Dus niet. Ik vind dat vreselijke bagger. En veel leeftijdsgenoten met mij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:29 schreef Silven het volgende:
Snap ik ook nooit. Ook altijd op verjaardagen van mensen in die leeftijd, als het dan gezellig gaat worden en de koffie overgaat in bier dan komen die stoffige, afgezaagde ouderwetse kutcd's uit de jaren 70/80 naar boven.Gooi er gewoon een nieuwe hitzone in ofzo, dan hou je alle leeftijden tevreden.
Ondanks dat ik dit nummer afgelopen zomer wel vrolijk vond klinken, snap ik verder wel wat je bedoelt. Ik heb bijvoorbeeld ook moeite om die Lady Gaga te vergelijken met goeie ouwe Madonna. Ik kan zo uit het blote koppie zeker wel 20 nummers van haar opdreunen, maar Lady Gaga? Heb laatst moeite gedaan naar een concertregistratie op tv te kijken van haar. Ik vond haar wel komisch, maar ze kan me verder echt niet bekoren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tegenwoordig maakt men geen muziek. Er wordt een computer geprogrammeerd, een of ander huppelkutje dat er goed uitziet in clips wordt binnengesleept, er komt 1 hit en je hoort er verder nooit meer wat van. Er zit geen vakmanschap meer in, er zit geen bezieling meer in.
Voorbeeldje?
En toch staat ze al meer dan 25 jaar aan de top.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
Ik vond Madonna ook al neppe rotzooi. Ze kon niet zingen en ze kon niet dansen, en jatte alle stijlen en deuntjes van anderen bij elkaar. Voor mij luidde zij juist het tijdperk van uiterlijkheden zonder inhoud in.
ik zou d'r gevenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tegenwoordig maakt men geen muziek. Er wordt een computer geprogrammeerd, een of ander huppelkutje dat er goed uitziet in clips wordt binnengesleept, er komt 1 hit en je hoort er verder nooit meer wat van. Er zit geen vakmanschap meer in, er zit geen bezieling meer in.
Voorbeeldje?
Beide bands zijn met 17 dienstjaren nou geen nieuwkomers te noemenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:08 schreef CillaBrown het volgende:
Het is onzin om te zeggen dat hedendaagse muziek geen bezieling meer zou hebben. Slappe top-40 hitjes van nu zijn nog net zo slap als die van toen, wat dat betreft is er niets veranderd. En ook qua bezieling doen bands als Muse of Placebo op geen enkele manier onder voor Jimmy Hendrix of The Doors.
Haha, wat een onzin. Alsof in de jaren '70, '80 en '90 geen simpele muziek voor de massa gemaakt werd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voorbeeldje?
Over 20 jaar kan je ook weer namen noemen die al 20 jaar actief zijn en goede muziek maken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:39 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Beide bands zijn met 17 dienstjaren nou geen nieuwkomers te noemen
...en ik heb altijd een pesthekel gehad aan dat orgeltje van Ray Manzarek
Jawel. Maar niet alleen maar. In tegenstelling tot vandaag de dag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Haha, wat een onzin. Alsof in de jaren '70, '80 en '90 geen simpele muziek voor de massa gemaakt werd.
Nou, noem eens iemand van de muziek van vandaag die die potentie heeft? Justin Bieber?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Over 20 jaar kan je ook weer namen noemen die al 20 jaar actief zijn en goede muziek maken.
Ik ga niet in discussie met iemand die alleen maar naar de top 40 kijkt en vervolgens concludeert dat er geen goede muziek meer gemaakt wordtquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. Maar niet alleen maar. In tegenstelling tot vandaag de dag.
niet in de internet-tent?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:50 schreef tong80 het volgende:
Ik ben 48 en mijn smaak is breed. Hou nog steeds zoveel mogelijk bij. Kan er niets aan doen dat ik kan praten over 40 jaar muziekgeschiedenis voor mij. Op Lowlands ging ik voornamelijk naar gitaarbands maar eindigde altijd in de house tent.
Ik denk dat dat voor veel 40+ers geldt. Veel collega's (en ook m'n ouders) vinden moderne muziek die ik laat horen best goed en mooi, maar kennen het simpelweg niet en hebben het nog nooit gehoord. Jongeren die opgegroeid zijn met internet kunnen moeiteloos hun weg vinden en hebben als student/kinderloze/etc tijd zat.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:54 schreef Karina het volgende:
Ik vind het best lastig om goede, nieuwe muziek te "vinden" pfaf, ik denk dat je gelijk hebt, op de radio hoor je de hele dag door dezelfde meuk.
Af en toe zit er iets goeds tussen, maar dat wordt dan vervolgens ZO vaak gedraaid dat je dat nummer niet meer kunt horen.
Op tv is er af en toe een festival/concertregistratie te zien en dan kom ik ook weleens iets tegen waarvan ik denk "ja, dat is goed" (zoals gisteren bij het DWDD concert). Helaas vergeet ik vervolgens dan meteen weer de naam van de band![]()
Eens.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:50 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat het komt door de Nederlandse radio. Omdat er nauwelijks fatsoenlijke muziek gedraaid wordt op de radio, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om niet cynisch te worden en maar gewoon terug te grijpen op oude, bekende muziek.
toch wel lekker nummertjequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voorbeeldje?
Ik luister nooit naar muziek op de radio. Daar is het pas na 22.00 leuk en dan kijk ijk Pauw en Witteman of voetbal. Hier staat radio-1 aan. Mijn muziek haal ik uit andere bronnen waaronder Fok!quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:50 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat het komt door de Nederlandse radio. Omdat er nauwelijks fatsoenlijke muziek gedraaid wordt op de radio, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om niet cynisch te worden en maar gewoon terug te grijpen op oude, bekende muziek.
Heb jij je hele leven dezelfde smaak dan??quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:55 schreef Cinderella_Man het volgende:
Verder ben ik als 40'er toch wel ernstig allergisch voor ABBA, Donna Summer etc etc. Dat vond ik als kind/puber al niet leuk, en nu dus ook niet
Absoluut niet, alleen wat ik toen niet leuk vond, vind ik nog steeds niet leuk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:22 schreef Eska het volgende:
[..]
Heb jij je hele leven dezelfde smaak dan??
Ik vind het zelf toch wel heel lollig om te ontdekken dat mijn smaak in de loop van de jaren hier en daar wat verlegd/veranderd/verrijkt is.
Is wel leuk maar ik vind de jaren 80 juist een geweldige tijd voor de underground. Net na de Punk en voor de Grunge, met New Wave als arbiter.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:39 schreef rennecke het volgende:
ik moet zeggen dat ik het leuk vindt om naar muziek van nu te luisteren
maar als er op de radio ergens een top 880 van de jaren tachtig is luister ik daar heel graag naar
brengt toch leuke herinneringen naar boven
Jaa net nog Pop the first 20 Hits van Erasure ff lekker hard gezet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is wel leuk maar ik vind de jaren 80 juist een geweldige tijd voor de underground. Net na de Punk en voor de Grunge, met New Wave als arbiter.
Noem eens wat je nu zo leuk vindt, dan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:10 schreef Aleandra het volgende:
CillaBrown je staat niet alleen hoor.
![]()
Ik wil en kan ook nie blijven hangen in het verleden.
Heb het ook wel gehad met alle gedateerde liedjes, op een paar echte favorieten dan, uit mijn jeugdjaren. Heb kinderen van voor in de 20 en ik kan ook echt genieten van hun muziek. Ik ben in de verkeerde periode geboren ben ik bang.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moeilijk. Ik las vandaag dat Pulp Fiction bv van 94 is de tijd gaat zo snel.
Ik denk Clerks of Lock Stock & two smoking barrels.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:00 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heb maar een paar favo en jaartal weet ik niet.
the godfather alle delen.
Pulpfiction staat bij mij op 1
scarface
r.dogs
en de color purple
heb er nog wel meer maar deze heb ik al ontelbare keren gezien.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:12 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat er weinig echte muziek wordt gemaakt tegenwoordig. Het is allemaal bewerkt met pc. De muziek van de jaren '60/'70/'80 was uniek. De klassiekers kennen we allemaal (Stones, Beatles, Dire Straits) maar neem nu eens Simply Red, INXS, U2, UB 40; allemaal geweldige muziek, waarbij de huidige generatie "muzikanten" in het niet vallen......
100% onzin.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:12 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat er weinig echte muziek wordt gemaakt tegenwoordig. Het is allemaal bewerkt met pc. De muziek van de jaren '60/'70/'80 was uniek. De klassiekers kennen we allemaal (Stones, Beatles, Dire Straits) maar neem nu eens Simply Red, INXS, U2, UB 40; allemaal geweldige muziek, waarbij de huidige generatie "muzikanten" in het niet vallen......
In een topic over films van voor 1980.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:21 schreef DrDentz het volgende:
Qua films leven ze ook wel in het verleden, ik vroeg naar favoriete films van na 2000.
[..]
[..]
Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
Antwoord op de TT: veertigers zijn onwetend en arrogant.
Ik heb er wat van zitten luisteren, maar dit vind ik dus afschuwelijk. Toen ik de helft jonger was, had je ook van dit soort bagger. Het is van alle tijden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:56 schreef Aleandra het volgende:
David Guetta bv. Heerlijke muziek om te horen tijdens het zgn opkuisen van mijn huis. Volumeknop open en hoppa ik vlieg der doorheen.
Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.
Klopt. En dit zie je niet alleen in de muziek maar ook in de mode en bij films: hoeveel reamakes zijn er de laatste tijd niet uitgebracht (of zijn nog in de maak)? Heel veel komt terug, maar dan NET even anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:20 schreef rennecke het volgende:
als je het goed bekijkt is de muziek van nu gebaseerd op de muziek uit de jaren tachtig
hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
zal er toch wel goede muziek gemaakt zijn in de jaren tachtig
Ik zeg nergens dat er nu geen goede muziek zou worden gemaakt. Maar ik vind dat je in je reacties wel een beetje doorslaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.
http://www.musicmeter.nl/list/rotation/
Allemaal nieuwe muziek van echt geen rare undergroundartiesten, als je me gaat vertellen dat hier geen fatsoenlijke muziek tussen staat spoor je gewoon niet.
Nu staan er wel een aantal artiesten tussen die toch echt wel een jaartje of 20 bezig zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.
Allemaal nieuwe muziek van echt geen rare undergroundartiesten, als je me gaat vertellen dat hier geen fatsoenlijke muziek tussen staat spoor je gewoon niet.
En wat denk je dan bijvoorbeeld van Porcupine Tree? Zijn al een jaartje of 20 bezig geloof ik, dat wel. Maar de frontman, Steven Wilson, slaat Ipod shuffles tot moes op youtube-filmpjes. Hij schrijft nummers van 18 minuten aaneengesloten, laatst zelfs een heel album wat eigenlijk 1 nummer is van meer dan een uur. Hij raadt mensen aan om op die manier zijn muziek te luisteren. De LP varianten van zijn albums gaan als broodjes over de toonbank. Hij werkt samen met Gavin Harrison, een van de beste drummers van de wereld. Hij werkt tevens samen met Richard Barbieri - de god van de synthesizers, speelde ook in de band Japan sinds ergens in de jaren '70. En daar stonden ze in de HMH (in het onderstaande filmpje in Tilburg..) voor meer dan 5000 mensen te spelen, terwijl ze toch nog redelijk onder de radar zijn, niks geen mainstream.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niemand zegt dat er, voor de smaak van vandaag de dag, geen fatsoenlijke muziek wordt gemaakt. Het is alleen geen muziek met potentie om voor langere tijd goed te blijven. De smaak verandert te snel tegenwoordig, vooral omdat je natuurlijk veel meer bronnen voor je muziek hebt. In de jaren 80 en eerder was de radio (en dan met name Radio 3) gewoon de bron. Wat daar gedraaid werd, werd hit, werd rage.
Tegenwoordig word je doodgegooid met radiozenders en via Internet kun je onbeperkt aan muziek komen uit alle hoeken en gaten. Hierdoor vervlakt de muziekscene gewoon. Muziek wordt nu gemaakt om snel te scoren, snel te cashen. Vroegah bracht een artiest een LP uit en daar konden dan 4, 5 of 6 singles van getrokken worden en die werden allemaal hit. Gewoon omdat ze elke dag op die beperkte media gedraaid werden. Hierdoor bleven en blijven ze hangen.
Veel van de muziek die toen gemaakt is, zou vandaag de dag niet eens meer opvallen. Veel groepen zouden in deze tijd geen schijn van kans hebben met de muziek die ze toen maakten.
Maar aan de andere kant: Veel muziek die nu gemaakt wordt, is volgend jaar vergeten, om over tien jaar nog maar te zwijgen. Gewoon omdat het nu aanspreekt, nu een hype is, maar volgend jaar vervangen is door de nieuwste hype, die aan alle kanten gepusht wordt.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.
UB40 heeft maar 2 goeie albums gemaakt. Daarna gingen ze commerciëel een rat zoeken in de keuken die hun rode wijn had opgezopen. Ze gingen als werklozen trouwens regae spelen omdat ze amper een instrument konden bespelen. INXS heb ik nooit wat aangevonden. Geen melodie in te ontdekken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:12 schreef childintime het volgende:
In de jaren 80 stikte het ook van de covers. Nu zie je regelmatig covers van jaren 80 succesen die toen al covers waren. Denk eens aan The Clash, Denise van Blondie, War van Bruce Springsteen, Fire van The Pointer sisters, Dong to the siren van This Mortal coil. Etc.....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:20 schreef rennecke het volgende:
als je het goed bekijkt is de muziek van nu gebaseerd op de muziek uit de jaren tachtig
hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
Hoe verder in de tijd hoe meer er gecovers of gerycicled gaat worden. Ik refereer vaak aan oudere bands of periodes. Dan zeggen ze dat ik in het verleden ben blijven hangen. Ik kan er ook niks aandoen dat mijn muziekherinneringen 40 jaar teruggaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Klopt. En dit zie je niet alleen in de muziek maar ook in de mode en bij films: hoeveel reamakes zijn er de laatste tijd niet uitgebracht (of zijn nog in de maak)? Heel veel komt terug, maar dan NET even anders.
Als je het goed bekijkt met je ogen dicht wel ja. Wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:20 schreef rennecke het volgende:
Eén op de duizend nummers die er uitkomen ofzo? Jij weet het wel? En dat zijn er meer dan covers van jaren nul, 90, 80, 70, 60, 50, 40, et cetera?quote:hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
In de jaren 80 vielen artiesten niet terug op het verlegen?quote:dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
Van wie was het nummer shy ook alweer ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:29 schreef pfaf het volgende:
In de jaren 80 vielen artiesten niet terug op het verlegen?
Zulke posts geniet jij het meest van hè?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van wie was het nummer shy ook alweer ?
Moi ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zulke posts geniet jij het meest van hè?
Tsja daar zit het hem dus in. Smaken verschillen. Maar je hebt gelijk bagger is van alle tijden. Alleen wie bepaalt wat bagger is. Jij bent niet mij en jouw bagger is niet mijn bagger. Ieder zijn ding. Kwestie van accepteren. Moet kunnen toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb er wat van zitten luisteren, maar dit vind ik dus afschuwelijk. Toen ik de helft jonger was, had je ook van dit soort bagger. Het is van alle tijden.
Meen je dat nou echt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
Maar is dat niet meer dan logisch dat er steeds meer gecovered wordt of dat nummers ergens anders op lijken? Op een gegeven moment is ALLES al een keer gedaan, en kan het bijna niet anders dan dat je in herhaling gaat vallen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe verder in de tijd hoe meer er gecovers of gerycicled gaat worden. Ik refereer vaak aan oudere bands of periodes. Dan zeggen ze dat ik in het verleden ben blijven hangen. Ik kan er ook niks aandoen dat mijn muziekherinneringen 40 jaar teruggaan.
Sorry?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
wooow... dus jij wil zeggen dat het beter was toen je niks had om te kiezen en je je maar moest houde naan wat je werd voorgeschoteld. Tegenwoordig kan men teminste luisteren naar het geen je echt aanpreekt. oude muziek vergeten? dacht het niet. ik luister graag naar house/electro of hardstyle. dit zegt niet dat ik afentoe niet kan genieten van 'The Beatles', 'Alessandro Safina' of 'Andreas Vollenweider'.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niemand zegt dat er, voor de smaak van vandaag de dag, geen fatsoenlijke muziek wordt gemaakt. Het is alleen geen muziek met potentie om voor langere tijd goed te blijven. De smaak verandert te snel tegenwoordig, vooral omdat je natuurlijk veel meer bronnen voor je muziek hebt. In de jaren 80 en eerder was de radio (en dan met name Radio 3) gewoon de bron. Wat daar gedraaid werd, werd hit, werd rage.
Tegenwoordig word je doodgegooid met radiozenders en via Internet kun je onbeperkt aan muziek komen uit alle hoeken en gaten. Hierdoor vervlakt de muziekscene gewoon. Muziek wordt nu gemaakt om snel te scoren, snel te cashen. Vroegah bracht een artiest een LP uit en daar konden dan 4, 5 of 6 singles van getrokken worden en die werden allemaal hit. Gewoon omdat ze elke dag op die beperkte media gedraaid werden. Hierdoor bleven en blijven ze hangen.
Veel van de muziek die toen gemaakt is, zou vandaag de dag niet eens meer opvallen. Veel groepen zouden in deze tijd geen schijn van kans hebben met de muziek die ze toen maakten.
Maar aan de andere kant: Veel muziek die nu gemaakt wordt, is volgend jaar vergeten, om over tien jaar nog maar te zwijgen. Gewoon omdat het nu aanspreekt, nu een hype is, maar volgend jaar vervangen is door de nieuwste hype, die aan alle kanten gepusht wordt.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:49 schreef pfaf het volgende:
Nou, als ik reacties zoals die van rennecke en childintime teruglees, zou ik het bijna met Merkie eens worden. Gelukkig weet ik beter..
Natuurlijk, en The Monkees hadden totaal geen commerciële belangen ("snel te scoren, snel te cashen" ) en ik maak muziek omdat ik zo snel mogelijk geld wil verdienen in plaats van dat ik liefde voor muziek heb. Omdat ik nu eenmaal niet vroeger toen alles goed was leefde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:18 schreef Slip het volgende:
[..]
wooow... dus jij wil zeggen dat het beter was toen je niks had om te kiezen en je je maar moest houde naan wat je werd voorgeschoteld.
Haha geen probleem.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:22 schreef Aleandra het volgende:
[..]Dank je voor het vertrouwen in de gemiddelde veertiger
Sorry hoor...Tegenwoordig een Rihanna, Beyonce en weet ik al wat voor soort shit meer, over 10 jaar zijn ze vergeten...... Dan vind ik Adele idd wel een verademing. Niet voor niets is de Top 2000 gevuld met muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Tijdloze muziek, die altijd mooi blijft. Natuurlijk zitten er wat nrs van nu bij, maar die zie je over 5 jaar al niet meer terugquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:12 schreef pfaf het volgende:
[..]Ik hoop dat dit een grap is..
Anders vraag ik je waar je dit in God's naam op baseert en waarom dat jij denkt dat dit is..
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 02:43 schreef childintime het volgende:
Wat weegt bv op tegen Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen
quote:Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen
Het is een analyse. Ik zeg hetzelfde als jij, namelijk dat er gewoon minder keuze en mogelijkheid was om andere muziek te vinden. Je werd er in ieder geval niet naartoe gedreven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:18 schreef Slip het volgende:
[..]
wooow... dus jij wil zeggen dat het beter was toen je niks had om te kiezen en je je maar moest houde naan wat je werd voorgeschoteld. Tegenwoordig kan men teminste luisteren naar het geen je echt aanpreekt. oude muziek vergeten? dacht het niet. ik luister graag naar house/electro of hardstyle. dit zegt niet dat ik afentoe niet kan genieten van 'The Beatles', 'Alessandro Safina' of 'Andreas Vollenweider'.
Heritage van Opeth staat vandaag op 5.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je hoeft voor je eigen onnozelheid je excuses niet aan te bieden hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 02:43 schreef childintime het volgende:
[..]
Sorry hoor...Tegenwoordig een Rihanna, Beyonce en weet ik al wat voor soort shit meer, over 10 jaar zijn ze vergeten...... Dan vind ik Adele idd wel een verademing. Niet voor niets is de Top 2000 gevuld met muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Tijdloze muziek, die altijd mooi blijft. Natuurlijk zitten er wat nrs van nu bij, maar die zie je over 5 jaar al niet meer terugWat weegt bv op tegen Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar zelfs dan ben ik van mening dat de muziek vroeger gewoon beter was. Ga naar een concert. De oudere bands spelen zelf. Al die nieuwe huppelkutten hebben muziekbanden met electronische zut die gewoon live niet te spelen is en wel uit de computer MOET komen.
Ik ben blij dat we hier met een echt muziekkenner te maken hebbenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hoeft voor je eigen onnozelheid je excuses niet aan te bieden hoor.
Dus omdat jij Rihanna en Beyonce niet goed vind (wat gewoon smaak is natuurlijk) wordt er geen goede muziek meer gemaakt?Ik kan net zo goed artiesten uit de jaren 60, 70 en 80 noemen die (in mijn ogen) ongelofelijke kutmuziek gemaakt hebben. Dat maakt die decennia toch ook niet slecht?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een analyse. Ik zeg hetzelfde als jij, namelijk dat er gewoon minder keuze en mogelijkheid was om andere muziek te vinden. Je werd er in ieder geval niet naartoe gedreven.
Maar zelfs dan ben ik van mening dat de muziek vroeger gewoon beter was. Ga naar een concert. De oudere bands spelen zelf. Al die nieuwe huppelkutten hebben muziekbanden met electronische zut die gewoon live niet te spelen is en wel uit de computer MOET komen.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:48 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we hier met een echt muziekkenner te maken hebben
Kun je ook normaal reageren? Het gaat goddomme over muziek, niet of je moeder met de halve stad naar bed gegaan is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:41 schreef pfaf het volgende:
[..]x 10000!!! Als je dat werkelijk denkt ben je óf zo dom als een strontvlieg, óf zo achterlijk als het uiteinde van een varken, óf je bent al 20 jaar niet meer buiten geweest.
Je verwacht dat iemand nog beleefd reageert als jij haar onnozel noemt?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:02 schreef pfaf het volgende:
Aaah, 40'ers kunnen ook alleen maar met smileys reageren.
Reageer eens op mijn antwoord op jouw reactie...
Stel je niet zo aan man.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kun je ook normaal reageren? Het gaat goddomme over muziek, niet of je moeder met de halve stad naar bed gegaan is.
Sjesus, zijn veertigers zo snel op hun pikkie/kutje getrapt? Ik zette er nota bene een knipoog bij. Het was een grap op de excuses die ze aanbood. Wat wel overeind bleef was haar gebrekkige argumentatie: ik vind Rihanna en Beyonce stom, dus alle muziek tegenwoordig is stom. Nogmaals: omdat de vogeltjesdans van De Electronica's baggermuziek is, wil dat toch ook niet zeggen dat alle muziek uit 1980 bagger was?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Je verwacht dat iemand nog beleefd reageert als jij haar onnozel noemt?
Als mensen zeggen dat er in vroeger jaren betere popmuziek werd gemaakt, is dat een observatie en geen mening. Tegenwoordig wordt veel meer popmuziek op effect gemaakt uit winstbejag, als integere originele band/artiest kom je daar nog maar moeilijk tussen. Dat gaat gewoon over feiten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sjesus, zijn veertigers zo snel op hun pikkie/kutje getrapt? Ik zette er nota bene een knipoog bij. Het was een grap op de excuses die ze aanbood. Wat wel overeind bleef was haar gebrekkige argumentatie: ik vind Rihanna en Beyonce stom, dus alle muziek tegenwoordig is stom. Nogmaals: omdat de vogeltjesdans van De Electronica's baggermuziek is, wil dat toch ook niet zeggen dat alle muziek uit 1980 bagger was?
Meeste voters in de Top2000 zullen wel 40+ zijn. Ik (30+) stem in ieder geval nooit. Voor de rest is het ook gewoon smaak, ik heb niks met de muziek uit de jaren 60,70 en 80.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 02:43 schreef childintime het volgende:
Niet voor niets is de Top 2000 gevuld met muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Tijdloze muziek, die altijd mooi blijft. Natuurlijk zitten er wat nrs van nu bij, maar die zie je over 5 jaar al niet meer terugWat weegt bv op tegen Comfortably Numb of Shine on You van Pink Floyd? Ik heb nooit iets mooiers gehoord dan dat; de eerste die mij iets beter kan laten horen moet nog komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |