SPOILER: vorige delenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.
Enkele voorbeelden van internet:
Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Zo moet het níet:
En zo moet het wél:
Veel bak- en decoreerplezier!
En enkele voorbeelden uit het vorige topic:
Togataart van -Trinity-
Babytaart van Silmarwen
Regenboogcakejes van Skaai
Libelle cakjes van Calastra
Knuffeltaart van SV-tje
Bruidstaart en cakejes van Ilse86
[ Bericht 8% gewijzigd door Ooi86 op 27-09-2011 21:59:34 ]
Dan zou ik naar Ellen gaan, in Donderen. Daar heb ik ook allerlei cursussen gedaan, basiscursus, Wilton (botercrème) en PME (voor als je al enige ervaring hebt).quote:Op woensdag 28 september 2011 09:21 schreef MarjoBlabla het volgende:
Weet iemand een goede cursus voor taartdecoreren (dus meerdere keren, het liefst een doordeweekse avond) in Groningen?
Vrienden hebben gevraagd of ik volgend jaar de taart wil maken voor hun bruiloft, dus ik voel me extreeeeeem vereerd. Maar ik vind mezelf lang niet goed genoeg, dus ik wil graag een cursus gaan volgen..
Geniaalquote:Op donderdag 29 september 2011 15:47 schreef Keshet het volgende:
Ik heb van 't weekend mijn 1e serieuze poging tot het versieren van cupcakes gedaan! Een vriendin vierde haar verjaardag en vroeg me om ze te maken:
[ afbeelding ]
Ik heb er 75 gemaakt en toen kon ik ze niet meer zien.
oh mijn god, hoe tof! echt geweldig idee en zien er fantastisch uit!quote:Op donderdag 29 september 2011 15:47 schreef Keshet het volgende:
Ik heb van 't weekend mijn 1e serieuze poging tot het versieren van cupcakes gedaan! Een vriendin vierde haar verjaardag en vroeg me om ze te maken:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:41 schreef calastra het volgende:
Wat een leuke Keshet, 75 stuks wat een baan!
Even wat cupcakes in elkaar gezet voor een vriendin die net een operatie achter de rug heeft. Slechte kwaliteit foto (met telefoon) maar toch even showen
[ afbeelding ]
Ik ben ook nog even aan het oefenen geweest met marsepein, het is een draakje geworden
Ik weet alleen nog niet of ik hem op een taart ga verwerken, of gewoon lekker op eet.
[ afbeelding ]
ik als ik weer beter benquote:Op vrijdag 30 september 2011 22:12 schreef Isegrim het volgende:
Die met die pleisters en die pillen! Als ik ziek ben, wil ik die ook!
Mwah, ik weet hoe ik het wil gaan doen... Ik doe webdesign, dus het wordt sowieso een website. Ik denk aan een receptensite, omdat ik niet dol ben op de meeste andere receptensites en op die manier kan weergeven wat mij prettiger en beter lijkt om mee te werkenquote:Op vrijdag 30 september 2011 20:21 schreef Keshet het volgende:
Dank jullie wel!
Ren, heb je al ideetjes?
Aaah, ziet er echt tof uitquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:52 schreef Harajuku. het volgende:
Oohh, ik heb een poosje terug ook rainbow cupcakes gemaakt, die vind ik zo leuk.
[ afbeelding ]
Wat heb je de kleuren prachtig! Vaak is dat wat door elkaar gaan lopen en wordt het minder mooi, maa niet bij die van jouquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:52 schreef Harajuku. het volgende:
Oohh, ik heb een poosje terug ook rainbow cupcakes gemaakt, die vind ik zo leuk.
[ afbeelding ]
omg TOF!!!quote:Op donderdag 29 september 2011 15:47 schreef Keshet het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, moet je anders maar op de website kijken, als je de taart gaat bestellen en proeven ben je een hele avond kwijt. Hij maakt aan de hand van het verhaal wat je verteld een taart, of natuurlijk je eigen wensen, ik zag ook een hele Mario taart op de site staan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:05 schreef deadly_kiss het volgende:
^ mooi gemaakt... maar is dat een bruidstaart?
Geweest, maar jeetje wat was het druk!!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:55 schreef Silmarwen het volgende:
Nog naar Taart en Trends geweest? Ik wel, vond het leuk, maar erg druk!
Glucose siroop, 1 mini roller, orchidee veiners en stekers, parel mold en een wilton moddeling toolset gekocht!
Volgend weekend taart voor de jongste haar eerste verjaardag maken!
http://www.deleukstetaart(...)8-x-28gr-p-3207.htmlquote:
die bedoelde ik ook jaquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
http://www.deleukstetaart(...)8-x-28gr-p-3207.html
Ik heb deze, en mijn cupcakes zijn tot nu toe gelukt
Dat klinkt heel lekkerquote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:57 schreef Skaai het volgende:
MissHobje ik heb afgelopen week de chocolade cupcakes van GC cupcakes gemaakt, en ze waren een groot succes op 't werk! Had ze in mini variant gemaakt (was wel effe opletten met bakken maar met zo'n 11 minuutjes bakken waren ze klaar).
Alleen de topping was keihard (had 'm de dag van tevoren gemaakt en dus in de koelkast gezet) dus dat was een gedoe. Ik snap dat roomboter, roomkaas en gesmolten chocoladeboter weer keihard worden in de koelkast maar daar dacht 's avonds ik niet bij na. Heb de topping de ochtend van serveren uit de koelkast gehaald en gelaten totdat ik ging decoreren
Helaas geen foto gemaakt van de schatjes, ja in bakvorm maar nouja ze zijn alle 50 opgegaan dus dat zegt genoeg
[ afbeelding ]
Op TLC heb je een programma over Georgetown Cupcakes ofzo, nouja daar had MissHobje chocolade cupcakes vandaan en ze heeft ze gemaakt en toen heb ik ze ook maar gemaaktquote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat zijn de "chocolade cupcakes van GC?" en hoe kom ik aan het recept?
Omnomnom!
http://www.deleukstetaart(...)agic-2gr-p-3639.htmlquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
http://www.deleukstetaart(...)8-x-28gr-p-3207.html
Ik heb deze, en mijn cupcakes zijn tot nu toe gelukt
chocoladeboter?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:57 schreef Skaai het volgende:
MissHobje ik heb afgelopen week de chocolade cupcakes van GC cupcakes gemaakt, en ze waren een groot succes op 't werk! Had ze in mini variant gemaakt (was wel effe opletten met bakken maar met zo'n 11 minuutjes bakken waren ze klaar).
Alleen de topping was keihard (had 'm de dag van tevoren gemaakt en dus in de koelkast gezet) dus dat was een gedoe. Ik snap dat roomboter, roomkaas en gesmolten chocoladeboter weer keihard worden in de koelkast maar daar dacht 's avonds ik niet bij na. Heb de topping de ochtend van serveren uit de koelkast gehaald en gelaten totdat ik ging decoreren
Helaas geen foto gemaakt van de schatjes, ja in bakvorm maar nouja ze zijn alle 50 opgegaan dus dat zegt genoeg
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:45 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
chocoladeboter?
is dat gewoon chocola met boter of iets speciaals wat je niet in de super kan krijgen maar bij een speciaalwinkel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |