar laat je hem. Soms al een reden om hem toch niet te kopen, omdat hij dan in de weg staat en niet tussen de rest past.
Net als de laatste van tom waits. Dan maar de gewone cd zonder de drie extra nummers, om hem kwijt te kunnen. Alleen bij echte toffe boxen, maak ik een uitzondering.
Nee, want dan moet je ten eerste loslaten in een platenzaak die gespecialiseerd is in metal. En dan nog ga ik niet alles meeslepen wat ze daar hebben, puur om het te hebben. Ik zou er wel een paar 100 euro kunnen uitgeven. Maar dozen vol, neequote:Op woensdag 2 november 2011 18:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wees blij dat je als getrouwde vent nog wat eigen meuk mag kopenquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:18 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nadeel van samenwonen. Vrouwen claimen alle vrije plekjes met hun eigen meuk.
Wauw, hier zit iets heel erg diep.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wees blij dat je als getrouwde vent nog wat eigen meuk mag kopen
Ik zag pasgeleden nog de foto die je een jaar of 6-8 geleden postte in een soortgelijk topicquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:36 schreef OProg het volgende:
Leuk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kast in de gang:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deel van het vinyl:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:21 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wauw, hier zit iets heel erg diep.
Hoe is je muziek ingedeeld? Een boel halfvolle planken daar.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:50 schreef PdeHoog het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn verzameling bijna een jaar geleden! Inmiddels zijn de planken een stuk voller en is er ook 40cm vinyl bijgekomen.
Die halfvolle planken zijn van een jaar geleden hequote:Op maandag 14 november 2011 13:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Hoe is je muziek ingedeeld? Een boel halfvolle planken daar.
Zoek eens op "bordenstandaards". Voorheen (en nou nog steeds?) waren ze vekrijgbaar bij de Blokker.quote:Op zondag 13 november 2011 20:25 schreef RonB79 het volgende:
Die standaards zijn echt n goed idee. Waar heb je die vandaan getoverd?
Dat zijn weinig LPs gitaarmat!quote:
met singletjes dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:56 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Je ziet ze niet zo goed, maar de mandjes zitten beide vol.
Die heb ik ook idd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat ding zie je sowieso wel in elke woonkamer staan.
Aah leuk ga ik ook eens een foto in maken, maar ik ben nu weer niet thuisquote:
Je kan twee rijen boeken achter elkaar zetten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 07:57 schreef Norrage het volgende:
Ik heb hem uiteindelijk niet gehaald, dat ding is veels te diep voor boeken man
quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan twee rijen boeken achter elkaar zetten.
Voor cd's en dvd's is hij ook te diep trouwens.
Helaas heb ik ook in mijn boekenkast dubbele rijen, het wordt tijd dat ik groter ga wonen want ik vind het nogal zonde...quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan twee rijen boeken achter elkaar zetten.
Voor cd's en dvd's is hij ook te diep trouwens.
Nu ik een platenspeler heb en een doos oude platen ga ik dat wellicht ook doen...cd's in de speler stoppen is al bijna niet meer de moeite waard, maar een LP draaien...hmmmmquote:Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben er ook wel over aan het twijfelen om me wat meer te richten op LP.
quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben er ook wel over aan het twijfelen om me wat meer te richten op LP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |