abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103368250
Ach, ik heb ook helemaal niets met dat DJ-gebeuren. Vreselijke muziek vind ik het. Maar blijkbaar leeft het bij veel mensen wel. Prima. Ik kan me daar werkelijk geen seconde druk over maken. Hooguit wat verwondering. ;)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:47:30 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103368328
Ik hou er ook niet van, maar het is wel meer dan plaatjes draaien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103368485
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik hou er ook niet van, maar het is wel meer dan plaatjes draaien.
Nee heur, maar liefhebbers zien het gewoon anders.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:53:44 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103368582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:51 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Nee heur, maar liefhebbers zien het gewoon anders.
Wat bedoel je?
pi_103368695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Het is inderdaad niets anders als plaatjes draaien. Weliswaar vaak met behulp van een computer maar in principe blijft het gewoon plaatjes draaien
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:57:57 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103368768
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:56 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Het is inderdaad niets anders als plaatjes draaien. Weliswaar vaak met behulp van een computer maar in principe blijft het gewoon plaatjes draaien
Truffelvarken heeft het over plaatjes op een platenspeler leggen. Zo'n DJ doet wel meer dan dat. Jij noemt dat 'gewoon plaatjes draaien', ik niet.
pi_103370519
Er komt wel meer bij kijken, en dat blijft niet alleen bij het technische gedeelte.

Er zit namelijk ook héél veel denkwerk bij als het gaat om de volgorde van je platen: de opbouw (climaxen op de juiste plekken), voldoende afwisseling, enzovoort. Zit dat verkeerd in elkaar, dan is de kans groot dat de avond gewoon niet tot leven komt.

Ben ik als internetradio-hobbyist ook al mee geconfronteerd, ook al is het weer een heel andere bezigheid dan professioneel dj zijn in een club. Maar wat ik inmiddels wel gezien heb, zeker in de eerste weken toen het beiden nog slechts jukeboxen-op-shuffle-play waren (de hele database in één map en draaien maar): met een onvoldoende uitgebalanceerd geheel jaag je mensen direct naar de concurrent toe, en in dat opzicht is er wel een overeenkomst. Nu is de boel op beiden helemaal gestroomlijnd, en je ziet gewoon dat er beter op gereageerd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 13:59:42 ]
pi_103372132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:35 schreef female81 het volgende:
Er komt wel meer bij kijken, en dat blijft niet alleen bij het technische gedeelte.

Er zit namelijk ook héél veel denkwerk bij als het gaat om de volgorde van je platen: de opbouw (climaxen op de juiste plekken), voldoende afwisseling, enzovoort. Zit dat verkeerd in elkaar, dan is de kans groot dat de avond gewoon niet tot leven komt.

Ben ik als internetradio-hobbyist ook al mee geconfronteerd, ook al is het weer een heel andere bezigheid dan professioneel dj zijn in een club. Maar wat ik inmiddels wel gezien heb, zeker in de eerste weken toen het beiden nog slechts jukeboxen-op-shuffle-play waren (de hele database in één map en draaien maar): met een onvoldoende uitgebalanceerd geheel jaag je mensen direct naar de concurrent toe, en in dat opzicht is er wel een overeenkomst. Nu is de boel op beiden helemaal gestroomlijnd, en je ziet gewoon dat er beter op gereageerd wordt.
Dat moest de DJ in de discotheek vroeger ook en die draaide toch ook echt alleen platen.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:26:44 #159
25470 SoSolid
Danke danke
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:28:31 #160
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_103375232
Oude muziek luisteren hoef je niet oud voor te zijn gelukkig, als twintiger leef ik qwa muziek ook tusasen de jaren ~30-80 vooral :)
pi_103375632
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:03 schreef Lod het volgende:
Dat is niet voorbehouden aan 40 plussers, dat geldt voor ieder mens. Het is een soort nostalgische bekendheid waardoor je de muziek waarmee je opgroeit het liefste hoort.
Dat is dus gezien het tweede deel van deze quote niet waar... tenminste niet voor iedereen...
quote:
Mijn ouders draaiden (en draaien) altijd klassieke muziek. En nu draai ik dat ook het liefste. Hoewel ik verder helemaal niks heb met muziek en het voor mij echt pure achtergrondvulling is.
Je geeft zelf al aan dat het in ieder geval wel voor jou geldt, maar dat betekent niet dat het voor iedereen geldt. Voor mij bijv. niet. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_103378380
Zelf ben ik opgegroeid met Queen. Luister nu vooral klassiek. Klopt dus inderdaad niet. In mijn geval dan.

Ik lees deze discussie met plezier, maar ik kan echt bijna geen hedendaagse muziek bedenken die ik goed vind. Een album vind ik wel geweldig en dat is Mairegen van Reinhard Mey.

Als iemand tips heeft voor andere goede hedendaagse muziek hoor ik het graag. Wil wel met de tijd meegaan, he!
pi_103458763
Nog wat voor de DJ plaatjesdraaier bewonderaars die geen muziek instrument kunnen bespelen en een opmerking over de hedendaagse muziek.
Muziek tegenwoordig wordt voornamelijk beoefend door ongetalenteerde trommelaars die op veel te dure trommelverzamelingen een hoop herrie maken. De zogenaamde ketelmuziek.
Dit in tegenstelling tot de oude garde.
Ramses Shaffy heb ik gitaar en piano zien spelen.
Harry Belafonte gitaar en banjo.
Zelfs Wim Sonnefeld en Herman Finkers bespelen een instrument, om maar niet te spreken van de groep Normaal.
Nu hebben we een generatie gekweekt waarvan de muzikaliteit is gedegenereerd door de computer en wiens bewondering uitgaat naar knopjesdrukkers zonder enig muzikaal talent. Als voornoemde DJ wel talent had zou hij een instrument kunnen bespelen.
Een andere knopjesdrukker die in een melkfabriek een pasteuriseermachine bedient, wordt ook niet bewonderd, hoewel hij wel degelijk een steunpilaar is voor onze economie.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:59:34 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103458916
Er zijn genoeg hedendaagse artiesten die wel instumenten bespelen, hoor. Ik word een beetje moe van dat semi-columnistengezeur.
pi_103459205
Sorry. Het schijnt dat Wim Sonnefeld tegenwoordig op een harp speelt.
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:07:51 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103459236
Ben jij een kloon van tong80?
pi_103459474
Artiesten als Normaal of Ramses Shaffy bespelen inderdaad instrumenten maar wel op het nivo van 2 weken muziekschool op dinsdagavond.

Ik vind beide trouwens goede muziek maken en vind hedendaagse DJ's ook vaak goed. Daar zit ook creativiteit en orginaliteit tussen. Als een ander die niet ziet of wilt zien prima.

Maar ga niet doen alsof men vroeger allemaal van die fantastische muzikanten waren. De meeste muziek is technisch gewoon simpel.
pi_103461920
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:14 schreef blek het volgende:
Artiesten als Normaal of Ramses Shaffy bespelen inderdaad instrumenten maar wel op het nivo van 2 weken muziekschool op dinsdagavond.

Maar Normaal zijn wel in staat om met die 2 weken muziekschoolervaring een behoorlijk bak herrie (lees Oerend hard) neer te zetten tijdens een optreden dat ik zelf eens van deze band ondervonden heb. :)

Maar ik snap je punt. ;)
pi_103478842
Ik zit de zaak te stangen en ben zelf zo muzikaal als een kraai. Maar!!
De meeste hedendaagse muziekkunstenaars musiceren op hetzelfde niveau als de gemiddelde discodanser.
Deze dans fenomenen leven in de veronderstelling dat half in je blote kont obscene bewegingen maken en wat met je armen zwaaien het toppunt is muzikaal talent en danskunst is.
Dat is nog eens wat anders als die stomme Tango, de Samba, de Foxtrot of de Engelse wals.
  maandag 24 oktober 2011 @ 08:43:03 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103486813
Jij bent echt oud, hè?
pi_103489766
Beste Lienekien.
Kent en kunt u de Foxtrot en die andere dansen die ik noemde. Vind niet dat deze echte danskunst ver verheven is boven het tegenwoordige Disco gehup.
Verder hoop ik voor u, dat ook u in goede gezondheid mijn gezegende leeftijd behaald en zonder gehoorbeschadiging.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:11:31 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103489835
Nee, ik ben van net na de danslessen die via de middelbare school werden verzorgd.

En die goede gezondheid gaan we al niet meer redden.

Sorry, wat? Nee, ik dacht dat je wat zei.
pi_103489952
Ik ben van voor die danslessen op de middelbare school. Dat was in de tijd dat we het zelf moesten betalen.
Erg jammer van uw gezondheid. Sterkte.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:16:51 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103489988
Het was niet gratis, hoor.
pi_103490045
Slowchat is een ander topic hoor
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:30:13 #176
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_103490408
omdat de meeste 40 + ers niet krampachtig volhouden dat ze de muziek van nu leuk vinden. En waarschijnlijk nog best muziek van nu luisteren. Maar niet doen alsof ze hip zijn door tmf/ 538 te luisteren. Even voor de duidelijk de huidige generatie kickt ook niet op al die auto tune overgeproduceerde inspiratieloze meuk. Dat is puur wat de commercie de radio op pompt. Leuke nieuwe muziek vindt je wel via vrienden/ facebook/ internet. De oude kanalen zijn gewoon keihard verkracht door de muziek industrie.

Ik hoop dat je doet alsof je 538 leuk vind om jong te blijven en niet echt naar justin bieber zit te luisteren.
pi_103497804
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:30 schreef borbit het volgende:
Even voor de duidelijk de huidige generatie kickt ook niet op al die auto tune overgeproduceerde inspiratieloze meuk. Dat is puur wat de commercie de radio op pompt.
Maar waarom is daar dan een trend van gemaakt door 'de commercie'?

Juist: Omdat ze roken dat er in potentie veel mensen waren die dat leuk zouden gaan vinden. :{

Waarschijnlijk waren er al aanwijzingen voor, signalen uit de underground of zo, dat dergelijke muziek, in een wat gladder jasje, voor een groter publiek zou gaan werken. Eigenlijk is de basis al een jaar of tien gelegd met genres als electroclash en wat men toen 'vet geluid' noemde.

Ik denk dat er héél veel mensen zijn die het daadwerkelijk leuke muziek vinden (helaas), in beginsel al. En dat daar door de commercie voornamelijk op gereagéérd is, door het eindeloos uit te buiten. Je kunt best wel dingen vanuit het niets door de strotten van de jeugd duwen, maar er is een grens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2011 14:52:50 ]
pi_103621144
Ik zat net via een plaatselijke radiozender naar het onvolprezen zangtalent van vele jaren terug, Anneke Gronlow te luisteren.
Dat is die prachtige zangeres, die door een tegenwoordig "startalent" de diknekkige superhomo "Paul de Leeuw" kapot is gemaakt.
Als je beiden vergelijkt zie en hoor je het verschil.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:51:08 #179
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103708991
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:55 schreef Truffelvarken het volgende:

Muziek tegenwoordig wordt voornamelijk beoefend door ongetalenteerde trommelaars die op veel te dure trommelverzamelingen een hoop herrie maken.
Dat is een leugen.
quote:
De zogenaamde ketelmuziek.
Hmm, ik krijg aardig wat moderne muziek mee, maar ik hoor weinig ketelmuziek. ;(
quote:
Dit in tegenstelling tot de oude garde.
Ramses Shaffy heb ik gitaar en piano zien spelen.
Harry Belafonte gitaar en banjo.
Zelfs Wim Sonnefeld en Herman Finkers bespelen een instrument, om maar niet te spreken van de groep Normaal.
Zooow, dat is stoer! Dat kan ik zelfs allemaal nog.. :')
quote:
Nu hebben we een generatie gekweekt waarvan de muzikaliteit is gedegenereerd door de computer en wiens bewondering uitgaat naar knopjesdrukkers zonder enig muzikaal talent.
Dat is een leugen.
quote:
Als voornoemde DJ wel talent had zou hij een instrument kunnen bespelen.
Definieer instrument. Zonder die definitie praten we waarschijnlijk langs elkaar.
quote:
Een andere knopjesdrukker die in een melkfabriek een pasteuriseermachine bedient, wordt ook niet bewonderd, hoewel hij wel degelijk een steunpilaar is voor onze economie.
Die analogie ontgaat me volledig.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:53:03 #180
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103709059
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:51 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik zit de zaak te stangen en ben zelf zo muzikaal als een kraai. Maar!!
De meeste hedendaagse muziekkunstenaars musiceren op hetzelfde niveau als de gemiddelde discodanser.
Deze dans fenomenen leven in de veronderstelling dat half in je blote kont obscene bewegingen maken en wat met je armen zwaaien het toppunt is muzikaal talent en danskunst is.
Dat is nog eens wat anders als die stomme Tango, de Samba, de Foxtrot of de Engelse wals.
Discodansen? Dat is zo jaren 70.... :{w
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:00:39 #181
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103709286
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef female81 het volgende:

[..]

Maar waarom is daar dan een trend van gemaakt door 'de commercie'?
Zie mijn eerdere betoogje; muziek is sinds het internet gedemocratiseerd. Een ieder luistert naar z'n eigen niches, z'n eigen voorkeuren, kan overal z'n eigen speellijst downloaden en beluisteren. Hierdoor is radio gedegradeerd tot een medium voor mensen die geen tijd en zin hebben in muziek, die zich er niet in interesseren, of mensen die net zo achterlijk zijn als de DJ's die op die hi-la-rische jingletunes rammen en tenenkrommende stemmetjes opzetten. Enkele Mohicaanse radiozenderjes/programma's daargelaten.
Ik ken in het dagelijks leven niemand die 'de muziek' (als in een grote generalisatie) op de Q-musics, 538's en 3FM's goed vindt. Nu is mijn steekproefgrootte niet groot genoeg om daar conclusies aan te verbinden, maar het geeft al wel aan dat de commercie geen grip meer heeft op de individuele muziekliefhebber.
pi_103715849
Tja, dan leef je in een heel andere wereld dan de mijne.

Behoorlijk wat mensen die ik tegen kom luisteren daar gewoon vrijwillig naar.

Of ze dénken dat ze er vrijwillig naar luisteren, terwijl ze mogelijk zachtjes die richting op gedirigeerd zijn door 'de commercie'.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:59:56 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_103716548
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:42 schreef female81 het volgende:
Tja, dan leef je in een heel andere wereld dan de mijne.

Behoorlijk wat mensen die ik tegen kom luisteren daar gewoon vrijwillig naar.

Of ze dénken dat ze er vrijwillig naar luisteren, terwijl ze mogelijk zachtjes die richting op gedirigeerd zijn door 'de commercie'.
Precies. Waar moet je anders naar luisteren dan?
Ik zal m'n eerste reactie (en mijn antwoord op de TT) nogmaals herhalen.
quote:
3s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:50 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat het komt door de Nederlandse radio. Omdat er nauwelijks fatsoenlijke muziek gedraaid wordt op de radio, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om niet cynisch te worden en maar gewoon terug te grijpen op oude, bekende muziek.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:13:15 #184
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_103739706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Het is een analyse. Ik zeg hetzelfde als jij, namelijk dat er gewoon minder keuze en mogelijkheid was om andere muziek te vinden. Je werd er in ieder geval niet naartoe gedreven.

Maar zelfs dan ben ik van mening dat de muziek vroeger gewoon beter was. Ga naar een concert. De oudere bands spelen zelf. Al die nieuwe huppelkutten hebben muziekbanden met electronische zut die gewoon live niet te spelen is en wel uit de computer MOET komen.
Mee eens
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:44:45 #185
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:04:45 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103741766
Gisteren in de stad een draaiorgel met Shaffy. Ik ben niet zo'n draaiorgelfan en ook niet zo'n Shaffyfan, maar dit was erg leuk!
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:54:08 #187
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')