Mij ook, maar het zal wanneer het vorm krijgt wel duidelijker wordenquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:39 schreef remlof het volgende:
De regels zijn mij ook nog onduidelijk.
Zodra er geen nieuwe aanmeldingen meer komenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:18 schreef Rockiejj het volgende:
Google Document is bijgewerkt.
Bij hoeveel mensen beginnen we?
30?
Kan ook, weet alleen niet of dat zo goed werkt..quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 08:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ook mogelijk is, is een ladder in pyramidevorm. Zo kun je sneller klimmen en kun je kiezen uit meerdere mensen om uit te dagen.
1 persoon bovenaan, 2 op trede 2, 3 op trede 3, enz. Je kan alleen mensen uitdagen die een trede boven je staan, en niet twee mensen uit één trede tegelijk uitdagen.
Zie hier een voorbeeld: http://www.tcschiebroek.nl/24/laddercompetities/
Al zeggen we dat we bijvoorbeeld nu tot 31-12-11 spelen, hebben we aan het eind van het jaar een leuke competitie gehad, hebben we 3 maanden gehad om naar de top te stijgen, en heeft iedereen dus ook echt een kans gehad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:40 schreef D. het volgende:
[..]
Zodra er geen nieuwe aanmeldingen meer komen
En zodra er duidelijk is hoe we gaan spelen, en over de plaatsverdeling. En wanneer is het afgelopen? En hoelang mag het spel duren?
Doen we dit?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:11 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Kan ook, weet alleen niet of dat zo goed werkt..
Wat ook gewoon kan, is het volgende:
We maken kleine poules (3/4 personen) en we laten hun eerst poulewedstrijden spelen.
Uiteindelijk heeft dan iedereen evenveel wedstrijden gespeeld. De sterke komen boven aan, en diegene die alles verliezen onderaan, zo krijg je een eerlijke competitie, want voor de #1 is het moeilijker als voor de #30
Ik denk dat het leuke van een ladder juist is dat je niet volgens een schema werkt en je dus ook geen echt begin of einde hebt. De huidige competitie is vrij statisch, er wordt een aantal rondes gespeeld op vaste tijden en aan het eind is er een winnaar, terwijl het bij een ladder juist veel dynamischer is. De truc is dan juist om zo lang mogelijk bovenaan te staan.quote:
nee want je kan iedereen uitdagen die hoger dan jou staat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het gevolg daarvan kan wel zijn natuurlijk dat je iemand 23 keer uit moet dagen, omdat je er niet voorbij komt
In de eerste opzet (die Rockiejj verwijderd heeft zie ik) las ik dat je de persoon 1 plaats boven je uitdaagt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
nee want je kan iedereen uitdagen die hoger dan jou staat?
Dan is er toch geen duidelijkheid wie met wie speelt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:59 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht dat je gewoon iemand boven jou moet uitdagen en als hij verloor verliest hij een punt en ga jij 1 omhoog ofzo.
Ja dat maakt toch niet uit?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Dan is er toch geen duidelijkheid wie met wie speelt?
Krijg je na het versturen van je invite te horen dat je al de zevende bent die hem/haar uitdaagt
Maar goed, ik ben ook maar een ladderleek, dus ik wacht op de 'kenners'
Als je willekeurig uitnodigt en dus stijgt/daalt krijg je dalijk zes mensen op plaats 25 ofzoquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dat maakt toch niet uit?
Als hij dan 7x verliest daalt hij enorm in de lijst.
Dat kan idd. Heb er al eentje gevonden mochten we tot deze keuze komenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:58 schreef Lutte het volgende:
Een hele competitie houden onder de mensen die zich bij de start aan hebben gemeld is een beetje veel werk denk ik?
Ik zou gewoon een willekeurige volgorde maken, namen in een generator of hoe dat heet op internet en puur op geluk
Boeit toch niet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:06 schreef Lutte het volgende:
[..]
Als je willekeurig uitnodigt en dus stijgt/daalt krijg je dalijk zes mensen op plaats 25 ofzo
Als iemand 7 plaatsen daalt stijgen 7 mensen een plaatsje, zonder daar iets voor gedaan te hebben.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dat maakt toch niet uit?
Als hij dan 7x verliest daalt hij enorm in de lijst.
Ik zou denken aan een systeem:quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:08 schreef D. het volgende:
[..]
Als iemand 7 plaatsen daalt stijgen 7 mensen een plaatsje, zonder daar iets voor gedaan te hebben.
Je moet er wel iets voor doen he
Maar het ging nu voornamelijk om een eerlijke verdeling van wie met wie speelt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik zou denken aan een systeem:
Iedereen begint met 0 punten. (of 100 of X, maakt niet uit)
Als je een potje doet en je wint krijg je 1 punt erbij, bij de ander gaat er 1 punt af.
Dus alleen het puntenaantal van de 2 spelers veranderd, en je heb dan 2x2 mensen die op hetzelfde puntenaantal staan maar dat boeit toch niet echt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |