De grote vakken lukken bij mij meestal wel redelijk goed. Alleen Verbintenissenrecht moest ik herkansen. Een vak als Staatsrecht was voor mij toch redelijk een uitdaging, maar toch een zes voor gehaald, waar misschien meer in zat als ik niet te vroeg met leren was gestopt. Bij Burgerlijk Procesrecht waren ze niet echt creatief qua tentamenvragen.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef sanasoufi het volgende:
Europees is goed te doen. Heel raar bij mij is trouwens dat ik alle 6 ECTS vakken heb behaald...ik heb verder alle 9 ECTS vakken van het tweede en derde jaar open staan + handelsverkeersrecht. Lijkt net alsof de grote vakken bij mij gewoon niet lukken.
Burgerlijk procesrecht was juist super! Geen letter van dat rare boek gelezen, maar alleen oefententamens bestudeerd en een 7!
Ik weet het echt niet, maar die kleine vakken gaan bij mij heel makkelijk. Grensoverschrijdend privaatrecht en rechtsfilosofie bijvoorbeeld heb ik beide behaald met een 6 zonder colleges volgen en zelfs zonder die boeken te lezen. Grensoverschrijdend had ik gewoon de reader die mee mocht bestudeerd en rechtsfilosofie sirverslagen...
Veel suc6 zaterdag! Ik heb nu twee dagen vrij en zaterdag begin ik al met goederenrecht studeren. Wat vandaag met verbintenissen is gebeurd mag gewoon niet meer gebeuren
Ben je misschien wel beetje laat mee dan, of je moet nu nog instappen bij analyse. Kan wel, als je goed in wiskunde bent.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:36 schreef Nileson het volgende:
Zo, cijfers van het eerste blok binnen!
Mathematics 1 was een eitje, uiteindelijk 9.7 omdat ik een van de 6 oplossingen van de Lagrangian verkeerd geclassificeerd had. Accounting met een 8 gehaalt, echt blij mee want ik haatte dat vak dus ben er nu vanaf.
Microeconomics is echt super bij IBEB, geweldige professor (Benoit Crutzen) en interessante methode. Dit is het eerste jaar dat ze bij IBEB met 2 boeken werken (Microeconomics & Behaviour van Frank en Intermediate Microeconomics van Varian). Frank is heel intuitief terwijl Varian meer om de wiskunde draait en iets diepgaander is.
Vakken als Micro zijn de reden dat ik nu IBEB doe, dus als ik me even door Accounting en Marketing heensla zit ik verder goed
Nu maar eens even met de studieadviseur praten over Econometrics vakken volgen
Nee, is voor volgend jaar. Ik hoop de Engelse versie mee te kunnen pakken. Ik wil alleen even checken of ik nog wat aan voorbereiding moet doen (omdat ik bijv. basiswiskunde niet gevolgd heb) en wat andere praktische zaken die ik even op tijd op een rijtje wil hebben.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:04 schreef Physics het volgende:
[..]
Ben je misschien wel beetje laat mee dan, of je moet nu nog instappen bij analyse. Kan wel, als je goed in wiskunde bent.
welke minor heb je gedaan?quote:Op donderdag 3 november 2011 00:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
De minor was echt super simpel. Allemaal feitelijke vragen over het boek van 230 bladzijden.
Gelukkig net nog gelezen in de afgelopen week voor de tweede keer, dus die is ook wel binnen.
Ben benieuwd wat voor cijfers het worden.
Gewoon inschrijven maar dan ben je voor dit blok al te laat of je moet bijbetalen geloof ik.quote:Op donderdag 3 november 2011 00:14 schreef bezemsteeltaart het volgende:
kan je zomaar extra vakken volgen?? ben eerste jaars E&BE en vind econometrie ook wel interessant
Rechtspsychologie.quote:Op donderdag 3 november 2011 00:28 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
welke minor heb je gedaan?
Ik heb vandaag tentamen van de minor Hoogtepunten uit de psychologie.quote:
Wij moesten dat boek + 18 artikelen lezen. We moesten echter wel inhoudelijk antwoord geven, geen juist/onjuist.quote:Op donderdag 3 november 2011 10:15 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag tentamen van de minor Hoogtepunten uit de psychologie.
Het is echt lastig, je moet 66 artikelen lezen en dan krijg je daar stellingen over. De stellingen moet je dan met juist of onjuist beantwoorden.
Open vragen zijn beter dan stellingen. Ik haat tentamens met stellingen, omdat de vragen dan heel specifiek worden en dan moet je het antwoord maar net weten.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wij moesten dat boek + 18 artikelen lezen. We moesten echter wel inhoudelijk antwoord geven, geen juist/onjuist.
Waren geen lastig vragen echter; Wat werd bedoeld met behavioural sink? Wat is het spinoza-effect? etc.
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
Erasmus in de bocht: Er zijn drie tentamens van drie uur op één dag gepland...
Is er een mogelijkheid om daarover te klagen/te vragen of ze tenminste één tentamen willen verhuizen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik ken ongeveer 10 studenten die die drie vakken dit jaar volgen...
De docent mailt zoiets terug als 'je hebt gelijk', maar verandert vervolgens niets aan mijn cijfer of de vraagstelling.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:04 schreef JoPiDo het volgende:
Er staan maar liefst drie fouten in de online toets van micro![]()
Net als bij de herkansing vorig jaar waar in de eerste uitwerking 5 vragen verkeerd waren uitgelegd...
Ongelooflijk, wat een desinteresse...
Bezwaar maken tegen het cijfer. Hij heeft de fout al toegegeven, dus dat moet lukken.quote:Op zondag 6 november 2011 11:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
De docent mailt zoiets terug als 'je hebt gelijk', maar verandert vervolgens niets aan mijn cijfer of de vraagstelling.
Welke dan? Ik dacht ook een aantal fouten gezien te hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:04 schreef JoPiDo het volgende:
Er staan maar liefst drie fouten in de online toets van micro![]()
Net als bij de herkansing vorig jaar waar in de eerste uitwerking 5 vragen verkeerd waren uitgelegd...
Ongelooflijk, wat een desinteresse...
Mja, meestal kunnen ze nog wel aanpassen dacht ik. Maar in principe wel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:51 schreef bezemsteeltaart het volgende:
als de cijfers op Osirirs staan is het toch definitief??
Als het goed is, dan kun jij je volgens mij 35 dagen voor het tentamen inschrijven.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:28 schreef JoPiDo het volgende:
Vanaf wanneer kun je je inschrijven voor de tentamens in december? Ik krijg bij elk vak 'Er zijn geen toetsen gevonden waar je je voor kunt inschrijven'.
Benoit Crutzen is dan ook de beste teacher die ik tot nu toe gehad heb..quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:32 schreef Physics het volgende:
[..]
Welke dan? Ik dacht ook een aantal fouten gezien te hebben.
Overigens, ben vandaag eens bij IBEB gaan zitten bij microeconomics. Dat is echt stukken beter, die man legt de theorie uit aan de hand van moeilijke voorbeelden, in plaats van de simpele huilie opdrachtjes om vervolgens veel moeilijkere vragen op tentamen te stellen.
Ik ook nog niet. Welke minor heb je gevolgd?quote:Op zaterdag 12 november 2011 01:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Iedereen heeft zijn minor resultaten al terug behalve ik.
Rechtspsychologie.quote:Op zaterdag 12 november 2011 03:29 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik ook nog niet. Welke minor heb je gevolgd?
Ik weet nergens van.quote:Geachte FastFox91,
Op grond van de informatie die wij ontvangen van de studentenadministratie zal uw ERNA-account x@eur.nl op -- komen te vervallen.
Lol iemand heeft je uitgeschrevenquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef FastFox91 het volgende:
Ik krijg toch een mailtje vanochtend.
[..]
Ik weet nergens van.Eduroam, Sin-online, Blackboard, nergens toegang toe.
![]()
Morgen maar even langs bij de helpdesk. Ik dacht eerst ook dat het nep was, maar ik kon nergens meer inloggen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:08 schreef Fingon het volgende:
[..]
Lol iemand heeft je uitgeschreven
Weet je zeker dat het geen phishing is?
Ik heb precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef FastFox91 het volgende:
Ik krijg toch een mailtje vanochtend.
[..]
Ik weet nergens van.Eduroam, Sin-online, Blackboard, nergens toegang toe.
![]()
Die tussentoetsen zijn zo onderhand legendarisch aan het wordenquote:Op donderdag 17 november 2011 14:26 schreef Physics het volgende:
Nou lekkere tussentoets 1 van micro-economie, moeilijker dan die van voorgaande jaren. Wel komisch, om me heen allerlei mensen die ginen zuchten, hun pennen neergooiden etc. toen ze omriepen "u heeft nog 15 minuten".
Heb hem ingezien en ik vond hem redelijk te doen op het eerste ogenblik.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:26 schreef Physics het volgende:
Nou lekkere tussentoets 1 van micro-economie, moeilijker dan die van voorgaande jaren. Wel komisch, om me heen allerlei mensen die gingen zuchten, hun pennen neergooiden etc. toen ze omriepen "u heeft nog 15 minuten".
Ik snap niet waarom je vooraan bij hem wil zittenquote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef Travel. het volgende:
Haha die gekke Winkel toch [ afbeelding ]
Zit altijd in het midden voordat hij mijn pennen pakt, keihard blaast of ''Ziet u wel, ziet u wel?'' roept. Over compenseren heerst veel onduidelijkheid en niemand weet nu precies hoe of wat. Vast staat dat er in een brief werd vermeld dat je twee vijven mag compenseren maar niet of dat ook zespunters met negenpunters mogen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:30 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je vooraan bij hem wil zittengegarandeerd dat hij je lastig valt
Btw hoe werkt compenseren op de ESL?
Voor de nieuwelingen hier even een tip voor het vak rechtsgeschiedenis. De tentamens zijn vrijwel altijd een soort bloemlezing van vragen uit eerdere tentamens. Als je dus ergens - bijvoorbeeld bij Joho - een oude tentamenbundel kunt bemachtigen is het heel simpel. Ik heb zelf op deze manier een 10 gehaald, en 2 mensen die de tentamenbundel van mij geleend hebben ook. Dus kijk er in ieder geval even eentje doorquote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef Travel. het volgende:
Haha die gekke Winkel toch [ afbeelding ]
No trolling ?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:42 schreef Finitio het volgende:
[..]
Voor de nieuwelingen hier even een tip voor het vak rechtsgeschiedenis. De tentamens zijn vrijwel altijd een soort bloemlezing van vragen uit eerdere tentamens. Als je dus ergens - bijvoorbeeld bij Joho - een oude tentamenbundel kunt bemachtigen is het heel simpel. Ik heb zelf op deze manier een 10 gehaald, en 2 mensen die de tentamenbundel van mij geleend hebben ook. Dus kijk er in ieder geval even eentje door

Klopt het dat jij ook studeert aan meerdere universiteiten?quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde!
Het slaat nergens op, want als je niet staat ingeschreven heb je niets aan het BB en ze sturen die e-mail een minuut voordat het wordt afgesloten!
Ik heb dus wéér problemen in Rotterdam!
Algebraïsch oplossing is dan ook de hoogst mogelijke vorm van beheersen, dus moeilijker dan dit konden ze het niet maken. Nou ja, misschien met een intertemporaal budget model erbij wel.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:26 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Heb hem ingezien en ik vond hem redelijk te doen op het eerste ogenblik.
Mensen kunnen alles met getallen altijd oplossen, maar als ze opeens zonder getallen moeten werken is het HELL, kan niemand het.
Mensen missen wiskundig inzicht... Waarom studeer je dan economie?
Trage respons ook jaquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat een zooi ook weer bij de exchange office. Simpele, maar toch belangrijke vragen beantwoorden: ho maar! Beloftes nakomen, nee joh, nergens voor nodig. Duidelijke antwoorden geven, on-mogelijk.
ja kloptquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:07 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Klopt het dat jij ook studeert aan meerdere universiteiten?
Zit momenteel al in Istanbul, maar moet er waren nogal wat onduidelijkheden wat betreft ECTS krijgen voor het volgen van een taal, vakken veranderen, vakken laten vallen etc. Probeer nu al een maand duidelijkheid te krijgen hoeveel ECTS ik nou zou krijgen voor een taalcursus Turksquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:10 schreef Fingon het volgende:
[..]
Trage respons ook ja
Waar wil jij naartoe dan?
Behaalde resultaten vervallen na 4 jaar, dus dat is waarschijnlijk hier aan de hand.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:09 schreef sanasoufi het volgende:
Erasmus Universiteit Rechten
Ik heb in 2007 Integratievak gedaan (toen het nog een verplichte B1 vak was). Nu heb ik nog maar 1 vak over (verbintenissenrecht) die ik dus het afgelopen blok waarschijnlijk heb behaald en wil ik dus mijn bul binnenkort aanvragen. Echter het valt me op dat Integratievak onder studievoortgangsoverzicht niet meer onder het examenprogramma valt? Plotseling heb ik dus niet 171 ECTS meer, maar 165 ECTS.
Zijn er misschien meer studenten hier die ook voor 1 september 2008 zijn gestart en dit ook zien?
Alles voor 2010 na 8 jaar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:17 schreef Fingon het volgende:
[..]
Behaalde resultaten vervallen na 4 jaar, dus dat is waarschijnlijk hier aan de hand.
Ah, mooi voor je.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:02 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja klopt
ik ben wel heel goed geholpen bij de service balie, het was dezelfde dag nog geregeld
het kan erger! je kan naar een studieadviseur worden doorverwezenquote:Op vrijdag 18 november 2011 17:08 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ah, mooi voor je.![]()
Ik werd helaas doorgestuurd naar de persoon die mij doorverwijs naar de balie.
Jullie staan zeker meer dan 8 jaar ingeschreven? Dan vervalt je erna account namelijk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:10 schreef mctwigt het volgende:
[..]
het kan erger! je kan naar een studieadviseur worden doorverwezen
Volgens mij is een behaald bachelordiploma definitief, en kun je niet meer terug om iets aan te passen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:22 schreef waaromniet1988 het volgende:
Als je een bachelordiploma hebt aangevraagd en ontvangen, kan je dan nog bachelorvakken over doen? of val je dan ook onder de langstudeerboete?
Die probeer ik meestal te ontlopen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:10 schreef mctwigt het volgende:
[..]
het kan erger! je kan naar een studieadviseur worden doorverwezen
Nope, tweede jaar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:13 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Jullie staan zeker meer dan 8 jaar ingeschreven? Dan vervalt je erna account namelijk.
Zeker, al hoewel ik in de kantine van H heb gelunched voor twee man voor 4,50quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:47 schreef Fingon het volgende:
Oh ja, vooral dit niet vergeten:
[ afbeelding ]
Hmm, waarom hebben jullie maar 278 results staan bij grade statistics? Er zijn toch veel meer mensen die het vak volgen?quote:Op zondag 20 november 2011 10:45 schreef Physics het volgende:
Ach ja albron is eerder een beleidsprobleem van de uni.... Een simpele gezonde maaltijd op zon grote schaal kost geen drol.. Als je het uitbesteed aan een bedrijf krijg je kant en klaar troep.
Wel positief verrast, woensdag micro toets en gister al resultaat!
Klopt nog niet iedereen heef zijn cijfer....quote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef Fingon het volgende:
[..]
Hmm, waarom hebben jullie maar 278 results staan bij grade statistics? Er zijn toch veel meer mensen die het vak volgen?
Vandaar de rare verdeling. vorig jaar was hij bij ons vrijwel perfect normaal.quote:Op zondag 20 november 2011 11:14 schreef Physics het volgende:
[..]
Klopt nog niet iedereen heef zijn cijfer....
Er is nu wel een nieuw systeem he, met wekelijkse webtoetsen. Misschien dat dat iets verklaart..quote:Op zondag 20 november 2011 11:15 schreef Fingon het volgende:
[..]
Vandaar de rare verdeling. vorig jaar was hij bij ons vrijwel perfect normaal.
Aha, dus net als finance nu, alleen hebben wij nog geen webtoetsen.quote:Op zondag 20 november 2011 12:01 schreef Physics het volgende:
[..]
Er is nu wel een nieuw systeem he, met wekelijkse webtoetsen. Misschien dat dat iets verklaart..
Nee, als je de practica niet wil volgen, dan ben je niet verplicht om de casuscolleges te uploaden.quote:Op zondag 20 november 2011 15:32 schreef sanasoufi het volgende:
Goederen en insolventierecht erasmus
Ik wil de practica niet volgen (heb de antwoorden al in sir verslagen) ben ik dan toch verplicht de casuscolleges up te loaden?
quote:Op zondag 20 november 2011 16:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nee, als je de practica niet wil volgen, dan ben je niet verplicht om de casuscolleges te uploaden.
Lekkerquote:Op dinsdag 22 november 2011 11:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Yay minor uitslag binnen.
Eerste 10 op de uni.
Rechtspsychologie.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:38 schreef Physics het volgende:
[..]
Lekker. Welke minor? Hou ik die in mijn achterhoofd als ik (summa) cum laude kan halen
.
Moet 8.25 (9) gemiddeld voor eerst behaalde resultaten voor cum laude (summa) , verder geen eisen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Rechtspsychologie.
Gemiddelde was 6,3, viel me wat tegen.
Cum Laude kan niet met een 6'je erbij toch? Ook al sta je boven een 8 gemiddeld?
krijgen we verbintenissen ook terug vandaag?quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Rechtspsychologie.
Gemiddelde was 6,3, viel me wat tegen.
Cum Laude kan niet met een 6'je erbij toch? Ook al sta je boven een 8 gemiddeld?
Dat gaat hem voor mij helaas niet worden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:24 schreef Physics het volgende:
[..]
Moet 8.25 (9) gemiddeld voor eerst behaalde resultaten voor cum laude (summa) , verder geen eisen.
Zeer competitief. Volgens mij waren er dit jaar maar twee (?) plaatsen (waarvan eentje naar een vriend van mij ging; hij stond een 9 gemiddeld volgens mij, maar is uiteindelijk toch niet gegaan vanwege wat rompslomp van de exchange offices). Denk dat zo'n beetje iedereen van de topscorers naar Amerika of Australië wilde.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef Dandez92 het volgende:
Edit post werkt niet. Iemand die trouwens toevallig weet hoe competitief exchange plaatsen in Australie zijn voor IBA exchange?
Dit jaar zijn er 3/4 (1 staat op on hold) (en 1 in NZ), ik heb er niet heel veel over gesproken maar heb een idee dat de meeste toch naar amerika/canada willen. Vind het lastig mijn kansen in te schatten (sta ca 8) en wil heel graag daarheen, maar aan de andere kant wil ik er ook niet al mijn geld op inzetten om vervolgens in Duitsland te eindigenquote:Zeer competitief. Volgens mij waren er dit jaar maar twee (?) plaatsen (waarvan eentje naar een vriend van mij ging; hij stond een 9 gemiddeld volgens mij, maar is uiteindelijk toch niet gegaan vanwege wat rompslomp van de exchange offices). Denk dat zo'n beetje iedereen van de topscorers naar Amerika of Australië wilde.
Je mag een top-5 samenstellen. Schrijf een goede motivatie, zet een of twee Australische universiteiten bovenaan, maar oriënteer je ook op andere, iets minder competitieve bestemmingen. Wie niet waagt, die niet wint en zo. Bij mijn jaar zijn alleen wel veel Duitsers een Oost-Europeanen met een negen komma nog wat en uiteraard een CV vol activiteiten, dus vergis je niet.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:33 schreef Dandez92 het volgende:
[..]
Dit jaar zijn er 3/4 (1 staat op on hold) (en 1 in NZ), ik heb er niet heel veel over gesproken maar heb een idee dat de meeste toch naar amerika/canada willen. Vind het lastig mijn kansen in te schatten (sta ca 8) en wil heel graag daarheen, maar aan de andere kant wil ik er ook niet al mijn geld op inzetten om vervolgens in Duitsland te eindigen
STOMSTE UNIVERSITEIT! Wat veel onvoldoendes bij verbintenissenrecht....quote:
Wat dacht je van Europees Recht. Het gemiddelde was daar onder de 5,0. Ik heb trouwens gefaald met een 4,6. Ik zat wel boven het gemiddelde qua punten voor het eindtentamen. Het gemiddelde was 27 en ik zat op 33, maar dat was niet genoeg. Ik haal hem toch lekker in de herkansing, nadat ik bij de inzage ben geweest. Ik dacht dat ik het wel aardig kende, maar blijkbaar moet ik nog wat dingen doornemen.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:26 schreef sanasoufi het volgende:
STOMSTE UNIVERSITEIT! Wat veel onvoldoendes bij verbintenissenrecht....![]()
eeeh een 3 mag echt herkanst worden toch?
quote:Tijdens de nabespreking kunt u een kopie van uw tentamen aanvragen tegen betaling van ¤ 1 (graag met gepast geld betalen).
Mijn methode van: OPEN BOEK TENTAMEN MAKKELIJK lekker niets te leren zoek het wel ter plekke op ben vrij goed in zoekenquote:Op woensdag 23 november 2011 17:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Europees Recht. Het gemiddelde was daar onder de 5,0. Ik heb trouwens gefaald met een 4,6. Ik zat wel boven het gemiddelde qua punten voor het eindtentamen. Het gemiddelde was 27 en ik zat op 33, maar dat was niet genoeg. Ik haal hem toch lekker in de herkansing, nadat ik bij de inzage ben geweest. Ik dacht dat ik het wel aardig kende, maar blijkbaar moet ik nog wat dingen doornemen.
dat was al duidelijk jij had de tussentoets goed gedaan. Je zit samen met 56 anderen in de top.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Verbintenissenrecht een 8 gehaald, gelukkig.
Alle privaatrechtvakken heb ik een 8 of hoger voor gehaald, en daar wil ik ook een master in gaan doen.
Nee, zit pas in mijn eerste jaar. wilde gewoon de cijfers zienquote:Op woensdag 23 november 2011 17:48 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Heb je hem gehaald?
viel mij trouwens ook op dat 1 euro voor een kopie van 5 cent...
Ben jij trouwens uitgenodigd voor de dean's list?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Verbintenissenrecht een 8 gehaald, gelukkig.
Alle privaatrechtvakken heb ik een 8 of hoger voor gehaald, en daar wil ik ook een master in gaan doen.
Ze wilden dit wel invoeren las ik, maar volgens mij kun je alle cijfers die onvoldoende zijn herkansen. Voor verbintenissenrecht helpt het een stuk als je alle of een groot deel van de colleges, werkgroepen en practica heb bijgewoond. Dat scheelt je veel leeswerk. Je hoeft alleen een opzoeksysteem te maken en de arresten + reader goed door te lezen. De herkansing van verbintenissenrecht moet je trouwens niet onderschatten. Net voordat ik mijn herkansing ging maken hoorde ik mensen praten die twee keer een vier hadden voor dat vak.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:48 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Mijn methode van: OPEN BOEK TENTAMEN MAKKELIJK lekker niets te leren zoek het wel ter plekke op ben vrij goed in zoekenwerkt dus niet
![]()
Ik haal verbintenissen ook wel in de herkansing. Laat ik maar met goederen en insolventierecht lezen vanavond beginnen....
Weet jij trouwens of een cijfer lager dan een 4 herkanst mag worden? Anders lukt het dit jaar dus niet meer....
Ik neem aan dat dit te maken heeft met onderschatting van het vak en het strenge nakijken aan de kant van de sectie. Alleen bij het vak verbintenissenrecht waren ze strenger met nakijken.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:54 schreef sanasoufi het volgende:
Europees 261 studenten een onvoldoende! en 238 maar een voldoende...
zijn de tentamens soms te moeilijk?
Geen systemen. Als alles klopt dan is 18 juni dus mijn laatste tentamen deze herkansing voor verbintenissen. Haal ik die niet dan krijg ik te maken met een harde knip en langstudeerboete. Dus ik lees gewoon alles...ga ik nu ook voor goederen doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ze wilden dit wel invoeren las ik, maar volgens mij kun je alle cijfers die onvoldoende zijn herkansen. Voor verbintenissenrecht helpt het een stuk als je alle of een groot deel van de colleges, werkgroepen en practica heb bijgewoond. Dat scheelt je veel leeswerk. Je hoeft alleen een opzoeksysteem te maken en de arresten + reader goed door te lezen. De herkansing van verbintenissenrecht moet je trouwens niet onderschatten. Net voordat ik mijn herkansing ging maken hoorde ik mensen praten die twee keer een vier hadden voor dat vak.
Ja, maar volgend jaar gaan ze een nieuw onderwijssysteem starten bij rechten. Alles wordt dus anders. Het is maar de vraag of europees en verbintenissen nog in blok 1 worden aangeboden. Je zou eigenlijk gaan denken met al die nieuwe maatregelen langstudeerboete, harde knip, herziening van de rechten opleiding dat ze juist soepeler zouden zijn met nakijken.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit te maken heeft met onderschatting van het vak en het strenge nakijken aan de kant van de sectie. Alleen bij het vak verbintenissenrecht waren ze strenger met nakijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |