quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!
Flip was met alles blij vandaag (vooral met de 3 gebakjes en het gebakje van zijn broer dat ie ook nog effe naar binnen propte). Het was een mooie dag. We hebben het goed samen
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
ow.. zo schattig is datquote:Op woensdag 28 september 2011 13:20 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon werd juist wel wakker vannacht en is blijkbaar weer tussen ons terecht gekomen. Ik heb wel doorgeslapenHij lag vanmorgen nog heerlijk op ons bed te slapen terwijl iedereen om hm heen bezig was met ochtenritueeltjes
Ik vermoed dat papa hm gehaald heeft, maar heb er eigenlijk niet naar gevraagdquote:Op woensdag 28 september 2011 13:21 schreef Cooki het volgende:
[..]
ow.. zo schattig is dat![]()
doet ie dan snachts aan "slaap-zak-lopen"of haalt iemand m
![]()
quote:Op woensdag 28 september 2011 13:24 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat papa hm gehaald heeft, maar heb er eigenlijk niet naar gevraagdZaklopen doet ie niet aan. Hij trekt altijd eerst netjes zn slaapzak uit voordat hij zn bed uit klimt
quote:Op woensdag 28 september 2011 13:24 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat papa hm gehaald heeft, maar heb er eigenlijk niet naar gevraagdZaklopen doet ie niet aan. Hij trekt altijd eerst netjes zn slaapzak uit voordat hij zn bed uit klimt
Ja webcam is idd stoer (ik ga m maar voor sinterkerst vragenquote:Op woensdag 28 september 2011 20:14 schreef Fannetje het volgende:
Welkom Rixtje en Lotte!Krijgen we ook nog een mooi overzicht van haar eerstje jaar?
Welkom Tico en Leyla!
Octo, geweldig, zo'n webcam. Achteraf gezien had ik ook een babyfoon met beeld willen hebben...
ben benieuwd of ze zo goed blijft slapen!
Hier komen er drie tandjes tegelijk door (eindelijk!), dus een beetje koortsig en huilerig meisje met flinke luieruitslag. Hopelijk is het leed snel geleden.
Samen spelletjes spelen is ook erg leuk! Op de Ipad lukt dat al met Lucas, zie fototopicquote:Op woensdag 28 september 2011 21:55 schreef Reilain het volgende:
Goed idee cooki! Nachtwebcam voor kerstStaat genoteerd..
Marcek heeft met z'n verjaardag een roze PS-controler gekregenEn een paar kinderspelletjes.. kan ie vast oefenen
(hij kijkt er erg naar uit dat Oona straks met hem samen computerspelletjes kan doen)
truste.. ik hoop op een stille nacht..quote:Op woensdag 28 september 2011 21:58 schreef Lijnloos het volgende:
Ja ze slaapt nu wel... Voor ze echt slaapt hoef ik niet te proberen weg te lopen anders kan ik weer opnieuw gaan zitten... Ze snikt nog wel een beetje in haar slaap, maar dat neemt ook al af... Ga zelf ook maar mijn bedje opzoeken... Truste!
/egopost...
Boh Incantrix.. die diarree is al irri... voor allebei, maar die luieruitslag is mega-zieligquote:Op woensdag 28 september 2011 22:06 schreef Incantrix het volgende:
En mijn kleine ventje heeft nu al 11 dagen diarree, ben er nu wel heel erg klaar mee zo onderhand. Het is zo sneu, hij heeft weer eens VERSCHRIKKELIJKE luieruitslag en hoewel de diarree langzaam iets minder lijkt te worden is de uitslag nog steeds om (letterlijk) van te jankenVandaag bij de huisarts leek verder alles ok, we moeten alleen wat ontlasting in gaan leveren bij het zkh om op kweek te laten zetten. En morgen krijgt Stef een heel lief vriendinnetje op bezoeken daar kijken we beiden heel erg naar uit
Ik zou het gewoon een tijdje bij hetzelfde patroon houden...quote:Op donderdag 29 september 2011 09:57 schreef Lijnloos het volgende:
Gelukkig niks meer gehoord vannacht, en toen ik vanochtend weg ging lag ze nog in diepe slaap (mag ook wel als je tot ruim na 9 uur aan het spoken bent)... Vanavond maar es kijken hoe we het nu weer gaan aanpakken. Wel hebben we gisteravond besloten om haar kamertje eens te gaan opruimen/leeghalen zodat we een groter bed erin kunnen gaan zetten en ze wat meer vrijheid heeft om te spelen nog. Hopelijk helpt dat dan wel...
Ja, ik was op een gegeven moment zo moe, dat ik gewoon wegliep en zei: tot morgen. Hij stond gewoon te krijsen in zijn bed, maar nog geen 5 min later werd het stil...quote:Op donderdag 29 september 2011 10:14 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, dat klopt ook wel weer Asy, ik probeer ook zo goed mogelijk vast te houden aan een patroon: Uitkleden, luier verschonen, pyjama aan, tandenpoetsen, knuffel-kussen, in bed leggen, poging weglopen... Maar ik bedoel ook meer de dingen erom heen, wat ik zeg/doe als ik probeer weg te loepn.
Dat ja! Vooral die laatste werkt hier heel goed... Als mevrouw gaat kloten met haar eten of drinken is het weghalen de beste remedie om haar als nog alles (en netjes) te laten opeten/drinken.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef simmu het volgende:
weghalen als ze het weggooit barabientje!
gewoon zeggen "oh, dus je wil het lekkers niet meer? nou, ja. ok. dan eet ik het op" of zoiets.
nog niet bijgelezen, doe ik zoquote:Op donderdag 29 september 2011 10:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja, ik was op een gegeven moment zo moe, dat ik gewoon wegliep en zei: tot morgen. Hij stond gewoon te krijsen in zijn bed, maar nog geen 5 min later werd het stil...
Nu is het nog wel eens zo dat ik hem brullend achterlaat. Als ik zeker weet dat hij moe is, leg ik hem in bed, hij gaat meteen staan terwijl ik de rest van het patroon afwerk en dan aai ik over zijn bol en zeg: tot morgen en dan ga ik. 9 van de 10x dat hij al rustig is voordat het babyfoonmuziekje klaar is met spelen (en dat duurt maar 5 min). Wat voor mij heel verhelderend werkte, was echt op de klok letten hoe lang hij nou aan het brullen was. Voorheen dacht ik dat het heeeeeeeeeeeeeel erg lang was. Vooral in het donker lijkt dat zo, maar in de praktijk bleek dat dus niet eens 5 min te zijn...
Barbabientje: wat Kaatjejannie zegt doen wij ook, alleen krijgt Lucas maar 2 pogingenquote:Op donderdag 29 september 2011 15:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Als Sofie (ook 11 maanden) dat bij ons doet, dan zetten we haar eten weg. "Als je niet normaal kan eten, dan niet"
Wij eten dan wel gewoon door. Dan proberen we het na een minuut of 3 weer. Meestal werkt dat wel. De tweede (of de derde) poging eet ze hij een stuk beter. .
"lavi mag wel haren tlekken hoorquote:Op donderdag 29 september 2011 09:28 schreef pessie het volgende:
Simmu, ach grut! Ik denk dat je het aan haar kan vragen waarom ze erbij kruipt. Kijken wat ze zegt (ben nu al benieuwd naar de samenvatting van dat gesprek).
dus Asy: JA, ik doe idd maar watquote:Op maandag 26 september 2011 22:33 schreef Asyniur het volgende:
Lijnloos, geen echte tip. Net als Cooki doe ik vaak maar wat en soms werkt het en soms niet.
en ik maar denken dat Kyllian zo'n zachtaardig menneke isquote:Op donderdag 29 september 2011 21:33 schreef Meimeltje het volgende:
Ik hou echt van houten speelgoedLente had toch ook een houten loopfietsje? Diezelfde heeft Kyllian gehad, alleen hij heeft iets te hard gestuurd, koetje had een gebroken nek gekregen.
uhm.. ik pak hier oud speelgoed van thomas in en geef dat aan lucas... t is allemaal al duur genoeg toch...quote:Op donderdag 29 september 2011 21:34 schreef Meimeltje het volgende:
Cooki, bij een tweede vind ik cadeaus ook wel moeilijker geloof ik. Een loopfietsje wilde ik heel graag omdat Kyllian die nooit gehad heeft, verder had ik echt niet geweten wat we hadden kunnen geven.
Is dat zo? Kyllian heeft echt zelden met de duplo gespeeldquote:Op donderdag 29 september 2011 21:36 schreef Cooki het volgende:
DUPLO heb je nooit genoeg, daar spelen ze toch minstens 9 jaar en 11 maanden mee
Ik ga zo eens spiekenquote:Op donderdag 29 september 2011 21:37 schreef octopussy het volgende:
Dan moet je hier eens kijken![]()
Het houten loopwagentje van de Ikea is hier ineens weer helemaal in de gratie. Wordt de godganse dag volgeladen en meegesleept door de kamer en tuin
ik bied wat je er voor hebben wiltquote:Op donderdag 29 september 2011 21:38 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Is dat zo? Kyllian heeft echt zelden met de duplo gespeeldWe hebben de duplo op zolder staan, Dyon doet er ook niet echt veel mee (niet langer dan 1 minuut).
een duplo treinsetquote:Op donderdag 29 september 2011 21:42 schreef wickie het volgende:
Mette is verslaafd aan duplo![]()
Ze heeft niks met poppen, heeft al een overkill aan knuffels. Ze heeft al een keukentje, is nog zeer content met haar loopfietsje... Dus ik weet het niet zo goed wat te geven..
ja.. en dan het traphekje dicht zeker...quote:Op donderdag 29 september 2011 21:38 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Is dat zo? Kyllian heeft echt zelden met de duplo gespeeldWe hebben de duplo op zolder staan, Dyon doet er ook niet echt veel mee (niet langer dan 1 minuut).
Ik bedoel natuurlijk dat we de duplo nop zolder hebben gezet omdat er beneden zelden iets mee gedaan werdquote:Op donderdag 29 september 2011 21:46 schreef Cooki het volgende:
[..]
ja.. en dan het traphekje dicht zeker...
hoe moet dat kind dan bij zn duplo geraken
maar ze zit er wel megasnoepig bijquote:Op donderdag 29 september 2011 21:57 schreef Mereltje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heeft Femke maar ze doet er nog niets mee..![]()
En in haar poppenwagen gaat ze zitten ipv lopen..![]()
[ afbeelding ]
Leuk Meimelquote:Op donderdag 29 september 2011 21:47 schreef Meimeltje het volgende:
Kyllian kreeg van mn vader de wheelybug voor zn 2e verjaardag, is nu nog veel in gebruik!
[ afbeelding ]
quote:
checkquote:Op donderdag 29 september 2011 22:38 schreef Spewey het volgende:
[..]
ben benieuwd of Harry net zo'n konijn nadoet als Zoë, beetje met tong tegen voortandjes tikken.
hier ook vaak: alsof ie het huilen nodig heeft om klaar te zijn om te gaan slapen... soort douche voor zijn binnenkantjequote:Op donderdag 29 september 2011 22:49 schreef simmu het volgende:
ik heb echter inmiddels ook geleerd dat ik de mijne soms meestal maar gewoon eventjes hun huilen moet gunnen. het moet er gewoon eventjes uit. als ik probeer in te grijpen verergert de boel. dat zal vast niet voor alle kindjes zo werken, maar voor de mijne wel
Je kan hem ook een droge luier aan trekken hoor, ontaarde moeder.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:54 schreef Cooki het volgende:
[..]
checklucas doet dat ook.. en dan zuigt ie nog wat.. en hangt m af en toe buiten, te drogen ofzo...
![]()
ik zal jou ook ns n keer quoten als me dat uitkomt!quote:Op donderdag 29 september 2011 22:56 schreef Spewey het volgende:
[..]
Je kan hem ook een droge luier aan trekken hoor, ontaarde moeder.![]()
wat een prachtkind is t toch...quote:Op donderdag 29 september 2011 21:47 schreef Meimeltje het volgende:
Kyllian kreeg van mn vader de wheelybug voor zn 2e verjaardag, is nu nog veel in gebruik!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:09 schreef Asyniur het volgende:
Driekus
Mef, wat wordt hij groot!
Oh en wisten jullie dat: Lucas heel erg leuk is in het echten dat hij heel goed kan 'fietsen' met Harry's loopfiets en dat Harry het niet tof vond dat Lucas zijn traktor had?
En wisten jullie dat: ik mijn tuin niet gestofzuigd en gedweild had, zodat Tirza vieze sokken kreeg en er spinnen in de waterbaan dreven en Tirza steeds 'ieuw ieuw' riep?
Ow echt?quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:55 schreef bodpa09 het volgende:
Breekt even in: Sorbo en Asy: ik zag vanmorgen bij Xenos adventkalenders van Peppa Pig en moest aan die humpies van jullie denken.
Zo. Dat was het.![]()
Dat had vriend man ook, want bij oma is dat zo leuk, aan een tafeltje zitten! Er staan nu een tafeltje en twee stoeltjes in de weg en madam zit er nooit op.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:25 schreef pessie het volgende:
Asy en Elmo klinkt![]()
Ik móet een tafeltje met stoeltje voor Nathan na de verhuizing, hij gaat nu elke dag zitten op het trappetje...
quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:09 schreef Asyniur het volgende:
Oh en wisten jullie dat: Lucas heel erg leuk is in het echten dat hij heel goed kan 'fietsen' met Harry's loopfiets en dat Harry het niet tof vond dat Lucas zijn traktor had?
En wisten jullie dat: ik mijn tuin niet gestofzuigd en gedweild had, zodat Tirza vieze sokken kreeg en er spinnen in de waterbaan dreven en Tirza steeds 'ieuw ieuw' riep?
aah.. wat liefquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:13 schreef Elmo76 het volgende:
Ja echt joh, smerig dat het was!!Nu moet ik maar zien hoe ik die sokken ooit weer schoon krijg!
![]()
Het was heel gezellig!![]()
Lucas is echt een leukerd! Hij moest even ontdooien, maar we hebben 'm zien lachen!!![]()
En de mama van Lucas is ook echt![]()
Ja en Harry en z'n mama zijn ook, maar dat wisten we al!
![]()
Tirza had het in de auto de hele tijd over Ucasz, valluh. Boem! Ucasz huiluh.
Kusz over!!![]()
![]()
Het heeft blijkbaar indruk gemaakt dat Lucas 1 keertje omkukelde met het fietsje!
En ze had het ook over Lole taasz etuh![]()
Tafeltje en stoeltje zijn tof!quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:25 schreef pessie het volgende:
Asy en Elmo klinkt![]()
Ik móet een tafeltje met stoeltje voor Nathan na de verhuizing, hij gaat nu elke dag zitten op het trappetje...
K-H de kwaliteit is goed, het tafeltje is stevig/degelijk, maar hier is t tafelblad al heel vlug vol met krassen van het schuiven met puzzels etc...quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:31 schreef kitty_hello het volgende:
Cooki dat setje willen wij ook! Is de kwaliteit een beetje goed?
ik had dat bij de albert heijn...quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:38 schreef Rixtje het volgende:
Fannetje weet je wel hoe moeilijk het is om ze niet te nemen en te weten dat ze ze vernietigen. Ik ben destijds gezwicht kon niet kiezen
quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
T kind had niet eens kippenvel
Ik had bij de HEMA (quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
En ik ben geloof ik vreemd. Vanochtend zat ik op de fiets, Floris in korte broek en hemdje. Andere kinderen met vesten aan, lange broeken. Oke t was nog neit heel erg warm, maar ook niet koud ofzo. T kind had niet eens kippenvel
\Gisteren had mn moeder een foto gemaakt terwijl hij op een stoeltje zat, echt heel schattig. Zal m s aan dr vragen en posten
Mn manneke wordt veel te groot
Jouw kindquote:Op vrijdag 30 september 2011 22:34 schreef Asyniur het volgende:
Mijn kind liep rende in een romper met korte mouwen en een korte broek terwijl ik op de bank hing in mijn spijkebroek met longsleeve. Nou ja, toen ik visite kreeg en we buiten gingen zitten, heb ik de longsleeve ingeruild voor een tshirt
Je ziet echt mensen tot in het uiterste divers gekleed nu! Zelfs jassen en een enkele sjaal!!? zoiets van ''het is herfst en ik moet en zal najaarskleding aan'' ofzoquote:Op vrijdag 30 september 2011 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
En ik ben geloof ik vreemd. Vanochtend zat ik op de fiets, Floris in korte broek en hemdje. Andere kinderen met vesten aan, lange broeken. Oke t was nog neit heel erg warm, maar ook niet koud ofzo. T kind had niet eens kippenvel
Ik praat tegen mensen die Nederlands praten ABNquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 07:17 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Je ziet echt mensen tot in het uiterste divers gekleed nu! Zelfs jassen en een enkele sjaal!!? zoiets van ''het is herfst en ik moet en zal najaarskleding aan'' ofzo![]()
Ik was/ben echt hoogzomers gekleedt met deze temperaturen hoor, en Wolf trouwens ook,heb nog weer een korte broek gepakt die ik al had opgeruimd.
aaah Harry met dierengeluidenen zei jij hier nou laatst dat je ABN praat Asy?
je praat ontzettend Limburgs man! Ik versta het nog wel net
Wolf maakt ook dierengeluiden, van eeen schaap/geit,poes,hond,varken,vogel,aap,olifant,tijger/beer/leeuw is grrrrauw,muis,vis (blubblub)en onze eigen hond is ''Nenna'' (nina)
Ik inderdaad Wolf ook, als kleine baby trouwens ook al.Wolf heeft het ook eerder te warm dan te koud naar mijn idee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Poppejans dat idee janou is mijn kind wel warmbloedig, maar k was echt een beetje verbaast hoe die kinderen erbij zaten.
![]()
Ik kleed floris in principe zoals k mezelf kleed. Hooguit 1 laagje extra
Hey.. jij doet net als mijn vriendquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 08:36 schreef Asyniur het volgende:
Ik praat tegen mensen die Nederlands praten ABNNiet tegen mijn eigen zoon
![]()
Vannacht alweer een goede nacht gehad!
Sonnetje, ik vind dat juist lastig omdat ik een koukleum ben... meestal hebben de mannen hier 1 laagje minder aanquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik kleed floris in principe zoals k mezelf kleed. Hooguit 1 laagje extra
Oww... wat mega sneu tochquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:06 schreef Incantrix het volgende:
HiStef's billen zijn nog steeds kapot, maar hij heeft ook nog steeds diarree. .....
..... Donderdag is er ontlasting op kweek gezet, na het weekend zou daar een uitslag van moeten zijn.
...........Hij is nu bij mijn ouders en mijn moeder kwam net al nieuwe kleding halen, omdat hij in twee uur tijd alweer twee setjes kleding had volgelekt. Samen met zijn pyama is dat dus al 3 doorlekspuitluiers vandaag alleen al, en zo gaat dat al 2 volle weken.. Het lukt me niet meer ertegenop te wassen ookAls ik nu niet ziek op bed had gelegen was ik nu waarschijnlijk bij de Zeeman om wat extra broekjes en onderbroekjes te halen..
Ah, toch lekker gaan zwemmen! Oona, knap hoor die planningquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:02 schreef Reilain het volgende:
Oona's achterwerkje zag er gelukkig alweer wat beter uit na een flinke laag zinkzalf...
En de vrolijkheid bleefDus we zijn toch lekker gaan zwemmen.. Heerlijk!
alles?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:32 schreef pessie het volgende:
Vanmorgen nog even heerlijk ons toekomstige huis kunnen bekijken en vanmiddag bouwmarkten e.d. afstruinen voor alles wat we nodig hebben. Nathan heeft zich prima gedragen in de buggy, is na zn middagslaapje zelfs in de buggy nog in slaap gevallen
voorquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:13 schreef Elmo76 het volgende:
Tirza had het in de auto de hele tijd over Ucasz, valluh. Boem! Ucasz huiluh.
Kusz over!!![]()
![]()
Het heeft blijkbaar indruk gemaakt dat Lucas 1 keertje omkukelde met het fietsje!
Die hij netjes jattequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb vandaag Floris gezien van sonnetje. Omg wat een verschil met leylaatje. Florissie loopt gewoon achter een bal aan te rennen!!! <3.
tjekkerdetjek...quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:54 schreef Solagratia het volgende:
Toch nog 5,5 uur geslapen en toen moest ik eruit om te werken. Hebben meer hier van die nachten dat je niet weet wat je met je dreumes aan moet? Het is ook echt al een paar weken bal dat we van tien tot twaalf bezig zijn met haar en gister dus tot half drie. Wordt er een beetje moedeloos van.
quote:Op maandag 26 september 2011 22:33 schreef Asyniur het volgende:
..... Net als Cooki doe ik vaak maar wat en soms werkt het en soms niet.
Dank jequote:Op zondag 2 oktober 2011 10:33 schreef Asyniur het volgende:
Thyn, welkom hier! En nog gefeliciteerd...
Ik dacht even dat Elmo d'r username veranderd had!quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:43 schreef brabo74 het volgende:
Hoi, ik kom me hier ook even melden met mijn dreumes dochter. Lees al wel wat langer mee, en zal ook proberen af en toe wat te posten
Bij deze alvast een fotootje van mijn dochtertje van 20 maanden!
[ afbeelding ]
best langquote:Op zondag 2 oktober 2011 15:45 schreef As1981 het volgende:
Cooki, hoe lang heeft Lucas het uitgehouden met de ipad?
Het word tijd voor cactussen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hmmmmzzzz, Françoise loopt nu elke dag een paar stappen meer, da's positief. Maar nu heeft ze de fuchsiaplanten ontdekt. Er zit geen klokje meer aan de plant...
quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:56 schreef As1981 het volgende:
[..]
Het word tijd voor cactussen.
Balen dat het daarna niet zo gezellig meer was Cooki. Had je wel een goede reden om met een boekje in de tuin te zitten als hij bijwel gezellig was.
nou.. altijd.. t is maar relatief he... hij heeft steeds een nieuwe fase / truc / ontwikkeling / ""sprong"" etc... en voordat ik t allemaal door heb is hij alweer een stapje verder lijkt het...quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:17 schreef As1981 het volgende:
Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor. Heeft hij dat altijd gedaan of is het iets van de laatste tijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:33 schreef Cooki het volgende:
alles?je gaat nog 27 keer naar de bouwmarkt moeten als je op de gemiddelde verhuizer lijkt
Na een nacht/ochtend die ik alleen maar kan beschrijven als:quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:02 schreef pessie het volgende:
Mmm, dan zat ik nog laag met mijn 27 keerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
ging het vanmiddag/avond leuker : lekker in de tuin gerommeld, daarna buiten gegeten en later een fietstochtje met als beloning: een ijsje eten bij de ijssalon een dorp verderop! Lucas heeft zitten smikkelen van zijn ijsje én van t mijne.
Laten we de herfst maar overslaan, dit is veel leuker![]()
Die kent ze al, want die staan op de vensterbank. Vindt ze niet lief. Ze wuift naar alles en iedereen als ze gaat slapen, maar niet naar de cactussen.quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:06 schreef Cooki het volgende:
Ik ga zo maar alvast voorslapen... als half 6 de standaard is, kun je mij over een week ook opvegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik maar es een klus- en verhuistopic aan ga maken, denk dat dat handiger is dan et hier verstoppen.
Oh ja, regelmatig heb ik bij jouw post zo'm-momentje.
Simmu, lekker kunnen slapen dus! Hoe gaat het nu met je?
Bijten, ik ken 1 kindje dat bijt (Nathan had de tandjes in zn vinger staan) maar die krijgt een tikje van zn moeder, niet een oplossing die ik zelf zou kiezen.
As, heerlijk dat je even bij kon komen![]()
Nathan heeft geslapen van 19.45 tot 7.50alleen om 20.30 zat hij eventjes te huilen in bed en verder niets gehoord
![]()
![]()
![]()
Jammer dat ik weer om 6.15 wakker was, manlief ook dus die zat om 7 weer vrolijk achter zn bureau.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:59 schreef Asyniur het volgende:
pessie, wat heerlijk dat Nathan weer heeft doorgeslapen!
dat dus! en dan zelf volledig in standje negeer gaanquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:56 schreef Asyniur het volgende:
Cooki, hier was het om 5 uur nog stikdonker hoor! Weet niet op welk werelddeel jij woont
becky, niet echt. Wat gebeurt er als je haar in bed legt? Blijft ze wel rustig? Dan zou ik haar in bed leggen en verder niet per se verwachten dat ze slaapt.
Harry slaat heel af en toe zijn middagslaapje over (meestal bij opa en oma). Dan gaat hij 's avonds wel heel vroeg naar bed
Slaapt Noortje nu wel 's nachts langer door nu ze overdag niet slaapt?
mensch, ik ben van een andere planeetquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:56 schreef Asyniur het volgende:
Cooki, hier was het om 5 uur nog stikdonker hoor! Weet niet op welk werelddeel jij woont
Goed moe maken voor het slapen gaan? Even naar buiten, of samen dansen/rondjes rennen/stoeien?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:46 schreef becky27 het volgende:
hmmm misschien wel een idee! kreeg net dit berichtje:
'nou hier is het krijsen en slaan op het bed en heel hard papa roepen'
Ik merk dat dat hier heel goed werkt! Als Niels zelf naar het park gelopen heeft en daar lekker heeft gerend en gespeeld slaapt hij veel beter dan wanneer we een dagje met alleen tuin en boodschappen doen hebben.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Goed moe maken voor het slapen gaan? Even naar buiten, of samen dansen/rondjes rennen/stoeien?
quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:16 schreef Incantrix het volgende:
Hier ook inderdaadKijk jij ook al zo uit naar herfst en winter?
Het is zo'n wonderlijk jaar, Cooki. Met Lena moeten we dit allemaal nog beleven. Die is nu 9 maanden oud en het is maar moeilijk om me er een voorstelling van te maken dat ook zij gaat lopen en praten en zo'n wijsneus wordt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:28 schreef Cooki het volgende:
Ha Claudia! Welkom terug, Ivanwow, wat een ontwikkeling zeg
![]()
Wat je beschrijft klinkt idd als de avonturen van een heel groot kind, o wacht, idd bijna peuter![]()
(en wat is mijn dreumes dan nog een baby-achtige)
Ik vind het zo heerlijk voor je, pessie! Je verdient wel een flinke dosis bijslapen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:35 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft geslapen van 19.45 tot 7.50alleen om 20.30 zat hij eventjes te huilen in bed en verder niets gehoord
![]()
![]()
![]()
Jammer dat ik weer om 6.15 wakker was, manlief ook dus die zat om 7 weer vrolijk achter zn bureau.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is zo'n wonderlijk jaar, Cooki. Met Lena moeten we dit allemaal nog beleven. Die is nu 9 maanden oud en het is maar moeilijk om me er een voorstelling van te maken dat ook zij gaat lopen en praten en zo'n wijsneus wordt.
Wat doe je nu als slaapritueel? Het werkt bij Ivan erg goed om positieve rituelen te hanteren waarin zowel herhaling zit (elke dag weer hetzelfde) als een vorm vrij vrijheid (hij kan zelf keuzes maken en het proces wat sturen). Ook geven we hem een seintje dat zijn slaaptijd eraan komt zodat hij het aan voelt komen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:08 schreef becky27 het volgende:
oh en nog een vraag, Noortje wil al een paar dagen op rij niet overdag slapen, heeft iemand tips?
Hier hetzelfde, maar wel na een standaard ritueeltje (omkleden, drinken, poetsen, lezen).quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik gooi leyla gewoon op bed als ik zie dat ze moe is. Gaat ze krijsen heeft ze even pech. Ik zie het even aan, ik hoor of ze gaat opgeven of niet. Geeft ze niet op dan haal ik haar eruit even wat drinken en hup weer op bed.
Ik gaf nu kort een boze reactie (eigenlijk ook omdat ik dit niet verwacht had bij hem) en heb ook duidelijk gemaakt dat hij niet mag bijten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Jen bijt. Leyla ook wel, maar geloof niet dat ze dat expres doet om iemand pijn te doen. Jen krijgt op de donder en leyla vertel ik dat het niet mag.
mijn kind bijt alleen zijn moederquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:41 schreef Meimeltje het volgende:
Zijn er hier trouwens kindjes die bijten? Dyon is nu 2 keer door een kindje op het kdv gebeten, vandaag dus weer (gewoon vanuit het niets tijdens het eten). Bij thuiskomst beet hij zelf ook ineens vanuit het niets. Hij heeft het dus duidelijk van daar, zou het dan uitproberen zijn? Kijken of mama net zo boos wordt als de juf op het andere kindje werd? Hij weet duidelijk dat het niet mag, want vertelde ook steeds dat een kindje had gebeten en '.... stout'.
Tja dan is het meer per ongeluk hequote:Op maandag 3 oktober 2011 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft nog nooit uit kwaaiigheid gebeten. Wel als ze zich bij het optrekken extra stevig aan me vast wilde houden of een poging deed om op schoot te klimmen. Dan klemde ze zich met zowel d'r handjes als d'r tandjes in m'n been.
Arme mamaquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:46 schreef Cooki het volgende:
[..]
mijn kind bijt alleen zijn moeder![]()
is het 2 keer hetzelfde kindje? geven ze die wel te eten dan![]()
ik zou idd denken dat het thuis uitproberen is... aandacht vragen... spannend![]()
en.. werd je? of doe jij dan een pedagogisch-correcte actie
![]()
(ik wissel dat af)
whoops.. ach gos, toch sneu voor Dyonquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:51 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Geen idee of het twee keer hetzelfde kindje was, want ze noemen geen namen. Ik weet alleen dat het kindje bijna 2 jaar is, Dyon noemde wel een naam maar weet niet of dat klopt.
Ik zei op een boze toon dat hij niet mocht bijten en heb hm even genegeerd. Toen liep hij huilend naar papa, maar die zei ook tegen hm dat hij niet mocht bijten omdat dat pijn doetVolgens mij was het wel duidelijk
Haha, herkenbaar. Niet m.b.t. het slapen, maar wel over het algemeen. Je moet jezelf ook zo vaak opnieuw uitvinden als ouder.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:53 schreef Cooki het volgende:
en soms werkt het al een tierelier en soms helemaal niet
Oona dus gelukkig nog niet gebeten, misschien is dat ene kindje er die dagen nietquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:59 schreef Reilain het volgende:
Das vervelend Meimel! Had hij er pijn van gehad??
Hier nog niet van dat soort verhalen meegekregen..
Oona bijt alleen als ik probeer te voelen of er kiezen aankomenGeheel eigen schuld dikke bult dus
Goed zo Dyon!quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Thuis had hij geen last meer, daar had hij wel even pijn en liet ook duidelijk aan het kindje merken dat hij boos was zij de leidster
Ja dat ja!quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Niet m.b.t. het slapen, maar wel over het algemeen. Je moet jezelf ook zo vaak opnieuw uitvinden als ouder.
En ach, wat hier tijdens een bepaalde leeftijd wel werkte (snel in bed leggen, maken dat ik wegkwam) werkte op een bepaald moment juist niet meer. Het zijn net mensen, die dreumesjes van ons.
Dat kan heel goed, al kijk ik er zelf iets anders tegenaan ("uitproberen" heeft zo'n negatieve connotatie, net alsof je kind erop uit is je het leven zuur te maken). Ergens in het tweede jaar komt het bewustzijn van de vrije wil opspelen. Ineens ontdekt je dreumes dat hij of zij niet hoeft te luisteren en zelf ook iets in te brengen heeft. Ivan had in die periode veel driftbuien, maar die fase ging ook weer over (en ik verwacht dat 'ie nog regelmatig terugkomt). Het was in ieder geval de periode dat ik The happiest toddler on the block las en er erg veel aan had. Ik pas de foefjes trouwens nog steeds toe, maar tegenwoordig heb ik ze veel minder nodig en gebruik ik ze meer omdat ik het een prettige manier van omgaan met mijn kind vind.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:24 schreef Asyniur het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze jullie aan het uitproberen is, dus misschien toch een keertje doorbijten en laten roepen? En af en toe eens door de babyfoon zeggen dat ze nu echt moet gaan slapen (of tegen de dichte slaapkamerdeur).
Ooh ik bedoel het verder niet negatief. Ik bedoel het in de zin van uitproberen, grenzen aftasten, kijken wat je mogelijkheden zijn. NIet dat je kind je het leven zuur probeert te maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan heel goed, al kijk ik er zelf iets anders tegenaan ("uitproberen" heeft zo'n negatieve connotatie, net alsof je kind erop uit is je het leven zuur te maken). Ergens in het tweede jaar komt het bewustzijn van de vrije wil opspelen. Ineens ontdekt je dreumes dat hij of zij niet hoeft te luisteren en zelf ook iets in te brengen heeft. Ivan had in die periode veel driftbuien, maar die fase ging ook weer over (en ik verwacht dat 'ie nog regelmatig terugkomt). Het was in ieder geval de periode dat ik The happiest toddler on the block las en er erg veel aan had. Ik pas de foefjes trouwens nog steeds toe, maar tegenwoordig heb ik ze veel minder nodig en gebruik ik ze meer omdat ik het een prettige manier van omgaan met mijn kind vind.
Dat bijten heeft Ivan trouwens nooit gedaan. Lastig, hoor.
Da's Vlindur die die speen zocht!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:37 schreef pessie het volgende:
Oh ja, diegene die die difrax combi speen 12+ maanden zocht (met giraffes), woont die bij mij in de buurt? Dacht dat ik je een keer had ontmoet bij een freecell-meet. Ik heb er 1 gekocht voor Nathan maar hij zit niet vast aan een bepaald plaatje dus je kunt em overnemen als je wilt.
Claudia: eenschquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
Cooki, ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, maar ik probeerde aan te geven dat het kan helpen om er anders tegenaan te kijken. Het is uitproberen en muiten om het muiten, maar dat is ook een noodzakelijke stap in de ontwikkeling van kinderen. Het is iets waardoor ze meer keuze en controle verwerven en daardoor ook meer mens worden. Ik geloof dat ik zoiets bedoelde.
Ik begrijp wel dat je ('je' in het algemeen) met deze gedachte misschien niet veel kunt als je er op het moment even doorheen zit, maar over het algemeen vind ik het wel een positieve insteek.
Ik houd wel van de houding in The happiest toddler. Daarin staat zoiets als 'het is onze taak om die kleine holbewoners van ons te beschaven'. Natuurlijk laat je je kind niet als een ongeleid projectiel de wereld in.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef Cooki het volgende:
muiten/uitproberen = prima, waarbij mama/papa dan nog steeds "de leiding" houdt, door praten/uitleg, acties etc ...als ik duidelijk kan omschrijven wat ik bedoel kom ik terug
Niet altijd hetzelfde. Dat wil zeggen, het is niet zo dat één ding altijd werkt. In dit geval:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:28 schreef Cooki het volgende:
en wat doe je dan? ik heb soms geen geduld hoor: dan til ik m wel
begrip ja, respect ja, goede voorbeeld meestal, én aangeven waar de grens ligt (inkaderen oid) in woord/gebaar/gevoel, soort basisveiligheid bovenalquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd wel van de houding in The happiest toddler. Daarin staat zoiets als 'het is onze taak om die kleine holbewoners van ons te beschaven'. Natuurlijk laat je je kind niet als een ongeleid projectiel de wereld in.Maar ik vind wel dat het helpt om over het algemeen begrip te hebben, respect te tonen en daarmee het goede voorbeeld te geven, zeg maar.
ja, snap ik, in je kinderen verplaatsen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Gek genoeg heb ik met de kinderen vrij veel geduld. In die zin ben ik door het moederschap rustiger en relaxter geworden. We denken vaak dat we haast of geen tijd hebben, maar over het algemeen kunnen de meeste dingen best een minuutje wachten. En in de praktijk ben je volgens mij minder tijd en moeite kwijt door te voorkomen dat er een driftbui ontstaat.
Het helpt mij altijd wel om me in m'n kind te verplaatsen. Als Ivan bijvoorbeeld leuk aan het spelen is en ik wil ineens ergens anders naartoe, dan kan ik toch niet van hem verlangen dat hij alles maar zo ineens loslaat? Daarom geef ik hem ook een seintje en daarom probeer ik hem te helpen om 'afscheid' te nemen van de situatie.
Maar ach, ik heb makkelijk praten. Ivan is een schappelijk mannetje.
ja dat ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is tijdens de vakantie begonnen met "Nog één laatste keer!". Nu zegt hij dat aan de lopende band. En na de laatste keer wil hij nóg een laatste keer.
Ik zie nu je foto pas. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een foto van Lucas zie. Leuk, nog zo'n blondie! Lekker plekje.Is het een boefje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor Dyon:![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |