Ik heb niet eens een cd-kast en totaal maar 66 cd's.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan heb ik nog het minste van iedereen inderdaad
Klopt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:17 schreef female81 het volgende:
[..]
Ach, beter een iets kleinere verzameling waar je echt iets mee doet, dan een paar duizend met een hoop ruimteverspillend vulsel ertussen. Dat je zomaar alles wat 'wel aardig' klinkt aanschaft.
Ik verbreek ook geen records qua aantallen (hoewel het voor een vróuw een redelijk aantal lijkt te zijn, ik ken zelf alleen maar vrouwen die er hooguit 50 lijken te hebben, of ze moeten ze net zoals ik grotendeels verborgen hebben in een apart kamertje...), maar met het grootste gedeelte wordt wel ooit wat gedaan. Bij het wat mindere gedeelte is er vaak de factor 'jeugdsentiment' ter compensatie.
Ik ken iemand met 1 cd...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een cd-kast en totaal maar 66 cd's.
Zo zonde, hadden die kampers eens wat nieuwe muziek kunnen leren kennen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij mij zijn 3 cds uit de auto gejat ooitdie eerste van racoon, plastic fang van the jon spencer blues explosion en nog 1 die ik niet meer weet. Ik weet wel dat ik toen expres de nieuwste fantomas thuis had laten liggen, achteraf een wijze beslissing.
inderdaadquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:50 schreef Ruis het volgende:
[..]
Zo zonde, hadden die kampers eens wat nieuwe muziek kunnen leren kennen...
Boh jaquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:36 schreef OProg het volgende:
Leuk.
Dit is mijn woonkamer en de cd-verzameling.
[ afbeelding ]
Nice! Wrom zitten er eigenlijk gaten in je opstelling? Is dit om de boel makkelijker te kunnen uitbreiden ipv alles op te schuiven als je bv een album koopt van een artiest dat met "A" begint?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
inmiddels nog wat voller, plus dat er op andere plaatsen nog wat cds liggen die er nog in moeten.
lp's staan ergens anders in een kastje.
en overal liggen stapels met promo cd's die ik nog moet uitzoeken.
Op volgorde van artiest, dan jaar van uitgave.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Er komt nu een tweede vraag in me op: hoe ordenen jullie je verzameling? Ik heb alles een beetje obsessief op alfabetische volgorde staan, waar ik voor mezelf na ga wat ik als de eerste letter gebruik. 'The' tel ik niet mee, maar 'A' (tribe called quest) dan weer wel.
Ik zie een hoop overlap met mijn verzameling.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:26 schreef RonB79 het volgende:
Ik kwam 'toevallig' dit topic tegen en heb me prompt weer aangemeld bij Fok na vele jaren stilte
Erg leuk altijd om fotos van andere verzamelingen te zien! En hierbij enkele fotos van m'n eigen meuk (ja, ik moet eens een nieuwe camera kopen):
Hopelijk zijn het niet te veel pics
Die 5 Genesis box sets zijn alle studio albums in 3 boxjes incl B-kanten en een demo tape van begin jaren 70. Alles is in 5.1 gemixt. Dan nog een Movie box met dvd's (nooit bekekenquote:Op zondag 16 oktober 2011 19:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zie een hoop overlap met mijn verzameling.
Wat staat er eig op die vijf Genesis-boxjes?Ik zie dat jij ook de vinyl-box hebt. Daar heb ik toen ook nog mee in mijn handen gestaan, maar het de remasters op cd en heb alles al op goed vinyl, dus door kosten overgeslagen, maar krijg dan toch zowat spijt als ik het zo zie.
Die vijf boxjes heb ik ook. Zelfs de interviews gezien.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:46 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Die 5 Genesis box sets zijn alle studio albums in 3 boxjes incl B-kanten en een demo tape van begin jaren 70. Alles is in 5.1 gemixt. Dan nog een Movie box met dvd's (nooit bekeken) en een box met live materiaal. De bovenste box is een cd-single box van begin jaren 90. Die kon je destijds compleet maken door iedere cd-s los te kopen.
En dan is er nog de vinyl box ja. Ook leuk
En ja, ik geloof dat wij wel door 1 deur kunnenZo wil ik wel jouw PF Shine box hebben
Ja inderdaad.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef GimmeGore het volgende:
Oh mijn god, als ik sommige verzamelingen hier zie ben ik blij dat ik een vrij beperkte muziek smaak heb, zulke collecties zou mijn bankrekening niet kunnen waarderen.
Maar voor jullie giga verzamelingen:
Ik denk dat hij voornamelijk denkt waarom kopen deze mensen geen 'mainstream' muziek... Tijd om de tweedehands verkoop aan banden te leggen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:48 schreef Darkestrah het volgende:
Tim Kuik komt gillend klaar als hij dit topic ziet, denk ik.
Ik geloof alleen dat die cd-s box een of meerdere aparte edities heeft van enkele cd-singles (andere hoes en andere nrs). Ik zou moeten nakijken hoe/wie&wat ook alweer.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Die vijf boxjes heb ik ook. Zelfs de interviews gezien.Dan weet ik nu ook waar dat bovenste ding op slaat, heb ook al die singletjes los.
Die vinyl box zei ik al, 1 keer mee in mijn handen gestaan. Is inderdaad lastig aan te komen nu. De meeste boxen die je hebt staan weet ik wel te herkennen.
I knowquote:Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef GimmeGore het volgende:
Oh mijn god, als ik sommige verzamelingen hier zie ben ik blij dat ik een vrij beperkte muziek smaak heb, zulke collecties zou mijn bankrekening niet kunnen waarderen.
Maar voor jullie giga verzamelingen:
The Beatles horen gewoon bij de B uiteraard. Maar waar zet je 10.000 Maniacs? en ? and the Mysterians? en !!!?quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:18 schreef PimD het volgende:
Mensen die "The Beatles" onder de T zetten... Het zou verboden moeten worden
Ik bedoel dus de linkse 2quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
De rechtse 2 zijn van mij (op de ER DVDs na) de linkse van mijn vriendin
[ afbeelding ]
Deze staat ergens anders en is ook van mijn vriendin.
Die koop je gewoon nietquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef cafca het volgende:
[..]
The Beatles horen gewoon bij de B uiteraard. Maar waar zet je 10.000 Maniacs? en ? and the Mysterians? en !!!?
Inderdaad. Zulk soort artiesten komen vooraan te sturen zoals Windows ze bv ook zou sorteren (geloof ik). Eerst de getallen, dan speciale chars en dan het alfabet.. zoiets.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die koop je gewoon niet![]()
(dat gezegd staat (hed)pe bij mij vooraan vanwege de "(" )
Boh... wat is dat voor n soort muziek?quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
ik vind het altijd grappig als ik van dit album mp3's probeer te maken, daar doet je computer erg moeilijke dingen mee
http://en.wikipedia.org/wiki/50th_Birthday_Celebration_Volume_6
vooral het nummer "////////\////\/"
Valt in de categorie experimentele kutherrie of wtf-muziekquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:21 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Boh... wat is dat voor n soort muziek?
Klinkt goed. Als het net zoiets als The Shaggs zusjes is, dan ga ik dat eens checken denk ikquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Valt in de categorie experimentele kutherrie of wtf-muziek
Nee niet zoals de shaggs, denk zorn met chaotische sax, patton met chaotische zang en mori met chaotische electronica.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:26 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Als het net zoiets als The Shaggs zusjes is, dan ga ik dat eens checken denk ik
Bij 1, ? en ! of bij T, Q en T (hoewel ik nog steeds niet snap waarom de band !!! als tsk tsk tsk wordt uitgesproken)quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef cafca het volgende:
The Beatles horen gewoon bij de B uiteraard. Maar waar zet je 10.000 Maniacs? en ? and the Mysterians? en !!!?
Nee!quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat hij voornamelijk denkt waarom kopen deze mensen geen 'mainstream' muziek... Tijd om de tweedehands verkoop aan banden te leggen.
Oh, dat win ik makkelijk van je. Zo'n 25% is dump van de groothandel a 0,10 tot 2,-., 25% is tweedehands, 25% is uit buitenlandse webshops voor weinig en van wat er nog overblijft is het meeste ook dump of midprice bij de platenboer of inkoopprijs bij de groothandel. Misschien dat 10% meer dan 10,- heeft gekost.quote:Op maandag 17 oktober 2011 04:21 schreef female81 het volgende:
Tim Kuik vervloekt m'n collectie, per niet-gebrande cd gemiddeld waarschijnlijk de goedkoopste in dit topic, volgens mij...
Ghehe ik heb dat gelukkig nooit bijgehouden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat ik nu voor maximaal 1500 euro heb uitgegeven aan cd's, maar ik heb dan ook sinds kort pas websites ontdekt waar je ze echt goedkoop kunt kopen.
Welke zijn dat, sites als cdwow?quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat ik nu voor maximaal 1500 euro heb uitgegeven aan cd's, maar ik heb dan ook sinds kort pas websites ontdekt waar je ze echt goedkoop kunt kopen.
Ebay webwinkelsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |