Mij ook, maar het zal wanneer het vorm krijgt wel duidelijker wordenquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:39 schreef remlof het volgende:
De regels zijn mij ook nog onduidelijk.
Zodra er geen nieuwe aanmeldingen meer komenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:18 schreef Rockiejj het volgende:
Google Document is bijgewerkt.
Bij hoeveel mensen beginnen we?
30?
Kan ook, weet alleen niet of dat zo goed werkt..quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 08:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ook mogelijk is, is een ladder in pyramidevorm. Zo kun je sneller klimmen en kun je kiezen uit meerdere mensen om uit te dagen.
1 persoon bovenaan, 2 op trede 2, 3 op trede 3, enz. Je kan alleen mensen uitdagen die een trede boven je staan, en niet twee mensen uit één trede tegelijk uitdagen.
Zie hier een voorbeeld: http://www.tcschiebroek.nl/24/laddercompetities/
Al zeggen we dat we bijvoorbeeld nu tot 31-12-11 spelen, hebben we aan het eind van het jaar een leuke competitie gehad, hebben we 3 maanden gehad om naar de top te stijgen, en heeft iedereen dus ook echt een kans gehad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:40 schreef D. het volgende:
[..]
Zodra er geen nieuwe aanmeldingen meer komen
En zodra er duidelijk is hoe we gaan spelen, en over de plaatsverdeling. En wanneer is het afgelopen? En hoelang mag het spel duren?
Doen we dit?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:11 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Kan ook, weet alleen niet of dat zo goed werkt..
Wat ook gewoon kan, is het volgende:
We maken kleine poules (3/4 personen) en we laten hun eerst poulewedstrijden spelen.
Uiteindelijk heeft dan iedereen evenveel wedstrijden gespeeld. De sterke komen boven aan, en diegene die alles verliezen onderaan, zo krijg je een eerlijke competitie, want voor de #1 is het moeilijker als voor de #30
Ik denk dat het leuke van een ladder juist is dat je niet volgens een schema werkt en je dus ook geen echt begin of einde hebt. De huidige competitie is vrij statisch, er wordt een aantal rondes gespeeld op vaste tijden en aan het eind is er een winnaar, terwijl het bij een ladder juist veel dynamischer is. De truc is dan juist om zo lang mogelijk bovenaan te staan.quote:
nee want je kan iedereen uitdagen die hoger dan jou staat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het gevolg daarvan kan wel zijn natuurlijk dat je iemand 23 keer uit moet dagen, omdat je er niet voorbij komt
In de eerste opzet (die Rockiejj verwijderd heeft zie ik) las ik dat je de persoon 1 plaats boven je uitdaagt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
nee want je kan iedereen uitdagen die hoger dan jou staat?
Dan is er toch geen duidelijkheid wie met wie speelt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:59 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht dat je gewoon iemand boven jou moet uitdagen en als hij verloor verliest hij een punt en ga jij 1 omhoog ofzo.
Ja dat maakt toch niet uit?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Dan is er toch geen duidelijkheid wie met wie speelt?
Krijg je na het versturen van je invite te horen dat je al de zevende bent die hem/haar uitdaagt
Maar goed, ik ben ook maar een ladderleek, dus ik wacht op de 'kenners'
Als je willekeurig uitnodigt en dus stijgt/daalt krijg je dalijk zes mensen op plaats 25 ofzoquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dat maakt toch niet uit?
Als hij dan 7x verliest daalt hij enorm in de lijst.
Dat kan idd. Heb er al eentje gevonden mochten we tot deze keuze komenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:58 schreef Lutte het volgende:
Een hele competitie houden onder de mensen die zich bij de start aan hebben gemeld is een beetje veel werk denk ik?
Ik zou gewoon een willekeurige volgorde maken, namen in een generator of hoe dat heet op internet en puur op geluk
Boeit toch niet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:06 schreef Lutte het volgende:
[..]
Als je willekeurig uitnodigt en dus stijgt/daalt krijg je dalijk zes mensen op plaats 25 ofzo
Als iemand 7 plaatsen daalt stijgen 7 mensen een plaatsje, zonder daar iets voor gedaan te hebben.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dat maakt toch niet uit?
Als hij dan 7x verliest daalt hij enorm in de lijst.
Ik zou denken aan een systeem:quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:08 schreef D. het volgende:
[..]
Als iemand 7 plaatsen daalt stijgen 7 mensen een plaatsje, zonder daar iets voor gedaan te hebben.
Je moet er wel iets voor doen he
Maar het ging nu voornamelijk om een eerlijke verdeling van wie met wie speelt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik zou denken aan een systeem:
Iedereen begint met 0 punten. (of 100 of X, maakt niet uit)
Als je een potje doet en je wint krijg je 1 punt erbij, bij de ander gaat er 1 punt af.
Dus alleen het puntenaantal van de 2 spelers veranderd, en je heb dan 2x2 mensen die op hetzelfde puntenaantal staan maar dat boeit toch niet echt?
't is weer echt FOK! hèquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:20 schreef D. het volgende:
[..]
Maar het ging nu voornamelijk om een eerlijke verdeling van wie met wie speelt.
Bij lukraak iemand uitnodigen werkt dat niet. Bij netjes de persoon boven/onder je wel.
Denk ook dat dat volgens het 'ladder' idee de bedoeling is
Dan moeten we idd met punten werkenquote:Een speler mag alleen andere spelers uitdagen die 2 plaatsen onder hem/haar staan of iedereen die boven hem/haar staat
De volgorde van de lijst bij de start maakt idd weinig uit als we met punten werken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:23 schreef Re het volgende:
[..]
't is weer echt FOK! hè
Zet de lijst vandaag of morgen vast, nieuwe aanmeldingen komen onderaan, je speelt tegen degene die boven je staat. Klaar
We moeten niksquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:26 schreef D. het volgende:
Op Wikipedia staat trouwens weer iets anders zie ik nu
[..]
Dan moeten we idd met punten werken
Zoiets. Of gewoon 1 plaats. Iedereen kan wel eens geen tijd hebben of per ongeluk op vakantie gaan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:05 schreef Re het volgende:
Als je na 3 dagen niet reageert zak je 10 plaatsen oid?
Dat en dat je maar 1 spel tegelijk kan spelen voor de laddercompetitie. Het aantal gewonnen spelletjes en/of punten kunnen altijd nog als sidenote bijgehouden worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben het eens met Lutte en Re. Hou het zo simpel mogelijk, geen punten, gewoon een ranglijst van 1 t/m zoveel. Wil je omhoog, dan moet je degene boven je verslaan. Kun je hoogstens nog als extra regel maken dat je een uitdaging van iemand onder je moet aannemen, en anders automagisch zakt ofzo. Om inactieve spelers eruit te mikken.
Puntensysteem is juist veel makkelijker dan een ranglijst waarbij mensen je uitnodigen gewoon niet accepteren. Als je dan ook een week je mobiel niet hebt oid dan ben je niet meteen al je punten kwijt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben het eens met Lutte en Re. Hou het zo simpel mogelijk, geen punten, gewoon een ranglijst van 1 t/m zoveel. Wil je omhoog, dan moet je degene boven je verslaan. Kun je hoogstens nog als extra regel maken dat je een uitdaging van iemand onder je moet aannemen, en anders automagisch zakt ofzo. Om inactieve spelers eruit te mikken.
Omdat je dan juist mensen niet gaat uitnodigen waarvan je weet dat ze beter dan je zijn. En vice versa, als je een uitnodiging krijgt van iemand waarvan je gaat verliezen, accepteer je dit niet. Daarom laddersysteem.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Puntensysteem is juist veel makkelijker dan een ranglijst waarbij mensen je uitnodigen gewoon niet accepteren. Als je dan ook een week je mobiel niet hebt oid dan ben je niet meteen al je punten kwijt.
Wat is er simpeler dan iedereen begint met 0 punten en als je wint krijg je een punt erbij, als je verliest een punt er af?
Na een paar dagen heb je dan al gewoon een ranglijst.
Met een ladder is er geen twijfel over tegen wie je moet spelen en heb je het minst aantal regeltjes nodig. Ook is het het handigst om bij te houden: je hoeft niet eens te kunnen tellen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Puntensysteem is juist veel makkelijker dan een ranglijst waarbij mensen je uitnodigen gewoon niet accepteren. Als je dan ook een week je mobiel niet hebt oid dan ben je niet meteen al je punten kwijt.
Wat is er simpeler dan iedereen begint met 0 punten en als je wint krijg je een punt erbij, als je verliest een punt er af?
Na een paar dagen heb je dan al gewoon een ranglijst.
Ik vind het juist wel ingewikkelder, je moet persee tegen specifieke personen en hoe het werkt met omhoog/omlaag gaan snap ik ook niet in dat systeem.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met een ladder is er geen twijfel over tegen wie je moet spelen en heb je het minst aantal regeltjes nodig. Ook is het het handigst om bij te houden: je hoeft niet eens te kunnen tellen.
Je speelt tegen degene die boven je staat, win je verwissel je van plaats, verlies je gebeurd er niets.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel ingewikkelder, je moet persee tegen specifieke personen en hoe het werkt met omhoog/omlaag gaan snap ik ook niet in dat systeem.
De lijst is niet realtime hè, dus hoe weet je dan met wie je moet spelen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom rondes? Zo'n ladder kan toch gewoon zonder tijdslimiet doorgaan?
Dit dus.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:00 schreef Lutte het volgende:
Dit is echt te lastig voor me![]()
Als D. iedere ronde even tegen me zegt tegen wie ik moet spelen is het prima
Iedere ronde tegen de speler boven en de speler onder je. Niet zo moeilijk toch?quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:00 schreef Lutte het volgende:
Dit is echt te lastig voor me![]()
Als D. iedere ronde even tegen me zegt tegen wie ik moet spelen is het prima
Als de onderste wint, word er van plek verwisseld. Wint de bovenste, dan gebeurd er niks.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:48 schreef Flitspaal het volgende:
Ik weet niet wat er gebeurt als de onderste van de bovenste verliest.
Zowel als nr. 1 van nr. 2 wint als wanneer hij verliest.
Het gaat om de uitslag per 2 wedstrijden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:48 schreef Flitspaal het volgende:
Ik weet niet wat er gebeurt als de onderste van de bovenste verliest.
Zowel als nr. 1 van nr. 2 wint als wanneer hij verliest.
Sorry, maar in die opzet mag je mij van de lijst halen. Dat is gewoon niet eerlijk en niet leuk. Een goede ranking werkt met een puntentelling.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mij ook.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:30 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Sorry, maar in die opzet mag je mij van de lijst halen. Dat is gewoon niet eerlijk en niet leuk. Een goede ranking werkt met een puntentelling.
Wie zegt dat dit de opzet definitief wordt? Ik gooi er gewoon wat suggesties doorheen, zodat we samen tot een werkbaar systeem komen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:30 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Sorry, maar in die opzet mag je mij van de lijst halen. Dat is gewoon niet eerlijk en niet leuk. Een goede ranking werkt met een puntentelling.
Daarom dus twee wedstrijden per drie dagen wat D. stelde in die link. De ranglijst word dus elke drie dagen geupdate.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:04 schreef MouzurX het volgende:
Ik heb gewoon het idee dat je punten veel makkelijker alles kan regelen dan met een "je moet degene boven je uitdagen " 'o wacht het is nu iemand anders etc"
Of een ander systeem.
Oh, op die manier dus met ronden. Dan neem ik mijn reactie over het gebruik van ronden terug, dit klinkt wel praktisch namelijk.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:07 schreef Maringo het volgende:
[..]
Daarom dus twee wedstrijden per drie dagen wat D. stelde in die link. De ranglijst word dus elke drie dagen geupdate.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:42 schreef D. het volgende:
We kunnen eventueel ook spelen om de plaats op de lijst
We spelen allemaal met een willekeurig iemand, en degene met het hoogst aantal punten komt op 1
Nee, dat is toch oneerlijk voor diegene onder hun?quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:19 schreef picodealion het volgende:
Moeten nieuwelingen niet in het midden beginnen?
Inderdaad.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:37 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Nee, dat is toch oneerlijk voor diegene onder hun?
Dan kom je 2 weken later erbij, maar zit je wel al hoger?
Ik ga nu de indeling random maken (Excel =aselect()) en dan kunnen we van start!quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:25 schreef Re het volgende:
Iig ik verveel me stierlijk dus een begin is welkom
quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:18 schreef Rockiejj het volgende:
https://docs.google.com/s(...)F1a0E&hl=en_US#gid=0
Competitie is gemaakt, als mensen tussen nu en 6-10-11 23:59 joinen, kan dat nog!
Lees even tegen wie je moet, speel het spel, en post het zsm hier!
De competitie:
08. Computergirl - Wendy-Amsterdam 04. remlof - Remlof
Ah, daar staat de mijne automatisch op inderdaad, begrijpelijk!quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:24 schreef Rockfire het volgende:
Merel1808 en ik zijn begonnen![]()
(sorry Merel, je eerste invite geweigerd, omdat ik een random bord niet leuk vind)
Maakt niet uit, het gaat gewoon om hoeveel punten JIJ kan halen, niet wie er wint en wie er verliest. Tegen een moeilijkere speler is het juist leuker, dan kom je lager, en zal je meer winnen!!quote:
Ik ben gistermiddag met een opzet bezig geweest.quote:
Tja, ik heb ook nog mijn twijfels bij de opzet van rockiejj hoor, maar ik wil het wel een poging geven. Eerst ziggy3 even afstraffenquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:58 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben gistermiddag met een opzet bezig geweest.
Nu kom ik uit mijn werk en is mijn opzet genegeerd, een nieuwe gemaakt, al aangenomen, en reeds begonnen.
Jammer! Maar tegen wie moet ik nu dan spelenquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:58 schreef D. het volgende:
[..]
Nu kom ik uit mijn werk en is mijn opzet genegeerd, een nieuwe gemaakt, al aangenomen, en reeds begonnen.
Het enige wat al daadwerkelijk is begonnen is hetgeen je zelf ook voorstelde:quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:58 schreef D. het volgende:
[..]
Wat mij betreft hebben we dus nog gelegenheid om de daadwerkelijke opzet te bespreken. Dat staat los van het opstellen van de eerste ranking toch?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:42 schreef D. het volgende:
We kunnen eventueel ook spelen om de plaats op de lijst
We spelen allemaal met een willekeurig iemand, en degene met het hoogst aantal punten komt op 1
Oeps...... Sorryquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:58 schreef D. het volgende:
[..]
Jouw opzet is aangenomen hoor..quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:58 schreef D. het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb ook geen idee hoe het werkt, maar ik speel nu tegen jou en die pot maken we gewoon afquote:
Invite geaccepteerd. Als mijn tegenstander straks wakker wordt kunnen we los! :pquote:
Meeste punten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:10 schreef Maringo het volgende:
Maar na deze lijst word een ranglijst gemaakt, gaat dat op basis van de meeste punten of het grootste verschil?
Dan wil ik er best in als dat kanquote:Op maandag 3 oktober 2011 23:43 schreef Liquidist het volgende:
Haal mij er eens uit aub. Ik doe alleen mee als het een ranking met punten wordt. Deze opzet vind ik niet zo leuk, sorry.
Met een random bord kun je in principe toch veel meer punten halen? Dan is dat een beetje oneerlijk..quote:
Wil je anders tegen mij? Ik heb ook geen tegenstander meer..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:58 schreef Flitspaal het volgende:
Ik zou van de organisatie wel willen weten tegen wie ik nu moet spelen aangezien mijn tegenstander zich heeft teruggetrokken.
Als de organisatoren geen bezwaar hebben.....quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:05 schreef Tulping het volgende:
[..]
Wil je anders tegen mij? Ik heb ook geen tegenstander meer..
Trouwens, bij een ranking op basis van punten zou wel iedereen op het standaard bord moeten spelen, anders is het idd niet eerlijk! Bij random kan je ziek veel punten halen!
Er zijn al mensen bezig... pico en ik spelen bijvoorbeeld op een random bord. Niet op gelet bij het inviten eigenlijk...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:09 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Als de organisatoren geen bezwaar hebben.....
Ik vind het best.
Maar de opmerkingen over dat het oneerlijk is kloppen wel. Op een random bord haal je makkelijk veel meer punten...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er zijn al mensen bezig... pico en ik spelen bijvoorbeeld op een random bord. Niet op gelet bij het inviten eigenlijk...
Invite is verstuurd. groot monster is mijn id.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:05 schreef Tulping het volgende:
[..]
Wil je anders tegen mij? Ik heb ook geen tegenstander meer..
Trouwens, bij een ranking op basis van punten zou wel iedereen op het standaard bord moeten spelen, anders is het idd niet eerlijk! Bij random kan je ziek veel punten halen!
Dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:52 schreef Tulping het volgende:
Geaccepteerd![]()
Zouden de random potjes anders overnieuw gedaan kunnen worden? Het is een beetje vervelend, maar het lijkt mij wel het eerlijkst..
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:52 schreef Tulping het volgende:
Geaccepteerd![]()
Zouden de random potjes anders overnieuw gedaan kunnen worden? Het is een beetje vervelend, maar het lijkt mij wel het eerlijkst..
Ik heb raptorix uitgenodigdquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:54 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Dit.
Geen random games aub.
Tulping, jij speelt nu tegen Flitspaal, perfect!
Dan zet ik raptorix tegen OA!
Er lopen twee van elkaar losstaande competities. Dat is de andere.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Bart het volgende:
Nou speel ik dit spel niet, maar wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van dit topic ten opzichte van Topicreeks: FOK! Wordfeud competitie
MouzurX heeft voor het einde opgegeven. De stand was 170-281 voor mij.quote:
quote:
quote:
Dit was ook mijn slechtste potje ooit denk ikquote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
Uitslag clumsy clown (Mer_) en PaarsBeestje (PBwfeud): 331-500 in mijn voordeel.
Ik heb nog nooit zo'n hoge score gehad, sorry clumsy
Yep, was een leuk potjequote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:14 schreef computergirl het volgende:
Remlof heeft gewonnen tegen mij Wendy-Amsterdam
386 - 277
.... ik heb nog geen internet op m'n telefoon en wifi op het werk is 'alleen voor zakelijk gebruik'quote:
Heel leuk en aardig, maar nu loop ik ook punten mis hè?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:46 schreef bbfakir het volgende:
Ik heb opgegeven. In het begin ging het lekker maar later niet meer.
.[ afbeelding ]
Heb ik ook al aangedragen.. Mijn spel stopte met nog 17 tiles over.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:54 schreef Lutte het volgende:
[..]
Heel leuk en aardig, maar nu loop ik ook punten mis hè?
Deze ronde is toch alleen maar voor een basale verdeling van de eerste ranglijst? Als je echt beter bent, ga je vanzelf omhoog, je startpositie is alleen iets lager nu.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:19 schreef twinkles het volgende:
[..]
Heb ik ook al aangedragen.. Mijn spel stopte met nog 17 tiles over.
Kan ik winnen wel veegeten! Lijkt me eerlijker dat of opgeven verboden is, of dat je nig een potje mag spelen dat wel wordt uitgespeeld. Of dat t niet om de punten gaat.
Directie..?
Klopt helemaal. Het gaat nu dus niet om het winnen, maar om de punten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Deze ronde is toch alleen maar voor een basale verdeling van de eerste ranglijst? Als je echt beter bent, ga je vanzelf omhoog, je startpositie is alleen iets lager nu.
Maar toch, het is fucking irritant als je doordat iemand bijna niet speelt nu nog maar 165 punten hebt. Er zitten nog 56 tiles in de potquote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Het gaat nu dus niet om het winnen, maar om de punten.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Maar toch, het is fucking irritant als je doordat iemand bijna niet speelt nu nog maar 165 punten hebt. Er zitten nog 56 tiles in de pot
Dus als ik de volgende ronde win en doorga maakt het niet uit dat ik nu minder punten heb dan ik had gehad als het eerste potje was uitgespeeld? Oftewel mijn kans op de eindzege? Want daar doen we het toch voorquote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Deze ronde is toch alleen maar voor een basale verdeling van de eerste ranglijst? Als je echt beter bent, ga je vanzelf omhoog, je startpositie is alleen iets lager nu.
En nog even voor de leuk:quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:13 schreef picodealion het volgende:
picodealion / Litso 383 - 282 ziggyziggyziggy / ziggyziggyziggy
Thanks! Het was zeker een tof potjequote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:01 schreef Flitspaal het volgende:
Tulping-Flitspaal (groot monster) 351-308
Leerzaam potje, gefeliciteerd.
Dat is nou juist waar het me om ging. Ik heb gewonnen, maar met minder punten dan de gemiddelde verliezer omdat mijn tegenstander met 17 tiles over al afhaakte.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Het gaat nu dus niet om het winnen, maar om de punten.
Maar waar vinden we dat document? Kan dat niet gewoon in de OP, eventueel met hulp van een modje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:49 schreef Rockiejj het volgende:
Sorry gasten, ik was er niet, vandaar dat het doc een beetje achter liep, heb nu alles bijgewerkt, en vanavond maak ik ook mijn game af, OA* hoever ben jij al?
Dat ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar waar vinden we dat document? Kan dat niet gewoon in de OP, eventueel met hulp van een modje?
En hebben we wel een Googledoc nodig? Kan het niet gewoon plain text in het topic? Ook handig voor de mobiele lezers.
https://docs.google.com/s(...)F1a0E&hl=en_US#gid=0quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar waar vinden we dat document? Kan dat niet gewoon in de OP, eventueel met hulp van een modje?
En hebben we wel een Googledoc nodig? Kan het niet gewoon plain text in het topic? Ook handig voor de mobiele lezers.
OA - raptorix staat momenteel 207 - 191quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:49 schreef Rockiejj het volgende:
Sorry gasten, ik was er niet, vandaar dat het doc een beetje achter liep, heb nu alles bijgewerkt, en vanavond maak ik ook mijn game af, OA* hoever ben jij al?
Ik kan OP niet aanpassen, zal binnenkort even een goede maken en vragen aan een modje of die hem even wilt aanpassen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat moet andersom zijn. Homedeck heeft van mij gewonnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:43 schreef Maringo het volgende:
Speler 1: Speler 2: Uitslag:
-
Vork / Vork - Homdeck / de-cock 322-314
Er doen 26 spelers mee aan de voorronde. Daarna kunnen nieuwe spelers onderaan aansluiten? Plaats mij in het Doc maar ergens onder positie 26.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:43 schreef Maringo het volgende:
[..]
Speler 1: Speler 2: Uitslag:
-
Vork / Vork - Homdeck / de-cock 322-314
Dudesque / Dudesque - Re / remon5669 306-391
Rockiejj / Rockiejj - L0we / L0we -
Merel1808 / Merel1808 - Rockfire / rockfire 293-365
Computergirl / Wendy-Amsterdam - remlof / Remlof 277-386
picodealion / Litso - ziggyziggyziggy / ziggyziggyziggy 383-282
Robbieh / Robfcg - QTPi / CindyNederhorst 412-259
bbfakir / snorry - Lutte / Lutte 298-349
Flitspaal / Groot Monster - Tulping / Tulping 308-351
clumsy_clown / Mer_ - PaarsBeestje / PBwfeud 331-500
Twinkles / TanteJanne - MouzurX / mauricer1991 281-170
Maringo / MaringoDC - SomePerson / GMVL 361-290
Raptorix / Raptorix - OA / Michel* -
Dat moet Rockiejj aanpassen, ik heb alleen maar copy/paste gedaanquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:03 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat moet andersom zijn. Homedeck heeft van mij gewonnen.
Vork / Vork - Homedeck / de-cock: 314 - 322
Aangepast en ladder gemaakt, wacht nog even op de laatste uitslagen en dan kan de echte laddercompetitie beginnen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:23 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat moet Rockiejj aanpassen, ik heb alleen maar copy/paste gedaan
Oh ik wil graag meedoen. Kan dat nog ?quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:49 schreef L0we het volgende:
Schrijf mij maar uit. Ik heb er geen zin meer in op deze manier...
Uitgeschreven, jammer dat je niet meer mee wilt doen..quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:49 schreef L0we het volgende:
Schrijf mij maar uit. Ik heb er geen zin meer in op deze manier...
Je staat erin!quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh ik wil graag meedoen. Kan dat nog ?
Sinds een een paar dagen verslingerd aan het spel.
Soms leuke winst soms dik verlies.
Elisabed = AnneX
Ik zeg in ieder geval minstens 100 extra punten voor de tegenstander. Lees: ik...quote:Op zondag 9 oktober 2011 00:27 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Aangepast en ladder gemaakt, wacht nog even op de laatste uitslagen en dan kan de echte laddercompetitie beginnen.
Bij de laddercompetitie is resignen geen optie, doe je dit wel, staat er een hoge straf op, weet alleen nog niet wat.. tips?
zelf zat ik te denken aan onderaan beginnen opnieuw, ofzo..
Of 10 plaatsen naar beneden. Verder word er nu toch niet punten gewerkt, toch? Anders ook een walkover voor de ander met bv 300 - 0quote:Op zondag 9 oktober 2011 00:27 schreef Rockiejj het volgende:
Bij de laddercompetitie is resignen geen optie, doe je dit wel, staat er een hoge straf op, weet alleen nog niet wat.. tips?
zelf zat ik te denken aan onderaan beginnen opnieuw, ofzo..
Lijkt me niet, het gaat nu om de rangorde.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:38 schreef Maringo het volgende:
[..]
Verder word er nu toch niet punten gewerkt, toch?
Of resigner -50, tegenstander +50..quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:42 schreef twinkles het volgende:
[..]
Ik zeg in ieder geval minstens 100 extra punten voor de tegenstander. Lees: ik...
En nu?quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:18 schreef Rockiejj het volgende:
Naja, deze keer komen ze er ongestraft mee weg, zodat wij kunnen beginnen!
Ja, nu wel!quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag het nu weer op een random bord? Het gaat immers weer gewoon om winnen.
Ja, maar je kan ook gechallenged worden door picodaleon oid.quote:
Ik mag hopen dat je 2 tegelijk mag doen, maar hoe gaat dat dan precies met plaatsen verwisselen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twinkles en ik zijn van start. Kan ik nu tegelijk degene boven mij uitdagen, of moet ik wachten tot dit potje af is?
Hoi, met picodealion.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:30 schreef AnneX het volgende:
Dus ik wacht maar gewoon af totdat iemand mij "uitdaagt"?
Zal wel niet hé, als laatste /onderste op de lijst.
Ondertussen wil ik wel oefenen hoor !![]()
Groet van Elisabed.
Goed idee!quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:25 schreef Rockfire het volgende:
Invite aan OA - Michel* gestuurd. Misschien is het nuttig om iedereen nog even een PM te sturen dat de echte laddercompetitie is gestart?
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:11 schreef Re het volgende:
Re - dudesque is trouwens 391 - 306 geworden
Organisatie of andere orakels?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kan ik nu tegelijk degene boven mij uitdagen, of moet ik wachten tot dit potje af is?
Ik heb je nu uitgenodigd, als ik jou versla, kom ik op jouw plek terecht (1 naar boven) en jij op de mijne (1 naar beneden). Of ik moet het helemaal verkeerd begrepen hebben?quote:
Ik had zelf degene boven mij uitgenodigd, en werd daarna uitgenodigd door degene onder mij. Dus ben al met 2 potjes bezig!quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Organisatie of andere orakels?
Ik heb het gezien en we zijn al begonnen. En hoe. Ik heb op mijn beurt dudesque uitgenodigd.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:49 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik heb je nu uitgenodigd, als ik jou versla, kom ik op jouw plek terecht (1 naar boven) en jij op de mijne (1 naar beneden). Of ik moet het helemaal verkeerd begrepen hebben?
Je mag alleen degene boven je uitdagen he.. Voor jou dus WordFreud..quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:02 schreef AnneX het volgende:
En ik heb al twee mensen uitgenodigd.
Die zullen vavavond welreageren...???
Ja, al win jij nu van diegene boven je, maar verlies je van diegene onder je, blijf jij staan, en draaien diegene die met jou speelden om, simpel!quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:52 schreef twinkles het volgende:
[..]
Ik had zelf degene boven mij uitgenodigd, en werd daarna uitgenodigd door degene onder mij. Dus ben al met 2 potjes bezig!
hmm.. dus je kunt beter 1 potje tegelijk spelen. Nu moet ik in 1x2 potjes winnen, anders ga ik niet eens omhoog in de ladder.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:05 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Ja, al win jij nu van diegene boven je, maar verlies je van diegene onder je, blijf jij staan, en draaien diegene die met jou speelden om, simpel!
Ik heb bijna verloren van degene onder me. Als ik nu dus nog snel degene boven me uitnodig, dan kan dat en dan heb ik kans niet te zakken?quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:05 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Ja, al win jij nu van diegene boven je, maar verlies je van diegene onder je, blijf jij staan, en draaien diegene die met jou speelden om, simpel!
Valt wel mee hoor. Eerst even wachten op een antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:10 schreef twinkles het volgende:
Uitslag tantejanne - wendy-amsterdam 462 - 329
Heb nog 2 letters bij het potje met ziggy maar die last zo te lezen een lange pauze in om zo niet te zakken.. Handige spelregels
En geweigerd, ik speel niet op een random bord, dat vind ik stom. Ik heb je een nieuwe invite gestuurd met een gewoon bord.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:31 schreef Maringo het volgende:
Je mag dus alleen degene direct boven je uitnodigen?
Al gelezen
Rockfire uitgenodigd.
Dankje, ik speel liever ook op een normaal bord.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:00 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En geweigerd, ik speel niet op een random bord, dat vind ik stom. Ik heb je een nieuwe invite gestuurd met een gewoon bord.
Een of andere reden :pquote:Op maandag 10 oktober 2011 23:28 schreef MouzurX het volgende:
O stom ik dacht dat die vorige challenge uit de competitie kwam en niet uit de ladder..
Ben gestopt nadat ik echt 100+ achter stond tegen een tegenstander die om de een of andere reden iedere tripple kon pakken die enigszins te halen viel.
Maar ik ben ook niet goed dus op zich is helemaal beneden beginnen niet zo'n probleem.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:49 schreef vancroba het volgende:
Kan ik nog inschrijven?
vancroba-vancroba
Merci
Beide erbij.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:07 schreef Lonaa het volgende:
D.,
Mag ik ook met de laddercompetitie meedoen, alsjeblieft?
Is er al een updeeted lijst? Want volgens mij moet ik twinkles nu weer uitdagen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:21 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
[..]
Beide erbij.
Mensen, stel nou eens wat minder vragen en speel gewoon, jullie zien het vanzelf!!
Idd. Ik wil wel spelen maar heb al tegen degene boven en onder mij gespeeld. Dus ik wacht op doorvoeren van de uitkomsten..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:21 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
[..]
Beide erbij.
Mensen, stel nou eens wat minder vragen en speel gewoon, jullie zien het vanzelf!!
Dit is volgens mij niet de meest recente lijst, want OA - Michel* stond boven mij, daarom ben ik nu ook tegen hem aan het spelen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:06 schreef tomtomaat het volgende:
1 PaarsBeestje - PBwfeud 500
2 Robbieh - Robfcg 412
3 Re - remon5669 391
4 remlof - Remlof 386
5 picodealion - Litso 383
6 Rockfire - rockfire 365
7 Maringo - MaringoDC 361
8 Tulping - Tulping 351
9 Lutte - Lutte 349
10 clumsy_clown - Mer_ 331
11 Homdeck - de-cock 322
12 Vork - Vork 314
13 Flitspaal - Groot Monster 308
14 Dudesque - Dudesque 306
15 bbfakir-snorry 298
16 Merel1808 - Merel1808 293
17 SomePerson - GMVL 290
18 ziggyziggyziggy - ziggyziggyziggy 282
19 Twinkles - TanteJanne 281
20 Computergirl - Wendy-Amsterdam 277
21 QTPi - CindyNederhorst 259
22 Rockiejj - Rockiejj 249
23 MouzurX - mauricer1991 170
24 OA - Michel* 0
25 Raptorix - Raptorix 0
26 Wordfreud - EvertK nieuw
27 AnneX - Elisabed nieuw
28 tomtomaat - FSTEO
29
30
Kan er nog iemand bij?
Ok, maar dit was de laatste lijst die ik in het topic kon vinden...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:13 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Dit is volgens mij niet de meest recente lijst, want OA - Michel* stond boven mij, daarom ben ik nu ook tegen hem aan het spelen...
En in deze competitie kan er altijd iemand bij, je sluit dan gewoon onder aan de lijst aan. Maar dan moet je dus wel even de meest recente lijst hebben
Dit is de laatste lijst: https://docs.google.com/s(...)F1a0E&hl=en_US#gid=0quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:41 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Ok, maar dit was de laatste lijsr die ik in het topic kon vinden...
Dus als jij van hem wint en ik verlies van hem, zak ik dan meteen 2 plaatsen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef Rockfire het volgende:
Ik heb zojuist met 338 - 285 gewonnen van Maringo - MaringoDC (die staat onder mij), als ik de regels goed heb begrepen zak ik dus in ieder geval niet
Op dit moment ben ik ook nog bezig tegen OA - Michel* (die staat boven mij), ik sta nu 69 punten voor, maar er zijn nog 14 stenen over dus er kan nog vanalles gebeuren. Hopelijk weet ik mijn voorsprong vast te houden
Ja, want jij bent slechter als hem, en hij slechter als die ander, dus jij ook.. (globaal gezien)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:03 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dus als jij van hem wint en ik verlies van hem, zak ik dan meteen 2 plaatsen?
Hoe kan iemand anders die ook aanpassen, want ik wil eigenlijk dat nog 2 mensen deze aan kunnen passen..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:44 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Dit is de laatste lijst: https://docs.google.com/s(...)F1a0E&hl=en_US#gid=0
Maar die kan alleen Rockiejj aanpassen, dat is dan weer niet zo handig...
Via de share-knop rechtsboven kun je meer mensen toevoegen die rechten hebben om het document aan te passen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:11 schreef Rockiejj het volgende:
Hoe kan iemand anders die ook aanpassen, want ik wil eigenlijk dat nog 2 mensen deze aan kunnen passen..
Danku!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ik zie in het bestandje dat mijn WF naam "niet bekend is. Die is ook Lonaa
ja verdorie nog aan toe.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:23 schreef Flitspaal het volgende:
Vork (Vork) vs. Flitspaal (groot monster) 372-383
Zwaar bevochten, heftige pot.
Hele wedstrijd achter Vork aan gelopen vanwege zijn pikstart met SLANGEN.
Feli, je bent gestegen!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:23 schreef Flitspaal het volgende:
Vork (Vork) vs. Flitspaal (groot monster) 372-383
Zwaar bevochten, heftige pot.
Hele wedstrijd achter Vork aan gelopen vanwege zijn pikstart met SLANGEN.
Je hebt een PMquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:34 schreef Rockiejj het volgende:
Ik ben volgende week weg, dus ik wil eigenlijk nog 2 mensen die het document kunnen veranderen, vrijwilligers?
Je zit niet bij elkaar in de poule, je speelt alleen tegen mensen die een niveau boven of onder je staan.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:45 schreef picodealion het volgende:
Meteen met remlof in een poule, nee dankje.
Ja, had ook gekunt.. Wil je meedoen of niet?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Hmm. Het leek me leuk hier aan mee te gaan doen, maar dit is niet zoals een laddercompetitie werkt. Een laddercompetitie werkt met niveau's, anders ga je vastlopen op den duur.
Na de voorrondes had dit systeem in werking gezet moeten worden:
Niveau 1: PaarsBeestje
Niveau 2: Robbieh - Re
Niveau 3: remlof - picodealion - rockfire
Niveau 4: Maringo - Tulping - Lutte - clumsy_clown
Niveau 5: Homdeck - Vork - Flitspaal - Dudesque - bbfakir
Niveau 6: Merel1808 - SomePerson - ziggyziggyziggy - Twinkles - Computergirl - QTPi
Niveau 7: Rockiejj - MouzurX - OA - Raptorix - Wordfreud - AnneX - tomtomaat
En zo verder bij nieuwe aanmeldingen. De regels zijn dan simpel. Om te stijgen moet je iemand uitdagen van één niveau hoger. Wanneer de uitgedaagde niet bezig is met een wedstrijd, is hij verplicht de uitdaging te accepteren. Doet hij dit niet, verliest hij automatisch zijn plek aan de uitdager. Het is hier alleen natuurlijk lastig te controleren of je bezig bent of niet. Zou in een systeempje bijgehouden moeten worden oid.
?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:47 schreef AnneX het volgende:
Waar blijven jullie nou?
* zit er helemaal klaar voor, scant woordenboeken en online hulp.
:pquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nou ja, dan daag ik degene boven mij gewoon weer uit. Hee, die ken ik ergens van!
Hmm ja, dat is natuurlijk wel een nadeel van deze vorm. Als je allebei niet stijgt blijf je tegen elkaar spelen. In een piramidevorm kun je dan nog altijd een ander uit de trede boven je uitdagen...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nou ja, dan daag ik degene boven mij gewoon weer uit. Hee, die ken ik ergens van!
Goed gespeeld!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:03 schreef Rockfire het volgende:
Oh en zojuist heb ik met 369 - 304 gewonnen van OA - Michel*Ik stijg dus wel en kan dus iemand anders uit gaan dagen
Uploaden naar bijvoorbeeld tynypic.com en de link met [img] erin plakken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:31 schreef twinkles het volgende:
Spannend potje afgerond met someperson DMVL!
Dmvl 338 - TanteJanne 373
Hoe plak ik eigenlijk een screenshot op mijn pad in een bericht mocht t nodig zijn ? Hij staat dan bij mn fotos, dan doe ik foto kopieren maar alsik m hier wil plakken lukt dat niet. Iemand ervaring?
Ging idd wel lekker.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:18 schreef vancroba het volgende:
Verloren tegen TomTomaat met 269-453
Volgens mij is dat AnneX - Elisabedquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Vooruit, ik sluit wel onderaan aan. Da_Sandman - JasperV_. Wie staat er nu voorlaatste en mag ik uitdagen?
Heb je al genoeg man? Anders mag je mij er wel bij doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:34 schreef Rockiejj het volgende:
Ik ben volgende week weg, dus ik wil eigenlijk nog 2 mensen die het document kunnen veranderen, vrijwilligers?
Spreadsheet tot dit punt bijgewerkt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:28 schreef picodealion het volgende:
Spreadsheet moet vaker worden geupdate.
Liep er vaak achteraan maar net eerder mn laatste lettertjes kwijt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het scheelde niet veel, maar Twinkles heeft weer van me gewonnen.
[ afbeelding ]
In de spreadsheet staat GMVL en jij hebt het over DMVL, welke van de twee is het?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:31 schreef twinkles het volgende:
Spannend potje afgerond met someperson DMVL!
Dmvl 338 - TanteJanne 373
Hoe plak ik eigenlijk een screenshot op mijn pad in een bericht mocht t nodig zijn ? Hij staat dan bij mn fotos, dan doe ik foto kopieren maar alsik m hier wil plakken lukt dat niet. Iemand ervaring?
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:37 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Spreadsheet tot dit punt bijgewerkt.
Volgens mij GMVL. Die gaat nu met mij te maken krijgen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:41 schreef Rockfire het volgende:
[..]
In de spreadsheet staat GMVL en jij hebt het over DMVL, welke van de twee is het?
Dankjewel, dan is dat ook weer duidelijkquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij GMVL. Die gaat nu met mij te maken krijgen.
edit: er bestaat geen dmvl in WordFeud.
Stuur maar even een PM, dan hosselen we dat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:27 schreef picodealion het volgende:
[..]
Heb je al genoeg man? Anders mag je mij er wel bij doen.
Daar heb ik jou voor nodigquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:28 schreef picodealion het volgende:
Spreadsheet moet vaker worden geupdate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |