De grote vakken lukken bij mij meestal wel redelijk goed. Alleen Verbintenissenrecht moest ik herkansen. Een vak als Staatsrecht was voor mij toch redelijk een uitdaging, maar toch een zes voor gehaald, waar misschien meer in zat als ik niet te vroeg met leren was gestopt. Bij Burgerlijk Procesrecht waren ze niet echt creatief qua tentamenvragen.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef sanasoufi het volgende:
Europees is goed te doen. Heel raar bij mij is trouwens dat ik alle 6 ECTS vakken heb behaald...ik heb verder alle 9 ECTS vakken van het tweede en derde jaar open staan + handelsverkeersrecht. Lijkt net alsof de grote vakken bij mij gewoon niet lukken.
Burgerlijk procesrecht was juist super! Geen letter van dat rare boek gelezen, maar alleen oefententamens bestudeerd en een 7!
Ik weet het echt niet, maar die kleine vakken gaan bij mij heel makkelijk. Grensoverschrijdend privaatrecht en rechtsfilosofie bijvoorbeeld heb ik beide behaald met een 6 zonder colleges volgen en zelfs zonder die boeken te lezen. Grensoverschrijdend had ik gewoon de reader die mee mocht bestudeerd en rechtsfilosofie sirverslagen...
Veel suc6 zaterdag! Ik heb nu twee dagen vrij en zaterdag begin ik al met goederenrecht studeren. Wat vandaag met verbintenissen is gebeurd mag gewoon niet meer gebeuren
Ben je misschien wel beetje laat mee dan, of je moet nu nog instappen bij analyse. Kan wel, als je goed in wiskunde bent.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:36 schreef Nileson het volgende:
Zo, cijfers van het eerste blok binnen!
Mathematics 1 was een eitje, uiteindelijk 9.7 omdat ik een van de 6 oplossingen van de Lagrangian verkeerd geclassificeerd had. Accounting met een 8 gehaalt, echt blij mee want ik haatte dat vak dus ben er nu vanaf.
Microeconomics is echt super bij IBEB, geweldige professor (Benoit Crutzen) en interessante methode. Dit is het eerste jaar dat ze bij IBEB met 2 boeken werken (Microeconomics & Behaviour van Frank en Intermediate Microeconomics van Varian). Frank is heel intuitief terwijl Varian meer om de wiskunde draait en iets diepgaander is.
Vakken als Micro zijn de reden dat ik nu IBEB doe, dus als ik me even door Accounting en Marketing heensla zit ik verder goed
Nu maar eens even met de studieadviseur praten over Econometrics vakken volgen
Nee, is voor volgend jaar. Ik hoop de Engelse versie mee te kunnen pakken. Ik wil alleen even checken of ik nog wat aan voorbereiding moet doen (omdat ik bijv. basiswiskunde niet gevolgd heb) en wat andere praktische zaken die ik even op tijd op een rijtje wil hebben.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:04 schreef Physics het volgende:
[..]
Ben je misschien wel beetje laat mee dan, of je moet nu nog instappen bij analyse. Kan wel, als je goed in wiskunde bent.
welke minor heb je gedaan?quote:Op donderdag 3 november 2011 00:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
De minor was echt super simpel. Allemaal feitelijke vragen over het boek van 230 bladzijden.
Gelukkig net nog gelezen in de afgelopen week voor de tweede keer, dus die is ook wel binnen.
Ben benieuwd wat voor cijfers het worden.
Gewoon inschrijven maar dan ben je voor dit blok al te laat of je moet bijbetalen geloof ik.quote:Op donderdag 3 november 2011 00:14 schreef bezemsteeltaart het volgende:
kan je zomaar extra vakken volgen?? ben eerste jaars E&BE en vind econometrie ook wel interessant
Rechtspsychologie.quote:Op donderdag 3 november 2011 00:28 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
welke minor heb je gedaan?
Ik heb vandaag tentamen van de minor Hoogtepunten uit de psychologie.quote:
Wij moesten dat boek + 18 artikelen lezen. We moesten echter wel inhoudelijk antwoord geven, geen juist/onjuist.quote:Op donderdag 3 november 2011 10:15 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag tentamen van de minor Hoogtepunten uit de psychologie.
Het is echt lastig, je moet 66 artikelen lezen en dan krijg je daar stellingen over. De stellingen moet je dan met juist of onjuist beantwoorden.
Open vragen zijn beter dan stellingen. Ik haat tentamens met stellingen, omdat de vragen dan heel specifiek worden en dan moet je het antwoord maar net weten.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wij moesten dat boek + 18 artikelen lezen. We moesten echter wel inhoudelijk antwoord geven, geen juist/onjuist.
Waren geen lastig vragen echter; Wat werd bedoeld met behavioural sink? Wat is het spinoza-effect? etc.
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
Erasmus in de bocht: Er zijn drie tentamens van drie uur op één dag gepland...
Is er een mogelijkheid om daarover te klagen/te vragen of ze tenminste één tentamen willen verhuizen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik ken ongeveer 10 studenten die die drie vakken dit jaar volgen...
De docent mailt zoiets terug als 'je hebt gelijk', maar verandert vervolgens niets aan mijn cijfer of de vraagstelling.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:04 schreef JoPiDo het volgende:
Er staan maar liefst drie fouten in de online toets van micro![]()
Net als bij de herkansing vorig jaar waar in de eerste uitwerking 5 vragen verkeerd waren uitgelegd...
Ongelooflijk, wat een desinteresse...
Bezwaar maken tegen het cijfer. Hij heeft de fout al toegegeven, dus dat moet lukken.quote:Op zondag 6 november 2011 11:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
De docent mailt zoiets terug als 'je hebt gelijk', maar verandert vervolgens niets aan mijn cijfer of de vraagstelling.
Welke dan? Ik dacht ook een aantal fouten gezien te hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:04 schreef JoPiDo het volgende:
Er staan maar liefst drie fouten in de online toets van micro![]()
Net als bij de herkansing vorig jaar waar in de eerste uitwerking 5 vragen verkeerd waren uitgelegd...
Ongelooflijk, wat een desinteresse...
Mja, meestal kunnen ze nog wel aanpassen dacht ik. Maar in principe wel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:51 schreef bezemsteeltaart het volgende:
als de cijfers op Osirirs staan is het toch definitief??
Als het goed is, dan kun jij je volgens mij 35 dagen voor het tentamen inschrijven.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:28 schreef JoPiDo het volgende:
Vanaf wanneer kun je je inschrijven voor de tentamens in december? Ik krijg bij elk vak 'Er zijn geen toetsen gevonden waar je je voor kunt inschrijven'.
Benoit Crutzen is dan ook de beste teacher die ik tot nu toe gehad heb..quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:32 schreef Physics het volgende:
[..]
Welke dan? Ik dacht ook een aantal fouten gezien te hebben.
Overigens, ben vandaag eens bij IBEB gaan zitten bij microeconomics. Dat is echt stukken beter, die man legt de theorie uit aan de hand van moeilijke voorbeelden, in plaats van de simpele huilie opdrachtjes om vervolgens veel moeilijkere vragen op tentamen te stellen.
Ik ook nog niet. Welke minor heb je gevolgd?quote:Op zaterdag 12 november 2011 01:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Iedereen heeft zijn minor resultaten al terug behalve ik.
Rechtspsychologie.quote:Op zaterdag 12 november 2011 03:29 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik ook nog niet. Welke minor heb je gevolgd?
Ik weet nergens van.quote:Geachte FastFox91,
Op grond van de informatie die wij ontvangen van de studentenadministratie zal uw ERNA-account x@eur.nl op -- komen te vervallen.
Lol iemand heeft je uitgeschrevenquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef FastFox91 het volgende:
Ik krijg toch een mailtje vanochtend.
[..]
Ik weet nergens van.Eduroam, Sin-online, Blackboard, nergens toegang toe.
![]()
Morgen maar even langs bij de helpdesk. Ik dacht eerst ook dat het nep was, maar ik kon nergens meer inloggen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:08 schreef Fingon het volgende:
[..]
Lol iemand heeft je uitgeschreven
Weet je zeker dat het geen phishing is?
Ik heb precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef FastFox91 het volgende:
Ik krijg toch een mailtje vanochtend.
[..]
Ik weet nergens van.Eduroam, Sin-online, Blackboard, nergens toegang toe.
![]()
Die tussentoetsen zijn zo onderhand legendarisch aan het wordenquote:Op donderdag 17 november 2011 14:26 schreef Physics het volgende:
Nou lekkere tussentoets 1 van micro-economie, moeilijker dan die van voorgaande jaren. Wel komisch, om me heen allerlei mensen die ginen zuchten, hun pennen neergooiden etc. toen ze omriepen "u heeft nog 15 minuten".
Heb hem ingezien en ik vond hem redelijk te doen op het eerste ogenblik.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:26 schreef Physics het volgende:
Nou lekkere tussentoets 1 van micro-economie, moeilijker dan die van voorgaande jaren. Wel komisch, om me heen allerlei mensen die gingen zuchten, hun pennen neergooiden etc. toen ze omriepen "u heeft nog 15 minuten".
Ik snap niet waarom je vooraan bij hem wil zittenquote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef Travel. het volgende:
Haha die gekke Winkel toch [ afbeelding ]
Zit altijd in het midden voordat hij mijn pennen pakt, keihard blaast of ''Ziet u wel, ziet u wel?'' roept. Over compenseren heerst veel onduidelijkheid en niemand weet nu precies hoe of wat. Vast staat dat er in een brief werd vermeld dat je twee vijven mag compenseren maar niet of dat ook zespunters met negenpunters mogen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:30 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je vooraan bij hem wil zittengegarandeerd dat hij je lastig valt
Btw hoe werkt compenseren op de ESL?
Voor de nieuwelingen hier even een tip voor het vak rechtsgeschiedenis. De tentamens zijn vrijwel altijd een soort bloemlezing van vragen uit eerdere tentamens. Als je dus ergens - bijvoorbeeld bij Joho - een oude tentamenbundel kunt bemachtigen is het heel simpel. Ik heb zelf op deze manier een 10 gehaald, en 2 mensen die de tentamenbundel van mij geleend hebben ook. Dus kijk er in ieder geval even eentje doorquote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef Travel. het volgende:
Haha die gekke Winkel toch [ afbeelding ]
No trolling ?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:42 schreef Finitio het volgende:
[..]
Voor de nieuwelingen hier even een tip voor het vak rechtsgeschiedenis. De tentamens zijn vrijwel altijd een soort bloemlezing van vragen uit eerdere tentamens. Als je dus ergens - bijvoorbeeld bij Joho - een oude tentamenbundel kunt bemachtigen is het heel simpel. Ik heb zelf op deze manier een 10 gehaald, en 2 mensen die de tentamenbundel van mij geleend hebben ook. Dus kijk er in ieder geval even eentje door

Klopt het dat jij ook studeert aan meerdere universiteiten?quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde!
Het slaat nergens op, want als je niet staat ingeschreven heb je niets aan het BB en ze sturen die e-mail een minuut voordat het wordt afgesloten!
Ik heb dus wéér problemen in Rotterdam!
Algebraïsch oplossing is dan ook de hoogst mogelijke vorm van beheersen, dus moeilijker dan dit konden ze het niet maken. Nou ja, misschien met een intertemporaal budget model erbij wel.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:26 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Heb hem ingezien en ik vond hem redelijk te doen op het eerste ogenblik.
Mensen kunnen alles met getallen altijd oplossen, maar als ze opeens zonder getallen moeten werken is het HELL, kan niemand het.
Mensen missen wiskundig inzicht... Waarom studeer je dan economie?
Trage respons ook jaquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat een zooi ook weer bij de exchange office. Simpele, maar toch belangrijke vragen beantwoorden: ho maar! Beloftes nakomen, nee joh, nergens voor nodig. Duidelijke antwoorden geven, on-mogelijk.
ja kloptquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:07 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Klopt het dat jij ook studeert aan meerdere universiteiten?
Zit momenteel al in Istanbul, maar moet er waren nogal wat onduidelijkheden wat betreft ECTS krijgen voor het volgen van een taal, vakken veranderen, vakken laten vallen etc. Probeer nu al een maand duidelijkheid te krijgen hoeveel ECTS ik nou zou krijgen voor een taalcursus Turksquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:10 schreef Fingon het volgende:
[..]
Trage respons ook ja
Waar wil jij naartoe dan?
Behaalde resultaten vervallen na 4 jaar, dus dat is waarschijnlijk hier aan de hand.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:09 schreef sanasoufi het volgende:
Erasmus Universiteit Rechten
Ik heb in 2007 Integratievak gedaan (toen het nog een verplichte B1 vak was). Nu heb ik nog maar 1 vak over (verbintenissenrecht) die ik dus het afgelopen blok waarschijnlijk heb behaald en wil ik dus mijn bul binnenkort aanvragen. Echter het valt me op dat Integratievak onder studievoortgangsoverzicht niet meer onder het examenprogramma valt? Plotseling heb ik dus niet 171 ECTS meer, maar 165 ECTS.
Zijn er misschien meer studenten hier die ook voor 1 september 2008 zijn gestart en dit ook zien?
Alles voor 2010 na 8 jaar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:17 schreef Fingon het volgende:
[..]
Behaalde resultaten vervallen na 4 jaar, dus dat is waarschijnlijk hier aan de hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |