Mij ook, maar het zal wanneer het vorm krijgt wel duidelijker wordenquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:39 schreef remlof het volgende:
De regels zijn mij ook nog onduidelijk.
Zodra er geen nieuwe aanmeldingen meer komenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:18 schreef Rockiejj het volgende:
Google Document is bijgewerkt.
Bij hoeveel mensen beginnen we?
30?
Kan ook, weet alleen niet of dat zo goed werkt..quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 08:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ook mogelijk is, is een ladder in pyramidevorm. Zo kun je sneller klimmen en kun je kiezen uit meerdere mensen om uit te dagen.
1 persoon bovenaan, 2 op trede 2, 3 op trede 3, enz. Je kan alleen mensen uitdagen die een trede boven je staan, en niet twee mensen uit één trede tegelijk uitdagen.
Zie hier een voorbeeld: http://www.tcschiebroek.nl/24/laddercompetities/
Al zeggen we dat we bijvoorbeeld nu tot 31-12-11 spelen, hebben we aan het eind van het jaar een leuke competitie gehad, hebben we 3 maanden gehad om naar de top te stijgen, en heeft iedereen dus ook echt een kans gehad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:40 schreef D. het volgende:
[..]
Zodra er geen nieuwe aanmeldingen meer komen
En zodra er duidelijk is hoe we gaan spelen, en over de plaatsverdeling. En wanneer is het afgelopen? En hoelang mag het spel duren?
Doen we dit?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:11 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Kan ook, weet alleen niet of dat zo goed werkt..
Wat ook gewoon kan, is het volgende:
We maken kleine poules (3/4 personen) en we laten hun eerst poulewedstrijden spelen.
Uiteindelijk heeft dan iedereen evenveel wedstrijden gespeeld. De sterke komen boven aan, en diegene die alles verliezen onderaan, zo krijg je een eerlijke competitie, want voor de #1 is het moeilijker als voor de #30
Ik denk dat het leuke van een ladder juist is dat je niet volgens een schema werkt en je dus ook geen echt begin of einde hebt. De huidige competitie is vrij statisch, er wordt een aantal rondes gespeeld op vaste tijden en aan het eind is er een winnaar, terwijl het bij een ladder juist veel dynamischer is. De truc is dan juist om zo lang mogelijk bovenaan te staan.quote:
nee want je kan iedereen uitdagen die hoger dan jou staat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het gevolg daarvan kan wel zijn natuurlijk dat je iemand 23 keer uit moet dagen, omdat je er niet voorbij komt
In de eerste opzet (die Rockiejj verwijderd heeft zie ik) las ik dat je de persoon 1 plaats boven je uitdaagt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
nee want je kan iedereen uitdagen die hoger dan jou staat?
Dan is er toch geen duidelijkheid wie met wie speelt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:59 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht dat je gewoon iemand boven jou moet uitdagen en als hij verloor verliest hij een punt en ga jij 1 omhoog ofzo.
Ja dat maakt toch niet uit?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Dan is er toch geen duidelijkheid wie met wie speelt?
Krijg je na het versturen van je invite te horen dat je al de zevende bent die hem/haar uitdaagt
Maar goed, ik ben ook maar een ladderleek, dus ik wacht op de 'kenners'
Als je willekeurig uitnodigt en dus stijgt/daalt krijg je dalijk zes mensen op plaats 25 ofzoquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dat maakt toch niet uit?
Als hij dan 7x verliest daalt hij enorm in de lijst.
Dat kan idd. Heb er al eentje gevonden mochten we tot deze keuze komenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:58 schreef Lutte het volgende:
Een hele competitie houden onder de mensen die zich bij de start aan hebben gemeld is een beetje veel werk denk ik?
Ik zou gewoon een willekeurige volgorde maken, namen in een generator of hoe dat heet op internet en puur op geluk
Boeit toch niet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:06 schreef Lutte het volgende:
[..]
Als je willekeurig uitnodigt en dus stijgt/daalt krijg je dalijk zes mensen op plaats 25 ofzo
Als iemand 7 plaatsen daalt stijgen 7 mensen een plaatsje, zonder daar iets voor gedaan te hebben.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dat maakt toch niet uit?
Als hij dan 7x verliest daalt hij enorm in de lijst.
Ik zou denken aan een systeem:quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:08 schreef D. het volgende:
[..]
Als iemand 7 plaatsen daalt stijgen 7 mensen een plaatsje, zonder daar iets voor gedaan te hebben.
Je moet er wel iets voor doen he
Maar het ging nu voornamelijk om een eerlijke verdeling van wie met wie speelt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik zou denken aan een systeem:
Iedereen begint met 0 punten. (of 100 of X, maakt niet uit)
Als je een potje doet en je wint krijg je 1 punt erbij, bij de ander gaat er 1 punt af.
Dus alleen het puntenaantal van de 2 spelers veranderd, en je heb dan 2x2 mensen die op hetzelfde puntenaantal staan maar dat boeit toch niet echt?
't is weer echt FOK! hèquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:20 schreef D. het volgende:
[..]
Maar het ging nu voornamelijk om een eerlijke verdeling van wie met wie speelt.
Bij lukraak iemand uitnodigen werkt dat niet. Bij netjes de persoon boven/onder je wel.
Denk ook dat dat volgens het 'ladder' idee de bedoeling is
Dan moeten we idd met punten werkenquote:Een speler mag alleen andere spelers uitdagen die 2 plaatsen onder hem/haar staan of iedereen die boven hem/haar staat
De volgorde van de lijst bij de start maakt idd weinig uit als we met punten werken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:23 schreef Re het volgende:
[..]
't is weer echt FOK! hè
Zet de lijst vandaag of morgen vast, nieuwe aanmeldingen komen onderaan, je speelt tegen degene die boven je staat. Klaar
We moeten niksquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:26 schreef D. het volgende:
Op Wikipedia staat trouwens weer iets anders zie ik nu
[..]
Dan moeten we idd met punten werken
Zoiets. Of gewoon 1 plaats. Iedereen kan wel eens geen tijd hebben of per ongeluk op vakantie gaan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:05 schreef Re het volgende:
Als je na 3 dagen niet reageert zak je 10 plaatsen oid?
Dat en dat je maar 1 spel tegelijk kan spelen voor de laddercompetitie. Het aantal gewonnen spelletjes en/of punten kunnen altijd nog als sidenote bijgehouden worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben het eens met Lutte en Re. Hou het zo simpel mogelijk, geen punten, gewoon een ranglijst van 1 t/m zoveel. Wil je omhoog, dan moet je degene boven je verslaan. Kun je hoogstens nog als extra regel maken dat je een uitdaging van iemand onder je moet aannemen, en anders automagisch zakt ofzo. Om inactieve spelers eruit te mikken.
Puntensysteem is juist veel makkelijker dan een ranglijst waarbij mensen je uitnodigen gewoon niet accepteren. Als je dan ook een week je mobiel niet hebt oid dan ben je niet meteen al je punten kwijt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben het eens met Lutte en Re. Hou het zo simpel mogelijk, geen punten, gewoon een ranglijst van 1 t/m zoveel. Wil je omhoog, dan moet je degene boven je verslaan. Kun je hoogstens nog als extra regel maken dat je een uitdaging van iemand onder je moet aannemen, en anders automagisch zakt ofzo. Om inactieve spelers eruit te mikken.
Omdat je dan juist mensen niet gaat uitnodigen waarvan je weet dat ze beter dan je zijn. En vice versa, als je een uitnodiging krijgt van iemand waarvan je gaat verliezen, accepteer je dit niet. Daarom laddersysteem.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Puntensysteem is juist veel makkelijker dan een ranglijst waarbij mensen je uitnodigen gewoon niet accepteren. Als je dan ook een week je mobiel niet hebt oid dan ben je niet meteen al je punten kwijt.
Wat is er simpeler dan iedereen begint met 0 punten en als je wint krijg je een punt erbij, als je verliest een punt er af?
Na een paar dagen heb je dan al gewoon een ranglijst.
Met een ladder is er geen twijfel over tegen wie je moet spelen en heb je het minst aantal regeltjes nodig. Ook is het het handigst om bij te houden: je hoeft niet eens te kunnen tellen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Puntensysteem is juist veel makkelijker dan een ranglijst waarbij mensen je uitnodigen gewoon niet accepteren. Als je dan ook een week je mobiel niet hebt oid dan ben je niet meteen al je punten kwijt.
Wat is er simpeler dan iedereen begint met 0 punten en als je wint krijg je een punt erbij, als je verliest een punt er af?
Na een paar dagen heb je dan al gewoon een ranglijst.
Ik vind het juist wel ingewikkelder, je moet persee tegen specifieke personen en hoe het werkt met omhoog/omlaag gaan snap ik ook niet in dat systeem.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met een ladder is er geen twijfel over tegen wie je moet spelen en heb je het minst aantal regeltjes nodig. Ook is het het handigst om bij te houden: je hoeft niet eens te kunnen tellen.
Je speelt tegen degene die boven je staat, win je verwissel je van plaats, verlies je gebeurd er niets.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel ingewikkelder, je moet persee tegen specifieke personen en hoe het werkt met omhoog/omlaag gaan snap ik ook niet in dat systeem.
De lijst is niet realtime hè, dus hoe weet je dan met wie je moet spelen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom rondes? Zo'n ladder kan toch gewoon zonder tijdslimiet doorgaan?
Dit dus.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:00 schreef Lutte het volgende:
Dit is echt te lastig voor me![]()
Als D. iedere ronde even tegen me zegt tegen wie ik moet spelen is het prima
Iedere ronde tegen de speler boven en de speler onder je. Niet zo moeilijk toch?quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:00 schreef Lutte het volgende:
Dit is echt te lastig voor me![]()
Als D. iedere ronde even tegen me zegt tegen wie ik moet spelen is het prima
Als de onderste wint, word er van plek verwisseld. Wint de bovenste, dan gebeurd er niks.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:48 schreef Flitspaal het volgende:
Ik weet niet wat er gebeurt als de onderste van de bovenste verliest.
Zowel als nr. 1 van nr. 2 wint als wanneer hij verliest.
Het gaat om de uitslag per 2 wedstrijden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:48 schreef Flitspaal het volgende:
Ik weet niet wat er gebeurt als de onderste van de bovenste verliest.
Zowel als nr. 1 van nr. 2 wint als wanneer hij verliest.
Sorry, maar in die opzet mag je mij van de lijst halen. Dat is gewoon niet eerlijk en niet leuk. Een goede ranking werkt met een puntentelling.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mij ook.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:30 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Sorry, maar in die opzet mag je mij van de lijst halen. Dat is gewoon niet eerlijk en niet leuk. Een goede ranking werkt met een puntentelling.
Wie zegt dat dit de opzet definitief wordt? Ik gooi er gewoon wat suggesties doorheen, zodat we samen tot een werkbaar systeem komen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:30 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Sorry, maar in die opzet mag je mij van de lijst halen. Dat is gewoon niet eerlijk en niet leuk. Een goede ranking werkt met een puntentelling.
Daarom dus twee wedstrijden per drie dagen wat D. stelde in die link. De ranglijst word dus elke drie dagen geupdate.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:04 schreef MouzurX het volgende:
Ik heb gewoon het idee dat je punten veel makkelijker alles kan regelen dan met een "je moet degene boven je uitdagen " 'o wacht het is nu iemand anders etc"
Of een ander systeem.
Oh, op die manier dus met ronden. Dan neem ik mijn reactie over het gebruik van ronden terug, dit klinkt wel praktisch namelijk.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:07 schreef Maringo het volgende:
[..]
Daarom dus twee wedstrijden per drie dagen wat D. stelde in die link. De ranglijst word dus elke drie dagen geupdate.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:42 schreef D. het volgende:
We kunnen eventueel ook spelen om de plaats op de lijst
We spelen allemaal met een willekeurig iemand, en degene met het hoogst aantal punten komt op 1
Nee, dat is toch oneerlijk voor diegene onder hun?quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:19 schreef picodealion het volgende:
Moeten nieuwelingen niet in het midden beginnen?
Inderdaad.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:37 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Nee, dat is toch oneerlijk voor diegene onder hun?
Dan kom je 2 weken later erbij, maar zit je wel al hoger?
Ik ga nu de indeling random maken (Excel =aselect()) en dan kunnen we van start!quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:25 schreef Re het volgende:
Iig ik verveel me stierlijk dus een begin is welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |