wij hebben voor 3 kindjes niets aan grote spullen (bedjes, box, wippers, dat soort spul) nieuw gekocht. kindje merkt er niks van hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Isla kijk eens bij de kringloop! Komt onze box vandaan 10 euro![]()
En bedjes /wiegjes /kleding/wagen etc. Ook prima daar te halen![]()
En je kent het subforum fhf? Neem daar eens een kijkje.
En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hecht![]()
Dat mag jij gerust vinden hoor... Maar het is jouw kind niet, dus ik zie niet in waarom je je daarmee zou moeten bemoeien.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.
Of toch mee nemen naar bepaalde evenementen als het kind snel overprikkeld is.
En ik heb inderdaad liever dat ze rekeninghouden met dat soort dingen dan dat het kind in een draagdoek is gedragen of een dure wagen.
Nou, jij bent van mening dat iemand anders het niet goed doet voor zijn kind. Dat vind ik nogal al wat... ken jij het kind, ken jij de ouders, ken jij de situatie?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:30 schreef Pvoesss het volgende:
Wie zegt dat ik mij er mee bemoei,
ik doelde alleen op het stukje dat je het altijd goed doet voor je kind.
En daar ben ik het niet mee eens.
Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.
Of toch mee nemen naar bepaalde evenementen als het kind snel overprikkeld is.
En ik heb inderdaad liever dat ze rekeninghouden met dat soort dingen dan dat het kind in een draagdoek is gedragen of een dure wagen.
Maar iedereen heeft toch bijna automatisch een mening of je kan het oordeel noemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.
Maar dat is dus niet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.
nee, maar daar leer je toch van? als je niet gaat weet je het sowieso niet. dat is de weg van vallen en opstaan die iedere ouder doorgaat denk ik. en je bent er zelf ook nog natuurlijk. je kan niet je hele eigen leven op pauze zetten voor je kind, en je kan niet doorgaan zoals je deed voordat je kinderen had.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:55 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet wat ik bedoel.
Ik bedoel dat dingen op zich een prima keuze kunnen zijn maar dan absoluut niet geschikt zijn voor een bepaald kind, En dat je als ouder niet per definitie het goede doet.
Pietje kan heel goed tegen festivals, Jantje is uren van de leg en helemaal hysterisch onhandelbaar na afloop. Dat er met een festival niet veel mis is wil imho niet zeggen dat als een moeder de beslissing maakt het een juiste beslissing is.
Volgens mij heb ik hier Unconditional Parenting en Attachment Parenting langs zien komen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:53 schreef flugeltje het volgende:
wat is nou toch dat up/ap? Wil iemand daar een beknopte uitleg van geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |