quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:12 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat er weinig echte muziek wordt gemaakt tegenwoordig. Het is allemaal bewerkt met pc. De muziek van de jaren '60/'70/'80 was uniek. De klassiekers kennen we allemaal (Stones, Beatles, Dire Straits) maar neem nu eens Simply Red, INXS, U2, UB 40; allemaal geweldige muziek, waarbij de huidige generatie "muzikanten" in het niet vallen......
100% onzin.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:12 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat er weinig echte muziek wordt gemaakt tegenwoordig. Het is allemaal bewerkt met pc. De muziek van de jaren '60/'70/'80 was uniek. De klassiekers kennen we allemaal (Stones, Beatles, Dire Straits) maar neem nu eens Simply Red, INXS, U2, UB 40; allemaal geweldige muziek, waarbij de huidige generatie "muzikanten" in het niet vallen......
In een topic over films van voor 1980.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:21 schreef DrDentz het volgende:
Qua films leven ze ook wel in het verleden, ik vroeg naar favoriete films van na 2000.
[..]
[..]
Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
Antwoord op de TT: veertigers zijn onwetend en arrogant.
Ik heb er wat van zitten luisteren, maar dit vind ik dus afschuwelijk. Toen ik de helft jonger was, had je ook van dit soort bagger. Het is van alle tijden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:56 schreef Aleandra het volgende:
David Guetta bv. Heerlijke muziek om te horen tijdens het zgn opkuisen van mijn huis. Volumeknop open en hoppa ik vlieg der doorheen.
Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.
Klopt. En dit zie je niet alleen in de muziek maar ook in de mode en bij films: hoeveel reamakes zijn er de laatste tijd niet uitgebracht (of zijn nog in de maak)? Heel veel komt terug, maar dan NET even anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:20 schreef rennecke het volgende:
als je het goed bekijkt is de muziek van nu gebaseerd op de muziek uit de jaren tachtig
hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
zal er toch wel goede muziek gemaakt zijn in de jaren tachtig
Ik zeg nergens dat er nu geen goede muziek zou worden gemaakt. Maar ik vind dat je in je reacties wel een beetje doorslaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.
http://www.musicmeter.nl/list/rotation/
Allemaal nieuwe muziek van echt geen rare undergroundartiesten, als je me gaat vertellen dat hier geen fatsoenlijke muziek tussen staat spoor je gewoon niet.
Nu staan er wel een aantal artiesten tussen die toch echt wel een jaartje of 20 bezig zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kijk eens op de rotatielijst van musicmeter.nl. Wat ik goede muziek vind is niet zo relevant aangezien iedereen z'n eigen smaak heeft, maar de festivals staan altijd bol van nieuwe goede/originele muziek. De top 40 van maart 1982 was ook drama. SkyRadio opzetten en concluderen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt is gewoon kortzichtig.
http://www.musicmeter.nl/list/rotation/
Allemaal nieuwe muziek van echt geen rare undergroundartiesten, als je me gaat vertellen dat hier geen fatsoenlijke muziek tussen staat spoor je gewoon niet.
En wat denk je dan bijvoorbeeld van Porcupine Tree? Zijn al een jaartje of 20 bezig geloof ik, dat wel. Maar de frontman, Steven Wilson, slaat Ipod shuffles tot moes op youtube-filmpjes. Hij schrijft nummers van 18 minuten aaneengesloten, laatst zelfs een heel album wat eigenlijk 1 nummer is van meer dan een uur. Hij raadt mensen aan om op die manier zijn muziek te luisteren. De LP varianten van zijn albums gaan als broodjes over de toonbank. Hij werkt samen met Gavin Harrison, een van de beste drummers van de wereld. Hij werkt tevens samen met Richard Barbieri - de god van de synthesizers, speelde ook in de band Japan sinds ergens in de jaren '70. En daar stonden ze in de HMH (in het onderstaande filmpje in Tilburg..) voor meer dan 5000 mensen te spelen, terwijl ze toch nog redelijk onder de radar zijn, niks geen mainstream.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niemand zegt dat er, voor de smaak van vandaag de dag, geen fatsoenlijke muziek wordt gemaakt. Het is alleen geen muziek met potentie om voor langere tijd goed te blijven. De smaak verandert te snel tegenwoordig, vooral omdat je natuurlijk veel meer bronnen voor je muziek hebt. In de jaren 80 en eerder was de radio (en dan met name Radio 3) gewoon de bron. Wat daar gedraaid werd, werd hit, werd rage.
Tegenwoordig word je doodgegooid met radiozenders en via Internet kun je onbeperkt aan muziek komen uit alle hoeken en gaten. Hierdoor vervlakt de muziekscene gewoon. Muziek wordt nu gemaakt om snel te scoren, snel te cashen. Vroegah bracht een artiest een LP uit en daar konden dan 4, 5 of 6 singles van getrokken worden en die werden allemaal hit. Gewoon omdat ze elke dag op die beperkte media gedraaid werden. Hierdoor bleven en blijven ze hangen.
Veel van de muziek die toen gemaakt is, zou vandaag de dag niet eens meer opvallen. Veel groepen zouden in deze tijd geen schijn van kans hebben met de muziek die ze toen maakten.
Maar aan de andere kant: Veel muziek die nu gemaakt wordt, is volgend jaar vergeten, om over tien jaar nog maar te zwijgen. Gewoon omdat het nu aanspreekt, nu een hype is, maar volgend jaar vervangen is door de nieuwste hype, die aan alle kanten gepusht wordt.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Noem eens namen, dan. Als argumenten, zeg maar. Van hedendaagse muzikanten die je geweldig vindt.
UB40 heeft maar 2 goeie albums gemaakt. Daarna gingen ze commerciëel een rat zoeken in de keuken die hun rode wijn had opgezopen. Ze gingen als werklozen trouwens regae spelen omdat ze amper een instrument konden bespelen. INXS heb ik nooit wat aangevonden. Geen melodie in te ontdekken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 03:12 schreef childintime het volgende:
In de jaren 80 stikte het ook van de covers. Nu zie je regelmatig covers van jaren 80 succesen die toen al covers waren. Denk eens aan The Clash, Denise van Blondie, War van Bruce Springsteen, Fire van The Pointer sisters, Dong to the siren van This Mortal coil. Etc.....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:20 schreef rennecke het volgende:
als je het goed bekijkt is de muziek van nu gebaseerd op de muziek uit de jaren tachtig
hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
Hoe verder in de tijd hoe meer er gecovers of gerycicled gaat worden. Ik refereer vaak aan oudere bands of periodes. Dan zeggen ze dat ik in het verleden ben blijven hangen. Ik kan er ook niks aandoen dat mijn muziekherinneringen 40 jaar teruggaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Klopt. En dit zie je niet alleen in de muziek maar ook in de mode en bij films: hoeveel reamakes zijn er de laatste tijd niet uitgebracht (of zijn nog in de maak)? Heel veel komt terug, maar dan NET even anders.
Als je het goed bekijkt met je ogen dicht wel ja. Wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:20 schreef rennecke het volgende:
Eén op de duizend nummers die er uitkomen ofzo? Jij weet het wel? En dat zijn er meer dan covers van jaren nul, 90, 80, 70, 60, 50, 40, et cetera?quote:hoeveel covers zie je nu al niet terug komen die in de jaren tachtig zijn gemaakt
In de jaren 80 vielen artiesten niet terug op het verlegen?quote:dus hoe je het ook went of keert veel artiesten vallen ook terug op het verleden
Van wie was het nummer shy ook alweer ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:29 schreef pfaf het volgende:
In de jaren 80 vielen artiesten niet terug op het verlegen?
Zulke posts geniet jij het meest van hè?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van wie was het nummer shy ook alweer ?
Moi ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zulke posts geniet jij het meest van hè?
Tsja daar zit het hem dus in. Smaken verschillen. Maar je hebt gelijk bagger is van alle tijden. Alleen wie bepaalt wat bagger is. Jij bent niet mij en jouw bagger is niet mijn bagger. Ieder zijn ding. Kwestie van accepteren. Moet kunnen toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb er wat van zitten luisteren, maar dit vind ik dus afschuwelijk. Toen ik de helft jonger was, had je ook van dit soort bagger. Het is van alle tijden.
Meen je dat nou echt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
Maar is dat niet meer dan logisch dat er steeds meer gecovered wordt of dat nummers ergens anders op lijken? Op een gegeven moment is ALLES al een keer gedaan, en kan het bijna niet anders dan dat je in herhaling gaat vallen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe verder in de tijd hoe meer er gecovers of gerycicled gaat worden. Ik refereer vaak aan oudere bands of periodes. Dan zeggen ze dat ik in het verleden ben blijven hangen. Ik kan er ook niks aandoen dat mijn muziekherinneringen 40 jaar teruggaan.
Sorry?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% onzin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |