abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102751826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:50 schreef IslaBonita het volgende:

[..]

...Hormonal.... :( :')
;)
you talking to me :( :{w
pi_102751832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:43 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Gewoon +1 ^O^ _O_
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten en ik denk zo dat er meerderen zijn
En de rest moet gewoon lekker een topic oprotten! o|O Oh jee wat zeg ik nu, ontaarde moeder die ik ben! :D
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_102751864
quote:
12s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:52 schreef octopussy het volgende:

[..]

you talking to me :( :{w
Haha nee IK ben hormonal!!!! Zwanger he, dan kan ik niet veel hebben.... :')
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 oktober 2011 @ 21:52:46 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102751865
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Unconditional
En wat moet ik me daar bij voorstellen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102751906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:52 schreef IslaBonita het volgende:

[..]

Haha nee IK ben hormonal!!!! Zwanger he, dan kan ik niet veel hebben.... :')
ja lieverd, hier ook :*
pi_102752061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wij hebben ook gekocht wat we konden missen. En dat was ook geen bakken geld. dus zélf een commode gemaakt, het oude wiegje van mijn zussen, tummytubben in een gewone 10 liter emmer.

ik vond een wagen belangrijk, als slaapplaats, als vervoermiddel. en dus hebben we daar in geinvesteerd. nou kreeg ik daarna nog meer kinderen, dus die investering betaalde zich ruim uit. Maar wij hadden een goedkope kinderstoel, geen Triptrap, een wippertje wat misschien niet zo mooi was maar wél heel practisch, de box gekregen, en goeiekope kleertjes gekocht.
Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.

Ik hoop dat we ook zo gelukkig mogen zijn dat er misschien ooit nog een kindje komt-maar het kan ook heel goed dat dat er niet meer in zit. Dus dit worden waarschijnlijk éénmalige uitgaves, en dat speelt ook mee.
pi_102752129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:53 schreef octopussy het volgende:

[..]

ja lieverd, hier ook :*
Sorry ik hou het niet zo bij wie wel en niet zwanger zijn... :@
Lekker he die hormonen. Bleh. :{
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 21:57:31 #258
5428 crew  miss_sly
pi_102752134
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wij hebben ook gekocht wat we konden missen. En dat was ook geen bakken geld. dus zélf een commode gemaakt, het oude wiegje van mijn zussen, tummytubben in een gewone 10 liter emmer.

ik vond een wagen belangrijk, als slaapplaats, als vervoermiddel. en dus hebben we daar in geinvesteerd. nou kreeg ik daarna nog meer kinderen, dus die investering betaalde zich ruim uit. Maar wij hadden een goedkope kinderstoel, geen Triptrap, een wippertje wat misschien niet zo mooi was maar wél heel practisch, de box gekregen, en goeiekope kleertjes gekocht.
Maar het is ook heel persoonlijk wat je wel of niet gemakkelijk vindt.
Wij hebben het wippertje dus echt bijna niet gebruikt. het heeft met kerst op tafel gestaan zodat ze bij ons zat bij ons kerstavonddiner en ze heeft er een paar keer haar fles in gedronken. Ik zou dus zelf nooit meer een wippertje aanschaffen, maar ik zie ook veel mensen die het vaak gebruiken. Zo kan dat dus net zo goed opgaan voor een kinderwagen. Senna sliep in de doek of in het wiegje, nooit in de kinderwagen. Wij wonen dan ook gelijkvloers, dus het wiegje of een kinderwagenbak in de huiskamer maakte dan niet zo heel veel verschil.
Ik vond een doek ook gewoon praktischer omdat ik dan neit iedere keer de kinderwagen naar beneden hoefde te sjouwen, bijvoorbeeld.

Zoveel mensen, zoveel meningen. En ik had de doek niet omdat ik dan een betere moeder zou zijn dan iemand zonder doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102752277
Oh ik was even in de war, ik snap er niks meer van, je bent dus juist een slechte moeder als je geen doek hebt? Dacht dat het andersom was (omdat je geen kinderwagen wilt/kunt betalen) Snap t allemaal niet meer hoor. :') Ik ga slapen. :z
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:00:12 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102752293
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:56 schreef IslaBonita het volgende:

[..]

Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.

Ik hoop dat we ook zo gelukkig mogen zijn dat er misschien ooit nog een kindje komt-maar het kan ook heel goed dat dat er niet meer in zit. Dus dit worden waarschijnlijk éénmalige uitgaves, en dat speelt ook mee.
nou ja, dat wist ik vantevoren ook niet natuurlijk, of dat zou lukken. zo niet had ik m verkocht. vanwege geen grotemensenbad vond ik het badje ook een goeie aankoop. daar hebben ze nog lang in de douchebak ingezeten. en wij hadden een héél groot en diep ledikant, waar ze niet zelf uit bleken te kunnen en tot bijna 4 in konden slapen. Per ongeluk goede aankoop! (maar die was wél duur :X maar mijn inner hormonster móest dat bed.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102752506
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, dat wist ik vantevoren ook niet natuurlijk, of dat zou lukken. zo niet had ik m verkocht. vanwege geen grotemensenbad vond ik het badje ook een goeie aankoop. daar hebben ze nog lang in de douchebak ingezeten. en wij hadden een héél groot en diep ledikant, waar ze niet zelf uit bleken te kunnen en tot bijna 4 in konden slapen. Per ongeluk goede aankoop! (maar die was wél duur :X maar mijn inner hormonster móest dat bed.
Dat was niet je inner hormonster, dat is je moederinstinct. Ha, doe je het toch goed!!!!! ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:04:47 #262
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102752560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar het is ook heel persoonlijk wat je wel of niet gemakkelijk vindt.
Wij hebben het wippertje dus echt bijna niet gebruikt. het heeft met kerst op tafel gestaan zodat ze bij ons zat bij ons kerstavonddiner en ze heeft er een paar keer haar fles in gedronken. Ik zou dus zelf nooit meer een wippertje aanschaffen, maar ik zie ook veel mensen die het vaak gebruiken. Zo kan dat dus net zo goed opgaan voor een kinderwagen. Senna sliep in de doek of in het wiegje, nooit in de kinderwagen. Wij wonen dan ook gelijkvloers, dus het wiegje of een kinderwagenbak in de huiskamer maakte dan niet zo heel veel verschil.
Ik vond een doek ook gewoon praktischer omdat ik dan neit iedere keer de kinderwagen naar beneden hoefde te sjouwen, bijvoorbeeld.

Zoveel mensen, zoveel meningen. En ik had de doek niet omdat ik dan een betere moeder zou zijn dan iemand zonder doen.
ja, en ik woon in een dorp, en mijn kinderen sliepen in de wagen buiten. of beneden. of nou ja, sliepen. Eigenlijk sliepen ze niet echt.
driewielers kwamen net op in onze tijd, en die waren slecht voor de ruggetjes dus expres een vierwieler aangeschaft.
en die betere moeder kwam wel binnen hè :') :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102752588
Isla, er zijn ook winkels als Babyrent waar je babyspullen kunt huren. Onze oudste wilde bijv niet plat liggen, dus onze kinderwagenbak hebben we toen nauwelijks gebruikt. Bij een winkel hebben we toen een babybjorn draagzak gehuurd, daar was ze wel blij mee, en die hebben we later gekocht. Dat zou je ook kunnen overwegen voor dingen die je niet veel gebruikt maar wel handig vindt (zoals een wiegje bijv). Als je het toch wilt aanschaffen krijg je vaak korting.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:05:46 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102752605
Isla kijk eens bij de kringloop! Komt onze box vandaan 10 euro :+
En bedjes /wiegjes /kleding/wagen etc. Ook prima daar te halen :)

En je kent het subforum fhf? Neem daar eens een kijkje.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:06:08 #265
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102752626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:46 schreef octopussy het volgende:
Btw. Ik doe aan unintentional parenting. Ik doe maar wat B-)
Ik ga me aan je opvoedclubje aansluiten _O- past helemaal bij mij.
Rayen 2½ jaar!
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 22:10:02 #266
5428 crew  miss_sly
pi_102752827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, en ik woon in een dorp, en mijn kinderen sliepen in de wagen buiten. of beneden. of nou ja, sliepen. Eigenlijk sliepen ze niet echt.
driewielers kwamen net op in onze tijd, en die waren slecht voor de ruggetjes dus expres een vierwieler aangeschaft.
en die betere moeder kwam wel binnen hè :') :D
Ik snap het gewoon niet, that's all.
pi_102752836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:59 schreef IslaBonita het volgende:
Oh ik was even in de war, ik snap er niks meer van, je bent dus juist een slechte moeder als je geen doek hebt? Dacht dat het andersom was (omdat je geen kinderwagen wilt/kunt betalen) Snap t allemaal niet meer hoor. :') Ik ga slapen. :z
Het zit ongeveer zo:
- je bent een slechte moeder als je een draagdoek koopt want dan wil je je kind te veel klein houden / verwennen / heb je geen geld voor een kinderwagen
- je bent een slechte moeder als je een kinderwagen koopt want je kind dragen is beter voor de hechting / het is alleen maar duur / ze zijn groot en onhandig
- je bent een slechte moeder als je bv geeft want dan kan de vader niet af en toe een flesje geven / je bezorgt kv-moeders een schuldgevoel
je bent een slechte moeder als je kv geeft want bv is beter voor je kind / bv is natuurlijker
- je bent een slechte moeder als je werkt want dan dump je je kind in een kdv / bij oma / je kind kan zich niet goed hechten en groeit op voor galg en rad
- je bent een slechte moeder als je stopt met werken want dat is zonde van je opleiding / je kind leert niet met andere kinderen omgaan en groeit op voor galg en rad

Oftewel: doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, anderen hebben toch hun oordeel wel klaar.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 22:15:27 #268
5428 crew  miss_sly
pi_102753131
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:10 schreef Bleie het volgende:

[..]

Het zit ongeveer zo:
- je bent een slechte moeder als je een draagdoek koopt want dan wil je je kind te veel klein houden / verwennen / heb je geen geld voor een kinderwagen
- je bent een slechte moeder als je een kinderwagen koopt want je kind dragen is beter voor de hechting / het is alleen maar duur / ze zijn groot en onhandig
- je bent een slechte moeder als je bv geeft want dan kan de vader niet af en toe een flesje geven / je bezorgt kv-moeders een schuldgevoel
je bent een slechte moeder als je kv geeft want bv is beter voor je kind / bv is natuurlijker
- je bent een slechte moeder als je werkt want dan dump je je kind in een kdv / bij oma / je kind kan zich niet goed hechten en groeit op voor galg en rad
- je bent een slechte moeder als je stopt met werken want dat is zonde van je opleiding / je kind leert niet met andere kinderen omgaan en groeit op voor galg en rad

Oftewel: doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, anderen hebben toch hun oordeel wel klaar.
Perfecte samenvatting :D
pi_102753267
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:56 schreef IslaBonita het volgende:

[..]

Wij hebben bij de eerste een nieuw ledikant gekocht die je later ook als bed kon gebruiken. Nu heeft de oudste een nieuw bed gekregen, die we vonden bij de koopjeshoek bij Ikea. Nu ligt dus de jongste in dat bed. Voor de rest hebben we géén dingen voor de kinderkamer gekocht. Ze sliep toch bij ons op de kamer. Een wieg hebben we geleend, maar mevrouw wilde daar absoluut niet in slapen. Dus hebben we de kinderwagenbak gebruikt. Eentje uit 1975 overigens. Ging prima en blij dat we geen wieg hoefden te kopen, want dat was weggegooid geld geweest. Bij de tweede hebben we in plaats van dat wiegje gelijk maar de hele kinderwagen naast het bed gezet. Alleen het matrasje aangepast en klaar. Nu heeft de oudste een eigen kamertje en langzaam maar zeker hebben we daar de inrichting (kasten en dergelijke) bij elkaar gekocht.
En dat niet uit geldgebrek of zo, maar wij wilden gewoon geen idiote bedragen neerleggen. 1000 euro of meer voor een kinderkamer vind ik gewoon overbodig. Net als een kinderwagen van honderden euro's.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:22:02 #270
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102753518
quote:

[..]

Het zit ongeveer zo:

De ideale samenvatting ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:17 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Wij hebben bij de eerste een nieuw ledikant gekocht die je later ook als bed kon gebruiken. Nu heeft de oudste een nieuw bed gekregen, die we vonden bij de koopjeshoek bij Ikea. Nu ligt dus de jongste in dat bed. Voor de rest hebben we géén dingen voor de kinderkamer gekocht. Ze sliep toch bij ons op de kamer. Een wieg hebben we geleend, maar mevrouw wilde daar absoluut niet in slapen. Dus hebben we de kinderwagenbak gebruikt. Eentje uit 1975 overigens. Ging prima en blij dat we geen wieg hoefden te kopen, want dat was weggegooid geld geweest. Bij de tweede hebben we in plaats van dat wiegje gelijk maar de hele kinderwagen naast het bed gezet. Alleen het matrasje aangepast en klaar. Nu heeft de oudste een eigen kamertje en langzaam maar zeker hebben we daar de inrichting (kasten en dergelijke) bij elkaar gekocht.
En dat niet uit geldgebrek of zo, maar wij wilden gewoon geen idiote bedragen neerleggen. 1000 euro of meer voor een kinderkamer vind ik gewoon overbodig. Net als een kinderwagen van honderden euro's.
In deze aanpak kan ik me helemaal vinden.
Ik vind het gewoon zonde van het geld,
Rayen 2½ jaar!
pi_102753577
Als je echt nog wil bezuinigen haal dan geen pampers, maar haal die van de Lidl, kruidvat of Aldi. Die zijn ook goed genoeg en schelen minstens 3 euro per pak!

Wij halen pampers vaak alleen in de aanbieding :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:29:45 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102753936
Bij de oudste (1991) een Ikeabedje, een tweedehands box en een geleende kinderwagen, daarna een nieuwe wandelwagen.
Bij Soneal een complete babykamer in het ene huis, Ikeabedje van de oudste in het andere huis, tweedehands box in het ene huis, kleed op de grond in het andere huis, tweedehands kinderwagen/wandelwagen van MP in het ene huis, kinderwagen/wandelwagen van buuf in het andere huis.

En deze keer geen nieuwe kinderwagen omdat ik de moderne kinderwagens kwalitatief drie keer niks vind, dus naast die van buuf weer op zoek gegaan naar een Bebe Confort van een paar jaar oud, omdat ik helaas die van de oudste een paar jaar geleden weggegeven had.

Verder dus zuinig geweest met de draagdoeken, omdat ik het eerst wel eens wilde proberen, en dat lapje stof kon ik me geen buil aan vallen, het werkte dusdanig prima dat er in het ene huis een ligt, in het andere huis een ligt, en er permanent een in m'n auto ligt.

We hebben wel een badje en een tummytub, en een standaard, maar dat was omdat ik op voorhand niet wist welk van de twee de voorkeur van de baby zou hebben, de standaard vond ik gewoon nodig, want kreupel oud wijf.
Dat laatste heeft wel meer aankopen veroorzaakt die anders wellicht niet nodig zouden zijn.

Het is cliché, maar je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt, je bent geen betere of slechter moeder omdat je meer of minder geld uitgeeft aan dingen als een badje, bedje, kinderwagen, kleertjes of potjes voeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:13:46 #273
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102761761
quote:

[..]

Het zit ongeveer zo:

mja, dat is het wel zo'n beetje ja...

Je doet het nooit goed en je doet het altijd goed ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 09:22:27 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102762833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:13 schreef flugeltje het volgende:

[..]

mja, dat is het wel zo'n beetje ja...

Je doet het nooit goed voor anderen en je doet het altijd goed voor je kind ;)
Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hecht :s)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:25:11 #275
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102762893
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hecht :s)
Goeie aanvulling!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')