abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102667156
Lente heeft nog nooit uit kwaaiigheid gebeten. Wel als ze zich bij het optrekken extra stevig aan me vast wilde houden of een poging deed om op schoot te klimmen. Dan klemde ze zich met zowel d'r handjes als d'r tandjes in m'n been. :9
pi_102667187
Het klinkt alsof ik er veel werk van maak, maar dat valt reuze mee. Kwestie van even aangeven dat slaaptijd eraan komt en tijdens het oppakken, verschonen en in bed leggen babbelen en een liedje zingen. Het kost me minder werk dan een kind schoppend en huilend meeslepen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102667195
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Jen bijt. Leyla ook wel, maar geloof niet dat ze dat expres doet om iemand pijn te doen. Jen krijgt op de donder en leyla vertel ik dat het niet mag.
Ik gaf nu kort een boze reactie (eigenlijk ook omdat ik dit niet verwacht had bij hem) en heb ook duidelijk gemaakt dat hij niet mag bijten.

Heeft Jen dat altijd al gedaan? Hoe oud is ze nu?
pi_102667240
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:41 schreef Meimeltje het volgende:
Zijn er hier trouwens kindjes die bijten? Dyon is nu 2 keer door een kindje op het kdv gebeten, vandaag dus weer (gewoon vanuit het niets tijdens het eten). Bij thuiskomst beet hij zelf ook ineens vanuit het niets. Hij heeft het dus duidelijk van daar, zou het dan uitproberen zijn? Kijken of mama net zo boos wordt als de juf op het andere kindje werd? Hij weet duidelijk dat het niet mag, want vertelde ook steeds dat een kindje had gebeten en '.... stout'.
mijn kind bijt alleen zijn moeder }:| (edit: uit liefde heur O+ )
is het 2 keer hetzelfde kindje? geven ze die wel te eten dan :Y)
ik zou idd denken dat het thuis uitproberen is... aandacht vragen... spannend :?
en.. werd je :( ? of doe jij dan een pedagogisch-correcte actie :7
(ik wissel dat af ~O> )
pi_102667373
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft nog nooit uit kwaaiigheid gebeten. Wel als ze zich bij het optrekken extra stevig aan me vast wilde houden of een poging deed om op schoot te klimmen. Dan klemde ze zich met zowel d'r handjes als d'r tandjes in m'n been. :9
Tja dan is het meer per ongeluk he :)
Hier was het ook niet uit kwaadheid, ik denk echt dat hij het bijten van het andere kindje in zijn hoofd had...anders is het wel erg toevallig dat hij het precies vandaag doet. Hopelijk blijft het hierbij en neemt hij alleen de goede dingen van het kdv over :P
pi_102667555
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:46 schreef Cooki het volgende:

[..]

mijn kind bijt alleen zijn moeder }:|
is het 2 keer hetzelfde kindje? geven ze die wel te eten dan :Y)
ik zou idd denken dat het thuis uitproberen is... aandacht vragen... spannend :?
en.. werd je :( ? of doe jij dan een pedagogisch-correcte actie :7
(ik wissel dat af ~O> )
Arme mama :P
Geen idee of het twee keer hetzelfde kindje was, want ze noemen geen namen. Ik weet alleen dat het kindje bijna 2 jaar is, Dyon noemde wel een naam maar weet niet of dat klopt.
Ik zei op een boze toon dat hij niet mocht bijten en heb hm even genegeerd. Toen liep hij huilend naar papa, maar die zei ook tegen hm dat hij niet mocht bijten omdat dat pijn doet :P Volgens mij was het wel duidelijk :D
pi_102667683
over slapen: smiddags zeg ik tegen lucas dat ie even in zijn bedje gaat liggen... als ik zeg "slapen" schudt ie neejj O+
smiddags ultrakort ritueel: evt luier, slaapzak (of niet), rolgordijnen naar beneden, posters gedag zeggen (met leeuwen en mariokart >:) ) , in bed leggen, kus en heeeeel snel weglopen :Y
savonds langer ritueel met tandenpoetsen, liedje etc..

en soms werkt het al een tierelier en soms helemaal niet :7
pi_102667999
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:51 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Geen idee of het twee keer hetzelfde kindje was, want ze noemen geen namen. Ik weet alleen dat het kindje bijna 2 jaar is, Dyon noemde wel een naam maar weet niet of dat klopt.
Ik zei op een boze toon dat hij niet mocht bijten en heb hm even genegeerd. Toen liep hij huilend naar papa, maar die zei ook tegen hm dat hij niet mocht bijten omdat dat pijn doet :P Volgens mij was het wel duidelijk :D
whoops.. ach gos, toch sneu voor Dyon :*
enne: duidelijkheid rules :D

edit: ik word ook boos hoor en tegelijkertijd wil je ook dat je kind zich gehoord voelt in zijn boodschap... maar ja... :X
pff... hier kan ik wel een heel verhaal over schrijven... ms ooit, als ik groot ben *)
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:59:01 #259
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102668029
Das vervelend Meimel! Had hij er pijn van gehad??
Hier nog niet van dat soort verhalen meegekregen..
Oona bijt alleen als ik probeer te voelen of er kiezen aankomen ;) Geheel eigen schuld dikke bult dus ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_102668528
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:53 schreef Cooki het volgende:
en soms werkt het al een tierelier en soms helemaal niet :7
Haha, herkenbaar. Niet m.b.t. het slapen, maar wel over het algemeen. Je moet jezelf ook zo vaak opnieuw uitvinden als ouder.

En ach, wat hier tijdens een bepaalde leeftijd wel werkte (snel in bed leggen, maken dat ik wegkwam) werkte op een bepaald moment juist niet meer. Het zijn net mensen, die dreumesjes van ons. :+
pi_102668945
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:59 schreef Reilain het volgende:
Das vervelend Meimel! Had hij er pijn van gehad??
Hier nog niet van dat soort verhalen meegekregen..
Oona bijt alleen als ik probeer te voelen of er kiezen aankomen ;) Geheel eigen schuld dikke bult dus ;)
Oona dus gelukkig nog niet gebeten, misschien is dat ene kindje er die dagen niet :D Ze gaven aan dat het kindje het vaker doet en ze er mee bezig zijn.
Thuis had hij geen last meer, daar had hij wel even pijn en liet ook duidelijk aan het kindje merken dat hij boos was zei de leidster :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 03-10-2011 22:24:18 ]
pi_102669342
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Thuis had hij geen last meer, daar had hij wel even pijn en liet ook duidelijk aan het kindje merken dat hij boos was zij de leidster :D
Goed zo Dyon! ^O^
pi_102669499
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Niet m.b.t. het slapen, maar wel over het algemeen. Je moet jezelf ook zo vaak opnieuw uitvinden als ouder.

En ach, wat hier tijdens een bepaalde leeftijd wel werkte (snel in bed leggen, maken dat ik wegkwam) werkte op een bepaald moment juist niet meer. Het zijn net mensen, die dreumesjes van ons. :+
Ja dat ja! *)
Het maakt wel dat ik flexibeler ben geworden, voordat ik kinderen had (was ik een hele goede moeder gheghe) was ik heel goed in strak plannen, nu heb ik geleerd om open te reageren op de nieuwe situatie... voila ... bijna een compleet mensch :P
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:46:15 #264
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102670616
nou ik vroeg het volgens mij gister want Noortje beet spontaan letterlijk van zich af..... niet in kindjes maar wel in de dingen die ze vast had. Gister ook in het speelgoedboekje van intertoys en vanochtend ook in mijn hand. Echt uit boosheid.
We waren vandaag toevallig bij het consultatiebureau en toen lagen vriend en ik dubbel want de arts zei dat Noortje nu veel zou gaan imiteren. Tis nog net niet zo dat vent bijt als ik boos op hem ben ;)

Que slapen hebben we altijd wel een ritueeltje, vaak is ze rond tien al megamoe maar nemen we haar nog vaak mee op sleeptouw. Misschien moet ze even terug naar twee slaapjes of zo.
We hebben wel een ritueeltje, vaak zeggen we "Noortje slapen?' en dan is het ja of nee vanuit haar kant. Is het heel nadrukkelijk nee, dan laten we het een halve minuut en zeggen daarna dat ze toch echt naar bed moet. Daarna altijd hetzelfde ritueel, voeten, buik, handen, oren, neus, mond en ogen gedag zeggen, slaapzak aan, knuf mee (die afgelopen dagen al een aantal keren vakkundig het bed wordt uitgewerkt), even weltrusten zwaaien naar buren en vogel en dan slapen.
Voorheen ging dat slapen prima!
Nu trekt ze haar slaapzak uit, helemaal of half (als ie achterstevoren zit), gaat haar vocabulaire keer op keer oefenen, roept heel haard PAPA!!! etc etc.
Maar niet slapen dus.

Nou ja, morgen is ze bij opa en oma, woensdag rond slaaptijd in de auto, dus we zien wel hoe het kdv dit doet donderdag en vrijdag.

Ik ga slapen, ze is al drie keer wakker geweest sinds 19.45 uur dat ze er in ligt dus dat belooft veel goeds voor de nacht :(
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:24:24 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102677126
ow becky, hopelijk heb je vannacht toch nog wat kunnen slapen...
Tip voor de slaapzak: rits vastzetten met veiligheidsspeld.
En voor de rest weet ik het ook niet zo goed. Ik krijg een beetje het gevoel dat ze jullie aan het uitproberen is, dus misschien toch een keertje doorbijten en laten roepen? En af en toe eens door de babyfoon zeggen dat ze nu echt moet gaan slapen (of tegen de dichte slaapkamerdeur).

Cooki, hoe is het vannacht bij jullie gegaan?

Oeh dat bijten is echt vervelend :Y
Harry doet het ook wel eens maar dan met spelen. Niet als hij boos is. Ik waarschuw dan al van tevoren (als ik het zie aankomen).
Vanmorgen toen ik hem uit bed haalde, wilde hij niet meteen aanhappen aan de borst. Dat vond ik vreemd, dus ik doe het licht aan om te kijken wat er aan de hand is. Zit hij op iets te 'kauwen'. Dus ik gezegd dat hij het aan mij moest geven (uitspugen) wat hij ook braaf deed. Was het een splinter van zijn bedje. Zie ik dat hij een spijl behoorlijk heeft afgeknaagd! :o
Heb er nu maar bytex aan gesmeerd...
pi_102678186
pi_102678297
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:24 schreef Asyniur het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze jullie aan het uitproberen is, dus misschien toch een keertje doorbijten en laten roepen? En af en toe eens door de babyfoon zeggen dat ze nu echt moet gaan slapen (of tegen de dichte slaapkamerdeur).
Dat kan heel goed, al kijk ik er zelf iets anders tegenaan ("uitproberen" heeft zo'n negatieve connotatie, net alsof je kind erop uit is je het leven zuur te maken). Ergens in het tweede jaar komt het bewustzijn van de vrije wil opspelen. Ineens ontdekt je dreumes dat hij of zij niet hoeft te luisteren en zelf ook iets in te brengen heeft. Ivan had in die periode veel driftbuien, maar die fase ging ook weer over (en ik verwacht dat 'ie nog regelmatig terugkomt). Het was in ieder geval de periode dat ik The happiest toddler on the block las en er erg veel aan had. Ik pas de foefjes trouwens nog steeds toe, maar tegenwoordig heb ik ze veel minder nodig en gebruik ik ze meer omdat ik het een prettige manier van omgaan met mijn kind vind.

Dat bijten heeft Ivan trouwens nooit gedaan. Lastig, hoor.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:01:10 #268
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102679095
Claudia, klinkt als een fijne vakantie!
Leuk filmpje met Ivan, hij vind echt dat hij gelijk heeft :Y . Leuk!
Afgelopen nacht was weer prut, maar goed, 2 nachten geweldig en gistermiddag 3 uur en 15 minuten geslapen dus ik vind het best! Ik kan nog niet verwachten dat hij consequent opeens altijd goed gaat slapen.

Wat betreft gaan slapen: Daar hebben we hier dan gelukkug weinig problemen mee. Wel het ritueel afwerken (het gaat dus wel es mis als papa het doet en iets vergeet :') ). Ook slaapt hij alleen in zn eigen bedje, we kunnen hem niet ergens mee naartoe nemen en hem daar te slapen leggen, maar nu het doorslapen steeds beter gaat ga ik dat verder ook niet triggeren.

Becky, het klinkt alsof je haar een keuze geeft en vervolgens toch doet wat jij wilt. Misschien is het beter dan geen keuze te geven? Iemand zei al, misschien werkt het door het vantevoren aan te kondigen. "We gaan nu een broodje eten en daarna legt mama je in je bedje". Dan is het wel duidelijk, er ontstaat geen verwarring.
Als ze rond 10 al zo moe is, waarom leg je haar dan niet alvast te slapen? Als ze tegen 12.30 nog es mag kan het zijn dat ze over haar vermoeidheid heen is.

Asy, bytex :') . Wel naar.
pi_102679346
Mijn kind slaapt nog steeds..dacht net dat ie wakker aan t worden was...toch niet dus...hoewel t vast niet lang meer zal duren
pi_102679500
Becky :* Ik heb niet heel goed bijgelezen, maar waar ik aan moet denken is dat Niels juist heel slecht slaapt wanneer hij te weinig slaap krijgt. Misschien is ze zich nu wel heel hard aan het ontwikkelen en heeft ze inderdaad weer twee slaapjes nodig als ze al om 10 uur aangeeft moe te zijn.
Ik geef Niels ook schijnkeuzes op zo'n moment, ik vraag dan niet of hij wil slapen maar vertel dat ik hem naar bed ga brengen en vraag welke auto hij mee wil nemen naar boven :)
Wat op dit moment goed helpt is heel rustig een verhaaltje voorlezen terwijl hij in bed zit, liedje aan en dan ga ik naar beneden. Troosten doe ik terwijl hij in bed blijft en dan zeg ik weer "ga maar lekker slapen" en doe het muziekje weer aan en weer naar beneden. Als dat na een aantal keer niet werkt doe ik eerst het muziekje aan en vertel ik dat ik hem ga aaien tot het muziekje afgelopen is en dat ik daarna na beneden ga en dat hij gaat slaepn, dat zorgt er dan vaak voor dat hij zich beter kan ontspannen en toch gaat slapen. En als dat allemaal niet werkt neem ik hem weer mee naar beneden, maar dat komt niet vaak voor.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102679560
Wij hadden geen goede nacht :O We hebben vanaf half 11 tot 2 uur opgezeten met Niels, we vermoeden dat hij last had van groeipijn want hij zat zo met zijn benen te schoppen en intens zielig te huilen. Een half uurtje na een paracetamol werd hij ineens heel vrolijk en wakker, dus dat klinkt wel als pijn. Maar toen wilde hij dus niet meer slapen :')
En nu is hij verkouden, dus dat kan ook wel meegespeeld hebben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:56:14 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102682278
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kan heel goed, al kijk ik er zelf iets anders tegenaan ("uitproberen" heeft zo'n negatieve connotatie, net alsof je kind erop uit is je het leven zuur te maken). Ergens in het tweede jaar komt het bewustzijn van de vrije wil opspelen. Ineens ontdekt je dreumes dat hij of zij niet hoeft te luisteren en zelf ook iets in te brengen heeft. Ivan had in die periode veel driftbuien, maar die fase ging ook weer over (en ik verwacht dat 'ie nog regelmatig terugkomt). Het was in ieder geval de periode dat ik The happiest toddler on the block las en er erg veel aan had. Ik pas de foefjes trouwens nog steeds toe, maar tegenwoordig heb ik ze veel minder nodig en gebruik ik ze meer omdat ik het een prettige manier van omgaan met mijn kind vind.

Dat bijten heeft Ivan trouwens nooit gedaan. Lastig, hoor.
Ooh ik bedoel het verder niet negatief. Ik bedoel het in de zin van uitproberen, grenzen aftasten, kijken wat je mogelijkheden zijn. NIet dat je kind je het leven zuur probeert te maken.

Dat filmpje van Ivan :D
Hij wordt echt groot :Y
pi_102682282
Wat zielig, de groeipijn, Twinkly. Hoe zit het met Niels' laatste kiezen? Ivan kauwt de laatste tijd voortdurend op zijn vingers, maar ik kan niet goed in zijn mond kijken om te zien hoe het ervoor staat.
pi_102682515
Nee, bij zijn achterste kiezen is nog niets te zien. Ik kan altijd goed in zijn mond kijken tijdens het tandenpoetsen want hij gaat altijd heel hard schreeuwen ;( Maar ik herinner me van de andere tanden en kiezen dat hij er al last van had voordat er echt wat leek te gebeuren.
pi_102683581
Wat naar van de groeipijn van Niels.

Ivan O+ , lekker geluid komt daar uit zeg.

Het soms wel werken en soms niet is hier ook heel herkenbaar. Steeds als we denken dit werkt, gooit Yaro roet in het eten. Soms irritant, meestal vind ik het wel leuk. Lekker wispelteurig.

Bijten gelukkig geen ervaring mee. Wel heb ik gemerkt dat ik echt op moet passen hoe ik reageer. Soms slaat hij mij verongeluk en dacht ik, hij weet niet dat het pijn doet dus lach ik er om. Waarop hij vervolgens het nog een keer gaat doen, :P . Niet zo handig van mij dus.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:53:04 #276
259886 pessie
pi_102684069
Een dikke vette sticker gekregen bij het cb *O* Ik had een vervangende arts _O_ *O* Ze vond Nathan leuk, keek naar wat hij deed én ze was geïnteresseerd *O*
Ik ga zo even statistiekjes uploaden, dan kunnen jullie kijken hoe dik mn michelinmannetje is :+

[ Bericht 15% gewijzigd door pessie op 04-10-2011 12:59:16 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:37:07 #277
259886 pessie
pi_102685445
Oh ja, diegene die die difrax combi speen 12+ maanden zocht (met giraffes), woont die bij mij in de buurt? Dacht dat ik je een keer had ontmoet bij een freecell-meet. Ik heb er 1 gekocht voor Nathan maar hij zit niet vast aan een bepaald plaatje dus je kunt em overnemen als je wilt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:39:02 #278
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102685502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:37 schreef pessie het volgende:
Oh ja, diegene die die difrax combi speen 12+ maanden zocht (met giraffes), woont die bij mij in de buurt? Dacht dat ik je een keer had ontmoet bij een freecell-meet. Ik heb er 1 gekocht voor Nathan maar hij zit niet vast aan een bepaald plaatje dus je kunt em overnemen als je wilt.
Da's Vlindur die die speen zocht!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_102687868
Mooie curves Pessie!

Oef, Niels is compleet over de zeik. Hij is verkouden en koortsig, heeft al een pcm gehad, maar viel pas om 2 uur in slaap om na 25 min. weer wakker te worden. En we krijgen net vanavond bezoek, wat ook mee eet :X Ik ben echt nog niet toegekomen aan boodschappen en opruimen. Boodschappen vind ik ook veel te sneu voor Niels nu.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:05:33 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102688825
Twinkly, kun je de visite niet afzeggen?
En wat sneu dat hij zo'n last heeft van het groeien en zijn kiezen :{

pessie, wat een mooie curves!
pi_102689054
Niet door kiesjes hoor, daar heeft hij geloof ik nog geen last van. Hij heeft nu vooral last van de verkoudheid. Ik vind het wel apart hoor, dat hij (altijd) zo heftig reageert op een simpele verkoudheid.

Een voordeel is wel dat hij nu heel veel drinkt :+ Zulke dikke plasluiers heeft hij nog nooit gehad :D
pi_102691656
omg.. jullie gaan zo snel :D

Becky: Lucas doet soms ook nog twee slaapjes, ik houd m eigenlijk nooit wakker als hij duidelijke slaapsignalen geeft.. :@

As1981: haha herkenbaar: ik maak ook soort schrikgeluid... en dat vinden ze dan leuk en doen het nog een keer >:)

Asy: hij had honger! :7 :X

Claudia: gheghe... sudo-koe

en oja: dat happiest toddler boek moet ik ook ns uit de kast halen :7

Twinkly: arme Niels en :* voor jou!
suggesties voor vanavond:
opruimen: daar heb ik klapkratjes voor in de aanslag staan >:)
menu: pizza/chinees
opgelost :Y)

Pessie: wow _O_

Claudia/Asy: over het uitproberen: ik denk wel dat het uitproberen is: kijken of er reactie komt, maar dat doen de banjers niet met een bewust/vooropgezet plan, zoiets? :P :@

edit: lucas opdeet :|W update: van 11-2 feest... geen idee wat er dan is, wordt om de haverklap hardhuilend wakker, wil niet drinken, geen luiergedoe, slechte dromen misschien? sochtends is ie weer helemaal ok, maar ziet er nu toch wel witjes uit... :{
wij inmiddels ook :P :(

[ Bericht 4% gewijzigd door -Caroline- op 04-10-2011 16:16:38 ]
pi_102691959
Cooki, ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, maar ik probeerde aan te geven dat het kan helpen om er anders tegenaan te kijken. Het is uitproberen en muiten om het muiten, maar dat is ook een noodzakelijke stap in de ontwikkeling van kinderen. Het is iets waardoor ze meer keuze en controle verwerven en daardoor ook meer mens worden. Ik geloof dat ik zoiets bedoelde. :+

Ik begrijp wel dat je ('je' in het algemeen) met deze gedachte misschien niet veel kunt als je er op het moment even doorheen zit, maar over het algemeen vind ik het wel een positieve insteek.
pi_102692135
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
Cooki, ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, maar ik probeerde aan te geven dat het kan helpen om er anders tegenaan te kijken. Het is uitproberen en muiten om het muiten, maar dat is ook een noodzakelijke stap in de ontwikkeling van kinderen. Het is iets waardoor ze meer keuze en controle verwerven en daardoor ook meer mens worden. Ik geloof dat ik zoiets bedoelde. :+

Ik begrijp wel dat je ('je' in het algemeen) met deze gedachte misschien niet veel kunt als je er op het moment even doorheen zit, maar over het algemeen vind ik het wel een positieve insteek.
Claudia: eensch :Y
en ik ben zeker blij :X met een kind dat zich uit/weert, nu moet ie alleen nog iets leren over "timing" :P (muiten alleen tussen 9-16, luiers niet vlak voordat we vertrekken, ik verzin er straks nog wel meer :+ )
pi_102692266
- Buiten op de grond gaan zitten en weigeren om nog een stap te verzetten.

Nee, mama, niet naar huis. Nog één laatste keer schelpjes zoeken, nog één laatste keer.
pi_102692415
hihaa... ja >:) ik zie een apart topic voor me :P

owja, wat ik me net nog bedacht:
muiten/uitproberen = prima, waarbij mama/papa dan nog steeds "de leiding" houdt, door praten/uitleg, acties etc ... :@ als ik duidelijk kan omschrijven wat ik bedoel kom ik terug 8)7
pi_102692418
En daarna moest 'ie nog mee de trap op die je achter tegen de rotswand ziet.
pi_102692471
hij ging gewoon mooi zitten voor de foto _O_
O+ prachtig kind O+

en wat doe je dan? ik heb soms geen geduld hoor: dan til ik m wel :7
pi_102692509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef Cooki het volgende:
muiten/uitproberen = prima, waarbij mama/papa dan nog steeds "de leiding" houdt, door praten/uitleg, acties etc ... :@ als ik duidelijk kan omschrijven wat ik bedoel kom ik terug 8)7
Ik houd wel van de houding in The happiest toddler. Daarin staat zoiets als 'het is onze taak om die kleine holbewoners van ons te beschaven'. Natuurlijk laat je je kind niet als een ongeleid projectiel de wereld in. :+ Maar ik vind wel dat het helpt om over het algemeen begrip te hebben, respect te tonen en daarmee het goede voorbeeld te geven, zeg maar.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:30:22 #290
259886 pessie
pi_102692549
Klauterkabouter.

Vanochtend moest ik em trouwens van 2 kratten af tillen, en dat is toch al gauw 60cm, dat vond ik toch wel link worden, ik durfde de tijd niet te nemen er een foto van te maken.
pi_102692645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:28 schreef Cooki het volgende:

en wat doe je dan? ik heb soms geen geduld hoor: dan til ik m wel :7
Niet altijd hetzelfde. Dat wil zeggen, het is niet zo dat één ding altijd werkt. In dit geval:

- Nog één keer schelpjes zoeken en zeggen: "Ivan krijgt ook al-tijd zijn zin!"
- Daarbij zeggen dat dit de allerlaatste keer is.
- Op een bepaald moment zeggen dat het tijd is om dag te zeggen (en dan samen dag zeggen tegen het water, de schelpjes, de boten, de mensen op het strand).
- Een schijnkeuze geven ('Wil je met papa's hand mee, met mama's hand of wil je zelf lopen?')
- En dan afleiden ('Zullen we zo lekker banaan eten?')

Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort moment het is, hoeveel tijd er is, yadayada.
pi_102692671
Zo pessie, dat is echt een klauteraar ja!
pi_102692676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd wel van de houding in The happiest toddler. Daarin staat zoiets als 'het is onze taak om die kleine holbewoners van ons te beschaven'. Natuurlijk laat je je kind niet als een ongeleid projectiel de wereld in. :+ Maar ik vind wel dat het helpt om over het algemeen begrip te hebben, respect te tonen en daarmee het goede voorbeeld te geven, zeg maar.
begrip ja, respect ja, goede voorbeeld meestal, én aangeven waar de grens ligt (inkaderen oid) in woord/gebaar/gevoel, soort basisveiligheid bovenal

ik krijg het niet verwoord
that's it:ik ga vanavond het boek lezen :Y :+
(als die :( :X }:| koppijn weg is, wie wil m hebben :P )
pi_102692892
Pessie: klauter-Nathan O+
Die foto was dan ms een andere geweest: Nathan nadat ie op 2 kratten was geklommen :X

Lucas klimt hier op een ikea-krukje... ook zon 60 cm hoog denk ik... ook nog nooit foto van gemaakt :+

Claudia: klinkt goed. die opties, maar heb jij ook wel eens geen geduld? ~O>

en voor het klimkaboutertopic:

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 04-10-2011 16:47:05 ]
pi_102693378
Gek genoeg heb ik met de kinderen vrij veel geduld. In die zin ben ik door het moederschap rustiger en relaxter geworden. We denken vaak dat we haast of geen tijd hebben, maar over het algemeen kunnen de meeste dingen best een minuutje wachten. En in de praktijk ben je volgens mij minder tijd en moeite kwijt door te voorkomen dat er een driftbui ontstaat.

Het helpt mij altijd wel om me in m'n kind te verplaatsen. Als Ivan bijvoorbeeld leuk aan het spelen is en ik wil ineens ergens anders naartoe, dan kan ik toch niet van hem verlangen dat hij alles maar zo ineens loslaat? Daarom geef ik hem ook een seintje en daarom probeer ik hem te helpen om 'afscheid' te nemen van de situatie.

Maar ach, ik heb makkelijk praten. Ivan is een schappelijk mannetje.
pi_102693690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Gek genoeg heb ik met de kinderen vrij veel geduld. In die zin ben ik door het moederschap rustiger en relaxter geworden. We denken vaak dat we haast of geen tijd hebben, maar over het algemeen kunnen de meeste dingen best een minuutje wachten. En in de praktijk ben je volgens mij minder tijd en moeite kwijt door te voorkomen dat er een driftbui ontstaat.

Het helpt mij altijd wel om me in m'n kind te verplaatsen. Als Ivan bijvoorbeeld leuk aan het spelen is en ik wil ineens ergens anders naartoe, dan kan ik toch niet van hem verlangen dat hij alles maar zo ineens loslaat? Daarom geef ik hem ook een seintje en daarom probeer ik hem te helpen om 'afscheid' te nemen van de situatie.

Maar ach, ik heb makkelijk praten. Ivan is een schappelijk mannetje.
ja, snap ik, in je kinderen verplaatsen.
manieren van voorkomen van driftbuien zijn herkenbaar...
seintjes ook...
en toch:
mijn oudste had de kreet "nog een keer" bovenaan zijn vocabulaire staan.. :P
was al een onderhandelaar toen ie 2 was }:| O+
duss...
bij lucas gaat het vast anders O-)
pi_102693950
Ivan is tijdens de vakantie begonnen met "Nog één laatste keer!". Nu zegt hij dat aan de lopende band. En na de laatste keer wil hij nóg een laatste keer. :+

Ik zie nu je foto pas. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een foto van Lucas zie. Leuk, nog zo'n blondie! Lekker plekje. :D Is het een boefje?
pi_102694078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is tijdens de vakantie begonnen met "Nog één laatste keer!". Nu zegt hij dat aan de lopende band. En na de laatste keer wil hij nóg een laatste keer. :+
Ik zie nu je foto pas. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een foto van Lucas zie. Leuk, nog zo'n blondie! Lekker plekje. :D Is het een boefje?
ja dat ja!
vertel m die mop:
nog n keer en nog n keer zaten in een bootje
nog n keer die viel er uit
wie bleef er toen nog over? :+

Lucas is idd een boefje, die een broer van bijna 10 heeft die m heel veel stoute dingen leert *;
pi_102701396
Wat een waaghalsjes :D

Ivan die daar zo midden op het strandje zit, geweldig! :D
Ik kan het filmpje hier niet zien helaas, zit nog op mn werk.

Ik werd een uurtje geleden gebeld door het kdv dat ze nog wat vergeten waren door te geven. Ik zit nog op mn werk, papa had Dyon opgehaald. Dyon is vandaag dus weer gebeten. Geen idee of het door hetzelfde kindje is gedaan, ze mogen er niet veel over zeggen. Ik hoop iig dat hij dit zelf niet gaat doen, omdat het ook bij hem gedaan wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 04-10-2011 19:52:59 ]
pi_102702445
Meimel, jemig ;( :( ... primaire reactie:
ff onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor Dyon: :* :* :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')