Rolling Stones? Sly & the family Stonequote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:33 schreef Darkestrah het volgende:
Sowieso elke plaat daar is goed, al ben ik niet zo bekend met de albums van the Rolling Stones. Maar Dopesmoker is natuurlijk wel een geval apart.
Ah. Zo zie je maar weer. Ik dacht dat ik 'Rolling Stones' las.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:35 schreef arucard het volgende:
[..]
Rolling Stones? Sly & the family Stone
ik heb ook zoiets, kan alleen de laatste keer dat ik er een cdtje uit heb getrokken niet herinneren, stomme computers maken het me te makkelijkquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
inmiddels nog wat voller, plus dat er op andere plaatsen nog wat cds liggen die er nog in moeten.
lp's staan ergens anders in een kastje.
en overal liggen stapels met promo cd's die ik nog moet uitzoeken.
Zo'n bewering doen vraagt natuurlijk om een foto.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:00 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb ook zoiets, kan alleen de laatste keer dat ik er een cdtje uit heb getrokken niet herinneren, stomme computers maken het me te makkelijk
Ik heb ooit mijn cd's op aankoop volgorde geordend gehad, maar toen het er meer dan 100 waren, werd het zoeken toch wat moeilijker. Dus tegenwoordig op artiets.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Er komt nu een tweede vraag in me op: hoe ordenen jullie je verzameling? Ik heb alles een beetje obsessief op alfabetische volgorde staan, waar ik voor mezelf na ga wat ik als de eerste letter gebruik. 'The' tel ik niet mee, maar 'A' (tribe called quest) dan weer wel.
Ik doe het alfabetisch, is wel iets sneller met zoeken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Er komt nu een tweede vraag in me op: hoe ordenen jullie je verzameling? Ik heb alles een beetje obsessief op alfabetische volgorde staan, waar ik voor mezelf na ga wat ik als de eerste letter gebruik. 'The' tel ik niet mee, maar 'A' (tribe called quest) dan weer wel.
Heel erg op rangorde.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Er komt nu een tweede vraag in me op: hoe ordenen jullie je verzameling?
Foto begin ik niet aan, maar qua sortering... ik had ooit alles op genre maar dat werd zo lastig op een bepaald moment dat ik bepaalde cd's niet meer terug vond omdat ik niet wist bij welk genre ik ze had staan. Toen ik 3½ jaar geleden ben verhuisd heb ik een paar van die rekken gekocht zoals in Tokus z'n post en heb ik alles alfabetisch gezet. En dan ook meteen alles, zowel cd's, cd-singles, lp's en 7" singles staan in hun eigen kast cq vak op alfabet. Wel zo makkelijk tenzij ik de naam van een band vergeetquote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
Verzamelaars heb ik inderdaad ook apart, plastic cd-singles staan tussen de cd's, papieren cd-singles (2 tracks meestal) staan in een apart vak.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:27 schreef bartrid het volgende:
Verzamelaars en singles apart en digipacks en andere vreemde formaten ook apart.
Dikke dozen en dergelijke, een moeilijk ding.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:31 schreef ranja het volgende:
Vreemde formaten staan in zo'n hoge Ikea kast tussen de muziek dvd's.
Ik heb ooit alles op alfabet gezet, maar nu staat alles weer door elkaar. Ik probeer het wel op gevoel terug te zetten waar die zou moeten staan, zodat ik niet eerst alle platen hoef door te zoeken als ik er een wil opzetten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:28 schreef Darkestrah het volgende:
quote:
Mooi, hoef ik geen foto te maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
inmiddels nog wat voller, plus dat er op andere plaatsen nog wat cds liggen die er nog in moeten.
Dat zag ik bij PilgrimSands ook, een drietal Nick Drake cd's die ik ook had staan. En bij On staat volgens mij Boards of Canada onderin de foto.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:59 schreef ranja het volgende:
Grappig, sommige cd's kun je gewoon herkennen aan de kleur.
Klopt, BOC is goed vertegenwoordigd bij mij.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:05 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat zag ik bij PilgrimSands ook, een drietal Nick Drake cd's die ik ook had staan. En bij On staat volgens mij Boards of Canada onderin de foto.
Zo'n kast heb ik ook, ooit ergens opgepikt in een soortgelijk topic. Heb even geen eigen fotoquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:48 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
ja dat was een nieuwe aanwist deze week, vandaar nog niet in de kastquote:
Als het maar een kast is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:39 schreef Slip het volgende:
foto, van m'n muziek map op de computer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |