abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102604522
Ik heb een vraag, misschien een hele domme, maarja, ben nog nooit eerder moeder geweest, dus hier gaat ie:
Ik ben momenteel zwanger van ons eerste kindje. Helaas worden de komende maanden financieel zwaar, dus ik ben nu aan het uitzoeken wat we écht nodig hebben voor ons kindje. Gelukkig hebben we al veel dingen tweedehands. Wat ik me afvroeg is: Hebben we echt een kinderwagen nodig? Ik heb begrepen dat een baby met 6 maanden al in een buggy kan. Het zou natuurlijk veel goedkoper zijn (en praktischer gezien onze kleine auto) om dan geen kinderwagen aan te schaffen. Ook wil ik een draagdoek of iets dergelijks, zo'n grote kinderwagen lijkt me maar gedoe. Ons kindje wordt eind januari geboren en ik denk wel dat ik veel naar buiten wil, ik wandel graag maar wil dit dus met draagdoek/zak doen. Een reiswieg krijgen we we van vrienden, dus die kan altijd mee als we ergens op bezoek gaan. En er schijnen buggy's te zijn met ligstanden, dus misschien kunnen we die met 5 maanden al gebruiken? Graag jullie advies en ervaringen!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:45:51 #2
30252 Soempie
Procreating
pi_102604685
Wij hebben de kinderwagen van de zus van m'n man overgenomen. Het aantal keer dat zij hem heeft gebruikt is op een hand te tellen (voor twee kindjes). Denk dus niet dat je hem echt nodig zult hebben.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:49:27 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102604749
Koop een goede tweedehands kinderwagen, een goede buggy is ook duur en voor een heel kleintje geeft die niet voldoende steun.
Daarbij wil je bij een boswandeling echt een fatsoenlijke wandelwagen hebben en geen buggy, maar het hoeft geen nieuwe te zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102605030
Wij hebben nooit een kinderwagen gehad. We hebben Ko altijd gedragen in een doek.
Op een gegeven moment hebben we een buggy gekocht, tweedehands, via hier, en die hebben we met 8 maanden 3 keer gebruikt vanwege de hevige sneeuwval. Ik vond het iets te eng met de doek. Maar mijn vriend liep wel gewoon door de sneeuw met de doek.
Eigenlijk gebruik ik de buggy nu pas echt vaak, sinds hij 2 jaar is.
Ik heb een kinderwagen nooit gemist. Maar het hangt denk ik, helemaal van je eigen instelling af. En of het dragen je bevalt. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 11:08:57 #5
5428 crew  miss_sly
pi_102605093
Wij hadden een Bugaboo Bee gekocht, een kleine, lichte kinderwagen zonder bak, maar met een nestje waarin ze wel helemaal plat kon liggen. In verband met 3-hoog zonder lift leek ons dat handiger. Toen heb ik een doek geleend en sindsdien heb ik niet meer gewandeld met de kinderwagen. dragen met de doek vond ik veel gemakkelijker en fijner. En daarnaa heeft ze vanaf een maand of 8-9 wel eens in de buggy gezeten, maar ook zelden. Ik vind een kinderwagen dus absoluut geen must!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102605196
Een wagen is geen must maar ik wilde van te voren ook veel gaan dragen en mijn lichamelijke toestand na de bevalling hield dit helaas tegen. Maar wat blij met de wagen destijds.
Vanaf vijf maanden plat in een buggy vind ik zelf niet echt een ideale optie. Tenzij je het alleen gebruikt op een mooie gladde weg voor alleen naar de buurtsuper maar anders biedt het echt te weinig ondersteuning nog op die leeftijd.
Een goede draagdoek is overigens soms net zo duur als een kinderwagen van MP.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102605208
Hmm, eind januari worden wij ook mama en papa :)

Ik ga juist wel voor een kinderwagen, ik neem aan dat het zeer belangrijk is dat je kindje voldoende en de juiste leuning moet hebben. Zou niet willen dat mn kindje later een kromme rug krijgt ofzo.
Je kan vast wel een tweedehands wagentje vinden?
pi_102605314
Ik zou een kindje dat nog niet los kan zitten ook niet in een buggy vervoeren, zelfs al kan die plat. Maar als het dragen goed bevalt, heb je (schijnt) een wandelwagen inderdaad niet heel hard nodig. Je kunt ook nu een draagdoek kopen, en als de kleine er is, en het dragen bevalt om wat voor reden dan ook niet, alsnog een wagen van MP halen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:34:38 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102605566
Ik vind een kinderwagen (als misschien 1 van de weinige) wel een must, maar ik gebruik zo'n ding ook elke dag.
Een goede buggy is al snel 200,- minimaal (van wat ik weet en mijn voorkeur zou hebben)
Kijk anders gewoon naar 2de hands koopjes, ze zitten er wel tussen.
Quinny's zijn 2de hands echt niet duur, gewoon goed zoeken naar wat oudere modellen.
Anders kun je altijd nog voor een Quinny zapp gaan met autostoeltje ipv kinderwagenbak en kunnen ze ook een tijdje in.
pi_102605793
Ik had voor mijn dochter destijds een wagen geleend omdat ik ook al verwachtte dat ding niet vaak te gebruiken. De eerste maand sliep ze er overdag vaak in (ze sliep op zolder waar het zeer heet was toen, dus wagen een verdieping lager waar het koeler was), daarna maar zeer weinig gebruikt. Ze vond het helemaal niet fijn om te liggen en niks te zien. 9 van de 10 keer liep ik met de wagen aan 1 hand en kind op de andere hand. De maxi cosi met onderstel was voor korte tripjes prima. En later idd gewoon een makkelijk op te klappen buggy die in de auto paste. Zo eentje van 80 euro in de aanbieding. Niks mis mee.
pi_102606255
ik heb een draagdoek en een prenatal buggy van 70 euro. Voldoen allebei meer dan prima en de kinderwagen hebben we niet gebruikt voor onze jongste. Inderdaad de eerste maanden in de doek (ook meer dan ideaal voor het bos of strand ;) ) en daarna waar nodig in de buggy.
Wij hadden wel een wagen staan maar door de reflux van mn jongste dochter kon ze toch niet liggen dus de wagen was uiteindelijk overbodig.

Het verschilt per persoon en wat dml zegt is ook waar, je weet niet hoe je uit de strijd komt na je bevalling (even dramatisch gezegd :') ). Ik weet dat het bijna vloeken in een kerk is voor zwangere vrouwen maar eh, je kán ook ná de bevalling nog zo'n ding kopen hè, je hoeft niet alles van tevoren al gekocht te hebben. Je kunt ook gewoon even langs babypark/dump/prenatal gaan om te testen en te kijken wat je eventueel zou willen, en eventueel zodra je kindje er is kun je beslissen of je wel of geen wagen koopt.
:)
pi_102606992
Dank dames voor alle reacties! :) Het is idd even afwachten hoe het met me gesteld is na de bevalling maar over het algemeen ben ik aardig sportief en sterk (ik fitness al jaren met behoorlijk zware gewichten) dus ik hoop dat ik straks fit genoeg ben om onze kleine in een draagzak rond te zeulen. (je kunt daar dus ook wat langer meer lopen? Zo'n twee/drie uur?) En idd, als het me niet bevalt, toch een kinderwagen aanschaffen. (weet al welke ik wil, ook op MP voorbij zien komen) Bedankt voor jullie advies. Nu maar even in het draagdoeken topic rondkijken. ;)
pi_102607794
Ik ga ook mijn (gelukkig tweedehands) kinderwagen eerdaags ongebruikt te koop zetten... Heb altijd draagdoeken gebruikt.
Isla, je kunt als je ergonomisch draagt onbeperkt dragen. Maar dat houdt dan wel in dat je niet met een draagzak uit de babywinkel afkunt. Neem anders eens een kijkje in het draagdoekentopic :)
pi_102608165
Wupwup ik had idd al begrepen dat je dan een doek moet gebruiken, toch? Een zak komt later. Thanks! :)
pi_102608184
dubbel
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:22:12 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_102608310
Ik ben juist wel reuze blij met mijn kinderwagen. Beide jongens hebben veel in de bak geslapen en nu ik er twee heb, doe ik de jongste in de doek en de oudste in de wagen. Dat zou natuurlijk ook kunnen met een buggy, maar die zijn meestal te laag voor mij (of ik te lang) en verstellen kan je ze niet, terwijl dat bij een kinderwagen meestal wel kan.
Wij hebben nu ook een tweedehands zapp, prima ding, maar niet voor lange stukken, veel te laag. Enne, tweedehands is meestal nog prima ook, dus voor de kosten zou ik dan voor een tweedehands gaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102608656
Oh ik had nog niet over buggy's en lengte nagedacht. Ben zelf 1.75 en mijn vriend is 1.95 dus misschien is een buggy dan een beetje te laag? Hoe lang ben jij Mefke?
pi_102609006
Met hakken achter de Zapp is iig een kunst apart. Ik ben trouwens 1.77. :) Wel handig is dat het autostoeltje erop kan (van Maxi-Cosi).
Misschien is dat evt nog een tussenoplossing voor je, een buggy waar je eerst het autostoeltje op kunt klikken tot de baby oud genoeg is om gewoon in de buggy vervoerd te worden, en dan een draagdoek/zak erbij. Maar dat hangt erg af van wat je ermee wilt doen. Doe je bijv altijd lopend de boodschappen dan is een kinderwagen/buggy handiger dan je baby en je boodschappen dragen, vind ik. :)
pi_102609488
Ja dat is ook een idee. Nee ik moet echt met de auto boodschappen doen, de supermarkt zit 5 km verderop en er is alleen een autoweg en een heel druk smal fietspad naartoe, lijkt me sowieso niet prettig om daar met een kinderwagen te lopen (komen veel brommers voorbij) Dus met de auto en dan baby in maxicosie en draagzak mee, en dan lekker een boodschappenkarretje vol laden met kind op de buik/rug, geen gedoe met een een brede kinderwagen in een kleine supermarkt.
Je bedoelt met autostoeltje een maxicosie toch? Of een autostoeltje wat na de maxicosie komt?
Hoe lang mag een kind in een autostoeltje/maxicosie zitten, max twee uur ofzo?
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:00:43 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102609600
Een draagdoek in combinatie met boodschappen van de onderste schappen vind ik persoonlijk niet echt ideaal...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102609666
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:00 schreef Leandra het volgende:
Een draagdoek in combinatie met boodschappen van de onderste schappen vind ik persoonlijk niet echt ideaal...
Ook niet icm met een bejaarde hond waarvan je de drollen met een poepzakje van straat moet scheppen.

*Graai. }:|
pi_102610088
Hmm...ik heb geen hond, dat scheelt. :D
Maar idd, over die onderste schappen niet nagedacht.. :{
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:26:04 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102610286
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:19 schreef IslaBonita het volgende:
Hmm...ik heb geen hond, dat scheelt. :D
Maar idd, over die onderste schappen niet nagedacht.. :{
Joh, hoe vaak heb je iets van de onderste plank nodig?
Gewoon even door je knieën en dan kun je er bij en anders vraag je om hulp.
Ik kan nooit bij de bovenste planken (zowel met als zonder kind) en vraag ook gewoon even iemand in de buurt...
pi_102610403
Best vaak (koopjesjager) maar ik ben wel erg goed in squatten met veel gewicht. Dus dat moet wel lukken. En als ik niet meer overeind kom vraag ik id wel even hulp haha..
pi_102610422
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:02 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ook niet icm met een bejaarde hond waarvan je de drollen met een poepzakje van straat moet scheppen.

*Graai. }:|
:D

Met groot kind voorop is moeten bukken niet praktisch, maar daar had ik zelf pas veeeeeel later last van. Met 10 maanden ofzo? En vanaf 5 maanden droeg ik d'r ook op mijn rug. Het is net wat je wilt, maar heb je een kinderwagen echt nodig? Nee, als je het mij vraagt niet.
pi_102610586
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D

Met groot kind voorop is moeten bukken niet praktisch, maar daar had ik zelf pas veeeeeel later last van. Met 10 maanden ofzo? En vanaf 5 maanden droeg ik d'r ook op mijn rug. Het is net wat je wilt, maar heb je een kinderwagen echt nodig? Nee, als je het mij vraagt niet.
Dat ja. Lente vindt het nu een leuk spelletje om zich eens achterover te gooien en zo op d'r kop in de doek te hangen. En ze komt vaak op het idee op het moment dat ik buk om een drol van straat te schrapen. Ze heeft er al wel eens met dr haar ingehangen. :') En daar werd ik zo chagrijnig van dat ik onder het mom van 'je hebt nu toch al gescheten' geen stap meer verder heb gewandeld, maar direct rechtsomkeert heb gemaakt. En we waren de straat nog niet uit...
pi_102611272
Nou ik ben wel heel blij dat ik een kinderwagen heb. Heb wel de draagdoek veel gebruikt, maar soms is het wel fijn om even geen baby aan je lijf te hebben (bij kleren kopen bijvoorbeeld) en mijn man en mijn moeder (vaste oppas 1 dag per week) hebben niet zo veel met draagdoeken enzo.

Er staan tig wagens te koop op marktplaats dus voor budgetredenen hoef je het niet te laten.
pi_102611505
Wat jij zegt, Octo. Ik heb de kinderwagen niet vaak gebruikt. Maar de keren waarop ik dat wél deed, had ik toch echt niet zonder gekund.

Zoals Mignonne al voorstelt, zou ik beginnen met een doek en dan evenveel later alsnog een tweedehands kinderwagen kopen.
pi_102612297
Thanks ladies. Ben een twijfelkont. Ik denk dat ik het maar gewoon aankijk.
pi_102613750
Ja, met Maxi-cosi bedoelde ik het baby-autostoeltje. Die van het merk Maxi-cosi past iig op de zapp:
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:14:53 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102614103
Hier een kinderwagen die veel gebruikt wordt. Toen hij pasgeboren was, sliep hij erin naast ons bed. En we gaan regelmatig de hei op, dat zie ik met een buggy niet voor me. Een voordeel vind ik verder dat anderen dan ook met hem kunnen wandelen. Ik heb ook een draagzak, maar dat zie ik de oma's en opa's, tantes of wie dan ook met hem een wandeling maakt, niet gebruiken. En mijn man past hem niet :D Met een wagen heb je je kind ook mooi even geparkeerd als je bijvoorbeeld op het terras zit of op het consultatiebureau bent. Even je handen vrij.
pi_102619976
Psssst Isla, in Vraag&Aanbod heeft Cooki net een maxi cosi gratis af te halen geplaatst.. In Limburg op te halen..
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:05:36 #33
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102620092
Ik heb de wagen veeeeeeeel gebruikt. Ik was zeker in het begin niet van de doeken/dragers dus Noortje heeft het heel fijn gedaan in de bak. Daarna ook vaak in de maxi cosi op het onderstel, dat vind ik echt een uitvinding. Nu gebruiken we vaker de buggy omdat die in de gang past maar voor lange stukken sinds kort weer de kinderwagen omdat Noortje het daarin veel prettiger vind dan in de buggy.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:28:48 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_102620860
isla, ik ben 184cm, mijn man 189. En ja, op hakken achter de zapp is een uitdaging.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:41:15 #35
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102621354
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:14 schreef Aventura het volgende:
Hier een kinderwagen die veel gebruikt wordt. Toen hij pasgeboren was, sliep hij erin naast ons bed. En we gaan regelmatig de hei op, dat zie ik met een buggy niet voor me. Een voordeel vind ik verder dat anderen dan ook met hem kunnen wandelen. Ik heb ook een draagzak, maar dat zie ik de oma's en opa's, tantes of wie dan ook met hem een wandeling maakt, niet gebruiken. En mijn man past hem niet :D Met een wagen heb je je kind ook mooi even geparkeerd als je bijvoorbeeld op het terras zit of op het consultatiebureau bent. Even je handen vrij.
Goh, wij hebben een tweedehands Quinny gekocht, maar ik dacht in kinderwagens ligt ook een "echt" matrasje.
Maar het is alleen een stuk schuimrubber en niet al te dik.
Ligt dit aan de Quinny? of is dit bij alle kinderwagens zo?
En kan je dan toch je kindje daar in laten slapen?
Rayen 2½ jaar!
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:47:00 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_102621563
mura is ook niet meer dan schuimrubber, maar ze zijn nog zo licht, kan best.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:49:40 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102621660
In onze mutsy zit een dun matrasje, dat voldoet prima. Het is niet alsof je de baby op een plank legt ofzo. Voor een week of twee kan het prima. Aankleedkussen om het matrasje, hydrofiel onder hoofdje en het is een mooi bedje.
pi_102621663
Isla, Bij Mette hebben we de bak van de kinderwagen nooit gebruikt, daar wilde ze niet in liggen. Dus de eerste 6 maanden bijna uitsluitend de doek gebruikt en af en toe onderstel met maxicosi.
Daarna de zitting erin gedaan (we hebben een Bugaboo cameleon, 2de hands via marktplaats). Dat vond ze geweldig, dus uiteindelijk voor de boodschappen best veel gebruikt. Ik doe altijd lopend boodschappen namelijk.
Nu, met baby 2 gebruik ik de bak wel ineens, nooit gedacht. Ik draag Wies ook veel, maar voor het lopen is dat nu echt te zwaar en is het lopen achter een wandelwagen prettiger. Wat Mignonne en Mefke ook al zeiden, je weet niet met hoeveel kleerscheuren je uit de bevalling komt. Ik kan dus de komende maand niet echt wandelen en dragen te gelijkertijd en ben dus blij met de kinderwagen, kan ik toch de deur uit.

Wij hebben trouwens ook een Quinny Zapp, heel fijn ding is dat, zeker vanwege de maxicosi die erop kan en klein en licht op te vouwen. Ook voor niet al te veel geld te krijgen op marktplaats.

Ik zou denk ik in jou geval een doek nemen en dan na de geboorte kijken of een kinderwagen of buggy met maxicosi opzet wenselijk is. Die is ze aangeschaft via marktplaats.
Gewoon even aankijken dus.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102621672
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:41 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Goh, wij hebben een tweedehands Quinny gekocht, maar ik dacht in kinderwagens ligt ook een "echt" matrasje.
Maar het is alleen een stuk schuimrubber en niet al te dik.
Ligt dit aan de Quinny? of is dit bij alle kinderwagens zo?
En kan je dan toch je kindje daar in laten slapen?
Dat is met de meeste kinderwagens. Hier een Mutsy transporter en ook die heeft een dun matrasje.
Maar ze slaapt er nu al bijna 6 maanden in. Bij lange stukken neem ik liever de kinderwagen met bak mee. En als we een klein stukje gaan wandelen of bij boodschappen of familiebezoek klikken we de maxi cosi er op. Ik vind het ideaal. Heb ook een draagzak en die gebruik ik ook wel eens maar omdat ik nog steeds last van mijn bekken heb is een kinderwagen voor mij makkelijker :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:34:34 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_102623911
wij hadden hem achteraf gezien niet nodig gehad, ding zag er ook nog als nieuw uit toen we hem verkochten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:47:48 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102624861
Ik zette de maxicosi altijd gewoon dwars op de winkelwagen, dan blijft ie hangen en kun je je boodschappen er gewoon onder kwijt...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_102625030
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:01 schreef tweeoogje het volgende:
Psssst Isla, in Vraag&Aanbod heeft Cooki net een maxi cosi gratis af te halen geplaatst.. In Limburg op te halen..
Bedankt voor de tip! Maar een Maxicosie krijgen we van mijn broer. Die heeft m ook niet meer nodig. Blijkt dat ze ook nog wat draagdoeken hebben die ze zonder succes hebben gebruikt, dus die kan ik fijn uitproberen. Het werd me vandaag allemaal ff teveel, kennen jullie dat? Mijn vent is keihard aan het werk om van zijn bedrijf een succes te maken, hij werkt dus ook s'avonds en in de weekenden. Dus ik ben alles aan het regelen (naast mijn eigen werk, ook het huishouden, kinderopvang, administratie) en babyspul aan het uitzoeken en aanschaffen en dat ook nog voor zo min mogelijk geld-en dan is er zoveel keus en zoveel onzin (verkooppraatjes) over wat je wel en niet nodig hebt....kwam allemaal ff op me af en toen zat ik lekker hormonaal te janken. :') Toen hebben we wel even naar kinderwagens gekeken samen en nu weten we ongeveer wat we willen hebben. (fijn dat hij de knoop doorhakte, zag door de bomen het bos niet meer) Waarschijnlijk gaan we op MP rond kijken. Mochten we dat model tegenkomen voor een redelijke prijs, gaan we ervoor. Anders kijken we het in januari eerst even aan.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:57:05 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102625535
Isla, wat heb je eigenlijk allemaal nog nodig? Of waar twijfel je nog meer over?
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:02:27 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102625936
Als je nog kleertjes, een babysleep, een babygym en/of bouncer nodig hebt geef dan even een gil, alles van maat 50 tot maat 68 kan hier weg, allemaal nieuw gekocht, niet het hele dure spul maar er zit ook geen zeeman of wibra bij, gewoon hema, h&m, verder nog wat noppies, stoer, mexx, enz. wel allemaal jongensspul.
Ik hoef geen hoofdprijs te hebben ;)

Edit: ik zie net dat je zwanger bent van een meisje, dat gaat m niet worden met de kleertjes dus :@

[ Bericht 17% gewijzigd door Leandra op 02-10-2011 21:25:45 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102627069
Ohw zó herkenbaar, het door de bomen het bos niet meer zien met al die kinderspullen. Ik heb heel wat hormonale huilbuien gehad omdat ik niet wist wat ik nou allemaal nodig had en wat niet en welke ik dan wilde kiezen en welke niet etc..
Wij hebben de kinderwagen wel heel veel gebruikt, maar de reiswieg niet zo heel veel. Ik heb Timo ook vaak gedragen, ik vond het handig om keuze te hebben. Maar wat anderen ook al zeggen, zonder kinderwagen is het ook echt te doen.
pi_102635635
Bedankt Leandra....maar idd, het is een meisje. Al krijg ik een heleboel kleding via via en dat zijn bijna alleen maar jongens. Krijg waarschijnlijk veel neutrale pakjes (mensen in mijn omgeving mogen voorlopig niet weten wat het wordt, houden we nog even voor onszelf) maar mijn kleine meid mag best een stoer legerbroekje of spijkerbroekje aan hoor... ;) Ben sowieso niet zo van het roze en al die jurkjes en tierelantijntjes. (maar nogmaals, ik zal niet klagen over wat ik krijg!)
Flugel het is niet zo dramatisch dat we financieel helemaal aan de grond zitten hoor, (dat we bijvoorbeeld niet te eten hebben ofzo-dat is pas erg) het kwam misschien erger over dan het is. We moeten gewoon de komende maanden een beetje uitkijken met ons geld en daarom wil ik geen (dure) dingen aanschaffen die we niet nodig hebben. Ik had wat uitzetlijsten van internet en daar staat zoveel op....vraag me af wat je er nou echt van nodig hebt. Gelukkig heeft een vriendin (die moeder is) gister allerlei dingen voor me weggestreept van die lijst. En eerst wist ik niet wat voor kleding zo'n kleintje allemaal nodig hebt, dus ik kocht steeds maar niks. Want moet je nou een stuk of 5 rompertjes in de kleinste maat kopen? Wat nou als je een grote baby blijkt te hebben, zit je met die te kleine dingen? Moet je dan maar meteen ook wat grotere kopen? En hoeveel dan? Of krijg je die vaak cadeau? En moet je een boxpakje kopen? En een pyama? Of slaap een baby in een rompertje? Met of zonder overslagvestje? Of met een deken? Of twee dekens? En is zo'n pakje met sokjes eraan vast handiger? Maar nu weet ik dat wel een klein beetje. Ik vraag me allerlei dingen af: als je een wipstoeltje hebt, heb je dan een box nodig? En andersom? Of een box sowieso, of later pas? Of gebruik je die maar een jaar? En een kinderstoel hoeft toch ook niet meteen? Maar als het geen meegroeistoel is, moet je dan na een jaar alweer een nieuwe kopen? En hoe belangrijk is de kwaliteit van het matras van het ledikant? Bij de Ikea heb je ze voor 10 euro maar ook voor 100. Maar als die van 10 slecht is mag dat toch helemaal niet verkocht worden? Of kun je die na een jaar weggooien? Of moet je afwachten of je kind er erg op ligt te zweten, en dan een duurdere kopen? Moet je een deken en lakens hebben of kun je meteen een slaapzak gebruiken? En als je dan een slaapzak gebruikt kun je dat dekentje voor de wandelwagen gebruiken? Of moet je daar ook weer wat speciaals voor kopen? Onze kleine wordt in de winter geboren, moet ik een jasje kopen? En ik las ergens dat je gewone kleding moet kopen, twee outfits ofzo, om mee naar buiten te kunnen in de eerste maanden. Welke maat dan, daar groeit ze toch zo weer uit? En ik weet niet wanneer ik me goed genoeg voel om naar buiten te gaan. En heb je echt twee kruiken nodig? Is één niet genoeg? En een badcape? Is een handdoek niet goed? Nou ik kan nog wel honderden vragen bedenken en ik verwacht dus niet dat jullie overal antwoord op gaan geven, wou jullie alleen even laten lezen hoe ik dus mezelf gek maak. :') Ik denk dat ik maar niet teveel aanschaf en op het moment dat we die kleine hebben, maar moet kijken wat ik denk nodig te hebben....
pi_102635975
Isla; zo herkenbaar wat je hierboven schrijft, ik heb ook met vlagen dat ik door de bomen het bos niet meer zie en me afvraag wat ik nu écht nodig heb. Ik denk dat ik wel wat weet van het leven, maar hierin voel ik me soms zo onzeker, ook door die stomme hormonen hoor. Ondertussen heb ik wel een modus gevonden en laat ik me niet gek maken door al die uitzetlijstjes, maar kijk ik zelf wat ik denk dat er nodig is. Mocht ik dingen tekort komen zijn deze zo gehaald. Maak je niet te druk, het komt allemaal goed :*
En die kruiken kun je vaak ook huren bij de thuiszorg, gaan wij iig doen ;-)
pi_102639565
o isla :*
Net als poezebeest kan ik bevestigen dat je hierin niet alleen staat! Bij al je vragen hierboven denk ik 'eeehhh...' :@ ik weet er ook helemaal niets van!en hoe ik er achter ga komen weet ik ook nog niet :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:04:16 #49
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102640040
Zelfs als je er al een kindje hebt kin je dat soort vragen hebben.. Nu weet ik dus van e.e.à. Wel dat t onzin is.. Maar toch.. ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:38:35 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102640323
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 08:39:46 #51
5428 crew  miss_sly
pi_102640331
Ik was aan het zoeken, maar kon niet meer bedenken hoe de titel ook alweer was! Thanks BE!
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:47:06 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102640407
Zo herkenbaar Isla ;)

En dan verschilt het ook nog per persoon/baby, hier liggen de draagdoeken ongebruikt in de kast in de hoop dat nr 2 het prettiger vind om gedragen te worden. De hydrofielen heb ik helemaal niet zo vaak gebruikt als anderen die er bij zweren en ook de tummytub is maar 2 keer gebruikt omdat Willem vrij snel met ons samen onder de douche of in bad ging...

En dat het financieel niet altijd even rooskleurig hoeft te gaan heeft iedereen hier wel ervaring mee, vandaar dat ik het ook meer vroeg zodat ik de kasten hier eens door kon spitten. Maar alles hier is ook voor een jungske dus daar heb je weinig aan...
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:48:35 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102640417
Ik ben ook een keer huilend door de winkel gelopen met een lijstje, waarvan ik van de helft geen idee had wat het was en wat het moest doen.

Maar echt, bijna alles wat je nodig hebt kun je voor heel weinig geld of zelfs gratis 2e hands krijgen. Wij hebben onze kinderwagen naar een kringloopwinkel gebracht. Ik hoefde er geen geld meer voor en ik hoop dat iemand anders er nog blij van is geworden. De kinderspullen die ik wel op Marktplaats heb gezet waren echt moeilijk te verkopen. Het is een overkill aan aanbod en het gaat bijna allemaal als nieuw weer de markt op. Om het geld hoef je je nu echt niet zo druk om te maken.
Luiers zijn straks je grootste kostenpost.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:50:38 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102640438
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik was aan het zoeken, maar kon niet meer bedenken hoe de titel ook alweer was! Thanks BE!
Ik ben via lijstjes en nog wat dingen deze uiteindelijk tegengekomen. :)
pi_102640946
Wij hebben de kinderwagen in die 2 weken dat Matthias er nu is maar 1 keer gebruikt. Dat was de eerste week een keer toen ik even naar de brievenbus moest om de geboortekaartjes op de post te doen.Had nog last van stuwing dus vond het niet fijn om hem toen in de draagdoek te dragen. Hij vond de kinderwagen helemaal niks. Nu gebruik ik hem met het mooie weer om hem achter thuis in te laten slapen. Als we weg gaan nemen we altijd de draagdoek.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102641800
Een box heb ik nooit zo gesnapt eigenlijk. Behalve als je huisdieren hebt, dan kan ik me het nut ervan nog enigszins voorstellen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_102641982
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Een box heb ik nooit zo gesnapt eigenlijk. Behalve als je huisdieren hebt, dan kan ik me het nut ervan nog enigszins voorstellen.
Of oudere broers of zussen. Nu kan ik de kleine even wegleggen zonder dat er andere handjes steeds aan hem zitten.
pi_102642025
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Waar legde jij je kind dan neer om te spelen? Op de grond? Dat kan best koud zijn 's winters vind ik en als je even moet plassen o.i.d. is het ook best handig om je kind in een afgebakend stukje te hebben liggen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:32:55 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102642171
Zoonlief heeft vanaf dag 1 in de box gelegen, op de vloer liggen was echt geen optie geweest, ook zonder huisdieren en grotere kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 10:38:28 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102642290
De box was hier opslagruimte voor speelgoed, inderdaad geen grotere kinderen of huisdieren in huis en een warme vloer...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102642338
Wij gebruiken de box hier nu eigenlijk nog niet. Ja de wipstoel staat erin waar ie na de fles even in zit. Maar voor de rest slaapt ie eigenlijk altijd en dat doet ie maar lekker in zijn bed.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:45:16 #62
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_102642484
Ik heb de box dagelijks gebruikt tot mika 1,5 was. ik kan er niet zonder.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:02:36 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102642902
Ik had een box, in het begin gebruikt.. denk wel 2 hele weken niet meer dan een kwartier per dag :')
Wipstoeltje ook nooit gebruikt, ze zat altijd wel bij iemand op schoot of werd vermaakt.
Commode ook nooit gebruikt (op die paar keer na dan) net als de kinderwagenbak (want dat vond ze schijnbaar eng en dus maxi cosi) en babyfoon.

Ik heb zoveel onzin spul gekocht en zou het zo weer doen, ik trap elke keer weer in die verkooppraatjes.
pi_102643347
De box is hier ook alleen nuttig voor speelgoedopslag geweest.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 11:20:30 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102643382
Wipstoeltje heb ik dan wel weer veel gebruikt, dat stond bij ons in de keuken. Isa vond het heerlijk om erin te liggen en te spelen met de babygym of gewoon te kijken naar mij tijdens het koken :P Babyfoon gebruik ik nu nog... Babybadje hebben we geleend, maar nauwelijks gebruikt.

Zo zie je maar, het is heel moeilijk om te zeggen of iets wel of niet nodig is... Het is zo vreselijk persoonlijk :)
pi_102644581
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Waar legde jij je kind dan neer om te spelen? Op de grond? Dat kan best koud zijn 's winters vind ik en als je even moet plassen o.i.d. is het ook best handig om je kind in een afgebakend stukje te hebben liggen.
Kleed op de grond, klaar. En als ik even ging plassen, koffie zetten oid liet ik ze vaak gewoon liggen hoor. En anders sjouwde ik ze mee. Ook geen probleem
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:01:36 #67
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102646349
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:58 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Kleed op de grond, klaar. En als ik even ging plassen, koffie zetten oid liet ik ze vaak gewoon liggen hoor. En anders sjouwde ik ze mee. Ook geen probleem
Hier komt ook een dik kleed op de grond en dat moet maar voldoen.
Wij hebben gewoon geen plaats voor een box :N Daarbij in heel veel landen kennen ze geloof ik geeneens het bestaan van een box dus het zal bij ons wel zonder lukken.
Hier ook geen "extra" kinderen en geen huisdieren.

Verder heb ik dingen zoals een badje, tummytub + standaard van marktplaats gehaald. Bedje eveneens. Laken + dekbedovertrekset ook. (ff goed wassen en ik heb er geen problemen mee)
Verder een beetje speelgoed (wel nieuw) en kleertjes maat 50/56 en 62. Maar ook niet overdadig veel.
2 flesjes (waarvan 1 nog in zo'n gratis babypakket)
Aankleedkussen en hoezen heb ik wel nieuw gekocht, dat is meer een gevoel denk ik.

Kinderwagen heb ik tweedehands van marktplaats.

Ik denk maar zo hij blijft hier heel zijn leven :9 dus ik heb nog genoeg tijd om vanalles te kopen, zoveel ik wil en/of zoveel ik kan :P
Rayen 2½ jaar!
pi_102646584
Ik heb net een box besteld...vloer vind ik vies en koud, altijd haren erop, stof, zooi van de tuin..
Wipstoel heb ik ook, weet niet of ik het ga gebruiken...het leek me wel handig als we in de zomer buiten zitten bij de konijnen hok O+

Kinderwagen kreeg ik kado..maar zou het ook kopen :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:46:26 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102647555
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:01 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Hier komt ook een dik kleed op de grond en dat moet maar voldoen.
Wij hebben gewoon geen plaats voor een box :N Daarbij in heel veel landen kennen ze geloof ik geeneens het bestaan van een box dus het zal bij ons wel zonder lukken.
Hier ook geen "extra" kinderen en geen huisdieren.

Verder heb ik dingen zoals een badje, tummytub + standaard van marktplaats gehaald. Bedje eveneens. Laken + dekbedovertrekset ook. (ff goed wassen en ik heb er geen problemen mee)
Verder een beetje speelgoed (wel nieuw) en kleertjes maat 50/56 en 62. Maar ook niet overdadig veel.
2 flesjes (waarvan 1 nog in zo'n gratis babypakket)
Aankleedkussen en hoezen heb ik wel nieuw gekocht, dat is meer een gevoel denk ik.

Kinderwagen heb ik tweedehands van marktplaats.

Ik denk maar zo hij blijft hier heel zijn leven :9 dus ik heb nog genoeg tijd om vanalles te kopen, zoveel ik wil en/of zoveel ik kan :P
Ik moest even heel hard lachen. De tegenstrijdigheid in dit berichtje :D
Zo van: in veel landen kennen ze niet het bestaan van box. Denk je dat die landen wel van zoiets als een tummytub met standaard gebruik maken? :D
pi_102647677
Bij ons in Zweden :P kennen ze idd geen box. Is ook nauwelijks te koop. Vinden ze ook zielig, een baby in een kooitje
pi_102647747
Wij hebben onze wandelwagen ongebruikt verkocht, Niels vond het vreselijk om er in te liggen/ zitten.
En de box stond er alleen voor de sier :Y) De tummytub was wel een succes :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinkly op 03-10-2011 14:07:55 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:04:24 #72
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102648091
quote:
12s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:46 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik moest even heel hard lachen. De tegenstrijdigheid in dit berichtje :D
Zo van: in veel landen kennen ze niet het bestaan van box. Denk je dat die landen wel van zoiets als een tummytub met standaard gebruik maken? :D
Hahaha je ziet ik gebruik mijn argumenten alleen wanneer ik ze nodig heb.
Haha nu moet ik om mijn eigen lachen >:) :9
Rayen 2½ jaar!
pi_102648145
_O- _O-
Mafketeltje!

We hebben een tummytub uit MP voor 5 euro's...een standaard lijkt me wel handig hiervoor of niet? ik zag ze bij de HEMA. Zou het passen?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:07:02 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102648181
TJ :D

bitterend, ik zette de tummytub gewoon in het babybadje (dat op standaard stond ;) )
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 14:07:44 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102648211
eigenlijk best een raar woord... tummytub - buikemmer :P
pi_102648269
Asy haha handig :D maar is de buikemmer (lol) niet ipv een badje?? moet ik ook een badje nu kopen ? :?
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 14:11:05 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102648322
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef bitterend het volgende:
Asy haha handig :D maar is de buikemmer (lol) niet ipv een badje?? moet ik ook een badje nu kopen ? :?
Je moet uiteraard ook nog een badje... als je de lijsten mag geloven :P Wij hebben nooit een buikemmer (blijft leuk :P ) gehad, badje geleend maar ook zelden gebruikt.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:11:26 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102648336
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef bitterend het volgende:
Ik had ze allebei :D
Maar dat komt omdat ik ze geleend had van mijn zusje ;)

Ik deed Harry altijd in de tummytub. Mijn man gebruikte liever het badje.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:11:43 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102648343
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:05 schreef bitterend het volgende:
_O- _O-
Mafketeltje!

We hebben een tummytub uit MP voor 5 euro's...een standaard lijkt me wel handig hiervoor of niet? ik zag ze bij de HEMA. Zou het passen?
Hej ik heb er ook 1 voor 5 euro *O* haha
Daarna enkele weken later toch nog een badje gekocht (ook voor 5 euro met standaard) omdat ik ergens las dat sommige baby's niet fan waren van een tummytub 8)7

quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Asyniur het volgende:
TJ :D

bitterend, ik zette de tummytub gewoon in het babybadje (dat op standaard stond ;) )
Hier blijft die ook goed staan op de standaard van het badje wat ik daarna kocht.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Sjeen het volgende:
eigenlijk best een raar woord... tummytub - buikemmer :P
Misschien was het eerste kindje wat een "testcase" was voor de tummytub een beetje een "vetje".
Die kon niet verder dan zijn buik erin 8)7 :9
Rayen 2½ jaar!
pi_102648415
Het gewone badje is hier nog steeds volop in gebruik :Y

Tummytub, omdat het de tummy van de moeder nabootst toch?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102648427
Hahaha omg...waar moet ik al die spullen zetten straks :')

ohja daar was de box toch voor? :+ *)
pi_102648489
oh, het is dus eigenlijk een soort baarmoederemmer.

Wij hebben een badje gekocht en de tummy tub gaan we lenen/krijgen van een vriendin.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 14:16:54 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102648550
ok... nooit over nagedacht. Nu ben ik vooral van het praktische, dus als ik een kindje wil wassen, denk ik niet zo snel na over het simuleren van een baarmoeder 8-)
pi_102648580
quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef Kyara het volgende:
baarmoederemmer.
:D :9
pi_102648593
beetje schudden met die emmer om het wiegen na te bootsen
pi_102648606
Als mama en papa komen neem ik ze naar babypark........daar heb ik een paarse badje gezien met standaard O+ O+ inclusief thermometer!
maar ik dacht ik heb al een baarmoederemmer heb geen bad nodig...wel dus *O* *O* *O*
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:19:06 #87
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102648626
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik zette de maxicosi altijd gewoon dwars op de winkelwagen, dan blijft ie hangen en kun je je boodschappen er gewoon onder kwijt...
Precies! Als je toch met de auto boodschappen gaat doen, zou ik echt m'n kind niet uit de mc halen en in de doek doen. Gewoon mc uit de auto halen en op het wagentje zetten! Superhandig!

Wij gebruiken de wagen heeel veel, maar ook de Zapp-extra icm de MC, ideaal karretje!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102648725
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:18 schreef bitterend het volgende:
Als mama en papa komen neem ik ze naar babypark........daar heb ik een paarse badje gezien met standaard O+ O+ inclusief thermometer!
maar ik dacht ik heb al een baarmoederemmer heb geen bad nodig...wel dus *O* *O* *O*
*O*
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:36:17 #89
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102649167
Ohw Bitterend leuk een paars badje O+
Ikzelf vond een zilveren badje ook altijd leuk.
Of zilver met paars :9
Rayen 2½ jaar!
pi_102649247
ik ben op zoek naar een witte. Maar dat is niet zo moeilijk :+
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:43:42 #91
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102649381
quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:39 schreef Kyara het volgende:
ik ben op zoek naar een witte. Maar dat is niet zo moeilijk :+
:N Ik heb een witte, was very easy, zeg maar.
Wel met een zwarte standaard, gewoon omdat ik het mooi vind en tegenkwam :9
Maar had liever een zilveren gehad, maar die krengen zijn nog best heel prijzig
Rayen 2½ jaar!
pi_102649423
pi_102649518
zilver is trouwens ook wel erg mooi O+
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:49:31 #94
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102649546
quote:
Ohwww kwijllllllll :9~ O+ O+ echt mooiiiii

ik heb alleen de knuffel Zebra :P
Rayen 2½ jaar!
pi_102649931
Een tummytub is echt onmisbaar!!! als wasmand
pi_102649965
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ohwww kwijllllllll :9~ O+ O+ echt mooiiiii

ik heb alleen de knuffel Zebra :P
Die heb ik nog niet!!!!
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 15:08:44 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102650160

Ook al zo'n ding waarvan ik het nut nooit helemaal begrepen heb...
pi_102650189
ja, die snapte ik ook niet helemaal Sjeen.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 15:10:16 #99
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102650218

quote:
Oogjes, oortjes, neusje: watten en wattenstaafjes zijn onmisbaar en belangrijk voor hygiëne. De combibox is bedoeld voor het veilig en hygiënisch opbergen van watjes en oortips voor uw kindje. Met een speciaal vakje zijn de oortips eenvoudig te scheiden van de watjes. De combibox wordt standaard geleverd met watjes en oortips.
Wij introduceren vanaf april 2010 de combibox incl. gratis neuspompje.
En ik heb volgens mij nooit wattenstaafjes en watten gebruikt voor Isa... Arm verwaarloosd kind :o
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 15:11:40 #100
5428 crew  miss_sly
pi_102650259
Ik vond de tummytub in het begin heel fijn. Deed ik in de keuken in de gootsteen. Wegens ruimtegebrek had ik dan weer geen klein babybadje met standaard ofzo, dus toen ze te groot werd voor de tummytub, ging ze in het grote bad.

Tummytub is ook heel geschikt om een plasje op te vangen als plaszakjes niet werken: gewoon kind bloot in de tummytub voor de tv zetten :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')