Ik gaf nu kort een boze reactie (eigenlijk ook omdat ik dit niet verwacht had bij hem) en heb ook duidelijk gemaakt dat hij niet mag bijten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Jen bijt. Leyla ook wel, maar geloof niet dat ze dat expres doet om iemand pijn te doen. Jen krijgt op de donder en leyla vertel ik dat het niet mag.
mijn kind bijt alleen zijn moederquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:41 schreef Meimeltje het volgende:
Zijn er hier trouwens kindjes die bijten? Dyon is nu 2 keer door een kindje op het kdv gebeten, vandaag dus weer (gewoon vanuit het niets tijdens het eten). Bij thuiskomst beet hij zelf ook ineens vanuit het niets. Hij heeft het dus duidelijk van daar, zou het dan uitproberen zijn? Kijken of mama net zo boos wordt als de juf op het andere kindje werd? Hij weet duidelijk dat het niet mag, want vertelde ook steeds dat een kindje had gebeten en '.... stout'.
Tja dan is het meer per ongeluk hequote:Op maandag 3 oktober 2011 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft nog nooit uit kwaaiigheid gebeten. Wel als ze zich bij het optrekken extra stevig aan me vast wilde houden of een poging deed om op schoot te klimmen. Dan klemde ze zich met zowel d'r handjes als d'r tandjes in m'n been.
Arme mamaquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:46 schreef Cooki het volgende:
[..]
mijn kind bijt alleen zijn moeder![]()
is het 2 keer hetzelfde kindje? geven ze die wel te eten dan![]()
ik zou idd denken dat het thuis uitproberen is... aandacht vragen... spannend![]()
en.. werd je? of doe jij dan een pedagogisch-correcte actie
![]()
(ik wissel dat af)
whoops.. ach gos, toch sneu voor Dyonquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:51 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Geen idee of het twee keer hetzelfde kindje was, want ze noemen geen namen. Ik weet alleen dat het kindje bijna 2 jaar is, Dyon noemde wel een naam maar weet niet of dat klopt.
Ik zei op een boze toon dat hij niet mocht bijten en heb hm even genegeerd. Toen liep hij huilend naar papa, maar die zei ook tegen hm dat hij niet mocht bijten omdat dat pijn doetVolgens mij was het wel duidelijk
Haha, herkenbaar. Niet m.b.t. het slapen, maar wel over het algemeen. Je moet jezelf ook zo vaak opnieuw uitvinden als ouder.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:53 schreef Cooki het volgende:
en soms werkt het al een tierelier en soms helemaal niet
Oona dus gelukkig nog niet gebeten, misschien is dat ene kindje er die dagen nietquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:59 schreef Reilain het volgende:
Das vervelend Meimel! Had hij er pijn van gehad??
Hier nog niet van dat soort verhalen meegekregen..
Oona bijt alleen als ik probeer te voelen of er kiezen aankomenGeheel eigen schuld dikke bult dus
Goed zo Dyon!quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Thuis had hij geen last meer, daar had hij wel even pijn en liet ook duidelijk aan het kindje merken dat hij boos was zij de leidster
Ja dat ja!quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Niet m.b.t. het slapen, maar wel over het algemeen. Je moet jezelf ook zo vaak opnieuw uitvinden als ouder.
En ach, wat hier tijdens een bepaalde leeftijd wel werkte (snel in bed leggen, maken dat ik wegkwam) werkte op een bepaald moment juist niet meer. Het zijn net mensen, die dreumesjes van ons.
Dat kan heel goed, al kijk ik er zelf iets anders tegenaan ("uitproberen" heeft zo'n negatieve connotatie, net alsof je kind erop uit is je het leven zuur te maken). Ergens in het tweede jaar komt het bewustzijn van de vrije wil opspelen. Ineens ontdekt je dreumes dat hij of zij niet hoeft te luisteren en zelf ook iets in te brengen heeft. Ivan had in die periode veel driftbuien, maar die fase ging ook weer over (en ik verwacht dat 'ie nog regelmatig terugkomt). Het was in ieder geval de periode dat ik The happiest toddler on the block las en er erg veel aan had. Ik pas de foefjes trouwens nog steeds toe, maar tegenwoordig heb ik ze veel minder nodig en gebruik ik ze meer omdat ik het een prettige manier van omgaan met mijn kind vind.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:24 schreef Asyniur het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze jullie aan het uitproberen is, dus misschien toch een keertje doorbijten en laten roepen? En af en toe eens door de babyfoon zeggen dat ze nu echt moet gaan slapen (of tegen de dichte slaapkamerdeur).
Ooh ik bedoel het verder niet negatief. Ik bedoel het in de zin van uitproberen, grenzen aftasten, kijken wat je mogelijkheden zijn. NIet dat je kind je het leven zuur probeert te maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan heel goed, al kijk ik er zelf iets anders tegenaan ("uitproberen" heeft zo'n negatieve connotatie, net alsof je kind erop uit is je het leven zuur te maken). Ergens in het tweede jaar komt het bewustzijn van de vrije wil opspelen. Ineens ontdekt je dreumes dat hij of zij niet hoeft te luisteren en zelf ook iets in te brengen heeft. Ivan had in die periode veel driftbuien, maar die fase ging ook weer over (en ik verwacht dat 'ie nog regelmatig terugkomt). Het was in ieder geval de periode dat ik The happiest toddler on the block las en er erg veel aan had. Ik pas de foefjes trouwens nog steeds toe, maar tegenwoordig heb ik ze veel minder nodig en gebruik ik ze meer omdat ik het een prettige manier van omgaan met mijn kind vind.
Dat bijten heeft Ivan trouwens nooit gedaan. Lastig, hoor.
Da's Vlindur die die speen zocht!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:37 schreef pessie het volgende:
Oh ja, diegene die die difrax combi speen 12+ maanden zocht (met giraffes), woont die bij mij in de buurt? Dacht dat ik je een keer had ontmoet bij een freecell-meet. Ik heb er 1 gekocht voor Nathan maar hij zit niet vast aan een bepaald plaatje dus je kunt em overnemen als je wilt.
Claudia: eenschquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
Cooki, ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, maar ik probeerde aan te geven dat het kan helpen om er anders tegenaan te kijken. Het is uitproberen en muiten om het muiten, maar dat is ook een noodzakelijke stap in de ontwikkeling van kinderen. Het is iets waardoor ze meer keuze en controle verwerven en daardoor ook meer mens worden. Ik geloof dat ik zoiets bedoelde.
Ik begrijp wel dat je ('je' in het algemeen) met deze gedachte misschien niet veel kunt als je er op het moment even doorheen zit, maar over het algemeen vind ik het wel een positieve insteek.
Ik houd wel van de houding in The happiest toddler. Daarin staat zoiets als 'het is onze taak om die kleine holbewoners van ons te beschaven'. Natuurlijk laat je je kind niet als een ongeleid projectiel de wereld in.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef Cooki het volgende:
muiten/uitproberen = prima, waarbij mama/papa dan nog steeds "de leiding" houdt, door praten/uitleg, acties etc ...als ik duidelijk kan omschrijven wat ik bedoel kom ik terug
Niet altijd hetzelfde. Dat wil zeggen, het is niet zo dat één ding altijd werkt. In dit geval:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:28 schreef Cooki het volgende:
en wat doe je dan? ik heb soms geen geduld hoor: dan til ik m wel
begrip ja, respect ja, goede voorbeeld meestal, én aangeven waar de grens ligt (inkaderen oid) in woord/gebaar/gevoel, soort basisveiligheid bovenalquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd wel van de houding in The happiest toddler. Daarin staat zoiets als 'het is onze taak om die kleine holbewoners van ons te beschaven'. Natuurlijk laat je je kind niet als een ongeleid projectiel de wereld in.Maar ik vind wel dat het helpt om over het algemeen begrip te hebben, respect te tonen en daarmee het goede voorbeeld te geven, zeg maar.
ja, snap ik, in je kinderen verplaatsen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Gek genoeg heb ik met de kinderen vrij veel geduld. In die zin ben ik door het moederschap rustiger en relaxter geworden. We denken vaak dat we haast of geen tijd hebben, maar over het algemeen kunnen de meeste dingen best een minuutje wachten. En in de praktijk ben je volgens mij minder tijd en moeite kwijt door te voorkomen dat er een driftbui ontstaat.
Het helpt mij altijd wel om me in m'n kind te verplaatsen. Als Ivan bijvoorbeeld leuk aan het spelen is en ik wil ineens ergens anders naartoe, dan kan ik toch niet van hem verlangen dat hij alles maar zo ineens loslaat? Daarom geef ik hem ook een seintje en daarom probeer ik hem te helpen om 'afscheid' te nemen van de situatie.
Maar ach, ik heb makkelijk praten. Ivan is een schappelijk mannetje.
ja dat ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is tijdens de vakantie begonnen met "Nog één laatste keer!". Nu zegt hij dat aan de lopende band. En na de laatste keer wil hij nóg een laatste keer.
Ik zie nu je foto pas. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een foto van Lucas zie. Leuk, nog zo'n blondie! Lekker plekje.Is het een boefje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor Dyon:![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |