Ook niet icm met een bejaarde hond waarvan je de drollen met een poepzakje van straat moet scheppen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:00 schreef Leandra het volgende:
Een draagdoek in combinatie met boodschappen van de onderste schappen vind ik persoonlijk niet echt ideaal...
Joh, hoe vaak heb je iets van de onderste plank nodig?quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:19 schreef IslaBonita het volgende:
Hmm...ik heb geen hond, dat scheelt.![]()
Maar idd, over die onderste schappen niet nagedacht..
quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:02 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ook niet icm met een bejaarde hond waarvan je de drollen met een poepzakje van straat moet scheppen.
*Graai.
Dat ja. Lente vindt het nu een leuk spelletje om zich eens achterover te gooien en zo op d'r kop in de doek te hangen. En ze komt vaak op het idee op het moment dat ik buk om een drol van straat te schrapen. Ze heeft er al wel eens met dr haar ingehangen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Met groot kind voorop is moeten bukken niet praktisch, maar daar had ik zelf pas veeeeeel later last van. Met 10 maanden ofzo? En vanaf 5 maanden droeg ik d'r ook op mijn rug. Het is net wat je wilt, maar heb je een kinderwagen echt nodig? Nee, als je het mij vraagt niet.
Goh, wij hebben een tweedehands Quinny gekocht, maar ik dacht in kinderwagens ligt ook een "echt" matrasje.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:14 schreef Aventura het volgende:
Hier een kinderwagen die veel gebruikt wordt. Toen hij pasgeboren was, sliep hij erin naast ons bed. En we gaan regelmatig de hei op, dat zie ik met een buggy niet voor me. Een voordeel vind ik verder dat anderen dan ook met hem kunnen wandelen. Ik heb ook een draagzak, maar dat zie ik de oma's en opa's, tantes of wie dan ook met hem een wandeling maakt, niet gebruiken. En mijn man past hem nietMet een wagen heb je je kind ook mooi even geparkeerd als je bijvoorbeeld op het terras zit of op het consultatiebureau bent. Even je handen vrij.
Dat is met de meeste kinderwagens. Hier een Mutsy transporter en ook die heeft een dun matrasje.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:41 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh, wij hebben een tweedehands Quinny gekocht, maar ik dacht in kinderwagens ligt ook een "echt" matrasje.
Maar het is alleen een stuk schuimrubber en niet al te dik.
Ligt dit aan de Quinny? of is dit bij alle kinderwagens zo?
En kan je dan toch je kindje daar in laten slapen?
Bedankt voor de tip! Maar een Maxicosie krijgen we van mijn broer. Die heeft m ook niet meer nodig. Blijkt dat ze ook nog wat draagdoeken hebben die ze zonder succes hebben gebruikt, dus die kan ik fijn uitproberen. Het werd me vandaag allemaal ff teveel, kennen jullie dat? Mijn vent is keihard aan het werk om van zijn bedrijf een succes te maken, hij werkt dus ook s'avonds en in de weekenden. Dus ik ben alles aan het regelen (naast mijn eigen werk, ook het huishouden, kinderopvang, administratie) en babyspul aan het uitzoeken en aanschaffen en dat ook nog voor zo min mogelijk geld-en dan is er zoveel keus en zoveel onzin (verkooppraatjes) over wat je wel en niet nodig hebt....kwam allemaal ff op me af en toen zat ik lekker hormonaal te janken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:01 schreef tweeoogje het volgende:
Psssst Isla, in Vraag&Aanbod heeft Cooki net een maxi cosi gratis af te halen geplaatst.. In Limburg op te halen..
Ik ben via lijstjes en nog wat dingen deze uiteindelijk tegengekomen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik was aan het zoeken, maar kon niet meer bedenken hoe de titel ook alweer was! Thanks BE!
Of oudere broers of zussen. Nu kan ik de kleine even wegleggen zonder dat er andere handjes steeds aan hem zitten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Een box heb ik nooit zo gesnapt eigenlijk. Behalve als je huisdieren hebt, dan kan ik me het nut ervan nog enigszins voorstellen.
Waar legde jij je kind dan neer om te spelen? Op de grond? Dat kan best koud zijn 's winters vind ik en als je even moet plassen o.i.d. is het ook best handig om je kind in een afgebakend stukje te hebben liggen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Een box heb ik nooit zo gesnapt eigenlijk. Behalve als je huisdieren hebt, dan kan ik me het nut ervan nog enigszins voorstellen.
Kleed op de grond, klaar. En als ik even ging plassen, koffie zetten oid liet ik ze vaak gewoon liggen hoor. En anders sjouwde ik ze mee. Ook geen probleemquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waar legde jij je kind dan neer om te spelen? Op de grond? Dat kan best koud zijn 's winters vind ik en als je even moet plassen o.i.d. is het ook best handig om je kind in een afgebakend stukje te hebben liggen.
Hier komt ook een dik kleed op de grond en dat moet maar voldoen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Kleed op de grond, klaar. En als ik even ging plassen, koffie zetten oid liet ik ze vaak gewoon liggen hoor. En anders sjouwde ik ze mee. Ook geen probleem
Ik moest even heel hard lachen. De tegenstrijdigheid in dit berichtjequote:Op maandag 3 oktober 2011 13:01 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Hier komt ook een dik kleed op de grond en dat moet maar voldoen.
Wij hebben gewoon geen plaats voor een boxDaarbij in heel veel landen kennen ze geloof ik geeneens het bestaan van een box dus het zal bij ons wel zonder lukken.
Hier ook geen "extra" kinderen en geen huisdieren.
Verder heb ik dingen zoals een badje, tummytub + standaard van marktplaats gehaald. Bedje eveneens. Laken + dekbedovertrekset ook. (ff goed wassen en ik heb er geen problemen mee)
Verder een beetje speelgoed (wel nieuw) en kleertjes maat 50/56 en 62. Maar ook niet overdadig veel.
2 flesjes (waarvan 1 nog in zo'n gratis babypakket)
Aankleedkussen en hoezen heb ik wel nieuw gekocht, dat is meer een gevoel denk ik.
Kinderwagen heb ik tweedehands van marktplaats.
Ik denk maar zo hij blijft hier heel zijn levendus ik heb nog genoeg tijd om vanalles te kopen, zoveel ik wil en/of zoveel ik kan
Hahaha je ziet ik gebruik mijn argumenten alleen wanneer ik ze nodig heb.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:46 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik moest even heel hard lachen. De tegenstrijdigheid in dit berichtje
Zo van: in veel landen kennen ze niet het bestaan van box. Denk je dat die landen wel van zoiets als een tummytub met standaard gebruik maken?
Je moet uiteraard ook nog een badje... als je de lijsten mag gelovenquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef bitterend het volgende:
Asy haha handigmaar is de buikemmer (lol) niet ipv een badje?? moet ik ook een badje nu kopen ?
Ik had ze allebeiquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef bitterend het volgende:
Asy haha handigmaar is de buikemmer (lol) niet ipv een badje?? moet ik ook een badje nu kopen ?
Hej ik heb er ook 1 voor 5 euroquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:05 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Mafketeltje!
We hebben een tummytub uit MP voor 5 euro's...een standaard lijkt me wel handig hiervoor of niet? ik zag ze bij de HEMA. Zou het passen?
Hier blijft die ook goed staan op de standaard van het badje wat ik daarna kocht.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Asyniur het volgende:
TJ
bitterend, ik zette de tummytub gewoon in het babybadje (dat op standaard stond)
Misschien was het eerste kindje wat een "testcase" was voor de tummytub een beetje een "vetje".quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Sjeen het volgende:
eigenlijk best een raar woord... tummytub - buikemmer
Precies! Als je toch met de auto boodschappen gaat doen, zou ik echt m'n kind niet uit de mc halen en in de doek doen. Gewoon mc uit de auto halen en op het wagentje zetten! Superhandig!quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik zette de maxicosi altijd gewoon dwars op de winkelwagen, dan blijft ie hangen en kun je je boodschappen er gewoon onder kwijt...
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:18 schreef bitterend het volgende:
Als mama en papa komen neem ik ze naar babypark........daar heb ik een paarse badje gezien met standaard![]()
inclusief thermometer!
maar ik dacht ik heb al een baarmoederemmer heb geen bad nodig...wel dus![]()
![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:39 schreef Kyara het volgende:
ik ben op zoek naar een witte. Maar dat is niet zo moeilijk
Ohwww kwijllllllllquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:45 schreef bitterend het volgende:
Kijk dit daaaaaaan
http://www.bebe-jou.nl/collectie/dessin/10/Ziggy-Zebra.html
![]()
![]()
Die heb ik nog niet!!!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ohwww kwijllllllll![]()
![]()
echt mooiiiii
ik heb alleen de knuffel Zebra
En ik heb volgens mij nooit wattenstaafjes en watten gebruikt voor Isa... Arm verwaarloosd kindquote:Oogjes, oortjes, neusje: watten en wattenstaafjes zijn onmisbaar en belangrijk voor hygiëne. De combibox is bedoeld voor het veilig en hygiënisch opbergen van watjes en oortips voor uw kindje. Met een speciaal vakje zijn de oortips eenvoudig te scheiden van de watjes. De combibox wordt standaard geleverd met watjes en oortips.
Wij introduceren vanaf april 2010 de combibox incl. gratis neuspompje.
Nu weet ik waar hij voor is!!!!!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n ding waarvan ik het nut nooit helemaal begrepen heb...
Wattenstaafjes mogen toch ook niet eens? Watten alleen gebruikt om de thermometer mee schoon te maken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:10 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
En ik heb volgens mij nooit wattenstaafjes en watten gebruikt voor Isa... Arm verwaarloosd kind
lol!!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:10 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
En ik heb volgens mij nooit wattenstaafjes en watten gebruikt voor Isa... Arm verwaarloosd kind
ik gebruikte 'm om alle shampoo, douchespul en cremezooi in te stallen in de caravanquote:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:11 schreef miss_sly het volgende:
Tummytub is ook heel geschikt om een plasje op te vangen als plaszakjes niet werken: gewoon kind bloot in de tummytub voor de tv zetten
Hij ligt onder in de kast omdat ik niet wist waar hij voor was.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik gebruikte 'm om alle shampoo, douchespul en cremezooi in te stallen in de caravan
Bij mijn ouders deden we Stan altijd gewoon in de gootsteen zonder tummy tub (hebben we toch tot een maand of 9 gedaan). De eerste 2-3 maanden hebben we hem braaf in badje gedaan, hierna is hij gewoon met ons mee in bad/douche gegaan. Op deze manier doen we het nog steeds.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond de tummytub in het begin heel fijn. Deed ik in de keuken in de gootsteen. Wegens ruimtegebrek had ik dan weer geen klein babybadje met standaard ofzo, dus toen ze te groot werd voor de tummytub, ging ze in het grote bad.
Tummytub is ook heel geschikt om een plasje op te vangen als plaszakjes niet werken: gewoon kind bloot in de tummytub voor de tv zetten
Nou, 3 plaszakjes, een hysterisch kind en vele pogingen om een plasje op te vangen zomaar tijdens het spelen verder was ik er wel klaar mee en dit werkte perfectquote:
precies daarom idd.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:38 schreef Asyniur het volgende:
Ow en box ben ik wel altijd erg blij mee geweest. Zeker omdat mijn spruit erg vroeg kroop en zich overal aan optrok. Zo kon ik hem tenminste nog eens ergens stallen zonder me druk te maken over zijn veiligheid...
Die kreeg je bij CZ verzekeringen, past wel bij die paarse lijnquote:
Mij is verteld dat het is om te wassen op de commode. Vuil water aan de ene kant, schoon aan de andere.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n ding waarvan ik het nut nooit helemaal begrepen heb...
Aan maat 50/56 kun je je geen buil vallen. Kleinere rompers heb je zo erbij gekocht. Het is wel fijn om genoeg rompers te hebben, want het kan zijn dat je meerdere keren per dag moet verschonen. Bij de Hema verkopen ze goedkope rompers in verpakkingen van 7 of 10 stuks. En rompers kun je ook heel goedkoop tweedehands krijgen. Ik doe ze vaak gratis bij kleding die ik verkoop. Je mag wat mij betreft alle rompers die ik voor Ivan en Lena had gratis hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:40 schreef IslaBonita het volgende:
Want moet je nou een stuk of 5 rompertjes in de kleinste maat kopen?
Koop niet kleiner dan 50/56, zou ik zeggen. Het blijft wel een probleem, want je baby kan tussentijds ook ineens groeispurten hebben en maten overslaan (of er juist heel lang in blijven hangen).quote:Wat nou als je een grote baby blijkt te hebben, zit je met die te kleine dingen?
Daar kun je niet zomaar vanuit gaan. Bij Ivan kregen we veel speelgoed, bij Lena juist weer kleding. Als je iets nodig hebt, vraag het dan aan de kraamvisite! Iedereen blij: jij hebt wat je nodig hebt en zij hoeven niet na te denken over een cadeau.quote:Of krijg je die vaak cadeau?
Nee, nergens voor nodig. Hooguit schattig en misschien handig voor in de draagdoek vanwege niet opstropende kleding.quote:En moet je een boxpakje kopen?
Niet nodig. Pasgeborenen slapen de hele dag en zachte kleertjes zijn sowieso het fijnst.quote:En een pyama?
Dat is in het begin meestal niet warm genoeg. Ivan en Lena hadden twee laagjes aan, namelijk een romper en een shirtje eroverheen. Ze sliepen ook nog onder een deken en laken. De deken kun je eventueel dubbelvouwen en je kunt het bedje voorverwarmen met een kruik.quote:Of slaap een baby in een rompertje?
De meesten vinden het onhandiger. Ik vind ze wel schattig maar geen toegevoegde waarde hebben. Oké, sokken kunnen snel afglijden, maar je kunt ook gewoon fijne sokken zoeken. Er zijn vast wel ouders met goede tips hier. (Ik ga altijd voor Hemasokken en die glijden altijd af.)quote:En is zo'n pakje met sokjes eraan vast handiger?
Lastige vraag. Het wipstoeltje heb ik hier niet meteen gebruikt maar na een paar weken. Ik vond en vind het een fijn ding en wipstoeltjes zijn niet duur. Vooral op Marktplaats kun je ze goedkoop vinden. Zo rond de 6 maanden ging ik de wipstoel intensiever gebruiken omdat Ivan en Lena nog niet goed konden zitten en ik ze zo rechtop kon zetten voor het geven van eten. De wipstoel gebruik nu bij Lena (9 maanden oud) nog steeds intensief, maar dat zal niet heel lang meer duren. Ik vond het in ieder geval gewoon een fijn plekje om haar even in te parkeren, een welkome afwisseling op het vele platliggen.quote:Ik vraag me allerlei dingen af: als je een wipstoeltje hebt, heb je dan een box nodig? En andersom?
Een box heb je echt niet nodig. Mijn beide kinderen hebben er met plezier in gelegen, maar Lena leg ik nu altijd op de grond op een kleed. Ik houd haar altijd goed in de gaten maar ga ook gerust even naar het toilet. Soms zet ik haar eerst even in de wipstoel als ik iets in een andere ruimte wil gaan doen. In geval van nood kan ik haar ledikant gebruiken (maar wij wonen gelijkvloers). Voor Ivan heb ik de box in ieder geval tot ongeveer 1 jaar intensief gebruikt. Daarna vond ik het al gauw te beperkend voor hem worden en voelde het als een gevangenis. Voor Lena gebruiken we de box nu al niet meer.quote:Of een box sowieso, of later pas? Of gebruik je die maar een jaar?
Bijna iedereen is positief over de Ikeastoel en die is erg goedkoop. Je hebt echt geen meegroeistoel nodig. Ivan zit nu - hij is nog geen 2 jaar oud - ook met liefde in een gewone stoel, eventueel op een kussen. Een meegroeistoel kan trouwens een aardig cadeau zijn om voor de 1e verjaardag te vragen.quote:En een kinderstoel hoeft toch ook niet meteen?
Moeilijke vraag waarop ik je geen antwoord kan geven. Ik heb voor een tussenoplossing gekozen: een Ikeamatras dat me dik en stevig genoeg leek.quote:En hoe belangrijk is de kwaliteit van het matras van het ledikant? Bij de Ikea heb je ze voor 10 euro maar ook voor 100.
Wij zijn beide keren vrij snel met een slaapzak begonnen en de deken werd hier al gauw niet meer gebruikt, maar er zijn ook kinderen die wel lekker onder een deken blijven liggen. Dit is volgens mij typisch een 'hangt er helemaal vanaf wat voor kindje je hebt'-vraag (al geldt dat voor de meeste vragen). Je moet sowieso regelmatig een nieuwe slaapzak kopen in een grotere maat. Ik zou denk ik eerst beginnen met een wiegenlakentje en wiegendeken (die zijn ook goedkoper en eventueel zelfs groot genoeg in het begin voor in een ledikant).quote:Moet je een deken en lakens hebben of kun je meteen een slaapzak gebruiken?
Ja, waarom niet? Het maakt niet uit wat je gebruikt, als je kindje het maar warm genoeg heeft. Ik denk dat de meeste ouders geneigd zijn hun kind te warm in te pakken trouwens.quote:En als je dan een slaapzak gebruikt kun je dat dekentje voor de wandelwagen gebruiken?
Ik gebruikte voor Lena een jasje vooral als ze bij me in de draagdoek zat. Voor buiten de draagdoek had ik een skipak.quote:Onze kleine wordt in de winter geboren, moet ik een jasje kopen?
Zoals ik eerder al zei zou ik beginnen met 50/56. En inderdaad, daar groeien ze als het goed is gauw weer uit.quote:En ik las ergens dat je gewone kleding moet kopen, twee outfits ofzo, om mee naar buiten te kunnen in de eerste maanden. Welke maat dan, daar groeit ze toch zo weer uit?
Dat kun je niet voorspellen. Je kunt nu ontzettend fit zijn maar er na de bevalling slecht aan toezijn, bijvoorbeeld door veel bloedverlies. Ik had de eerste keer een paar dagen nodig om weer fatsoenlijk te kunnen lopen en de tweede keer stond ik meteen naast mijn bed en was ik volop aan de wandel.quote:En ik weet niet wanneer ik me goed genoeg voel om naar buiten te gaan.
Ik heb er hier altijd maar één gebruikt en die was niet strikt noodzakelijk, maar ik zou toch 2 kruiken in huis halen. Als je kindje problemen heeft om op temperatuur te blijven dan wil je daar meteen iets aan kunnen doen. Je kunt overwegen een kruik van een ander over te nemen en zelf een nieuwe sluiting te kopen i.v.m. de veiligheid.quote:En heb je echt twee kruiken nodig? Is één niet genoeg?
Een badcape heb je helemaal niet nodig, maar ik vond een wikkeldoek zelf wel handig en fijn (en een badcape is een goedkope wikkeldoek). Zoiets is echt een heel aardig iets om cadeau te vragen. Je kunt trouwens ook Hema-tegoed cadeau vragen, daar ga je véél plezier van hebben.quote:En een badcape? Is een handdoek niet goed?
Voor afzakkende sokjes: ik zweer bij haarelastiekjes. Heb er indertijd een hele berg gekocht. Moet ik wel even zoeken maar ik stuur je met liefde een aantal op.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
De meesten vinden het onhandiger. Ik vind ze wel schattig maar geen toegevoegde waarde hebben. Oké, sokken kunnen snel afglijden, maar je kunt ook gewoon fijne sokken zoeken. Er zijn vast wel ouders met goede tips hier. (Ik ga altijd voor Hemasokken en die glijden altijd af.)
wat is een plaszakje?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, 3 plaszakjes, een hysterisch kind en vele pogingen om een plasje op te vangen zomaar tijdens het spelen verder was ik er wel klaar mee en dit werkte perfect
Senna had een blaasontsteking en haar urine moest worden onderzocht. Dus moest er urine opgevangen worden, maar met een kind in de luiers valt dat niet mee. Daar hebben ze dan hele 'handige' zakjes voor die je op moet plakken. Een crime om te plakken en nog erger om eraf te halen, zoals je je kunt voorstellen. En dan zat er tot 3 keer toe niets in het zakje, omdat het een beetje los was gegaan en dan het plasje toch in de luier terechtkomt.quote:
Bij jongentjes werken die zakjes over het algemeen toch wat handigerquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:37 schreef Aventura het volgende:
Oh! Nou, dan vind ik jouw uitvinding erg handig!
Die uitzetlijst duizelde mij ook. Het is ongelooflijk hoe snel je als je kindje er eenmaal is expert wordt! Dat komt wel goed. En je leert vanzelf wel wat je fijn vindt en wat niet. Er zijn ook wel dingen die ik achteraf anders had gedaan, maar dat gevoel hoort erbij. En alle kindjes zijn anders.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:38 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje meiden, wat ben ik onwijs blij met jullie tips en adviezen! Clau, bedankt dat je toch op al mijn vragen bent ingegaan... Ik word er een stuk rustiger van!![]()
Heb nu geen tijd om op alles in te gaan, maar in ieder geval allemaal ontzettend bedankt!!!!![]()
![]()
Hier zelfde verhaal. Tip kwam van stiemie en werkt als een tiet. Wel zorgen voor schone voetjes en niet net als ik een koekje boven het plasje laten eten want dat schiet niet opquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het stiekem gepikt van Stiemie, daravan had ik een foto gezien van Linde in het badje voor hetzelfde
En bij jongetje zal het zeker fijner werken, maar ik vond het ook vooral heel naar dat het zo pijnlijk was, het eraf halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben geen badje ivm de ruimte die het inneemt en ik heb ook geen badstandaard ofzo voor de tub. Gewoon de tummytub in de gootsteen en eventueel op de vloer in de badkamer bij een wat groter kind. Ging prima hier. Toen ze iets groter werd ging ze gewoon in het gewone bad en ze gingen allebei ook al vrij snel mee douchen met ons.
Oudste is nu 2 en zit al een tijdje niet meer in de kinderstoel, ook dat gaat heel prima eigenlijk.
maar goed, dan moet je wel een kind hebben waar dat bij kan. Als je kind meer van het klimmen en stunten is dan is wat langer vastzetten misschien toch wel fijn.
Matrasje hebben wij van Ikea, geloof een middenmoter, zo een van 30 euro. En een bedje van Hensvik. Ik weet niet waar je ergens woont? Maar wij doen ons bedje Hensvik en het matrasje binnenkort weg, zou je eventueel best over mogen nemen, net als de maxicosi over een paar maanden, een wat oudere, maar in goede staat en nooit ongelukken mee gehad, omslagdoeken en dergelijke heb ik ook nog, badcapes, tummytub, badzitje, speelkleed de hele reut. Ohja en kleertjes heb ik nog, heul veul kleertjes voor wehnag![]()
De ervaring met babyspullen is inmiddels dat je het zo gek en zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Wij hebben nu bij de tweede ook zero budget maar denk tweedehands, denk kringloop en denk creatief en dan komt t heus goed en kun je bergen geld besparen.:)
"Hallo vakkenvuller!quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Joh, hoe vaak heb je iets van de onderste plank nodig?
Gewoon even door je knieën en dan kun je er bij en anders vraag je om hulp.
Ik kan nooit bij de bovenste planken (zowel met als zonder kind) en vraag ook gewoon even iemand in de buurt...
Hallo, ik ben een eikel en ik zou eigenlijk hier weg moeten blijven, maar omdat ik het leuk vind om andere mensen te irriteren ben ik hier.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
"Hallo vakkenvuller!Ik heb een kind gekregen, ook al heb ik daar eigenlijk de financiële middelen niet voor. Maar ik wou het zo graag, dus moest en zou het er komen. Ik kan dus geen kinderwagen betalen dus moet ik me behelpen met een onhandige draagdoek. Zou u voor mij dat blik tomatensaus uit het onderste schap willen pakken, want mij lukt het niet met mijn draagdoek. Bedankt!
"
Hij heeft gewoon een punt. Als je al geen kinderwagen kunt betalen, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:51 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hallo, ik ben een eikel en ik zou eigenlijk hier weg moeten blijven, maar omdat ik het leuk vind om andere mensen te irriteren ben ik hier.
Het schijnt een 'recht' te zijn...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt. Als je al geen kinderwagen kunt betalen, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind..
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:53 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Het schijnt een 'recht' te zijn...
Nou, dat punt is dan nu gemaakt, hoog tijd om een nieuw punt te zoeken!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt. Als je al geen kinderwagen kunt betalen, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind..
Een breinaald heeft een goed punt?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, dat punt is dan nu gemaakt, hoog tijd om een nieuw punt te zoeken!
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een breinaald heeft een goed punt?
Is goed, coño. Ik ga weer verder...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Scherp!
Whehehehe, ik zei scherp...
Is 't nu klaar dan? Pretty please?
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:03 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Is goed, coño. Ik ga weer verder...
Liefs,
100% Tukker
google is my friendquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:00 schreef Vlindur het volgende:
Er kwam laatst een doek van 500 euro plus voorbij. Ik heb goedkopere kinderwagens gezien hoor![]()
Cooki, die smiley
Jeetje!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:00 schreef Vlindur het volgende:
Er kwam laatst een doek van 500 euro plus voorbij. Ik heb goedkopere kinderwagens gezien hoor![]()
ik moest lachenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:19 schreef Kreator het volgende:
Als mijn vrouw met een doek van meer dan 20 euro aan komt kakken, krijgt ze zo'n harde rechtse dat ze em voor het bloeden kan gebruiken.
Ja, de gedachte aan een doek van 20 euro is ook erg grappigquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik moest lachenwat erg.
*gaat zich schamen
Denk dat je het best redt met 20 euro als je een paar hydofielluiers aan elkaar naaitquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, de gedachte aan een doek van 20 euro is ook erg grappig![]()
hoewel ik totaal geen verstand van draagdoeken heb
Denk je dat deze gasten daar enig benul van hebben dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:50 schreef debuurvrouw het volgende:
nou ja, ik snap de aversie tegen de draagdoekverheerlijking wel hoor.en om dan gelijk iemand als onaangenaam te bestempelen...
Ik haal dat er verder nergens uit, eigenlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:50 schreef debuurvrouw het volgende:
nou ja, ik snap de aversie tegen de draagdoekverheerlijking wel hoor.en om dan gelijk iemand als onaangenaam te bestempelen...
Heb je zijn post uberhaupt wel gelezenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:50 schreef debuurvrouw het volgende:
dat ging over de OP denk ikquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Denk je dat deze gasten daar enig benul van hebben dan?
Ze denken dat je met een draagdoek een sloeber bent die geen kinderwagen kan betalen.
ja. En ook begrepen dat ie alleen de OP heeft gelezen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:54 schreef octopussy het volgende:
[..]
Heb je zijn post uberhaupt wel gelezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar er worden hier dus verschillende meningen gegeven, varierend van absoluut wel een kinderwagen nodig tot niet nodig, met een doek lukte alles ook prima.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat ging over de OP denk iken het is natuurlijk ook vrij raar om te zeggen, nee hoor, je hebt geen wagen nodig, koop maar een (stapel) draagdoek. Persoonlijk had ik mijn wagen niet willen missen.
het zal mijn eigen aversie zijn waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar er worden hier dus verschillende meningen gegeven, varierend van absoluut wel een kinderwagen nodig tot niet nodig, met een doek lukte alles ook prima.
Ik zie in dit topic echt geen verheerlijking van doeken, eigenlijk
Een draagdoek hoeft ook niet belachelijk duur te zijn. Voor een euro of 60-80 heb je een prima draagdoek. En je hebt er helemaal niet meer dan één nodig. Een goede tweedehands kinderwagen zal misschien toch wel wat duurder zijn?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het zal mijn eigen aversie zijn waarschijnlijk.geen geld (over) hebben voor een wagen (die zeker tweedehands niet duur hoeven zijn) en wel een dure draagdoek overwegen.
Maar hoe kom je er bij dat mensen met doeken geen geld (over) hebben voor een wagen?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het zal mijn eigen aversie zijn waarschijnlijk.geen geld (over) hebben voor een wagen (die zeker tweedehands niet duur hoeven zijn) en wel een dure draagdoek overwegen.
Ik snap je wel hoor. Ik krijg ook wel eens de kriebels wanneer er lyrisch wordt gedaan over een bepaald iets in OUD. Dat men dan de nadelen niet eens wil erkennen en een beetje doorslaat.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:20 schreef debuurvrouw het volgende:
oh niet tegen de draagdoek op zich hoor. Dat had ik zelf wel willen weten toen mijnese klein waren. Maar meer de algehele tendens dat als je een draagdoek hebt je een betere ouder bent ofzo.
Nogmaals, het is míjn interpretatie, ligt blijkbaar nogal gevoelig voor me.
ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vindenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
P'ciesquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
iets wat mijn kinderen niet fijn vonden. En ik heb ze uitermate liefdevol gladgepureerde happies gevoerd, wél zelfgekookt, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:27 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vinden
ik bedoel maar, wat is rapley nou weer....
nou ja, dat vind ik dan ook weer raar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
P'cies
Ik ben ontaarde moeder, and proud of it!
Volgens anderen ontaard hequote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, dat vind ik dan ook weer raar.waarom ben je ontaard als je doet wat bij jullie past? dat vind ik net zo raar als die betere ouder houding eigenlijk
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?
Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen opnaar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
een Bugaboo is een must hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
daar gaat het helemaal niet over. Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?
Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen opnaar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
Zeker waar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
En die zit er beide kanten op, of je bent de stoere ontaarde moeder die voor zichzelf opkomt, of je bent de vage fanatieke wollensok die zichzelf volledig wegcijfert. Ertussen in kan niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:55 schreef flugeltje het volgende:
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....
Volgens mij ging het meer om de zweem van veroordeling die er bij sommigen inzit.
okay.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Veroordeling? Als we elkaar érgens met fluwelen handjes aanpakken is het hier wel. Misschien zouden we júist eens wat directer moeten zijn, dan kan er ook niets meer tussen de regels worden doorgelezen.
Maar dat is precies wat ik bedoel. Ik denk dat je nog zoveel boeken kunt lezen en adviezen kunt krijgen en zien hoe anderen het doen, maar je zult niet kunnen opvoeden op een manier die niet bij je past. En al doende leer je jezelf, je kind en de beste manier voor jezelf kennen om dat opvoeden zo goed als mogelijk is te doen, met alle goede en foute dingen, ups en downs. En misschien lijkt dat wel op een richting die een naam heeft, maar dat is dan maar zo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
daar gaat het helemaal niet over. Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)
kat naar de dierenarts, ja?quote:
Yupz, klopt helemaal...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:04 schreef oeke het volgende:
[..]
En die zit er beide kanten op, of je bent de stoere ontaarde moeder die voor zichzelf opkomt, of je bent de vage fanatieke wollensok die zichzelf volledig wegcijfert. Ertussen in kan niet.
Tenminste zo lijkt het altijd in dit soort discussies.
Ik heb de wagen geen seconde gemist, maar dat maakt mij nog geen betere moeder dan degene die de draagdoek niks vinden. Maar als ik dat hier vertel zou ik mezelf beter voelen? Is dat wat mensen daarin lezen?
Volgens mij probeerden de dragende moeders gewoon aan te geven dat zij het rijden niet gemist hebben. Zoveel mensen, zoveel manieren.
Tegen mij waren sommige anders aardig direct toen ik dingetjes anders deed dan anderequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Veroordeling? Als we elkaar érgens met fluwelen handjes aanpakken is het hier wel. Misschien zouden we júist eens wat directer moeten zijn, dan kan er ook niets meer tussen de regels worden doorgelezen.
Buurvrouw, herkenbaar!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)
Wat dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Tegen mij waren sommige anders aardig direct toen ik dingetjes anders deed dan andere
Ik heb ook geen idee hoor...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef livelink het volgende:
Shit, nu weet ik weer niet wat ap en up is![]()
Attachment parenting en uptight parenting
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef livelink het volgende:
Yup...wordt vaak gezegd dat niet beoordeeld wordt maar durf eens anders te zijn en ho maar....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Tegen mij waren sommige anders aardig direct toen ik dingetjes anders deed dan andere
Thee tegen iPadquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef livelink het volgende:
genoeg, oa de bekende pakjessap discussie.quote:
* meldtquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, de gedachte aan een doek van 20 euro is ook erg grappig![]()
hoewel ik totaal geen verstand van draagdoeken heb
Ik weet nog hoe je begon in het topic over E-nummers.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
genoeg, oa de bekende pakjessap discussie.
Ik begin er niet meer aan, geef mij het kinderkleertjestopic ipv zeikerds![]()
Voor andere is het misschien interessant allemaal.
Ik ben meer van het ik zie wel en we komen er wel en daar werd ik op 'aangesproken'
Damn, wat heb ik nu weer gedaanquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik weet nog hoe je begon in het topic over E-nummers.
Dat je lekker met 3 maanden al een babydanone gaf en het je allemaal niet boeit
En daarbij in je volgende reactie omdat sjeen het niet met je eens was kwam er direct een
"Wat reageren jullie trouwens toch aanvallend meteen. "
Misschien is het wel de toon die het maakte en niet zo zeer je standpunt
Dat dus!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:15 schreef k_i_m het volgende:
Dat er zoveel mensen zijn die hun wagen stom vonden. Ik vond mijn wagen heerlijk. Dat ding puilde altijd aan alle kanten uit met boodschappen en tasjes die ik zelf lopend echt niet allemaal mee had kunnen sjouwen.
Oké!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik weet nog hoe je begon in het topic over E-nummers.
Dat je lekker met 3 maanden al een babydanone gaf en het je allemaal niet boeit
En daarbij in je volgende reactie omdat sjeen het niet met je eens was kwam er direct een
"Wat reageren jullie trouwens toch aanvallend meteen. "
Misschien is het wel de toon die het maakte en niet zo zeer je standpunt
Dit.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:21 schreef TimeJumper het volgende:
Ik doe gewoon lekker wat ik zelf wil en hoe ik het wil en als het mij niet meer bevalt ga ik het lekker anders doen.
En wat een ander daar van vind, het zal me werkelijk een worst wezen![]()
Internet gebruik ik om ideeen over opvoeding en kind opvoeden in het algemeen op te doen, een forum gebruik ik om de mening van anderen te horen.
Mijn mening te delen en reacties daar weer op te horen, daardoor wat op te steken of bij mijn eigen mening te blijven.
Ik pik daaruit wat ik nuttig, handig, leerzaam en whatever vind.
Soms is het leven gewoon simpel
Gewoon +1quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:39 schreef IslaBonita het volgende:
Ik (ja de TS ja) ben even een paar dagen niet op het forum geweest en dan moet je ineens lezen dat als je zo'n sloeber bent nooit aan kinderen had moeten beginnen....en dan ook nog eens een slechte moeder zou zijn als je bepaalde keuzes maakt die niet standaard zijn.....jammer zeg. Helemaal als je drie jaar bent bezig geweest om zwanger te raken, er natuurlijk wel iets kan gebeuren in die drie jaar waardoor je financiele situatie er anders uit komt te zien, net op het moment dat je grootste wens in vervulling is gegaan...
Wat gek, ik zag mezelf juist als een verstandig en slim iemand om uit te zoeken wat je nou echt nodig hebt en wat niet ipv allerlei verkooppraatjes te geloven en bakken met geld uit te geven. En ik heb de woorden "praktisch" en "handig" ook genoemd. Net zo belangrijk als geld uit sparen. Natuurlijk kunnen we een tweedehands kinderwagen kopen. Het is helaas niet alleen die kinderwagen. Het is een gigantische waslijst aan spullen. En dus een enorm bedrag. Prima als je het geld hebt en het uit wilt geven. Maar geld uitgeven en dingen niet gebruiken, is zonde. En dom als je het had kunnen voorkomen door advies te vragen. Jammer genoeg wordt dat anders gezien. Maakt verder niet uit, ik ben alle dames die mij van allerlei info hebben voorzien ontzettend dankbaar. Ik heb er in ieder geval veel aan gehad!![]()
![]()
Unconditionalquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:42 schreef poemojn het volgende:
en WAT is UP dan wel??
@Livelink, ik kwam niet verder dan unplugged parenting
Nou, geloof niet dat er veel mensen hier jouw als een sloeber zien hoor (op die paar "verdwaalden" na misschien) en je hebt helemaal gelijk wb de onnodige uitgaven, vind ik.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:39 schreef IslaBonita het volgende:
Ik (ja de TS ja) ben even een paar dagen niet op het forum geweest en dan moet je ineens lezen dat als je zo'n sloeber bent nooit aan kinderen had moeten beginnen....en dan ook nog eens een slechte moeder zou zijn als je bepaalde keuzes maakt die niet standaard zijn.....jammer zeg. Helemaal als je drie jaar bent bezig geweest om zwanger te raken, er natuurlijk wel iets kan gebeuren in die drie jaar waardoor je financiele situatie er anders uit komt te zien, net op het moment dat je grootste wens in vervulling is gegaan...
Wat gek, ik zag mezelf juist als een verstandig en slim iemand om uit te zoeken wat je nou echt nodig hebt en wat niet ipv allerlei verkooppraatjes te geloven en bakken met geld uit te geven. En ik heb de woorden "praktisch" en "handig" ook genoemd. Net zo belangrijk als geld uit sparen. Natuurlijk kunnen we een tweedehands kinderwagen kopen. Het is helaas niet alleen die kinderwagen. Het is een gigantische waslijst aan spullen. En dus een enorm bedrag. Prima als je het geld hebt en het uit wilt geven. Maar geld uitgeven en dingen niet gebruiken, is zonde. En dom als je het had kunnen voorkomen door advies te vragen. Jammer genoeg wordt dat anders gezien. Maakt verder niet uit, ik ben alle dames die mij van allerlei info hebben voorzien ontzettend dankbaar. Ik heb er in ieder geval veel aan gehad!![]()
![]()
Ik moest aan Brand Urtyp denken, dat heet ook vaak Up... Zal wel niet hèquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:42 schreef poemojn het volgende:
en WAT is UP dan wel??
@Livelink, ik kwam niet verder dan unplugged parenting
...Hormonal....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:45 schreef octopussy het volgende:
Isla, als er 1 ding is wat voor Fok geldt: trek het je niet persoonlijk aan.
Zoveel mensen, zoveel meningen en er zitten altijd een paar lolbroeken bij die je proberen uit de tent te lokken.
wij hebben ook gekocht wat we konden missen. En dat was ook geen bakken geld. dus zélf een commode gemaakt, het oude wiegje van mijn zussen, tummytubben in een gewone 10 liter emmer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:39 schreef IslaBonita het volgende:
![]()
En de rest moet gewoon lekker een topic oprotten!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:43 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Gewoon +1![]()
![]()
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten en ik denk zo dat er meerderen zijn
Haha nee IK ben hormonal!!!! Zwanger he, dan kan ik niet veel hebben....quote:
En wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:
ja lieverd, hier ookquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:52 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Haha nee IK ben hormonal!!!! Zwanger he, dan kan ik niet veel hebben....
Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wij hebben ook gekocht wat we konden missen. En dat was ook geen bakken geld. dus zélf een commode gemaakt, het oude wiegje van mijn zussen, tummytubben in een gewone 10 liter emmer.
ik vond een wagen belangrijk, als slaapplaats, als vervoermiddel. en dus hebben we daar in geinvesteerd. nou kreeg ik daarna nog meer kinderen, dus die investering betaalde zich ruim uit. Maar wij hadden een goedkope kinderstoel, geen Triptrap, een wippertje wat misschien niet zo mooi was maar wél heel practisch, de box gekregen, en goeiekope kleertjes gekocht.
Sorry ik hou het niet zo bij wie wel en niet zwanger zijn...quote:
Maar het is ook heel persoonlijk wat je wel of niet gemakkelijk vindt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wij hebben ook gekocht wat we konden missen. En dat was ook geen bakken geld. dus zélf een commode gemaakt, het oude wiegje van mijn zussen, tummytubben in een gewone 10 liter emmer.
ik vond een wagen belangrijk, als slaapplaats, als vervoermiddel. en dus hebben we daar in geinvesteerd. nou kreeg ik daarna nog meer kinderen, dus die investering betaalde zich ruim uit. Maar wij hadden een goedkope kinderstoel, geen Triptrap, een wippertje wat misschien niet zo mooi was maar wél heel practisch, de box gekregen, en goeiekope kleertjes gekocht.
nou ja, dat wist ik vantevoren ook niet natuurlijk, of dat zou lukken. zo niet had ik m verkocht. vanwege geen grotemensenbad vond ik het badje ook een goeie aankoop. daar hebben ze nog lang in de douchebak ingezeten. en wij hadden een héél groot en diep ledikant, waar ze niet zelf uit bleken te kunnen en tot bijna 4 in konden slapen. Per ongeluk goede aankoop! (maar die was wél duurquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:56 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.
Ik hoop dat we ook zo gelukkig mogen zijn dat er misschien ooit nog een kindje komt-maar het kan ook heel goed dat dat er niet meer in zit. Dus dit worden waarschijnlijk éénmalige uitgaves, en dat speelt ook mee.
Dat was niet je inner hormonster, dat is je moederinstinct. Ha, doe je het toch goed!!!!!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, dat wist ik vantevoren ook niet natuurlijk, of dat zou lukken. zo niet had ik m verkocht. vanwege geen grotemensenbad vond ik het badje ook een goeie aankoop. daar hebben ze nog lang in de douchebak ingezeten. en wij hadden een héél groot en diep ledikant, waar ze niet zelf uit bleken te kunnen en tot bijna 4 in konden slapen. Per ongeluk goede aankoop! (maar die was wél duurmaar mijn inner hormonster móest dat bed.
ja, en ik woon in een dorp, en mijn kinderen sliepen in de wagen buiten. of beneden. of nou ja, sliepen. Eigenlijk sliepen ze niet echt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het is ook heel persoonlijk wat je wel of niet gemakkelijk vindt.
Wij hebben het wippertje dus echt bijna niet gebruikt. het heeft met kerst op tafel gestaan zodat ze bij ons zat bij ons kerstavonddiner en ze heeft er een paar keer haar fles in gedronken. Ik zou dus zelf nooit meer een wippertje aanschaffen, maar ik zie ook veel mensen die het vaak gebruiken. Zo kan dat dus net zo goed opgaan voor een kinderwagen. Senna sliep in de doek of in het wiegje, nooit in de kinderwagen. Wij wonen dan ook gelijkvloers, dus het wiegje of een kinderwagenbak in de huiskamer maakte dan niet zo heel veel verschil.
Ik vond een doek ook gewoon praktischer omdat ik dan neit iedere keer de kinderwagen naar beneden hoefde te sjouwen, bijvoorbeeld.
Zoveel mensen, zoveel meningen. En ik had de doek niet omdat ik dan een betere moeder zou zijn dan iemand zonder doen.
Ik ga me aan je opvoedclubje aansluitenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:46 schreef octopussy het volgende:
Btw. Ik doe aan unintentional parenting. Ik doe maar wat
Ik snap het gewoon niet, that's all.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, en ik woon in een dorp, en mijn kinderen sliepen in de wagen buiten. of beneden. of nou ja, sliepen. Eigenlijk sliepen ze niet echt.
driewielers kwamen net op in onze tijd, en die waren slecht voor de ruggetjes dus expres een vierwieler aangeschaft.
en die betere moeder kwam wel binnen hè![]()
Het zit ongeveer zo:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:59 schreef IslaBonita het volgende:
Oh ik was even in de war, ik snap er niks meer van, je bent dus juist een slechte moeder als je geen doek hebt? Dacht dat het andersom was (omdat je geen kinderwagen wilt/kunt betalen) Snap t allemaal niet meer hoor.Ik ga slapen.
Perfecte samenvattingquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:10 schreef Bleie het volgende:
[..]
Het zit ongeveer zo:
- je bent een slechte moeder als je een draagdoek koopt want dan wil je je kind te veel klein houden / verwennen / heb je geen geld voor een kinderwagen
- je bent een slechte moeder als je een kinderwagen koopt want je kind dragen is beter voor de hechting / het is alleen maar duur / ze zijn groot en onhandig
- je bent een slechte moeder als je bv geeft want dan kan de vader niet af en toe een flesje geven / je bezorgt kv-moeders een schuldgevoel
je bent een slechte moeder als je kv geeft want bv is beter voor je kind / bv is natuurlijker
- je bent een slechte moeder als je werkt want dan dump je je kind in een kdv / bij oma / je kind kan zich niet goed hechten en groeit op voor galg en rad
- je bent een slechte moeder als je stopt met werken want dat is zonde van je opleiding / je kind leert niet met andere kinderen omgaan en groeit op voor galg en rad
Oftewel: doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, anderen hebben toch hun oordeel wel klaar.
Wij hebben bij de eerste een nieuw ledikant gekocht die je later ook als bed kon gebruiken. Nu heeft de oudste een nieuw bed gekregen, die we vonden bij de koopjeshoek bij Ikea. Nu ligt dus de jongste in dat bed. Voor de rest hebben we géén dingen voor de kinderkamer gekocht. Ze sliep toch bij ons op de kamer. Een wieg hebben we geleend, maar mevrouw wilde daar absoluut niet in slapen. Dus hebben we de kinderwagenbak gebruikt. Eentje uit 1975 overigens. Ging prima en blij dat we geen wieg hoefden te kopen, want dat was weggegooid geld geweest. Bij de tweede hebben we in plaats van dat wiegje gelijk maar de hele kinderwagen naast het bed gezet. Alleen het matrasje aangepast en klaar. Nu heeft de oudste een eigen kamertje en langzaam maar zeker hebben we daar de inrichting (kasten en dergelijke) bij elkaar gekocht.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:56 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.
De ideale samenvattingquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:10 schreef Bleie het volgende:
[..]
Het zit ongeveer zo:
- je bent een slechte moeder als je een draagdoek koopt want dan wil je je kind te veel klein houden / verwennen / heb je geen geld voor een kinderwagen
- je bent een slechte moeder als je een kinderwagen koopt want je kind dragen is beter voor de hechting / het is alleen maar duur / ze zijn groot en onhandig
- je bent een slechte moeder als je bv geeft want dan kan de vader niet af en toe een flesje geven / je bezorgt kv-moeders een schuldgevoel
je bent een slechte moeder als je kv geeft want bv is beter voor je kind / bv is natuurlijker
- je bent een slechte moeder als je werkt want dan dump je je kind in een kdv / bij oma / je kind kan zich niet goed hechten en groeit op voor galg en rad
- je bent een slechte moeder als je stopt met werken want dat is zonde van je opleiding / je kind leert niet met andere kinderen omgaan en groeit op voor galg en rad
Oftewel: doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, anderen hebben toch hun oordeel wel klaar.
In deze aanpak kan ik me helemaal vinden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Wij hebben bij de eerste een nieuw ledikant gekocht die je later ook als bed kon gebruiken. Nu heeft de oudste een nieuw bed gekregen, die we vonden bij de koopjeshoek bij Ikea. Nu ligt dus de jongste in dat bed. Voor de rest hebben we géén dingen voor de kinderkamer gekocht. Ze sliep toch bij ons op de kamer. Een wieg hebben we geleend, maar mevrouw wilde daar absoluut niet in slapen. Dus hebben we de kinderwagenbak gebruikt. Eentje uit 1975 overigens. Ging prima en blij dat we geen wieg hoefden te kopen, want dat was weggegooid geld geweest. Bij de tweede hebben we in plaats van dat wiegje gelijk maar de hele kinderwagen naast het bed gezet. Alleen het matrasje aangepast en klaar. Nu heeft de oudste een eigen kamertje en langzaam maar zeker hebben we daar de inrichting (kasten en dergelijke) bij elkaar gekocht.
En dat niet uit geldgebrek of zo, maar wij wilden gewoon geen idiote bedragen neerleggen. 1000 euro of meer voor een kinderkamer vind ik gewoon overbodig. Net als een kinderwagen van honderden euro's.
mja, dat is het wel zo'n beetje ja...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:10 schreef Bleie het volgende:
[..]
Het zit ongeveer zo:
Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hechtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
mja, dat is het wel zo'n beetje ja...
Je doet het nooit goed voor anderen en je doet het altijd goed voor je kind
Goeie aanvulling!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hecht![]()
wij hebben voor 3 kindjes niets aan grote spullen (bedjes, box, wippers, dat soort spul) nieuw gekocht. kindje merkt er niks van hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Isla kijk eens bij de kringloop! Komt onze box vandaan 10 euro![]()
En bedjes /wiegjes /kleding/wagen etc. Ook prima daar te halen![]()
En je kent het subforum fhf? Neem daar eens een kijkje.
En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hecht![]()
Dat mag jij gerust vinden hoor... Maar het is jouw kind niet, dus ik zie niet in waarom je je daarmee zou moeten bemoeien.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.
Of toch mee nemen naar bepaalde evenementen als het kind snel overprikkeld is.
En ik heb inderdaad liever dat ze rekeninghouden met dat soort dingen dan dat het kind in een draagdoek is gedragen of een dure wagen.
Nou, jij bent van mening dat iemand anders het niet goed doet voor zijn kind. Dat vind ik nogal al wat... ken jij het kind, ken jij de ouders, ken jij de situatie?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:30 schreef Pvoesss het volgende:
Wie zegt dat ik mij er mee bemoei,
ik doelde alleen op het stukje dat je het altijd goed doet voor je kind.
En daar ben ik het niet mee eens.
Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.
Of toch mee nemen naar bepaalde evenementen als het kind snel overprikkeld is.
En ik heb inderdaad liever dat ze rekeninghouden met dat soort dingen dan dat het kind in een draagdoek is gedragen of een dure wagen.
Maar iedereen heeft toch bijna automatisch een mening of je kan het oordeel noemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.
Maar dat is dus niet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.
nee, maar daar leer je toch van? als je niet gaat weet je het sowieso niet. dat is de weg van vallen en opstaan die iedere ouder doorgaat denk ik. en je bent er zelf ook nog natuurlijk. je kan niet je hele eigen leven op pauze zetten voor je kind, en je kan niet doorgaan zoals je deed voordat je kinderen had.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:55 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet wat ik bedoel.
Ik bedoel dat dingen op zich een prima keuze kunnen zijn maar dan absoluut niet geschikt zijn voor een bepaald kind, En dat je als ouder niet per definitie het goede doet.
Pietje kan heel goed tegen festivals, Jantje is uren van de leg en helemaal hysterisch onhandelbaar na afloop. Dat er met een festival niet veel mis is wil imho niet zeggen dat als een moeder de beslissing maakt het een juiste beslissing is.
Volgens mij heb ik hier Unconditional Parenting en Attachment Parenting langs zien komen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:53 schreef flugeltje het volgende:
wat is nou toch dat up/ap? Wil iemand daar een beknopte uitleg van geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |