Ik heb bijna alleen maar gebakken in een combi-oven en met de funcakes mix zelfs ook daarin geen problemen..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb met een gewoon cupcake recept ook al wel gehad dat ze instorten maar met de funcakes mix gaat het nooit fout idd!
Te koop bij Jamin tegenwoordig.
Nu heb ik een combi oven en dat is sowieso niks
Oh wat een leuk taartjequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:32 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Pas weer eens een taartje gemaakt. Voor de eerste keer als opdrachtWas wel gewoon voor een collega. Dit is mijn 7e taart geloof ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Awesome taartquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:32 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Pas weer eens een taartje gemaakt. Voor de eerste keer als opdrachtWas wel gewoon voor een collega. Dit is mijn 7e taart geloof ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aaah die laatste, lekkerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:56 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een geweldige taart! <3
Vandaag cupcakes voor mijn moeder d'r werk gemaakt.
After Eight cupcakes met munt topping:
[ afbeelding ]
En speculaaskruiden cupcakes met stukjes kruidnoot en een toppung met speculaaskruiden en stukjes kruidnoot:
[ afbeelding ]
Oeh ik heb eergisteren een appeltaart met speculaaskruiden gemaakt, ik denk dat er ook wel een muffinvariatie moet komen jaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb gewoon een basiscupcake recept gebruikt en speculaas kruiden toegevoegd en wat grof gehakte kruidnootjes.Ze zijn nog lekker knapperig van binnen. Echt noms.
het is ook echt alleen de marsepein en de wilton icing tubes die in de aanbieding zijnquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:10 schreef MarjoBlabla het volgende:
Whieeee, morgenochtend de Makro plunderen @ Groningen! Nu maar hopen dat ze een voorraadje van bakspullen hebben.. In Amsterdam wel gezien, maar nog niet in Groningen geweest. Stond wel in het krantje (marsepijn en wilton icing..) dus dan zullen ze het wel hebben toch?
Oooh, dat klinkt heerlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb gewoon een basiscupcake recept gebruikt en speculaas kruiden toegevoegd en wat grof gehakte kruidnootjes.Ze zijn nog lekker knapperig van binnen. Echt noms.
Ziet er inderdaad lekker uit!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Gewoon bij de supermarkt hebben ze koek- en speculaaskruiden, die vind ik wel oké.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:54 schreef VKV het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad lekker uit!
Hoe maak je die topping precies (heb t nog nooit gemaakt)?
En waar haal je speculaaskruiden vandaan?
Dankjewelquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:00 schreef Silmarwen het volgende:
Speculaaskruiden idd in de supermarkt. Die heb je echt OVERAL!
De topping... doe ik een beetje op gevoel.
Boter (iets zacht maken in de magnetron) dan mixen tot het glas is, poedersuiker toevoegen tot je het zoet genoeg vindt en dan de smaken en kleuren toevoegen die je graag wil.
Zijn wel veel verschillende soorten, heb botercreme gemaakt, geen frosting of icing ofzo. Die worden wat harder.
Gewoon even googlen op "basis recept cupcake topping" ofzo.
Oh! Leuk voor halloween als je er bloedspetters opdoet ofzo,quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag oogballenminicupcakes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
Die bloederige aders vind ik een goed plan!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh! Leuk voor halloween als je er bloedspetters opdoet ofzo,.
Of rode aders haha.
wat een leukerdjesquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag oogballenminicupcakes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
In mijn speculaaskruiden (uit een potje hoor) zit zelfs gemalen kurkuma en gemberpoederquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:20 schreef Tegan het volgende:
Speculaaskruiden kun je ook zelf 'maken'.
Kaneel : nootmuskaat : gemalen kruidnagelen als 4 : 1 : 1. Dan kom je al aardig in de buurt geloof ik.
Recepten varieren in onderlinge verhouding (meer kruidnagel dan nootmuskaat of andersom), maar iig veel meer kaneel dan de andere twee ingredienten.
Jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:26 schreef Skaai het volgende:
[..]
In mijn speculaaskruiden (uit een potje hoor) zit zelfs gemalen kurkuma en gemberpoeder.
Wowquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
De stapeltaart voor morgen is af!
[ afbeelding ]
Hihi verslavend lekker zijn ze hequote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:57 schreef Skaai het volgende:
MissHobje ik heb afgelopen week de chocolade cupcakes van GC cupcakes gemaakt, en ze waren een groot succes op 't werk! Had ze in mini variant gemaakt (was wel effe opletten met bakken maar met zo'n 11 minuutjes bakken waren ze klaar).
Alleen de topping was keihard (had 'm de dag van tevoren gemaakt en dus in de koelkast gezet) dus dat was een gedoe. Ik snap dat roomboter, roomkaas en gesmolten chocoladeboter weer keihard worden in de koelkast maar daar dacht 's avonds ik niet bij na. Heb de topping de ochtend van serveren uit de koelkast gehaald en gelaten totdat ik ging decoreren
Helaas geen foto gemaakt van de schatjes, ja in bakvorm maar nouja ze zijn alle 50 opgegaan dus dat zegt genoeg
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:43 schreef Isabeau het volgende:
Wat een ontzettend leuke taart zeg! Echt weer van het type 'daar zet je toch geen mes in!'
Ahhh wat een leuke comments! Dank jullie wel =) De ontvangster vond hem gelukkig ook erg leukquote:
ohhhh leuk is die zeg!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Ohhhhh leuk is die zeg!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
En wat voor topping heb je gemaakt? Ben benieuwd naar het receptquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Wauwquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk gedaan die cupcakesquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:48 schreef DanToenOoitNu het volgende:
Ik word altijd zo vrolijk van dit topic
Ben een tijdje geleden zelf begonnen met het maken van cupcakes en dat ging eigenlijk meteen wel goed. Ben geen knutselaar, dus had dat eigenlijk niet verwacht.
Mijn creaties:
[ afbeelding ]
Van links naar rechts: Vanillecakjes met vanillebotercreme en paashaasspekjes, butterscotchachtige cakjes met noten en chocola en groene pepermuntcakjes met pepermuntbotercreme. Heb nog een paar andere gemaakt, maar daar heb ik geen foto's van.
WAUW!quote:Op donderdag 3 november 2011 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een chique klein taartje voor een lieve vriendin gemaakt. Compleet met gouden lijstjes en letters en parelketting.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zag hem al op bol.com, volgens mij stonden er wel gezellige tips in (gelijk opgeslagenquote:Op donderdag 3 november 2011 22:38 schreef roos85 het volgende:
Owja, vandaag in Koffietijd was Rudolph van Veen, ook hij heeft een boekje met cupcake recepten uitgegeven.
Mooiquote:Op donderdag 3 november 2011 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een chique klein taartje voor een lieve vriendin gemaakt. Compleet met gouden lijstjes en letters en parelketting.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kwam laatst deze tegen:quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:18 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Zeg, vraagje, wat vinden jullie leuke cupcake(recepten)sites? Qua uiterlijk?
Volgens mij is het het beste om toppings pas op de dag zelf erop te doen, maar kun je bijv. botercreme al wel de dag vantevoren maken.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:36 schreef roos85 het volgende:
Even een vraagjega binnenkort toch echt beginnen met het bakken van cupcakes..
hoe zit het met de topping? moet je die pas bij het serveren op de cupcakes doen?of kan dat bijv. ook een dag van te voren?
en hoe bewaar je de cupcakes met topping dan?
Oeeeh, een recept voor oreo cup cakes. Ik geloof dat ik weet wat mijn volgende project wordtquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:25 schreef roos85 het volgende:
[..]
ik kwam laatst deze tegen:
http://www.cupcakerecepten.nl/
vind het een mooie, duidelijke site, met leuke recepten!
De tafel van 18, die zit ook in utrechtquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:32 schreef Stiemie het volgende:
O ja voor de cupcake-liefhebbers uit Amsterdam: op de haarlemmerdijk zit nu een hele leuke winkel: iets van de club van 18 ofzo met allerlei cupcake-spul
Jaa ik had hem bijna gekocht van de week, heerlijk boekjequote:Op donderdag 3 november 2011 22:38 schreef roos85 het volgende:
Owja, vandaag in Koffietijd was Rudolph van Veen, ook hij heeft een boekje met cupcake recepten uitgegeven.
Ha ik lees zo over je post heenquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nee niet echt een keten, dr zijn er maar twee de eigenaresse heeft ook twee taarten en cup cake boeken, petra achttien heet ze geloof ik
Wat een leuk idee! Het maakt toch niet uit hoe de cupcakes eruit zien? Als de kinderen maar lol hebben. Smaken zullen verschillen, wat jij mooi vindt, zullen zij niet mooi vinden en andersom. Maar dat maakt toch niet uit?quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:32 schreef Stiemie het volgende:
Even een vraagje... ik was vandaag met mijn dochters van 2 en 4 cupcakes aan het versieren en ze vonden het erg leuk. Oke die van 2 gooide er gewoon een berg marsepein bovenop met zo'n zilveren balletje en klaar was kees, maar ze vond het erg leuk.
Nu wilde ik voor de vijfde verjaardag van mijn dochter een cupcakefeestje geven. Als in: ik bak de cakes en de genodigden mogen er allemaal bv 6 versieren en dan in een doosje mee naar huis nemen. Zou dat al kunnen of is dat nog te moeilijk? Mijn dochter van 4 is er al best goed in, maar dat komt omdat we zeker eens per maand samen een keer cupcakes makenDaarom vind ik het wat moeilijk in te schatten.
O ja voor de cupcake-liefhebbers uit Amsterdam: op de haarlemmerdijk zit nu een hele leuke winkel: iets van de club van 18 ofzo met allerlei cupcake-spul
Ja precies! Ook met smarties en kleine snoepjes enzo inderdaad!quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:56 schreef loezzie het volgende:
[..]
Wat een leuk idee! Het maakt toch niet uit hoe de cupcakes eruit zien? Als de kinderen maar lol hebben. Smaken zullen verschillen, wat jij mooi vindt, zullen zij niet mooi vinden en andersom. Maar dat maakt toch niet uit?
Ik zou wel voor elk kind afbakenen wat ze mogen gebruiken voor decoratie materiaal en eventueel enig voorwerk doen.
Voor de kinderen die het nog nooit gedaan hebben zou je ook kunnen kiezen om er 'samen' 1 te maken en voor de rest mogen ze het zelf weten.
Op mijn werk heb ik wel eens cakejes versierd: ogen van tumtummetjes, banaanschuimpje als mond, hagelslag/ snoepketting als haren etc etc. De kinderen vonden het geweldig.
Hier kan je bij het pannenkoekenrestaurant als kind, je pannenkoek versieren met 4 soorten zoet beleg (hagelslag, muisjes, gekleurde muisjes en mini smarties) de meeste kinderen vinden dat geweldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |