Jij bent toch ook een PhD (geweest)? Niet dat heel veel oplevert, het is toch stuk beter dan stufi + bijbaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Later als ik groot ben wil ik ook een salaris
Klopt ben nu al een jaar aan het schrijven op eigen geld zonder bijbaan, en dan gaat het hard. maar die 4 jaar AIOen zijn inderdaad wel prettig kwa salarisquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij bent toch ook een PhD (geweest)? Niet dat heel veel oplevert, het is toch stuk beter dan stufi + bijbaan.
Ik zit hier met een peperdure Sounds. Daar betaal je voor een Siamese Dream bijna 20 euro. En wat ze in de tweedehandsbak hebben staan, is vaak echt kutzooi.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:47 schreef On het volgende:
Ik koop expres even geen nieuwe cd-kast. Want ik ken mezelf, hij moet dan zo snel mogelijk vol. Maar er vormen zich nu overal stapeltjes binnen mijn kamer. Ik geef gemiddeld een euro of 10-20 per week uit aan cd's denk ik. Kan leuk ingevuld worden bij de plaatboef bijvoorbeeld.
Ik had laatst nog Mellon Collie voor 3,50 meegenomen in de plaatboef Rotterdam. Daar doe ik het wel voor. 20 Euro voor een cd betaal ik nagenoeg nooit, de laatste keer was de Heart Ache/Dethroned dubbel-ep van Jesu geloof ik.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:17 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik zit hier met een peperdure Sounds. Daar betaal je voor een Siamese Dream bijna 20 euro. En wat ze in de tweedehandsbak hebben staan, is vaak echt kutzooi.
Plaatboef heeft veel cd's maar of er veel bijzonders tussen staat...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:50 schreef Norrage het volgende:
Over cd's kopen gesproken, ik verhuis binnenkort naar Utrecht :p wat zijn de beste winkels daar voor veel zeldzame en goedkope cd's?
Ooit eens gedaan met m'n allereerste cd, Kinderen Voor Kinderen 11, in de late 90's. Toen ik nog in de veronderstelling was dat ik die kinderachtige liedjes nóóit meer terug zou willen horen (toen wist ik nog niet dat 'ouwe zooi' ooit jeugdsentiment op zou gaan roepen).quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje dat ga ik nooit meer doen, heb ooit mijn gabberplaten (alle 3) weggegeven en nu vind ik het jammer, het is toch altijd leuk om gabberjacob of rambo is a pussy op te zetten
Andere tekens dan de gewone letters van het alfabet komen helemaal vóór het alfabet. Ik ben opgeleid bibliothecaris en heb ooit een tentamen hierin moeten doen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef cafca het volgende:
The Beatles horen gewoon bij de B uiteraard. Maar waar zet je 10.000 Maniacs? en ? and the Mysterians? en !!!?
Haha, dat keukentje staat er net een week, onze zoon is net 2 geworden, hij kreeg 'm voor z'n verjaardag.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:42 schreef Darkestrah het volgende:
Misschien slim geweest om wat minder geld aan cd's, en wat meer geld aan je keuken uit te geven?
Volgens mij begin ik met 1 t/m 9, dan !!! en dan de eerste met de Aquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:42 schreef _Floddertje_ het volgende:
En dan denk ik dat tekens als ? en ! nog weer vóór cijfers moeten komen, maar dat weet ik al niet meer 100% zeker en of een vraagteken vóór een uitroepteken komt, dat weet ik al helemaal niet meer.
en waar zou je !!! dan zetten? bij de c?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:20 schreef cafca het volgende:
Ik zet cijfers gewoon als hoe je ze voluit zou schijven, bij mij staat 10.000 Maniacs dus tussen 10cc en Ten Years After, en ? and the mysterians bij de Q.
Over een maand is er weer eentje. Financiëel gezien ga ik dat niet redden, en de volgende is in april tijdens Roadburn. Dan maar wachten tot november volgend jaar..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja en laat ik de platenbeurs niet vergeten, 2x per jaar in de Jaarbeurs.
Bij de E. Exclamation mark exclamation mark exclamation mark.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef ranja het volgende:
[..]
en waar zou je !!! dan zetten? bij de c?
Ja, ik ben blij dat ik die niet heb, want daar zou ik echt geen raad mee weten. Bij de C vind ik hem ook niet passen, dus misschien zou dat een aanleiding zijn om mijn volgorde aan te passen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Of bij de U van uitroeptekenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
Bij de E. Exclamation mark exclamation mark exclamation mark.
Alsof je een paard instructies geeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Of bij de U van uitroepteken
maar uitspraak is chk chk chk volgens de band.
T'is dan ook een leuk topic, je ziet de muzikale verhaaltjes die je van anderen kent opeens tot leven komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
Dit topic loopt trouwens wel véél beter dan dat ik van tevoren had gedacht.
Nee, geen platenbeurzen! Ik ben naar de metalbeurs in Keulen geweest en ik moest me daar zo hard inhouden dat het frustrerend werdquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
Dit topic loopt trouwens wel véél beter dan dat ik van tevoren had gedacht.
[..]
Over een maand is er weer eentje. Financiëel gezien ga ik dat niet redden, en de volgende is in april tijdens Roadburn. Dan maar wachten tot november volgend jaar..
Om niet te veel in te kopen, of om wild in het rond te gaan meppen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:43 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Nee, geen platenbeurzen! Ik ben naar de metalbeurs in Keulen geweest en ik moest me daar zo hard inhouden dat het frustrerend werd
Die staan bij mij vooraan, voor de a. Maar iets als 7Zuma7 staat bij de S van seven. En 35007 bij de Lquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Op cd heb ik geen cijfertjes bands maar 35007 staat bij mij vooraan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:28 schreef bartrid het volgende:
[..]
Die staan bij mij vooraan, voor de a. Maar iets als 7Zuma7 staat bij de S van seven. En 35007 bij de L
Ik mocht van mezelf maar 250 euro uitgeven, dat werd uiteindelijk al 300.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:59 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Om niet te veel in te kopen, of om wild in het rond te gaan meppen?
Ik heb nog geen ervaring met een beurs op die schaal, maar ik kom gewoon rustig een paar uurtjes na de opening aan zetten, hoor. Al dat gedrang vind ik niks, gewoon voor je plezier een dag kijken en aan het eind met een stuk of 30 cd's weer naar huis.
haha wij hebben ook best veel dubbel, mijn vriendin heeft ook heel veel dingen niet waarvan ze nu zegt ja die had mijn broer of zus altijd al dus die hoefde ik niet ook nog...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:31 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik mocht van mezelf maar 250 euro uitgeven, dat werd uiteindelijk al 300.
Ik hou juist van heerlijk in die bakken scheumen. Kijken of ik nog wat tegenkom wat ik nog echt moet hebben.
En sinds ik niet meer samenwoon moet ik heel veel cd's weer opnieuw zoeken
Dat is kut, bij ons zijn er inmiddels wel wat schaduw LPs gekomen waarvan we niet helemaal zeker meer zijn of die nou voor onszelf gekocht zijn of aan de andere gegevenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:41 schreef GimmeGore het volgende:
Nou ja, bij mij is er gewoon vanalles verdwenen. Waaronder een aantal cd's die nu vrij moeilijk te vinden zijn.
Plaatboef en daar tegenover Empire Records zijn wel leuk. En aan het einde van de straat van LaLa Rocky Road, maar dat is wel wat meer rock/metal en niet heel goedkoop.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:13 schreef kciR het volgende:
Ik heb een cd of 200, valt in het niets bij de collecties hier.. Maar ik heb een studentinkomenen dan is mijn collectie ook nog eens in 2-en verdeeld, het grootste deel staat bij mijn ouders en op mijn kamer heb ik er een stuk of 40.
Maar mijn reactie is vooral op het sorteren, ik sorteer namelijk op kleur ipv alfabetisch (heeft misschien met mijn opleiding tot architect te maken), maar wel alle cd's van één band bij elkaar. Ik heb dus ook meerdere stukken met witte/ zwarte cd's. Tot nog toe lukt het aardig zo, maar ik ben bang dat het een keer toch één grote kleurenbrij wordt.
(en weten jullie nog goede platenzaken in Den Haag, naar het verdwijnen van met name LaLaLand ben ik een beetje zoekende)
O.a. hier verkrijgbaar (al hebben die van mij een iets andere layout). Praktisch en toch estetisch verantwoord imho.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:13 schreef Darkestrah het volgende:
Letterbordjes in je cd-kast. Die heb ik hier nog niet gezien.
SPOILER: PlatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CDsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
Kraken is alleen bij oude platen hoor. Ik heb dan weer vrij weinig met cd's. En ik voorspel dat vinyl uiteindelijk de cd gaat overleven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:35 schreef Darkestrah het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat vinyl alleen maar een meerwaarde vind hebben als het zo aan de muur hangt. Maar ik zal ongetwijfeld de romance van het kraken van een plaat niet begrijpen ofzo.
NICE!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef MyTiredFeet het volgende:
Begin 2006 (toen ik nog bij mijn ouders woonde).
[...]
Begin 2008 (mijn eigen huisje).
[...]
Eind 2009 (een goed gevulde kast).
[...]
Medio 2011 (de kast raakt vol).
[...]
En aangezien ik nu tijdelijk een huisje huur zitten al mijn cd's opgeborgen in (28) Praxis-verhuisdozen.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:13 schreef Darkestrah het volgende:
Letterbordjes in je cd-kast. Die heb ik hier nog niet gezien.
Vriend van mij heeft dat zelf iets gemaakt met CD hoesjesquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:17 schreef RonB79 het volgende:
inderdaad... waar haal je zulk soort bordjes?
quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:17 schreef RonB79 het volgende:
inderdaad... waar haal je zulk soort bordjes?
Heb ik ze ook besteld en ik had ze vrij snel binnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
O.a. hier verkrijgbaar (al hebben die van mij een iets andere layout). Praktisch en toch estetisch verantwoord imho.
Dat kan je toch veel beter met musicmeter/RYM doen ofzo? Die sites zijn daar voor gemaaktquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:12 schreef RonB79 het volgende:
Ik houd een lijst bij met wat ik allemaal in mn verzameling heb, online en in een Access tooltje.. heb zojuist de lijst online bijgewerkt.. http://www.last.fm/user/RonB/journal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |