abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:51:50 #126
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_102680336
Ohja, en staar je niet te blind op maten, sommige merken vallen kleiner, andere groter. Ik had wat leuke kledingstukken in maat 62 gekocht die hij uiteindelijk nauwelijks aan heeft gehad, omdat ik er pas toen Stef maat 62 paste achter kwam dat het éigenlijk meer als een 56'je viel. Zonde van je geld, als je dingen vooruit koopt af en toe even passen, ookal denk je dat het nog te groot is ;)
3!
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:07:56 #127
5428 crew  miss_sly
pi_102680789
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

wat is een plaszakje?

:@
Senna had een blaasontsteking en haar urine moest worden onderzocht. Dus moest er urine opgevangen worden, maar met een kind in de luiers valt dat niet mee. Daar hebben ze dan hele 'handige' zakjes voor die je op moet plakken. Een crime om te plakken en nog erger om eraf te halen, zoals je je kunt voorstellen. En dan zat er tot 3 keer toe niets in het zakje, omdat het een beetje los was gegaan en dan het plasje toch in de luier terechtkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:37:07 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102681660
Oh! Nou, dan vind ik jouw uitvinding erg handig!
pi_102682434
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:37 schreef Aventura het volgende:
Oh! Nou, dan vind ik jouw uitvinding erg handig!
Bij jongentjes werken die zakjes over het algemeen toch wat handiger :)
live your fears, fear your live
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:07:21 #130
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102682656
Ja, dat kan ik me voorstellen, dan werkt zo'n emmer misschien wel onhandiger: straaltje recht omhoog zo de emmer uit!

Daar sta je als onervaren moeder niet bij stil, dat je voor die ukjes ook weleens urine gaat moeten inleveren. Ik had echt geen idee.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:08:19 #131
5428 crew  miss_sly
pi_102682691
Ik had het stiekem gepikt van Stiemie, daravan had ik een foto gezien van Linde in het badje voor hetzelfde ;)

En bij jongetje zal het zeker fijner werken, maar ik vond het ook vooral heel naar dat het zo pijnlijk was, het eraf halen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102682791
Ik vond die pakjes met sokken eraan dus wel handig, inderdaad omdat sokken altijd uitgaan. En ook boxpakjes vond ik wel handig. Rompertje aan, boxpakje aan, klaar. Toen ze wat ouder was heb ik een vriendin die goed kan breien lief aangekeken, en die heeft slofjes gebreid die tot iets over de enkels komen, en dan met een touwtje zodat je ze op het enkeltje kon vastbinden. Ideaal.

Voor naar buiten gaan, had ik van mij kraam trouwens geleerd dat je baby altijd één laagje meer aanmoet dan jij (meestal in de vorm van een dekentje, als ze zo heel klein zijn).

En bij rompertjes: koop er een paar met korte (of geen) mouwen, en een paar met lange mouwen. Dan kun je in praktijk merken wat je het prettigst vindt. Dat wisselt volgens ook nogal per persoon (en per kind).
pi_102682954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:38 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje meiden, wat ben ik onwijs blij met jullie tips en adviezen! Clau, bedankt dat je toch op al mijn vragen bent ingegaan... Ik word er een stuk rustiger van! :)
Heb nu geen tijd om op alles in te gaan, maar in ieder geval allemaal ontzettend bedankt!!!! :* :* :*
Die uitzetlijst duizelde mij ook. Het is ongelooflijk hoe snel je als je kindje er eenmaal is expert wordt! Dat komt wel goed. En je leert vanzelf wel wat je fijn vindt en wat niet. Er zijn ook wel dingen die ik achteraf anders had gedaan, maar dat gevoel hoort erbij. En alle kindjes zijn anders.

Ik zou trouwens niet bij voorbaat al maten overslaan. Ivan ging sneller door andere maten heen dan Lena. Dat weet je tevoren niet. Sla gewoon niet te groot in vantevoren en koop tweedehands, dat zijn de beste tips die ik je kan geven. Kleding in de kleine maatjes is vaak nog erg mooi.

Anyway, stel gerust je vragen, dan kunnen wij tenminste nog iets betekenen voor de wereld met onze triviale kennis. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102683063
Claudia, thanks jou uitgebreide antwoorden maken nog een mama heel erg blij.

En ook al wordt dit mijn tweede, mijn oudste is al zo oud dat ik een hele hoop praktische dingen al lang weer vergeten ben. Sowieso valt mij al op dat een aantal zaken nu ook heel anders zijn dan een aantal jaren geleden dus in die zin is het ook wel weer 'nieuw'.
pi_102683655
Over kleren, Rienk is zo een die alle maten minstens 2 maanden heeft aangehad. Ik heb juist extra bijgekocht, omdat ik nu wel eens afwisseling wil ;)
(Hij heeft maat 80 bijvoorbeeld van mei tot september aangehad :') )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102683814
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het stiekem gepikt van Stiemie, daravan had ik een foto gezien van Linde in het badje voor hetzelfde ;)

En bij jongetje zal het zeker fijner werken, maar ik vond het ook vooral heel naar dat het zo pijnlijk was, het eraf halen.
Hier zelfde verhaal. Tip kwam van stiemie en werkt als een tiet. Wel zorgen voor schone voetjes en niet net als ik een koekje boven het plasje laten eten want dat schiet niet op :+

Er zijn hier al veul plasjes zo opgevangen :D (inmiddels niet meer nodig ivm zindelijk kind maar soit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben geen badje ivm de ruimte die het inneemt en ik heb ook geen badstandaard ofzo voor de tub. Gewoon de tummytub in de gootsteen en eventueel op de vloer in de badkamer bij een wat groter kind. Ging prima hier. Toen ze iets groter werd ging ze gewoon in het gewone bad en ze gingen allebei ook al vrij snel mee douchen met ons.

Oudste is nu 2 en zit al een tijdje niet meer in de kinderstoel, ook dat gaat heel prima eigenlijk.

maar goed, dan moet je wel een kind hebben waar dat bij kan. Als je kind meer van het klimmen en stunten is dan is wat langer vastzetten misschien toch wel fijn.

Matrasje hebben wij van Ikea, geloof een middenmoter, zo een van 30 euro. En een bedje van Hensvik. Ik weet niet waar je ergens woont? Maar wij doen ons bedje Hensvik en het matrasje binnenkort weg, zou je eventueel best over mogen nemen, net als de maxicosi over een paar maanden, een wat oudere, maar in goede staat en nooit ongelukken mee gehad, omslagdoeken en dergelijke heb ik ook nog, badcapes, tummytub, badzitje, speelkleed de hele reut. Ohja en kleertjes heb ik nog, heul veul kleertjes voor wehnag :7
De ervaring met babyspullen is inmiddels dat je het zo gek en zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Wij hebben nu bij de tweede ook zero budget maar denk tweedehands, denk kringloop en denk creatief en dan komt t heus goed en kun je bergen geld besparen.
:)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:56:43 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102688429
Claudia bedankt! Ik ben ook blij met je antwoorden. :*
pi_102736960
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:26 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Joh, hoe vaak heb je iets van de onderste plank nodig?
Gewoon even door je knieën en dan kun je er bij en anders vraag je om hulp.
Ik kan nooit bij de bovenste planken (zowel met als zonder kind) en vraag ook gewoon even iemand in de buurt...
"Hallo vakkenvuller! :W Ik heb een kind gekregen, ook al heb ik daar eigenlijk de financiële middelen niet voor. Maar ik wou het zo graag, dus moest en zou het er komen. Ik kan dus geen kinderwagen betalen dus moet ik me behelpen met een onhandige draagdoek. Zou u voor mij dat blik tomatensaus uit het onderste schap willen pakken, want mij lukt het niet met mijn draagdoek. Bedankt! ^O^ "
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:50:57 #139
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737127
Tomatensaus is echt veel te rechts. Tofu lijkt me logischer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:51:23 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102737139
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:46 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

"Hallo vakkenvuller! :W Ik heb een kind gekregen, ook al heb ik daar eigenlijk de financiële middelen niet voor. Maar ik wou het zo graag, dus moest en zou het er komen. Ik kan dus geen kinderwagen betalen dus moet ik me behelpen met een onhandige draagdoek. Zou u voor mij dat blik tomatensaus uit het onderste schap willen pakken, want mij lukt het niet met mijn draagdoek. Bedankt! ^O^ "
Hallo, ik ben een eikel en ik zou eigenlijk hier weg moeten blijven, maar omdat ik het leuk vind om andere mensen te irriteren ben ik hier. :X
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:52:23 #141
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737177
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:51 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hallo, ik ben een eikel en ik zou eigenlijk hier weg moeten blijven, maar omdat ik het leuk vind om andere mensen te irriteren ben ik hier. :X
Hij heeft gewoon een punt. Als je al geen kinderwagen kunt betalen, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind. :{.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:53:28 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102737222
jullie weten zeker niet wat die draagdoeken kosten? O-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102737233
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een punt. Als je al geen kinderwagen kunt betalen, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind. :{.
Het schijnt een 'recht' te zijn... ;(
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:56:44 #144
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737325
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:53 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Het schijnt een 'recht' te zijn... ;(
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:58:04 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102737384
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou, dat punt is dan nu gemaakt, hoog tijd om een nieuw punt te zoeken! :)
pi_102737410
ja en dan graag elders
:W
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:59:05 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737416
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, dat punt is dan nu gemaakt, hoog tijd om een nieuw punt te zoeken! :)
Een breinaald heeft een goed punt?
pi_102737494
Er kwam laatst een doek van 500 euro plus voorbij. Ik heb goedkopere kinderwagens gezien hoor :D

Cooki, die smiley _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:02:12 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102737556
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een breinaald heeft een goed punt?
:o Scherp! :Y

Whehehehe, ik zei scherp... :')