Hahaha, die Italiaanse Belg is Pozzi van macro-economie. Visser was die kale, kleine man. Is wel een tijd geleden hoor, heb jij vorig jaar nog micro gedaan dan twigt?quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:20 schreef Fingon het volgende:
[..]
Wie was Visser, die gast met z'n in de rij staan bij aantrekkelijke vs lelijke kassameisjes of zo'n italiaanse belg?
Jup, was wel leuk eerste deel toets een 10 2e een 4 en toen telde het hoogste cijfer dubbel mee omdat de 2e deeltoets zo faalde, gelijk 0,7 in cijfer gestegen :pquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:31 schreef Fittrick het volgende:
[..]
Hahaha, die Italiaanse Belg is Pozzi van macro-economie. Visser was die kale, kleine man. Is wel een tijd geleden hoor, heb jij vorig jaar nog micro gedaan dan twigt?
Visser was van de kaas die andere was Swank, met bier pizza datingsites en kassameisjesquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:20 schreef Fingon het volgende:
[..]
Wie was Visser, die gast met z'n in de rij staan bij aantrekkelijke vs lelijke kassameisjes of zo'n italiaanse belg?
Voor mij ook, als je die verdeling van de cijfers bekijkt op SIN-online zie je echt een stuk of 15 voldoendes, voor de rest 200 cijfers in range 1-4quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:48 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Jup, was wel leuk eerste deel toets een 10 2e een 4 en toen telde het hoogste cijfer dubbel mee omdat de 2e deeltoets zo faalde, gelijk 0,7 in cijfer gestegen :p
Beetje de basis van alle economievakken. Zo ongeveer het tofste vak van de propedeuse! Wel de enige die ik in B1 gefaald had grappig genoeg (5,4).quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:21 schreef Snuf. het volgende:
Ik ga ook Micro Economie volgen en ik heb geen idee wat het inhoudt
Inderdaad, wat mij betreft het tofste vak van de hele studie zelfs. Het komt ook terug in veel toffe boeken over economie zoals Freakonomics, the Logic of Life en Outliers. Het boek van Frank zelf vond ik trouwens ook zeker de moeite waard.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beetje de basis van alle economievakken. Zo ongeveer het tofste vak van de propedeuse! Wel de enige die ik in B1 gefaald had grappig genoeg (5,4).
wtfquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:30 schreef Physics het volgende:
Dankzij inleiding statistiek moet ik wel 9+ halen voor micro en analyse als ik nog een kans wil maken op honours class. Heij bedankt
Ik vind internationale economie ook heel leukquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:31 schreef Finitio het volgende:
[..]
Inderdaad, wat mij betreft het tofste vak van de hele studie zelfs. Het komt ook terug in veel toffe boeken over economie zoals Freakonomics, the Logic of Life en Outliers. Het boek van Frank zelf vond ik trouwens ook zeker de moeite waard.
NEEquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:32 schreef Snuf. het volgende:
Zijn ICT hoorcolleges wat? Ik ga morgen maar even kijken
Je word uitgenodigd om te solliciteren als je top 10% bent ja, dan zit je er nog niet in. 16 mensen uit 1000 studenten lijkt me toch wel vrij selectief. En honours programme wil ik ook wel doen, is toch vanaf tweede jaar? Verwacht ongeveer 8.2~9 gemiddeld te staan na blok 2, zal wel genoeg zijn voor een uitnodigingquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:23 schreef mctwigt het volgende:
[..]
wtfhonoursclass is gewoon behoren tot de beste 10% van je studie... met een 7/7,5 per vak is dat zelfs te redden. er is geen cijfer limiet
Wel grappig Honours Programme = minder werk dan Honours Class.
En einde van programma een letter of recommendation van de Rector.
Bij HC is het, als ik het goed hoorde van vrienden, 8,25 (cum laude voor HC) en je hebt een letter of recommendation van de Dean
Het gaat gewoon om je brief en en hoe je in het gesprek bent hoorquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:04 schreef Physics het volgende:
[..]
Je word uitgenodigd om te solliciteren als je top 10% bent ja, dan zit je er nog niet in. 16 mensen uit 1000 studenten lijkt me toch wel vrij selectief. En honours programme wil ik ook wel doen, is toch vanaf tweede jaar? Verwacht ongeveer 8.2~9 gemiddeld te staan na blok 2, zal wel genoeg zijn voor een uitnodiging![]()
Je moet het ook niet als CV vulling doen, maar gewoon omdat je het leuk vind.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:08 schreef Fittrick het volgende:
Heb me echt nooit bezig gehouden met al dat soort dingen eigenlijk, iets in mij zegt dat het lichtelijk overrated is. Of is dat slechts een bekrompen idee van mij?
Econometrie is best wel narrow-minded als ik het vakkenpakket zo zie, daarom ga ik vanaf volgend blok ook een extra vak er bij doen om wat andere dingen te zien, en ik heb van een van de assistenten bij de honours class gehoord dat er vanaf volgende sessie wat dingen gaan veranderen waardoor het echt heel vet moet worden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:41 schreef Fingon het volgende:
[..]
Je moet het ook niet als CV vulling doen, maar gewoon omdat je het leuk vind.
Ik doe het zelf niet, maar als ik het zo hoor is het gewoon interessant, een stukje bredere ontwikkeling naast Econometrie.
Het kader van Econometrie is inderdaad redelijk smal, je gaat altijd uit van een perfecte markt. Zelf heb ik afgelopen periode behavioral finance gevolgd maar dat is wel weer het andere uiterste.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:16 schreef Physics het volgende:
[..]
Econometrie is best wel narrow-minded als ik het vakkenpakket zo zie, daarom ga ik vanaf volgend blok ook een extra vak er bij doen om wat andere dingen te zien, en ik heb van een van de assistenten bij de honours class gehoord dat er vanaf volgende sessie wat dingen gaan veranderen waardoor het echt heel vet moet worden.
Daarnaast lijkt het me handig om mensen te leren kennen die een goed stel hersenen hebben en die ook echt gebruiken en ambities hebben. Meesten van mijn vrienden interesseert het geen ruk wat voor cijfers halen, en zijn blij met een 5.5.
Ieder zo zijn eigen mening daar over uiteraard. Ik mik wel op cum laude bsc, 2 majors en iets van een honours programme. Ik zou dan ook graag mijn master aan een top universiteit doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:17 schreef Fittrick het volgende:
[..]
Het kader van Econometrie is inderdaad redelijk smal, je gaat altijd uit van een perfecte markt. Zelf heb ik afgelopen periode behavioral finance gevolgd maar dat is wel weer het andere uiterste.
Persoonlijk vind ik het ook niet belangrijk wat voor cijfers ik haal, wel volg ik veel colleges en lees ik papers m.b.t. het vakgebied etc. Cijfers in de Bachelor zijn ook niet echt relevant mijns inziens, pas in de Master gaat dat een rol een spelen. Een solide basis is veel belangrijker dan het hele boek te lezen en op je tentamen een negen te scoren. Die stof ben je een aantal weken later toch weer vergeten.
Ambitieus ben je zeker, maar die programmes en classes melden zich soms ook mensen aan waarvan je denkt... WHY!! Bij de informatiemiddag zag ik mensen van mijn studie waarbij ik het zelfde dachtquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:13 schreef Physics het volgende:
[..]
Ieder zo zijn eigen mening daar over uiteraard. Ik mik wel op cum laude bsc, 2 majors en iets van een honours programme. Ik zou dan ook graag mijn master aan een top universiteit doen.
Helaas zijn niet alle student-assistent baantjes betaald. Maar wel leuk om te doenquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:31 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Ambitieus ben je zeker, maar die programmes en classes melden zich soms ook mensen aan waarvan je denkt... WHY!! Bij de informatiemiddag zag ik mensen van mijn studie waarbij ik het zelfde dacht
Als je overal een >8 voor haalt kan je ook studentassistent worden, betaald redelijk en leuke ervaring, maar ook goed voor op je CV
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |