abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 15:12:32 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102650286
Kijk, ik ben voor multifunctionele toepassingen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 15:12:51 #102
5428 crew  miss_sly
pi_102650297
Is het voor watten en wattenstaafjes :o ? Ik vroeg het me al af. Nooit gebruikt ook, die dingen :N
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102650305
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n ding waarvan ik het nut nooit helemaal begrepen heb...
Nu weet ik waar hij voor is!!!!!!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_102650360
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:10 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

En ik heb volgens mij nooit wattenstaafjes en watten gebruikt voor Isa... Arm verwaarloosd kind :o
Wattenstaafjes mogen toch ook niet eens? Watten alleen gebruikt om de thermometer mee schoon te maken.

Box is hier wel redelijk veel gebruikt (maar hadden we voor een paar tientjes van MP). Ook als opruimplek voor speelgoed, maar dat vond ik toch ook wel heel handig :) Toen ze eenmaal kon kruipen, vond ze de box niet leuk meer.

Wipstoeltje hebben we vrijwel nooit gebruikt. Gelukkig hadden we t cadeau gekregen :)
pi_102650393
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:10 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

En ik heb volgens mij nooit wattenstaafjes en watten gebruikt voor Isa... Arm verwaarloosd kind :o
lol!!!
Het is idd een dure stuk plastic met geen enkel nut!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 15:16:51 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102650406
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:13 schreef Tally het volgende:

[..]

Nu weet ik waar hij voor is!!!!!!
ik gebruikte 'm om alle shampoo, douchespul en cremezooi in te stallen in de caravan :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102650442
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:11 schreef miss_sly het volgende:

Tummytub is ook heel geschikt om een plasje op te vangen als plaszakjes niet werken: gewoon kind bloot in de tummytub voor de tv zetten :P
_O- _O- _O-
Had ik nooit achter jou gezocht :9
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102650724
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik gebruikte 'm om alle shampoo, douchespul en cremezooi in te stallen in de caravan :P
Hij ligt onder in de kast omdat ik niet wist waar hij voor was.
pi_102650748
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond de tummytub in het begin heel fijn. Deed ik in de keuken in de gootsteen. Wegens ruimtegebrek had ik dan weer geen klein babybadje met standaard ofzo, dus toen ze te groot werd voor de tummytub, ging ze in het grote bad.

Tummytub is ook heel geschikt om een plasje op te vangen als plaszakjes niet werken: gewoon kind bloot in de tummytub voor de tv zetten :P
Bij mijn ouders deden we Stan altijd gewoon in de gootsteen zonder tummy tub (hebben we toch tot een maand of 9 gedaan). De eerste 2-3 maanden hebben we hem braaf in badje gedaan, hierna is hij gewoon met ons mee in bad/douche gegaan. Op deze manier doen we het nog steeds.

Ook ik denk dat zonder wandelwagen goed te doen is, zelf hebben we de draagzak ook veel gebruikt. De onderste schappen waren niet echt handig maar wel te doen. De box staat op het moment ook alleen nog als speelgoed opslag (toen hij erin kon bewoog hij weinig en was een kleed net zo handig, nu hij kruipt wil hij er niet meer in omdat het te veel beperkt.) De laatste maanden heeft mijn neefje van 2 maanden meer in de box gelegen als Stan het laatste half jaar :)
live your fears, fear your live
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:38:24 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102651128
Ow en box ben ik wel altijd erg blij mee geweest. Zeker omdat mijn spruit erg vroeg kroop en zich overal aan optrok. Zo kon ik hem tenminste nog eens ergens stallen zonder me druk te maken over zijn veiligheid...
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 15:40:19 #111
5428 crew  miss_sly
pi_102651181
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:17 schreef bitterend het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Had ik nooit achter jou gezocht :9
Nou, 3 plaszakjes, een hysterisch kind en vele pogingen om een plasje op te vangen zomaar tijdens het spelen verder was ik er wel klaar mee en dit werkte perfect :P
pi_102651718
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:38 schreef Asyniur het volgende:
Ow en box ben ik wel altijd erg blij mee geweest. Zeker omdat mijn spruit erg vroeg kroop en zich overal aan optrok. Zo kon ik hem tenminste nog eens ergens stallen zonder me druk te maken over zijn veiligheid...
precies daarom idd.

Oh en wattenstaafjes gebruik ik voor de dentinox :') en watten idd voor het schoonmaken van thermometer,

Oh en wagen gebruik ook veel.
Alleen doek was hier niks geweest (mijn doeken zijn eigenlijk mijn miskopen :') maar das vooral ook omdat ik niet goed kan knopen en ze dus ook niet snel pakte. Ging pijn doen aan mn schouders ook, maar ligt dus aan de ongeoefenheid)
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:09:14 #113
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102652007
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:02 schreef bitterend het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet!!!!
Die kreeg je bij CZ verzekeringen, past wel bij die paarse lijn :9
Hij lijkt wel op die zebra, ik zal later eens een foto nemen
Rayen 2½ jaar!
pi_102652594
Alles wat we hebben gekocht is bij ons actief gebruikt.
Alleen het bad maar de eerste paar weken. Tummytub hadden we niet.
Commode gebruiken we nu nog, evenals de wagen. De box was leuk tot 10 maanden, daarna wilde hij zelf bepalen waar hij heen wilde en diende hij vooral als opslagplaats.
Het wasbakje met de twee vakken is ideaal voor luieruitslag. Een bakje voor het uitspoelen van de poep en de tweede voor het schone water (met weer een schoon washandje) billendoekjes deden hem dan echt te veel pijn ;(
Het wattenbakje is niet gebruikt. Maar die zat bij het badpakket.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:36:37 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102652949
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n ding waarvan ik het nut nooit helemaal begrepen heb...
Mij is verteld dat het is om te wassen op de commode. Vuil water aan de ene kant, schoon aan de andere.
Nooooooit gebruikt.
*Spuit11

Tub ook niet, bij Sasha mocht het niet in eerste instantie vanwege gebroken sleutelbeen en daarna was hij al te groot. :D
pi_102653169
Tub heb ik bij X ruim 1,5 jaar lang gebruikt, V haat douchen/ badderen dus dat is even in het water dippen in de tub en klaar... Werkt ook veel fijner vind ik dan een normaal badje.

De box bij de eerste weinig gebruikt, V speelt graag ergens waar zijn zus niet overal zegt dat hij het anders moet doen of dat ze hem gaat helpen. De box is bij hem dus wel echt heel handig.
Plus gewoon heel veilig, hij trekt zich overal aan op.

Kinderwagens vind ik niets, ik heb ze wel. :)
Ik vind een buggy dan toch minder fijn, als ik met wagen de deur uit ga dan met de buzz.
Bij X heb ik de zapp alleen gebruikt als ik naar oma ging of als oma weg ging met X.
pi_102669125
Sofie gaat nog steeds in de tummy tub. In het badje heeft ze denk ik een keer of 10 gelegen. De emmer vindt ze veel fijner.
Box zit ze de ene dag wel in, andere niet. Het maakt haar helemaal niet uit. Aangezien ze echt alles in haar mond stopt is het soms wel wat veiliger voor haar in de box. Dan moet ik eerst even goed opruimen of stofzuigen voor haar veiligheid.

Kinderwagen gebruiken we ook regelmatig, maar ook een Bondolino en ringsling.

verder ben ik lid van de spelotheek. Kost geen drol (hier tenminste) en zo kan Sofie eerst speelgoed uitproberen.
*poef* nu is het weg
pi_102674301
Isla, je vragen zijn zo herkenbaar!

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:40 schreef IslaBonita het volgende:
Want moet je nou een stuk of 5 rompertjes in de kleinste maat kopen?
Aan maat 50/56 kun je je geen buil vallen. Kleinere rompers heb je zo erbij gekocht. Het is wel fijn om genoeg rompers te hebben, want het kan zijn dat je meerdere keren per dag moet verschonen. Bij de Hema verkopen ze goedkope rompers in verpakkingen van 7 of 10 stuks. En rompers kun je ook heel goedkoop tweedehands krijgen. Ik doe ze vaak gratis bij kleding die ik verkoop. Je mag wat mij betreft alle rompers die ik voor Ivan en Lena had gratis hebben.

quote:
Wat nou als je een grote baby blijkt te hebben, zit je met die te kleine dingen?
Koop niet kleiner dan 50/56, zou ik zeggen. Het blijft wel een probleem, want je baby kan tussentijds ook ineens groeispurten hebben en maten overslaan (of er juist heel lang in blijven hangen).

quote:
Of krijg je die vaak cadeau?
Daar kun je niet zomaar vanuit gaan. Bij Ivan kregen we veel speelgoed, bij Lena juist weer kleding. Als je iets nodig hebt, vraag het dan aan de kraamvisite! Iedereen blij: jij hebt wat je nodig hebt en zij hoeven niet na te denken over een cadeau.

quote:
En moet je een boxpakje kopen?
Nee, nergens voor nodig. Hooguit schattig en misschien handig voor in de draagdoek vanwege niet opstropende kleding.

quote:
En een pyama?
Niet nodig. Pasgeborenen slapen de hele dag en zachte kleertjes zijn sowieso het fijnst.

quote:
Of slaap een baby in een rompertje?
Dat is in het begin meestal niet warm genoeg. Ivan en Lena hadden twee laagjes aan, namelijk een romper en een shirtje eroverheen. Ze sliepen ook nog onder een deken en laken. De deken kun je eventueel dubbelvouwen en je kunt het bedje voorverwarmen met een kruik.

quote:
En is zo'n pakje met sokjes eraan vast handiger?
De meesten vinden het onhandiger. Ik vind ze wel schattig maar geen toegevoegde waarde hebben. Oké, sokken kunnen snel afglijden, maar je kunt ook gewoon fijne sokken zoeken. Er zijn vast wel ouders met goede tips hier. (Ik ga altijd voor Hemasokken en die glijden altijd af.)

quote:
Ik vraag me allerlei dingen af: als je een wipstoeltje hebt, heb je dan een box nodig? En andersom?
Lastige vraag. Het wipstoeltje heb ik hier niet meteen gebruikt maar na een paar weken. Ik vond en vind het een fijn ding en wipstoeltjes zijn niet duur. Vooral op Marktplaats kun je ze goedkoop vinden. Zo rond de 6 maanden ging ik de wipstoel intensiever gebruiken omdat Ivan en Lena nog niet goed konden zitten en ik ze zo rechtop kon zetten voor het geven van eten. De wipstoel gebruik nu bij Lena (9 maanden oud) nog steeds intensief, maar dat zal niet heel lang meer duren. Ik vond het in ieder geval gewoon een fijn plekje om haar even in te parkeren, een welkome afwisseling op het vele platliggen.

quote:
Of een box sowieso, of later pas? Of gebruik je die maar een jaar?
Een box heb je echt niet nodig. Mijn beide kinderen hebben er met plezier in gelegen, maar Lena leg ik nu altijd op de grond op een kleed. Ik houd haar altijd goed in de gaten maar ga ook gerust even naar het toilet. Soms zet ik haar eerst even in de wipstoel als ik iets in een andere ruimte wil gaan doen. In geval van nood kan ik haar ledikant gebruiken (maar wij wonen gelijkvloers). Voor Ivan heb ik de box in ieder geval tot ongeveer 1 jaar intensief gebruikt. Daarna vond ik het al gauw te beperkend voor hem worden en voelde het als een gevangenis. Voor Lena gebruiken we de box nu al niet meer.

Weet je wat ook fijn is in het begin? Een aankleedkussenhoes om een voedingskussen doen. Dan heb je een mooi loungeplekje voor je baby. Maar ik weet niet of je een voedingskussen aan wilt schaffen (is ook helemaal niet nodig). Het is wel iets wat je eventueel aan de kraamvisite kunt vragen.

quote:
En een kinderstoel hoeft toch ook niet meteen?
Bijna iedereen is positief over de Ikeastoel en die is erg goedkoop. Je hebt echt geen meegroeistoel nodig. Ivan zit nu - hij is nog geen 2 jaar oud - ook met liefde in een gewone stoel, eventueel op een kussen. Een meegroeistoel kan trouwens een aardig cadeau zijn om voor de 1e verjaardag te vragen.

quote:
En hoe belangrijk is de kwaliteit van het matras van het ledikant? Bij de Ikea heb je ze voor 10 euro maar ook voor 100.
Moeilijke vraag waarop ik je geen antwoord kan geven. Ik heb voor een tussenoplossing gekozen: een Ikeamatras dat me dik en stevig genoeg leek.

quote:
Moet je een deken en lakens hebben of kun je meteen een slaapzak gebruiken?
Wij zijn beide keren vrij snel met een slaapzak begonnen en de deken werd hier al gauw niet meer gebruikt, maar er zijn ook kinderen die wel lekker onder een deken blijven liggen. Dit is volgens mij typisch een 'hangt er helemaal vanaf wat voor kindje je hebt'-vraag (al geldt dat voor de meeste vragen). Je moet sowieso regelmatig een nieuwe slaapzak kopen in een grotere maat. Ik zou denk ik eerst beginnen met een wiegenlakentje en wiegendeken (die zijn ook goedkoper en eventueel zelfs groot genoeg in het begin voor in een ledikant).

quote:
En als je dan een slaapzak gebruikt kun je dat dekentje voor de wandelwagen gebruiken?
Ja, waarom niet? Het maakt niet uit wat je gebruikt, als je kindje het maar warm genoeg heeft. Ik denk dat de meeste ouders geneigd zijn hun kind te warm in te pakken trouwens.

quote:
Onze kleine wordt in de winter geboren, moet ik een jasje kopen?
Ik gebruikte voor Lena een jasje vooral als ze bij me in de draagdoek zat. Voor buiten de draagdoek had ik een skipak.

quote:
En ik las ergens dat je gewone kleding moet kopen, twee outfits ofzo, om mee naar buiten te kunnen in de eerste maanden. Welke maat dan, daar groeit ze toch zo weer uit?
Zoals ik eerder al zei zou ik beginnen met 50/56. En inderdaad, daar groeien ze als het goed is gauw weer uit.

quote:
En ik weet niet wanneer ik me goed genoeg voel om naar buiten te gaan.
Dat kun je niet voorspellen. Je kunt nu ontzettend fit zijn maar er na de bevalling slecht aan toezijn, bijvoorbeeld door veel bloedverlies. Ik had de eerste keer een paar dagen nodig om weer fatsoenlijk te kunnen lopen en de tweede keer stond ik meteen naast mijn bed en was ik volop aan de wandel.

quote:
En heb je echt twee kruiken nodig? Is één niet genoeg?
Ik heb er hier altijd maar één gebruikt en die was niet strikt noodzakelijk, maar ik zou toch 2 kruiken in huis halen. Als je kindje problemen heeft om op temperatuur te blijven dan wil je daar meteen iets aan kunnen doen. Je kunt overwegen een kruik van een ander over te nemen en zelf een nieuwe sluiting te kopen i.v.m. de veiligheid.

quote:
En een badcape? Is een handdoek niet goed?
Een badcape heb je helemaal niet nodig, maar ik vond een wikkeldoek zelf wel handig en fijn (en een badcape is een goedkope wikkeldoek). Zoiets is echt een heel aardig iets om cadeau te vragen. Je kunt trouwens ook Hema-tegoed cadeau vragen, daar ga je véél plezier van hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 04-10-2011 00:22:49 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:13:30 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102677033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:17 schreef Claudia_x het volgende:

De meesten vinden het onhandiger. Ik vind ze wel schattig maar geen toegevoegde waarde hebben. Oké, sokken kunnen snel afglijden, maar je kunt ook gewoon fijne sokken zoeken. Er zijn vast wel ouders met goede tips hier. (Ik ga altijd voor Hemasokken en die glijden altijd af.)

Voor afzakkende sokjes: ik zweer bij haarelastiekjes. Heb er indertijd een hele berg gekocht. Moet ik wel even zoeken maar ik stuur je met liefde een aantal op.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:17:04 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102677062
Ik deed gewoon sokjes of slofjes over de voetjes van het pakje.

Een kinderstoel kun je ook prima kopen tegen de tijd dat je kindje kan zitten, voor die tijd staat hij vooral in de weg ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:28:03 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102677173
Wij deden de jongens gewoon in een emmer in bad. Een gele. En ja, daar is wel een foto van ergens. :+ het badje hebben we echt heel lang gebruikt. Toen ze konden zitten zette ik het bad in de douchebak en gingen ze daar in. Wij hebben geen 'grotemensenbad'

En de kinderwagen/wandelwagen is echt veel gebruikt. Sterker nog, volgens mij wordt ie nog steeds gebruikt. :P als ik nu weer eennwagen moest kopen zou ik zo'n enorme scandinavische kopen waar ze met twee nog rechtop in kunnen zitten en slapen *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102677327
Bij de Kruidvat heb je ook vaak babyspullen in de aanbieding. Zo hebben we daar een buggy gekocht voor 35 euro. Een wipstoeltje voor 20. En vaak hebben die ook kinderstoelen voor 40 tot 50 euro. En sommige dingen hoef je niet meteen te kopen. Zoals je leest is iedereen weer anders en doet iedereen het op zijn eigen manier. Je moet alleen nog achter komen wat jouw manier is ;)
pi_102678536
Jeetje meiden, wat ben ik onwijs blij met jullie tips en adviezen! Clau, bedankt dat je toch op al mijn vragen bent ingegaan... Ik word er een stuk rustiger van! :)
Heb nu geen tijd om op alles in te gaan, maar in ieder geval allemaal ontzettend bedankt!!!! :* :* :*
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:32:26 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102679879
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, 3 plaszakjes, een hysterisch kind en vele pogingen om een plasje op te vangen zomaar tijdens het spelen verder was ik er wel klaar mee en dit werkte perfect :P
wat is een plaszakje?

:@
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:49:10 #125
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_102680268
Isla, iets dat ik bij een tweede anders zou doen is de maten waarin ik kleding kocht. Op het moment dat Stef er was zat hij zo'n beetje in maat 50/56, maat 50 zat goed of, bij kleiner vallende kleding iets krap. Maat 56 was wat groot, maar als je mouwtjes en pijpjes omslaat kan dat príma. Nouja, dus toen was Stef twee weken oud en graaiden we telkens een beetje mis qua kleding: te weinig dus. Nieuw spul gehaald, maat 56. En daar was hij na 2 weken uit en moest ik als een gek maat 62 gaan kopen :') Tot aan maatje 80 ongeveer ging er hier gemiddeld een maat per maand doorheen. Nu weet ik dat Stef een bonkie is en dat andere kindjes dat niet zó sterk hadden, maar aan de hand hiervan heb ik wel al bedacht dat ik bij een tweede niet elke maat meer ga kopen. Maatje 56 ga ik aanschaffen, en daarna 68. Maat 50 en 62 ga ik overslaan, en daarna zien we wel hoe snel het gaat qua groei.

Jij kunt natuurlijk prima je eigen ding doen, maar ik wilde vooral even als tip meegeven dat je niet per sé elke maat die er is hoeft te kopen. Bij Stef doe ik nu nog steeds ook te grote kleding aan als het een beetje netjes zit, dan heb je er gewoon veel langer plezier van. Keding die precies pas is kunnen ze maar heel eventjes aan voor het alweer te klein is..
[/enorm verhaal]
3!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:51:50 #126
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_102680336
Ohja, en staar je niet te blind op maten, sommige merken vallen kleiner, andere groter. Ik had wat leuke kledingstukken in maat 62 gekocht die hij uiteindelijk nauwelijks aan heeft gehad, omdat ik er pas toen Stef maat 62 paste achter kwam dat het éigenlijk meer als een 56'je viel. Zonde van je geld, als je dingen vooruit koopt af en toe even passen, ookal denk je dat het nog te groot is ;)
3!
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:07:56 #127
5428 crew  miss_sly
pi_102680789
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

wat is een plaszakje?

:@
Senna had een blaasontsteking en haar urine moest worden onderzocht. Dus moest er urine opgevangen worden, maar met een kind in de luiers valt dat niet mee. Daar hebben ze dan hele 'handige' zakjes voor die je op moet plakken. Een crime om te plakken en nog erger om eraf te halen, zoals je je kunt voorstellen. En dan zat er tot 3 keer toe niets in het zakje, omdat het een beetje los was gegaan en dan het plasje toch in de luier terechtkomt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:37:07 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102681660
Oh! Nou, dan vind ik jouw uitvinding erg handig!
pi_102682434
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:37 schreef Aventura het volgende:
Oh! Nou, dan vind ik jouw uitvinding erg handig!
Bij jongentjes werken die zakjes over het algemeen toch wat handiger :)
live your fears, fear your live
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:07:21 #130
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102682656
Ja, dat kan ik me voorstellen, dan werkt zo'n emmer misschien wel onhandiger: straaltje recht omhoog zo de emmer uit!

Daar sta je als onervaren moeder niet bij stil, dat je voor die ukjes ook weleens urine gaat moeten inleveren. Ik had echt geen idee.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:08:19 #131
5428 crew  miss_sly
pi_102682691
Ik had het stiekem gepikt van Stiemie, daravan had ik een foto gezien van Linde in het badje voor hetzelfde ;)

En bij jongetje zal het zeker fijner werken, maar ik vond het ook vooral heel naar dat het zo pijnlijk was, het eraf halen.
pi_102682791
Ik vond die pakjes met sokken eraan dus wel handig, inderdaad omdat sokken altijd uitgaan. En ook boxpakjes vond ik wel handig. Rompertje aan, boxpakje aan, klaar. Toen ze wat ouder was heb ik een vriendin die goed kan breien lief aangekeken, en die heeft slofjes gebreid die tot iets over de enkels komen, en dan met een touwtje zodat je ze op het enkeltje kon vastbinden. Ideaal.

Voor naar buiten gaan, had ik van mij kraam trouwens geleerd dat je baby altijd één laagje meer aanmoet dan jij (meestal in de vorm van een dekentje, als ze zo heel klein zijn).

En bij rompertjes: koop er een paar met korte (of geen) mouwen, en een paar met lange mouwen. Dan kun je in praktijk merken wat je het prettigst vindt. Dat wisselt volgens ook nogal per persoon (en per kind).
pi_102682954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:38 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje meiden, wat ben ik onwijs blij met jullie tips en adviezen! Clau, bedankt dat je toch op al mijn vragen bent ingegaan... Ik word er een stuk rustiger van! :)
Heb nu geen tijd om op alles in te gaan, maar in ieder geval allemaal ontzettend bedankt!!!! :* :* :*
Die uitzetlijst duizelde mij ook. Het is ongelooflijk hoe snel je als je kindje er eenmaal is expert wordt! Dat komt wel goed. En je leert vanzelf wel wat je fijn vindt en wat niet. Er zijn ook wel dingen die ik achteraf anders had gedaan, maar dat gevoel hoort erbij. En alle kindjes zijn anders.

Ik zou trouwens niet bij voorbaat al maten overslaan. Ivan ging sneller door andere maten heen dan Lena. Dat weet je tevoren niet. Sla gewoon niet te groot in vantevoren en koop tweedehands, dat zijn de beste tips die ik je kan geven. Kleding in de kleine maatjes is vaak nog erg mooi.

Anyway, stel gerust je vragen, dan kunnen wij tenminste nog iets betekenen voor de wereld met onze triviale kennis. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102683063
Claudia, thanks jou uitgebreide antwoorden maken nog een mama heel erg blij.

En ook al wordt dit mijn tweede, mijn oudste is al zo oud dat ik een hele hoop praktische dingen al lang weer vergeten ben. Sowieso valt mij al op dat een aantal zaken nu ook heel anders zijn dan een aantal jaren geleden dus in die zin is het ook wel weer 'nieuw'.
pi_102683655
Over kleren, Rienk is zo een die alle maten minstens 2 maanden heeft aangehad. Ik heb juist extra bijgekocht, omdat ik nu wel eens afwisseling wil ;)
(Hij heeft maat 80 bijvoorbeeld van mei tot september aangehad :') )
pi_102683814
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het stiekem gepikt van Stiemie, daravan had ik een foto gezien van Linde in het badje voor hetzelfde ;)

En bij jongetje zal het zeker fijner werken, maar ik vond het ook vooral heel naar dat het zo pijnlijk was, het eraf halen.
Hier zelfde verhaal. Tip kwam van stiemie en werkt als een tiet. Wel zorgen voor schone voetjes en niet net als ik een koekje boven het plasje laten eten want dat schiet niet op :+

Er zijn hier al veul plasjes zo opgevangen :D (inmiddels niet meer nodig ivm zindelijk kind maar soit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben geen badje ivm de ruimte die het inneemt en ik heb ook geen badstandaard ofzo voor de tub. Gewoon de tummytub in de gootsteen en eventueel op de vloer in de badkamer bij een wat groter kind. Ging prima hier. Toen ze iets groter werd ging ze gewoon in het gewone bad en ze gingen allebei ook al vrij snel mee douchen met ons.

Oudste is nu 2 en zit al een tijdje niet meer in de kinderstoel, ook dat gaat heel prima eigenlijk.

maar goed, dan moet je wel een kind hebben waar dat bij kan. Als je kind meer van het klimmen en stunten is dan is wat langer vastzetten misschien toch wel fijn.

Matrasje hebben wij van Ikea, geloof een middenmoter, zo een van 30 euro. En een bedje van Hensvik. Ik weet niet waar je ergens woont? Maar wij doen ons bedje Hensvik en het matrasje binnenkort weg, zou je eventueel best over mogen nemen, net als de maxicosi over een paar maanden, een wat oudere, maar in goede staat en nooit ongelukken mee gehad, omslagdoeken en dergelijke heb ik ook nog, badcapes, tummytub, badzitje, speelkleed de hele reut. Ohja en kleertjes heb ik nog, heul veul kleertjes voor wehnag :7
De ervaring met babyspullen is inmiddels dat je het zo gek en zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Wij hebben nu bij de tweede ook zero budget maar denk tweedehands, denk kringloop en denk creatief en dan komt t heus goed en kun je bergen geld besparen.
:)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:56:43 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102688429
Claudia bedankt! Ik ben ook blij met je antwoorden. :*
pi_102736960
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:26 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Joh, hoe vaak heb je iets van de onderste plank nodig?
Gewoon even door je knieën en dan kun je er bij en anders vraag je om hulp.
Ik kan nooit bij de bovenste planken (zowel met als zonder kind) en vraag ook gewoon even iemand in de buurt...
"Hallo vakkenvuller! :W Ik heb een kind gekregen, ook al heb ik daar eigenlijk de financiële middelen niet voor. Maar ik wou het zo graag, dus moest en zou het er komen. Ik kan dus geen kinderwagen betalen dus moet ik me behelpen met een onhandige draagdoek. Zou u voor mij dat blik tomatensaus uit het onderste schap willen pakken, want mij lukt het niet met mijn draagdoek. Bedankt! ^O^ "
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:50:57 #139
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737127
Tomatensaus is echt veel te rechts. Tofu lijkt me logischer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:51:23 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102737139
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:46 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

"Hallo vakkenvuller! :W Ik heb een kind gekregen, ook al heb ik daar eigenlijk de financiële middelen niet voor. Maar ik wou het zo graag, dus moest en zou het er komen. Ik kan dus geen kinderwagen betalen dus moet ik me behelpen met een onhandige draagdoek. Zou u voor mij dat blik tomatensaus uit het onderste schap willen pakken, want mij lukt het niet met mijn draagdoek. Bedankt! ^O^ "
Hallo, ik ben een eikel en ik zou eigenlijk hier weg moeten blijven, maar omdat ik het leuk vind om andere mensen te irriteren ben ik hier. :X
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:52:23 #141
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737177
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:51 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hallo, ik ben een eikel en ik zou eigenlijk hier weg moeten blijven, maar omdat ik het leuk vind om andere mensen te irriteren ben ik hier. :X
Hij heeft gewoon een punt. Als je al geen kinderwagen kunt betalen, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind. :{.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:53:28 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102737222
jullie weten zeker niet wat die draagdoeken kosten? O-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102737233
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een punt. Als je al geen kinderwagen kunt betalen, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind. :{.
Het schijnt een 'recht' te zijn... ;(
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:56:44 #144
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737325
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:53 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Het schijnt een 'recht' te zijn... ;(
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:58:04 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102737384
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou, dat punt is dan nu gemaakt, hoog tijd om een nieuw punt te zoeken! :)
pi_102737410
ja en dan graag elders
:W
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 15:59:05 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737416
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, dat punt is dan nu gemaakt, hoog tijd om een nieuw punt te zoeken! :)
Een breinaald heeft een goed punt?
pi_102737494
Er kwam laatst een doek van 500 euro plus voorbij. Ik heb goedkopere kinderwagens gezien hoor :D

Cooki, die smiley _O-
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:02:12 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102737556
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een breinaald heeft een goed punt?
:o Scherp! :Y

Whehehehe, ik zei scherp... :')

Is 't nu klaar dan? Pretty please? O-)
pi_102737594
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Scherp! :Y

Whehehehe, ik zei scherp... :')

Is 't nu klaar dan? Pretty please? O-)
Is goed, coño. Ik ga weer verder... :W

Liefs,
100% Tukker
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:05:09 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102737686
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:03 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Is goed, coño. Ik ga weer verder... :W

Liefs,
100% Tukker
*;
pi_102737700
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:00 schreef Vlindur het volgende:
Er kwam laatst een doek van 500 euro plus voorbij. Ik heb goedkopere kinderwagens gezien hoor :D

Cooki, die smiley _O-
google is my friend :Y
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 16:07:04 #153
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102737749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:00 schreef Vlindur het volgende:
Jeetje! :D WAT ERG ZEG! :D. HOE JE DAT OOIT MOET KOPEN ALS JE AL GEEN KINDERWAGEN KUNT BETALEN!!111 EINZ.....

Doei.
pi_102743039
hahaha mijn kinderwagenpark was 700 euro bij elkaar.
Mijn doekenwaarde over de 2000 _O-
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 oktober 2011 @ 19:19:26 #155
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102744165
Als mijn vrouw met een doek van meer dan 20 euro aan komt kakken, krijgt ze zo'n harde rechtse dat ze em voor het bloeden kan gebruiken.
pi_102744703
Heb jij een vrouw dan? Je lijkt me een zeer onaangenaam persoon om mee samen te moeten leven.

Ik vind de draagdoek en de SSC een mooie aanvulling op de kinderwagen/buggy ^O^
pi_102745207
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:19 schreef Kreator het volgende:
Als mijn vrouw met een doek van meer dan 20 euro aan komt kakken, krijgt ze zo'n harde rechtse dat ze em voor het bloeden kan gebruiken.
ik moest lachen :@ wat erg.

*gaat zich schamen
:)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:48:04 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102745328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik moest lachen :@ wat erg.

*gaat zich schamen
Ja, de gedachte aan een doek van 20 euro is ook erg grappig _O-

hoewel ik totaal geen verstand van draagdoeken heb
pi_102745351
Eindelijk snap ik de vrouwen die de prijskaartjes er in de winkel al afhalen :D
pi_102745385
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, de gedachte aan een doek van 20 euro is ook erg grappig _O-

hoewel ik totaal geen verstand van draagdoeken heb
Denk dat je het best redt met 20 euro als je een paar hydofielluiers aan elkaar naait :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:49:34 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102745421
Moet je wel kunnen naaien, anders ligt je koter zo ook op de onderste schap.... :+
pi_102745476
*gaat mee schamen
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:50:44 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102745479
nou ja, ik snap de aversie tegen de draagdoekverheerlijking wel hoor. :@ en om dan gelijk iemand als onaangenaam te bestempelen...
pi_102745604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:50 schreef debuurvrouw het volgende:
nou ja, ik snap de aversie tegen de draagdoekverheerlijking wel hoor. :@ en om dan gelijk iemand als onaangenaam te bestempelen...
Denk je dat deze gasten daar enig benul van hebben dan?
Ze denken dat je met een draagdoek een sloeber bent die geen kinderwagen kan betalen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 19:53:41 #165
5428 crew  miss_sly
pi_102745634
quote:
Ik haal dat er verder nergens uit, eigenlijk.
pi_102745655
quote:
Heb je zijn post uberhaupt wel gelezen _O-
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:56:25 #167
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102745787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Denk je dat deze gasten daar enig benul van hebben dan?
Ze denken dat je met een draagdoek een sloeber bent die geen kinderwagen kan betalen.
dat ging over de OP denk ik ;) en het is natuurlijk ook vrij raar om te zeggen, nee hoor, je hebt geen wagen nodig, koop maar een (stapel) draagdoek. Persoonlijk had ik mijn wagen niet willen missen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:56:54 #168
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102745812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:54 schreef octopussy het volgende:

[..]

Heb je zijn post uberhaupt wel gelezen _O-
ja. En ook begrepen dat ie alleen de OP heeft gelezen.
pi_102745957
Dus als iemand zegt dat ie zijn vrouw in elkaar slaat wanneer ze een draagdoek koopt dan lijkt dat jou wel een aangenaam persoon? Daar doelde ik namelijk op met mijn opmerking.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:02:26 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102746069
mja, op de rest van Fok! zijn de omgangsvormen íetsje anders dan hier. Ik til er iig niet zo zwaar aan.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:04:25 #171
5428 crew  miss_sly
pi_102746168
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat ging over de OP denk ik ;) en het is natuurlijk ook vrij raar om te zeggen, nee hoor, je hebt geen wagen nodig, koop maar een (stapel) draagdoek. Persoonlijk had ik mijn wagen niet willen missen.
Maar er worden hier dus verschillende meningen gegeven, varierend van absoluut wel een kinderwagen nodig tot niet nodig, met een doek lukte alles ook prima.

Ik zie in dit topic echt geen verheerlijking van doeken, eigenlijk :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:10:35 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102746463
Beetje buiten oud komen en je kent kreator dan wel :D!

Ik moest lachen :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:14:12 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102746625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar er worden hier dus verschillende meningen gegeven, varierend van absoluut wel een kinderwagen nodig tot niet nodig, met een doek lukte alles ook prima.

Ik zie in dit topic echt geen verheerlijking van doeken, eigenlijk :)
het zal mijn eigen aversie zijn waarschijnlijk. :@ geen geld (over) hebben voor een wagen (die zeker tweedehands niet duur hoeven zijn) en wel een dure draagdoek overwegen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:16:36 #174
5428 crew  miss_sly
pi_102746731
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het zal mijn eigen aversie zijn waarschijnlijk. :@ geen geld (over) hebben voor een wagen (die zeker tweedehands niet duur hoeven zijn) en wel een dure draagdoek overwegen.
Een draagdoek hoeft ook niet belachelijk duur te zijn. Voor een euro of 60-80 heb je een prima draagdoek. En je hebt er helemaal niet meer dan één nodig. Een goede tweedehands kinderwagen zal misschien toch wel wat duurder zijn?

Ik had wel een kinderwagen, maar heb hem zelden gebruikt en als ik hem alleen voor mezelf had gehad, had ik hem vrijwel direct weggedaan, wegens ruimtegebrek. Maar mijn ouders en schoonmoeder die regelmatig oppasten, wilden wel liever de kinderwagen, dus was het goed dat hij er was.

Maar waarom heb je er een aversie tegen?
pi_102746759
Volgens mij geldt voor beide opties dat je wel ergens goedkoop een tweedehandsje vandaan kan halen. Een draagdoek is iets gemakkelijker als leenobject, maar wel weer moeilijker om mee leren om te gaan.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:18:15 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102746804
Doeken heb je ook niet duur :+

En ook met weinig budget kun je beiden doen :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:20:29 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102746904
oh niet tegen de draagdoek op zich hoor. Dat had ik zelf wel willen weten toen mijnese klein waren. Maar meer de algehele tendens dat als je een draagdoek hebt je een betere ouder bent ofzo.
Nogmaals, het is míjn interpretatie, ligt blijkbaar nogal gevoelig voor me. :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:21:06 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102746935
Ik heb trouwens naast voor mezelf omdat ik er wel de toegevoegde waarde van inzie ook bewust voor moeders.
Zo kan ze straks met haar parkinsons toch zittend ( ze mag niet lopen met hem ..) veilig de baby vasthouden. Omdat ik hem dan kan vastknopen :)
pi_102746986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar hoe kom je er bij dat mensen met doeken geen geld (over) hebben voor een wagen?
Ik heb ook een Quinny Buzz en een Zapp , ik vind het gewoon echt niet fijn in gebruik.
Ik voel mij beperkt door dat ding met de meeste dingen die ik onderneem.

Het gaat denk ik zelden om een budget.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:24:53 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747111
ik heb het nu over de OP hè. De start van dit hele topic.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:24:57 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102747112
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
pi_102747113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:20 schreef debuurvrouw het volgende:
oh niet tegen de draagdoek op zich hoor. Dat had ik zelf wel willen weten toen mijnese klein waren. Maar meer de algehele tendens dat als je een draagdoek hebt je een betere ouder bent ofzo.
Nogmaals, het is míjn interpretatie, ligt blijkbaar nogal gevoelig voor me. :)
Ik snap je wel hoor. Ik krijg ook wel eens de kriebels wanneer er lyrisch wordt gedaan over een bepaald iets in OUD. Dat men dan de nadelen niet eens wil erkennen en een beetje doorslaat.

Wat evenstar zegt dus _O-
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:27:48 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102747233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vinden :@

ik bedoel maar, wat is rapley nou weer....
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:28:09 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102747243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
P'cies

Ik ben ontaarde moeder, and proud of it! :+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:30:41 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747356
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:27 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vinden :@

ik bedoel maar, wat is rapley nou weer....
iets wat mijn kinderen niet fijn vonden. En ik heb ze uitermate liefdevol gladgepureerde happies gevoerd, wél zelfgekookt, dat dan weer wel. :+ Rapley is het geven van voedsel in zijn oorspronkelijke vorm, of wellicht ietsje gesneden. maar niet gepureerd.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:31:49 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747415
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

P'cies

Ik ben ontaarde moeder, and proud of it! :+
nou ja, dat vind ik dan ook weer raar. :@ waarom ben je ontaard als je doet wat bij jullie past? dat vind ik net zo raar als die betere ouder houding eigenlijk :@
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:28 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102747483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, dat vind ik dan ook weer raar. :@ waarom ben je ontaard als je doet wat bij jullie past? dat vind ik net zo raar als die betere ouder houding eigenlijk :@
Volgens anderen ontaard he ;)

Ik werd er vroeger ook verdomd onzeker van allemaal, maar ik merk dat ik met Willem heel snel volwassen ben geworden in het ouderschap en ben er trots op dat ik tegenwoordig m'n eigen ding doe zonder mezelf schuldig te voelen over eventuele tekortkomingen, die heb ik namelijk sowieso...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:57 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102747504
Ieder zijn ding toch? Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.

Kyara rapley is het eten in stukjes aanbieden en zelf laten eten ipv voeren :+

Doen wat voor jou goed voelt!! Je wordt mama en je lief papa!
durf te vertrouwen op je instinct ! En "foutjes" maken mag! Daar leer je van.
pi_102747577
Ik trek me niet zoveel aan van wat hoort en wat niet...ik heb 1 doek gekocht om te kijken of het bij ons zou passen maar heb ook een kinderwagen.
En we hebben een box, en een commode en een ledikant. Het is gewoon wat ik denk dat handig is voor ons...tijd zal het leren wat overbodig was en wat niet..
Rapley heb ik over gelezen maar niet echt in verdiept.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:41:08 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747842
Foutjes maken mag? :D ik doe niks anders. Ik ben namelijk net een mens! en met vallen en opstaan ontstaat er iets wat voor ons werkt, en werkte. Ik ben echt superonzeker en had geen internet om op terug te vallen. dus tja. wist ik veel.

Maar ik ben blij met hoe het gaat, wat het ouderschap met míj gedaan heeft. onvermoede talenten! en onvermoede tekortkomingen. Maar dat wat ik doe, kies en beslis doe ik met liefde. Voor die drie jongens. zo hadden wij ook een Box, commode, ledikant, maar ook een wieg. en die Box had ik niet willen missen. Even "opbergen" had ik gewoon echt nodig.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:53:25 #191
5428 crew  miss_sly
pi_102748524
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?

Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen op :@ naar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
pi_102748569
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:55:33 #193
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102748638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?

Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen op :@ naar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....

Volgens mij ging het meer om de zweem van veroordeling die er bij sommigen inzit.
pi_102748679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
een Bugaboo is een must hoor :6 :7

:P

Volgens mij moet ieder doen waar ze het fijnst bij voelen toch O+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:00:37 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102748866
Daarom ook de " ". Want ik vind het geen foutjes.. Ik ben het geheel mrt je eens!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:01:30 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102748907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:

daar gaat het helemaal niet over. Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)
pi_102748953
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zeker waar.
Al moet ik wel zeggen dat ik het verschil tussen hele goedkope kinderwagen en de duurdere echt wel merk in robuustheid, gebruiksgemak en natuurlijk design. Een middenweg werkte voor mij het beste.

Ik moet even gniffelen bij de gedachte aan kinderwagenmeetings waar we dan gezellig met z'n allen elkaars kinderwagen gaan proberen en tips en trucs uitwisselen :')
pi_102749038
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:55 schreef flugeltje het volgende:
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....

Volgens mij ging het meer om de zweem van veroordeling die er bij sommigen inzit.
En die zit er beide kanten op, of je bent de stoere ontaarde moeder die voor zichzelf opkomt, of je bent de vage fanatieke wollensok die zichzelf volledig wegcijfert. Ertussen in kan niet.
Tenminste zo lijkt het altijd in dit soort discussies.
Ik heb de wagen geen seconde gemist, maar dat maakt mij nog geen betere moeder dan degene die de draagdoek niks vinden. Maar als ik dat hier vertel zou ik mezelf beter voelen? Is dat wat mensen daarin lezen?
Volgens mij probeerden de dragende moeders gewoon aan te geven dat zij het rijden niet gemist hebben. Zoveel mensen, zoveel manieren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:04:26 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102749046
LOL! kijk, deze klap je echt vet handig in, en dan koop ik daar deze jas bij, kleurt lekker ook bij de bekleding! en dan doe je een crossoverthestreetbackflip de stoep op. mijn favoriete rijstijl
pi_102749087
Veroordeling? Als we elkaar érgens met fluwelen handjes aanpakken is het hier wel. Misschien zouden we júist eens wat directer moeten zijn, dan kan er ook niets meer tussen de regels worden doorgelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')