En de rest moet gewoon lekker een topic oprotten!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:43 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Gewoon +1![]()
![]()
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten en ik denk zo dat er meerderen zijn
Haha nee IK ben hormonal!!!! Zwanger he, dan kan ik niet veel hebben....quote:
En wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:
ja lieverd, hier ookquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:52 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Haha nee IK ben hormonal!!!! Zwanger he, dan kan ik niet veel hebben....
Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wij hebben ook gekocht wat we konden missen. En dat was ook geen bakken geld. dus zélf een commode gemaakt, het oude wiegje van mijn zussen, tummytubben in een gewone 10 liter emmer.
ik vond een wagen belangrijk, als slaapplaats, als vervoermiddel. en dus hebben we daar in geinvesteerd. nou kreeg ik daarna nog meer kinderen, dus die investering betaalde zich ruim uit. Maar wij hadden een goedkope kinderstoel, geen Triptrap, een wippertje wat misschien niet zo mooi was maar wél heel practisch, de box gekregen, en goeiekope kleertjes gekocht.
Sorry ik hou het niet zo bij wie wel en niet zwanger zijn...quote:
Maar het is ook heel persoonlijk wat je wel of niet gemakkelijk vindt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wij hebben ook gekocht wat we konden missen. En dat was ook geen bakken geld. dus zélf een commode gemaakt, het oude wiegje van mijn zussen, tummytubben in een gewone 10 liter emmer.
ik vond een wagen belangrijk, als slaapplaats, als vervoermiddel. en dus hebben we daar in geinvesteerd. nou kreeg ik daarna nog meer kinderen, dus die investering betaalde zich ruim uit. Maar wij hadden een goedkope kinderstoel, geen Triptrap, een wippertje wat misschien niet zo mooi was maar wél heel practisch, de box gekregen, en goeiekope kleertjes gekocht.
nou ja, dat wist ik vantevoren ook niet natuurlijk, of dat zou lukken. zo niet had ik m verkocht. vanwege geen grotemensenbad vond ik het badje ook een goeie aankoop. daar hebben ze nog lang in de douchebak ingezeten. en wij hadden een héél groot en diep ledikant, waar ze niet zelf uit bleken te kunnen en tot bijna 4 in konden slapen. Per ongeluk goede aankoop! (maar die was wél duurquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:56 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.
Ik hoop dat we ook zo gelukkig mogen zijn dat er misschien ooit nog een kindje komt-maar het kan ook heel goed dat dat er niet meer in zit. Dus dit worden waarschijnlijk éénmalige uitgaves, en dat speelt ook mee.
Dat was niet je inner hormonster, dat is je moederinstinct. Ha, doe je het toch goed!!!!!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, dat wist ik vantevoren ook niet natuurlijk, of dat zou lukken. zo niet had ik m verkocht. vanwege geen grotemensenbad vond ik het badje ook een goeie aankoop. daar hebben ze nog lang in de douchebak ingezeten. en wij hadden een héél groot en diep ledikant, waar ze niet zelf uit bleken te kunnen en tot bijna 4 in konden slapen. Per ongeluk goede aankoop! (maar die was wél duurmaar mijn inner hormonster móest dat bed.
ja, en ik woon in een dorp, en mijn kinderen sliepen in de wagen buiten. of beneden. of nou ja, sliepen. Eigenlijk sliepen ze niet echt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het is ook heel persoonlijk wat je wel of niet gemakkelijk vindt.
Wij hebben het wippertje dus echt bijna niet gebruikt. het heeft met kerst op tafel gestaan zodat ze bij ons zat bij ons kerstavonddiner en ze heeft er een paar keer haar fles in gedronken. Ik zou dus zelf nooit meer een wippertje aanschaffen, maar ik zie ook veel mensen die het vaak gebruiken. Zo kan dat dus net zo goed opgaan voor een kinderwagen. Senna sliep in de doek of in het wiegje, nooit in de kinderwagen. Wij wonen dan ook gelijkvloers, dus het wiegje of een kinderwagenbak in de huiskamer maakte dan niet zo heel veel verschil.
Ik vond een doek ook gewoon praktischer omdat ik dan neit iedere keer de kinderwagen naar beneden hoefde te sjouwen, bijvoorbeeld.
Zoveel mensen, zoveel meningen. En ik had de doek niet omdat ik dan een betere moeder zou zijn dan iemand zonder doen.
Ik ga me aan je opvoedclubje aansluitenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:46 schreef octopussy het volgende:
Btw. Ik doe aan unintentional parenting. Ik doe maar wat
Ik snap het gewoon niet, that's all.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, en ik woon in een dorp, en mijn kinderen sliepen in de wagen buiten. of beneden. of nou ja, sliepen. Eigenlijk sliepen ze niet echt.
driewielers kwamen net op in onze tijd, en die waren slecht voor de ruggetjes dus expres een vierwieler aangeschaft.
en die betere moeder kwam wel binnen hè![]()
Het zit ongeveer zo:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:59 schreef IslaBonita het volgende:
Oh ik was even in de war, ik snap er niks meer van, je bent dus juist een slechte moeder als je geen doek hebt? Dacht dat het andersom was (omdat je geen kinderwagen wilt/kunt betalen) Snap t allemaal niet meer hoor.Ik ga slapen.
Perfecte samenvattingquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:10 schreef Bleie het volgende:
[..]
Het zit ongeveer zo:
- je bent een slechte moeder als je een draagdoek koopt want dan wil je je kind te veel klein houden / verwennen / heb je geen geld voor een kinderwagen
- je bent een slechte moeder als je een kinderwagen koopt want je kind dragen is beter voor de hechting / het is alleen maar duur / ze zijn groot en onhandig
- je bent een slechte moeder als je bv geeft want dan kan de vader niet af en toe een flesje geven / je bezorgt kv-moeders een schuldgevoel
je bent een slechte moeder als je kv geeft want bv is beter voor je kind / bv is natuurlijker
- je bent een slechte moeder als je werkt want dan dump je je kind in een kdv / bij oma / je kind kan zich niet goed hechten en groeit op voor galg en rad
- je bent een slechte moeder als je stopt met werken want dat is zonde van je opleiding / je kind leert niet met andere kinderen omgaan en groeit op voor galg en rad
Oftewel: doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, anderen hebben toch hun oordeel wel klaar.
Wij hebben bij de eerste een nieuw ledikant gekocht die je later ook als bed kon gebruiken. Nu heeft de oudste een nieuw bed gekregen, die we vonden bij de koopjeshoek bij Ikea. Nu ligt dus de jongste in dat bed. Voor de rest hebben we géén dingen voor de kinderkamer gekocht. Ze sliep toch bij ons op de kamer. Een wieg hebben we geleend, maar mevrouw wilde daar absoluut niet in slapen. Dus hebben we de kinderwagenbak gebruikt. Eentje uit 1975 overigens. Ging prima en blij dat we geen wieg hoefden te kopen, want dat was weggegooid geld geweest. Bij de tweede hebben we in plaats van dat wiegje gelijk maar de hele kinderwagen naast het bed gezet. Alleen het matrasje aangepast en klaar. Nu heeft de oudste een eigen kamertje en langzaam maar zeker hebben we daar de inrichting (kasten en dergelijke) bij elkaar gekocht.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:56 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Kijk, dat hoor ik ook graag, wat jij/jullie wel belangrijk vonden om meer geld aan uit te geven.
De ideale samenvattingquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:10 schreef Bleie het volgende:
[..]
Het zit ongeveer zo:
- je bent een slechte moeder als je een draagdoek koopt want dan wil je je kind te veel klein houden / verwennen / heb je geen geld voor een kinderwagen
- je bent een slechte moeder als je een kinderwagen koopt want je kind dragen is beter voor de hechting / het is alleen maar duur / ze zijn groot en onhandig
- je bent een slechte moeder als je bv geeft want dan kan de vader niet af en toe een flesje geven / je bezorgt kv-moeders een schuldgevoel
je bent een slechte moeder als je kv geeft want bv is beter voor je kind / bv is natuurlijker
- je bent een slechte moeder als je werkt want dan dump je je kind in een kdv / bij oma / je kind kan zich niet goed hechten en groeit op voor galg en rad
- je bent een slechte moeder als je stopt met werken want dat is zonde van je opleiding / je kind leert niet met andere kinderen omgaan en groeit op voor galg en rad
Oftewel: doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, anderen hebben toch hun oordeel wel klaar.
In deze aanpak kan ik me helemaal vinden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Wij hebben bij de eerste een nieuw ledikant gekocht die je later ook als bed kon gebruiken. Nu heeft de oudste een nieuw bed gekregen, die we vonden bij de koopjeshoek bij Ikea. Nu ligt dus de jongste in dat bed. Voor de rest hebben we géén dingen voor de kinderkamer gekocht. Ze sliep toch bij ons op de kamer. Een wieg hebben we geleend, maar mevrouw wilde daar absoluut niet in slapen. Dus hebben we de kinderwagenbak gebruikt. Eentje uit 1975 overigens. Ging prima en blij dat we geen wieg hoefden te kopen, want dat was weggegooid geld geweest. Bij de tweede hebben we in plaats van dat wiegje gelijk maar de hele kinderwagen naast het bed gezet. Alleen het matrasje aangepast en klaar. Nu heeft de oudste een eigen kamertje en langzaam maar zeker hebben we daar de inrichting (kasten en dergelijke) bij elkaar gekocht.
En dat niet uit geldgebrek of zo, maar wij wilden gewoon geen idiote bedragen neerleggen. 1000 euro of meer voor een kinderkamer vind ik gewoon overbodig. Net als een kinderwagen van honderden euro's.
mja, dat is het wel zo'n beetje ja...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:10 schreef Bleie het volgende:
[..]
Het zit ongeveer zo:
Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hechtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
mja, dat is het wel zo'n beetje ja...
Je doet het nooit goed voor anderen en je doet het altijd goed voor je kind
Goeie aanvulling!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Drie keer raden waar ik de meeste waarde aan hecht![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |