Dus niet. Ik vind dat vreselijke bagger. En veel leeftijdsgenoten met mij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:29 schreef Silven het volgende:
Snap ik ook nooit. Ook altijd op verjaardagen van mensen in die leeftijd, als het dan gezellig gaat worden en de koffie overgaat in bier dan komen die stoffige, afgezaagde ouderwetse kutcd's uit de jaren 70/80 naar boven.Gooi er gewoon een nieuwe hitzone in ofzo, dan hou je alle leeftijden tevreden.
Ondanks dat ik dit nummer afgelopen zomer wel vrolijk vond klinken, snap ik verder wel wat je bedoelt. Ik heb bijvoorbeeld ook moeite om die Lady Gaga te vergelijken met goeie ouwe Madonna. Ik kan zo uit het blote koppie zeker wel 20 nummers van haar opdreunen, maar Lady Gaga? Heb laatst moeite gedaan naar een concertregistratie op tv te kijken van haar. Ik vond haar wel komisch, maar ze kan me verder echt niet bekoren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tegenwoordig maakt men geen muziek. Er wordt een computer geprogrammeerd, een of ander huppelkutje dat er goed uitziet in clips wordt binnengesleept, er komt 1 hit en je hoort er verder nooit meer wat van. Er zit geen vakmanschap meer in, er zit geen bezieling meer in.
Voorbeeldje?
En toch staat ze al meer dan 25 jaar aan de top.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
Ik vond Madonna ook al neppe rotzooi. Ze kon niet zingen en ze kon niet dansen, en jatte alle stijlen en deuntjes van anderen bij elkaar. Voor mij luidde zij juist het tijdperk van uiterlijkheden zonder inhoud in.
ik zou d'r gevenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tegenwoordig maakt men geen muziek. Er wordt een computer geprogrammeerd, een of ander huppelkutje dat er goed uitziet in clips wordt binnengesleept, er komt 1 hit en je hoort er verder nooit meer wat van. Er zit geen vakmanschap meer in, er zit geen bezieling meer in.
Voorbeeldje?
Beide bands zijn met 17 dienstjaren nou geen nieuwkomers te noemenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:08 schreef CillaBrown het volgende:
Het is onzin om te zeggen dat hedendaagse muziek geen bezieling meer zou hebben. Slappe top-40 hitjes van nu zijn nog net zo slap als die van toen, wat dat betreft is er niets veranderd. En ook qua bezieling doen bands als Muse of Placebo op geen enkele manier onder voor Jimmy Hendrix of The Doors.
Haha, wat een onzin. Alsof in de jaren '70, '80 en '90 geen simpele muziek voor de massa gemaakt werd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voorbeeldje?
Over 20 jaar kan je ook weer namen noemen die al 20 jaar actief zijn en goede muziek maken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:39 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Beide bands zijn met 17 dienstjaren nou geen nieuwkomers te noemen
...en ik heb altijd een pesthekel gehad aan dat orgeltje van Ray Manzarek
Jawel. Maar niet alleen maar. In tegenstelling tot vandaag de dag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Haha, wat een onzin. Alsof in de jaren '70, '80 en '90 geen simpele muziek voor de massa gemaakt werd.
Nou, noem eens iemand van de muziek van vandaag die die potentie heeft? Justin Bieber?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Over 20 jaar kan je ook weer namen noemen die al 20 jaar actief zijn en goede muziek maken.
Ik ga niet in discussie met iemand die alleen maar naar de top 40 kijkt en vervolgens concludeert dat er geen goede muziek meer gemaakt wordtquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. Maar niet alleen maar. In tegenstelling tot vandaag de dag.
niet in de internet-tent?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:50 schreef tong80 het volgende:
Ik ben 48 en mijn smaak is breed. Hou nog steeds zoveel mogelijk bij. Kan er niets aan doen dat ik kan praten over 40 jaar muziekgeschiedenis voor mij. Op Lowlands ging ik voornamelijk naar gitaarbands maar eindigde altijd in de house tent.
Ik denk dat dat voor veel 40+ers geldt. Veel collega's (en ook m'n ouders) vinden moderne muziek die ik laat horen best goed en mooi, maar kennen het simpelweg niet en hebben het nog nooit gehoord. Jongeren die opgegroeid zijn met internet kunnen moeiteloos hun weg vinden en hebben als student/kinderloze/etc tijd zat.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:54 schreef Karina het volgende:
Ik vind het best lastig om goede, nieuwe muziek te "vinden" pfaf, ik denk dat je gelijk hebt, op de radio hoor je de hele dag door dezelfde meuk.
Af en toe zit er iets goeds tussen, maar dat wordt dan vervolgens ZO vaak gedraaid dat je dat nummer niet meer kunt horen.
Op tv is er af en toe een festival/concertregistratie te zien en dan kom ik ook weleens iets tegen waarvan ik denk "ja, dat is goed" (zoals gisteren bij het DWDD concert). Helaas vergeet ik vervolgens dan meteen weer de naam van de band![]()
Eens.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:50 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat het komt door de Nederlandse radio. Omdat er nauwelijks fatsoenlijke muziek gedraaid wordt op de radio, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om niet cynisch te worden en maar gewoon terug te grijpen op oude, bekende muziek.
toch wel lekker nummertjequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voorbeeldje?
Ik luister nooit naar muziek op de radio. Daar is het pas na 22.00 leuk en dan kijk ijk Pauw en Witteman of voetbal. Hier staat radio-1 aan. Mijn muziek haal ik uit andere bronnen waaronder Fok!quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:50 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat het komt door de Nederlandse radio. Omdat er nauwelijks fatsoenlijke muziek gedraaid wordt op de radio, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om niet cynisch te worden en maar gewoon terug te grijpen op oude, bekende muziek.
Heb jij je hele leven dezelfde smaak dan??quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:55 schreef Cinderella_Man het volgende:
Verder ben ik als 40'er toch wel ernstig allergisch voor ABBA, Donna Summer etc etc. Dat vond ik als kind/puber al niet leuk, en nu dus ook niet
Absoluut niet, alleen wat ik toen niet leuk vond, vind ik nog steeds niet leuk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:22 schreef Eska het volgende:
[..]
Heb jij je hele leven dezelfde smaak dan??
Ik vind het zelf toch wel heel lollig om te ontdekken dat mijn smaak in de loop van de jaren hier en daar wat verlegd/veranderd/verrijkt is.
Is wel leuk maar ik vind de jaren 80 juist een geweldige tijd voor de underground. Net na de Punk en voor de Grunge, met New Wave als arbiter.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:39 schreef rennecke het volgende:
ik moet zeggen dat ik het leuk vindt om naar muziek van nu te luisteren
maar als er op de radio ergens een top 880 van de jaren tachtig is luister ik daar heel graag naar
brengt toch leuke herinneringen naar boven
Jaa net nog Pop the first 20 Hits van Erasure ff lekker hard gezet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is wel leuk maar ik vind de jaren 80 juist een geweldige tijd voor de underground. Net na de Punk en voor de Grunge, met New Wave als arbiter.
Noem eens wat je nu zo leuk vindt, dan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:10 schreef Aleandra het volgende:
CillaBrown je staat niet alleen hoor.
![]()
Ik wil en kan ook nie blijven hangen in het verleden.
Heb het ook wel gehad met alle gedateerde liedjes, op een paar echte favorieten dan, uit mijn jeugdjaren. Heb kinderen van voor in de 20 en ik kan ook echt genieten van hun muziek. Ik ben in de verkeerde periode geboren ben ik bang.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moeilijk. Ik las vandaag dat Pulp Fiction bv van 94 is de tijd gaat zo snel.
Ik denk Clerks of Lock Stock & two smoking barrels.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:00 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heb maar een paar favo en jaartal weet ik niet.
the godfather alle delen.
Pulpfiction staat bij mij op 1
scarface
r.dogs
en de color purple
heb er nog wel meer maar deze heb ik al ontelbare keren gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |