abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102836949
Ik had een personeelsfeest. De 40+ collega's die het organiseerden verzekerden mij dat er volop gedanst zou kunnen worden. Eenmaal op het feest aanbeland bleek de DJ ook een 40 plusser met in zijn platenkoffer alles van tussen 1960 en 1980. Prima avond gehad, alleen van de muziek werd ik lichtelijk depri. Michael Jackson, Abba, Donna Summer.. Leuk qua nostalgie, voor tien minuten maar dan heb ik het wel gehad.

Even daarna, in de plaatselijke rocktempel, een 40-up party. Omdat ik gek ben op muziek en dansen maar er weinig voor voel tussen mensen van de leeftijd van mijn kinderen op de dansvloer te staan leek mij dit de ideale gelegenheid weer eens ouderwets met de voetjes van de vloer te gaan. De rocktempel staat bekend om zijn eigentijdse, eigenzinnige muzikale programmering dus dat beloofde wat! Mijn zus zag het ook wel zitten en samen togen wij vol verwachting naat het festijn. En ja hoor, eenmaal aangekomen in een zaal afgeladen vol dolenthousiaste 40-plussers werd onze hoop direct de grond ingeboord, toen wij verwelkomd werden met de klanken van Foxy's "Get Off". Wat gevolgd bleek te worden door nog heel wat al honderdduizend keer gehoorde nummers, zodat wij binnen een uur weer (behoorlijk chagrijning) buiten stonden.

Wat is dat toch dat 40-plussers muzikaal gezien zo in het verleden zijn blijven hangen. Hebben deze mensen geen radio, geen kinderen desnoods die ze op de hoogte kunnen brengen van het feit dat er ook tegenwoordig nog geweldige muziek wordt gemaakt, in allerlei verschillende genres? Waarom blijven teruggrijpen op die ouwe, uitgekauwde meuk, ik begrijp dat niet.

Het heeft niets te maken met krampachtig jong willen blijven, in elk geval wat mij betreft toch niet. Ik ben met volle overtuiging 40 plusser, of liever gezegd al eerder 50 minner, leef een uiterst verantwoord leven als (part-time werkend) moeder van een stel al grotere kinderen. Maar ik heb een enorme liefde voor muziek, kan intens genieten van wat er ook vandaag de dag wordt gemaakt, en voel me daar behoorlijk alleen in staan. Iemand?
Als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauw hoedje.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:01:09 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_102836964
Ik ben 44 maar Michael Jackson, Abba, Donna Summer hoeft van mij ook niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:03:13 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_102836987
Dat is niet voorbehouden aan 40 plussers, dat geldt voor ieder mens. Het is een soort nostalgische bekendheid waardoor je de muziek waarmee je opgroeit het liefste hoort.
Mijn ouders draaiden (en draaien) altijd klassieke muziek. En nu draai ik dat ook het liefste. Hoewel ik verder helemaal niks heb met muziek en het voor mij echt pure achtergrondvulling is.
GNU Terry Pratchett
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:14:16 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_102837098
Ik luister zeker wel naar muziek van "nu", maar in het voorbeeld dat je aanhaalt van een dansfeest, dan hoor ik liever de muziek van vroeger, omdat ik geen idee heb hoe je moet dansen op de muziek van nu :+

Het is ook de "herkenning", oh ja, dat vond ik vroeger zo leuk. Mijn collegaatje is 24 en die veert helemaal op als ze muziek uit de negentiger jaren hoort, het brengt herinneringen naar boven.

Mijn ouders luisterden ook niet naar muziek uit mijn tijd, die hadden bijvoorbeeld Frank Sinatra opstaan. Mijn opa en oma vonden de Beatles herrie, wat mijn ooms draaiden. Ga zo maar door, dat is van alle tijden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_102837179
Zat erin als je naar een 40 up party gaat. Mensen willen als ze uitgaan bekende muziek horen. Zeker als je als 40 upper naar zo een feest gaat.
Ik luister zeker naar muziek van nu. Ik heb alleen niks met de lady Gaga's en de Justin Biebers . Misschien moet dat er wel in slijten.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102837274
Snap ik ook nooit. Ook altijd op verjaardagen van mensen in die leeftijd, als het dan gezellig gaat worden en de koffie overgaat in bier dan komen die stoffige, afgezaagde ouderwetse kutcd's uit de jaren 70/80 naar boven. :r Gooi er gewoon een nieuwe hitzone in ofzo, dan hou je alle leeftijden tevreden.
pi_102837289
Macht der gewoonte,terugblikkend op een muziekverzameling opgebouwd in 20 a 30 jaar komen er meestal een lp/cd of 20 boven drijven .
Dat word dan de maatstaf om de hedendaagse muziek mee te vergelijken .
Vind je dan niet snel genoeg wat geschikts put je toch weer uit het verleden .
Muziek is naar mijn mening ook vel vluchtiger geworden ,of de programmering op festvals gaan voor beginnend/experimenteel of goedkoop want bandjes die twee drie jaar geleden floorfillers waren bestaan nu niet meer .
Terwijl dinosaurussen van dertig jaar gelden nog steeds rondtoeren .
Ben wel van mening dat het vakmanschap van een muzikant vroeger van meer belang was ,dan de juiste look of uitstraling.
Kurt Karabijn (Nirvana) heeft bijvoorbeeld in een interview ooit gezegd dat ze geen solo's speelden omdat dat niet COOL was.
Kurt speelde geen solo's omdat het niet COOL was ,maar omdat hij het niet kon .
Gitaristen als Michael Schenker,Edward van Halen of Jason Becker hebben/hadden meer tqalent/toewijding of vakmanschap in hun pink dan de gehele grunge scene.

Zo dan ga ik nu weer even genieten van Van Halen II
pi_102838015
Ik luister ook wel naar de muziek van vandaag. In de auto staat altijd 538 op, maar ik heb geen nummers uit de top 40 van tegenwoordig op mijn computer staan. Ik krijg het idee dat er nu ook veel meer muziek is (wat natuurlijk door het internet komt). Vroeger stond een nummer weken lang in de top 40...tegenwoordig wisselt het nogal en brengen mensen een nummer uit om vervolgens in het niets te verdwijnen.
pi_102838561
Het gekke is dat ik de mainstreamhits van de jaren '80, die ik toen als tegendraadse ska-postpunker zo verafschuwde, nu best kan verdragen.
Maar van zo'n actuele Hitzone-CD met al die afgeknepen kabouterstemmetjes erin gaan mijn oren bloeden. Al zal ik niet de enige zijn die ook bij Egerländer beleefd, maar snel afscheid zal nemen.
De tinnitus heeft mij erg kritisch gemaakt waar het de muziek betreft die mijn oren nog mag laten piepen. Hier in de regio heeft die alternatieve 'sien' van toen zich weer een beetje samengepakt met een paar platendraaiers die ook de huidige off-stream muziek goed kennen.
Internet heeft veel muziek, die mij toen in dat Limburgse dorpje van drie friettenten en een kerk niet bereikte, alsnog aangereikt. Het heeft in die zin de oudere broer die je kan gidsen, maar die ik niet had, alsnog vervangen.
Farts are jazz to assholes
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:55:32 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102842364
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:29 schreef Silven het volgende:
Snap ik ook nooit. Ook altijd op verjaardagen van mensen in die leeftijd, als het dan gezellig gaat worden en de koffie overgaat in bier dan komen die stoffige, afgezaagde ouderwetse kutcd's uit de jaren 70/80 naar boven. :r Gooi er gewoon een nieuwe hitzone in ofzo, dan hou je alle leeftijden tevreden.
Dus niet. Ik vind dat vreselijke bagger. En veel leeftijdsgenoten met mij. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_102844946
Als we een feestje hebben waarbij ook gedanst wordt, worden onze ouders ook uitgenodigd. We zadelen ze echt niet op met hardcore en hoe je die tenenkrommende gedreun ook mag noemen. We draaien wat oude rock 'n roll, beetje Elvis, Chuck Berry. En de dansvloer staat helemaal vol, en iedereen, jong en oud heeft een geweldige avond.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:44:32 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102845130
Tegenwoordig maakt men geen muziek. Er wordt een computer geprogrammeerd, een of ander huppelkutje dat er goed uitziet in clips wordt binnengesleept, er komt 1 hit en je hoort er verder nooit meer wat van. Er zit geen vakmanschap meer in, er zit geen bezieling meer in.

Voorbeeldje?

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102846003
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tegenwoordig maakt men geen muziek. Er wordt een computer geprogrammeerd, een of ander huppelkutje dat er goed uitziet in clips wordt binnengesleept, er komt 1 hit en je hoort er verder nooit meer wat van. Er zit geen vakmanschap meer in, er zit geen bezieling meer in.

Voorbeeldje?

Ondanks dat ik dit nummer afgelopen zomer wel vrolijk vond klinken, snap ik verder wel wat je bedoelt. Ik heb bijvoorbeeld ook moeite om die Lady Gaga te vergelijken met goeie ouwe Madonna. Ik kan zo uit het blote koppie zeker wel 20 nummers van haar opdreunen, maar Lady Gaga? Heb laatst moeite gedaan naar een concertregistratie op tv te kijken van haar. Ik vond haar wel komisch, maar ze kan me verder echt niet bekoren.
pi_102846320
Goede muziek is tijdloos. Over 100 jaar luisteren mensen nog Mozart, dat kunnen we denk ik niet zeggen van de hedendaagse popmuziek.
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:28:42 #15
137949 Disana
pi_102846332
Ik vond Madonna ook al neppe rotzooi. Ze kon niet zingen en ze kon niet dansen, en jatte alle stijlen en deuntjes van anderen bij elkaar. Voor mij luidde zij juist het tijdperk van uiterlijkheden zonder inhoud in.
pi_102846729
ik heb er geen last van. luister van alles, maar zeker geen 40+ feestjes muziek.
pi_102850907
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
Ik vond Madonna ook al neppe rotzooi. Ze kon niet zingen en ze kon niet dansen, en jatte alle stijlen en deuntjes van anderen bij elkaar. Voor mij luidde zij juist het tijdperk van uiterlijkheden zonder inhoud in.
En toch staat ze al meer dan 25 jaar aan de top.
pi_102851226
quote:

Voorbeeldje?

ik zou d'r geven :P
pi_102852497
Het is onzin om te zeggen dat hedendaagse muziek geen bezieling meer zou hebben. Slappe top-40 hitjes van nu zijn nog net zo slap als die van toen, wat dat betreft is er niets veranderd. En ook qua bezieling doen bands als Muse of Placebo op geen enkele manier onder voor Jimmy Hendrix of The Doors.
pi_102855523
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:08 schreef CillaBrown het volgende:
Het is onzin om te zeggen dat hedendaagse muziek geen bezieling meer zou hebben. Slappe top-40 hitjes van nu zijn nog net zo slap als die van toen, wat dat betreft is er niets veranderd. En ook qua bezieling doen bands als Muse of Placebo op geen enkele manier onder voor Jimmy Hendrix of The Doors.
Beide bands zijn met 17 dienstjaren nou geen nieuwkomers te noemen :P

...en ik heb altijd een pesthekel gehad aan dat orgeltje van Ray Manzarek
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:42:07 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102855616
quote:

Voorbeeldje?

Haha, wat een onzin. Alsof in de jaren '70, '80 en '90 geen simpele muziek voor de massa gemaakt werd.
2000 light years from home
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:42:45 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102855642
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:39 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Beide bands zijn met 17 dienstjaren nou geen nieuwkomers te noemen :P

...en ik heb altijd een pesthekel gehad aan dat orgeltje van Ray Manzarek
Over 20 jaar kan je ook weer namen noemen die al 20 jaar actief zijn en goede muziek maken.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:05:49 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_102856597
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Haha, wat een onzin. Alsof in de jaren '70, '80 en '90 geen simpele muziek voor de massa gemaakt werd.
Jawel. Maar niet alleen maar. In tegenstelling tot vandaag de dag.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:06:10 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_102856617
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Over 20 jaar kan je ook weer namen noemen die al 20 jaar actief zijn en goede muziek maken.
Nou, noem eens iemand van de muziek van vandaag die die potentie heeft? Justin Bieber?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:07:20 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102856656
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jawel. Maar niet alleen maar. In tegenstelling tot vandaag de dag.
Ik ga niet in discussie met iemand die alleen maar naar de top 40 kijkt en vervolgens concludeert dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt :{ . Kijk eens in de rotatielijst van musicmeter.nl ofzo, lang niet allemaal mijn muziek maar je kan niet zeggen dat geen echte muziek is.
pi_102867370
De Jeugd van Tegenwoordig bijvoorbeeld, is het bewijs dat hedendaagse muziek ook nog bijzonder origineel en vernieuwend kan zijn. Je hoeft echt niet tot de jeugd van tegenwoordig te behoren om dat te kunnen onderkennen. Goed, je moet er van houden en ik zou er persoonlijk ook geen cd-tje van kopen maar dat er nog altijd spannende, vernieuwende dingen gebeuren op muzikaal gebied daar word ik toch wel blij van.
  Moderator zondag 9 oktober 2011 @ 11:35:55 #27
5428 crew  miss_sly
pi_102868928
Op een feest met vooral 40+ en zeker als het speciaal gericht is op die groep zou ik de bewuste hits verwachten en ook van genieten. Niet dat ik alle nummers zo mooi vind, maar.het is.nostalgisch.

Ik kan echter ook genieten van moderne muziek allerlei. Ik vind niet dat als het met computers gemaakt is, geen echte muziek is. Er zijn gewoon andere manieren van muziek maken, behalve een band.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:41:05 #28
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_102869015
Nieuwe "muziek" is voornamelijk schreeuwneger-herrie. Van die lui die voor twee kwartjes een drumcomputer aanslingeren en er onsamenhangende teksten overheen gaan schreeuwen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Trouwste user 2022 zondag 9 oktober 2011 @ 16:50:05 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_102879282
Ik ben 48 en mijn smaak is breed. Hou nog steeds zoveel mogelijk bij. Kan er niets aan doen dat ik kan praten over 40 jaar muziekgeschiedenis voor mij. Op Lowlands ging ik voornamelijk naar gitaarbands maar eindigde altijd in de house tent.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 19:38:29 #30
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_102884681
Jongeren van nu luisteren ouwe meuk + nieuwe meuk

Oude mensen (iedereen boven de 30) kan nieuwe informatie niet aan :')
:')
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 19:38:51 #31
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_102884699
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:50 schreef tong80 het volgende:
Ik ben 48 en mijn smaak is breed. Hou nog steeds zoveel mogelijk bij. Kan er niets aan doen dat ik kan praten over 40 jaar muziekgeschiedenis voor mij. Op Lowlands ging ik voornamelijk naar gitaarbands maar eindigde altijd in de house tent.

niet in de internet-tent?
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:50:17 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102885213
Ik denk dat het komt door de Nederlandse radio. Omdat er nauwelijks fatsoenlijke muziek gedraaid wordt op de radio, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om niet cynisch te worden en maar gewoon terug te grijpen op oude, bekende muziek.
  Moderator zondag 9 oktober 2011 @ 19:54:36 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_102885413
Ik vind het best lastig om goede, nieuwe muziek te "vinden" pfaf, ik denk dat je gelijk hebt, op de radio hoor je de hele dag door dezelfde meuk.

Af en toe zit er iets goeds tussen, maar dat wordt dan vervolgens ZO vaak gedraaid dat je dat nummer niet meer kunt horen.

Op tv is er af en toe een festival/concertregistratie te zien en dan kom ik ook weleens iets tegen waarvan ik denk "ja, dat is goed" (zoals gisteren bij het DWDD concert). Helaas vergeet ik vervolgens dan meteen weer de naam van de band :')
niet zo tof doen
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:03:25 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102885892
quote:
99s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:54 schreef Karina het volgende:
Ik vind het best lastig om goede, nieuwe muziek te "vinden" pfaf, ik denk dat je gelijk hebt, op de radio hoor je de hele dag door dezelfde meuk.

Af en toe zit er iets goeds tussen, maar dat wordt dan vervolgens ZO vaak gedraaid dat je dat nummer niet meer kunt horen.

Op tv is er af en toe een festival/concertregistratie te zien en dan kom ik ook weleens iets tegen waarvan ik denk "ja, dat is goed" (zoals gisteren bij het DWDD concert). Helaas vergeet ik vervolgens dan meteen weer de naam van de band :')
Ik denk dat dat voor veel 40+ers geldt. Veel collega's (en ook m'n ouders) vinden moderne muziek die ik laat horen best goed en mooi, maar kennen het simpelweg niet en hebben het nog nooit gehoord. Jongeren die opgegroeid zijn met internet kunnen moeiteloos hun weg vinden en hebben als student/kinderloze/etc tijd zat.
Ik kan me ook voorstellen dat als ik naast m'n baan kinderen zou hebben ik ook een stuk minder nieuwe muziek zou kennen. Toen ik studeerde luisterde ik zo'n 5-10 nieuwe albums per week, nu ik werk heb ik daar ook geen tijd meer voor en ben ik al blij als ik er 3 per week beluister. Als ik nog minder tijd zou krijgen zou ik ook die moeten schrappen en het bij mijn huidige collectie moeten houden en dan ben ik over 10 jaar ook een 40er die muziek uit de 90's en 00's luister. :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 oktober 2011 @ 20:07:22 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102886161
quote:
3s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:50 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat het komt door de Nederlandse radio. Omdat er nauwelijks fatsoenlijke muziek gedraaid wordt op de radio, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om niet cynisch te worden en maar gewoon terug te grijpen op oude, bekende muziek.
Eens.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_102889444
quote:

Voorbeeldje?

toch wel lekker nummertje :D

Verder ben ik als 40'er toch wel ernstig allergisch voor ABBA, Donna Summer etc etc. Dat vond ik als kind/puber al niet leuk, en nu dus ook niet :)

Ik vertoef muzikaal in de rock, en mijn smaak omspant diverse decennia vanaf de jaren zeventig tot de huidige rockscene :)
  Trouwste user 2022 zondag 9 oktober 2011 @ 22:04:53 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_102895089
quote:
Ik luister nooit naar muziek op de radio. Daar is het pas na 22.00 leuk en dan kijk ijk Pauw en Witteman of voetbal. Hier staat radio-1 aan. Mijn muziek haal ik uit andere bronnen waaronder Fok!

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_102896456
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:55 schreef Cinderella_Man het volgende:

Verder ben ik als 40'er toch wel ernstig allergisch voor ABBA, Donna Summer etc etc. Dat vond ik als kind/puber al niet leuk, en nu dus ook niet :)

Heb jij je hele leven dezelfde smaak dan??
Ik vind het zelf toch wel heel lollig om te ontdekken dat mijn smaak in de loop van de jaren hier en daar wat verlegd/veranderd/verrijkt is.

En ja, het grootste deel van de muziek die ik graag hoor is idd van 'toen'. Maar ik vind zeker dat er ook nu nog leuke muziek wordt gemaakt.
Wel herken ik heel goed wat Karina en pfaf zeggen; je moet er tegenwoordig wat meer moeite voor doen om de (leuke) nieuwe muziek te vinden.
pi_102896968
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:22 schreef Eska het volgende:

[..]

Heb jij je hele leven dezelfde smaak dan??
Ik vind het zelf toch wel heel lollig om te ontdekken dat mijn smaak in de loop van de jaren hier en daar wat verlegd/veranderd/verrijkt is.

Absoluut niet, alleen wat ik toen niet leuk vond, vind ik nog steeds niet leuk.
Verder heb ik de afgelopen tientallen jaren veel nieuwe bands 'ontdekt' en ook meerdere muziekstromingen..al is het in de regel wel allemaal "rock-achtige" muziek, met soms een uitstapje naar dance :)
pi_102909464
ik moet zeggen dat ik het leuk vindt om naar muziek van nu te luisteren
maar als er op de radio ergens een top 880 van de jaren tachtig is luister ik daar heel graag naar
brengt toch leuke herinneringen naar boven
  Trouwste user 2022 maandag 10 oktober 2011 @ 12:59:34 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_102911591
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:39 schreef rennecke het volgende:
ik moet zeggen dat ik het leuk vindt om naar muziek van nu te luisteren
maar als er op de radio ergens een top 880 van de jaren tachtig is luister ik daar heel graag naar
brengt toch leuke herinneringen naar boven
Is wel leuk maar ik vind de jaren 80 juist een geweldige tijd voor de underground. Net na de Punk en voor de Grunge, met New Wave als arbiter.

pi_102919128
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is wel leuk maar ik vind de jaren 80 juist een geweldige tijd voor de underground. Net na de Punk en voor de Grunge, met New Wave als arbiter.

Jaa net nog Pop the first 20 Hits van Erasure ff lekker hard gezet.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:10:37 #43
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_102924929
*O* CillaBrown je staat niet alleen hoor. ^O^
Ik wil en kan ook nie blijven hangen in het verleden.
Heb het ook wel gehad met alle gedateerde liedjes, op een paar echte favorieten dan, uit mijn jeugdjaren. Heb kinderen van voor in de 20 en ik kan ook echt genieten van hun muziek. Ik ben in de verkeerde periode geboren ben ik bang :) .
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:33:39 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102925969
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:10 schreef Aleandra het volgende:
*O* CillaBrown je staat niet alleen hoor. ^O^
Ik wil en kan ook nie blijven hangen in het verleden.
Heb het ook wel gehad met alle gedateerde liedjes, op een paar echte favorieten dan, uit mijn jeugdjaren. Heb kinderen van voor in de 20 en ik kan ook echt genieten van hun muziek. Ik ben in de verkeerde periode geboren ben ik bang :) .
Noem eens wat je nu zo leuk vindt, dan.
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:56:02 #45
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_102941366
David Guetta bv. Heerlijke muziek om te horen tijdens het zgn opkuisen van mijn huis. Volumeknop open en hoppa ik vlieg der doorheen. :Y
pi_102942233
Mijn zus van 50 heeft ook kids van voor in de twintig. Ze gaat behoorlijk mee met hun favoriete muziek. Haar zoon houdt van clubmuziek en dochterlief van r & b. En toch houdt ze op z'n tijd ook van een beetje nostalgie. Ze is nog niet zolang geleden naar een concert geweest van Neil Diamond, geweldig vond ze het.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:32:40 #47
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_102942659
:) Vier volwassen mensen in mijn huis met vier verschillende smaken voor muziek maar tijdens een feestje husselen we de heleboel door elkaar en een ieder vermaakt zich. En dan krijg je dus dat ondanks zijn eigen voorkeur zoonlief een liedje van frans duijts mee kan zingen, dochter er een salsadansje tegen aangooit, vaders staat te springen op house en ik dat ene liedje van daddy yankee toch ook wel lekker vindt klinken.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:12:56 #48
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_102943697
Ik denk dat er weinig echte muziek wordt gemaakt tegenwoordig. Het is allemaal bewerkt met pc. De muziek van de jaren '60/'70/'80 was uniek. De klassiekers kennen we allemaal (Stones, Beatles, Dire Straits) maar neem nu eens Simply Red, INXS, U2, UB 40; allemaal geweldige muziek, waarbij de huidige generatie "muzikanten" in het niet vallen......
pi_102943704
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_102943707
Qua films leven ze ook wel in het verleden, ik vroeg naar favoriete films van na 2000.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Moeilijk. Ik las vandaag dat Pulp Fiction bv van 94 is de tijd gaat zo snel.

Ik denk Clerks of Lock Stock & two smoking barrels.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:00 schreef Toverheks het volgende:

[..]

heb maar een paar favo en jaartal weet ik niet.

the godfather alle delen.
Pulpfiction staat bij mij op 1
scarface
r.dogs
en de color purple

heb er nog wel meer maar deze heb ik al ontelbare keren gezien.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:12:51 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102944071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 03:12 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat er weinig echte muziek wordt gemaakt tegenwoordig. Het is allemaal bewerkt met pc. De muziek van de jaren '60/'70/'80 was uniek. De klassiekers kennen we allemaal (Stones, Beatles, Dire Straits) maar neem nu eens Simply Red, INXS, U2, UB 40; allemaal geweldige muziek, waarbij de huidige generatie "muzikanten" in het niet vallen......
:D Ik hoop dat dit een grap is.. :D
Anders vraag ik je waar je dit in God's naam op baseert en waarom dat jij denkt dat dit is..
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:20:40 #52
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102944107
quote:
100% onzin.

Antwoord op de TT: veertigers zijn onwetend en arrogant.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:07:29 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102944448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 03:21 schreef DrDentz het volgende:
Qua films leven ze ook wel in het verleden, ik vroeg naar favoriete films van na 2000.

[..]

[..]

In een topic over films van voor 1980.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:11:24 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102944484
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

100% onzin.

Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:13:25 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102944506
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:56 schreef Aleandra het volgende:
David Guetta bv. Heerlijke muziek om te horen tijdens het zgn opkuisen van mijn huis. Volumeknop open en hoppa ik vlieg der doorheen. :Y
Ik heb er wat van zitten luisteren, maar dit vind ik dus afschuwelijk. Toen ik de helft jonger was, had je ook van dit soort bagger. Het is van alle tijden.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:16:00 #56
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102944535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.
Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.

http://www.musicmeter.nl/list/rotation/

Allemaal nieuwe muziek van echt geen rare undergroundartiesten, als je me gaat vertellen dat hier geen fatsoenlijke muziek tussen staat spoor je gewoon niet.
pi_102944578
als je het goed bekijkt is de muziek van nu gebaseerd op de muziek uit de jaren tachtig
hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
zal er toch wel goede muziek gemaakt zijn in de jaren tachtig :)
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:40:31 #58
9859 crew  Karina
Woman
pi_102944813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:20 schreef rennecke het volgende:
als je het goed bekijkt is de muziek van nu gebaseerd op de muziek uit de jaren tachtig
hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
Klopt. En dit zie je niet alleen in de muziek maar ook in de mode en bij films: hoeveel reamakes zijn er de laatste tijd niet uitgebracht (of zijn nog in de maak)? Heel veel komt terug, maar dan NET even anders.
niet zo tof doen
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:51:05 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102944940
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.

Allemaal nieuwe muziek van echt geen rare undergroundartiesten, als je me gaat vertellen dat hier geen fatsoenlijke muziek tussen staat spoor je gewoon niet.
Ik zeg nergens dat er nu geen goede muziek zou worden gemaakt. Maar ik vind dat je in je reacties wel een beetje doorslaat.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:03:35 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_102945139
Niemand zegt dat er, voor de smaak van vandaag de dag, geen fatsoenlijke muziek wordt gemaakt. Het is alleen geen muziek met potentie om voor langere tijd goed te blijven. De smaak verandert te snel tegenwoordig, vooral omdat je natuurlijk veel meer bronnen voor je muziek hebt. In de jaren 80 en eerder was de radio (en dan met name Radio 3) gewoon de bron. Wat daar gedraaid werd, werd hit, werd rage.
Tegenwoordig word je doodgegooid met radiozenders en via Internet kun je onbeperkt aan muziek komen uit alle hoeken en gaten. Hierdoor vervlakt de muziekscene gewoon. Muziek wordt nu gemaakt om snel te scoren, snel te cashen. Vroegah bracht een artiest een LP uit en daar konden dan 4, 5 of 6 singles van getrokken worden en die werden allemaal hit. Gewoon omdat ze elke dag op die beperkte media gedraaid werden. Hierdoor bleven en blijven ze hangen.
Veel van de muziek die toen gemaakt is, zou vandaag de dag niet eens meer opvallen. Veel groepen zouden in deze tijd geen schijn van kans hebben met de muziek die ze toen maakten.
Maar aan de andere kant: Veel muziek die nu gemaakt wordt, is volgend jaar vergeten, om over tien jaar nog maar te zwijgen. Gewoon omdat het nu aanspreekt, nu een hype is, maar volgend jaar vervangen is door de nieuwste hype, die aan alle kanten gepusht wordt.
pi_102945515
quote:

[..]

Nu staan er wel een aantal artiesten tussen die toch echt wel een jaartje of 20 bezig zijn.
Zo even snel: Deus, Red hot chilipeppers, PJ Harvey, Bjork.
Maar ik ben het met je eens dat er ook nu nog goede muziek wordt gemaakt die uiteindelijk ook blijvend zal blijken.
pi_102945642
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niemand zegt dat er, voor de smaak van vandaag de dag, geen fatsoenlijke muziek wordt gemaakt. Het is alleen geen muziek met potentie om voor langere tijd goed te blijven. De smaak verandert te snel tegenwoordig, vooral omdat je natuurlijk veel meer bronnen voor je muziek hebt. In de jaren 80 en eerder was de radio (en dan met name Radio 3) gewoon de bron. Wat daar gedraaid werd, werd hit, werd rage.
Tegenwoordig word je doodgegooid met radiozenders en via Internet kun je onbeperkt aan muziek komen uit alle hoeken en gaten. Hierdoor vervlakt de muziekscene gewoon. Muziek wordt nu gemaakt om snel te scoren, snel te cashen. Vroegah bracht een artiest een LP uit en daar konden dan 4, 5 of 6 singles van getrokken worden en die werden allemaal hit. Gewoon omdat ze elke dag op die beperkte media gedraaid werden. Hierdoor bleven en blijven ze hangen.
Veel van de muziek die toen gemaakt is, zou vandaag de dag niet eens meer opvallen. Veel groepen zouden in deze tijd geen schijn van kans hebben met de muziek die ze toen maakten.
Maar aan de andere kant: Veel muziek die nu gemaakt wordt, is volgend jaar vergeten, om over tien jaar nog maar te zwijgen. Gewoon omdat het nu aanspreekt, nu een hype is, maar volgend jaar vervangen is door de nieuwste hype, die aan alle kanten gepusht wordt.
En wat denk je dan bijvoorbeeld van Porcupine Tree? Zijn al een jaartje of 20 bezig geloof ik, dat wel. Maar de frontman, Steven Wilson, slaat Ipod shuffles tot moes op youtube-filmpjes. Hij schrijft nummers van 18 minuten aaneengesloten, laatst zelfs een heel album wat eigenlijk 1 nummer is van meer dan een uur. Hij raadt mensen aan om op die manier zijn muziek te luisteren. De LP varianten van zijn albums gaan als broodjes over de toonbank. Hij werkt samen met Gavin Harrison, een van de beste drummers van de wereld. Hij werkt tevens samen met Richard Barbieri - de god van de synthesizers, speelde ook in de band Japan sinds ergens in de jaren '70. En daar stonden ze in de HMH (in het onderstaande filmpje in Tilburg..) voor meer dan 5000 mensen te spelen, terwijl ze toch nog redelijk onder de radar zijn, niks geen mainstream.

En om er nog maar even een mainstream nummertje bij te pakken die me wel redelijk kon bekoren:
pi_102945644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trouwste user 2022 dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:47:26 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_102952312
quote:
UB40 heeft maar 2 goeie albums gemaakt. Daarna gingen ze commerciëel een rat zoeken in de keuken die hun rode wijn had opgezopen. Ze gingen als werklozen trouwens regae spelen omdat ze amper een instrument konden bespelen. INXS heb ik nooit wat aangevonden. Geen melodie in te ontdekken.

Trouwste user 2022 dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:52:50 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_102952459
quote:
In de jaren 80 stikte het ook van de covers. Nu zie je regelmatig covers van jaren 80 succesen die toen al covers waren. Denk eens aan The Clash, Denise van Blondie, War van Bruce Springsteen, Fire van The Pointer sisters, Dong to the siren van This Mortal coil. Etc.....

Trouwste user 2022 dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:55:19 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_102952542
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:40 schreef Karina het volgende:

[..]

Klopt. En dit zie je niet alleen in de muziek maar ook in de mode en bij films: hoeveel reamakes zijn er de laatste tijd niet uitgebracht (of zijn nog in de maak)? Heel veel komt terug, maar dan NET even anders.
Hoe verder in de tijd hoe meer er gecovers of gerycicled gaat worden. Ik refereer vaak aan oudere bands of periodes. Dan zeggen ze dat ik in het verleden ben blijven hangen. Ik kan er ook niks aandoen dat mijn muziekherinneringen 40 jaar teruggaan.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:29:51 #67
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102961239
quote:
Als je het goed bekijkt met je ogen dicht wel ja. Wat een onzin zeg. :D
quote:
Eén op de duizend nummers die er uitkomen ofzo? Jij weet het wel? En dat zijn er meer dan covers van jaren nul, 90, 80, 70, 60, 50, 40, et cetera?

quote:
In de jaren 80 vielen artiesten niet terug op het verlegen? :D
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:35:52 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_102961507
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:29 schreef pfaf het volgende:

In de jaren 80 vielen artiesten niet terug op het verlegen? :D
Van wie was het nummer shy ook alweer ?

dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:40:49 #69
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102961764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Van wie was het nummer shy ook alweer ?

Zulke posts geniet jij het meest van hè? :')
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:44:04 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_102961918
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zulke posts geniet jij het meest van hè? :')
Moi ?

dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:50:04 #71
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_102964462
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb er wat van zitten luisteren, maar dit vind ik dus afschuwelijk. Toen ik de helft jonger was, had je ook van dit soort bagger. Het is van alle tijden.
Tsja daar zit het hem dus in. Smaken verschillen. Maar je hebt gelijk bagger is van alle tijden. Alleen wie bepaalt wat bagger is. Jij bent niet mij en jouw bagger is niet mijn bagger. Ieder zijn ding. Kwestie van accepteren. Moet kunnen toch?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:54:11 #72
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_102964657
quote:

[..]

100% onzin.

Meen je dat nou echt?
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:56:16 #73
9859 crew  Karina
Woman
pi_102964745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe verder in de tijd hoe meer er gecovers of gerycicled gaat worden. Ik refereer vaak aan oudere bands of periodes. Dan zeggen ze dat ik in het verleden ben blijven hangen. Ik kan er ook niks aandoen dat mijn muziekherinneringen 40 jaar teruggaan.

Maar is dat niet meer dan logisch dat er steeds meer gecovered wordt of dat nummers ergens anders op lijken? Op een gegeven moment is ALLES al een keer gedaan, en kan het bijna niet anders dan dat je in herhaling gaat vallen.
niet zo tof doen
pi_102966073
quote:

[..]

100% onzin.

Sorry?
pi_102967052
quote:

[..]

100% onzin.

:Y ja, en jij gaat ook 40 worden, maar jij bent natuurlijk anders
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:49:10 #76
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102967502
Nou, als ik reacties zoals die van rennecke en childintime teruglees, zou ik het bijna met Merkie eens worden. Gelukkig weet ik beter.. ;)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:18:27 #77
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_102973253
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
wooow... dus jij wil zeggen dat het beter was toen je niks had om te kiezen en je je maar moest houde naan wat je werd voorgeschoteld. Tegenwoordig kan men teminste luisteren naar het geen je echt aanpreekt. oude muziek vergeten? dacht het niet. ik luister graag naar house/electro of hardstyle. dit zegt niet dat ik afentoe niet kan genieten van 'The Beatles', 'Alessandro Safina' of 'Andreas Vollenweider'.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:22:45 #78
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_102973561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:49 schreef pfaf het volgende:
Nou, als ik reacties zoals die van rennecke en childintime teruglees, zou ik het bijna met Merkie eens worden. Gelukkig weet ik beter.. ;)
:* Dank je voor het vertrouwen in de gemiddelde veertiger ^O^
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:11:32 #79
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102981096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:18 schreef Slip het volgende:

[..]

wooow... dus jij wil zeggen dat het beter was toen je niks had om te kiezen en je je maar moest houde naan wat je werd voorgeschoteld.
Natuurlijk, en The Monkees hadden totaal geen commerciële belangen ("snel te scoren, snel te cashen" ) en ik maak muziek omdat ik zo snel mogelijk geld wil verdienen in plaats van dat ik liefde voor muziek heb. Omdat ik nu eenmaal niet vroeger toen alles goed was leefde.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:13:17 #80
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102981192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:22 schreef Aleandra het volgende:

[..]

:* Dank je voor het vertrouwen in de gemiddelde veertiger ^O^
Haha geen probleem. ;) Alsof 'veertigers' bestaan... Alsof iemand van 40 gemiddeld een andere muzieksmaak heeft dan iemand van 39, en die weer anders dan iemand van 38, en die... et cetera... :D
Kortzichtige mensen zijn er in alle leeftijden. :)
pi_103006808
Ik hecht erg veel waarde aan ''oude'' muziek uit de jaren '70 en '80, maar koop ook heel veel nieuwe muziek vanaf 2000 tot heden, want ik wil mij wel blijven ontwikkelen en bijblijven, heb afgelopen week de nieuwe Derek Sherinian ''oceana'' 2011 en van de Nederlandse trompettist ''Rob van de Wouw ''Tunnelvision'' 2009 gekocht.

Maar nu luister ik na ruim 25 jaar niet meer gehoord te hebben het ruim 26 minuten nummer ''dazed and confused'' van Led Zeppelin vanaf de eerste CD uitgave die ik vandaag ontvangen heb (dikke CD box, made in W Gernany 269.402 en AAD opname, dik kartonnen hoesje). Later is deze CD (her) uitgebracht in single jewel CD case en dunne kwaliteit CD hoesjes en geremasterd.
Deze dubbel live LP draaide ik toen ik nog thuis woonde grijs, mijn ouders en buren werden er gek van.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 02:43:46 #82
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_103064117
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 07:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

:D Ik hoop dat dit een grap is.. :D
Anders vraag ik je waar je dit in God's naam op baseert en waarom dat jij denkt dat dit is..
Sorry hoor...Tegenwoordig een Rihanna, Beyonce en weet ik al wat voor soort shit meer, over 10 jaar zijn ze vergeten...... Dan vind ik Adele idd wel een verademing. Niet voor niets is de Top 2000 gevuld met muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Tijdloze muziek, die altijd mooi blijft. Natuurlijk zitten er wat nrs van nu bij, maar die zie je over 5 jaar al niet meer terug :P Wat weegt bv op tegen Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen :D
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:12:54 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_103072474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 02:43 schreef childintime het volgende:

Wat weegt bv op tegen Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen :D

pi_103073982
Eindelijk was er in de 21 eeuw een zangeres die ik geweldig vond, die een balans kon vinden tussen old fashion en modern, tussen tamla motown-style en rythm and blues. Maar helaas we mochten niet lang van haar genieten. Op 23 juli jl. was Amy Winehouse overleden. :'(
pi_103074212
quote:
Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:27:51 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_103074997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:18 schreef Slip het volgende:

[..]

wooow... dus jij wil zeggen dat het beter was toen je niks had om te kiezen en je je maar moest houde naan wat je werd voorgeschoteld. Tegenwoordig kan men teminste luisteren naar het geen je echt aanpreekt. oude muziek vergeten? dacht het niet. ik luister graag naar house/electro of hardstyle. dit zegt niet dat ik afentoe niet kan genieten van 'The Beatles', 'Alessandro Safina' of 'Andreas Vollenweider'.
Het is een analyse. Ik zeg hetzelfde als jij, namelijk dat er gewoon minder keuze en mogelijkheid was om andere muziek te vinden. Je werd er in ieder geval niet naartoe gedreven.

Maar zelfs dan ben ik van mening dat de muziek vroeger gewoon beter was. Ga naar een concert. De oudere bands spelen zelf. Al die nieuwe huppelkutten hebben muziekbanden met electronische zut die gewoon live niet te spelen is en wel uit de computer MOET komen.
pi_103075743
quote:

[..]

Heritage van Opeth staat vandaag op 5.
Dat is alvast een prima album.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:40:10 #88
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103081910
quote:

[..]

Sorry hoor...Tegenwoordig een Rihanna, Beyonce en weet ik al wat voor soort shit meer, over 10 jaar zijn ze vergeten...... Dan vind ik Adele idd wel een verademing. Niet voor niets is de Top 2000 gevuld met muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Tijdloze muziek, die altijd mooi blijft. Natuurlijk zitten er wat nrs van nu bij, maar die zie je over 5 jaar al niet meer terug :P Wat weegt bv op tegen Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen :D
Je hoeft voor je eigen onnozelheid je excuses niet aan te bieden hoor. ;)
Dus omdat jij Rihanna en Beyonce niet goed vind (wat gewoon smaak is natuurlijk) wordt er geen goede muziek meer gemaakt? :D Ik kan net zo goed artiesten uit de jaren 60, 70 en 80 noemen die (in mijn ogen) ongelofelijke kutmuziek gemaakt hebben. Dat maakt die decennia toch ook niet slecht?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:41:32 #89
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103081945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar zelfs dan ben ik van mening dat de muziek vroeger gewoon beter was. Ga naar een concert. De oudere bands spelen zelf. Al die nieuwe huppelkutten hebben muziekbanden met electronische zut die gewoon live niet te spelen is en wel uit de computer MOET komen.
:') x 10000!!! Als je dat werkelijk denkt ben je óf zo dom als een strontvlieg, óf zo achterlijk als het uiteinde van een varken, óf je bent al 20 jaar niet meer buiten geweest.
pi_103082180
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je hoeft voor je eigen onnozelheid je excuses niet aan te bieden hoor. ;)
Dus omdat jij Rihanna en Beyonce niet goed vind (wat gewoon smaak is natuurlijk) wordt er geen goede muziek meer gemaakt? :D Ik kan net zo goed artiesten uit de jaren 60, 70 en 80 noemen die (in mijn ogen) ongelofelijke kutmuziek gemaakt hebben. Dat maakt die decennia toch ook niet slecht?
Ik ben blij dat we hier met een echt muziekkenner te maken hebben O-)
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:07:11 #91
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_103103517
quote:

[..]

Het is een analyse. Ik zeg hetzelfde als jij, namelijk dat er gewoon minder keuze en mogelijkheid was om andere muziek te vinden. Je werd er in ieder geval niet naartoe gedreven.

_O_
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:09:27 #92
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_103103572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:48 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Ik ben blij dat we hier met een echt muziekkenner te maken hebben O-)
_O-
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:02:48 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103108948
Aaah, 40'ers kunnen ook alleen maar met smileys reageren. :P

Reageer eens op mijn antwoord op jouw reactie...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:06:01 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_103109041
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

:') x 10000!!! Als je dat werkelijk denkt ben je óf zo dom als een strontvlieg, óf zo achterlijk als het uiteinde van een varken, óf je bent al 20 jaar niet meer buiten geweest.
Kun je ook normaal reageren? Het gaat goddomme over muziek, niet of je moeder met de halve stad naar bed gegaan is.
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:08:51 #95
137949 Disana
pi_103109135
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:02 schreef pfaf het volgende:

Reageer eens op mijn antwoord op jouw reactie...
Je verwacht dat iemand nog beleefd reageert als jij haar onnozel noemt? :D
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:18:27 #96
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103109393
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kun je ook normaal reageren? Het gaat goddomme over muziek, niet of je moeder met de halve stad naar bed gegaan is.
Stel je niet zo aan man. :D Het is gewoon schrijnend om te zien hoe kortzichtig mensen kunnen zijn. Dat ik een beetje chargeer trek je je op het internet toch niet aan. Overigens is voor sommige mensen muziek wel één van de belangrijkste dingen die er is.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:21:41 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103109489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Je verwacht dat iemand nog beleefd reageert als jij haar onnozel noemt? :D
Sjesus, zijn veertigers zo snel op hun pikkie/kutje getrapt? Ik zette er nota bene een knipoog bij. Het was een grap op de excuses die ze aanbood. Wat wel overeind bleef was haar gebrekkige argumentatie: ik vind Rihanna en Beyonce stom, dus alle muziek tegenwoordig is stom. Nogmaals: omdat de vogeltjesdans van De Electronica's baggermuziek is, wil dat toch ook niet zeggen dat alle muziek uit 1980 bagger was?
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:34:17 #98
137949 Disana
pi_103109827
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Sjesus, zijn veertigers zo snel op hun pikkie/kutje getrapt? Ik zette er nota bene een knipoog bij. Het was een grap op de excuses die ze aanbood. Wat wel overeind bleef was haar gebrekkige argumentatie: ik vind Rihanna en Beyonce stom, dus alle muziek tegenwoordig is stom. Nogmaals: omdat de vogeltjesdans van De Electronica's baggermuziek is, wil dat toch ook niet zeggen dat alle muziek uit 1980 bagger was?
Als mensen zeggen dat er in vroeger jaren betere popmuziek werd gemaakt, is dat een observatie en geen mening. Tegenwoordig wordt veel meer popmuziek op effect gemaakt uit winstbejag, als integere originele band/artiest kom je daar nog maar moeilijk tussen. Dat gaat gewoon over feiten.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:29:53 #99
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_103112617
quote:

Niet voor niets is de Top 2000 gevuld met muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Tijdloze muziek, die altijd mooi blijft. Natuurlijk zitten er wat nrs van nu bij, maar die zie je over 5 jaar al niet meer terug :P Wat weegt bv op tegen Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen :D
Meeste voters in de Top2000 zullen wel 40+ zijn. Ik (30+) stem in ieder geval nooit. Voor de rest is het ook gewoon smaak, ik heb niks met de muziek uit de jaren 60,70 en 80.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_103112916
Over 25 jaar zitten de mensen van 20 te klagen over de mensen die nu beweren dat 40+ers alleen maar "oude"muziek leuk vinden. :') Ik ga er gewoon van uit dat die muziek de muziek uit je jeugd is en in die periode blijft je altijd een beetje hangen qua smaak omdat je nu bezig bent met andere dingen dan de hele dag naar de muziek op de radio/tv te luisteren. niets mis mee, hoort zo en over een paar jaar horen we de Beatles en de Stones in de bejaardenhuizen als die generatie liefhebbers daar uiteindelijk terecht is gekomen en is Willy Alberti en de andere muziek die nu populair is bij de huidige generatie verzorgingshuisbewoners weer verdwenen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:49:27 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_103114517
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:02 schreef pfaf het volgende:

Ik haat smilies
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:56:37 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_103114711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:29 schreef PirE het volgende:

ik heb niks met de muziek uit de jaren 60,70 en 80.
Dat heb ik met kunst. Picasso Rembrandt van Gogh kunnen me gestolen worden.

Bij mij begint het pas bij Fokke en Sukke en Rien Poortvliet

zondag 16 oktober 2011 @ 14:58:57 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103147891
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Als mensen zeggen dat er in vroeger jaren betere popmuziek werd gemaakt, is dat een observatie en geen mening. Tegenwoordig wordt veel meer popmuziek op effect gemaakt uit winstbejag, als integere originele band/artiest kom je daar nog maar moeilijk tussen. Dat gaat gewoon over feiten.
Gezien het feit dat ik het met al je beweringen oneens ben, geeft al aan dat je laatste zin hoogst onwaar en misplaatst is.

Ten eerste geloof ik helemaal niet dat er tegenwoordig meer muziek gemaakt wordt vanuit commercieel oogpunt. Uiteraard zijn er artiesten met slechts een greintje talent die vermarkt worden, maar dat gebeurt al zolang muziek naast kunst ook business is. Als The Monkees vandaag de dag als concept op de markt zouden worden gezet zouden "de 40'ers" dat ook als bevestiging van de dood van de muziek zien. Wellicht moet de titel van het topic gewijzigd worden in "Waarom denken dat veertigers vroeger alles beter was?". (Overigens heb ik over deze hele kwestie (over de werkelijke topictitel) eerder dit topic al mijn mening gegeven, maar door enkele reacties hier word ik bijna gedwongen om generaliserend te werk te gaan)

Ten tweede is het mijns inziens nog nooit zo makkelijk geweest om bekend te worden. Tot tien jaar terug werd de westerse muziekwereld gedomineerd door de vier fascistische mediamagnaten. Zij bepaalden wat zo ongeveer de hele wereld mooi moest vinden en kon luisteren. Dankzij het internet is muziek doorzichtig en democratisch geworden en kan iedere muzikant in z'n garage wat opnemen en een dag later miljoenen fans hebben. Het is dus juist eenvoudiger dan vroeger om als "integere band/artiest" bekend te worden.

Wellicht had je die laatste zin nodig om jezelf te overtuigen, maar het maakt je betoogje er echt niet feitelijker op. :)
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:01:58 #104
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103148012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:43 schreef trovey het volgende:
Over 25 jaar zitten de mensen van 20 te klagen over de mensen die nu beweren dat 40+ers alleen maar "oude"muziek leuk vinden. :') Ik ga er gewoon van uit dat die muziek de muziek uit je jeugd is en in die periode blijft je altijd een beetje hangen qua smaak omdat je nu bezig bent met andere dingen dan de hele dag naar de muziek op de radio/tv te luisteren. niets mis mee, hoort zo en over een paar jaar horen we de Beatles en de Stones in de bejaardenhuizen als die generatie liefhebbers daar uiteindelijk terecht is gekomen en is Willy Alberti en de andere muziek die nu populair is bij de huidige generatie verzorgingshuisbewoners weer verdwenen.
Dat zal wel meevallen. Ik ken geen twintiger die The Beatles en Stones niet goed vind.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 15:04:31 #105
137949 Disana
pi_103148109
quote:
3s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:58 schreef pfaf het volgende:
je betoogje
Weet je wat, ga maar lekker ergens anders drammen om het drammen. Hey, misschien haal je zelfs je gelijk wel :D :W
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:07:19 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103148217
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Weet je wat, ga maar lekker ergens anders drammen om het drammen. Hey, misschien haal je zelfs je gelijk wel :D :W
:? Ik had er eerste betoog staan, maar dat vond ik teveel eer voor een paar regels, dus heb ik er een verkleinwoord van gemaakt.
Wat is dat toch hier zeg? :D :D :D
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:08:23 #107
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:16:27 #108
66444 Lord_Vetinari
pi_103148493
quote:
3s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:58 schreef pfaf het volgende:

Tot tien jaar terug werd de westerse muziekwereld gedomineerd door de vier fascistische mediamagnaten.
En daar gaat het laatste beetje serieus dat je genomen werd hier.
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:17:28 #109
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:18:23 #110
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_103148544
Denk dat het komt omdat naar gelang je ouder wordt je hersenen steeds minder goed nieuwe informatie kunnen verwerken, en het vaak daardoor als irritant wordt ervaren. Daarbij komt ook nog dat je als veertiger niet meer van nature in moderne cultuur wordt ondergedompeld door andere verantwoordlijkehden (cafe's, scholen, discotheken. festivals) zodat je langzaam wordt ingewijd in nieuwe stromingen, dus als je iets hoort is dat een plotse confrontatie, en dat wekt veel stress op. Zo werkt het neurologisch gezien schat ik zo in en daardoor kost het meer tijd om aan nieuwe dingen te wennen (en dus te accepteren).
pi_103150752
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En daar gaat het laatste beetje serieus dat je genomen werd hier.
Nah....ik vind juist dat pfaf als 1 van de weinigen wel sterke argumenten levert, ondanks dat ik zelf muzikaal ook vooral in het verleden leef.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 18:35:09 #112
137949 Disana
pi_103155493
Welnee, er wordt een wedstrijdje van gemaakt. Maar vérpissen kunnen we allemaal, daar ging het echter niet om in dit topic.
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:36:58 #113
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_103155573
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:18 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Denk dat het komt omdat naar gelang je ouder wordt je hersenen steeds minder goed nieuwe informatie kunnen verwerken, en het vaak daardoor als irritant wordt ervaren. Daarbij komt ook nog dat je als veertiger niet meer van nature in moderne cultuur wordt ondergedompeld door andere verantwoordlijkehden (cafe's, scholen, discotheken. festivals) zodat je langzaam wordt ingewijd in nieuwe stromingen, dus als je iets hoort is dat een plotse confrontatie, en dat wekt veel stress op. Zo werkt het neurologisch gezien schat ik zo in en daardoor kost het meer tijd om aan nieuwe dingen te wennen (en dus te accepteren).
Dat is toch ook niet altijd waar, denk ik zo dan.
Als je der voor open staat kom je erg ver ook als 40 +. Door de muziekkeuze van mijn eigen kinderen te accepteren blijf ik goed op de hoogte hoor. Maar ook voor hen: ieder zijn ding. Tuurlijk zijn er nummertjes van vroeger waar ik herinneringen aan heb en die ik graag hoor maar ik leef in het heden en ik kan me goed vermaken met de hedendaagse muziek. Heb zo mijn voorkeuren maar absoluut geen hekel aan de rest. Het hoort gewoon bij het leven nu en dat trek me meer als het leven vroeger.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 18:46:42 #114
137949 Disana
pi_103155890
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:18 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Het klopt wat mij betreft wel dat ik niet meer 'vanzelf' in aanraking kom met hedendaagse popmuziek; ik ga niet meer naar schoolfeesten of naar bars, disco's of danstenten. En ik heb ook geen popzender op de radio op staan omdat ik liever naar radio 1 luister.

Maar uitschieters weten de weg naar buiten meestal wel te vinden. Via sociale media veelal, waardoor je dan makkelijk verder kunt zoeken naar zo'n artiest/band.

Ik denk dat het een kwestie van veranderde prioriteiten is en niet van vasthouden aan het verleden.
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:49:36 #115
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_103156001
En toen zag ik ineens het licht, mijn franc rolde door. *O*
Zit op dit moment beter in mijn vel dan ik ooit/vroeger gezeten heb en misschien trek ik dat gevoel ook wel door naar de muziek van nu. Klinkt eigenlijk wel logisch. In ieder geval ik voel me der geweldig bij dus ik laat het zo maar.
pi_103156397
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:49 schreef Aleandra het volgende:
En toen zag ik ineens het licht, mijn franc rolde door. *O*
Zit op dit moment beter in mijn vel dan ik ooit/vroeger gezeten heb en misschien trek ik dat gevoel ook wel door naar de muziek van nu. Klinkt eigenlijk wel logisch. In ieder geval ik voel me der geweldig bij dus ik laat het zo maar.
Franc? Ben jij (geboren) Belgische?
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:01:24 #117
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103156424
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:35 schreef Disana het volgende:
Welnee, er wordt een wedstrijdje van gemaakt. Maar vérpissen kunnen we allemaal, daar ging het echter niet om in dit topic.
Een wedstrijd? :? Wie of wat tegen wie of wat dan?
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:21:49 #118
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_103157193
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:00 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Franc? Ben jij (geboren) Belgische?
:) Ha nee hoor. Das dus nog wel iets van vroeger. Een kreet die in mijn gezin nog steeds heel gangbaar is. Ze snapt het, der franc rolt eindelijk door.
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:25:25 #119
244933 trovey
Nachtoele
pi_103157359
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Ik ken geen twintiger die The Beatles en Stones niet goed vind.
Ik had het dan ook niet over het feit of je het goed vindt of niet maar over het feit dat het muziek uit je jeugd (lees tienertijd) is, de tijd waarin je het meest met muziek bezig bent...overigens Beatles en vroege Rolling Stones zijn niet uit mijn tienertijd. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103158268
quote:
Alsof de live uitvoering iets zegt over de kwaliteit van de muziek zelf. :') Overigens zie ik de laatste zin als een compliment voor hedendaagse muziek, dat technologie ons in staat stelt om muzikale barrières te slechten en geluiden en composities te creëren die tot dusver nooit mogelijk waren.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_103163533
40+ luistert naar oude muziek omdat ze muzikaler zijn opgevoed en daardoor ook muzikaler zijn. De meeste 40+sers konden een instrument bespelen. Ze tingelden op gitaren, orgels, trekharmonica of desnoods op een mondorgel.
Zelfs ik, die zo muzikaal ben als een kraai, speelde wat gitaar, banjo en blokfluit.
De jeugd luistert passief naar een cd of onder invloed naar een dreunende, gehoorbeschadiging.
  Trouwste user 2022 zondag 16 oktober 2011 @ 21:26:40 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_103164268
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:35 schreef Disana het volgende:
FF pissen

Kunnen dertigers nog iets van leren.

pi_103164846
quote:
40+ luistert naar oude muziek omdat ze muzikaler zijn opgevoed en daardoor ook muzikaler zijn. De meeste 40+sers konden een instrument bespelen. Ze tingelden op gitaren, orgels, trekharmonica of desnoods op een mondorgel.
Zelfs ik, die zo muzikaal ben als een kraai, speelde wat gitaar, banjo en blokfluit.
De jeugd luistert passief naar een cd of onder invloed naar een dreunende, gehoorbeschadiging.
Heb je statistieken om die bewering te staven?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_103165793
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:13 schreef Truffelvarken het volgende:
De muziekscholen zitten vol met jeugd die allerlei muziekinstrumenten speelt.
Je lult uit je nek.
pi_103166806
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:13 schreef Truffelvarken het volgende:
lol....volgens mij zeiden onze ouders dat 30 jaar geleden ook over ons :D
En zij zaten net zo fout als jij nu :)
pi_103166931
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:07 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

lol....volgens mij zeiden onze ouders dat 30 jaar geleden ook over ons :D
En zij zaten net zo fout als jij nu :)
Wij zijn de mensen waar onze ouders ons altijd voor gewaarschuwd hebben.
pi_103167155
quote:
6s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wij zijn de mensen waar onze ouders ons altijd voor gewaarschuwd hebben.
deeeeppp dude...deeeppp :7
pi_103169146
Daar heb ik geen statistieken voor nodig.
Bij mijn kinderen,buren of kennissen is er niet een die een beetje fatsoenlijk een instrument kan bespelen.
Hoewel veel kinderen een instrument kopen hebben ze niet genoeg doorzettings vermogen om te leren spelen. De hedendaagse jeugd komt overal te gemakkelijk aan. Zelfs voor een mondharmonika moest vroeger weken gespaard en bij ouders en familie gebedeld worden.
Zangkoren zijn bijna uitgestorven. De trommelclub, harmonie enz smeekt om leden.
De Harry Bellafontes, Beatles, Heinos en Woodhouse, maar ook Mozart en Bach zijn verleden tijd.
pi_103169323
Zangkoren, man weet je wel hoeveel er daar van zijn?
Dat jij toevallig in je omgeving niemand kent zegt niets over het landelijke gemiddelde of zo :?
En voor de rest van jouw namen zijn er genoeg nieuwe(re) talenten on the move.

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 16-10-2011 22:54:09 ]
pi_103177653
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:43 schreef Truffelvarken het volgende:
Bij mijn kinderen,buren of kennissen is er niet een die een beetje fatsoenlijk een instrument kan bespelen.
Hoewel veel kinderen een instrument kopen hebben ze niet genoeg doorzettings vermogen om te leren spelen. De hedendaagse jeugd komt overal te gemakkelijk aan. Zelfs voor een mondharmonika moest vroeger weken gespaard en bij ouders en familie gebedeld worden.
Zangkoren zijn bijna uitgestorven. De trommelclub, harmonie enz smeekt om leden.
De Harry Bellafontes, Beatles, Heinos en Woodhouse, maar ook Mozart en Bach zijn verleden tijd.
Vroeger waren zelfs de trollen beter })
pi_103177746
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:43 schreef Truffelvarken het volgende:
Nee, want jouw persoonlijke ervaring is een exacte weergave van de werkelijkheid LOL.
  Trouwste user 2022 maandag 17 oktober 2011 @ 13:12:04 #132
7889 tong80
Spleenheup
pi_103186963
Toch leuk dat er op een ooit jongeren forum deze discussie wordt gevoerd.

40 plussers gaan ook mee met het heden. Ik denk dat Eddy de Clerc inmiddels 60 is en de House in Nederland introduceerde.

Trouwste user 2022 maandag 17 oktober 2011 @ 13:22:26 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_103187348
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:33:55 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103187827
Maar ja, Eddy was destijds nog geen veertig. Dus wat je er nou mee aan wilt tonen.
  Trouwste user 2022 maandag 17 oktober 2011 @ 14:42:17 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_103190809
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:33 schreef Lienekien het volgende:
Maar ja, Eddy was destijds nog geen veertig. Dus wat je er nou mee aan wilt tonen.
Hij is nog steeds een voorloper.

Straks zijn de users van nu ook 56.

Moeten ze zich ook verweren.

maandag 17 oktober 2011 @ 14:46:00 #136
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_103190960
Zo is dat. En zo als de 40+ nu ook mee gaat in het dagelijks leven doen zij dat tegen die tijd ook.
Maar om het nu verweren te noemen....... het is gewoon zo of nie?
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:18:52 #137
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103199820
Inderdaad, de enigen die zich in dit topic moeten verweren zijn juist de 'jongeren', die volgens 'de veertigers':
- geen echte muziek maakt bron
- geen muzikanten meer zijn bron
- muziek maakt om snel te scoren bron
- alleen maar muziek maakt gebaseerd op het verleden. bron
- bij concerten alleen banden afspeelt, als huppelkutten bron
- überhaupt geen instrumenten meer kan bespelen. bron

Dit terwijl in dit topic alleen gezocht werd naar een reden waarom veel '40'ers' zo weinig moderne muziek luistert. :)
pi_103200525
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:18 schreef pfaf het volgende:
Inderdaad, de enigen die zich in dit topic moeten verweren zijn juist de 'jongeren', die volgens sommige/veel van 'de veertigers':

o|O

even gefixed.

bron
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:41:45 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103200650
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

o|O

even gefixed.

bron
:) :* :)

Maar ik plaatste het niet voor niets tussen aanhalingstekens, zoals ik eerder al zei:
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Haha geen probleem. ;) Alsof 'veertigers' bestaan... Alsof iemand van 40 gemiddeld een andere muzieksmaak heeft dan iemand van 39, en die weer anders dan iemand van 38, en die... et cetera... :D
Kortzichtige mensen zijn er in alle leeftijden. :)
;)
pi_103205590
quote:
Ik ga niet in discussie met iemand die alleen maar naar de top 40 kijkt en vervolgens concludeert dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt :{ . Kijk eens in de rotatielijst van musicmeter.nl ofzo, lang niet allemaal mijn muziek maar je kan niet zeggen dat geen echte muziek is.
Hier ben ik het met Merkie volledig met eens. Er word zeker nog goede muziek gemaakt.
Wel ben ik ben een echte liefhebber van de Golden oldies, muziek jaren 70/80 , maar ik luister zeker ook graag naar de hedendaagse muziek.
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:51:39 #141
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103207168
quote:
3s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:58 schreef pfaf het volgende:Ten eerste geloof ik helemaal niet dat er tegenwoordig meer muziek gemaakt wordt vanuit commercieel oogpunt. Uiteraard zijn er artiesten met slechts een greintje talent die vermarkt worden, maar dat gebeurt al zolang muziek naast kunst ook business is. Als The Monkees vandaag de dag als concept op de markt zouden worden gezet zouden "de 40'ers" dat ook als bevestiging van de dood van de muziek zien. Wellicht moet de titel van het topic gewijzigd worden in "Waarom denken dat veertigers vroeger alles beter was?". (Overigens heb ik over deze hele kwestie (over de werkelijke topictitel) eerder dit topic al mijn mening gegeven, maar door enkele reacties hier word ik bijna gedwongen om generaliserend te werk te gaan)
Misschien is er niet meer puur commerciële muziek, maar hij wordt wel veel agressiever aan iedereen opgedrongen dan vroeger, je kan er moeilijker naast kijken.

quote:
Ten tweede is het mijns inziens nog nooit zo makkelijk geweest om bekend te worden. Tot tien jaar terug werd de westerse muziekwereld gedomineerd door de vier fascistische mediamagnaten. Zij bepaalden wat zo ongeveer de hele wereld mooi moest vinden en kon luisteren. Dankzij het internet is muziek doorzichtig en democratisch geworden en kan iedere muzikant in z'n garage wat opnemen en een dag later miljoenen fans hebben. Het is dus juist eenvoudiger dan vroeger om als "integere band/artiest" bekend te worden.
Ik vraag me af of die doorzichtigheid ook geen negatieve gevolgen heeft. Je wordt met zoveel keuzes bestookt dat je moet gaan filteren en steeds meer in je eigen niche belandt. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor enkele genre A en B, maar had ook wel interesse in C en D, maar door die informatie-explosie is er steeds meer A en B beschikbaar en negeer ik eigenlijk C en D volledig. Vroeger was ik echt veel beter op de hoogte van popmuziek, R&B, hip-hop en zo, maar nu lijk ik alles te missen (behalve dan degenen die, zoals ik hierboven meldde, zo hard in mijn gezicht worden gesmeten dat ik er niet aan kan ontkomen).

Los daarvan vind ik Lady Gaga 10 keer beter dan Madonna :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103209495
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

En ik vind Madonna weer 10 keer beter dan Lady Gaga. Niet dat ik mij met deze mening boven de Lady Gaga liefhebbers ga verheven, want ieder zijn/haar muzieksmaak zeg ik maar zo.

Trouwens Tool '' Ænima'' uit 1997 mag er na bijna 15 jaar nog steeds wezen. Ja toch!
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:26:53 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103209499
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien is er niet meer puur commerciële muziek, maar hij wordt wel veel agressiever aan iedereen opgedrongen dan vroeger, je kan er moeilijker naast kijken.

Dat valt toch wel mee, gewoon geen radio luisteren? Jullie hebben verdikkeme nog StuBru! 9 van de 10 hypes gaan compleet langs me heen.
quote:
Ik vraag me af of die doorzichtigheid ook geen negatieve gevolgen heeft. Je wordt met zoveel keuzes bestookt dat je moet gaan filteren en steeds meer in je eigen niche belandt. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor enkele genre A en B, maar had ook wel interesse in C en D, maar door die informatie-explosie is er steeds meer A en B beschikbaar en negeer ik eigenlijk C en D volledig. Vroeger was ik echt veel beter op de hoogte van popmuziek, R&B, hip-hop en zo, maar nu lijk ik alles te missen (behalve dan degenen die, zoals ik hierboven meldde, zo hard in mijn gezicht worden gesmeten dat ik er niet aan kan ontkomen).
Mja, er is zoveel muziek die je mist. Voor iedere plaat die je beluistert, realiseer je je dankzij media als Last.fm en Rateyourmusic, dat je er tien mist. Maar dan is de keuze dus blijkbaar: een (te) grote schat aan muziek, waarbij je je realiseert dat je veel mist, of iemand die de selectie voor je maakt en je onwetend houdt. Mijn voorkeur gaat naar het eerste uit. Bovendien kan natuurlijk (met de juiste bronnen) de gefilterde 'top' uit andere genres ook meegekregen worden. Ik heb geen tijd om hiphop, prog en techno te volgen, want dat zou ten koste gaan van mijn niches, maar met FOK!, Pitchfork, Kindamuzik en wat blogjes valt ook buiten de niches natuurlijk genoeg mee te krijgen.
Dat niet iedereen dat kan (en zeker niet iemand die niet 2.0 ( :') het spijt me) opgegroeid is) heb ik al eerder aangegeven als mijn antwoord op de TT.
quote:
Uiteraard, beide cd's staan in m'n kast. :) Het is alleen nog even wachten op een Isla Bonita.
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:31:28 #144
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103209851
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

En ik vind Madonna weer 10 keer beter dan Lady Gaga. Niet dat ik mij met deze mening boven de Lady Gaga liefhebbers ga verheven, want ieder zijn/haar muzieksmaak zeg ik maar zo.

Trouwens Tool '' Ænima'' uit 1997 mag er na bijna 15 jaar nog steeds wezen. Ja toch!
Gaga is natuurlijk een echte artiest, in plaats van al die huppelkutjes op dansbandjes uit de jaren 80. ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 02:37:58 #145
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_103222705
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Gaga is natuurlijk een echte artiest, in plaats van al die huppelkutjes op dansbandjes uit de jaren 80. ;)
:D
pi_103267128
Antwoord op topictitel: Daar kunnen mensen van 30 ook veel last van hebben, hoor. ;)

Ik sta in principe voor alles open van het jaar 0 tot 'pas verleden week gereleased', maar als het iets relatief recents betreft en ik vind het leuk, is het doorgaans niet het meest trendy klinkende materiaal (als ik van de mainstream uit ga). Dan kom ik ergens een leuk nummer tegen wat na wat gegoogle niet ouder blijkt te zijn dan vijf jaar, terwijl het met gemak in de vroege 90's uitgebracht had kunnen worden, of zo. :)

Of het leuke hedendaagse nummer in kwestie is gewoon iets tijdloos, zoals Adele.

Misschien dat het beter wordt als het trendy geluid van het moment zou verschuiven van extreem overbewerkt naar wat meer authentiek, dat ik dan m'n eigen graantje ook wat meer meepik, maar zover is de mainstream vooralsnog niet.

quote:
^O^

8FM Brabant draait wel goede (mainstream) muziek, maar daar zitten ook maar een paar recente nummers bij per uur, de rest van hun playlist is al wat ouder. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2011 08:09:10 ]
pi_103315246
Ik vind dan weer dat de meeste moderne muziek veel overeenkomsten vertoond met de herrie die een passerende open vrachtwagen met melkbussen in een smalle klinkerstraat maakt.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:27:07 #148
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103332825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:57 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik vind dan weer dat de meeste moderne muziek veel overeenkomsten vertoond met de herrie die een passerende open vrachtwagen met melkbussen in een smalle klinkerstraat maakt.
Linkje? Klinkt namelijk interessant! :)
pi_103363843
Prijs voor de beste DJ las ik op het nieuws.
Dat zegt iets over de muzikale kwaliteiten van de luie hedendaagse mens.
Een juichende eerste prijs voor het figuur dat het beste, door anderen gemaakte muziek op een platenspeler legt.
Is dat decadentie, of is dat decadentie. Daar kunnen de Romeinen en die oude Nero een puntje aan zuigen.
Gekker moet het toch niet worden.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:34:06 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103367822
Lekker kortzichtig.

Groetjes,

Lienekien (42)
pi_103368250
Ach, ik heb ook helemaal niets met dat DJ-gebeuren. Vreselijke muziek vind ik het. Maar blijkbaar leeft het bij veel mensen wel. Prima. Ik kan me daar werkelijk geen seconde druk over maken. Hooguit wat verwondering. ;)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:47:30 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103368328
Ik hou er ook niet van, maar het is wel meer dan plaatjes draaien.
pi_103368485
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik hou er ook niet van, maar het is wel meer dan plaatjes draaien.
Nee heur, maar liefhebbers zien het gewoon anders.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:53:44 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103368582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:51 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Nee heur, maar liefhebbers zien het gewoon anders.
Wat bedoel je?
pi_103368695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Het is inderdaad niets anders als plaatjes draaien. Weliswaar vaak met behulp van een computer maar in principe blijft het gewoon plaatjes draaien
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:57:57 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103368768
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:56 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Het is inderdaad niets anders als plaatjes draaien. Weliswaar vaak met behulp van een computer maar in principe blijft het gewoon plaatjes draaien
Truffelvarken heeft het over plaatjes op een platenspeler leggen. Zo'n DJ doet wel meer dan dat. Jij noemt dat 'gewoon plaatjes draaien', ik niet.
pi_103370519
Er komt wel meer bij kijken, en dat blijft niet alleen bij het technische gedeelte.

Er zit namelijk ook héél veel denkwerk bij als het gaat om de volgorde van je platen: de opbouw (climaxen op de juiste plekken), voldoende afwisseling, enzovoort. Zit dat verkeerd in elkaar, dan is de kans groot dat de avond gewoon niet tot leven komt.

Ben ik als internetradio-hobbyist ook al mee geconfronteerd, ook al is het weer een heel andere bezigheid dan professioneel dj zijn in een club. Maar wat ik inmiddels wel gezien heb, zeker in de eerste weken toen het beiden nog slechts jukeboxen-op-shuffle-play waren (de hele database in één map en draaien maar): met een onvoldoende uitgebalanceerd geheel jaag je mensen direct naar de concurrent toe, en in dat opzicht is er wel een overeenkomst. Nu is de boel op beiden helemaal gestroomlijnd, en je ziet gewoon dat er beter op gereageerd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 13:59:42 ]
pi_103372132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:35 schreef female81 het volgende:
Er komt wel meer bij kijken, en dat blijft niet alleen bij het technische gedeelte.

Er zit namelijk ook héél veel denkwerk bij als het gaat om de volgorde van je platen: de opbouw (climaxen op de juiste plekken), voldoende afwisseling, enzovoort. Zit dat verkeerd in elkaar, dan is de kans groot dat de avond gewoon niet tot leven komt.

Ben ik als internetradio-hobbyist ook al mee geconfronteerd, ook al is het weer een heel andere bezigheid dan professioneel dj zijn in een club. Maar wat ik inmiddels wel gezien heb, zeker in de eerste weken toen het beiden nog slechts jukeboxen-op-shuffle-play waren (de hele database in één map en draaien maar): met een onvoldoende uitgebalanceerd geheel jaag je mensen direct naar de concurrent toe, en in dat opzicht is er wel een overeenkomst. Nu is de boel op beiden helemaal gestroomlijnd, en je ziet gewoon dat er beter op gereageerd wordt.
Dat moest de DJ in de discotheek vroeger ook en die draaide toch ook echt alleen platen.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:26:44 #159
25470 SoSolid
Danke danke
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:28:31 #160
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_103375232
Oude muziek luisteren hoef je niet oud voor te zijn gelukkig, als twintiger leef ik qwa muziek ook tusasen de jaren ~30-80 vooral :)
pi_103375632
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:03 schreef Lod het volgende:
Dat is niet voorbehouden aan 40 plussers, dat geldt voor ieder mens. Het is een soort nostalgische bekendheid waardoor je de muziek waarmee je opgroeit het liefste hoort.
Dat is dus gezien het tweede deel van deze quote niet waar... tenminste niet voor iedereen...
quote:
Mijn ouders draaiden (en draaien) altijd klassieke muziek. En nu draai ik dat ook het liefste. Hoewel ik verder helemaal niks heb met muziek en het voor mij echt pure achtergrondvulling is.
Je geeft zelf al aan dat het in ieder geval wel voor jou geldt, maar dat betekent niet dat het voor iedereen geldt. Voor mij bijv. niet. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_103378380
Zelf ben ik opgegroeid met Queen. Luister nu vooral klassiek. Klopt dus inderdaad niet. In mijn geval dan.

Ik lees deze discussie met plezier, maar ik kan echt bijna geen hedendaagse muziek bedenken die ik goed vind. Een album vind ik wel geweldig en dat is Mairegen van Reinhard Mey.

Als iemand tips heeft voor andere goede hedendaagse muziek hoor ik het graag. Wil wel met de tijd meegaan, he!
pi_103458763
Nog wat voor de DJ plaatjesdraaier bewonderaars die geen muziek instrument kunnen bespelen en een opmerking over de hedendaagse muziek.
Muziek tegenwoordig wordt voornamelijk beoefend door ongetalenteerde trommelaars die op veel te dure trommelverzamelingen een hoop herrie maken. De zogenaamde ketelmuziek.
Dit in tegenstelling tot de oude garde.
Ramses Shaffy heb ik gitaar en piano zien spelen.
Harry Belafonte gitaar en banjo.
Zelfs Wim Sonnefeld en Herman Finkers bespelen een instrument, om maar niet te spreken van de groep Normaal.
Nu hebben we een generatie gekweekt waarvan de muzikaliteit is gedegenereerd door de computer en wiens bewondering uitgaat naar knopjesdrukkers zonder enig muzikaal talent. Als voornoemde DJ wel talent had zou hij een instrument kunnen bespelen.
Een andere knopjesdrukker die in een melkfabriek een pasteuriseermachine bedient, wordt ook niet bewonderd, hoewel hij wel degelijk een steunpilaar is voor onze economie.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:59:34 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103458916
Er zijn genoeg hedendaagse artiesten die wel instumenten bespelen, hoor. Ik word een beetje moe van dat semi-columnistengezeur.
pi_103459205
Sorry. Het schijnt dat Wim Sonnefeld tegenwoordig op een harp speelt.
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:07:51 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103459236
Ben jij een kloon van tong80?
pi_103459474
Artiesten als Normaal of Ramses Shaffy bespelen inderdaad instrumenten maar wel op het nivo van 2 weken muziekschool op dinsdagavond.

Ik vind beide trouwens goede muziek maken en vind hedendaagse DJ's ook vaak goed. Daar zit ook creativiteit en orginaliteit tussen. Als een ander die niet ziet of wilt zien prima.

Maar ga niet doen alsof men vroeger allemaal van die fantastische muzikanten waren. De meeste muziek is technisch gewoon simpel.
pi_103461920
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:14 schreef blek het volgende:
Artiesten als Normaal of Ramses Shaffy bespelen inderdaad instrumenten maar wel op het nivo van 2 weken muziekschool op dinsdagavond.

Maar Normaal zijn wel in staat om met die 2 weken muziekschoolervaring een behoorlijk bak herrie (lees Oerend hard) neer te zetten tijdens een optreden dat ik zelf eens van deze band ondervonden heb. :)

Maar ik snap je punt. ;)
pi_103478842
Ik zit de zaak te stangen en ben zelf zo muzikaal als een kraai. Maar!!
De meeste hedendaagse muziekkunstenaars musiceren op hetzelfde niveau als de gemiddelde discodanser.
Deze dans fenomenen leven in de veronderstelling dat half in je blote kont obscene bewegingen maken en wat met je armen zwaaien het toppunt is muzikaal talent en danskunst is.
Dat is nog eens wat anders als die stomme Tango, de Samba, de Foxtrot of de Engelse wals.
  maandag 24 oktober 2011 @ 08:43:03 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103486813
Jij bent echt oud, hè?
pi_103489766
Beste Lienekien.
Kent en kunt u de Foxtrot en die andere dansen die ik noemde. Vind niet dat deze echte danskunst ver verheven is boven het tegenwoordige Disco gehup.
Verder hoop ik voor u, dat ook u in goede gezondheid mijn gezegende leeftijd behaald en zonder gehoorbeschadiging.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:11:31 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103489835
Nee, ik ben van net na de danslessen die via de middelbare school werden verzorgd.

En die goede gezondheid gaan we al niet meer redden.

Sorry, wat? Nee, ik dacht dat je wat zei.
pi_103489952
Ik ben van voor die danslessen op de middelbare school. Dat was in de tijd dat we het zelf moesten betalen.
Erg jammer van uw gezondheid. Sterkte.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:16:51 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103489988
Het was niet gratis, hoor.
pi_103490045
Slowchat is een ander topic hoor
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:30:13 #176
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_103490408
omdat de meeste 40 + ers niet krampachtig volhouden dat ze de muziek van nu leuk vinden. En waarschijnlijk nog best muziek van nu luisteren. Maar niet doen alsof ze hip zijn door tmf/ 538 te luisteren. Even voor de duidelijk de huidige generatie kickt ook niet op al die auto tune overgeproduceerde inspiratieloze meuk. Dat is puur wat de commercie de radio op pompt. Leuke nieuwe muziek vindt je wel via vrienden/ facebook/ internet. De oude kanalen zijn gewoon keihard verkracht door de muziek industrie.

Ik hoop dat je doet alsof je 538 leuk vind om jong te blijven en niet echt naar justin bieber zit te luisteren.
pi_103497804
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:30 schreef borbit het volgende:
Even voor de duidelijk de huidige generatie kickt ook niet op al die auto tune overgeproduceerde inspiratieloze meuk. Dat is puur wat de commercie de radio op pompt.
Maar waarom is daar dan een trend van gemaakt door 'de commercie'?

Juist: Omdat ze roken dat er in potentie veel mensen waren die dat leuk zouden gaan vinden. :{

Waarschijnlijk waren er al aanwijzingen voor, signalen uit de underground of zo, dat dergelijke muziek, in een wat gladder jasje, voor een groter publiek zou gaan werken. Eigenlijk is de basis al een jaar of tien gelegd met genres als electroclash en wat men toen 'vet geluid' noemde.

Ik denk dat er héél veel mensen zijn die het daadwerkelijk leuke muziek vinden (helaas), in beginsel al. En dat daar door de commercie voornamelijk op gereagéérd is, door het eindeloos uit te buiten. Je kunt best wel dingen vanuit het niets door de strotten van de jeugd duwen, maar er is een grens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2011 14:52:50 ]
pi_103621144
Ik zat net via een plaatselijke radiozender naar het onvolprezen zangtalent van vele jaren terug, Anneke Gronlow te luisteren.
Dat is die prachtige zangeres, die door een tegenwoordig "startalent" de diknekkige superhomo "Paul de Leeuw" kapot is gemaakt.
Als je beiden vergelijkt zie en hoor je het verschil.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:51:08 #179
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103708991
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:55 schreef Truffelvarken het volgende:

Muziek tegenwoordig wordt voornamelijk beoefend door ongetalenteerde trommelaars die op veel te dure trommelverzamelingen een hoop herrie maken.
Dat is een leugen.
quote:
De zogenaamde ketelmuziek.
Hmm, ik krijg aardig wat moderne muziek mee, maar ik hoor weinig ketelmuziek. ;(
quote:
Dit in tegenstelling tot de oude garde.
Ramses Shaffy heb ik gitaar en piano zien spelen.
Harry Belafonte gitaar en banjo.
Zelfs Wim Sonnefeld en Herman Finkers bespelen een instrument, om maar niet te spreken van de groep Normaal.
Zooow, dat is stoer! Dat kan ik zelfs allemaal nog.. :')
quote:
Nu hebben we een generatie gekweekt waarvan de muzikaliteit is gedegenereerd door de computer en wiens bewondering uitgaat naar knopjesdrukkers zonder enig muzikaal talent.
Dat is een leugen.
quote:
Als voornoemde DJ wel talent had zou hij een instrument kunnen bespelen.
Definieer instrument. Zonder die definitie praten we waarschijnlijk langs elkaar.
quote:
Een andere knopjesdrukker die in een melkfabriek een pasteuriseermachine bedient, wordt ook niet bewonderd, hoewel hij wel degelijk een steunpilaar is voor onze economie.
Die analogie ontgaat me volledig.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:53:03 #180
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103709059
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:51 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik zit de zaak te stangen en ben zelf zo muzikaal als een kraai. Maar!!
De meeste hedendaagse muziekkunstenaars musiceren op hetzelfde niveau als de gemiddelde discodanser.
Deze dans fenomenen leven in de veronderstelling dat half in je blote kont obscene bewegingen maken en wat met je armen zwaaien het toppunt is muzikaal talent en danskunst is.
Dat is nog eens wat anders als die stomme Tango, de Samba, de Foxtrot of de Engelse wals.
Discodansen? Dat is zo jaren 70.... :{w
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:00:39 #181
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103709286
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef female81 het volgende:

[..]

Maar waarom is daar dan een trend van gemaakt door 'de commercie'?
Zie mijn eerdere betoogje; muziek is sinds het internet gedemocratiseerd. Een ieder luistert naar z'n eigen niches, z'n eigen voorkeuren, kan overal z'n eigen speellijst downloaden en beluisteren. Hierdoor is radio gedegradeerd tot een medium voor mensen die geen tijd en zin hebben in muziek, die zich er niet in interesseren, of mensen die net zo achterlijk zijn als de DJ's die op die hi-la-rische jingletunes rammen en tenenkrommende stemmetjes opzetten. Enkele Mohicaanse radiozenderjes/programma's daargelaten.
Ik ken in het dagelijks leven niemand die 'de muziek' (als in een grote generalisatie) op de Q-musics, 538's en 3FM's goed vindt. Nu is mijn steekproefgrootte niet groot genoeg om daar conclusies aan te verbinden, maar het geeft al wel aan dat de commercie geen grip meer heeft op de individuele muziekliefhebber.
pi_103715849
Tja, dan leef je in een heel andere wereld dan de mijne.

Behoorlijk wat mensen die ik tegen kom luisteren daar gewoon vrijwillig naar.

Of ze dénken dat ze er vrijwillig naar luisteren, terwijl ze mogelijk zachtjes die richting op gedirigeerd zijn door 'de commercie'.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:59:56 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103716548
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:42 schreef female81 het volgende:
Tja, dan leef je in een heel andere wereld dan de mijne.

Behoorlijk wat mensen die ik tegen kom luisteren daar gewoon vrijwillig naar.

Of ze dénken dat ze er vrijwillig naar luisteren, terwijl ze mogelijk zachtjes die richting op gedirigeerd zijn door 'de commercie'.
Precies. Waar moet je anders naar luisteren dan?
Ik zal m'n eerste reactie (en mijn antwoord op de TT) nogmaals herhalen.
quote:
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:13:15 #184
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_103739706
quote:

Mee eens
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:44:45 #185
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:04:45 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103741766
Gisteren in de stad een draaiorgel met Shaffy. Ik ben niet zo'n draaiorgelfan en ook niet zo'n Shaffyfan, maar dit was erg leuk!
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:54:08 #187
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')