abonnement Unibet Coolblue
pi_102366208
Welkom op de Erasmus Slowchat @ FOK!



Campus Woudestein / Hoboken


FOK!kers @ Erasmus Universiteit Rotterdam

Erasmus School of Economics (ESE)
BSc Econometrie & Operationele Research: Fingon, jut23, Physics
BSc Economie & Bedrijfseconomie: Artianos, BDIL, BoerBert, Carducci, Chabo, Conversatie, dumpertje, hamster90, Irritatie100, Kaas-, mctwigt, Najir, Philip10, Pulu
BSc Fiscale Economie: Snuf.
BSc Informatica & Economie (uitstervend ras): FastFox91
BSc International Economics & Business Economics: Nileson
MSc Econometrics & Management Science: sitting_elfling
MSc Economics & Business: Bolkesteijn, BVO, ChRoNiC, Finitio, SnookieMJ, SuperHarregarre
MSc Economics & ICT: eleusis
Erasmus School of Law (ESL)
LLB Fiscaal Recht: Fiskus, Travel.
LLB Rechtsgeleerdheid: Carducci, ChRoNiC, DahaKa, IkeDubaku99, mctwigt, Phaelanx_NL
LLM Bedrijfsrecht: Finitio, Flashwin
MSc Criminologie: Lucky_Strike
Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW)
BSc Bestuurskunde: Triggershot
BSc Sociologie: Elvislives, ThE_ED
Erasmus MC
BSc Geneeskunde: Andre Rouvoet, Ludacriss, _Lily_, Physics
Faculteit der Wijsbegeerte (FW)
BA Wijsbegeerte van de Economie: Fingon
Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC)
BA Algemene Cultuurwetenschappen: Nepthys
Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)
BSc Bedrijfskunde: Mick39, MrBarros
BSc International Business Administration: BliksemSchigt, Dandez92, unioz, wikwakka2
Pre-Master Bedrijfskunde: Ivw88
MSc Finance & Investments: Version1
MSc Strategic Management Public_NME

Handige Links
EUR Homepage | MyEUR | Blackboard | SIN-Online | Osiris | EURmail | ERNA | StudieLink | DUO ~O> | Stadswonen Studentenhuisvesting | EUR Taal- & Trainingscentrum | Rotterdamse Kamer van Verenigingen |

Vorige Delen
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |

Als je in/uit de OP wil, geef het dan even aan!
Game On!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Kaas- op 26-09-2011 00:43:14 ]
pi_102366288
Is het alleen op mijn scherm zo dat alle normale inputs als spoilers en dikgedrukte teksten niet als zodanig verschijnen, of klopt er bij jullie ook geen fuck van?
pi_102366323
Er klopt geen fuck van.
pi_102366460
En nu opeens weer wel hier, zonder dat ik iets heb veranderd. Klein Fok! storing denk ik.

Heb overigens de laatste 2 topics een beetje doorgezocht op nieuwelingen die zich hebben aangemeld, dus meld het even als je er desondanks nog niet tussen staat! ;)
pi_102366636
MSc Econometrics & Management Science: sitting_elfling

Uiteindelijk toch voor de MSc gekozen sitting_efling?
Wat heeft je overgehaald?
pi_102367319
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:35 schreef Kaas- het volgende:
En nu opeens weer wel hier, zonder dat ik iets heb veranderd. Klein Fok! storing denk ik.

Heb overigens de laatste 2 topics een beetje doorgezocht op nieuwelingen die zich hebben aangemeld, dus meld het even als je er desondanks nog niet tussen staat! ;)
Lees hier al een hele tijd mee omdat ik volgend jaar aan het Erasmus wil studeren. Maar eerst nog even slagen dus. :+
pi_102367411
Ik hoop wel dat ze nog iets gaan doen aan die digitale toets Inleiding Accounting van vorige week, ik had 3.5 en als ik dat zo hoor had vrijwel iedereen zoiets of nog lager.. Is ook wel logisch als je een toets moet doen en het practicum is pas een paar dagen later :') Toch ben ik bang dat het gewoon zo blijft staan ;(

Heb voor 3 toetsen nu 17,5 van de 30 punten binnengehaald. Twee keer een 7 en een keer een 3.5 dus ;(
pi_102375608
Is toch slechts 25% van je eindcijfer? Dan kan je het nog wel goedmaken met je tentamen joh.
  zondag 25 september 2011 @ 23:24:46 #9
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102383509
ik zit te kijken voor volgend jaar naar het buitenland.... pfff 5.000 tot 10.000 is het ongeveer voor 4 maanden... en me ouders zijn al gierig om geld te lenen aan me...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102383756
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 23:24 schreef mctwigt het volgende:
ik zit te kijken voor volgend jaar naar het buitenland.... pfff 5.000 tot 10.000 is het ongeveer voor 4 maanden... en me ouders zijn al gierig om geld te lenen aan me...
Waar zit je dan voor te kijken? Want zo duur is studeren in het buitenland ook weer niet..stufi, Erasmusbeurs, je eigen levensstijl daar.. Het is ook met minder te doen :)
  zondag 25 september 2011 @ 23:33:39 #11
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102383843
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 23:31 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Waar zit je dan voor te kijken? Want zo duur is studeren in het buitenland ook weer niet..stufi, Erasmusbeurs, je eigen levensstijl daar.. Het is ook met minder te doen :)
Wil sowieso buiten de EU dus Australië, Canada of Tokyo
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102383856
Je kan me trouwens ook bij Wijsbegeerte zetten als BA Filosofie van de Economie.

En buitenland is inderdaad duur grapje, afhankelijk van mijn financiën ga ik denk ik of naar een Scandinavisch land(Zweden of Finland) of naar Moskou, of ik doe een stage als minor en doe buitenland wel ergens anders.

quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:09 schreef Nileson het volgende:

[..]

Ok, dan is eigenlijk alleen tijdreeksanalyse nog echt nodig. Of het ligt eraan, is inleiding statistiek echt nog nodig na de statistiek van IBEB, want daar had ik niet echt op gerekend. Ik heb nu namelijk deze vakken zo ingedeeld dat ik in elk blok maar maximaal 1 vak van 4 punten erbij hoef te pakken de komende 2 jaar, en dat lijkt me nog redelijk goed te doen.
Tja inleiding statistiek..
Je krijgt een hele reeks verdelingen, kansen berekenen dmv. tellen (faculteit, permutaties en combinaties etc.) en verzamelingenleer. Alles behalve verzamelingenleer was voor mij zo'n beetje herhaling uit VWO, maar het is best moeilijk om het vak (goed) te halen want die tentamens zijn niet leuk. Als je het kan overslaan zou ik dat zeker doen, kansrekening was IMO 2 keer zo makkelijk, en je had het niet echt nodig.

[ Bericht 62% gewijzigd door Fingon op 25-09-2011 23:40:22 ]
Beneath the gold, bitter steel
pi_102385163
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2011 21:11 schreef Kaas- het volgende:
Is toch slechts 25% van je eindcijfer? Dan kan je het nog wel goedmaken met je tentamen joh.
20% ;) Dus valt wel mee ja :)
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 23:24 schreef mctwigt het volgende:
ik zit te kijken voor volgend jaar naar het buitenland.... pfff 5.000 tot 10.000 is het ongeveer voor 4 maanden... en me ouders zijn al gierig om geld te lenen aan me...
Wow dat is echt duur zeg! Ik zou het ook heel graag willen als ik in het derde jaar zou zitten :) Naar Spanje of Zweden ofzo. Niet zo ver weg als jij wilt :P
pi_102386106
Ik ga me binnenkort ook opgeven (eerste keus Hong Kong) en dat hoeft echt niet zo duur te zijn hoor. Je krijgt beurzen en kan je ov omzetten in geld, en mijn kosten zijn daar lager (veel lagere huur, lager algemeen prijspeil). Tuurlijk staat daar tegenover dat je een vliegticket moet kopen, waarschijnlijk geen baantje hebt en dat je ter plaatse waarschijnlijk veel gaat reizen en misschien nog wat meer gaat stappen dan in NL. Maar ik heb niet het idee dat de uitwisseling me nou zo enorm veel geld gaat kosten..

Sowieso is op uitwisseling gaan zo'n unieke kans dat je die echt niet aan je voorbij mag laten gaan. Tijdens je werkende carrière zal je nooit meer de kans krijgen om in het buitenland te wonen, terwijl je dan wel gewoon alle vrijheid hebt om elke middag te doen wat je wil en veel te stappen, reizen, partyen/chillen met andere exchange students etc. etc. Maar goed, ik moet nog en wie weet valt het tegen. Mja beter spijt van iets dat je gedaan hebt, dan van iets dat je niet gedaan hebt. ;)
pi_102386201
@Fingon

Tof! Ben jij al van de lichting econometristen die op uitwisseling kan gaan zonder studievertraging op te lopen of krijg je die er wel gratis bij?
pi_102386650
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 00:35 schreef Kaas- het volgende:
@Fingon

Tof! Ben jij al van de lichting econometristen die op uitwisseling kan gaan zonder studievertraging op te lopen of krijg je die er wel gratis bij?
Die krijg ik er gratis bij denk ik, ik heb nog niets gehoord van een betere regeling die het voorkomt
Misschien krijgen we daar meer informatie voer wanneer die infodagen weer beginnen.
Hoe dan ook, als ik 2 maanden naar het buitenland ga(zo lang als mijn minor is, blok 1) kom je al niet meer in aanmerking voor een Erasmusbeurs dus scheelt dat weer ~400 euro.
Het probleem is dat de major direct in blok 2 begint.

Op zich heb ik sowieso nog 1 extra jaar nodig om Filosofie v. Economie af te ronden dus ik zou dan wel iets vertraging erbij kunnen hebben, al weet ik zo uit het hoofd niet of het dan nog wel evenwichtig verdeeld is over het jaar. Ik moet trouwens nog kijken of ik dat filosofievakje die je naast je bachelorscriptie doet(toepasselijk genaamd Filosofie van de economie) kan compenseren met 1 of ander vak uit de BA Filosofie v. de Economie, dat zou weer wat schelen.
Beneath the gold, bitter steel
  maandag 26 september 2011 @ 09:34:03 #17
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102389890
Bij ons is het blok 1 + 2 dacht ik, major begint pas in blok 3 en 4 (die ik wil kiezen)

Zit je dan forever alone in de aula bij rechten als je studiegenoot zijn bed te lekker vind liggen... :') oh en nu is het college stil gelegd omdat een van de boxen zich gedraagt als een duizendklapper
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102395587
Bij het inschrijven vroeg ik me wat af. Ik wilde me inschrijven voor finance1, maar ik heb me ingeschreven bij de groep FI01, maakt dat wat uit of moet ik me verplicht inschrijven voor de EC (zoals gebruikelijk er alleen staan) groepen?
  maandag 26 september 2011 @ 13:43:37 #19
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102396802
Die Fiscaal groepen zijn toch nooit beide vol :P
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102397640
Maar maakt het wat uit? kan het vak toch gewoon volgen? Die fiscalers heb dan wel chillere tijden :P .
  maandag 26 september 2011 @ 14:35:36 #21
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102398356
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:10 schreef B.A.S het volgende:
Maar maakt het wat uit? kan het vak toch gewoon volgen? Die fiscalers heb dan wel chillere tijden :P .
Ze heten nu toch F01-EC14?
Volgens mij kan je er dan wel bij
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102398641
Oh dus dat staat voor fiscaal? Nooit geweten, maar heb me wel eens voor die groepen ingeschreven zonder dat dat een probleem was (toen waren alle andere groepen overigens wel al vol).
pi_102399056
Ik zou inschrijven bij de ET groepen, die hebben altijd promovendi als docent, daar heb je tenminste nog iets aan.
Beneath the gold, bitter steel
pi_102400499
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:01 schreef Fingon het volgende:
Ik zou inschrijven bij de ET groepen, die hebben altijd promovendi als docent, daar heb je tenminste nog iets aan.
Valt soms tegen, mijn collega practicumdocent macro-economie die PhD-student was kreeg met áfstand de slechtste beoordelingen en commentaren terug via sin-online.
pi_102401630
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Valt soms tegen, mijn collega practicumdocent macro-economie die PhD-student was kreeg met áfstand de slechtste beoordelingen en commentaren terug via sin-online.
Van vorig jaar?
Ik heb ieder geval nog geen slechte promovendus gehad en hoe dan ook lijkt mij de kans op een slechte docent daarbij kleiner dan bij willekeurige studenten die het 't jaar ervoor hebben gedaan.
Beneath the gold, bitter steel
  maandag 26 september 2011 @ 19:37:27 #26
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_102409247
Wat een gezeik weer zeg: we moeten een evaluatie invullen om ons in te schrijven voor tentamen. Dus ik die enquete ingevuld, krijg een scherm te zien "hartelijk dank voor het invullen, je bent automatisch ingeschreven voor het tentamen", alleen de bevestigingsmail blijft uit terwijl groepsgenoten die wel hebben gehad. Vervolgens krijg je het heerlijke bureaucratische gezeik: ik naar faculteitsbureau, die sturen me naar het ESSC. Het ESSC stuurt me vervolgens naar de faculteit etc, etc.

Houdt het dan nooit op...?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_102417150
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:40 schreef JohnSpek het volgende:
MSc Econometrics & Management Science: sitting_elfling

Uiteindelijk toch voor de MSc gekozen sitting_efling?
Wat heeft je overgehaald?
Werkgever.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_102421442
Ik had een tijdje geleden een goed onderzoek gevonden over o.a. startssalarissen, vaste contracten, salarissen na 1,5 jaar etc van studenten, iemand enig idee waar ik het over heb? Ik kan het niet meer terug vinden.
Het onderzoek had allemaal histogrammen waar deze dingen van boven naar beneden waren gesorteerd.
Beneath the gold, bitter steel
pi_102422934
Elsevier.
pi_102426388
quote:
Die lijkt er inderdaad wel op, Elsevier dacht ik eerst ook maar ik kan niets vinden dat hier op lijkt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_102426573
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 00:50 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die krijg ik er gratis bij denk ik, ik heb nog niets gehoord van een betere regeling die het voorkomt
Misschien krijgen we daar meer informatie voer wanneer die infodagen weer beginnen.
Hoe dan ook, als ik 2 maanden naar het buitenland ga(zo lang als mijn minor is, blok 1) kom je al niet meer in aanmerking voor een Erasmusbeurs dus scheelt dat weer ~400 euro.
Het probleem is dat de major direct in blok 2 begint.

Op zich heb ik sowieso nog 1 extra jaar nodig om Filosofie v. Economie af te ronden dus ik zou dan wel iets vertraging erbij kunnen hebben, al weet ik zo uit het hoofd niet of het dan nog wel evenwichtig verdeeld is over het jaar. Ik moet trouwens nog kijken of ik dat filosofievakje die je naast je bachelorscriptie doet(toepasselijk genaamd Filosofie van de economie) kan compenseren met 1 of ander vak uit de BA Filosofie v. de Economie, dat zou weer wat schelen.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom niet (bijna) elke economische/business/internationale betrekkingen-studie in Nederland tijd vrijmaakt of de mogelijkheid geeft om een paar maanden naar het buitenland te gaan, zónder studievertraging op te lopen. Denk dat het best wat oplevert. De animo is er nu wel bij een klein percentage studenten (zie verschillen tussen BA en IBA), maar als het wat meer gepushed wordt denk ik dat veel meer Nederlandse studenten op uitwisseling zouden gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 00:32 schreef Kaas- het volgende:
Ik ga me binnenkort ook opgeven (eerste keus Hong Kong) en dat hoeft echt niet zo duur te zijn hoor. Je krijgt beurzen en kan je ov omzetten in geld, en mijn kosten zijn daar lager (veel lagere huur, lager algemeen prijspeil). Tuurlijk staat daar tegenover dat je een vliegticket moet kopen, waarschijnlijk geen baantje hebt en dat je ter plaatse waarschijnlijk veel gaat reizen en misschien nog wat meer gaat stappen dan in NL. Maar ik heb niet het idee dat de uitwisseling me nou zo enorm veel geld gaat kosten..

Sowieso is op uitwisseling gaan zo'n unieke kans dat je die echt niet aan je voorbij mag laten gaan. Tijdens je werkende carrière zal je nooit meer de kans krijgen om in het buitenland te wonen, terwijl je dan wel gewoon alle vrijheid hebt om elke middag te doen wat je wil en veel te stappen, reizen, partyen/chillen met andere exchange students etc. etc. Maar goed, ik moet nog en wie weet valt het tegen. Mja beter spijt van iets dat je gedaan hebt, dan van iets dat je niet gedaan hebt. ;)
Geen Stellenbosch (?) meer? Van wat ik van HK heb gezien is het daar echt ontzettend vet, dus sowieso een goede keuze.
Cool story, Hansel.
pi_102455083
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 07:22 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die lijkt er inderdaad wel op, Elsevier dacht ik eerst ook maar ik kan niets vinden dat hier op lijkt.
Had dat artikel ergens in de afgelopen maand nog gelezen in Elsevier (die op dat moment volgens mij ook een paar week oud was), en het zijn exáct de criteria die je noemt waarvoor ze onderzocht hebben binnen een stuk of 100 HBO- en WO-opleidingen. Alleen dan samengevat in een pagina of 6, i.t.t. het internetbestand hierboven. :)
pi_102455166
@wiwa

Nee, Stellenbosch is nu mijn keuze nr. 2 of 3 ofzo. Ik zocht destijds een beetje binnen dezelfde tijdzone, maar heb dat idee laten varen. Wil nu graag naar Azie (en anders Rusland, Midden-Oosten of Afrika). Buenos Aires leek me ook ontzettend vet, maar alle vakken zijn in het Spaans en dat heb ik niet op tijd onder de knie. How 's life in Instanbul? ;)
pi_102460440
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Had dat artikel ergens in de afgelopen maand nog gelezen in Elsevier (die op dat moment volgens mij ook een paar week oud was), en het zijn exáct de criteria die je noemt waarvoor ze onderzocht hebben binnen een stuk of 100 HBO- en WO-opleidingen. Alleen dan samengevat in een pagina of 6, i.t.t. het internetbestand hierboven. :)
Dat klopt, ik bedacht me hetzelfde vanmiddag. Ik moet zeggen dat dat stuk iets beter te lezen was, vooral die algemene vergelijkingen zijn erg vervelend om met dat online programma te krijgen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_102543253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:16 schreef Kaas- het volgende:
@wiwa

Nee, Stellenbosch is nu mijn keuze nr. 2 of 3 ofzo. Ik zocht destijds een beetje binnen dezelfde tijdzone, maar heb dat idee laten varen. Wil nu graag naar Azie (en anders Rusland, Midden-Oosten of Afrika). Buenos Aires leek me ook ontzettend vet, maar alle vakken zijn in het Spaans en dat heb ik niet op tijd onder de knie. How 's life in Instanbul? ;)
Ah oké, je houdt in elk geval wel erg diverse opties open :P. Denk dat ze allemaal wel goede keuzes zouden zijn. Istanbul is relaxed, tikkeltje groter dan Rotterdam, en heerlijk goedkoop. Universiteit zelf is wel een beetje schools, wat op zich wel leuk is voor de afwisseling. Het niveau ligt niet bijster hoog. Vraag mij af of ik ooit nog aan de EUR-campus zal gaan wennen na de campus hier: zwembad, gratis 24-uurs gym, 24/7 restaurant, volledige avondmaaltijd voor nog geen 3 euro :').

Waar had jij trouwens die lijst met premaster-vakken econometrie vandaan? Ik had er in mijn e-mail naar de studieadviseur specifiek naar gevraagd, maar natuurlijk kreeg ik die lijst niet :'). E-mails fatsoenlijk beantwoorden blijft altijd moeilijk.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:29:44 #37
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102547719
3 euro? Jezus...
Elke woensdag moet ik werken op de uni tot half 7 en dan heb ik om 7 uur een avondcollege, dus dan ga ik wat eten en loop ik de menza in... en dan sta ik altijd van FUUUUUUU- voor lul gewerkt
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102554998
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:29 schreef mctwigt het volgende:
3 euro? Jezus...
Elke woensdag moet ik werken op de uni tot half 7 en dan heb ik om 7 uur een avondcollege, dus dan ga ik wat eten en loop ik de menza in... en dan sta ik altijd van FUUUUUUU- voor lul gewerkt
Hmm, misschien moet ik ook maar naar Istanbul gaan...
Geldt de Erasmus beurs daar ook voor of wordt dat gezien als buiten de EEG?
Beneath the gold, bitter steel
pi_102584587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:18 schreef Fingon het volgende:

[..]

Hmm, misschien moet ik ook maar naar Istanbul gaan...
Geldt de Erasmus beurs daar ook voor of wordt dat gezien als buiten de EEG?
Ja, ik krijg gewoon de erasmusbeurs. Nadeel is wel dat het wegens een of ander debiel geschil tussen Nederland en Turkije ongeveer 400 euro meer kost dan voor zo'n beetje elk ander land. In totaal ben ik nu ongeveer 725 euro kwijt, alleen maar om hier volgens de officiële regeltjes te kunnen studeren (Visum: 455 euro, verblijfsvergunning: 70 euro, gisteren kregen we te horen dat de Turkse overheid heeft besloten dat buitenlandse studenten verplicht nog een Turkse zorgverzekering nodig hebben, die overigens alleen publieke ziekenhuizen dekt :'), a 200 euro extra). Ter vergelijking: een studentenvisum kost voor elke andere nationaliteit ongeveer 50-60 euro, en een toeristenvisum dat 3 maanden geldig is kost 15 euro. Je wordt dus keihard genaaid als je alles volgens de officiële regels wil doen, wat de goedkope avondmaaltijden wel zo'n beetje teniet doet gaan, aangezien bijna mijn volledige erasmusbeurs alleen al aan visumkosten op is gegaan :').
Cool story, Hansel.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:35:46 #40
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102584944
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja, ik krijg gewoon de erasmusbeurs. Nadeel is wel dat het wegens een of ander debiel geschil tussen Nederland en Turkije ongeveer 400 euro meer kost dan voor zo'n beetje elk ander land. In totaal ben ik nu ongeveer 725 euro kwijt, alleen maar om hier volgens de officiële regeltjes te kunnen studeren (Visum: 455 euro, verblijfsvergunning: 70 euro, gisteren kregen we te horen dat de Turkse overheid heeft besloten dat buitenlandse studenten verplicht nog een Turkse zorgverzekering nodig hebben, die overigens alleen publieke ziekenhuizen dekt :'), a 200 euro extra). Ter vergelijking: een studentenvisum kost voor elke andere nationaliteit ongeveer 50-60 euro, en een toeristenvisum dat 3 maanden geldig is kost 15 euro. Je wordt dus keihard genaaid als je alles volgens de officiële regels wil doen, wat de goedkope avondmaaltijden wel zo'n beetje teniet doet gaan, aangezien bijna mijn volledige erasmusbeurs alleen al aan visumkosten op is gegaan :').
De aap van Wilders?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102587017
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja, ik krijg gewoon de erasmusbeurs. Nadeel is wel dat het wegens een of ander debiel geschil tussen Nederland en Turkije ongeveer 400 euro meer kost dan voor zo'n beetje elk ander land. In totaal ben ik nu ongeveer 725 euro kwijt, alleen maar om hier volgens de officiële regeltjes te kunnen studeren (Visum: 455 euro, verblijfsvergunning: 70 euro, gisteren kregen we te horen dat de Turkse overheid heeft besloten dat buitenlandse studenten verplicht nog een Turkse zorgverzekering nodig hebben, die overigens alleen publieke ziekenhuizen dekt :'), a 200 euro extra). Ter vergelijking: een studentenvisum kost voor elke andere nationaliteit ongeveer 50-60 euro, en een toeristenvisum dat 3 maanden geldig is kost 15 euro. Je wordt dus keihard genaaid als je alles volgens de officiële regels wil doen, wat de goedkope avondmaaltijden wel zo'n beetje teniet doet gaan, aangezien bijna mijn volledige erasmusbeurs alleen al aan visumkosten op is gegaan :').
Ik las bij een van die reports over Istanbul dat hij gewoon een toeristenvisum nam en elke 90 dagen even naar het buitenland ging(alleen geen idee wek land.. geld het ook als je even je ambassade binnengaat? :P ).
Beneath the gold, bitter steel
pi_102635458
Hoe zit dat eigenlijk met die pasjes enzo? Heb je een pasje nodig tijdens het examen? En doen ze moeilijk als je je vergeten bent in te schrijven voor een examen? Moet zeggen dat ik er weinig trek in heb (in verband met het feit van laat op de avond 6-9)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_102635759
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die pasjes enzo? Heb je een pasje nodig tijdens het examen? En doen ze moeilijk als je je vergeten bent in te schrijven voor een examen? Moet zeggen dat ik er weinig trek in heb (in verband met het feit van laat op de avond 6-9)
Ja en zeer zeker ja (bij ESE).
Als je geen pasje hebt zijn de gepensioneerden die surveilleren zeer vaak onverbiddelijk.
Als je te laat (niet) inschrijft kost dat als je minder dan 3 dagen van te voren erachter komt 50 euro, en meer dan 3 dagen iets van 12,50 euro dacht ik (per tentamen).
Beneath the gold, bitter steel
pi_102636456
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:43 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja en zeer zeker ja (bij ESE).
Als je geen pasje hebt zijn de gepensioneerden die surveilleren zeer vaak onverbiddelijk.
Als je te laat (niet) inschrijft kost dat als je minder dan 3 dagen van te voren erachter komt 50 euro, en meer dan 3 dagen iets van 12,50 euro dacht ik (per tentamen).
Uhm. Ik heb geen pasje, waar tover ik zo'n ding vandaan? Ik vond het al vreemd dat ik de gebouwen zo in en uit kon lopen zonder iets in me handen te hebben wat laat zien dat ik hier student ben :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:04:47 #45
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102636621
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhm. Ik heb geen pasje, waar tover ik zo'n ding vandaan? Ik vond het al vreemd dat ik de gebouwen zo in en uit kon lopen zonder iets in me handen te hebben wat laat zien dat ik hier student ben :P
Waarschijnlijk, ik weet het niet zeker maar van mijn collega mentoren hoorde ik dat eerste jaars dit jaar een foto moeten uploaden via sin-online, weet alleen niet waar precies en dan krijg je je pasje thuis gestuurd.
Vond het zelf nog al vaag... want vorig jaar kreeg ik een brief, plakte mijn (pas)foto erop, stuurde het op en kreeg een pasje thuis gestuurd daarna
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102636744
Ik kreeg een link gemaild waar ik een foto moest uploaden. Daarna pasje thuisgestuurd gekregen
pi_102636902
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:04 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, ik weet het niet zeker maar van mijn collega mentoren hoorde ik dat eerste jaars dit jaar een foto moeten uploaden via sin-online, weet alleen niet waar precies en dan krijg je je pasje thuis gestuurd.
Vond het zelf nog al vaag... want vorig jaar kreeg ik een brief, plakte mijn (pas)foto erop, stuurde het op en kreeg een pasje thuis gestuurd daarna
Heb inderdaad een link gekregen, fotootje upgeload en kreeg mail dat het prima was. Maar pasje? Ho maar! :P Tis goed dat ik het nu weet want anders was ik mijn examens ingelopen zonder pasje.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_102637143
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhm. Ik heb geen pasje, waar tover ik zo'n ding vandaan? Ik vond het al vreemd dat ik de gebouwen zo in en uit kon lopen zonder iets in me handen te hebben wat laat zien dat ik hier student ben :P
Dat wordt hier echt nergens gecheckt in nederland, bij de grote hoorcolleges kan je je zonder problemen aansluiten als je er beetje student uitziet, en anders ook wel meestal ;P
Beneath the gold, bitter steel
pi_102638081
Bij rechten en bedrijfskunde kun je ook je OV of ID meenemen als je geen studentenkaart hebt (zoals ik, ging ik een nieuwe aanvragen, en nu heb ik er twee :p)
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:21:49 #50
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102640150
Er zitten mannen van 50 soms in de zaal. Dan ben je soms gewoon ouders dan je docent :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102642223
Bij de deeltoets laatst zat er iemand zonder pasje. Hij had alleen een bankpasje.

Die werd gewoon weggestuurd. Gegarandeerde herkansing dus :').

Als je je niet heb ingeschreven mag je je toets wel maken, maar komt er een stempel op met ongeldig, en kan je hem later proberen alsnog geldig te laten verklaren.

Dit is de regeling bij ESL, maar volgens mij week die van de ESE niet af.
Geen referral hier.
pi_102644736
Een bankpas is ook niet handig, is ook geen legitimatiebewijs, op de uni is alles wat een foto en je naam erop heeft voldoende :)

En die stempelregeling geldt idd voor alle faculteiten!
pi_102646667
Sowieso geldt identificatieplicht in Nederland, dus ik iedereen heeft eigenlijk toch altijd wel íéts bij zich? Ik heb gewoon standaard mijn rijbewijs/id-kaart in m'n portemonnee.


quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:35 schreef mctwigt het volgende:

[..]

De aap van Wilders?
Nee, maar volgens mij heeft het wel iets met wederzijdse pesterijtjes te maken, bijvoorbeeld dat Nederland visumprocedures voor Turken moeilijker (en duurder) maakt dan andere Europese landen dat doen, oid.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:26 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik las bij een van die reports over Istanbul dat hij gewoon een toeristenvisum nam en elke 90 dagen even naar het buitenland ging(alleen geen idee wek land.. geld het ook als je even je ambassade binnengaat? :P ).
Achteraf gezien was dat natuurlijk het beste ;(. Naar Bulgarije of Griekenland gaan kost niks.
Cool story, Hansel.
pi_102811995
Bij de deeltoetsen van inleiding statistiek wordt je ID niet gecheckt, ook wel grappig. Kan dus gewoon iemand anders je werk laten maken.
pi_102840211
Hehe inderdaad, dat gebeurt bijna altijd bij de tussentoetsen. Best wel slecht, is immers een kleine moeite.
pi_102841542
Bij bedrijfskunde en rechten wordt er wel door de oude dames en heren volop gecheckt, en nog even gekeken of jij het wel bent, want iedereen lijkt zoooo op elkaar tegenwoordig..
pi_102933736
Hoe zit het trouwens met herkansen van tentamens bij de ESE, mag je een tentamen herkansen als je de eerste niet gemaakt hebt als je verder wel de aan de practicaverplichtingen etc. hebt voldaan?
Beneath the gold, bitter steel
pi_102935549
Ja.
pi_102936971
Bijna tentamens ;( Nog tips iemand voor Inleiding Accounting of Wiskunde 1?
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:19:15 #60
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102939499
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:35 schreef Snuf. het volgende:
Bijna tentamens ;( Nog tips iemand voor Inleiding Accounting of Wiskunde 1?
http://www.studeersnel.nl/ en dat wat oudjes maken. Of je pm-et mij je mail adres en ik stuur je een bestand met oude tentamens ;)
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102941229
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:19 schreef mctwigt het volgende:

[..]

http://www.studeersnel.nl/ en dat wat oudjes maken. Of je pm-et mij je mail adres en ik stuur je een bestand met oude tentamens ;)
Je hebt DM :7
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:48:58 #62
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102943022
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:53 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Je hebt DM :7
Hopelijk heb je er wat aan :) ook handig voor de tussentoetsen van accounting misschien ;)
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102945371
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:48 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Hopelijk heb je er wat aan :) ook handig voor de tussentoetsen van accounting misschien ;)
Alle digitale tussentoetsen hebben we inmiddels afgerond, ik had 63 van de 84 punten :)
pi_102946618
Bedankt voor de link Twight. :)
pi_102968556
Iemand ook nog een link met oefententamens voor Fiscaal recht/Rechtsgeleerdheid ?
pi_102973986
lol, ik ben oefententamen aan het doen voor Voortgezette Statistiek en die gast verwachte gewoon dat je covariantie matrices, means, eigenwaardes etc van 7x3 data gaat uitrekenen met de hand, en dat 5 keer..
Wat een nutteloze onzin.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103095117
Volgende week de eerste tentamens, spannend :P
pi_103154815
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:19 schreef mctwigt het volgende:

[..]

http://www.studeersnel.nl/ en dat wat oudjes maken. Of je pm-et mij je mail adres en ik stuur je een bestand met oude tentamens ;)
staat natuurlijk weer nauwelijks iets van econometrie op :'(
pi_103160358
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:09 schreef Physics het volgende:
Volgende week de eerste tentamens, spannend :P
Inderdaad, hoop echt dat ik punten binnen ga slepen ;( :D
pi_103165855
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:09 schreef Physics het volgende:
Volgende week de eerste tentamens, spannend :P
Wel kut tijden, 3 keer van 6.30-9.30 :{
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_103165907
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel kut tijden, 3 keer van 6.30-9.30 :{
altijd 13:30 voor mij :)
Beneath the gold, bitter steel
pi_103166236
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:52 schreef Fingon het volgende:

[..]

altijd 13:30 voor mij :)
Ik denk vanwege het feit dat ik een MSc doe? Zo maar een gok hoor :). Gaan iig. interessante examens worden. FE, AP en FD.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_103168245
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk vanwege het feit dat ik een MSc doe? Zo maar een gok hoor :). Gaan iig. interessante examens worden. FE, AP en FD.
Geen idee waar het aan ligt, in het 1e jaar had ik ook vaak 's ochtends hoor, ook niet lekker als je lange reistijd hebt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103182720
6:30 is wel heel extreem vind ik. Ik begin gelukkig elke ochtend 9:30, prima tijd vind ik
pi_103183525
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:36 schreef jut23 het volgende:
6:30 is wel heel extreem vind ik. Ik begin gelukkig elke ochtend 9:30, prima tijd vind ik
6:30 's avonds, hè :').
Cool story, Hansel.
pi_103184349
Oh haha, dan is het al wat beter te doen
pi_103213921
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk vanwege het feit dat ik een MSc doe? Zo maar een gok hoor :). Gaan iig. interessante examens worden. FE, AP en FD.
Waar ga je voor?

edit: Die cijfers die gehaald worden in de QF master zijn wel asociaal hoog zeg, gemiddeldes van 8.5+ op assignments, dat kan toch niet...

[ Bericht 4% gewijzigd door Physics op 18-10-2011 13:50:44 ]
pi_103242379
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:28 schreef Physics het volgende:

[..]

Waar ga je voor?

edit: Die cijfers die gehaald worden in de QF master zijn wel asociaal hoog zeg, gemiddeldes van 8.5+ op assignments, dat kan toch niet...
Van wie heb je dat gehoord?
Beneath the gold, bitter steel
pi_103246342
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:08 schreef Fingon het volgende:

[..]

Van wie heb je dat gehoord?
Niet gehoord, te zien op sin-online bij grade statistics. Kijk eens bij financial derivatives bvb.
pi_103247122
Leuk om te zien al die dingen. Kijk eens bij micro vorig jaar 2e tussentoets, die was echt absurd :P
Misschien geef ik trouwens wel Analyse 1 practica volgend blok, dus dan zal ik alle eerstejaars tegenkomen. Nog even afwachten op mail.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103248109
Hahaha godver 2,3 gemiddeld! Wel nice, welk jaar zit je dan?
pi_103251470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:03 schreef Physics het volgende:
Hahaha godver 2,3 gemiddeld! Wel nice, welk jaar zit je dan?
Ja ze hebben die tussentoets toen ook niet mee laten tellen als je cijfer ervan omlaag ging omdat het geen onderscheid maakte tussen goede en slechte studenten.(natuurlijk wel, maar dan in range 2 vs 4 ipv 6 vs 9 :P) .

Ik ben nu 2e jaars. Maargoed het leek dat hij dacht dat ik niet-lineair optimaliseren ook al had gedaan(krijg ik voor het eerst) dus goed mogelijk dat het niet door gaat.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103263472
Trouwens wel ziek met al die smartphones tegenwoordig, je kan gewoon naar de WC gaan en dan de limieten/integralen in wolfram pleuren om te kijken of je ze goed hebt.
pi_103265002
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:28 schreef Physics het volgende:

[..]

Waar ga je voor?

edit: Die cijfers die gehaald worden in de QF master zijn wel asociaal hoog zeg, gemiddeldes van 8.5+ op assignments, dat kan toch niet...
Zijn vaak redelijk 'gesloten' opdrachten. Je moet dus antwoord geven op een vraag waarbij maar 1 antwoord correct is.
pi_103268061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:07 schreef ratatat het volgende:

[..]

Zijn vaak redelijk 'gesloten' opdrachten. Je moet dus antwoord geven op een vraag waarbij maar 1 antwoord correct is.
Die hadden we ook bij voortgezette statistiek, als je een beetje goed het boek gebruikt is het vrijwel onmogelijk daar niet iig 9 voor te halen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103270613
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:28 schreef Physics het volgende:

[..]

Waar ga je voor?

edit: Die cijfers die gehaald worden in de QF master zijn wel asociaal hoog zeg, gemiddeldes van 8.5+ op assignments, dat kan toch niet...
Mja, daar stond ik ook wel van te kijken. Maar de assignments zijn ook niet heel erg lastig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_103275600
Maar dat compenseert men wel weer bij de tentamens ;)
pi_103276100
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:57 schreef Qwerty911 het volgende:
Maar dat compenseert men wel weer bij de tentamens ;)
Ik ben benieuwd :P Binnen een paar uur weet ik meer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_103288042
Fuck, ik ben in alle drukte gewoon compleet vergeten om me in te schrijven voor een tentamen van aakomende vrijdag. In osiris kan het inmiddels niet meer. Zal nu wel moeten betalen, maar weet iemand waar ik me dan nu moet inschrijven voor een tentamen? Geen ervaring mee hoe dat precies zit, want ik vergeet het nu voor het eerst. :') Thanks!
pi_103289497
ESSC! :)
pi_103304331
quote:
5s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:43 schreef Kaas- het volgende:
Fuck, ik ben in alle drukte gewoon compleet vergeten om me in te schrijven voor een tentamen van aakomende vrijdag. In osiris kan het inmiddels niet meer. Zal nu wel moeten betalen, maar weet iemand waar ik me dan nu moet inschrijven voor een tentamen? Geen ervaring mee hoe dat precies zit, want ik vergeet het nu voor het eerst. :') Thanks!
Dat gebouw langs de weg tussen L en C/H moet binnen gaan, begane grond daar melden.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103321988
Haha inleiding statistiek was echt een grap, totaal terreur tentamen...
pi_103326433
Inleiding accounting 29 van de 40 punten :D Moet wel een voldoende zijn denk ik, had ook nog een 7 voor mijn tussentoetsen die 20% meetellen, dus heb het gehaald (neem ik aan?) :)
pi_103326506
Ugh, waarom faalt digitale communicatie met Erasmusmedewerkers zo vaak :').
Cool story, Hansel.
pi_103327118
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:49 schreef Snuf. het volgende:
Inleiding accounting 29 van de 40 punten :D Moet wel een voldoende zijn denk ik, had ook nog een 7 voor mijn tussentoetsen die 20% meetellen, dus heb het gehaald (neem ik aan?) :)
Is het MC? Zo ja, hoeveel keuzemogelijkheden?
pi_103327150
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:10 schreef Physics het volgende:
Haha inleiding statistiek was echt een grap, totaal terreur tentamen...
Goh wat een verrasssing :P
Wat heb je verder nog gehad, matrix 1 of basiswiskunde?
Beneath the gold, bitter steel
pi_103327727
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:05 schreef Ansu het volgende:

[..]

Is het MC? Zo ja, hoeveel keuzemogelijkheden?
20 3-keuze en 20 4-keuze ;)
pi_103327818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:05 schreef Fingon het volgende:

[..]

Goh wat een verrasssing :P
Wat heb je verder nog gehad, matrix 1 of basiswiskunde?
Basis was gister. Was best makkelijk. Morgen matrix, nu even al die bewijzen aan het leren want dat de rest is wel goed te doen :P
pi_103327830
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:20 schreef Snuf. het volgende:

[..]

20 3-keuze en 20 4-keuze ;)
MC is meestal normering ~70% goed = 5,5 dacht ik, dus je hebt het dan net gehaald.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:22 schreef jut23 het volgende:

[..]

Basis was gister. Was best makkelijk. Morgen matrix, nu even al die bewijzen aan het leren want dat de rest is wel goed te doen :P
ok, als je alle bewijzen uit je hoofd kent moet een 10 wel haalbaar zijn, helemaal met dat bonuspunt. Anders berg je maar :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_103328140
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:22 schreef Fingon het volgende:

[..]

MC is meestal normering ~70% goed = 5,5 dacht ik, dus je hebt het dan net gehaald.

[..]

ok, als je alle bewijzen uit je hoofd kent moet een 10 wel haalbaar zijn, helemaal met dat bonuspunt. Anders berg je maar :P
Wel hoge normering zeg! Maar ik denk dat ik het wel gehaald heb, zou mooie zijn :)
pi_103330055
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:22 schreef Fingon het volgende:

[..]

MC is meestal normering ~70% goed = 5,5 dacht ik, dus je hebt het dan net gehaald.

[..]

ok, als je alle bewijzen uit je hoofd kent moet een 10 wel haalbaar zijn, helemaal met dat bonuspunt. Anders berg je maar :P
Ik vind het zo vaag he, echt oprecht.. Ik kan al die vragen uit WMS maken maar het tentamen ho maar. Ook die oefententamens van hem in die syllabus, daar was ik met 1.5~2u mee klaar, nu had ik niet eens genoeg tijd... Voor basiswiskunde heb ik waarschijnlijk 9.5~10 en dan zou ik nu zenuwachtig moeten zijn voor een voldoende?
pi_103330233
Ik vond die bewijzen trouwens wel goed te doen dit tentamen inleiding statistiek maar die vraag 1 en die vraag 4 :'(
ik kwam bij de allerlaatste vraag er op uit dat je sowieso altijd moet meedoen en het niet uitmaakt wat P is juisst.... :P
pi_103330416
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:22 schreef jut23 het volgende:
Ik vond die bewijzen trouwens wel goed te doen dit tentamen inleiding statistiek maar die vraag 1 en die vraag 4 :'(
ik kwam bij de allerlaatste vraag er op uit dat je sowieso altijd moet meedoen en het niet uitmaakt wat P is juisst.... :P
Ik denk dat ik de bewijzen helemaal heb, weet niet zeker. Vraag 3 ook voor het grootste deel. Vraag 1 was echt onzin zo moeilijk vergeleken met wat we gehad hebben, ik heb hier en daar wel wat puntjes denk ik maar niet veel. Ik heb ook gewoon bij de bereken vragen gewoon wat getallen verzonnen en daarmee de E(Y) en StDev uitgerekend, om te laten zien dat ik dat wel kan :P.

Bij 4: Je moest kijken of het experiment een meerwaarde gaf ten opzichte van het niet doen van het experiment volgens mij. Via bayes kwam ik uit op 2p/(p-1) dus voor p=1/2 gaf het experiment meerwaarde ten opzichte van het niet doen (qua uitbetaling). Alleen je moest geloof ik ook nog de range of zo bepalen? Dat lukte me niet, te weinig tijd..

Ik zag trouwens een aantal mensen na een 1/1.5u al weglopen, die hebben het zeker opgegeven :P
pi_103330837
Ik heb er dus ook rekening mee gehouden dat die man ook een piranha uit het water kan toveren, maar ik weet niet of je daar rekening mee moet houden. Als hij er een Piranha uithaalt weet je namelijk meteen dat er ook een piranha inzat dus dan stijgt je gemiddelde kans dat je het goed raad.

Ik keek inderdaad ook verbaasd op toen ik mensen zo vroeg zag weglopen. Maarja die mensen willen zich misschien gewoon focussen op matrix als het toch al een verloren zaak was :P
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:05:01 #105
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103332009
Die Turken elke keer na het tentamen om antwoorden vragen. Zodat ze iemand binnen kunnen sms'en...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103332124
Fuck, ze zijn heel de tijd die antwoorden aan het veranderen en ik zit inmiddels van mijn 29 goed eerst nog maar op 26 goed.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:51:40 #107
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103333932
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:07 schreef Snuf. het volgende:
Fuck, ze zijn heel de tijd die antwoorden aan het veranderen en ik zit inmiddels van mijn 29 goed eerst nog maar op 26 goed.
Oei dat is maar een 6 dan ongeveer
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103335243
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:51 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Oei dat is maar een 6 dan ongeveer
Mja, gelukkig heb ik nog een 7 die 0,2 keer meetelt bij de tussentoetsen, moet dus een 5.2 halen. Hoop dat het lukt, was vanmiddag nog vrij zeker maar ja als het zo doorgaat :')

Hoe kun je trouwens een tentamen maken dat binnen enkele uren al een keer of 6 wordt verbeterd... Dan heb je toch maar wat in elkaar geflanst?
pi_103335739
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:24 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Mja, gelukkig heb ik nog een 7 die 0,2 keer meetelt bij de tussentoetsen, moet dus een 5.2 halen. Hoop dat het lukt, was vanmiddag nog vrij zeker maar ja als het zo doorgaat :')

Hoe kun je trouwens een tentamen maken dat binnen enkele uren al een keer of 6 wordt verbeterd... Dan heb je toch maar wat in elkaar geflanst?
Standaard praktijk bij die grote vakken met MP examens. Echt dramatische kwaliteit over het algemeen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103361891
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:24 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Mja, gelukkig heb ik nog een 7 die 0,2 keer meetelt bij de tussentoetsen, moet dus een 5.2 halen. Hoop dat het lukt, was vanmiddag nog vrij zeker maar ja als het zo doorgaat :')

Hoe kun je trouwens een tentamen maken dat binnen enkele uren al een keer of 6 wordt verbeterd... Dan heb je toch maar wat in elkaar geflanst?
Met 26 goed hoef je niet zo echt bang te zijn hoor. Meestal heb je dan zelfs nog net wel een voldoende, met de tussentoets er bij komt het wel goed.

Over het veranderen van de antwoorden ben ik het met je eens. Eigenlijk te bizar voor woorden.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:48:30 #111
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103366262
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:05 schreef mctwigt het volgende:
Die Turken elke keer na het tentamen om antwoorden vragen. Zodat ze iemand binnen kunnen sms'en...
Heb je gelijk in, gebeurd inderdaad erg veel, met name bij allochtonen (met alle respect). Gewoon geen plaspauze's meer, kom op het is maar drie uur..
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:08:22 #112
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103366990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:48 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, gebeurd inderdaad erg veel, met name bij allochtonen (met alle respect). Gewoon geen plaspauze's meer, kom op het is maar drie uur..
Ze doen het gewoon op de stoel hoor... telefoon bij het kruis
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103367532
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:08 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Ze doen het gewoon op de stoel hoor... telefoon bij het kruis
Die mensen halen het toch niet en als ze het halen dan zullen ze afgaan op de arbeidsmarkt
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:04:16 #114
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_103369041
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:05 schreef mctwigt het volgende:
Die Turken elke keer na het tentamen om antwoorden vragen. Zodat ze iemand binnen kunnen sms'en...
Bij mij ook al. Trieste lui. Misschien volgende keer maar een blaadje vol zetten met foute antwoorden en overhandigen.
pi_103370404
Ligt het aan mij of is blackboard nog steeds "leeg" bij de vakken analyse/micro-economie?
pi_103401226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:48 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, gebeurd inderdaad erg veel, met name bij allochtonen (met alle respect). Gewoon geen plaspauze's meer, kom op het is maar drie uur..
Mag hopen dat ze jouw advies niet opvolgen. Ik ga standaard ieder tentamen even naar het toilet om even pauze te nemen. Volgens mij gebruiken ook niet veel studenten dat om af te kijken, dat gebeurd gewoon in de zaal.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 07:15:31 #117
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103408241
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:38 schreef hamster90 het volgende:

[..]

Mag hopen dat ze jouw advies niet opvolgen. Ik ga standaard ieder tentamen even naar het toilet om even pauze te nemen. Volgens mij gebruiken ook niet veel studenten dat om af te kijken, dat gebeurd gewoon in de zaal.
Op deze manier kan er wel strenger gestraft worden in de zaal. Uitsluiting van het tentamen is wel erg mild mijns inziens.
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:10:40 #118
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103408359
Laatste tentamen ooit gehad gisteravond.

Hoop ik dan :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103408606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:48 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, gebeurd inderdaad erg veel, met name bij allochtonen (met alle respect). Gewoon geen plaspauze's meer, kom op het is maar drie uur..
Ben ik zeker voorstander van. Iedereen kan prima even drie uur blijven zitten en het scheelt heel veel afleiding bij personen die tentamens maken en 'afkijkrisico's'
pi_103447245
Heeft iemand hier een recent tentamen van micro-economie? Ik zag op studeersnel een proeftentamen uit 2006, die is echt heel makkelijk, en ik moet het vak nog volgen :S.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:10:48 #121
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103448900
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:22 schreef Physics het volgende:
Heeft iemand hier een recent tentamen van micro-economie? Ik zag op studeersnel een proeftentamen uit 2006, die is echt heel makkelijk, en ik moet het vak nog volgen :S.
Van veel mensen hoorde ik dat zij het erg moeilijk vonden, echter vond ik het zelf een van de minder moeilijke vakken. Maar 1/3 van de mensen heeft het vak maar gehaald dus dat zegt genoeg lijkt me.

Als je naar de colleges gaat en zorgt dat je een beetje bij bent met de stof (practica) dan moet het wel goed te doen zijn. Tentamen staat niet op BB bij Micro..
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
pi_103449390
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Van veel mensen hoorde ik dat zij het erg moeilijk vonden, echter vond ik het zelf een van de minder moeilijke vakken. Maar 1/3 van de mensen heeft het vak maar gehaald dus dat zegt genoeg lijkt me.

Als je naar de colleges gaat en zorgt dat je een beetje bij bent met de stof (practica) dan moet het wel goed te doen zijn. Tentamen staat niet op BB bij Micro..
Mee eens, ik vond het ook echt niet moeilijk.
Hoogstens wat veel maar als je alles bij houdt is het goed te doen(zelf trouwens geen enkel college gevolgd, die waren echt verspilling van de tijd imo).
Beneath the gold, bitter steel
pi_103453637
Over het algemeen worden snel denkfouten gemaakt bij microeconomie.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:11:35 #124
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103457003
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:21 schreef Fingon het volgende:

[..]

Mee eens, ik vond het ook echt niet moeilijk.
Hoogstens wat veel maar als je alles bij houdt is het goed te doen(zelf trouwens geen enkel college gevolgd, die waren echt verspilling van de tijd imo).
Dames en heren! Het is net na de lunch, ik geef u een eenvoudige... Cobb... Douglas Functie!
Gorgonzola en Wijn! Is er een Aisha in de zaal?
Wat een held was die Visser _O-
Hij praatte altijd als een soort magiër kwa stem :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103457393
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:11 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Dames en heren! Het is net na de lunch, ik geef u een eenvoudige... Cobb... Douglas Functie!
Gorgonzola en Wijn! Is er een Aisha in de zaal?
Wat een held was die Visser _O-
Hij praatte altijd als een soort magiër kwa stem :')
Wie was Visser, die gast met z'n in de rij staan bij aantrekkelijke vs lelijke kassameisjes of zo'n italiaanse belg? :P
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:31:06 #126
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103462626
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:20 schreef Fingon het volgende:

[..]

Wie was Visser, die gast met z'n in de rij staan bij aantrekkelijke vs lelijke kassameisjes of zo'n italiaanse belg? :P
Hahaha, die Italiaanse Belg is Pozzi van macro-economie. Visser was die kale, kleine man. Is wel een tijd geleden hoor, heb jij vorig jaar nog micro gedaan dan twigt?
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:48:20 #127
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103463258
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:31 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Hahaha, die Italiaanse Belg is Pozzi van macro-economie. Visser was die kale, kleine man. Is wel een tijd geleden hoor, heb jij vorig jaar nog micro gedaan dan twigt?
Jup, was wel leuk eerste deel toets een 10 2e een 4 en toen telde het hoogste cijfer dubbel mee omdat de 2e deeltoets zo faalde, gelijk 0,7 in cijfer gestegen :p
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:49:22 #128
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103463295
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:20 schreef Fingon het volgende:

[..]

Wie was Visser, die gast met z'n in de rij staan bij aantrekkelijke vs lelijke kassameisjes of zo'n italiaanse belg? :P
Visser was van de kaas die andere was Swank, met bier pizza datingsites en kassameisjes
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103463824
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:48 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Jup, was wel leuk eerste deel toets een 10 2e een 4 en toen telde het hoogste cijfer dubbel mee omdat de 2e deeltoets zo faalde, gelijk 0,7 in cijfer gestegen :p
Voor mij ook, als je die verdeling van de cijfers bekijkt op SIN-online zie je echt een stuk of 15 voldoendes, voor de rest 200 cijfers in range 1-4 :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_103464543
Ik ga ook Micro Economie volgen en ik heb geen idee wat het inhoudt :P
pi_103466041
Visser doet dit jaar geen micro-economie meer. Kamphorst doet zijn gedeelte nu (firms and markets). Nog nooit een college van Kamphorst gevolgd, maar weet dat hij enorm gepassioneerd is dus dat zal wel goed komen!
pi_103466173
quote:
17s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:21 schreef Snuf. het volgende:
Ik ga ook Micro Economie volgen en ik heb geen idee wat het inhoudt :P
Beetje de basis van alle economievakken. Zo ongeveer het tofste vak van de propedeuse! Wel de enige die ik in B1 gefaald had grappig genoeg (5,4). :')
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:19:03 #133
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103467599
Micro en macro vond ik de leukste vakken van B1. Marketing vond ik echt stront :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103468234
Dankzij inleiding statistiek moet ik wel 9+ halen voor micro en analyse als ik nog een kans wil maken op honours class. Heij bedankt :(

[ Bericht 31% gewijzigd door Physics op 23-10-2011 20:39:45 ]
pi_103468293
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Beetje de basis van alle economievakken. Zo ongeveer het tofste vak van de propedeuse! Wel de enige die ik in B1 gefaald had grappig genoeg (5,4). :')
Inderdaad, wat mij betreft het tofste vak van de hele studie zelfs. Het komt ook terug in veel toffe boeken over economie zoals Freakonomics, the Logic of Life en Outliers. Het boek van Frank zelf vond ik trouwens ook zeker de moeite waard.
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:23:26 #136
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103476829
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:30 schreef Physics het volgende:
Dankzij inleiding statistiek moet ik wel 9+ halen voor micro en analyse als ik nog een kans wil maken op honours class. Heij bedankt :(
wtf :') honoursclass is gewoon behoren tot de beste 10% van je studie... met een 7/7,5 per vak is dat zelfs te redden. er is geen cijfer limiet :)

Wel grappig Honours Programme = minder werk dan Honours Class.
En einde van programma een letter of recommendation van de Rector.
Bij HC is het, als ik het goed hoorde van vrienden, 8,25 (cum laude voor HC) en je hebt een letter of recommendation van de Dean

[ Bericht 12% gewijzigd door mctwigt op 23-10-2011 22:29:16 ]
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:24:22 #137
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103476891
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:31 schreef Finitio het volgende:

[..]

Inderdaad, wat mij betreft het tofste vak van de hele studie zelfs. Het komt ook terug in veel toffe boeken over economie zoals Freakonomics, the Logic of Life en Outliers. Het boek van Frank zelf vond ik trouwens ook zeker de moeite waard.
Ik vind internationale economie ook heel leuk :)
maar daar komt micro ook in terug
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103477492
Zijn ICT hoorcolleges wat? Ik ga morgen maar even kijken :)
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:34:25 #139
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103477614
quote:
17s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:32 schreef Snuf. het volgende:
Zijn ICT hoorcolleges wat? Ik ga morgen maar even kijken :)
NEE :') serieus die man hoort er niet eens te zijn!!
Vorig jaar ging hij zeuren dat je met Office 2007 moest werken en hij gebruikte 2003 :')
En kon zelf amper met excell omgaan
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103479599
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:23 schreef mctwigt het volgende:

[..]

wtf :') honoursclass is gewoon behoren tot de beste 10% van je studie... met een 7/7,5 per vak is dat zelfs te redden. er is geen cijfer limiet :)

Wel grappig Honours Programme = minder werk dan Honours Class.
En einde van programma een letter of recommendation van de Rector.
Bij HC is het, als ik het goed hoorde van vrienden, 8,25 (cum laude voor HC) en je hebt een letter of recommendation van de Dean
Je word uitgenodigd om te solliciteren als je top 10% bent ja, dan zit je er nog niet in. 16 mensen uit 1000 studenten lijkt me toch wel vrij selectief. En honours programme wil ik ook wel doen, is toch vanaf tweede jaar? Verwacht ongeveer 8.2~9 gemiddeld te staan na blok 2, zal wel genoeg zijn voor een uitnodiging :)
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:17:35 #141
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103480255
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:04 schreef Physics het volgende:

[..]

Je word uitgenodigd om te solliciteren als je top 10% bent ja, dan zit je er nog niet in. 16 mensen uit 1000 studenten lijkt me toch wel vrij selectief. En honours programme wil ik ook wel doen, is toch vanaf tweede jaar? Verwacht ongeveer 8.2~9 gemiddeld te staan na blok 2, zal wel genoeg zijn voor een uitnodiging :)
Het gaat gewoon om je brief en en hoe je in het gesprek bent hoor :)
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  maandag 24 oktober 2011 @ 00:08:26 #142
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103482594
Heb me echt nooit bezig gehouden met al dat soort dingen eigenlijk, iets in mij zegt dat het lichtelijk overrated is. Of is dat slechts een bekrompen idee van mij?
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
pi_103483753
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:08 schreef Fittrick het volgende:
Heb me echt nooit bezig gehouden met al dat soort dingen eigenlijk, iets in mij zegt dat het lichtelijk overrated is. Of is dat slechts een bekrompen idee van mij?
Je moet het ook niet als CV vulling doen, maar gewoon omdat je het leuk vind.
Ik doe het zelf niet, maar als ik het zo hoor is het gewoon interessant, een stukje bredere ontwikkeling naast Econometrie.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103487318
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Je moet het ook niet als CV vulling doen, maar gewoon omdat je het leuk vind.
Ik doe het zelf niet, maar als ik het zo hoor is het gewoon interessant, een stukje bredere ontwikkeling naast Econometrie.
Econometrie is best wel narrow-minded als ik het vakkenpakket zo zie, daarom ga ik vanaf volgend blok ook een extra vak er bij doen om wat andere dingen te zien, en ik heb van een van de assistenten bij de honours class gehoord dat er vanaf volgende sessie wat dingen gaan veranderen waardoor het echt heel vet moet worden.

Daarnaast lijkt het me handig om mensen te leren kennen die een goed stel hersenen hebben en die ook echt gebruiken en ambities hebben. Meesten van mijn vrienden interesseert het geen ruk wat voor cijfers halen, en zijn blij met een 5.5.
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:17:25 #145
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103496540
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 09:16 schreef Physics het volgende:

[..]

Econometrie is best wel narrow-minded als ik het vakkenpakket zo zie, daarom ga ik vanaf volgend blok ook een extra vak er bij doen om wat andere dingen te zien, en ik heb van een van de assistenten bij de honours class gehoord dat er vanaf volgende sessie wat dingen gaan veranderen waardoor het echt heel vet moet worden.

Daarnaast lijkt het me handig om mensen te leren kennen die een goed stel hersenen hebben en die ook echt gebruiken en ambities hebben. Meesten van mijn vrienden interesseert het geen ruk wat voor cijfers halen, en zijn blij met een 5.5.
Het kader van Econometrie is inderdaad redelijk smal, je gaat altijd uit van een perfecte markt. Zelf heb ik afgelopen periode behavioral finance gevolgd maar dat is wel weer het andere uiterste.

Persoonlijk vind ik het ook niet belangrijk wat voor cijfers ik haal, wel volg ik veel colleges en lees ik papers m.b.t. het vakgebied etc. Cijfers in de Bachelor zijn ook niet echt relevant mijns inziens, pas in de Master gaat dat een rol een spelen. Een solide basis is veel belangrijker dan het hele boek te lezen en op je tentamen een negen te scoren. Die stof ben je een aantal weken later toch weer vergeten.
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
pi_103506058
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:17 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Het kader van Econometrie is inderdaad redelijk smal, je gaat altijd uit van een perfecte markt. Zelf heb ik afgelopen periode behavioral finance gevolgd maar dat is wel weer het andere uiterste.

Persoonlijk vind ik het ook niet belangrijk wat voor cijfers ik haal, wel volg ik veel colleges en lees ik papers m.b.t. het vakgebied etc. Cijfers in de Bachelor zijn ook niet echt relevant mijns inziens, pas in de Master gaat dat een rol een spelen. Een solide basis is veel belangrijker dan het hele boek te lezen en op je tentamen een negen te scoren. Die stof ben je een aantal weken later toch weer vergeten.
Ieder zo zijn eigen mening daar over uiteraard. Ik mik wel op cum laude bsc, 2 majors en iets van een honours programme. Ik zou dan ook graag mijn master aan een top universiteit doen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:31:05 #147
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103506836
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:13 schreef Physics het volgende:

[..]

Ieder zo zijn eigen mening daar over uiteraard. Ik mik wel op cum laude bsc, 2 majors en iets van een honours programme. Ik zou dan ook graag mijn master aan een top universiteit doen.
Ambitieus ben je zeker, maar die programmes en classes melden zich soms ook mensen aan waarvan je denkt... WHY!! Bij de informatiemiddag zag ik mensen van mijn studie waarbij ik het zelfde dacht

Als je overal een >8 voor haalt kan je ook studentassistent worden, betaald redelijk en leuke ervaring, maar ook goed voor op je CV
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103517427
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:31 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Ambitieus ben je zeker, maar die programmes en classes melden zich soms ook mensen aan waarvan je denkt... WHY!! Bij de informatiemiddag zag ik mensen van mijn studie waarbij ik het zelfde dacht

Als je overal een >8 voor haalt kan je ook studentassistent worden, betaald redelijk en leuke ervaring, maar ook goed voor op je CV
Helaas zijn niet alle student-assistent baantjes betaald. Maar wel leuk om te doen :).
Cool story, Hansel.
pi_103521225
Hoef je niet per se een 8 voor te staan hoor ;)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:09:28 #150
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103528339
Mentorschap betaald goed: 2 cursus dagjes (14 uur) + 8 bijeenkomsten van 45 minuten + 10min gesprekjes per student + 20minuten BSA gesprek per student en je krijgt 400 euro ervoor. En per student krijg je nog eens 10 euro. Weinig voorbereiding ik lul die 45 minuten wel vol :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103529038
Is game theory eigenlijk moeilijk? Ik heb me ingeschreven voor het vak maar moet veel hoco's missen door de overlap met analyse. De college sheets zien er nu nog wel makkelijk uit.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 02:57:33 #152
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103531071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:09 schreef mctwigt het volgende:
Mentorschap betaald goed: 2 cursus dagjes (14 uur) + 8 bijeenkomsten van 45 minuten + 10min gesprekjes per student + 20minuten BSA gesprek per student en je krijgt 400 euro ervoor. En per student krijg je nog eens 10 euro. Weinig voorbereiding ik lul die 45 minuten wel vol :')
Als ik ergens niets aan gehad heb, dan zijn het toch zeker wel die kansloze mentorbijeenkomsten geweest. Echt gewoon pure tijdverspilling om daar heen te moeten :').
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:52:24 #153
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103531830
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 02:57 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Als ik ergens niets aan gehad heb, dan zijn het toch zeker wel die kansloze mentorbijeenkomsten geweest. Echt gewoon pure tijdverspilling om daar heen te moeten :').
Nee joh die zijn geweldig! :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103555158
Ik vond het eerste Micro hoorcollege echt tof :)
pi_103558661
Zooo, nog een weekje yeuh yeuh
pi_103563016
Microeconomie vond ik het meest uitdagende en leukste vak uit de eerste twee jaren van de bachelor.
pi_103564334
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:40 schreef Sjappel het volgende:
Microeconomie vond ik het meest uitdagende en leukste vak uit de eerste twee jaren van de bachelor.
Ik vond het op 1 na saaist, na macro-economie :P (M'n enige 2 economie vakken lol, al zal misschien Finance 1 het gaan toppen)
Iets te veel open deurtjes intrappen voor mij. Ook waren de hoorcolleges(voor zover ik die gevolgd heb) niet bepaald leerzaam.
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:17:23 #158
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_103564928
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:04 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik vond het op 1 na saaist, na macro-economie :P (M'n enige 2 economie vakken lol, al zal misschien Finance 1 het gaan toppen)
Iets te veel open deurtjes intrappen voor mij. Ook waren de hoorcolleges(voor zover ik die gevolgd heb) niet bepaald leerzaam.
Wat vond je eigenlijk wel leuk dan :D?
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
pi_103565020
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:17 schreef Fittrick het volgende:

[..]

Wat vond je eigenlijk wel leuk dan :D?
Analyse 1 & 2, Kansrekening, Lineair Programmeren...
Beneath the gold, bitter steel
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:24:29 #160
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103567475
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:04 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik vond het op 1 na saaist, na macro-economie :P (M'n enige 2 economie vakken lol, al zal misschien Finance 1 het gaan toppen)
Iets te veel open deurtjes intrappen voor mij. Ook waren de hoorcolleges(voor zover ik die gevolgd heb) niet bepaald leerzaam.
Finance 1.... dat boek is een beetje in de eerste twee hoofdstukken zo... herhalend van wat ik al weet :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103578402
Voor de lol het huiswerk van micro en analyse 1 eens vergelijken, is gewoon een andere wereld.

Micro: los op: 2p-30=4p
Analyse 1: Gebruik Lagrange om te bewijzen dat de driehoek met maximale oppervlakte gegeven omtrek p equilateraal is. Gebruik A= sqrt(s(s-x)(s-y)(s-z)) met s=p/2

8)7
pi_103578710
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:08 schreef Physics het volgende:
Voor de lol het huiswerk van micro en analyse 1 eens vergelijken, is gewoon een andere wereld.

Micro: los op: 2p-30=4p
Analyse 1: Gebruik Lagrange om te bewijzen dat de driehoek met maximale oppervlakte gegeven omtrek p equilateraal is. Gebruik A= sqrt(s(s-x)(s-y)(s-z)) met s=p/2

8)7
Dat is toch geen vergelijking..
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:44:59 #163
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_103582470
Micro word "later" pas lastig als je de firm gedeelte ingaat met optimaliseren LAC SAC etc
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_103748523
Studeert Jaap er nou nog?
pi_103831683
Is er iemand die oude tentamens Statistiek 2 heeft?
pi_103854144
Wie heeft er donderdag tentamen minor Hoogtepunten uit de psychologie?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_103872147
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sanasoufi op 03-11-2011 21:19:16 ]
pi_103873045
Geldt dat voor je eerste jaar oid? In tweede jaar niet dacht ik. Maar anders kun je het toch nooit meer herkansen, dat is gek? Aanwezigheidsplicht geldt iig voor deeltentamens (waar je anders het reguliere tentamen zonder ook niet mee haalt) dus dat ken ik al wel.
pi_103874198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:54 schreef Ansu het volgende:
Geldt dat voor je eerste jaar oid? In tweede jaar niet dacht ik. Maar anders kun je het toch nooit meer herkansen, dat is gek? Aanwezigheidsplicht geldt iig voor deeltentamens (waar je anders het reguliere tentamen zonder ook niet mee haalt) dus dat ken ik al wel.
Ik ben ook tweedejaars...trouwens deeltentamens zijn niet verplicht hoor. Je kon rustig vandaag verbintenissen maken en voor die 70 punten gaan dat staat duidelijk in de reader. Je hebt natuurlijk wel kans dat het dan niet lukt....
pi_103874608
Dat bedoel ik dus ook ;) de kans is dan wel een stukje kleiner. Was me alleen vergeten in te schrijven (had ook verbintenissenrecht) dus nu een mailtje naar de examencommissie..
pi_103875006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:39 schreef Ansu het volgende:
Dat bedoel ik dus ook ;) de kans is dan wel een stukje kleiner. Was me alleen vergeten in te schrijven (had ook verbintenissenrecht) dus nu een mailtje naar de examencommissie..
:? maar jij weet dus niets van voorwaarden om herkansingen te mogen maken?
pi_103875113
Zou in het reglement moeten staan dan. Ik zal het zo even bekijken.

Trouwens ik heb net ook verbintenissen gedaan :D. Was wel te doen toch?

Wat hadden jullie voor het deeltentamen gehaald?

/edit: Een snelle search door het OER levert niets op wat er op wijst dat je alleen met een 4 voor de eerste ronde de herkansing mag maken.

http://www.esl.eur.nl/fil(...)geleerdheid_2011.pdf
Geen referral hier.
pi_103875289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:28 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Ik ben ook tweedejaars...trouwens deeltentamens zijn niet verplicht hoor. Je kon rustig vandaag verbintenissen maken en voor die 70 punten gaan dat staat duidelijk in de reader. Je hebt natuurlijk wel kans dat het dan niet lukt....
Ik doe fiscaal recht (maar 6 rechtsvakken dus), maar niks van gehoord ?
pi_103875313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zou in het reglement moeten staan dan. Ik zal het zo even bekijken.

Trouwens ik heb net ook verbintenissen gedaan :D. Was wel te doen toch?

Wat hadden jullie voor het deeltentamen gehaald?
Was wel te doen idd als je niet een uur aan de eerste mc vraag hebt besteed :')

Hoe dan ook....

Die MC had ik antwoord C

En bij die stellingen de eerste onjuist en de tweede juist...

jij?
pi_103875386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zou in het reglement moeten staan dan. Ik zal het zo even bekijken.

Trouwens ik heb net ook verbintenissen gedaan :D. Was wel te doen toch?

Wat hadden jullie voor het deeltentamen gehaald?

/edit: Een snelle search door het OER levert niets op wat er op wijst dat je alleen met een 4 voor de eerste ronde de herkansing mag maken.

http://www.esl.eur.nl/fil(...)geleerdheid_2011.pdf
Laten we dat maar hopen....ik vertrouw verbintenissen niet en ik moet echt dit jaar klaar zijn :'( dus als ik gewoon kan herkansen als ik zometeen een 3 heb ben ik tevreden
pi_103875402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:56 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Was wel te doen idd als je niet een uur aan de eerste mc vraag hebt besteed :')

Hoe dan ook....

Die MC had ik antwoord C

En bij die stellingen de eerste onjuist en de tweede juist...

jij?
Die eerste was idd C, strijd met een dwingende rechtsbepaling (stond niet expliciet in de casus, maar milieuwetgeving is dat volgens mij altijd)

Wat waren de stellingen ookalweer :')? Ik vergeet dat altijd snel.

Had voor het deeltentamen 27 punten, dus maak me geen zorgen.
Geen referral hier.
pi_103875454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die eerste was idd C, strijd met een dwingende rechtsbepaling (stond niet expliciet in de casus, maar milieuwetgeving is dat volgens mij altijd)

Wat waren de stellingen ookalweer :')? Ik vergeet dat altijd snel.

Had voor het deeltentamen 27 punten, dus maak me geen zorgen.
ik kan helaas niet zeggen hoeveel ik had, maar het was onder het gemiddelde....IK HAD ALLES GELEZEN BEHALVE DE ARRESTEN...en wat gingen ze juist vragen op het deeltentamen :(

Weet jij trouwens die twee wegen die wouter kon volgen om die exoneratiebeding van tafel te krijgen?
pi_103875511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:00 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

ik kan helaas niet zeggen hoeveel ik had, maar het was onder het gemiddelde....IK HAD ALLES GELEZEN BEHALVE DE ARRESTEN...en wat gingen ze juist vragen op het deeltentamen :(

Weet jij trouwens die twee wegen die wouter kon volgen om die exoneratiebeding van tafel te krijgen?
De eerste alleen voor consumenten: 6:233 jo. 6:237 sub f. Grijze lijst etc.
Tweede: Algemene artikel 6:248 lid 2. Veel lastigere weg.


Vorig jaar 5,3 gescoord, maar herkansing laten schieten omdat ik hiervoor wel beter had kunnen scoren.
Geen referral hier.
pi_103875523
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die eerste was idd C, strijd met een dwingende rechtsbepaling (stond niet expliciet in de casus, maar milieuwetgeving is dat volgens mij altijd)

Wat waren de stellingen ookalweer :')? Ik vergeet dat altijd snel.

Had voor het deeltentamen 27 punten, dus maak me geen zorgen.
Nee de strekking van de rechtshandeling was bij die MC in strijd met de goede zeden via de wet. Als je net als mij een uur daaraan had besteed had je het antwoord ook letterlijk in rechtshandeling en overeenkomst gevonden....natuurlijk zou je dan in tijdnood komen waardoor je in een kwartier tijd nog 5 vragen moest beantwoorden en het waarschijnlijk dus toch niet heb gehaald.
pi_103875572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:02 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Nee de strekking van de rechtshandeling was bij die MC in strijd met de goede zeden via de wet. Als je net als mij een uur daaraan had besteed had je het antwoord ook letterlijk in rechtshandeling en overeenkomst gevonden....natuurlijk zou je dan in tijdnood komen waardoor je in een kwartier tijd nog 5 vragen moest beantwoorden en het waarschijnlijk dus toch niet heb gehaald.
Je moest eerst lid 2 toetsen he. En alle milieuwetgeving is ofwel wet in formele zin, ofwel gedelegeerd door de hogere wetgever. Volgens mij was het echt lid 2 dus, strijd met dwingende wetsbepaling.

/edit: Oh wacht, op die fiets. Misschien heb ik daar wat punten laten liggen.
Geen referral hier.
pi_103875639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

De eerste alleen voor consumenten: 6:233 jo. 6:237 sub f. Grijze lijst etc.
Tweede: Algemene artikel 6:248 lid 2. Veel lastigere weg.

Vorig jaar 5,3 gescoord, maar herkansing laten schieten omdat ik hiervoor wel beter had kunnen scoren.
Oke dat heb ik ook goed, alleen omdat het al 11:30 was heb ik het niet kunnen uitwerken en ben dus lid 2 vergeten en sub f vergeten :( :(
pi_103875688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:05 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Oke dat heb ik ook goed, alleen omdat het al 11:30 was heb ik het niet kunnen uitwerken en ben dus lid 2 vergeten en sub f vergeten :( :(
Tijd was wel vrij krap ja.
Geen referral hier.
pi_103875698
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Je moest eerst lid 2 toetsen he. En alle milieuwetgeving is ofwel wet in formele zin, ofwel gedelegeerd door de hogere wetgever. Volgens mij was het echt lid 2 dus, strijd met dwingende wetsbepaling.

/edit: Oh wacht, op die fiets. Misschien heb ik daar wat punten laten liggen.
De rechtshandeling was gewoon goed. Maar wat ze moesten doen om die verbintenis waar te maken dat was niet goed (verboden).
pi_103875727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:06 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

De rechtshandeling was gewoon goed. Maar wat ze moesten doen om die verbintenis waar te maken dat was niet goed (verboden).
Ja ik snap hem. Stom dat ik dat niet heb gezien.
Geen referral hier.
pi_103875744
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Tijd was wel vrij krap ja.
:'( Moet je goederen ook nog doen?

Ik heb het volgende blok goederen en materieel. Heb die boeken van goederen al dus laat ik lering uit vandaag trekken en morgen gewoon al beginnen met alles lezen. Dit keer sla ik niets over. En hopelijk haal ik dan ook tegen de 30 punten voor het deeltentamen.
pi_103875818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:08 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:'( Moet je goederen ook nog doen?

Ik heb het volgende blok goederen en materieel. Heb die boeken van goederen al dus laat ik lering uit vandaag trekken en morgen gewoon al beginnen met alles lezen. Dit keer sla ik niets over. En hopelijk haal ik dan ook tegen de 30 punten voor het deeltentamen.
Goederen vorig jaar gehaald met een 8.3. Ik heb alleen materieel volgend blok, beetje rustig dus.
Geen referral hier.
pi_103875819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ja ik snap hem. Stom dat ik dat niet heb gezien.
je had toch maar 28 punten van de 70 nodig...

:X ik 47 van de 70....als het nou 3 uur duurde was het wel gelukt....maar helaas. Hopelijk mag ik wel gewoon herkansen ongeacht mijn cijfer....zou het zuur vinden als ik zometeen een 3 o.i.d heb en niet mag herkansen omdat er minimaal een 4 vereist is.
pi_103875873
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Goederen vorig jaar gehaald met een 8.3. Ik heb alleen materieel volgend blok, beetje rustig dus.
Hoe kan je nou weer voor verbintenissen vorig jaar een 5,3 scoren en vervolgens voor goederen wel heel hoog?

Ik vraag me wel af of ik materieel wel mag doen, want ik heb formeel nog niet gedaan. Ik ga zometeen even bellen of mailen.
pi_103875907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:11 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Hoe kan je nou weer voor verbintenissen vorig jaar een 5,3 scoren en vervolgens voor goederen wel heel hoog?

Ik vraag me wel af of ik materieel wel mag doen, want ik heb formeel nog niet gedaan. Ik ga zometeen even bellen of mailen.
Te weinig colleges gevolgd.

Ik merk dat ik niet veel hoef te leren, zolang ik de colleges maar volg, en ook zeker de casuscolleges.

Ik heb formeel ook nog niet gedaan trouwens, maar volgens mij is dat geen probleem.
Geen referral hier.
pi_103876081
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Te weinig colleges gevolgd.

Ik merk dat ik niet veel hoef te leren, zolang ik de colleges maar volg, en ook zeker de casuscolleges.

Ik heb formeel ook nog niet gedaan trouwens, maar volgens mij is dat geen probleem.
Colleges volgen werkt bij mij dus totaal niet. Vorig jaar had ik alles van goederen gevolgd. Iedereen om me heen roepen: Je haalt het tentamen met gemak als je de hoorcolleges en casuscolleges en practica goed kent. Dus niet....ik kreeg de helft van jouw cijfer terug. Dus dit jaar geen colleges meer maar boeken! Alleen moet ik blijkbaar nog begrijpen dat de arresten echt van belang zijn.

Als het goed is was er vandaag een vraag die over dat natrap arrest ging?

Weet jij trouwens wat er geantwoord moest worden bij die 3 afzonderlijke schade eisen? Dus bijv voor de koop van een nieuwe televisie toestel?
pi_103876128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Te weinig colleges gevolgd.

Ik merk dat ik niet veel hoef te leren, zolang ik de colleges maar volg, en ook zeker de casuscolleges.

Ik heb formeel ook nog niet gedaan trouwens, maar volgens mij is dat geen probleem.
het staat aangegeven als vereiste voorkennis en in de 'reader' op de channel staat aan het begin al aangegeven dat het aangewezen is dat formeel strafrecht als is behaald.
pi_103876199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:18 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Colleges volgen werkt bij mij dus totaal niet. Vorig jaar had ik alles van goederen gevolgd. Iedereen om me heen roepen: Je haalt het tentamen met gemak als je de hoorcolleges en casuscolleges en practica goed kent. Dus niet....ik kreeg de helft van jouw cijfer terug. Dus dit jaar geen colleges meer maar boeken! Alleen moet ik blijkbaar nog begrijpen dat de arresten echt van belang zijn.

Als het goed is was er vandaag een vraag die over dat natrap arrest ging?

Weet jij trouwens wat er geantwoord moest worden bij die 3 afzonderlijke schade eisen? Dus bijv voor de koop van een nieuwe televisie toestel?
Die over dat potje tennis ging inderdaad over Dekker/Van de Heide.

Schade van die tv;
- Aan product zelf: verkoper
- Aan kleed en letselschade: producent.
Geen referral hier.
pi_103876314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die over dat potje tennis ging inderdaad over Dekker/Van de Heide.

Schade van die tv;
- Aan product zelf: verkoper
- Aan kleed en letselschade: producent.
:( Ik wist niet wat er bedoeld werd en ik had nog maar een paar minuten dus ik snel bij die tv gewoon noteren op grond van art. 6:96 juncto 6:98 moet de verkoper de schade vergoeden....

:'( :'( Weet nu wel zeker dat het niet is gelukt....47 punten nodig hebben en dan vragen niet kunnen uitwerken + 1 hele vraag alvast zeker fout...

weet je zeker dat iedereen gewoon ongeacht het cijfer kan herkansen? ;(
pi_103876477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:25 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:( Ik wist niet wat er bedoeld werd en ik had nog maar een paar minuten dus ik snel bij die tv gewoon noteren op grond van art. 6:96 juncto 6:98 moet de verkoper de schade vergoeden....

:'( :'( Weet nu wel zeker dat het niet is gelukt....47 punten nodig hebben en dan vragen niet kunnen uitwerken + 1 hele vraag alvast zeker fout...

weet je zeker dat iedereen gewoon ongeacht het cijfer kan herkansen? ;(
Ik weet dat niet zeker, maar ik heb niets gehoord of gelezen wat het tegendeel beweert.
Geen referral hier.
pi_103876580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik weet dat niet zeker, maar ik heb niets gehoord of gelezen wat het tegendeel beweert.
Nou ja valt verder weinig aan te doen. Moet in totaal 8 vakken + een onderzoeksnotitie en annotatie. Aangezien dit niet gelukt lijkt te zijn houd ik dus nog 8 vakken over en die moeten dit jaar gebeuren, want die 3000 extra heb ik niet :N
  woensdag 2 november 2011 @ 16:05:23 #196
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103877807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Te weinig colleges gevolgd.

Ik merk dat ik niet veel hoef te leren, zolang ik de colleges maar volg, en ook zeker de casuscolleges.

Ik heb formeel ook nog niet gedaan trouwens, maar volgens mij is dat geen probleem.
Heb je nog wat tips voor Goederenrecht? Klopt mijn veronderstelling dat Goederenrecht voor een deel een verdieping is van Verbintenissenrecht?

Ik moet zaterdag aan de bak voor Europees Recht. Door mijn faal op het deeltentamen (13 van de 40 punten) moet ik 42 punten scoren voor een voldoende. Ik schat mijn kansen op fifty - fifty.
pi_103879572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Heb je nog wat tips voor Goederenrecht? Klopt mijn veronderstelling dat Goederenrecht voor een deel een verdieping is van Verbintenissenrecht?

Ik moet zaterdag aan de bak voor Europees Recht. Door mijn faal op het deeltentamen (13 van de 40 punten) moet ik 42 punten scoren voor een voldoende. Ik schat mijn kansen op fifty - fifty.
Europees was ik wel goed in! Vorig jaar had ik het deeltentamen niet geleerd en dus onder de 10 punten gehaald...toen besloot ik alles uit mijn hoofd te leren dus al die schema's en al die arresten goed te onderstrepen en behaalde ik 56 punten op het eindtentamen *O* Dat cijfer staat mooi in osiris.

En goederen is echt geen verdieping van verbintenissenrecht. Goederen gaat over die saaie dingen als pand, hypotheek, faillissement, eigendom van goederen :O het enige dat ik nog saaier vind is handelsverkeersrecht...
  woensdag 2 november 2011 @ 17:00:57 #198
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103880674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:42 schreef sanasoufi het volgende:

Europees was ik wel goed in! Vorig jaar had ik het deeltentamen niet geleerd en dus onder de 10 punten gehaald...toen besloot ik alles uit mijn hoofd te leren dus al die schema's en al die arresten goed te onderstrepen en behaalde ik 56 punten op het eindtentamen *O* Dat cijfer staat mooi in osiris.

En goederen is echt geen verdieping van verbintenissenrecht. Goederen gaat over die saaie dingen als pand, hypotheek, faillissement, eigendom van goederen :O het enige dat ik nog saaier vind is handelsverkeersrecht...
Dus het eindtentamen Europees Recht is te doen in twee uur. Ik kom meestal tijd tekort als het gaat om tentamens die 1 of 2 uur zijn. Daarom moest ik Verbintenissenrecht vorig jaar herkansen. Natuurlijk faalde ik toen hopeloos voor het deeltentamen (6 van de 30 punten), maar ik had wel uiteindelijk minimaal 39 punten of meer voor het eindtentamen wat dus een 5 opleverde.

Goederenrecht klinkt leuk als het om die zaken gaat. Wat ik echt een schijtvak vond was Burgerlijk Procesrecht.
pi_103887881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dus het eindtentamen Europees Recht is te doen in twee uur. Ik kom meestal tijd tekort als het gaat om tentamens die 1 of 2 uur zijn. Daarom moest ik Verbintenissenrecht vorig jaar herkansen. Natuurlijk faalde ik toen hopeloos voor het deeltentamen (6 van de 30 punten), maar ik had wel uiteindelijk minimaal 39 punten of meer voor het eindtentamen wat dus een 5 opleverde.

Goederenrecht klinkt leuk als het om die zaken gaat. Wat ik echt een schijtvak vond was Burgerlijk Procesrecht.
Europees is goed te doen. Heel raar bij mij is trouwens dat ik alle 6 ECTS vakken heb behaald...ik heb verder alle 9 ECTS vakken van het tweede en derde jaar open staan + handelsverkeersrecht. Lijkt net alsof de grote vakken bij mij gewoon niet lukken.

Burgerlijk procesrecht was juist super! Geen letter van dat rare boek gelezen, maar alleen oefententamens bestudeerd en een 7!

Ik weet het echt niet, maar die kleine vakken gaan bij mij heel makkelijk. Grensoverschrijdend privaatrecht en rechtsfilosofie bijvoorbeeld heb ik beide behaald met een 6 zonder colleges volgen en zelfs zonder die boeken te lezen. Grensoverschrijdend had ik gewoon de reader die mee mocht bestudeerd en rechtsfilosofie sirverslagen...

Helaas behaal ik voor al die grote vakken telkens onvoldoendes :'( Maar aangezien ik liever niet volgend jaar aangemerkt wil worden als langstudeerder is het denk ik tijd gewoon elke dag te studeren tot ik nou eindelijk die bachelor diploma in handen heb...

Veel suc6 zaterdag! Ik heb nu twee dagen vrij en zaterdag begin ik al met goederenrecht studeren. Wat vandaag met verbintenissen is gebeurd mag gewoon niet meer gebeuren :N
pi_103890269
Doet BB het bij jullie?
  woensdag 2 november 2011 @ 20:57:23 #201
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103891896
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef sanasoufi het volgende:

Europees is goed te doen. Heel raar bij mij is trouwens dat ik alle 6 ECTS vakken heb behaald...ik heb verder alle 9 ECTS vakken van het tweede en derde jaar open staan + handelsverkeersrecht. Lijkt net alsof de grote vakken bij mij gewoon niet lukken.

Burgerlijk procesrecht was juist super! Geen letter van dat rare boek gelezen, maar alleen oefententamens bestudeerd en een 7!

Ik weet het echt niet, maar die kleine vakken gaan bij mij heel makkelijk. Grensoverschrijdend privaatrecht en rechtsfilosofie bijvoorbeeld heb ik beide behaald met een 6 zonder colleges volgen en zelfs zonder die boeken te lezen. Grensoverschrijdend had ik gewoon de reader die mee mocht bestudeerd en rechtsfilosofie sirverslagen...

Veel suc6 zaterdag! Ik heb nu twee dagen vrij en zaterdag begin ik al met goederenrecht studeren. Wat vandaag met verbintenissen is gebeurd mag gewoon niet meer gebeuren :N
De grote vakken lukken bij mij meestal wel redelijk goed. Alleen Verbintenissenrecht moest ik herkansen. Een vak als Staatsrecht was voor mij toch redelijk een uitdaging, maar toch een zes voor gehaald, waar misschien meer in zat als ik niet te vroeg met leren was gestopt. Bij Burgerlijk Procesrecht waren ze niet echt creatief qua tentamenvragen.

Dank je wel! Ik ga straks aan de slag met de eerste casus van Goederenrecht, want ik wil donderdag en vrijdag nog kunnen leren. Zaterdag ga ik deze casus uploaden nadat ik hem heb nagekeken.
pi_103892197
Ah! nog meer mensen over verbintenis. Ik had me dus niet ingeschreven dus duurt nog ff, zucht. Had idd C bij de eerste vraag, ook lid 2 strijd met dwingende wetsbepaling. Heb de twee wegen ook wel goed, alleen 6:248 genoemd (had uitgebreider gekund dus zal daar wat hebben laten liggen). Eerste stelling onjuist, tweede ook, had voor beide gewoon echt te weinig tijd. TV wist ik ook niet, natuurlijk is verkoper logisch (heb dat artikel ook wel genoemd) maar erbij gezet dat het net zoals kleed onder prive schade viel, zucht, niet heel handig. Rest wel goed gevoel over. Wil in ieder geval 44 van de 70 punten voor een 7, hoop het echt. Duurt alleen nog even voordat ik het weet en hoop zo dat de examencommissie het toekent!
pi_103897575
Zo, cijfers van het eerste blok binnen!

Mathematics 1 was een eitje, uiteindelijk 9.7 omdat ik een van de 6 oplossingen van de Lagrangian verkeerd geclassificeerd had. Accounting met een 8 gehaalt, echt blij mee want ik haatte dat vak dus ben er nu vanaf.

Microeconomics is echt super bij IBEB, geweldige professor (Benoit Crutzen) en interessante methode. Dit is het eerste jaar dat ze bij IBEB met 2 boeken werken (Microeconomics & Behaviour van Frank en Intermediate Microeconomics van Varian). Frank is heel intuitief terwijl Varian meer om de wiskunde draait en iets diepgaander is.

Vakken als Micro zijn de reden dat ik nu IBEB doe, dus als ik me even door Accounting en Marketing heensla zit ik verder goed

Nu maar eens even met de studieadviseur praten over Econometrics vakken volgen
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_103899272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:36 schreef Nileson het volgende:
Zo, cijfers van het eerste blok binnen!

Mathematics 1 was een eitje, uiteindelijk 9.7 omdat ik een van de 6 oplossingen van de Lagrangian verkeerd geclassificeerd had. Accounting met een 8 gehaalt, echt blij mee want ik haatte dat vak dus ben er nu vanaf.

Microeconomics is echt super bij IBEB, geweldige professor (Benoit Crutzen) en interessante methode. Dit is het eerste jaar dat ze bij IBEB met 2 boeken werken (Microeconomics & Behaviour van Frank en Intermediate Microeconomics van Varian). Frank is heel intuitief terwijl Varian meer om de wiskunde draait en iets diepgaander is.

Vakken als Micro zijn de reden dat ik nu IBEB doe, dus als ik me even door Accounting en Marketing heensla zit ik verder goed

Nu maar eens even met de studieadviseur praten over Econometrics vakken volgen
Ben je misschien wel beetje laat mee dan, of je moet nu nog instappen bij analyse. Kan wel, als je goed in wiskunde bent.
pi_103901869
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:04 schreef Physics het volgende:

[..]

Ben je misschien wel beetje laat mee dan, of je moet nu nog instappen bij analyse. Kan wel, als je goed in wiskunde bent.
Nee, is voor volgend jaar. Ik hoop de Engelse versie mee te kunnen pakken. Ik wil alleen even checken of ik nog wat aan voorbereiding moet doen (omdat ik bijv. basiswiskunde niet gevolgd heb) en wat andere praktische zaken die ik even op tijd op een rijtje wil hebben.
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_103902536
kan je zomaar extra vakken volgen?? ben eerste jaars E&BE en vind econometrie ook wel interessant
pi_103902696
De minor was echt super simpel. Allemaal feitelijke vragen over het boek van 230 bladzijden.

Gelukkig net nog gelezen in de afgelopen week voor de tweede keer, dus die is ook wel binnen.

Ben benieuwd wat voor cijfers het worden.
Geen referral hier.
pi_103903097
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
De minor was echt super simpel. Allemaal feitelijke vragen over het boek van 230 bladzijden.

Gelukkig net nog gelezen in de afgelopen week voor de tweede keer, dus die is ook wel binnen.

Ben benieuwd wat voor cijfers het worden.
welke minor heb je gedaan?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_103906168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:14 schreef bezemsteeltaart het volgende:
kan je zomaar extra vakken volgen?? ben eerste jaars E&BE en vind econometrie ook wel interessant
Gewoon inschrijven maar dan ben je voor dit blok al te laat of je moet bijbetalen geloof ik.
Beneath the gold, bitter steel
pi_103907602
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:28 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

welke minor heb je gedaan?
Rechtspsychologie.
Geen referral hier.
pi_103907921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Rechtspsychologie.
Ik heb vandaag tentamen van de minor Hoogtepunten uit de psychologie.
Het is echt lastig, je moet 66 artikelen lezen en dan krijg je daar stellingen over. De stellingen moet je dan met juist of onjuist beantwoorden.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_103910093
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:15 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Ik heb vandaag tentamen van de minor Hoogtepunten uit de psychologie.
Het is echt lastig, je moet 66 artikelen lezen en dan krijg je daar stellingen over. De stellingen moet je dan met juist of onjuist beantwoorden.
Wij moesten dat boek + 18 artikelen lezen. We moesten echter wel inhoudelijk antwoord geven, geen juist/onjuist.

Waren geen lastig vragen echter; Wat werd bedoeld met behavioural sink? Wat is het spinoza-effect? etc.
Geen referral hier.
pi_103910736
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Wij moesten dat boek + 18 artikelen lezen. We moesten echter wel inhoudelijk antwoord geven, geen juist/onjuist.

Waren geen lastig vragen echter; Wat werd bedoeld met behavioural sink? Wat is het spinoza-effect? etc.
Open vragen zijn beter dan stellingen. Ik haat tentamens met stellingen, omdat de vragen dan heel specifiek worden en dan moet je het antwoord maar net weten.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_103998589
Erasmus in de bocht: Er zijn drie tentamens van drie uur op één dag gepland...

Is er een mogelijkheid om daarover te klagen/te vragen of ze tenminste één tentamen willen verhuizen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik ken ongeveer 10 studenten die die drie vakken dit jaar volgen...
pi_104000784
Er staan maar liefst drie fouten in de online toets van micro :')

Net als bij de herkansing vorig jaar waar in de eerste uitwerking 5 vragen verkeerd waren uitgelegd...

Ongelooflijk, wat een desinteresse...
pi_104003500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
Erasmus in de bocht: Er zijn drie tentamens van drie uur op één dag gepland...

Is er een mogelijkheid om daarover te klagen/te vragen of ze tenminste één tentamen willen verhuizen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik ken ongeveer 10 studenten die die drie vakken dit jaar volgen...
Gecondoleerd :')
pi_104004499
Wie had afgelopen donderdagavond tentamen Minor: hoogtepunten uit de psychologie?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_104024830
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:04 schreef JoPiDo het volgende:
Er staan maar liefst drie fouten in de online toets van micro :')

Net als bij de herkansing vorig jaar waar in de eerste uitwerking 5 vragen verkeerd waren uitgelegd...

Ongelooflijk, wat een desinteresse...
De docent mailt zoiets terug als 'je hebt gelijk', maar verandert vervolgens niets aan mijn cijfer of de vraagstelling.
  zondag 6 november 2011 @ 11:42:34 #219
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_104024857
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:41 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

De docent mailt zoiets terug als 'je hebt gelijk', maar verandert vervolgens niets aan mijn cijfer of de vraagstelling.
Bezwaar maken tegen het cijfer. Hij heeft de fout al toegegeven, dus dat moet lukken.
!!! Go 49-ers !!!
pi_104142955
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:04 schreef JoPiDo het volgende:
Er staan maar liefst drie fouten in de online toets van micro :')

Net als bij de herkansing vorig jaar waar in de eerste uitwerking 5 vragen verkeerd waren uitgelegd...

Ongelooflijk, wat een desinteresse...
Welke dan? Ik dacht ook een aantal fouten gezien te hebben.

Overigens, ben vandaag eens bij IBEB gaan zitten bij microeconomics. Dat is echt stukken beter, die man legt de theorie uit aan de hand van moeilijke voorbeelden, in plaats van de simpele huilie opdrachtjes om vervolgens veel moeilijkere vragen op tentamen te stellen.
pi_104144205
als de cijfers op Osirirs staan is het toch definitief??
pi_104144445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:51 schreef bezemsteeltaart het volgende:
als de cijfers op Osirirs staan is het toch definitief??
Mja, meestal kunnen ze nog wel aanpassen dacht ik. Maar in principe wel.
Beneath the gold, bitter steel
pi_104157217
Vanaf wanneer kun je je inschrijven voor de tentamens in december? Ik krijg bij elk vak 'Er zijn geen toetsen gevonden waar je je voor kunt inschrijven'.
  woensdag 9 november 2011 @ 12:31:41 #224
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104157297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:28 schreef JoPiDo het volgende:
Vanaf wanneer kun je je inschrijven voor de tentamens in december? Ik krijg bij elk vak 'Er zijn geen toetsen gevonden waar je je voor kunt inschrijven'.
Als het goed is, dan kun jij je volgens mij 35 dagen voor het tentamen inschrijven.
pi_104249369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:32 schreef Physics het volgende:

[..]

Welke dan? Ik dacht ook een aantal fouten gezien te hebben.

Overigens, ben vandaag eens bij IBEB gaan zitten bij microeconomics. Dat is echt stukken beter, die man legt de theorie uit aan de hand van moeilijke voorbeelden, in plaats van de simpele huilie opdrachtjes om vervolgens veel moeilijkere vragen op tentamen te stellen.
Benoit Crutzen is dan ook de beste teacher die ik tot nu toe gehad heb.. :) Al maakte dat het vak niet minder moeilijk.
pi_104276425
Iedereen heeft zijn minor resultaten al terug behalve ik :'(.
Geen referral hier.
pi_104277644
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 01:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Iedereen heeft zijn minor resultaten al terug behalve ik :'(.
Ik ook nog niet. Welke minor heb je gevolgd?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_104280473
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 03:29 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Ik ook nog niet. Welke minor heb je gevolgd?
Rechtspsychologie.
Geen referral hier.
pi_104393098
Ik krijg toch een mailtje vanochtend.
quote:
Geachte FastFox91,

Op grond van de informatie die wij ontvangen van de studentenadministratie zal uw ERNA-account x@eur.nl op -- komen te vervallen.
Ik weet nergens van. :{ Eduroam, Sin-online, Blackboard, nergens toegang toe. 8)7
pi_104393417
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef FastFox91 het volgende:
Ik krijg toch een mailtje vanochtend.

[..]

Ik weet nergens van. :{ Eduroam, Sin-online, Blackboard, nergens toegang toe. 8)7
Lol iemand heeft je uitgeschreven :P
Weet je zeker dat het geen phishing is?
Beneath the gold, bitter steel
pi_104394320
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:08 schreef Fingon het volgende:

[..]

Lol iemand heeft je uitgeschreven :P
Weet je zeker dat het geen phishing is?
Morgen maar even langs bij de helpdesk. Ik dacht eerst ook dat het nep was, maar ik kon nergens meer inloggen.
pi_104404137
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef FastFox91 het volgende:
Ik krijg toch een mailtje vanochtend.

[..]

Ik weet nergens van. :{ Eduroam, Sin-online, Blackboard, nergens toegang toe. 8)7
Ik heb precies hetzelfde!

Het slaat nergens op, want als je niet staat ingeschreven heb je niets aan het BB en ze sturen die e-mail een minuut voordat het wordt afgesloten!

Ik heb dus wéér problemen in Rotterdam!
pi_104474805
Nou lekkere tussentoets 1 van micro-economie, moeilijker dan die van voorgaande jaren. Wel komisch, om me heen allerlei mensen die gingen zuchten, hun pennen neergooiden etc. toen ze omriepen "u heeft nog 15 minuten".

[ Bericht 0% gewijzigd door Physics op 17-11-2011 18:41:12 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 18:40:41 #234
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_104483632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:26 schreef Physics het volgende:
Nou lekkere tussentoets 1 van micro-economie, moeilijker dan die van voorgaande jaren. Wel komisch, om me heen allerlei mensen die ginen zuchten, hun pennen neergooiden etc. toen ze omriepen "u heeft nog 15 minuten".
Die tussentoetsen zijn zo onderhand legendarisch aan het worden _O_
  donderdag 17 november 2011 @ 20:26:48 #235
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_104488775
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:26 schreef Physics het volgende:
Nou lekkere tussentoets 1 van micro-economie, moeilijker dan die van voorgaande jaren. Wel komisch, om me heen allerlei mensen die gingen zuchten, hun pennen neergooiden etc. toen ze omriepen "u heeft nog 15 minuten".
Heb hem ingezien en ik vond hem redelijk te doen op het eerste ogenblik.

Mensen kunnen alles met getallen altijd oplossen, maar als ze opeens zonder getallen moeten werken is het HELL, kan niemand het.

Mensen missen wiskundig inzicht... Waarom studeer je dan economie?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_104488811
Haha die gekke Winkel toch 14.gif
  donderdag 17 november 2011 @ 20:30:30 #237
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_104488966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef Travel. het volgende:
Haha die gekke Winkel toch [ afbeelding ]
Ik snap niet waarom je vooraan bij hem wil zitten :') gegarandeerd dat hij je lastig valt


Btw hoe werkt compenseren op de ESL?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_104489123
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:30 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je vooraan bij hem wil zitten :') gegarandeerd dat hij je lastig valt

Btw hoe werkt compenseren op de ESL?
Zit altijd in het midden voordat hij mijn pennen pakt, keihard blaast of ''Ziet u wel, ziet u wel?'' roept. Over compenseren heerst veel onduidelijkheid en niemand weet nu precies hoe of wat. Vast staat dat er in een brief werd vermeld dat je twee vijven mag compenseren maar niet of dat ook zespunters met negenpunters mogen zijn.
pi_104489552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef Travel. het volgende:
Haha die gekke Winkel toch [ afbeelding ]
Voor de nieuwelingen hier even een tip voor het vak rechtsgeschiedenis. De tentamens zijn vrijwel altijd een soort bloemlezing van vragen uit eerdere tentamens. Als je dus ergens - bijvoorbeeld bij Joho - een oude tentamenbundel kunt bemachtigen is het heel simpel. Ik heb zelf op deze manier een 10 gehaald, en 2 mensen die de tentamenbundel van mij geleend hebben ook. Dus kijk er in ieder geval even eentje door :)
pi_104489807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:42 schreef Finitio het volgende:

[..]

Voor de nieuwelingen hier even een tip voor het vak rechtsgeschiedenis. De tentamens zijn vrijwel altijd een soort bloemlezing van vragen uit eerdere tentamens. Als je dus ergens - bijvoorbeeld bij Joho - een oude tentamenbundel kunt bemachtigen is het heel simpel. Ik heb zelf op deze manier een 10 gehaald, en 2 mensen die de tentamenbundel van mij geleend hebben ook. Dus kijk er in ieder geval even eentje door :)
No trolling ?
Want als ik nu die stof kijk he, nog net geen intercity, net niet 14.gif
En in welk jaar had jij hem gemaakt ? En ook open vragen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Travel. op 17-11-2011 23:00:03 ]
pi_104489966
O gevonde, danke!
pi_104504849
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:55 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde!

Het slaat nergens op, want als je niet staat ingeschreven heb je niets aan het BB en ze sturen die e-mail een minuut voordat het wordt afgesloten!

Ik heb dus wéér problemen in Rotterdam!
Klopt het dat jij ook studeert aan meerdere universiteiten?
pi_104505437
Wat een zooi ook weer bij de exchange office :'). Simpele, maar toch belangrijke vragen beantwoorden: ho maar! Beloftes nakomen, nee joh, nergens voor nodig. Duidelijke antwoorden geven, on-mogelijk.
Cool story, Hansel.
pi_104506116
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:26 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Heb hem ingezien en ik vond hem redelijk te doen op het eerste ogenblik.

Mensen kunnen alles met getallen altijd oplossen, maar als ze opeens zonder getallen moeten werken is het HELL, kan niemand het.

Mensen missen wiskundig inzicht... Waarom studeer je dan economie?
Algebraïsch oplossing is dan ook de hoogst mogelijke vorm van beheersen, dus moeilijker dan dit konden ze het niet maken. Nou ja, misschien met een intertemporaal budget model erbij wel.

Ik ben benieuwd wat ik voor vraag 3 krijg. De simpele oplossing was het triviale antwoord "nee, want sunk costs", alleen de vraagstelling is dusdanig dat je ook een andere interpretatie aan kunt nemen waardoor je op ja uitkomt. Heb als hoofdantwoord het eerste opgeschreven, met als extra noot dat laatste. Practicumdocent zou er naar kijken. Hij was het wel met me eens dat de vraagstelling dubbele interpretatie toeliet, maar dat mijn extra oplossing niet de bedoeling van de vraag was.

9 of 10, spannund ;X
pi_104508270
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat een zooi ook weer bij de exchange office :'). Simpele, maar toch belangrijke vragen beantwoorden: ho maar! Beloftes nakomen, nee joh, nergens voor nodig. Duidelijke antwoorden geven, on-mogelijk.
Trage respons ook ja :')
Waar wil jij naartoe dan?
Beneath the gold, bitter steel
pi_104516410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:07 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Klopt het dat jij ook studeert aan meerdere universiteiten?
ja klopt

ik ben wel heel goed geholpen bij de service balie, het was dezelfde dag nog geregeld :)
pi_104516709
Erasmus Universiteit Rechten

Ik heb in 2007 Integratievak gedaan (toen het nog een verplichte B1 vak was). Nu heb ik nog maar 1 vak over (verbintenissenrecht) die ik dus het afgelopen blok waarschijnlijk heb behaald en wil ik dus mijn bul binnenkort aanvragen. Echter het valt me op dat Integratievak onder studievoortgangsoverzicht niet meer onder het examenprogramma valt? Plotseling heb ik dus niet 171 ECTS meer, maar 165 ECTS.

Zijn er misschien meer studenten hier die ook voor 1 september 2008 zijn gestart en dit ook zien?
pi_104516718
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:10 schreef Fingon het volgende:

[..]

Trage respons ook ja :')
Waar wil jij naartoe dan?
Zit momenteel al in Istanbul, maar moet er waren nogal wat onduidelijkheden wat betreft ECTS krijgen voor het volgen van een taal, vakken veranderen, vakken laten vallen etc. Probeer nu al een maand duidelijkheid te krijgen hoeveel ECTS ik nou zou krijgen voor een taalcursus Turks :'). Maar ja, nu maar gewoon de knoop doorgehakt en één vak laten vallen, ik zie in Nederland wel weer of het uiteindelijk allemaal goed komt en ik genoeg ECTS voor die taalcursus krijg om aan de minimumvoorwaarden te voldoen. Geen zin in nog meer van die trage, halfbakken antwoorden en niet nagekomen beloftes.
Cool story, Hansel.
pi_104517045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:09 schreef sanasoufi het volgende:
Erasmus Universiteit Rechten

Ik heb in 2007 Integratievak gedaan (toen het nog een verplichte B1 vak was). Nu heb ik nog maar 1 vak over (verbintenissenrecht) die ik dus het afgelopen blok waarschijnlijk heb behaald en wil ik dus mijn bul binnenkort aanvragen. Echter het valt me op dat Integratievak onder studievoortgangsoverzicht niet meer onder het examenprogramma valt? Plotseling heb ik dus niet 171 ECTS meer, maar 165 ECTS.

Zijn er misschien meer studenten hier die ook voor 1 september 2008 zijn gestart en dit ook zien?
Behaalde resultaten vervallen na 4 jaar, dus dat is waarschijnlijk hier aan de hand.
Beneath the gold, bitter steel
pi_104517667
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:17 schreef Fingon het volgende:

[..]

Behaalde resultaten vervallen na 4 jaar, dus dat is waarschijnlijk hier aan de hand.
Alles voor 2010 na 8 jaar.
pi_104518006
Kan ik eigenlijk vakken van een master volgen en die in mijn tweede bachelor onderbrengen? Eerste bachelor ga ik waarschijnlijk binnenkort officieel afronden, dus dan zou ik een valid master's statement hebben?

Er zijn een aantal MSc Quantitative Finance vakken die ik wil doen in jaar 2 denk ik. Anders doe ik ze wel tijdens summer school @ LSE als het niet kan :P.
pi_104518775
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:02 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ja klopt

ik ben wel heel goed geholpen bij de service balie, het was dezelfde dag nog geregeld :)
Ah, mooi voor je. :)
Ik werd helaas doorgestuurd naar de persoon die mij doorverwijs naar de balie.
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:10:39 #253
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_104518836
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:08 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Ah, mooi voor je. :)
Ik werd helaas doorgestuurd naar de persoon die mij doorverwijs naar de balie.
het kan erger! je kan naar een studieadviseur worden doorverwezen :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_104518938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:10 schreef mctwigt het volgende:

[..]

het kan erger! je kan naar een studieadviseur worden doorverwezen :')
Jullie staan zeker meer dan 8 jaar ingeschreven? Dan vervalt je erna account namelijk.
pi_104519224
Als je een bachelordiploma hebt aangevraagd en ontvangen, kan je dan nog bachelorvakken over doen? of val je dan ook onder de langstudeerboete?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_104520912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:22 schreef waaromniet1988 het volgende:
Als je een bachelordiploma hebt aangevraagd en ontvangen, kan je dan nog bachelorvakken over doen? of val je dan ook onder de langstudeerboete?
Volgens mij is een behaald bachelordiploma definitief, en kun je niet meer terug om iets aan te passen.
pi_104521968
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:10 schreef mctwigt het volgende:

[..]

het kan erger! je kan naar een studieadviseur worden doorverwezen :')
Die probeer ik meestal te ontlopen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:13 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Jullie staan zeker meer dan 8 jaar ingeschreven? Dan vervalt je erna account namelijk.
Nope, tweede jaar.
pi_104549656
Oh ja, vooral dit niet vergeten:
Beneath the gold, bitter steel
pi_104549745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:47 schreef Fingon het volgende:
Oh ja, vooral dit niet vergeten:
[ afbeelding ]
Zeker, al hoewel ik in de kantine van H heb gelunched voor twee man voor 4,50
Wel soep met brood :')
pi_104578159
Ach ja albron is eerder een beleidsprobleem van de uni.... Een simpele gezonde maaltijd op zon grote schaal kost geen drol.. Als je het uitbesteed aan een bedrijf krijg je kant en klaar troep.


Wel positief verrast, woensdag micro toets en gister al resultaat!
pi_104578616
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:45 schreef Physics het volgende:
Ach ja albron is eerder een beleidsprobleem van de uni.... Een simpele gezonde maaltijd op zon grote schaal kost geen drol.. Als je het uitbesteed aan een bedrijf krijg je kant en klaar troep.

Wel positief verrast, woensdag micro toets en gister al resultaat!
Hmm, waarom hebben jullie maar 278 results staan bij grade statistics? Er zijn toch veel meer mensen die het vak volgen?
Beneath the gold, bitter steel
pi_104578645
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef Fingon het volgende:

[..]

Hmm, waarom hebben jullie maar 278 results staan bij grade statistics? Er zijn toch veel meer mensen die het vak volgen?
Klopt nog niet iedereen heef zijn cijfer....
pi_104578676
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 11:14 schreef Physics het volgende:

[..]

Klopt nog niet iedereen heef zijn cijfer....
Vandaar de rare verdeling. vorig jaar was hij bij ons vrijwel perfect normaal.
Beneath the gold, bitter steel
pi_104580177
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:15 schreef Fingon het volgende:

[..]

Vandaar de rare verdeling. vorig jaar was hij bij ons vrijwel perfect normaal.
Er is nu wel een nieuw systeem he, met wekelijkse webtoetsen. Misschien dat dat iets verklaart..
pi_104580208
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 12:01 schreef Physics het volgende:

[..]

Er is nu wel een nieuw systeem he, met wekelijkse webtoetsen. Misschien dat dat iets verklaart..
Aha, dus net als finance nu, alleen hebben wij nog geen webtoetsen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_104588573
Goederen en insolventierecht erasmus

Ik wil de practica niet volgen (heb de antwoorden al in sir verslagen) ben ik dan toch verplicht de casuscolleges up te loaden?
  zondag 20 november 2011 @ 16:06:06 #267
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104589960
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 15:32 schreef sanasoufi het volgende:
Goederen en insolventierecht erasmus

Ik wil de practica niet volgen (heb de antwoorden al in sir verslagen) ben ik dan toch verplicht de casuscolleges up te loaden?
Nee, als je de practica niet wil volgen, dan ben je niet verplicht om de casuscolleges te uploaden.
pi_104592779
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, als je de practica niet wil volgen, dan ben je niet verplicht om de casuscolleges te uploaden.
-O- heb ik het toch gedaan net :( nou ja verder niet meer
pi_104637861
LANGSTUDEERDERS!

Krijgen wij een brief deze week of volgende week? :'(

Een maand terug had de studieadviseur op verzoek van mij op osiris het examenprogramma ontkoppelt. Het gevolg hiervan was dat ik mijn cijfers alleen nog maar via het dossieroverzicht kon zien. Het studievoortgangsoverzicht laat namelijk veel 'technische fouten' zien.

Echter vrijdag is het overzicht plotseling weer teruggekomen. Ik neem aan dat de examenadministratie dat heeft gedaan :'( . Jullie begrijpen dat doen ze niet zomaar met duizenden studenten. Het verbaast mij zelfs dat ze er de tijd voor hebben genomen. Hoe dan ook blijkbaar is mijn voortgang dus bekeken :X

Moet ik nu een paar weken angstig naar de postbode staren?
pi_104641504
He, wow, je hebt dit topic ook weten te vinden O+ Wat goed van je!

Gaat je andere dicht, ok? Kusjes!
Ja doei.
pi_104668235
Yay minor uitslag binnen.

Eerste 10 op de uni :D.
Geen referral hier.
pi_104669236
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Yay minor uitslag binnen.

Eerste 10 op de uni :D.
Lekker :). Welke minor? Hou ik die in mijn achterhoofd als ik (summa) cum laude kan halen :P.
pi_104672340
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:38 schreef Physics het volgende:

[..]

Lekker :). Welke minor? Hou ik die in mijn achterhoofd als ik (summa) cum laude kan halen :P.
Rechtspsychologie.

Gemiddelde was 6,3, viel me wat tegen.

Cum Laude kan niet met een 6'je erbij toch? Ook al sta je boven een 8 gemiddeld?
Geen referral hier.
pi_104672576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Rechtspsychologie.

Gemiddelde was 6,3, viel me wat tegen.

Cum Laude kan niet met een 6'je erbij toch? Ook al sta je boven een 8 gemiddeld?
Moet 8.25 (9) gemiddeld voor eerst behaalde resultaten voor cum laude (summa) , verder geen eisen.
pi_104675633
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Rechtspsychologie.

Gemiddelde was 6,3, viel me wat tegen.

Cum Laude kan niet met een 6'je erbij toch? Ook al sta je boven een 8 gemiddeld?
krijgen we verbintenissen ook terug vandaag?
pi_104705402
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:24 schreef Physics het volgende:

[..]

Moet 8.25 (9) gemiddeld voor eerst behaalde resultaten voor cum laude (summa) , verder geen eisen.
Dat gaat hem voor mij helaas niet worden.
Geen referral hier.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:39:00 #277
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_104714477
Is het ERIM Honours Programme vanaf dit jaar afgeschaft? Kan alleen info over afgelopen jaar vinden?
  woensdag 23 november 2011 @ 13:04:10 #278
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_104715322
Edit post werkt niet. Iemand die trouwens toevallig weet hoe competitief exchange plaatsen in Australie zijn voor IBA exchange?
pi_104717524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef Dandez92 het volgende:
Edit post werkt niet. Iemand die trouwens toevallig weet hoe competitief exchange plaatsen in Australie zijn voor IBA exchange?
Zeer competitief. Volgens mij waren er dit jaar maar twee (?) plaatsen (waarvan eentje naar een vriend van mij ging; hij stond een 9 gemiddeld volgens mij, maar is uiteindelijk toch niet gegaan vanwege wat rompslomp van de exchange offices). Denk dat zo'n beetje iedereen van de topscorers naar Amerika of Australië wilde.
Cool story, Hansel.
  woensdag 23 november 2011 @ 14:33:45 #280
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_104718687
quote:
Zeer competitief. Volgens mij waren er dit jaar maar twee (?) plaatsen (waarvan eentje naar een vriend van mij ging; hij stond een 9 gemiddeld volgens mij, maar is uiteindelijk toch niet gegaan vanwege wat rompslomp van de exchange offices). Denk dat zo'n beetje iedereen van de topscorers naar Amerika of Australië wilde.
Dit jaar zijn er 3/4 (1 staat op on hold) (en 1 in NZ), ik heb er niet heel veel over gesproken maar heb een idee dat de meeste toch naar amerika/canada willen. Vind het lastig mijn kansen in te schatten (sta ca 8) en wil heel graag daarheen, maar aan de andere kant wil ik er ook niet al mijn geld op inzetten om vervolgens in Duitsland te eindigen
pi_104721248
Bij Rechten zijn bachelor cijfers voor 1 september 2010 behaald 8 jaar geldig.
Vakken behaald per 1 september 2010 tot 1 september 2011 zijn 6 jaar geldig.
Vakken behaald vanaf 1 september 2011 zijn 4 jaar geldig.

Is oefenrechtbank ook 8 jaar geldig als het voor 2010 is behaald? En 6 jaar als het na 1 september 2010 is behaald? Of is er een andere geldigheidstermijn voor oefenrechtbank?
pi_104721923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:33 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Dit jaar zijn er 3/4 (1 staat op on hold) (en 1 in NZ), ik heb er niet heel veel over gesproken maar heb een idee dat de meeste toch naar amerika/canada willen. Vind het lastig mijn kansen in te schatten (sta ca 8) en wil heel graag daarheen, maar aan de andere kant wil ik er ook niet al mijn geld op inzetten om vervolgens in Duitsland te eindigen
Je mag een top-5 samenstellen. Schrijf een goede motivatie, zet een of twee Australische universiteiten bovenaan, maar oriënteer je ook op andere, iets minder competitieve bestemmingen. Wie niet waagt, die niet wint en zo. Bij mijn jaar zijn alleen wel veel Duitsers een Oost-Europeanen met een negen komma nog wat en uiteraard een CV vol activiteiten, dus vergis je niet.
Cool story, Hansel.
pi_104725117
Erasmus! Beste universiteit!
pi_104725328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:18 schreef jasperdetaeye het volgende:
Erasmus! Beste universiteit!
STOMSTE UNIVERSITEIT! Wat veel onvoldoendes bij verbintenissenrecht.... :X

eeeh een 3 mag echt herkanst worden toch?
  woensdag 23 november 2011 @ 17:41:18 #285
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104725842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:26 schreef sanasoufi het volgende:

STOMSTE UNIVERSITEIT! Wat veel onvoldoendes bij verbintenissenrecht.... :X

eeeh een 3 mag echt herkanst worden toch?
Wat dacht je van Europees Recht. Het gemiddelde was daar onder de 5,0. Ik heb trouwens gefaald met een 4,6. Ik zat wel boven het gemiddelde qua punten voor het eindtentamen. Het gemiddelde was 27 en ik zat op 33, maar dat was niet genoeg. Ik haal hem toch lekker in de herkansing, nadat ik bij de inzage ben geweest. Ik dacht dat ik het wel aardig kende, maar blijkbaar moet ik nog wat dingen doornemen.
pi_104726011
quote:
Tijdens de nabespreking kunt u een kopie van uw tentamen aanvragen tegen betaling van ¤ 1 (graag met gepast geld betalen).
:')____---!
pi_104726100
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Europees Recht. Het gemiddelde was daar onder de 5,0. Ik heb trouwens gefaald met een 4,6. Ik zat wel boven het gemiddelde qua punten voor het eindtentamen. Het gemiddelde was 27 en ik zat op 33, maar dat was niet genoeg. Ik haal hem toch lekker in de herkansing, nadat ik bij de inzage ben geweest. Ik dacht dat ik het wel aardig kende, maar blijkbaar moet ik nog wat dingen doornemen.
Mijn methode van: OPEN BOEK TENTAMEN MAKKELIJK lekker niets te leren zoek het wel ter plekke op ben vrij goed in zoeken *O* werkt dus niet |:(

Ik haal verbintenissen ook wel in de herkansing. Laat ik maar met goederen en insolventierecht lezen vanavond beginnen....

Weet jij trouwens of een cijfer lager dan een 4 herkanst mag worden? Anders lukt het dit jaar dus niet meer....
pi_104726108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:45 schreef Travel. het volgende:

[..]

:')____---!
Heb je hem gehaald?

viel mij trouwens ook op dat 1 euro voor een kopie van 5 cent...
pi_104726136
Verbintenissenrecht een 8 gehaald, gelukkig.

Alle privaatrechtvakken heb ik een 8 of hoger voor gehaald, en daar wil ik ook een master in gaan doen.
Geen referral hier.
pi_104726159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Verbintenissenrecht een 8 gehaald, gelukkig.

Alle privaatrechtvakken heb ik een 8 of hoger voor gehaald, en daar wil ik ook een master in gaan doen.
dat was al duidelijk jij had de tussentoets goed gedaan. Je zit samen met 56 anderen in de top.
pi_104726192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:48 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Heb je hem gehaald?

viel mij trouwens ook op dat 1 euro voor een kopie van 5 cent...
Nee, zit pas in mijn eerste jaar. wilde gewoon de cijfers zien :P
pi_104726220
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Verbintenissenrecht een 8 gehaald, gelukkig.

Alle privaatrechtvakken heb ik een 8 of hoger voor gehaald, en daar wil ik ook een master in gaan doen.
Ben jij trouwens uitgenodigd voor de dean's list?

http://esl.sin-online.nl/channel/pub/msgview.html?msgid=140011
pi_104726286
Europees 261 studenten een onvoldoende! en 238 maar een voldoende...

zijn de tentamens soms te moeilijk?
  woensdag 23 november 2011 @ 17:57:23 #294
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104726394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:48 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Mijn methode van: OPEN BOEK TENTAMEN MAKKELIJK lekker niets te leren zoek het wel ter plekke op ben vrij goed in zoeken *O* werkt dus niet |:(

Ik haal verbintenissen ook wel in de herkansing. Laat ik maar met goederen en insolventierecht lezen vanavond beginnen....

Weet jij trouwens of een cijfer lager dan een 4 herkanst mag worden? Anders lukt het dit jaar dus niet meer....
Ze wilden dit wel invoeren las ik, maar volgens mij kun je alle cijfers die onvoldoende zijn herkansen. Voor verbintenissenrecht helpt het een stuk als je alle of een groot deel van de colleges, werkgroepen en practica heb bijgewoond. Dat scheelt je veel leeswerk. Je hoeft alleen een opzoeksysteem te maken en de arresten + reader goed door te lezen. De herkansing van verbintenissenrecht moet je trouwens niet onderschatten. Net voordat ik mijn herkansing ging maken hoorde ik mensen praten die twee keer een vier hadden voor dat vak.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:59:00 #295
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104726456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:54 schreef sanasoufi het volgende:
Europees 261 studenten een onvoldoende! en 238 maar een voldoende...

zijn de tentamens soms te moeilijk?
Ik neem aan dat dit te maken heeft met onderschatting van het vak en het strenge nakijken aan de kant van de sectie. Alleen bij het vak verbintenissenrecht waren ze strenger met nakijken.
pi_104726468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ze wilden dit wel invoeren las ik, maar volgens mij kun je alle cijfers die onvoldoende zijn herkansen. Voor verbintenissenrecht helpt het een stuk als je alle of een groot deel van de colleges, werkgroepen en practica heb bijgewoond. Dat scheelt je veel leeswerk. Je hoeft alleen een opzoeksysteem te maken en de arresten + reader goed door te lezen. De herkansing van verbintenissenrecht moet je trouwens niet onderschatten. Net voordat ik mijn herkansing ging maken hoorde ik mensen praten die twee keer een vier hadden voor dat vak.
Geen systemen. Als alles klopt dan is 18 juni dus mijn laatste tentamen deze herkansing voor verbintenissen. Haal ik die niet dan krijg ik te maken met een harde knip en langstudeerboete. Dus ik lees gewoon alles...ga ik nu ook voor goederen doen.
pi_104726542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit te maken heeft met onderschatting van het vak en het strenge nakijken aan de kant van de sectie. Alleen bij het vak verbintenissenrecht waren ze strenger met nakijken.
Ja, maar volgend jaar gaan ze een nieuw onderwijssysteem starten bij rechten. Alles wordt dus anders. Het is maar de vraag of europees en verbintenissen nog in blok 1 worden aangeboden. Je zou eigenlijk gaan denken met al die nieuwe maatregelen langstudeerboete, harde knip, herziening van de rechten opleiding dat ze juist soepeler zouden zijn met nakijken.
  woensdag 23 november 2011 @ 18:57:59 #298
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_104728619
Jeej avondgroep rechtsgeschiedenis.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_104728889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:57 schreef mctwigt het volgende:
Jeej avondgroep rechtsgeschiedenis.
Huh nu ? Van wie ? Of geef je het zelf ?
pi_104729705
Let btw op de man met beugel dan
  woensdag 23 november 2011 @ 19:33:22 #301
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104730215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:59 schreef sanasoufi het volgende:

Dus ik lees gewoon alles...ga ik nu ook voor goederen doen.
Moet je zelf weten, maar ik zou het niet zo aanpakken bij verbintenissenrecht. Bij Goederen kan het geen kwaad om alles goed door te lezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')