SPOILER: vorige delenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.
Enkele voorbeelden van internet:
Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Zo moet het níet:
En zo moet het wél:
Veel bak- en decoreerplezier!
En enkele voorbeelden uit het vorige topic:
Togataart van -Trinity-
Babytaart van Silmarwen
Regenboogcakejes van Skaai
Libelle cakjes van Calastra
Knuffeltaart van SV-tje
Bruidstaart en cakejes van Ilse86
[ Bericht 8% gewijzigd door Ooi86 op 27-09-2011 21:59:34 ]
Dan zou ik naar Ellen gaan, in Donderen. Daar heb ik ook allerlei cursussen gedaan, basiscursus, Wilton (botercrème) en PME (voor als je al enige ervaring hebt).quote:Op woensdag 28 september 2011 09:21 schreef MarjoBlabla het volgende:
Weet iemand een goede cursus voor taartdecoreren (dus meerdere keren, het liefst een doordeweekse avond) in Groningen?
Vrienden hebben gevraagd of ik volgend jaar de taart wil maken voor hun bruiloft, dus ik voel me extreeeeeem vereerd. Maar ik vind mezelf lang niet goed genoeg, dus ik wil graag een cursus gaan volgen..
Geniaalquote:Op donderdag 29 september 2011 15:47 schreef Keshet het volgende:
Ik heb van 't weekend mijn 1e serieuze poging tot het versieren van cupcakes gedaan! Een vriendin vierde haar verjaardag en vroeg me om ze te maken:
[ afbeelding ]
Ik heb er 75 gemaakt en toen kon ik ze niet meer zien.
oh mijn god, hoe tof! echt geweldig idee en zien er fantastisch uit!quote:Op donderdag 29 september 2011 15:47 schreef Keshet het volgende:
Ik heb van 't weekend mijn 1e serieuze poging tot het versieren van cupcakes gedaan! Een vriendin vierde haar verjaardag en vroeg me om ze te maken:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:41 schreef calastra het volgende:
Wat een leuke Keshet, 75 stuks wat een baan!
Even wat cupcakes in elkaar gezet voor een vriendin die net een operatie achter de rug heeft. Slechte kwaliteit foto (met telefoon) maar toch even showen
[ afbeelding ]
Ik ben ook nog even aan het oefenen geweest met marsepein, het is een draakje geworden
Ik weet alleen nog niet of ik hem op een taart ga verwerken, of gewoon lekker op eet.
[ afbeelding ]
ik als ik weer beter benquote:Op vrijdag 30 september 2011 22:12 schreef Isegrim het volgende:
Die met die pleisters en die pillen! Als ik ziek ben, wil ik die ook!
Mwah, ik weet hoe ik het wil gaan doen... Ik doe webdesign, dus het wordt sowieso een website. Ik denk aan een receptensite, omdat ik niet dol ben op de meeste andere receptensites en op die manier kan weergeven wat mij prettiger en beter lijkt om mee te werkenquote:Op vrijdag 30 september 2011 20:21 schreef Keshet het volgende:
Dank jullie wel!
Ren, heb je al ideetjes?
Aaah, ziet er echt tof uitquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:52 schreef Harajuku. het volgende:
Oohh, ik heb een poosje terug ook rainbow cupcakes gemaakt, die vind ik zo leuk.
[ afbeelding ]
Wat heb je de kleuren prachtig! Vaak is dat wat door elkaar gaan lopen en wordt het minder mooi, maa niet bij die van jouquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:52 schreef Harajuku. het volgende:
Oohh, ik heb een poosje terug ook rainbow cupcakes gemaakt, die vind ik zo leuk.
[ afbeelding ]
omg TOF!!!quote:Op donderdag 29 september 2011 15:47 schreef Keshet het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, moet je anders maar op de website kijken, als je de taart gaat bestellen en proeven ben je een hele avond kwijt. Hij maakt aan de hand van het verhaal wat je verteld een taart, of natuurlijk je eigen wensen, ik zag ook een hele Mario taart op de site staan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:05 schreef deadly_kiss het volgende:
^ mooi gemaakt... maar is dat een bruidstaart?
Geweest, maar jeetje wat was het druk!!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:55 schreef Silmarwen het volgende:
Nog naar Taart en Trends geweest? Ik wel, vond het leuk, maar erg druk!
Glucose siroop, 1 mini roller, orchidee veiners en stekers, parel mold en een wilton moddeling toolset gekocht!
Volgend weekend taart voor de jongste haar eerste verjaardag maken!
http://www.deleukstetaart(...)8-x-28gr-p-3207.htmlquote:
die bedoelde ik ook jaquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
http://www.deleukstetaart(...)8-x-28gr-p-3207.html
Ik heb deze, en mijn cupcakes zijn tot nu toe gelukt
Dat klinkt heel lekkerquote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:57 schreef Skaai het volgende:
MissHobje ik heb afgelopen week de chocolade cupcakes van GC cupcakes gemaakt, en ze waren een groot succes op 't werk! Had ze in mini variant gemaakt (was wel effe opletten met bakken maar met zo'n 11 minuutjes bakken waren ze klaar).
Alleen de topping was keihard (had 'm de dag van tevoren gemaakt en dus in de koelkast gezet) dus dat was een gedoe. Ik snap dat roomboter, roomkaas en gesmolten chocoladeboter weer keihard worden in de koelkast maar daar dacht 's avonds ik niet bij na. Heb de topping de ochtend van serveren uit de koelkast gehaald en gelaten totdat ik ging decoreren
Helaas geen foto gemaakt van de schatjes, ja in bakvorm maar nouja ze zijn alle 50 opgegaan dus dat zegt genoeg
[ afbeelding ]
Op TLC heb je een programma over Georgetown Cupcakes ofzo, nouja daar had MissHobje chocolade cupcakes vandaan en ze heeft ze gemaakt en toen heb ik ze ook maar gemaaktquote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat zijn de "chocolade cupcakes van GC?" en hoe kom ik aan het recept?
Omnomnom!
http://www.deleukstetaart(...)agic-2gr-p-3639.htmlquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
http://www.deleukstetaart(...)8-x-28gr-p-3207.html
Ik heb deze, en mijn cupcakes zijn tot nu toe gelukt
chocoladeboter?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:57 schreef Skaai het volgende:
MissHobje ik heb afgelopen week de chocolade cupcakes van GC cupcakes gemaakt, en ze waren een groot succes op 't werk! Had ze in mini variant gemaakt (was wel effe opletten met bakken maar met zo'n 11 minuutjes bakken waren ze klaar).
Alleen de topping was keihard (had 'm de dag van tevoren gemaakt en dus in de koelkast gezet) dus dat was een gedoe. Ik snap dat roomboter, roomkaas en gesmolten chocoladeboter weer keihard worden in de koelkast maar daar dacht 's avonds ik niet bij na. Heb de topping de ochtend van serveren uit de koelkast gehaald en gelaten totdat ik ging decoreren
Helaas geen foto gemaakt van de schatjes, ja in bakvorm maar nouja ze zijn alle 50 opgegaan dus dat zegt genoeg
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:45 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
chocoladeboter?
is dat gewoon chocola met boter of iets speciaals wat je niet in de super kan krijgen maar bij een speciaalwinkel?
Ik heb niets speciaals gedaan of zoquote:Op zondag 2 oktober 2011 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat heb je de kleuren prachtig! Vaak is dat wat door elkaar gaan lopen en wordt het minder mooi, maa niet bij die van jou
wat gaafquote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:33 schreef Clauw het volgende:
Deze kwam ik tegen, zijn gemaakt voor de perspresentatie van Wicked (musical). En ik moest aan dit topic denken![]()
[ afbeelding ]
hmm denk niet dat ze het hier bij ons verkopen maar we hebben 4 soorten supermarkten hier dus ik ga eens rondneuzen, thnx!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Choba
Verkrijgbaar in ieder geval bij de Plus, in het koelvak bij de boter. Is niet nieuw maar juist zo oud als de weg naar Kralingen
Die zijn idd errug gaaf gemaaktquote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:33 schreef Clauw het volgende:
Deze kwam ik tegen, zijn gemaakt voor de perspresentatie van Wicked (musical). En ik moest aan dit topic denken![]()
[ afbeelding ]
Oh ik weet niet waarom ik chocoladeboter heb genoemd, ik had gewoon gesmolten pure chocolade erdoorheen gedaan. Heb nog nooit van chocoladeboter gehoordquote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:45 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
chocoladeboter?
is dat gewoon chocola met boter of iets speciaals wat je niet in de super kan krijgen maar bij een speciaalwinkel?
Op vers wit brood, of nog beter: verse harde witte bolletjes, heerlijk!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:50 schreef Isegrim het volgende:
Choba is geweldig, ik vreet in twee dagen zo'n pakje op, gewoon op brood.
onder welke categorie staan zequote:Op maandag 17 oktober 2011 19:04 schreef sunshine83 het volgende:
Zo even uit de lees modus, ik heb zelf alleen nog maar 1 taart op cursus gemaakt en verschillende cupcakes, nog niet zo mooi om te posten. Maar nu toch even een berichtje. In het vorige deel ging het over plungers ed bestellen via buyincoins.com in China. Ik heb daar 28 september besteld en vandaag binnen gekregen! Dus als je geen haast hebt en goedkoop spullen wilt bestellen is g een echte aanrader want t is echt precies t zelfde als wat mam voor heel veel geld in nederland heeft besteld!
Household sundries, pagina 2 en verder. De site ligt een beetje op zijn gat hierquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
onder welke categorie staan ze
thxquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:28 schreef Skaai het volgende:
[..]
Household sundries, pagina 2 en verder. De site ligt een beetje op zijn gat hier
Eetbare bloemen klinkt erg leukquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:29 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb vanavond een paar cupcakes gemaakt en ze zijn aardig gelukt.
Alleen er mag nog wel meer decoratie op. Iemand nog tips wat je kan gebruiken?
Ik had nu eetbare bloemen erop gedaan, maar dat was het dan ook echt
Ik heb bijna alleen maar gebakken in een combi-oven en met de funcakes mix zelfs ook daarin geen problemen..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb met een gewoon cupcake recept ook al wel gehad dat ze instorten maar met de funcakes mix gaat het nooit fout idd!
Te koop bij Jamin tegenwoordig.
Nu heb ik een combi oven en dat is sowieso niks
Oh wat een leuk taartjequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:32 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Pas weer eens een taartje gemaakt. Voor de eerste keer als opdrachtWas wel gewoon voor een collega. Dit is mijn 7e taart geloof ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Awesome taartquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:32 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Pas weer eens een taartje gemaakt. Voor de eerste keer als opdrachtWas wel gewoon voor een collega. Dit is mijn 7e taart geloof ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aaah die laatste, lekkerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:56 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een geweldige taart! <3
Vandaag cupcakes voor mijn moeder d'r werk gemaakt.
After Eight cupcakes met munt topping:
[ afbeelding ]
En speculaaskruiden cupcakes met stukjes kruidnoot en een toppung met speculaaskruiden en stukjes kruidnoot:
[ afbeelding ]
Oeh ik heb eergisteren een appeltaart met speculaaskruiden gemaakt, ik denk dat er ook wel een muffinvariatie moet komen jaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb gewoon een basiscupcake recept gebruikt en speculaas kruiden toegevoegd en wat grof gehakte kruidnootjes.Ze zijn nog lekker knapperig van binnen. Echt noms.
het is ook echt alleen de marsepein en de wilton icing tubes die in de aanbieding zijnquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:10 schreef MarjoBlabla het volgende:
Whieeee, morgenochtend de Makro plunderen @ Groningen! Nu maar hopen dat ze een voorraadje van bakspullen hebben.. In Amsterdam wel gezien, maar nog niet in Groningen geweest. Stond wel in het krantje (marsepijn en wilton icing..) dus dan zullen ze het wel hebben toch?
Oooh, dat klinkt heerlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb gewoon een basiscupcake recept gebruikt en speculaas kruiden toegevoegd en wat grof gehakte kruidnootjes.Ze zijn nog lekker knapperig van binnen. Echt noms.
Ziet er inderdaad lekker uit!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Gewoon bij de supermarkt hebben ze koek- en speculaaskruiden, die vind ik wel oké.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:54 schreef VKV het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad lekker uit!
Hoe maak je die topping precies (heb t nog nooit gemaakt)?
En waar haal je speculaaskruiden vandaan?
Dankjewelquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:00 schreef Silmarwen het volgende:
Speculaaskruiden idd in de supermarkt. Die heb je echt OVERAL!
De topping... doe ik een beetje op gevoel.
Boter (iets zacht maken in de magnetron) dan mixen tot het glas is, poedersuiker toevoegen tot je het zoet genoeg vindt en dan de smaken en kleuren toevoegen die je graag wil.
Zijn wel veel verschillende soorten, heb botercreme gemaakt, geen frosting of icing ofzo. Die worden wat harder.
Gewoon even googlen op "basis recept cupcake topping" ofzo.
Oh! Leuk voor halloween als je er bloedspetters opdoet ofzo,quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag oogballenminicupcakes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
Die bloederige aders vind ik een goed plan!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh! Leuk voor halloween als je er bloedspetters opdoet ofzo,.
Of rode aders haha.
wat een leukerdjesquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag oogballenminicupcakes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
In mijn speculaaskruiden (uit een potje hoor) zit zelfs gemalen kurkuma en gemberpoederquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:20 schreef Tegan het volgende:
Speculaaskruiden kun je ook zelf 'maken'.
Kaneel : nootmuskaat : gemalen kruidnagelen als 4 : 1 : 1. Dan kom je al aardig in de buurt geloof ik.
Recepten varieren in onderlinge verhouding (meer kruidnagel dan nootmuskaat of andersom), maar iig veel meer kaneel dan de andere twee ingredienten.
Jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:26 schreef Skaai het volgende:
[..]
In mijn speculaaskruiden (uit een potje hoor) zit zelfs gemalen kurkuma en gemberpoeder.
Wowquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
De stapeltaart voor morgen is af!
[ afbeelding ]
Hihi verslavend lekker zijn ze hequote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:57 schreef Skaai het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:43 schreef Isabeau het volgende:
Wat een ontzettend leuke taart zeg! Echt weer van het type 'daar zet je toch geen mes in!'
Ahhh wat een leuke comments! Dank jullie wel =) De ontvangster vond hem gelukkig ook erg leukquote:
ohhhh leuk is die zeg!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Ohhhhh leuk is die zeg!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
En wat voor topping heb je gemaakt? Ben benieuwd naar het receptquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Wauwquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk gedaan die cupcakesquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:48 schreef DanToenOoitNu het volgende:
Ik word altijd zo vrolijk van dit topic
Ben een tijdje geleden zelf begonnen met het maken van cupcakes en dat ging eigenlijk meteen wel goed. Ben geen knutselaar, dus had dat eigenlijk niet verwacht.
Mijn creaties:
[ afbeelding ]
Van links naar rechts: Vanillecakjes met vanillebotercreme en paashaasspekjes, butterscotchachtige cakjes met noten en chocola en groene pepermuntcakjes met pepermuntbotercreme. Heb nog een paar andere gemaakt, maar daar heb ik geen foto's van.
WAUW!quote:Op donderdag 3 november 2011 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een chique klein taartje voor een lieve vriendin gemaakt. Compleet met gouden lijstjes en letters en parelketting.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zag hem al op bol.com, volgens mij stonden er wel gezellige tips in (gelijk opgeslagenquote:Op donderdag 3 november 2011 22:38 schreef roos85 het volgende:
Owja, vandaag in Koffietijd was Rudolph van Veen, ook hij heeft een boekje met cupcake recepten uitgegeven.
Mooiquote:Op donderdag 3 november 2011 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een chique klein taartje voor een lieve vriendin gemaakt. Compleet met gouden lijstjes en letters en parelketting.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kwam laatst deze tegen:quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:18 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Zeg, vraagje, wat vinden jullie leuke cupcake(recepten)sites? Qua uiterlijk?
Volgens mij is het het beste om toppings pas op de dag zelf erop te doen, maar kun je bijv. botercreme al wel de dag vantevoren maken.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:36 schreef roos85 het volgende:
Even een vraagjega binnenkort toch echt beginnen met het bakken van cupcakes..
hoe zit het met de topping? moet je die pas bij het serveren op de cupcakes doen?of kan dat bijv. ook een dag van te voren?
en hoe bewaar je de cupcakes met topping dan?
Oeeeh, een recept voor oreo cup cakes. Ik geloof dat ik weet wat mijn volgende project wordtquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:25 schreef roos85 het volgende:
[..]
ik kwam laatst deze tegen:
http://www.cupcakerecepten.nl/
vind het een mooie, duidelijke site, met leuke recepten!
De tafel van 18, die zit ook in utrechtquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:32 schreef Stiemie het volgende:
O ja voor de cupcake-liefhebbers uit Amsterdam: op de haarlemmerdijk zit nu een hele leuke winkel: iets van de club van 18 ofzo met allerlei cupcake-spul
Jaa ik had hem bijna gekocht van de week, heerlijk boekjequote:Op donderdag 3 november 2011 22:38 schreef roos85 het volgende:
Owja, vandaag in Koffietijd was Rudolph van Veen, ook hij heeft een boekje met cupcake recepten uitgegeven.
Ha ik lees zo over je post heenquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nee niet echt een keten, dr zijn er maar twee de eigenaresse heeft ook twee taarten en cup cake boeken, petra achttien heet ze geloof ik
Wat een leuk idee! Het maakt toch niet uit hoe de cupcakes eruit zien? Als de kinderen maar lol hebben. Smaken zullen verschillen, wat jij mooi vindt, zullen zij niet mooi vinden en andersom. Maar dat maakt toch niet uit?quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:32 schreef Stiemie het volgende:
Even een vraagje... ik was vandaag met mijn dochters van 2 en 4 cupcakes aan het versieren en ze vonden het erg leuk. Oke die van 2 gooide er gewoon een berg marsepein bovenop met zo'n zilveren balletje en klaar was kees, maar ze vond het erg leuk.
Nu wilde ik voor de vijfde verjaardag van mijn dochter een cupcakefeestje geven. Als in: ik bak de cakes en de genodigden mogen er allemaal bv 6 versieren en dan in een doosje mee naar huis nemen. Zou dat al kunnen of is dat nog te moeilijk? Mijn dochter van 4 is er al best goed in, maar dat komt omdat we zeker eens per maand samen een keer cupcakes makenDaarom vind ik het wat moeilijk in te schatten.
O ja voor de cupcake-liefhebbers uit Amsterdam: op de haarlemmerdijk zit nu een hele leuke winkel: iets van de club van 18 ofzo met allerlei cupcake-spul
Ja precies! Ook met smarties en kleine snoepjes enzo inderdaad!quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:56 schreef loezzie het volgende:
[..]
Wat een leuk idee! Het maakt toch niet uit hoe de cupcakes eruit zien? Als de kinderen maar lol hebben. Smaken zullen verschillen, wat jij mooi vindt, zullen zij niet mooi vinden en andersom. Maar dat maakt toch niet uit?
Ik zou wel voor elk kind afbakenen wat ze mogen gebruiken voor decoratie materiaal en eventueel enig voorwerk doen.
Voor de kinderen die het nog nooit gedaan hebben zou je ook kunnen kiezen om er 'samen' 1 te maken en voor de rest mogen ze het zelf weten.
Op mijn werk heb ik wel eens cakejes versierd: ogen van tumtummetjes, banaanschuimpje als mond, hagelslag/ snoepketting als haren etc etc. De kinderen vonden het geweldig.
Hier kan je bij het pannenkoekenrestaurant als kind, je pannenkoek versieren met 4 soorten zoet beleg (hagelslag, muisjes, gekleurde muisjes en mini smarties) de meeste kinderen vinden dat geweldig.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:05 schreef BBQ-kip het volgende:
Gezonder? Sorry, maar je maakt cupcakes met een shitload aan boter, snoepjes en van alles erop en dan miep je over de botercreme erop? En aardbeienjam is 60 % suiker ofzo, dus of dat gezonder is betwijfel ik.
Ja dat is sowieso wel iets dat belangrijk is om te weten aangezien marsepein van amandelen wordt gemaaktquote:Op zaterdag 5 november 2011 08:30 schreef Troel het volgende:
Ik zou geen nutella doen, alleen als je zeker weet dat geen van de meiden een notenallergie heeft
Oke, bedanktquote:Op vrijdag 4 november 2011 18:58 schreef DanToenOoitNu het volgende:
[..]
Volgens mij is het het beste om toppings pas op de dag zelf erop te doen, maar kun je bijv. botercreme al wel de dag vantevoren maken.
Maar ik heb mijn cakes tot nu toe alleen nog maar op de dag zelf gemaakt, dus eigenlijk weet ik er niets van
Okequote:Op zaterdag 5 november 2011 11:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Vergeet niet de botercreme op tijd uit de koelkast te halen. Anders is hij knijter hard
Anders misschien fondant nemen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 08:53 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja dat is sowieso wel iets dat belangrijk is om te weten aangezien marsepein van amandelen wordt gemaakt
Ja ze zijn van eetpapierquote:Op maandag 7 november 2011 19:37 schreef DanToenOoitNu het volgende:
Leuke bloemetjes, zijn die eetbaar?
Ik ben niet zo eetpapierigquote:
Haha ik vind dat juist te lekker. Maar voor decoratie zien ze er ook leuk uitquote:Op maandag 7 november 2011 23:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben niet zo eetpapierigVan kokosmakronen haalde ik het ook altijd af (en kokos vind ik ook al niet je van het
)
Maar ze zijn leuk en ik heb ze zelf ook
Lijkt me sterk dat je dat verleerd bentquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:56 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Voor aankomende vrijdag mag ik weer eens een bruidstaart maken. En dit is de eerste taart die ik maak sinds oktober vorig jaar, dus ik vind het reuze spannend. Hopelijk ben ik het nog niet verleerd
quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je dat verleerd bentEn al ben je het verleerd, je kon het supergoed, dus het zal er nog steeds prachtig uitzien
Dat zijn die leuke vormpjes van de HEMAquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:45 schreef Troel het volgende:
Maarja, dames, hoe werken zulke vormpjes nu
[ afbeelding ]
Wat ik doe dus het hoge gedeelte op mijn deeg, druk die andere naar beneden en pulk het dan daaruit zeg maar. Maar waar is die deksel voor? Ikke nie snap nie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:24 schreef Yngwie het volgende:
Is die deksel niet gewoon voor het opbergen van de vormpjes?
Mjah, maar dat is wel een beetje een overkill dan hoorquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:24 schreef Yngwie het volgende:
Is die deksel niet gewoon voor het opbergen van de vormpjes?
En toch ziet het er leuk uit! Hoe heb je dat hartje gemaakt??quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:51 schreef limbolandjgirl het volgende:
Zo. Ik heb mijn cupcakes met mislukte frosting ff opnieuw gedecoreerd![]()
De frosting eraf gedaan en wat botercreme erop. Nog steeds niet zoals ik eigenlijk had gewild maarja.
[ afbeelding ]
Ik vrees dat ik met sinterklaas veel ga maken en niets ga eten...quote:Op woensdag 9 november 2011 16:12 schreef LovelyLady het volgende:
Sinds ik op dieet ben maak ik niet zoveel cupcakes meer....
Misschien van het weekend samen met de jongens
bij een taartenwinkel? deleukstetaarten.nl of maakjetaart.nl ?quote:Op woensdag 9 november 2011 17:10 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik met sinterklaas veel ga maken en niets ga eten...
of minicupcakes, waar kun je minicupcakesbakblikken en bakjes kopen?
Dille en kamille heeft iig papiertjes/bakjes.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:10 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik met sinterklaas veel ga maken en niets ga eten...
of minicupcakes, waar kun je minicupcakesbakblikken en bakjes kopen?
Maar xenos heeft vaak wel goede prijzen, ga ik eens naar kijkenquote:Op woensdag 9 november 2011 18:50 schreef SV-tje het volgende:
Xenos heeft wel een bakblik maar geen papiertjes.
Ook die is mooi hoorquote:Op donderdag 10 november 2011 23:39 schreef charmed_angel het volgende:
En de tweede taart! Iets minder goed gelukt, ik vind ronde taarten makkelijker
[ afbeelding ]
en de zijkant
[ afbeelding ]
toch leuk gedaan voor de eerste keer? Ik doe het je niet naquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:06 schreef Aspergermeisje het volgende:
Mijn allereerste minipoging tot het versieren van cupcakes. (Met ontzettend mislukte cupcakes eronder, maar het ging even om het versieren).![]()
[ http://img254.imageshack.us/img254/2300/dsc01201i.jpg (copy/paste deze link) ]
Dat klopt. Imageshack blokt Fok.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:20 schreef Aspergermeisje het volgende:
Dank je. Lukt alleen even niet om mijn foto te embedden op fok. Of kan dat niet met imageshack?
wat lief! Vooral die twee linkse zijn heel erg leuk voor als er een meisje geboren wordquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:06 schreef Aspergermeisje het volgende:
Mijn allereerste minipoging tot het versieren van cupcakes. (Met ontzettend mislukte cupcakes eronder, maar het ging even om het versieren).![]()
[ afbeelding ]
Ik weet dat ze bij hema een mini cupcake vorm hebben en daar zou je dit misschien ook wel in kunnen maken?quote:Op zondag 13 november 2011 12:16 schreef Tegan het volgende:
Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
http://www.amazon.com/Chi(...)id=1321183028&sr=1-5
In mijn oven draait de plaat sowieso niet rondquote:Op zondag 13 november 2011 14:03 schreef Troel het volgende:
Ja, zo wil ik eigenlijk nog wel een cupcakesblikOf een grotere, zodat er 12 in een blik gaan
(maar of het dan nog goed ronddraait in de oven is een tweede natuurlijk
)
[ afbeelding ]
Wat mooiquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:08 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Even nog een foto van de binnenkant van de paars/witte bruidstaart hihi
[ afbeelding ]
Ik krijg hem van de Sint!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:35 schreef Skaai het volgende:
[..]
Wat mooi
Ik heb net stout gedaan en een keukenmachine besteldhij was echt betaalbaar en nog best om naar te kijken ook
[ afbeelding ]
prachtigquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:08 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Even nog een foto van de binnenkant van de paars/witte bruidstaart hihi
[ afbeelding ]
Die is mooiquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:35 schreef Skaai het volgende:
[..]
Wat mooi
Ik heb net stout gedaan en een keukenmachine besteldhij was echt betaalbaar en nog best om naar te kijken ook
[ afbeelding ]
op de foto klikken, dan zie je waar die vandaan komtquote:Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Die is mooi
heb je een linkje?
Ik heb deze van Silverwood:quote:Op zondag 13 november 2011 12:16 schreef Tegan het volgende:
Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
http://www.amazon.com/Chi(...)id=1321183028&sr=1-5
ik heb hem via iChica.nl besteld, was gisteren een eendaagse actie .quote:Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Die is mooi
heb je een linkje?
Zoiets moet ik ook hebben! Als ik botercrème maak, zit mijn hele keuken onder de poedersuikerquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:35 schreef Skaai het volgende:
[..]
Wat mooi
[ afbeelding ]
Hahaha! Ja bij mij ook. En mijn handmixer kan het niet goed aan. Ik krijg een rode Kenwood. <3 Kan niet wachten.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:19 schreef DanToenOoitNu het volgende:
[..]
Zoiets moet ik ook hebben! Als ik botercrème maak, zit mijn hele keuken onder de poedersuiker
Dat gaat ook prima fout met een standmixer hoorquote:Op woensdag 16 november 2011 19:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hahaha! Ja bij mij ook. En mijn handmixer kan het niet goed aan. Ik krijg een rode Kenwood. <3 Kan niet wachten.
Ja nu wil ik hem dus ook, bedanktquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:35 schreef Skaai het volgende:
[..]
Wat mooi
[ afbeelding ]
Da´s hipquote:Op woensdag 16 november 2011 20:33 schreef Markster het volgende:
Waarom maakt iedereen tegenwoordig opeens cupcakes?
Leverde je topic niet het gewenste antwoordquote:Op woensdag 16 november 2011 20:33 schreef Markster het volgende:
Waarom maakt iedereen tegenwoordig opeens cupcakes?
Op kieskeurig kom ik hem nu voor 119 euro tegen (goedkoopste, da's wel inclusief verzending)quote:Op woensdag 16 november 2011 19:19 schreef DanToenOoitNu het volgende:
[..]
Zoiets moet ik ook hebben! Als ik botercrème maak, zit mijn hele keuken onder de poedersuiker
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:24 schreef Geelman het volgende:
In cupcakes zitten toch heel veel calorieën, en daar zijn vrouwen toch allergisch voor?
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:36 schreef uniekhoorn het volgende:
118.99 bij Neckermann incl. Verzend. Ja, ik heb hem gister besteld
Ja snotver, nu wil ik 'm ookquote:Op donderdag 17 november 2011 10:00 schreef Cathmar het volgende:
Ziet er goed uit, jullie aankoop uniekhoorn en skaai. Ben benieuwd!
mijn verjaardag komt er aan en dit zou wel eens een leuk kado voor mezelf kunnen zijn
Jawel & nee.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:40 schreef deadly_kiss het volgende:
hebben jullie geen handmixer dan? of staan jullie 40u per week cakes te bakken?
Nee, maar met de handmixer is het soms wat geklungel om alles erbij te gooien, ik heb het ding een keer laten vallen waardoor er door de hele keuken marshmallow-icing verspreid wasquote:Op donderdag 17 november 2011 15:40 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik ben liever lui dan moe en mijn keuken zit altijd onder de poedersuiker als ik frosting maakquote:Op donderdag 17 november 2011 15:40 schreef deadly_kiss het volgende:
whahahaquote:Op donderdag 17 november 2011 16:53 schreef Ayca het volgende:
Zag deze foto en moest aan dit topic denken.
[ afbeelding ]
ik zet mijn bak altijd in de gootsteen dan spetters het niet over heel het aanrecht heenquote:Op donderdag 17 november 2011 17:05 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik ben liever lui dan moe en mijn keuken zit altijd onder de poedersuiker als ik frosting maak
Nou is schoonmaken sneller en goedkopermaar hey ik ben liever lui dan moe
Daarnaast staat het gewoon onwijs tof in mijn keuken.
(ik heb overigens 92 euro betaald voor die keukenmachine, kreeg uiteindelijk mijn 5 euro korting terug van iChica)
Oeh, dat ga ik dit weekend eens proberen. Zit me al een week te verheugen op de Oreo-cakes die ik zaterdag wil gaan bakkenquote:Op donderdag 17 november 2011 17:34 schreef deadly_kiss het volgende:
ik zet mijn bak altijd in de gootsteen dan spetters het niet over heel het aanrecht heen![]()
Gevonden!quote:Op woensdag 16 november 2011 12:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Liedje je bruidstaart is prachtig![]()
Respect ook dat je man mee helpt
![]()
De binnenkant is trouwens de kers op de taart![]()
Ik heb me voor het eerst gewaagd aan cakepops.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerder te lang dan te kort denk ikquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:38 schreef Silmarwen het volgende:
Ik spuit ze, deegverlies is minimaal. Je kunt ook zo'n ijs scoop ding gebruiken!
Cakejes zakken altijd wel wat in, das normaal.Tussentijds de oven opengedaan? Lang genoeg gemixt?
hihi!quote:Op donderdag 17 november 2011 16:53 schreef Ayca het volgende:
Zag deze foto en moest aan dit topic denken.
[ afbeelding ]
Ik bewaar gedecoreerde taarten en cakejes meestal niet in de koelkast, want marsepein en fondant gaan zweten als het te koud wordt. Als je vulling het aankan (dus geen slagroom), dan beter buiten de koelkast, op een donkere en droge plaats.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:04 schreef Troel het volgende:
En ik heb nog steeds niet gevonden hoe lang ik cupcakes gedecoreerd met marsepein kan bewaren, wie o wie kan me helpen?
Hmm, dat dacht ik dus ook, maar daar werd de marsepein ook zweterig van helaas. Nou was de marsepein niet meer heel vers, maar tochquote:Op vrijdag 18 november 2011 14:35 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik bewaar gedecoreerde taarten en cakejes meestal niet in de koelkast, want marsepein en fondant gaan zweten als het te koud wordt. Als je vulling het aankan (dus geen slagroom), dan beter buiten de koelkast, op een donkere en droge plaats.
Die heb ik! Ik heb hem bij de Makro vandaan en daar kostte die iets van 120?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:17 schreef -Trinity- het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien dat ik toch ook maar ga sparen voor een keukenmachine, vind deze best enig. (kMix en Artisan zijn helemaal mooi, maar onbetaalbaar
)
Goeie tip, online is 'ie rond de 160. Even kijken of ik iemand met zo'n pas kan overmeesteren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:24 schreef Ooi86 het volgende:
Die heb ik! Ik heb hem bij de Makro vandaan en daar kostte die iets van 120?
Waar woon jequote:Op vrijdag 18 november 2011 19:35 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Goeie tip, online is 'ie rond de 160. Even kijken of ik iemand met zo'n pas kan overmeesteren.
quote:
Da's best uit de richting. Ik ga eens even zoekenquote:
Waarom niet? Bedoel je met de pasta of de koekjes?quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:11 schreef sararaats het volgende:
vraagje: kan je ook speculoos cupcakes maken? ik krijg voor Kerst een cupcake-maker
mix voor speculoosquote:Op zaterdag 19 november 2011 15:13 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Waarom niet? Bedoel je met de pasta of de koekjes?
Gewoon zilvere food colouring spray.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:32 schreef Isabeau het volgende:
Je familie vindt je vast erg leuk en creatief met al die taarten, SilHoe heb je die metaallook zo gekregen?
Toen ik ze nog regelmatig maakte deed ik het op de volgende manier: droge en natte delen los van elkaar in twee aparte kommen mengen. Vervolgens de natte bij de droge gieten en eventjes (heel kort) doorroeren totdat al het droge bevochtigd lijkt, een soort van paar keer omscheppen. Nooit last gehad van inzakkende cupcakes en ik gebruikte ook geen kant en klare meelmixen, maar zeefde de bloem samen met het bakpoeder zelf.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Eerder te lang dan te kort denk ik
Ijsding, dat is een goed ideeEn ja, een beetje inzakken is normaal, maar nu ziet het er echt niet uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |