antwoorden:quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:10 schreef Jipster het volgende:
Ik heb een eerste pakje in maat 56, verwacht denk ik geen kleintje zodat 50 nodig is, maar misschien koop ik 1 setje voor de zekerheid..
Zijn er hier ervaren moeders die tips kunnen geven wat betreft het wassen van hydrofiel luiers e.d.?
Ik hoor zoveel verschillende dingen, wel in de droger, niet in de droger, wel strijken, niet strijken.. een nacht in koud water..word gek!
quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:13 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ik doe ze altijd in de droger en strijk ze als ik daar zin in heb. Maar bij het eerste wasje, heb ik wel alles gestrekenmet een stoomstrijkijzer (dat schijnt dan weer het beste te zijn om mogelijk aanwezige bacteriën te killen
)
quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:19 schreef Nirak het volgende:
En als je ze strijkt zeggen sommige dat zeniet goed afdrogen.. Mja, anders zienze eruit alsof een hond ze in de kont heeft gehad:')
en:quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:48 schreef Kaarr het volgende:
Geboren vanmiddag om 16.05: Linus![]()
Het ging eigenlijk heel voorspoedig, maar helaas in het vruchtwater gepoept em hij zat nog erg hoog. Dus met ambulance naar ziekenhuis. Maar is toen heel snel geboren.
Nu ligt ie lekker naast me te slapen in z'n wiegje
quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:13 schreef Scorpionsworld het volgende:
Dank voor de hart onder de riem dames
Uiteindelijk is het een keizersnede geworden en is om 22:12 onze zoon Destin Liam geboren. De kleine weegt ruim 3500 gram en doet het uitstekend.
Moeder is doodvermoeid maar maakt het naar omstandigheden goed.
Een foto van onze prachtige zoon volgt snel
Ohw ik ben jaloers, ik wil de mijne eigenlijk knuffelenquote:Op zaterdag 24 september 2011 15:23 schreef tweeoogje het volgende:
Gefeliciteerd Scorpionsworld & vrouw met jullie jochie!!
Ik ga straks babietje van een halve dag oud knuffelen![]()
Nou zo'n bevalling wil ik ook wel "bestellen" danquote:Op zaterdag 24 september 2011 16:33 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
ik had een geweldige zwangerschap en was binnen 4 uur van nergens last van tot bevallen. dus ik zou het zo nog een keer doen.. maar waarschijnlijk valt het dan extra tegen haha
Dit dusquote:Op zaterdag 24 september 2011 17:41 schreef bitterend het volgende:
14 weken is meer ervaren dan al wij eerste keer zwangeren joh!![]()
Ik had geen kraam, want veel te vroeg bevallen... Maar uiteindelijk regelt de natuur het inderdaad. Want het allerbelangrijkste is dat je kindje liefde, aandacht, eten, slaap en een schone broek heeftquote:Op zaterdag 24 september 2011 17:42 schreef Jipster het volgende:
[..]
Dit dussoms denk ik echt, ik weet nog zoooo weinig, hoe komt het goed?!
Die hoop heb ik ook!quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:43 schreef Kyara het volgende:
Hier idem dito hoor. Men zegt dat straks alles vanzelf gaat![]()
En verder heb ik mijn hoop op de kraam gevestigd voor de praktische tips.....
Ach vroeger hadden ze ook geen Neutral en toen ging het ook goed.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:47 schreef Susie het volgende:
[..]
Die hoop heb ik ook!
Die hydrofiele dingen heb ik ook gestreken hoor, zagen er niet uit toen ze de droger uitkwamen! En idd met Neutral gewassen....
lol net mijn moederquote:Op zaterdag 24 september 2011 17:48 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ach vroeger hadden ze ook geen Neutral en toen ging het ook goed.
Ik was gewoon met wat ik in huis heb
quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:44 schreef TimeJumper het volgende:
Kyara ik zou de plank boven de commode zo hangen dat je er nog bij kunt![]()
![]()
![]()
Ik weet niet hoe groot jullie zelf zijn, maar zo'n kleine zal er echt niet snel bij kunnen lijkt mij?? Tenzij jullie zelf 1.50 zijn?quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:48 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooi mannetje scorpionsworld!![]()
![]()
![]()
![]()
TJ, ja, ik moet er nog bij kunnen maar kleine niet. En met name het laatste weet ik niet precies....
Neuh, maar het ventje slaapt nogal veelquote:Op zaterdag 24 september 2011 19:48 schreef Susie het volgende:
Scorpio, moet jullie kereltje incognito? Zie zijn ogen niet??
nu niet nee, maar wat als ie gaat staan?quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:49 schreef Susie het volgende:
Ik weet niet hoe groot jullie zelf zijn, maar zo'n kleine zal er echt niet snel bij kunnen lijkt mij?? Tenzij jullie zelf 1.50 zijn?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:49 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe groot jullie zelf zijn, maar zo'n kleine zal er echt niet snel bij kunnen lijkt mij?? Tenzij jullie zelf 1.50 zijn?
Nee, serieus, ik zag net maar de helft van de foto ofzo... maar nu zie ik hem helemaal! Wat een prachtkereltje hebben jij en je vrouw op de wereld gezet!quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:52 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Neuh, maar het ventje slaapt nogal veelheerlijk rustig
en wie ruimt de kattekots op?quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:51 schreef bitterend het volgende:
pff onze kater zit samen tijger nootjes te eten met mijn man
Ai, ja dat kan heftig zijn natuurlijk. Ik ben er bang voor dat je het dus eerder moet gaan delen op je werk. Het moet niet zo zijn dat je collega's in gevaar komen omdat jij niet kan helpen en ze niet weten waarom je niet kan helpen toch? En wellicht kunnen ze je dan op andere werkzaamheden zetten?quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:12 schreef Zoë23 het volgende:
8.1 week dus nog erg pril.
maar ik durf die situaties gewoon niet aan te gaan.
vrijdag ook een cursus voor separatie en dat soort dingen, moet je op elkaar oefenen,
nou dan gaat ook heftig. Twijfel of ik die cursus wel ga doen.
@susie; separatie.
Werk in de volwassen psychiatrie, op een gesloten afdeling met mensen met een drankprob.
Pretty! Van harte gefeliciteerd jullie!quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:47 schreef Scorpionsworld het volgende:
Zoals eerder beloofd dan eindelijk een foto van ons ventje
[ afbeelding ]
Ik keek toevallig even in dit topic en jou dilemma.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:03 schreef Zoë23 het volgende:
Pff zitten we hier met een gevaarlijke situatie op 't werk.. (moeten even wachten tot actie ondernomen wordt vandaar dat ik even vlucht naar dit forum haha) maar ik kan ivm grote kans op fysiek geweld en agressie niet meehelpen met de situatie oplossen (simpel gezegt)
heb ik net tegen mn collega gezegt, maar kan dus nog niet zeggen dat ik zwanger ben (roddelcultuur in de zorg)..
moet zo wel meelopen, mocht de situatie uit de hand lopen dan moet ik ze natuurlijk helpen
echt lastig..en gevaarlijk
vanmiddag ging ons 'alarm' ook al, en dan wil ik mn collega's wel helpen maar het kán niet.
Voelt zo..'zwak'
hebben jullie dat weleens meegemaakt? dat je niet iets kan doen, maar waarmee je eigenlijk je collega's 'afvalt' zegmaar..
/klaagpost
Ben het wel met Susie eens eigenlijk. Je moet jezelf, je kind en je collega's niet in gevaar brengen en als je open bent kan men er rekening mee houden.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:26 schreef Susie het volgende:
[..]
Ai, ja dat kan heftig zijn natuurlijk. Ik ben er bang voor dat je het dus eerder moet gaan delen op je werk. Het moet niet zo zijn dat je collega's in gevaar komen omdat jij niet kan helpen en ze niet weten waarom je niet kan helpen toch? En wellicht kunnen ze je dan op andere werkzaamheden zetten?
Haha ja hier ook.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:00 schreef Susie het volgende:
Nee hoor... was meer dat wij daar totaal niet over nagedacht hebben!Gewoon meer zo van: " hangt ie goed zo? Kan jij erbij? En jij? Ja, ok, boren maar!"
ik wilde ook studeren, zit ik alles te strijken wat ik tegenkom , zelfs sokkenquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:51 schreef bitterend het volgende:
Ik heb niks toe te voegen alleen een dikkevoor Zoe!
Ik was van plan om te studeren vanavond...in plaats hiervan ben ik nu babykamers aan het kijken en uitzoeken...fail![]()
quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:20 schreef Kleurdoos het volgende:
of een slaapzak aantrekken, flink gewatteerd. en dan rondspringen tot je klaar bent om het te vertellen <3
http://www.balneum.nl/pages/index.php?page_id=12quote:
balneum was de enige vettende badolie wat hielp bij elins droge overtijdhuidjequote:Op zaterdag 24 september 2011 21:32 schreef Kyara het volgende:
Balneum? Was da?
Nirak, wat leuk dat jullie de snow ook hebben! Staat er al een foto van jullie Sjovannies kamertje ergens?
Oeh, leuke site. *bookmark*
om mijn hormonen te voeren, alles wat ze hadden staanquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:34 schreef Jipster het volgende:
Oh, en KD (en anderen) wat heb je dan in huis? Shampoo, bodylotion ....?
Haha ja zeker!!quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:35 schreef Kleurdoos het volgende:
en t past ook zo mooi bij elkaar al die flesjes
Sebamedquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:30 schreef bitterend het volgende:
Jipster laat paar dingetjes aan mij over ja![]()
Ik ga denk ik dit proberen http://sebamed.nl/nl/producten/babycare
t kan ook geen kwaad als er weinig allergieen in de familie zitten e.d en als je zelf niet echt een gevoelig type bent. (ik wel, ik kan zo weinig op mn huid hebben)quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:37 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor de link Bitterend!
Volgens mij staan er ook genoeg uiltjes op voor Polle!![]()
Ik heb hier overigens alles van Zwitsal. Ik heb het nog nagevraagd aan m'n vk hoe dat nou zat met al die producten. Zij zegt simpelweg dat elk kind anders reageert op producten, en die spullen heb je nog al eens gauw in huis gehaald mochten er problemen mee zijn.
Kyara wat een lief schaapje
HILARISCH dit zou ik ook kunnen zeggen/denken en vriendlief verklaart me dan voor gekquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:40 schreef Kyara het volgende:
Die hema flesjes passen ook mooi bij mijn blauwe muur geloof ik.
quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:41 schreef Jipster het volgende:
[..]
HILARISCH dit zou ik ook kunnen zeggen/denken en vriendlief verklaart me dan voor gek
ik ken m idd! maar ik heb voor polle een veule leukere gemaakt johquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:54 schreef NotTheSame het volgende:
Dit roept heel hard POLLE!
Klikkie doen
Ik ben helaas werkloos.quote:Op zondag 25 september 2011 09:03 schreef Soempie het volgende:
Scorpionsworld, wat een mooi jongetje.
Gister van 12 tot 5 alleen maar gewandeld en trappen geklommen. Ook ladders in een grote molen wat niet zo'n succes was, maar wat een uitzicht.En gisteravond had ik zo'n pijn in m'n onderbuik. Net een soort spierpijn.
Komt dat ook bekend voor? Heb verder op zich niet veel last van m'n heupen of rug, terwijl ik dat eerder had verwacht.
En m'n verlofdatum is eindelijk bekend. Aftellen tot 6 december.Dan ben ik precies 36 weken zwanger. Wat zijn jullie overwegingen geweest? Ik vind het fijn om die twee weken die ik langer werk te kunnen pakken na de geboorte. Iemand anders noemde dat het juist fijn is om nog even 2 weken helemaal voor jezelf te hebben voor de geboorte, dus dat ze daarom met 24 weken verlof heeft genomen. Vond ik ook wel een goeie.
Jij weet ook alles.quote:Op zondag 25 september 2011 09:37 schreef Kleurdoos het volgende:
volgens mij komt er vandaag babynieuws
niet van mij hoor
Wat vervelend dat je moeder zo negatief doetquote:Op zaterdag 24 september 2011 18:19 schreef TimeJumper het volgende:
En over moeders zullen we het maar niet hebben![]()
De mijne vind dat we maar groter moeten wonen omdat we een kind krijgen. Vind alles raarrrrrrr waar ik last van heb, dus sindsdien heb ik tegenover haar nergens meer last van![]()
Is haast nog niet positief , dus het zal me benieuwen.
Ok jij wint...quote:Op zondag 25 september 2011 09:51 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn moeder wint
die heb ik al meer dan een jaar niet gesproken omdat ze Elins verjaardag steeds vergat (en maar 3 x langs was geweest in 2 jaar)
nouja, een moeder was ze ook al nietquote:Op zondag 25 september 2011 09:56 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Ok jij wint...Bah wat naar...
Zielig ook voor Elin (en Polle) dat ze niet echt een oma heeft..
Ik had 5 weken gedaan, en Sofie kwam 10 dagen te laat. Die 10 dagen zijn wel achter mijn verlof aan geplakt.quote:Op zondag 25 september 2011 09:52 schreef danic het volgende:
Even aanvullende tip voor het verlof: tuurlijk is het lekker om tot 4 weken door te werken, dan zou je er 12 na hebben, leuk met kindje.
Maar wat nou als die kleine later komt? Je hebt recht op 10 weken na de bevalling, dus die tijd tussen de uitgerekende datum en de geboorte gaat toch echt van je 12 weken met kind af.
Mocht je 6 weken van tevoren stoppen, dan heb je 10 weken erna. Komt die kleine later, wordt je verlof dus nog verlengt, omdat je toch recht hebt op die 10 weken met kindje.
Dat was voor mij reden om met 6 weken te stoppen. (hoop dat het duidelijk is).
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 25 september 2011 10:31 schreef covie het volgende:
Laten jullie je ouders/schoonouders aan het bed staan tijdens bevalling?
Is het soms wel. Mijn moeder is 3 november 2007 overleden, lief zijn moeder heb ik helaas nooit gekend. Mijn uitgerekende datum is dus op zich best dichtbij (ik kan tot max 6 november doorlopen) de overlijdensdag van mijn moeder en ik hoop toch echt niet dat deze kleine meid het in d'r hoofd haalt om dan te komen!quote:Op zondag 25 september 2011 10:38 schreef Kyara het volgende:
Susie, lijkt me best moeilijk nu. Ik mis mijn vader ook enorm en vind het ook heel erg jammer dat hij zijn kleinzoon nooit zal ontmoeten (en omgekeerd) maar ik denk dat het gemist van een moeder er nog dieper inhakt. Zeker als je ook nog allebei je moeder moet missen.
Da's ook een prima plan!quote:Op zondag 25 september 2011 11:13 schreef Kyara het volgende:
Isis, ik denk dat ik ze na de geboorte sowieso eens op pad stuur. Ook naar dpam en zo.
Oh, Lujaxa was het dus niet......
das niet waar hoorquote:Op zondag 25 september 2011 09:52 schreef danic het volgende:
Even aanvullende tip voor het verlof: tuurlijk is het lekker om tot 4 weken door te werken, dan zou je er 12 na hebben, leuk met kindje.
Maar wat nou als die kleine later komt? Je hebt recht op 10 weken na de bevalling, dus die tijd tussen de uitgerekende datum en de geboorte gaat toch echt van je 12 weken met kind af.
Mocht je 6 weken van tevoren stoppen, dan heb je 10 weken erna. Komt die kleine later, wordt je verlof dus nog verlengt, omdat je toch recht hebt op die 10 weken met kindje.
Dat was voor mij reden om met 6 weken te stoppen. (hoop dat het duidelijk is).
Spannend... Nu weet ik niet wie jou zusje is, want ik ben niet zo'n goed ingeburgerde fokkerquote:Op zondag 25 september 2011 12:50 schreef Lente_ninja het volgende:
M'n zusje ligt nu te bevallen!. Vijf weken te vroeg, dus naar het ziekenhuis (al denk ik niet dat ze daar lang moet blijven: aan haar buik te zien moeten ze dat kind halen met een takelwagen
), en wij hier in spanning wachten aan de andere kant van het land... Zwager om de haverklap aan de telefoon, drie hysterische katten op de achtergrond, m'n vader die er (ondanks protest van m'n moeder) nu, nu, NU heen wil rijden ook al kan het nog dagen duren. Whehehe. Het zal ook eens volgens plan gaan
Volgens mij niet iemand uit dit topic. 5 weken te vroeg kom je uit rond 29 - 30 okt en dan is er niemand uitgerekend zie ik. Maar goed dat is even mijn logicaquote:Op zondag 25 september 2011 14:22 schreef Nirak het volgende:
[..]
Spannend... Nu weet ik niet wie jou zusje is, want ik ben niet zo'n goed ingeburgerde fokkerMaar toi toi toi!
quote:Op zondag 25 september 2011 15:16 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik lurk altijd stiekum mee maar hoewel ik jullie allemaal sterke wijven vind moet ik heel vaak lachen om Kleurdoos... die droge humor, dat gedoe met ziekenhuis in en weer uit, hoe ze dat allemaal verwoordt, op KD-wijze respect hoor en sorry dat ik af en toe echt moet lachen om jouw opmerkingen KD maar je kan het zo lekker droog brengen, alsof het een makkie is allemaal wat het echt niet is. Superleuk om te lezen maar ook ik als lurker wil niks lezen over bevallen tot dat Polle zo ver is. Maar nogmaals: respect voor hoe je het omschrijft, je had zó een collumn kunnen hebben in een blad.
Polle krijgt ook een hele leuke mams
Neen, het leek erop deze nacht, maar blijkbaar toch vals alarm.quote:Op zondag 25 september 2011 18:08 schreef Sandous het volgende:
Spannend luxaja! Hopelijk zet het door, hier al dagen krampen maar geen wee..
Misschien bass miss
Post gekregen?quote:Op zondag 25 september 2011 19:19 schreef Asyniur het volgende:
Geen verse beebs?
Jammer![]()
Hier vandaag een off-dagje. Hopelijk gaat het morgen wat beter.
Ik vind heel de zwangerschap een "off-dagje"quote:Op zondag 25 september 2011 19:19 schreef Asyniur het volgende:
Geen verse beebs?
Jammer![]()
Hier vandaag een off-dagje. Hopelijk gaat het morgen wat beter.
Nou, ik vind er wel verschil in zitten tussen: de hele dag een beetje zeurderige pijn of de hele dag f*cking zoveel pijn dat je niet meer weet wat te doen van ellende...quote:Op maandag 26 september 2011 03:35 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik vind heel de zwangerschap een "off-dagje"![]()
En elke dag hoop ik dat het beter gaat maar het word alleen maar erger, en vetter en groter![]()
Ben benieuwd of ik mijn mooie geliefde lichaam ooit weer terugkrijg
Ja gisteren wel (en nu ook nog).quote:Op maandag 26 september 2011 08:59 schreef flugeltje het volgende:
Ach gos Asy, is het echt alweer zo erg? En je moet nog zolang.... Hopelijk werkt de wandeling
Wat dat betreft heb ik het maar makkelijk, ben alleen weer heel erg moe, maar daar is niets bij wat heel veel slapen niet verhelpt. Voor de rest fiets ik er (nu) fluitend doorheen....
quote:Op maandag 26 september 2011 09:03 schreef Kuukske het volgende:
Fietsen, ja. Dat moest ik ook weer eens proberen. Kijken of nu na 1 km niet m'n tong op m'n knieën hangt van vermoeidheid.
quote:Op maandag 26 september 2011 09:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]Dat zal toch wel meevallen? Ik merk wel dat de vermoeidheid sneller toeslaat, maar fietsen gaat op zich nog wel lekker... Bij Willem hoefde ik dat ook niet te proberen trouwens... Ik merk echt dat ik nu lichter ben en m'n conditie beter is dan toen ik zwanger werd van Willem. Flink afvallen vantevoren was een goed idee. Ook al ben ik dan niet zoveel afgevallen al ik vooraf bedacht had...
@Asy, gek genoeg heb ik die zorgen eigenlijk helemaal niet dit keer. Ik blijf er echt heel erg rustig onder. Hetgeen waar ik mezelf nu het meeste druk over maak is dat we toch echt wel een meiske moeten krijgen dit keer omdat ik geen leuke jongensnaam kan vinden
Nouja, in de eerste weken heb ik het wel geprobeerd hoor. Iedere dag 10 km. Maar dan kwam ik thuis en dan was zó gesloopt. Dat vond ik niks. Maar ik merk nu wel dat ik meer energie heb dus dan kan ik het wel weer een keer proberen. Het is ook wel lekker weer nu.quote:Op maandag 26 september 2011 09:07 schreef flugeltje het volgende:
Dat zal toch wel meevallen? Ik merk wel dat de vermoeidheid sneller toeslaat, maar fietsen gaat op zich nog wel lekker... Bij Willem hoefde ik dat ook niet te proberen trouwens... Ik merk echt dat ik nu lichter ben en m'n conditie beter is dan toen ik zwanger werd van Willem. Flink afvallen vantevoren was een goed idee. Ook al ben ik dan niet zoveel afgevallen al ik vooraf bedacht had...
Dat hebben wij ook!quote:@Asy, gek genoeg heb ik die zorgen eigenlijk helemaal niet dit keer. Ik blijf er echt heel erg rustig onder. Hetgeen waar ik mezelf nu het meeste druk over maak is dat we toch echt wel een meiske moeten krijgen dit keer omdat ik geen leuke jongensnaam kan vinden
Hier ook, meisjes naam zijn we wel uit maar jongens naam echt niet, alles wat mijn man leuk vind, vind ik verschrikkelijk en andersomquote:Op maandag 26 september 2011 09:13 schreef Kuukske het volgende:
Dat hebben wij ook!. De jongensnaam is hier een drama. We komen niets leuks tegen op tv of elders. Meisjesnamen in overvloed tho.
Wees blij dat je man nog meedenkt, Martijn laat mij verzinnen en veto'd dan gewoonquote:Op maandag 26 september 2011 09:18 schreef DuBecky het volgende:
[..]
Hier ook, meisjes naam zijn we wel uit maar jongens naam echt niet, alles wat mijn man leuk vind, vind ik verschrikkelijk en andersom
Die van mij hopelijk ook niet meer want zijn namen waren echt een ramp.quote:Op maandag 26 september 2011 09:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wees blij dat je man nog meedenkt, Martijn laat mij verzinnen en veto'd dan gewoon
Whehehe.quote:Op maandag 26 september 2011 09:20 schreef flugeltje het volgende:
Wees blij dat je man nog meedenkt, Martijn laat mij verzinnen en veto'd dan gewoon
Ik heb in een grijs verleden gepost in het trotse tante topic, maar ik moest het effe ergens kwijt (had misschien beter daar gekunt, maar ik was tikkie hyperquote:Op zondag 25 september 2011 14:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Volgens mij niet iemand uit dit topic. 5 weken te vroeg kom je uit rond 29 - 30 okt en dan is er niemand uitgerekend zie ik. Maar goed dat is even mijn logica
Of het moet meissie1595 zijn. Dat zou heel misschien nog kunnen volgens mij.
Nog eventjes Sandous!quote:Op maandag 26 september 2011 09:20 schreef Sandous het volgende:
Hier nog niks, morgen 40 weken..
Heb hier ook heel erg last van mn rug en benen.. en zou me niks verbazen als ik nu weer been en rugweeen heb. Heb me gisteren een potje gejankt door alle kwaaltjes..
Mja, wij zitten een beetje met het feit dat JD een neefje heeft wat een hele leuke naam draagt. Aan de andere kant, we zien dat kind 1 x per jaar. Dus ja, ik heb meer zoiets van "Hij moet blij zijn dat we z'n naam ook zo leuk vindenquote:Op maandag 26 september 2011 10:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik Ben gewoon mijn naam vol blijven houden :p aanhouder wint( lief vond de naam wel heel mooi ook , Maar omdat lief van zijn zusje zo heet..)
normaal word je doorverwezen naar een ander ziekenhuis, dus vaak zal t niet voorkomen hoorquote:Op maandag 26 september 2011 10:24 schreef DuBecky het volgende:
Nou ik heb vandaag besloten toch maar te bevallen in een kliniek ipv ziekenhuis.
Ik sprak een vrouw vanmorgen die in het ziekenhuis is bevallen maar omdat de verloskamers allemaal bezet waren is ze gewoon op de zaal is bevallen waar 3 andere zwangere vrouwen bij lagen die dus gewoon mee konden " genieten "
Aah meis, je bent er nu echt bijnaquote:Op maandag 26 september 2011 09:20 schreef Sandous het volgende:
Asyniur, ik hoop voor je dat het op een gegeven moment minder wordt.. en je moet nog een tijdje.
Hier nog niks, morgen 40 weken..
Luxaja, hopelijk zet het bij jou door, wordt je aan de ctg gezet (medisch) of heb je er zelf om gevraagd?
Heb hier ook heel erg last van mn rug en benen.. en zou me niks verbazen als ik nu weer been en rugweeen heb. Heb me gisteren een potje gejankt door alle kwaaltjes..
Nou als ze je dan nog door moeten verwijzen schiet niet op aangezien de afstanden naar ander ziekenhuis groot zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
normaal word je doorverwezen naar een ander ziekenhuis, dus vaak zal t niet voorkomen hoor
DuBecky woont in Frankrijk, daar zal het allemaal wat anders zijn?quote:Op maandag 26 september 2011 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
normaal word je doorverwezen naar een ander ziekenhuis, dus vaak zal t niet voorkomen hoor
Nee joh, weet ik toch.quote:Op maandag 26 september 2011 11:20 schreef TimeJumper het volgende:
@Asy, ik wilde je pijn niet belachelijk maken met mijn opmerking van die off-day hoor![]()
Fijn, kan je je daar lekker op verheugen en daarna heerlijk blij zijnquote:Op maandag 26 september 2011 11:25 schreef Kuukske het volgende:
Ik mag morgenochtend even hartje komen luisteren. Vind ik toch wel een fijn idee.
Ja nou inderdaad. In die fase tussen 12 weken en het kindje gaan voelen vind ik er maar niks aan. Zonder misselijkheid weet ik niet waar je je dan aan moet vasthoudenquote:Op maandag 26 september 2011 11:27 schreef Roosje84 het volgende:
Kuukske fijn dat de VK met je meedenkt![]()
Het blijft ook een gekke periode zo, weten dat er een kleintje in je groeit maar je kan hem/haar nog niet voelen en moet er maar vertrouwen dat alles goed gaat.
En thanks voor het warme welkom
Ja, na de afspraak kan ik gesprek met m'n baas over hoe en wat als ik terugkom van verlofquote:Op maandag 26 september 2011 11:35 schreef TimeJumper het volgende:
Fijn, kan je je daar lekker op verheugen en daarna heerlijk blij zijn
Fijn!quote:Op maandag 26 september 2011 11:25 schreef Kuukske het volgende:
Ik mag morgenochtend even hartje komen luisteren. Vind ik toch wel een fijn idee.
Na 3 geweldige jongensnamen zou ik het ook even niet weten voor een 4e jongenquote:Op maandag 26 september 2011 09:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
@Asy, gek genoeg heb ik die zorgen eigenlijk helemaal niet dit keer. Ik blijf er echt heel erg rustig onder. Hetgeen waar ik mezelf nu het meeste druk over maak is dat we toch echt wel een meiske moeten krijgen dit keer omdat ik geen leuke jongensnaam kan vinden
Dan zou ik nu met het echo-apparaat op m'n buik moeten liggen... Nee dus, we hebben besloten om het maar niet te doen. De meest grote afwijkingen zie je bij de 20 weken echo ook, een downkindje is hier ook welkom en de trisonomie-afwijkingen komen maar heel weinig voor.quote:Op maandag 26 september 2011 11:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Na 3 geweldige jongensnamen zou ik het ook even niet weten voor een 4e jongenMet 16 weken laat ik een pretecho maken en dan ga ik nadenken over een naam.
Heb jij eigenlijk nog gekozen voor de nekplooimeting?
Ja, hier in de buurt is het ook vaak vanaf 18 weken en soms al vanaf 16 weken. De vorige keer zat ze goed bij bijna 16 weken. Maar ik heb vrijdag een echo voor de nekplooimeting en dan ga ik vragen of de baby goed ligt om de nub te zienquote:Op maandag 26 september 2011 12:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan zou ik nu met het echo-apparaat op m'n buik moeten liggen... Nee dus, we hebben besloten om het maar niet te doen. De meest grote afwijkingen zie je bij de 20 weken echo ook, een downkindje is hier ook welkom en de trisonomie-afwijkingen komen maar heel weinig voor.
Mag jij al een pretecho met 16 weken trouwens? Hier doen ze het pas vanaf 18 weken....
Eigenlijk vind ik dat best goed, toch een hele geruststelling om even goed te horen dat de kleine het nog allemaal prima vindt!quote:Op maandag 26 september 2011 13:33 schreef Lujaxa het volgende:
Hier is het de gewoonte als je overtijd gaat regelmatig ctg te doen.. e
Spannend Kd. Op welke afdeling ben je dan te vinden? Wij zijn nu regelmatig op afdeling neonatologie.quote:Op maandag 26 september 2011 14:27 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik word vanmiddag of morgenochtend toch weer opgenomen en ook hebben we dan toch een gesprek over wat er gaat gebeuren, hoe mijn bloedwaarden zijn en of Polle er evt. aan toe is om eerder te komen.
ben benieuwd
kamer 790 of 791 zelfde afdeling als neo, maar dan rechtdoor vanuit de lift.quote:Op maandag 26 september 2011 15:08 schreef Kaarr het volgende:
[..]
Spannend Kd. Op welke afdeling ben je dan te vinden? Wij zijn nu regelmatig op afdeling neonatologie.
Hij heeft vanmorgen nog gespuugd. Daarna alleen kokhalsbewegingen. Straks een gesprek met de kinderarts.quote:
Woah jemigquote:Op maandag 26 september 2011 15:26 schreef Kleurdoos het volgende:
ik moet morgenochtend trouwens..en inne, mijn standpunt blijft t zelfde als ik of polle ziek worden oid dan mogen ze me inleiden.
ik moet wel bekennen dat ik er al wel wat ziek van ben nu hoor..ik ben al uitgeput als ik mn armen omhoog moet doen ;') net was ik aan t nahijgen van een beker drinken.
sick
Das kut.. dat heb ik al sinds m'n longembolie en vraag me dan ook wel eens af hoe dat straks met bevallen gaatquote:Op maandag 26 september 2011 15:26 schreef Kleurdoos het volgende:
ik moet morgenochtend trouwens..en inne, mijn standpunt blijft t zelfde als ik of polle ziek worden oid dan mogen ze me inleiden.
ik moet wel bekennen dat ik er al wel wat ziek van ben nu hoor..ik ben al uitgeput als ik mn armen omhoog moet doen ;') net was ik aan t nahijgen van een beker drinken.
sick
Geen idee of dat indalingsweeen zijn, want ik heb er de laatste week regelmatig "last" van, maar mn buik zit nog net zo hoog als een week geledenquote:Op maandag 26 september 2011 18:26 schreef bitterend het volgende:
Sorry niet bijgelegen, ook niet thuis geweest vandaag..doe ik morgen wel!
Was benieuwd of jullie indalingsweeën hebben gehad?? ik heb menstruatie pijn en steken in mijn onderrug / zij en dacht dat het dat kan zijn? voelt heel anders dan blaasontsteking
ik heb ook verder geen idee hoor! Maar aangezien je nog even moet, leek het mij wat aan de vroege kant. Misschien voor de zekerheid ook even aangeven bij je vk? Of toch even testen voor blaasontsteking? Kan bij ons altijd heel makkelijk.quote:Op maandag 26 september 2011 19:31 schreef bitterend het volgende:
Susie, bedoel je indalingsweeen? ik heb ergens gelezen dat het zou kunnen met 31 weken...geen idee eigenlijk![]()
Ik zit ook te denken..ze schopt flink sinds gisteren...misschien ben ik daar wat gevoelig voor!
Nou en het liefst nog zonder hangbuikquote:Op maandag 26 september 2011 21:14 schreef Susie het volgende:
Ik heb nu al geen zin om te gaan slapen, gewoon omdat ik weet dat ik tig keer wakker ga worden met pijnNu op de bank al niet weten hoe te zitten of liggen.... Heb een beetje hetzelfde als TJ: ik wil mijn lichaam weer terug en van mijn part met een hangbuik, als ik maar geen pijn meer heb in mijn heupen, bil en doos...
/einde klaag en ego post, sorry.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |