abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102763375
En nieuw of tweedehands, duur of goedkoop het maakt allemaal niks uit, zolang je maar doet waar je je goed bij voelt en je geld besteedt aan datgene wat jij en je partner belangrijk vinden.

Een kindje heeft meer aan een stel gelukkige ouders en slimme, praktische en/of tweedehands spullen dan een stel ouders die gestrest zijn omdat ze per se ( voor anderen) het duurste van het duurste gekocht hebben wat ze eigenlijk niet kunnen betalen en daardoor financiële problemen hebben.
al klinkt problemen weer heel zwaar maar goed denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel te zeggen

Juist door na te denken over wat je kan en wil uitgeven aan babyspullen en welke spullen je dus gaat aanschaffen laat je wat mij betreft zien dat je je kindje het allerbelangrijkste geeft wat een kindje nodig heeft; Liefde O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Roosje84 op 06-10-2011 15:38:05 ]
pi_102769660
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Isla kijk eens bij de kringloop! Komt onze box vandaan 10 euro :+
En bedjes /wiegjes /kleding/wagen etc. Ook prima daar te halen :)

En je kent het subforum fhf? Neem daar eens een kijkje.
wij hebben voor 3 kindjes niets aan grote spullen (bedjes, box, wippers, dat soort spul) nieuw gekocht. kindje merkt er niks van hoor :* niks mis met krijgertjes ook trouwens. de box kwam van kenissen die dat ding dolgraag kwijt wilden. de (totaal hysterische) wipper van marktplaats, eerste kinderkamer in zn geheel voor 100 euro van een collega en het tweede kinderkamersteje voor de jongens kwam van de kringloop.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102772995
Ieder zijn ding natuurlijk. Wij hebben er voor gekozen om wel in meubels e.d. te investeren. Geld is er en wij vinden het leuk. Wil ook niet zeggen dat we het over de balk gooien maar ieder maakt zo zijn eigen keuzes.

Je kunt je geld maar een keer uitgeven en ieder heeft zo zijn eigen prioriteiten. Dat is met alles zo. De een vindt een auto belangrijk, een ander gaat liever op reis of houdt van de nieuwste gadgets en dure kleding. Ieder zijn ding maar het wil niet zeggen dat het een nou beter is dan het ander.
pi_102777041
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hecht :s)
En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.
Of toch mee nemen naar bepaalde evenementen als het kind snel overprikkeld is.

En ik heb inderdaad liever dat ze rekeninghouden met dat soort dingen dan dat het kind in een draagdoek is gedragen of een dure wagen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 17:25:37 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102777156
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En toch vind ik dat er genoeg ouders die dus totaal niet rekening houden en doen wat goed voor het kind is. Bijvoorbeeld het niet accepteren van een bepaald ritme. En dan dus dwingen.

En ik heb inderdaad liever dat ze rekeninghouden met dat soort dingen dan dat het kind in een draagdoek is gedragen of een dure wagen.
Dat mag jij gerust vinden hoor... Maar het is jouw kind niet, dus ik zie niet in waarom je je daarmee zou moeten bemoeien.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102777326
Wie zegt dat ik mij er mee bemoei,
ik doelde alleen op het stukje dat je het altijd goed doet voor je kind.
En daar ben ik het niet mee eens. :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 17:32:49 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102777404
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:30 schreef Pvoesss het volgende:
Wie zegt dat ik mij er mee bemoei,
ik doelde alleen op het stukje dat je het altijd goed doet voor je kind.
En daar ben ik het niet mee eens. :)
Nou, jij bent van mening dat iemand anders het niet goed doet voor zijn kind. Dat vind ik nogal al wat... ken jij het kind, ken jij de ouders, ken jij de situatie?

Jij zou het zelf nooit zo aanpakken met jouw kind en dat is je goed recht. Maar het geeft je nog niet het recht om te oordelen of de aanpak van een andere ouder en een ander kind dan dus niet de juiste is...
pi_102777576
Ja ik ken van bovenstaande de ouders, de kinderen en de hele familie heel goed.
(al een jaar of 24 :D ) Het is ondertussen ook zo ver dat ze al hun kinderen kwijt zijn.

Maar daar gaat het niet om. Ik vind simpelweg dat je het als ouder niet altijd goed doet.
Los van de voorbeelden die ik gaf., Maar je acties zijn niet per definitie goed voor het kind.
pi_102777633
Nu is het niet erg dat je het niet altijd goed doet want van je fouten kan je leren.
Maar ik vind "je doet het altijd goed voor je kind" niet kloppen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 17:53:02 #285
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102778072
Dan zijn we het daar niet over eens, dat kan :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:20:04 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102778951
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102779278
jeetje wat een brede discussie is het geworden

Ik kwam eigenlijk alleen een _O_ doen voor Claudia_x, wat superfijn dat je een antwoord op al Isla's vragen hebt gegeven! Sinds zij ze hier stelde bleven ze namelijk ook maar in mijn hoofd rondspoken! Thnx dus!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:40:38 #288
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102779643
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar dat is dus jouw mening, jouw kijk op opvoeden. Precies het oordeel wat ik bedoel! Want waarschijnlijk heeft die persoon een onderbouwde mening over een ritme maken, of over meenemen maar evenementen. Da's prima dat jij een andere mening hebt, maar dat is dan niet per se de waarheid. Voor jou en jouw kinderen wel. Maar niet voor die ander.
Maar iedereen heeft toch bijna automatisch een mening of je kan het oordeel noemen.
Ik zie ook een heleboel rond me heen in zake opvoeding waarvan ik denk, nou het zal mijn manier niet zijn. :N
Maar het is haast onmogelijk om het het hier met ouders over te hebben, haha dat zou ik zelf ook niet willen.
Want ik ben ook overtuigd van mijn "goede" opvoeding.

Om het eens duidelijk te maken met een duidelijk voorbeeld.
Vrienden van ons hebben een zoontje van 8. Als je tegen het kind praat en hij heeft er op één of andere manier geen zin in om antwoord te geven dan negeert hij je gewoon.
Als je iets aan hem vraagt (wat dan ook) bijvoorbeeld "wil je wat drinken" dan krijg je natuurlijk wel antwoord maar hij kijkt je nooit aan.
Het kind zit al op speciaal onderwijs dus er is al met zekerheid geconstateerd dat hij niet autistisch is.
Dus daar kan het niet op worden gestoken.
Mijn vriend pakt dat jongetje stevig aan en dan kijkt hij hem wel gewoon aan.
Zijn vader zegt, dat het jongetje niet zo goed tegen dwang kan en ze hem hoofdzakelijk laten doen wat hij wil, want dat werkt het beste voor hem :{
Dat ze daardoor ook haast moeten smeken dat hij naar bed moet , tsja....

Mijn mening/oordeel is hier duidelijk over, dit zou ik dus totaal anders aanpakken en ik vind ook dat je een kind geen recht doet of iets mee geeft om verder in het leven te kunnen.
Maar ja wie ben ik 8)7
Tegen de tijd dat onze zoon is geboren zullen er weer tientallen mensen commentaar op "onze opvoeding" willen geven. :9

Over opvoeding praten is nog lastiger dan over politiek :+
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:52:34 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102779997
Om how2talk2kids nog maar even aan te halen: ik was een geweldige moeder tot ik kinderen kreeg. :P

Tuurlijk heb ik ook een mening over dat soort dingen, en ook een idee over hoe ik het aan zou pakken. Maar ik denk niet meer automagisch dat ik de waarheid in pacht heb. wij hebben als regel dat er geen kinderen in ons bed slapen. Nooit niet. en dus gebeurt dat niet. Nou zijn er vast hoopjes mensen die dat ontaard, of schadelijk voor de hechting vinden, maar dit is wat voor ons werkt. Als een kind behoefte had aan steun gingen we bij hem op de kamer slapen. om ze zo te leren dat hun bedje en kamer veilig zijn. dit is misschien 6 keer gebeurd in die 12 jaar. als er iets is komen ze bij ons, om daarna weer naar bed te gaan.

zo heb ik een hele sterke mening over kinderen die bepalen wanneer ze slapen, waar ze slapen, hoe ze eten en weet ik wat. onze opvoeding is redelijk streng, consequent en met regels. Dat is hoe wij denken dat je evenwichtige, weldenkende behulpzame medemensen krijgt. opvoeden is geen overlegsituatie en ik ben geen vriend van mijn kinderen, per definitie, ik zwerf een beetje tussen up/ap en tijgermoeder. :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:53:28 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102780022
Mwah, er mag best gezegd worden dat sommige mensen echt flinke fouten maken, hoewel dat waarschijnlijk weinig voor zal komen bij degenen die hier posten, alleen al om het feit dat ze hier posten en er dus min of meer bewust mee bezig zijn.

Maar een moeder die haar kinderen onder de 4 alleen thuis laat om zelf de kroeg in te kunnen duiken, daarvan mag wat mij betreft rustig gezegd worden dat ze niet het beste voor haar kinderen doet.

Afgelopen zaterdag zag ik een moeder met een kind van een jaar of 4 dat ieder half uur haar pakje shag uit haar tas graaide en weer een peuk draaide om hem op te steken, is nog weinig mis mee, maar in combinatie met de algehele verschijning had je al zoiets van "oh... okay" toen ze vervolgens met kind weer eens langs kwam lopen en het kind een van de 2 bekertjes energy-drink gaf die verderop gratis uitgedeeld werden, had ik echt zoiets van WTF?! |:(
En dan nog zo half verontschuldigend "Ja, ik had wat te drinken mee moeten nemen".

Het was bij een winkelcentrum, er stond niet alleen een drankkar waar je drinken kon kopen, ook alledrie (!!!) de supermarkten waren nog open, waarvan de een letterlijk 20 meter bij de gratis energydrankkar vandaan... ga dan naar binnen en koop voor 2 dubbeltjes een half litertje water, of doe wild en geef een dubbeltje extra uit voor 1½ liter water, maar je geeft een kind van 4 geen energydrink.
Het kind wilde het niet eens drinken trouwens, en dus liep ze uren zonder drinken met dat snikhete weer van afgelopen zaterdag buiten.... dat is wat mij betreft ook een voorbeeld van niet het beste doen voor je kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:53:56 #291
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102780034
wat is nou toch dat up/ap? Wil iemand daar een beknopte uitleg van geven?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_102780051
Weet je wat ik heel handig vond? Een Bumbo :Y Thomas was opeens een blij kind toen hij in zijn Bumbo kon zitten O+

En het badje gebruiken we hier nog steeds :@ Als het vlug moet gaan. Anders mag hij uiteraard wel in het grote bad. Douchen lukt niet. Om de één of andere reden heeft hij een hekel aan/schrik van een douche.
pi_102780092
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet wat ik bedoel.
Ik bedoel dat dingen op zich een prima keuze kunnen zijn maar dan absoluut niet geschikt zijn voor een bepaald kind, En dat je als ouder niet per definitie het goede doet.
Pietje kan heel goed tegen festivals, Jantje is uren van de leg en helemaal hysterisch onhandelbaar na afloop. Dat er met een festival niet veel mis is wil imho niet zeggen dat als een moeder de beslissing maakt het een juiste beslissing is.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:56:22 #294
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102780106
ik dacht heel even dat het kind peuken opstak :o mja, energydrink voor kleuters, kinderen op de overblijf met een halve liter chocolademelk en een zak kruidnoten, ('echt gebeurd!) dat lijkt me niet het allerbeste voor kinderen nee.

maar dat zijn toch uitzonderingen?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:59:02 #295
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102780184
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:55 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet wat ik bedoel.
Ik bedoel dat dingen op zich een prima keuze kunnen zijn maar dan absoluut niet geschikt zijn voor een bepaald kind, En dat je als ouder niet per definitie het goede doet.
Pietje kan heel goed tegen festivals, Jantje is uren van de leg en helemaal hysterisch onhandelbaar na afloop. Dat er met een festival niet veel mis is wil imho niet zeggen dat als een moeder de beslissing maakt het een juiste beslissing is.
nee, maar daar leer je toch van? als je niet gaat weet je het sowieso niet. dat is de weg van vallen en opstaan die iedere ouder doorgaat denk ik. en je bent er zelf ook nog natuurlijk. je kan niet je hele eigen leven op pauze zetten voor je kind, en je kan niet doorgaan zoals je deed voordat je kinderen had.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:02:06 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102780301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:53 schreef flugeltje het volgende:
wat is nou toch dat up/ap? Wil iemand daar een beknopte uitleg van geven?
Volgens mij heb ik hier Unconditional Parenting en Attachment Parenting langs zien komen.

Waarvan ik over de eerste nog steeds twijfel of die het echt is, in principe is de liefde en zorg voor je kind volgens mij sowieso unconditional.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102780319
Ja natuurlijk als je niet gaat dan weet je dat niet..
Ik doel meer op het wel weten dat je kind ergens niet tegen kan en toch gaan.

Zoals jullie doen en bij ze gaan liggen is imho perfecte optie.
Niets doen en van mening zijn dat het kind zich aan moet passen want mama heeft ook nachtrust nodig is vind ik dan weer een voorbeeld van niet het goede doen voor het kind.
Dat het voor een moeder werkt wil niet per definitie zeggen dat het voor het kind ook werkt.
pi_102780415
Er zijn genoeg ouders die de behoeftes van het kind negeren en het eigen gewin en plezier voor zetten. Ik vind dus dat wat Sjeen zegt niet het hele verhaal is.

Je doet niet altijd als je helemaal je eigen weg gaat het juiste voor het kind.

En zoals ik al eerder zei fouten maken mag, daar leer je van je groeit als ouder.
Maar een ouder doet niet altijd het juiste.

(het waren maar voorbeelden tenslotte)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:06:04 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102780442
Maar wat doe je als ouder als het voor je kind niet werkt om om 06.30 uit bed te worden getrokken zodat papa en mama allebei op tijd op hun werk kunnen zijn?
Kan me zo voorstellen dat er kinderen zijn voor wie dat helemaal geen prettig ritme is, en die 's morgens eerst een uurtje moeten kunnen rommelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 19:17:53 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102780927
Om 05.30 uur opstaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')