Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!! -Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: rond de 1250 Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Mallet, hiker regio Doetinchem Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Op maandag 19 september 2011 19:22 schreef roflkartoffel het volgende: Blugh, morgen weer geen werk. Toch wel balen, tot nu toe kreeg ik altijd werk als ik beschikbaar stond, dan is dit wel ff wennen
You better get used to it..
Ik heb morgen ook geen werk, maar vind ik niet erg.
Op maandag 19 september 2011 20:22 schreef Jorian29 het volgende: OP is outdated. Vandaag een tweet van Easyway dat ze vandaag de 1500e chauffeur hebben binnengehaald.
en er zit een foutje in de link bij verse viezze vis.
Volgens mij is dit wel de versie de de Hopperrr heeft aangepast, want ik zie Keuzer ex-hikert staan..
Op maandag 19 september 2011 20:22 schreef Jorian29 het volgende: OP is outdated. Vandaag een tweet van Easyway dat ze vandaag de 1500e chauffeur hebben binnengehaald.
en er zit een foutje in de link bij verse viezze vis.
Hebben jullie ook dat artikel gelezen? Zie de chauffeursportal voor de link. Ik vind het wel jammer dat gewoon onze afdeling helemaal niet wordt genoemd terwijl daar volgens mij meer personeelsleden zitten dan bij de overige diensten (en wellicht ook wel meer omzet, dat weet ik niet).
Nou de dag begon goed met een nieuwe witte bmw520. Naar de 2e rit was het vervolgens 2 uur reizen, daar aangekomen bleek de auto niet aanwezig te zijn. Ik moest maar wachten tot ze me terug zouden bellen. Uiteindelijk 2 uur zitten wachten en toen belde ze dat ik naar huis kon .
Op maandag 19 september 2011 20:56 schreef enpe het volgende: Nou de dag begon goed met een nieuwe witte bmw520. Naar de 2e rit was het vervolgens 2 uur reizen, daar aangekomen bleek de auto niet aanwezig te zijn. Ik moest maar wachten tot ze me terug zouden bellen. Uiteindelijk 2 uur zitten wachten en toen belde ze dat ik naar huis kon .
520, Netjes! Bruut fijne wagens Laatste keer dat ik gewerkt heb is alweer 3 weken geleden. Kreeg mijn rooster pas laat, dus inplannen kon op een paar reserveplaatsen na niet meer -__- Oktober gaan we weer volle mep aan de bak.
Op maandag 19 september 2011 20:57 schreef Hojdhopper het volgende: Buuuh, sorry, OP-prutswerk haha! Sorry jongens! Heb hem aangepast, Irritatie, kan jij het nog wat aan de OP doen of is de edit knop al weg?
Heb het foutje met de link bij Viezze al goed gezet, weet niet of dat alle aanpassingen waren?
Hallo Ik ben ook weer thuis. ik mag schrijven van 04.15 to 22.45. Vond het eigenlijk wel prima en heb tijdens de wachttijd toch nog mooi een opdracht voor de studie er doorheen gejaagd:) Wel slapen nu.
Hebben jullie ook dat artikel gelezen? Zie de chauffeursportal voor de link. Ik vind het wel jammer dat gewoon onze afdeling helemaal niet wordt genoemd terwijl daar volgens mij meer personeelsleden zitten dan bij de overige diensten (en wellicht ook wel meer omzet, dat weet ik niet).
Mwoh, ik denk dat zij het niet zo'n probleem vinden dat het niet in de media komt dat een groot deel van het businessmodel van het bedrijf de studenten OV als basis heeft, dat is bij privechauffeur toch minder...
Verklaring Omtrent Gedrag. Is er niet gezegd dat je die moet opsturen? Ik werkte trouwens al wel voordat ik die binnen had. Ik moest een hele tijd wachten voordat het gemeentehuis plek had voor een afspraak, maar ik kon wel gewoon werken.
Op dinsdag 20 september 2011 09:03 schreef Irritatie100 het volgende: Verklaring Omtrent Gedrag. Is er niet gezegd dat je die moet opsturen? Ik werkte trouwens al wel voordat ik die binnen had. Ik moest een hele tijd wachten voordat het gemeentehuis plek had voor een afspraak, maar ik kon wel gewoon werken.
Nee? Ik werk bij Autoreset he. Heb trouwens gebeld; het is nu rustig in Noord-Holland ( ) dus konden ze niks voor me betekenen. Vrijdag heb ik als het goed is wel ritten.
Oh en ze zouden mij als eerste bellen als ik in aanmerking zou komen..
Als je doorgaat voor PC, krijg je dan ook nog wel eens hiker-ritten? PC lijkt me ook wel leuk namelijk, maar lege uato's brengen ook wel. Ik weet wel dat als het écht druk is, dat de PC's dan aangesproken worden, maar is het doordeweeks ook wel eens zo?
Want anders is misschien wel minder werk, denk ik? Of is er juist meer werk als PC?
Op dinsdag 20 september 2011 11:09 schreef roflkartoffel het volgende: Als je doorgaat voor PC, krijg je dan ook nog wel eens hiker-ritten? PC lijkt me ook wel leuk namelijk, maar lege uato's brengen ook wel. Ik weet wel dat als het écht druk is, dat de PC's dan aangesproken worden, maar is het doordeweeks ook wel eens zo?
Want anders is misschien wel minder werk, denk ik? Of is er juist meer werk als PC?
Volgens mij wel eens.. Maar voornamelijk wanneer er onvoldoende hikers beschikbaar zijn. Lijkt me ook niet meer dat logisch. Als hiker kan je namelijk maar op één afdeling ingezet worden, dus als privéchauffeurs dan net zo makkelijk ingezet worden voor hikerritten dan voor privechauffeur dan klopt er iets niet helemaal. Dan moet je maar hiker worden.
Op dinsdag 20 september 2011 13:01 schreef -tape- het volgende: Aangekomen in Den Helder blijkt dat daar geen auto staat, AR gebeld; nieuwe rit gekregen. Op naar Enkhuizen om vanaf daar naar Zaandam te gaan...
Volgens mij wel eens.. Maar voornamelijk wanneer er onvoldoende hikers beschikbaar zijn. Lijkt me ook niet meer dat logisch. Als hiker kan je namelijk maar op één afdeling ingezet worden, dus als privéchauffeurs dan net zo makkelijk ingezet worden voor hikerritten dan voor privechauffeur dan klopt er iets niet helemaal. Dan moet je maar hiker worden.
Klopt, ik krijg nog wel eens een hikerritje maar echt vaak komt het niet voor.
Inderdaad Beetje jammer dat het op zo'n knullige manier moet. Busje net afgeleverd in Zaandam en zit alweer in de trein terug naar Alkmaar. Dit is echt een relaxte baan Moet alleen wel even een navigatie fixen.
Ik heb een Blackberry 9700 Ik wacht tot de Iphone5 uitkomt, dan ben ik voorzien van een goedwerkende navigatie. Probleem is natuurlijk; (wanneer) komt hij uit? Tot dan dacht ik wel klaar te zijn voor 5 tientjes voor een navigatiesysteem, alleen blijken die dingen veel te duur te zijn. Ik red het wel met mijn BB om de informatie te vinden voor mijn reis (ging vandaag perfect) alleen heeft deze geen (spraakgestuurde) navigatie.
Ik heb ook een Blackberry 9700. Toen ik dat abbo afsloot, kreeg ik er gratis KPN Op Navigatie bij, zolang mijn abbo loopt. Dikke prima. Heeft spraakgestuurde functie, en gewoon alle kaarten er in. Berekent ook looproute's, zoekt dichtstbijzijnde bushalte 's en benzinepompen voor je op.
Op dinsdag 20 september 2011 19:10 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb ook een Blackberry 9700. Toen ik dat abbo afsloot, kreeg ik er gratis KPN Op Navigatie bij, zolang mijn abbo loopt. Dikke prima. Heeft spraakgestuurde functie, en gewoon alle kaarten er in. Berekent ook looproute's, zoekt dichtstbijzijnde bushalte 's en benzinepompen voor je op.
Oh, en mensen die wachten op de iPhone 5
Oke bedankt. De 1e week is gratis dus ga hem proberen, mocht het bevallen is het alsnog maar 4 euro per maand.
Ik heb een BB 9800, maar had daar altijd vrij weinig aan met werk, alleen het pingen vond k leuk op een BB, dus heb er een iPhone 4 bijgenomen, is echt handig met werk.
Ikzelf gebruik printjes van Google Maps want ik heb een Nokia 6233 zonder internet en in 80% van m'n ritjes rij ik er zo heen want Almere/Meerkerk/Breda/Isolatorweg
Ikzelf gebruik printjes van Google Maps want ik heb een Nokia 6233 zonder internet en in 80% van m'n ritjes rij ik er zo heen want Almere/Meerkerk/Breda/Isolatorweg
Ik heb die van mij inderdaad ook van MP gehaald. Voor 60 euro geloof ik. Ik gebruik hem iedere rit. Navigatie op mijn telefoon vind ik niet handig. Ik moet echt een groter scherm hebben dan die van de BB en iemand die tegen me brult waar ik naartoe moet.
Op dinsdag 20 september 2011 22:55 schreef Irritatie100 het volgende: Werd vanmiddag om 17.00 nog gesmst of ik een Rotterdam - Hengelo wilde doen (per direct). Kwam net uit school, maar moest al naar Feyenoord - AGOVV
Ik had 1 minuut daarna nog gebeld, maar een andere telefoniste was al met een andere hiker in gesprek en die had de rit gekregen. Had ik onverwacht toch nog een aantal uurtjes mee kunnen pakken, maarja.
Waarom zou je met navigatie rijden? Ik heb altijd hikerritjes zonder gedaan. Je zit vaak toch al op een industrieterrein, dus het is een kwestie van 'industrieterrein af-snelweg op-snelweg af-industrieterrein op' en je bent op plek van bestemming. Zonder navigatie krijg je zo in ieder geval een beetje gevoel voor richting en leer je de wegen kennen. Ik vind met navigatie rijden lang niet altijd even prettig.
Mijn richtingsgevoel is echt om te janken.. Maar dat maakt ook geen fuck uit want ik gebruik dus de navigatie. Ik herken plekken natuurlijk wel, maar als je mij vraagt om naar plaats x te rijden kan ik echt niet de wegen opdreunen die ik moet hebben.. In het donker vind ik dat nog lastiger. Als ik echt de weg kwijt ben hou ik altijd Utrecht aan ! Vanaf daar weet ik altijd wel hoe ik thuis moet komen .
Op woensdag 21 september 2011 12:26 schreef Irritatie100 het volgende: Ik ben al vaak genoeg in plaatsen geweest waarvan ik nog nooit gehoord heb, dan is enige vorm van routebeschrijving wel handig
Ik ook. Maar dan kijk ik van tevoren hoe ik er kom en dan red ik het wel zonder. Maargoed, dat is ook wel weer per persoon anders. Als door luiheid geen zin had om route voor te bereiden pakte ik wel altijd navi erbij.
Ik ook. Maar dan kijk ik van tevoren hoe ik er kom en dan red ik het wel zonder. Maargoed, dat is ook wel weer per persoon anders. Als door luiheid geen zin had om route voor te bereiden pakte ik wel altijd navi erbij.
Ik maak als ik het niet weet een print van google maps, op de snelweg lukt het me wel inderdaad, maar als ik daar vanaf ben moet ik toch echt even kijken hoor
Vrijdag mijn eerste rit als hiker bij Easyway. Ben wel benieuwd naar het schade opnemen. Ben stiekem bang dat ik iets over het hoofd zie, komt dat in de praktijk vaak voor?
Op woensdag 21 september 2011 12:53 schreef zlakto het volgende: Vrijdag mijn eerste rit als hiker bij Easyway. Ben wel benieuwd naar het schade opnemen. Ben stiekem bang dat ik iets over het hoofd zie, komt dat in de praktijk vaak voor?
Bij mij weinig voorgekomen, anders gewoon ter plekke even Easy Way bellen en overleggen. Meestal moet je het daarna op het formulier zetten en even iets van "geconstateerd bij afleveren" erbij zetten. Zorg er daarnaast goed voor dat je je voor zover mogelijk indekt. Als de auto in een garage staat echt DONKER aankruisen en als de auto nat of vies is idem. Soms zet ik als een auto heel erg vies is: Auto erg vies, lastig controleren. Bij opmerkingen.. Verder gewoon de tijd nemen, it's hardly rocket science..
Bij mij weinig voorgekomen, anders gewoon ter plekke even Easy Way bellen en overleggen. Meestal moet je het daarna op het formulier zetten en even iets van "geconstateerd bij afleveren" erbij zetten. Zorg er daarnaast goed voor dat je je voor zover mogelijk indekt. Als de auto in een garage staat echt DONKER aankruisen en als de auto nat of vies is idem. Soms zet ik als een auto heel erg vies is: Auto erg vies, lastig controleren. Bij opmerkingen.. Verder gewoon de tijd nemen, it's hardly rocket science..
Haha thnc, moet wel goedkomen inderdaad. Als iedereen het kan, kan ik het ook.
Hehe, het nadeel van het hebben van een chauffeur:
quote:
"Ik dacht eerst dat de kastjes naar beneden kwamen. Toen keek ik naar buiten en zag ik Ruud Lubbers weer achteruit rijden en uitstappen", zegt Römelingh.
We zien hem hier wel eens meer inparkeren. Je kunt duidelijk zien dat hij jarenlang een chauffeur heeft gehad, want hij doet dat altijd zó onhandig."
Morgen eerste werkdag! Eerst in een Volkswagen Polo van Noordwijk naar Amersfoort en dan in een Jeep Patriot van Amersfoort naar Almere. Klinkt wel prima.
Bij mij weinig voorgekomen, anders gewoon ter plekke even Easy Way bellen en overleggen. Meestal moet je het daarna op het formulier zetten en even iets van "geconstateerd bij afleveren" erbij zetten. Zorg er daarnaast goed voor dat je je voor zover mogelijk indekt. Als de auto in een garage staat echt DONKER aankruisen en als de auto nat of vies is idem. Soms zet ik als een auto heel erg vies is: Auto erg vies, lastig controleren. Bij opmerkingen.. Verder gewoon de tijd nemen, it's hardly rocket science..
Ik had gisteren nog bijna een probleem. Had niet heel veel tijd genomen voor de schadecontrole, had een vrij grote plek over het hoofd gezien, gelukkig had ik wel een ander plekje in de buurt erop staan. Gelukkig accepteerde de man die hem innam het, zei nog dat ik geluk had met dat kruisje dat er toch stond.
Maar over het algemeen gewoon gezond verstand gebruiken, huurauto's zijn veel belangrijker om goed te controleren dan ex-leaseauto's met 150.000 kilometer op de teller.
Ik had gisteren nog bijna een probleem. Had niet heel veel tijd genomen voor de schadecontrole, had een vrij grote plek over het hoofd gezien, gelukkig had ik wel een ander plekje in de buurt erop staan. Gelukkig accepteerde de man die hem innam het, zei nog dat ik geluk had met dat kruisje dat er toch stond.
Maar over het algemeen gewoon gezond verstand gebruiken, huurauto's zijn veel belangrijker om goed te controleren dan ex-leaseauto's met 150.000 kilometer op de teller.
Vooral bij het bedrijf waar je na schadecontrole met EW moet bellen moet je heel grondig controleren. Ik heb daar vorig jaar een keer een deuk aan de onderkant van de dorpel (die je alleen opmerkte als je onder de dorpel voelde) niet gezien. Daar heb ik best wat gezeik over gehad, maar uiteindelijk hoefde ik niet voor de kosten op te draaien.
Verder heb ik nooit gezeik gehad met schaderegistratie.
Vooral bij het bedrijf waar je na schadecontrole met EW moet bellen moet je heel grondig controleren. Ik heb daar vorig jaar een keer een deuk aan de onderkant van de dorpel (die je alleen opmerkte als je onder de dorpel voelde) niet gezien. Daar heb ik best wat gezeik over gehad, maar uiteindelijk hoefde ik niet voor de kosten op te draaien.
Verder heb ik nooit gezeik gehad met schaderegistratie.
Ik vind dat altijd erg flauw. We zijn toch geen schade experts en worden verwacht er even langs te lopen voor de staat van de auto. Gezeik over een klein plekje op een onduidelijke plaats vind ik erg kinderachtig, vooral als duidelijk is dat jij hem niet hebt veroorzaakt.
Vooral bij het bedrijf waar je na schadecontrole met EW moet bellen moet je heel grondig controleren. Ik heb daar vorig jaar een keer een deuk aan de onderkant van de dorpel (die je alleen opmerkte als je onder de dorpel voelde) niet gezien. Daar heb ik best wat gezeik over gehad, maar uiteindelijk hoefde ik niet voor de kosten op te draaien.
Verder heb ik nooit gezeik gehad met schaderegistratie.
Ik weet welke maatschappij je bedoelt inderdaad. Bellen doe ik onderhand niet meer, maar wel echt een uitgebreide inname idd..
Ik heb een keer zelf schade veroorzaakt ( ). Ook een keer na een rit voor een bedrijf waar niks genoteerd hoefde te worden dat ik terug gebeld werd omdat er een kras ontdekt was waar niemand wat van wist Ik zei dat ik ook niet wist waar dat vandaan zou moeten komen en nooit meer wat van gehoord. Eerste ritje dat ik deed keek ik echt heel nauwkeurig, stonden echt 20.000 kruisjes op m'n formulier Keer daarna dat ik bij die garage kwam zeiden ze dat ik niet zo enthousiast hoefde te doen
Ik heb alleen schade veroorzaakt aan een huurauto in Spanje, door een hoge stoeprand voorbumber stukje geschaafd. Gelukkig zaten er al meer krassen en deuken op en had ik een volledige verzekering.
Kan iemand mij zeggen hoe lang het tegenwoordig voortaan duurt voordat je bericht krijgt van Easyway of Autoreset? Ik wil mezelf gaan aanmelden maar ik twijfel aan de snelheid van reactie of ik mezelf ga aanmelden voor deze bedrijven.
Op woensdag 21 september 2011 18:04 schreef JMagus het volgende: Kan iemand mij zeggen hoe lang het tegenwoordig voortaan duurt voordat je bericht krijgt van Easyway of Autoreset? Ik wil mezelf gaan aanmelden maar ik twijfel aan de snelheid van reactie of ik mezelf ga aanmelden voor deze bedrijven.
Mvg.
Waarom probeer je het niet gewoon? Kan nooit kwaad.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2011 18:06:21 ]
Zo dan! Lekker kilometers maken, Wieuwerd - Brunssum is goed te doen in een A4 Formulieren is gewoon even wennen, zeker met bedrijven die niet het vaste formulier hebben.
Wat is trouwens de langste dagen die jullie hebben gehad qua kilometers??
Qua kilometers kan ik zo niet echt bedenken. Ik heb vooral veel OV-dieptepunten. Even naar Born, Drachten, Wieuwert of Abbenbroek en terug vanuit Groningen, Born, Den Helder en Hulst..
Qua uren is 14uur het langste dat ik gedraaid heb per dag.
omdat ik soort van werd door verwezen naar dit topic heb ik een vraag voor de easy way hikers
Hoe zit het kwa werkdagen/tijden? Ik ben namelijk druk bezet met veelal volle schooldagen en wil dus voornamelijk op vroege dagen werken en in de vakanties. Kan ik dit bij een sollicitatie aangeven?
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
Ik zit even te kijken naar de info over m'n 2e rit. Hier staat niks bij over transportformulieren, en het bedrijf waar de auto naartoe moet heeft geen eigen. Neem ik dan gewoon een standaard EW-exemplaar?
Op woensdag 21 september 2011 21:53 schreef Spablauw214 het volgende: Ik zit even te kijken naar de info over m'n 2e rit. Hier staat niks bij over transportformulieren, en het bedrijf waar de auto naartoe moet heeft geen eigen. Neem ik dan gewoon een standaard EW-exemplaar?
Waarom probeer je het niet gewoon? Kan nooit kwaad.
Ik heb er uiteindelijk wel op gereageerd, hoe lang duurde het voor dat jullie een reactie kregen? Of weten jullie hoe lang reactie krijgen duurt tegenwoordig?
Ik heb er uiteindelijk wel op gereageerd, hoe lang duurde het voor dat jullie een reactie kregen? Of weten jullie hoe lang reactie krijgen duurt tegenwoordig?
LEES DE OP!
"In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans."
Ik ben zelf geen studentchauffeur, maar ik ben wel enigszins aan het oriënteren om te kijken of ik eventueel wel als hiker o.i.d. aan de slag kan zodra ik aan de X maanden in het bezit van een rijbewijs-eis voldoe.
Nu loop ik bij vrijwel elk bedrijf tegen de eis dat je minimaal HBO moet studeren om te mogen solliciteren. Dat kan ik best begrijpen wanneer de student solliciteert voor de functie student chauffeur waarbij personen vervoerd moeten worden, maar ik snap de eis eigenlijk niet zo zeer bij een functie als hiker, waarbij alleen de auto van A naar B vervoerd moet worden.
Daarom mijn vraag aan jullie: weten jullie waarom deze eis is ingesteld? Ik kan begrijpen dat jullie als medewerkers het uiteraard niet 100% weten, maar ik krijg geen antwoord van de bedrijven, dus daarom probeer ik het hier.
Tijdens mijn sollicitatie is gezegd dat dit het geval is omdat ze voorheen - toen MBO nog wel welkom was - er veel meer klachten waren over representativiteit, rijgedrag etc. en dat dit veel minder is geworden nadat de HBO / WO eis is ingesteld.
Wat je ervan vindt laat ik aan jezelf over, maar dat is wat ik heb gehoord.
HBO'ers zijn over het algemeen wat serieuzer dan MBO'ers. Plus het is niet alleen het transporten van A naar B, je kunt ook tegen problemen aan lopen waar je snel een oplossing voor moet verzinnen. Daar moet je slim voor zijn.
Eerste werkdag zat er bijna op. Gloednieuwe polo naar Amersfoort gereden en van daar naar Almere met een halfjaar oude full option Jeep Patriot. Omdat ik nu eigenlijk klaar zou zijn toch maar even gebeld of er nog een ritje is en nu mag ik naar Zwolle.
"In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans."
Die OP had ik gelezen, ik vroeg alleen naar hoe lang het bij bepaalde mensen duurde. Maar toch bedankt voor je quote
Op donderdag 22 september 2011 12:45 schreef Mallet het volgende: Tijdens mijn sollicitatie is gezegd dat dit het geval is omdat ze voorheen - toen MBO nog wel welkom was - er veel meer klachten waren over representativiteit, rijgedrag etc. en dat dit veel minder is geworden nadat de HBO / WO eis is ingesteld.
Wat je ervan vindt laat ik aan jezelf over, maar dat is wat ik heb gehoord.
Ik had al het vermoeden dat het een dergelijke beredenering zou zijn, aangezien ik zelf ook van mening men dat het gros van de mensen die ik tegenkom op mijn MBO-school over het algemeen ronduit asociaal gedrag vertonen en de meest belachelijke dingen uitspoken wanneer zij achter het stuur van een auto kruipen.
Toch vind ik het erg oneerlijk ten opzichte van de groep MBO'ers die zichzelf wél representatief kunnen gedragen, zowel tegenover bedrijven als op de weg. Zijn er - voor zover jullie weten - uitzonderingen, die eventueel een langere proefperiode of een zwaardere in-test hebben?
quote:
Op donderdag 22 september 2011 12:45 schreef joppie_saus het volgende: HBO'ers zijn over het algemeen wat serieuzer dan MBO'ers. Plus het is niet alleen het transporten van A naar B, je kunt ook tegen problemen aan lopen waar je snel een oplossing voor moet verzinnen. Daar moet je slim voor zijn.
HBO'ers zijn inderdaad serieuzer, maar ook dat gaat niet op in alle gevallen. Net zoals er op het MBO ook genoeg serieuze MBO'ers zijn.
Daarnaast vind ik jouw punt wat betreft slimheid een beetje kort door de bocht hier neergezet. Wat ik hier eigenlijk uit opmaak is dat HBO'ers slim zijn, en MBO'ers dom. Terwijl dat zeer zeker niet zo is. Natuurlijk zal er wel een verschil zijn in niveau, maar dat is zeker niet zo groot als dat de bedrijven en scholen dat schetsen. Tenminste, dat vind ik.
Anyways, bedankt voor het antwoorden van mijn vragen
Ik moet morgen gewoon naar school. Voor 20 minuten. Van 11.30 tot 11.50 Waarschijnlijk te laat om daarna iets te krijgen, maar ik bel morgen wel even denk ik.
Ik had al het vermoeden dat het een dergelijke beredenering zou zijn, aangezien ik zelf ook van mening men dat het gros van de mensen die ik tegenkom op mijn MBO-school over het algemeen ronduit asociaal gedrag vertonen en de meest belachelijke dingen uitspoken wanneer zij achter het stuur van een auto kruipen.
Toch vind ik het erg oneerlijk ten opzichte van de groep MBO'ers die zichzelf wél representatief kunnen gedragen, zowel tegenover bedrijven als op de weg. Zijn er - voor zover jullie weten - uitzonderingen, die eventueel een langere proefperiode of een zwaardere in-test hebben?
[..]
HBO'ers zijn inderdaad serieuzer, maar ook dat gaat niet op in alle gevallen. Net zoals er op het MBO ook genoeg serieuze MBO'ers zijn.
Daarnaast vind ik jouw punt wat betreft slimheid een beetje kort door de bocht hier neergezet. Wat ik hier eigenlijk uit opmaak is dat HBO'ers slim zijn, en MBO'ers dom. Terwijl dat zeer zeker niet zo is. Natuurlijk zal er wel een verschil zijn in niveau, maar dat is zeker niet zo groot als dat de bedrijven en scholen dat schetsen. Tenminste, dat vind ik.
Anyways, bedankt voor het antwoorden van mijn vragen
Representatieve MBO'ers zullen er zijn, genoeg zelfs. Het punt is dat Easyway wat garandeerd aan bedrijven die gebruik maken van de diensten, namelijk: transporteurs van minimaal HBO niveau en dus representatief (aldus de redenatie). Het is hetzelfde als vaak gevraagd wordt met de rijbewijsperiode: je moet minimaal 6 maanden je rijbewijs hebben om te werken voor Easyway. Er zullen zat studenten zijn die na 2 maanden beter kunnen rijden dan anderen na 11 maanden, het punt is dat Easyway garandeert dat de studenten rijervaring hebben. Dan begin je niet zoveel met individuele gevallen, hoe frusterend dat ook is/kan zijn
Even een vraag voor mensen bij AR. Ik heb hier een brutosalaris indicatie voor me. Groeit je loon van 19-21 helemaal niet in tegenstelling tot easyway?
Op donderdag 22 september 2011 16:12 schreef JMagus het volgende: Even een vraag voor mensen bij AR. Ik heb hier een brutosalaris indicatie voor me. Groeit je loon van 19-21 helemaal niet in tegenstelling tot easyway?
Ik zal het als ik thuis ben even voor je uitzoeken. Volgens mij wel namelijk!
Op donderdag 22 september 2011 16:12 schreef JMagus het volgende: Even een vraag voor mensen bij AR. Ik heb hier een brutosalaris indicatie voor me. Groeit je loon van 19-21 helemaal niet in tegenstelling tot easyway?
Heb het even nagezocht, en je hebt gelijk inderdaad!
Valt wel mee toch? Ik ben dit semester alleen op maandag beschikbaar, en tot nu toe heb ik alle maandagen werk gehad. Ik heb wel de indruk dat het op vrijdag meestal rustiger is.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2011 18:01:35 ]
Ik kreeg CE ervoor, en toen maar even uitgelegd dat ik dit niet echt tof vond. Ze zei dat het aan werk niet ontbrak, maar dat de planning waarschijnlijk niet echt op let ofzo. Ze ging proberen mij volgende week sowieso in te plannen op de vrijdag.
Maandag heb ik één stompzinnig HC, dus ik denk dat ik die maar ga skippen om te werken. Dinsdag heb ik slipcursus, niet via EW overigens.
ik heb morgen om half 2 die rijtest bij easyway. Nou moet ik een drietal routes voorbereiden, mijn vraag is nu, hoe zien ze dit voorbereiden? In hoeverre moet je de route kennen?
Hoor graag van een van de meer ervaren prive-chauffeurs.
Voor zover ik weet ga je een van die routes rijden en krijg je van tevoren (dus waarschijnlijk nu al) te horen welke dat is, check je uitnodiging voor sollicitatie nog even. Waarschijnlijk staat het daar in. Je rijdt de route alleen of met nog een andere sollicitant en het is de bedoeling dat je de route rijdt zonder hulpmiddelen en uit je hoofd. Als je met zijn tweeën bent rijdt ieder de helft van de route.
Ik kreeg net een e-mail dat er veel werk is voor volgende week, nu heb ik helaas veel colleges (wellicht skipbaar) en kan ik geen enkele hele dag. Heb daarom maar iedere avond beschikbaar gezet, we zien wel wat we krijgen.
Vanavond iig een kort ritje met een 530D. Geen straf in ieder geval
Morgen een enkeltje Capelle a/d Ijssel - Amsterdam, ze zouden bellen als er nog wat was. Is toch alweer mijn 3e dag werk op rij, dus mij hoor je niet klagen.
Op donderdag 22 september 2011 18:06 schreef joppie_saus het volgende: Ik kreeg CE ervoor, en toen maar even uitgelegd dat ik dit niet echt tof vond. Ze zei dat het aan werk niet ontbrak, maar dat de planning waarschijnlijk niet echt op let ofzo. Ze ging proberen mij volgende week sowieso in te plannen op de vrijdag.
Maandag heb ik één stompzinnig HC, dus ik denk dat ik die maar ga skippen om te werken. Dinsdag heb ik slipcursus, niet via EW overigens.
hmm, da's wel nice om te weten. Ik zit in jouw regio, maar heb de afgelopen twee weken ook geen werk gekregen, terwijl ik ook maar 1 dag in de week beschikbaar ben. Als het aan werk niet ontbreekt mogen ze mij ook wel wat gunnen!
Nou vandaag toch weer wat meegemaakt... Eerst Wieuwerd - Brunssum, tot zover ging het goed. Maar omdat ik m'n telefoon als navigatie gebruikte, was de batterij in Brunssum leeg. Nou wou het toeval dat in de tweede auto de 12volt plug niet werkte. Ik heb dus van Brunssum naar Almere en daarna in het OV terug naar Leeuwarden zonder telefoon gezeten. Ik was nog gezegend dat er in die tweede auto een navi zat, anders was ik dus mooi de sjaak geweest. Halverwege de 2e rit benzine op. Uiteraard had ik de code van de essocard nog niet, die ik dus ook niet kon opvragen. Zonder overleg dus maar 4 liter getankt... Hopelijk krijg ik het nog terug. Al bij al wel 10 uur gedraaid, mooi dagje!
Op donderdag 22 september 2011 19:58 schreef Spablauw214 het volgende: Nou vandaag toch weer wat meegemaakt... Eerst Wieuwerd - Brunssum, tot zover ging het goed. Maar omdat ik m'n telefoon als navigatie gebruikte, was de batterij in Brunssum leeg. Nou wou het toeval dat in de tweede auto de 12volt plug niet werkte. Ik heb dus van Brunssum naar Almere en daarna in het OV terug naar Leeuwarden zonder telefoon gezeten. Ik was nog gezegend dat er in die tweede auto een navi zat, anders was ik dus mooi de sjaak geweest. Halverwege de 2e rit benzine op. Uiteraard had ik de code van de essocard nog niet, die ik dus ook niet kon opvragen. Zonder overleg dus maar 4 liter getankt... Hopelijk krijg ik het nog terug. Al bij al wel 10 uur gedraaid, mooi dagje!
Wijze les voor de volgende keer.. Of een autolader kopen (moet natuurlijk de 12v aansluiting het wel doen). Misschien handig om het toch nog even door te bellen morgen. Volgens mij zetten ze het namelijk in het systeem (soms).
Ik zie een aantal ritten in mijn omgeving.. Ik ga morgen een dagje naar Walibi. Volgende week waarschijnlijk een paar dagen meepakken, iig maandag.
Ohhhh, ik hoop dat het kenteken voor morgen klopt!
Als auto staat er een Ford S-max, maar als ik het kenteken kijk is het een BMW M5. Uit ervaring weet ik dat de auto vaker klopt dan het kenteken, maar ik houd hoop!
Doe mij maar een M5, Krimpen - Oldenzaal is ook lekker aantal kilometers
Als auto staat er een Ford S-max, maar als ik het kenteken kijk is het een BMW M5. Uit ervaring weet ik dat de auto vaker klopt dan het kenteken, maar ik houd hoop!
Doe mij maar een M5, Krimpen - Oldenzaal is ook lekker aantal kilometers
Foutjes bij het kenteken zijn in ieder geval sneller gemaakt! Heb nog nooit van een lease M5 gehoord Zou wel mooi zijn.
Ik ben daar een keer mee via Duitsland gereden. Prima auto dan hoor Wel een beetje aan de grote kant, maar zolang je niet strak hoeft te parkeren maakt dat weinig uit
Haha ik had ook een keer zo'n kenteken fout, in mijn rit info stond een seat ibiza, kenteken was een S-klasse Maar het was jammer genoeg de Ibiza... Wel een keer gehad dat ik een spoedje kreeg, waar in mijn rit info stond dat ik een Citroen c1 moest rijden. Kwam daar samen met een andere hiker aan toen, zijn kenteken was idd van een c1, maar ik kreeg een Chrysler 300C mee
Foutjes bij het kenteken zijn in ieder geval sneller gemaakt! Heb nog nooit van een lease M5 gehoord Zou wel mooi zijn.
Moet je niet te snel zeggen, ik heb dus in Almere bij vestigingswerk een S65 AMG door de wasstraat mogen rijden. Sta je als hiker raar te kijken als je die mag transporteren. Volgens een werknemer daar least die persoon iedere maand voor 2x modaal en doet de auto dan na een jaar weer de deur uit.
Ik zie trouwens in mijn administratie dat ik vanavond mijn 100e rit heb gedaan (incl. vestigingswerkritjes) Heb een 530D GT mogen rijden, rijdt absoluut fantastich. Maar toch heb ik in het hogere segment liever Audi dan BMW. Mercedes kan ik niet over oordelen, nog nooit in gereden (behalve de Vito )
Zit alweer thuis ... Het was inderdaad de S-max, maar hij was er nog niet.. Dit was niet doorgegeven door de betreffende maatschappij dus ik stond voor niets bij de dealer.. Toch 1 heel uur gewerkt vandaag! Weekend
Lekker dan! In ieder geval weer 2 biertjes verdiend. Ik ben vanmorgen om half 10 al gebeld voor maandag. Kort avondritje, niet veel bijzonder verwacht ik. Toch wel weer een beetje uurtjes sprokkelen bij gebrek aan hele dagen werken.
Oke.. vreemd. Ben net gebeld door AR of ik zondag van 9 tot 2 kan werken. Oke, geen probleem; dus ik verwachtte een rit tussen die tijden, maar wat schetst mijn verbazing: er staat helemaal niks over in de ritinfo. Geen auto o.i.d.. Is dit dan gewoon werk op locatie? Het is in Amsterdam trouwens.
Heb een vraag. Gister dus m'n eerste dag gehad maar ik ben vergeten of ik die transportformulieren nou mee moet sturen met de ritbonnen of gelijk in moet sturen. Alle klanten hebben uiteraard een kopie gekregen.
Op vrijdag 23 september 2011 11:54 schreef -tape- het volgende: Oke.. vreemd. Ben net gebeld door AR of ik zondag van 9 tot 2 kan werken. Oke, geen probleem; dus ik verwachtte een rit tussen die tijden, maar wat schetst mijn verbazing: er staat helemaal niks over in de ritinfo. Geen auto o.i.d.. Is dit dan gewoon werk op locatie? Het is in Amsterdam trouwens.
Ja, dat is dan werk op locatie. Ik werd net ook gebeld. Chill, dacht ik, lekker nog even uren maken vanmiddag Vroegen ze of ik morgen op Schiphol kon werken. Ik heb daar al een paar keer auto's afgeleverd en zag dat er daar echt hard werd gewerkt Dus maar afgeslagen. Als er voor vandaag nog iets vrijkomt word ik als eerste gebeld
Ja, dat is dan werk op locatie. Ik werd net ook gebeld. Chill, dacht ik, lekker nog even uren maken vanmiddag Vroegen ze of ik morgen op Schiphol kon werken. Ik heb daar al een paar keer auto's afgeleverd en zag dat er daar echt hard werd gewerkt Dus maar afgeslagen. Als er voor vandaag nog iets vrijkomt word ik als eerste gebeld
Heb jij wel eens locatiewerk gedaan? Waar bestaat zo iets uit, parkeren e.d.? Ik kan er op zn vroegst 9:03 zijn, 9:01 als ik ga rennen, ivm zondagsregeling. Zal ik dit aan Autoreset laten weten, of gewoon 1 minuut te laat komen en het melden dat dit de snelste optie was?
Op vrijdag 23 september 2011 11:56 schreef RTS91 het volgende: Er is echt helemaal niks te doen bij de gele in Almere. Parkeerde er net als tweede mijn auto. Wel een of andere introductiedag van de Opel Ampera.
Is dat die met joppie's chick? Want die noem ik eerder blauw
Maar goed, ik hoop op werk maandag, Het schijnt druk te worden volgens dat mailtje, dus ik wacht af!
Heb jij wel eens locatiewerk gedaan? Waar bestaat zo iets uit, parkeren e.d.? Ik kan er op zn vroegst 9:03 zijn, 9:01 als ik ga rennen, ivm zondagsregeling. Zal ik dit aan Autoreset laten weten, of gewoon 1 minuut te laat komen en het melden dat dit de snelste optie was?
Kan je niet om half 9 aankomen?
Trouwens wel veel vestigingswerk dan bij AR, ook in het weekend zo te horen. Geloof dat dat bij EW stukken minder is.
Is dat die met joppie's chick? Want die noem ik eerder blauw
Maar goed, ik hoop op werk maandag, Het schijnt druk te worden volgens dat mailtje, dus ik wacht af!
[..]
Kan je niet om half 9 aankomen?
Trouwens wel veel vestigingswerk dan bij AR, ook in het weekend zo te horen. Geloof dat dat bij EW stukken minder is.
Nee, de eerste trein vanaf Alkmaar-Noord vertrekt pas om 7:35
Wat ik wel kan doen is met de fiets naar Centraal station en dan vanaf daar een trein eerder pakken.. Ach doe ik dat wel, heb een hekel aan te laat komen
Dit betekent trouwens ipv 2minuten lopen, 20-25minuten fietsen.
Heb jij wel eens locatiewerk gedaan? Waar bestaat zo iets uit, parkeren e.d.? Ik kan er op zn vroegst 9:03 zijn, 9:01 als ik ga rennen, ivm zondagsregeling. Zal ik dit aan Autoreset laten weten, of gewoon 1 minuut te laat komen en het melden dat dit de snelste optie was?
Ja, vaak genoeg. Het verschilt heel erg per bedrijf wat je moet doen. Bij de één is het meer koffie drinken, een auto ophalen en weer koffie drinken en bij de ander is het aan de lopende band poetsen. Stuur me even een DM met de naam van het bedrijf, ik ben namelijk ook weleens in Amsterdam geweest Over het algemeen is het aftanken - door de wasstraat - stofzuigen. Die minuut te laat maakt echt niks uit, waar ik tot nu toe ben geweest begonnen ze allemaal eerst met een half uur koffie drinken
Twee ritten voor maandag. Assen - Born in een V50, en daarna Maasbracht - Almere in een 207 SW. Zit nu in de trein terug vanaf Amsterdam. Toch weer uurtje of 7 vandaag.
Toen ik die auto afleverde zei hij: 'zo, nu ga ik eerst eens even een testritje maken.' Dus ik heel subtiel vragen of hij ook langs het station ging, zegt hij: 'ik niet maar mijn collega doet de hele ochtend al niks dus die brengt je wel weg.' Nice.
Moet je niet te snel zeggen, ik heb dus in Almere bij vestigingswerk een S65 AMG door de wasstraat mogen rijden. Sta je als hiker raar te kijken als je die mag transporteren. Volgens een werknemer daar least die persoon iedere maand voor 2x modaal en doet de auto dan na een jaar weer de deur uit.
Ik zie trouwens in mijn administratie dat ik vanavond mijn 100e rit heb gedaan (incl. vestigingswerkritjes) Heb een 530D GT mogen rijden, rijdt absoluut fantastich. Maar toch heb ik in het hogere segment liever Audi dan BMW. Mercedes kan ik niet over oordelen, nog nooit in gereden (behalve de Vito )
Ik moest er laatst een Jaguar XF doorheen halen. Kwam ook zon vrachtwagen chauffeurtje met een Porsche Panamera!
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Als je belt kun je jezelf toch gewoon opgeven voor een rit? Desnoods ga je naar de andere kant van het land om een rit te doen. Bij Autoreset kan ik gewoon aangeven dat het niet uitmaakt vanaf waar ik start, ik reis toch gratis. Dat uurloon wat ik krijg is toch te verwaarlozen.
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Als je belt kun je jezelf toch gewoon opgeven voor een rit? Desnoods ga je naar de andere kant van het land om een rit te doen. Bij Autoreset kan ik gewoon aangeven dat het niet uitmaakt vanaf waar ik start, ik reis toch gratis. Dat uurloon wat ik krijg is toch te verwaarlozen.
Jij bedoelt dat je serieus een x aantal uur onbetaald gaat reizen naar je startadres?
Edit: en volgens mij heb je pas sinds kort je eerste ritje gereden nadat je 2 weken in dienst was en niet was gebeld.. Wacht maar af.. Ook jij gaat binnen de kortste keren een aantal dagen thuiszitten. Neem aan dat AR het werd ook evenredig probeert te verdelen en dan maakt het geen zak uit of jij wel of niet voor spek en bonen naar de andere kant van het land wil gaan.
[ Bericht 18% gewijzigd door Mallet op 24-09-2011 14:53:08 ]
Jij bedoelt dat je serieus een x aantal uur onbetaald gaat reizen naar je startadres?
Edit: en volgens mij heb je pas sinds kort je eerste ritje gereden nadat je 2 weken in dienst was en niet was gebeld.. Wacht maar af.. Ook jij gaat binnen de kortste keren een aantal dagen thuiszitten. Neem aan dat AR het werd ook evenredig probeert te verdelen en dan maakt het geen zak uit of jij wel of niet voor spek en bonen naar de andere kant van het land wil gaan.
Nee, ik bedoelde dat het te verwaarlozen was voor Autoreset. Als er iemand nodig is in (laten we zeggen) Rotterdam, waar ze nog niemand voor hebben gevonden; is het mogelijk voor mij om vanaf daar te beginnen vanuit Alkmaar. Ik krijg dan alsnog wel betaald van deur tot deur, zolang AR maar iemand heeft voor dat ritje.
Nee, ik bedoelde dat het te verwaarlozen was voor Autoreset. Als er iemand nodig is in (laten we zeggen) Rotterdam, waar ze nog niemand voor hebben gevonden; is het mogelijk voor mij om vanaf daar te beginnen vanuit Alkmaar. Ik krijg dan alsnog wel betaald van deur tot deur, zolang AR maar iemand heeft voor dat ritje.
Zo werkt Easy Way ook als het niet anders kan, maar het is zeker niet zo dat die extra tijd te verwaardelozen is qua kosten, want hoe meer uur jij maakt des te minder verdienen ze per rit.. en jij weet niet hoeveel AR vraagt per rit per klant.
In geval van drukte maakt het ze echt niet meer uit wie waar woont. Tijdje terug was het belachelijk druk en had ik eigenlijk als laatste rit naar Alkmaar gehad, maar toen kwam er nog weer een spoedrit bij waardoor ik terug naar Groningen kon. Eerst dacht ik: kut daar gaat mijn Audi A4, maar toen kreeg ik een hagelnieuwe Peugeot 508 SW met 3km op de teller ervoor terug
Zo werkt Easy Way ook als het niet anders kan, maar het is zeker niet zo dat die extra tijd te verwaardelozen is qua kosten, want hoe meer uur jij maakt des te minder verdienen ze per rit.. en jij weet niet hoeveel AR vraagt per rit per klant.
Klopt, maar (letterlijke woorden van een planner;) hoe sneller je de ritjes afhandelt, hoe groter je goodwill wordt. Tuurlijk als het rustig is zullen ze het niet doen, maar bij Autoreset is dat volgens mij niet het geval waardoor je altijd wel ritjes aan kan vragen. En natuurlijk wat joppie_saus ( ) hierboven zegt, als het druk is, kunnen ze alle personeel wel gebruiken
Op zaterdag 24 september 2011 15:11 schreef joppie_saus het volgende: In geval van drukte maakt het ze echt niet meer uit wie waar woont. Tijdje terug was het belachelijk druk en had ik eigenlijk als laatste rit naar Alkmaar gehad, maar toen kwam er nog weer een spoedrit bij waardoor ik terug naar Groningen kon. Eerst dacht ik: kut daar gaat mijn Audi A4, maar toen kreeg ik een hagelnieuwe Peugeot 508 SW met 3km op de teller ervoor terug
Ik heb onlangs ook een 508 SW gereden, fijne auto!
Klopt, ik had het duurste model ook nog eens. Met lederen stoelen, sterke motor, navi, alles erop en eraan. Moest afleverne bij privé-adres. Was die vrouw er helemaal niet tevreden mee omdat ze hem te klein vond
Op zaterdag 24 september 2011 20:22 schreef joppie_saus het volgende: Klopt, ik had het duurste model ook nog eens. Met lederen stoelen, sterke motor, navi, alles erop en eraan. Moest afleverne bij privé-adres. Was die vrouw er helemaal niet tevreden mee omdat ze hem te klein vond
Ach dat is nog minder erg dan ik laatst had.
Echt zo'n populair figuurtje, vroeg hij of er nog meer kleuren stonden in Groningen. Want op een of andere manier wist hij dat er meer kleuren van hetzelfde type auto hadden moeten staan en hij had liever geen zilvergrijze.
Weet ik veel wat er allemaal stond, en daarbij heb ik geen keuze wat ik meeneem Wat boeit een kleur ook voor een huurauto.
Laatste tijd heb ik een aantal keer een Peugeot 5008 gehad, rijdt ook heerlijk.
Hahaha ja leuk dat soort dingen. Moest een keer een witte Opel Insignia afleveren bij een mevrouw. Kom ik daar aan, had ze geen idee van wat voor een auto ze kreeg. Toen ze hem zag schreeuwde ze bijna: 'En ik had nog wel zooo gezegd GEEN witte auto, en GEEN Opel.'
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Lees al tig topics mee, worden altijd veel auto's bij onze locaties en medewerkers afgeleverd en opgehaald . Ben oa verantwoordelijk voor ons wagenpark. (hebben zo'n 1000 wagens)
Vind het leuk te lezen en soms dingen te herkennen.
Lees al tig topics mee, worden altijd veel auto's bij onze locaties en medewerkers afgeleverd en opgehaald . Ben oa verantwoordelijk voor ons wagenpark. (hebben zo'n 1000 wagens)
Vind het leuk te lezen en soms dingen te herkennen.
Aangezien ik er niet werk post ik niet mee.
Oke! Ik dacht die komt gewoon even langsfietsen en probeert de boel te sussen .
Werken jullie zowel met Easy Way als AutoReset (of de leasemaatschappijen waarmee jullie werken)? En ben je tevreden over de dienstverlening of wat zou er anders moeten? Of is dat ongepast om hier te vragen..
Rustig baantje hier hoor.. Beetje auto's wassen/aftanken. Allemaal redelijke nieuwe auto's die zo goed als nieuw zijn. Relaxte gozer waar ik mee moet werken. Meisje achter de balie ziet er ook wel goed uit .
Ook wist hij mij te vertellen dat AR 150procent toeslag uitbetaald op zondagen en 125 op zaterdag. :d
Op zondag 25 september 2011 13:13 schreef -tape- het volgende: Uitbetaald Nouja ik had er geen rekening mee gehouden.. En buiten dat, ik heb 3 uur reistijd die ook nog x1,5 gaan
Maar waarom op zondag denk ik dan..
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op zondag 25 september 2011 15:40 schreef -tape- het volgende: Iemand van AR die mij bij deze kan helpen; ik ben locatie-werk gedaan alleen kan nergens mijn uren invullen? Ik heb reiskosten en reis-uren gemaakt
Gezien het beperkte AR'ers hier, denk ik dat je morgen even moet bellen naar AR.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Gezien het beperkte AR'ers hier, denk ik dat je morgen even moet bellen naar AR.
Ja dat ga ik sowieso doen. Misschien dat Neerlands_trots aanwezig was om mij van informatie te voorzien, waardoor ik het vandaag nog op kon lossen. Ben namelijk wel benieuwd of ik mijn reistijden ook vergoed krijg met locatie-werk, aangezien het vaste tijden zijn met locatie-werk en misschien dat daardoor ik geen urenlijst in moet vullen.
Ja dat ga ik sowieso doen. Misschien dat Neerlands_trots aanwezig was om mij van informatie te voorzien, waardoor ik het vandaag nog op kon lossen. Ben namelijk wel benieuwd of ik mijn reistijden ook vergoed krijg met locatie-werk, aangezien het vaste tijden zijn met locatie-werk en misschien dat daardoor ik geen urenlijst in moet vullen.
Joo daar ben ik weer. Het bedrijf waar je vandaag voor hebt gewerkt voert zelf jouw uren in voor AR. Zodra zij dit gedaan hebben krijg je een bevestiging in je mail en kun je dan je reistijden toevoegen
Joo daar ben ik weer. Het bedrijf waar je vandaag voor hebt gewerkt voert zelf jouw uren in voor AR. Zodra zij dit gedaan hebben krijg je een bevestiging in je mail en kun je dan je reistijden toevoegen
Ik had zelf ook dat probleem toen ik voor dat bedrijf werkte.. Maar wel chill dagje gehad dus?
Ja ideaal, echt relaxt om daar te werken ik zou het volgende week zo weer doen. Het werk bestond uit het wassen (in hun eigen wasstraatje, binnen in de garage) en het daarna stofzuigen/poetsen van de binnenkant. Dit was allemaal erg oppervlakkig, de auto moest er gewoon zo uitzien alsof je hem zelf mee zou willen nemen, dus geen kruimeltjes of stukjes plastic/eten o.i.d.. Daarna moest je ze parkeren op klasse-volgorde, de auto's waren al geklasseerd dat was dus niet echt lastig. Ook het aftanken ging perfect, aangezien ze ook hun eigen benzinepomp hadden in de garage.
Je leert goed parkeren omdat je met heel veel verschillende auto's in kleine ruimte de auto's heel dicht op elkaar moest parkeren (leve de sensoren ). Daarnaast waren beide (tijdelijke) collega's echt heel relaxt. Doordeweeks bestaat het werk daar uit auto's van en naar Schiphol rijden, dat zou ik ook zeker niet afslaan als ik daarvoor gebeld werd.
Alle auto's hadden <40k gereden dus allemaal erg nieuw, sommige zelfs <5k. Zo leer je allemaal verschillende soorten auto's rijden en kan je je ook nog eens goed oriënteren op auto's voor eigen gebruik Zo is mij de nieuwe Opel Insignia echt heel goed bevallen, terwijl ik er nooit bij zou komen om een Opel aan te schaffen.
Op zaterdag 24 september 2011 20:22 schreef joppie_saus het volgende: Klopt, ik had het duurste model ook nog eens. Met lederen stoelen, sterke motor, navi, alles erop en eraan. Moest afleverne bij privé-adres. Was die vrouw er helemaal niet tevreden mee omdat ze hem te klein vond
Ja zo'n eentje reed ik ook. Panoramisch dak, verhitte stoelen alles. Lol te klein? Neem dan een 5008 ofzo.
Toevallig een Houten - Arnhem? Zo ja, dan heb je dat aan mij te danken
Ik kreeg vanmorgen nog een spoedje Spijkenisse - Houten in een Ford Galaxy. Ik naar Spijkenisse, was die auto nergens te bekennen en niemand die er wat van wist. Na veel heen en weer gebel bleek dat de CP een nieuwe auto bij de dealer had besteld en dat hij de Ford Galaxy als voorloper had gekregen. Die zou hij 'in de loop van maandag' dus om komen ruilen voor zijn eigen auto. Alleen was hij er nog niet. Ik moest van EW een half uurtje blijven wachten in die dealer of die man nog zou komen. In dat half uurtje werd ik ook nog gebeld voor een extra rit, Houten - Arnhem dus. Ik gezegd dat ik nog niet wist of ik uberhaupt in Houten zou komen dus ze hielden hem voor me vast tot ik meer wist. Na dat half uur weer naar EW gebeld dat de auto er nog steeds niet was. EW naar Houten gebeld, duurde een half uur voordat ze mij weer terugbelden. Uiteindelijke resultaat was dus dat ik weer onverrichter zaken naar huis kon en ook Houten-Arnhem niet hoefde te rijden omdat ik niet naar Houten zou gaan. Al met al 2 uur in het OV gezeten en anderhalf uur in die dealer gezeten.
Toevallig een Houten - Arnhem? Zo ja, dan heb je dat aan mij te danken
Ik kreeg vanmorgen nog een spoedje Spijkenisse - Houten in een Ford Galaxy. Ik naar Spijkenisse, was die auto nergens te bekennen en niemand die er wat van wist. Na veel heen en weer gebel bleek dat de CP een nieuwe auto bij de dealer had besteld en dat hij de Ford Galaxy als voorloper had gekregen. Die zou hij 'in de loop van maandag' dus om komen ruilen voor zijn eigen auto. Alleen was hij er nog niet. Ik moest van EW een half uurtje blijven wachten in die dealer of die man nog zou komen. In dat half uurtje werd ik ook nog gebeld voor een extra rit, Houten - Arnhem dus. Ik gezegd dat ik nog niet wist of ik uberhaupt in Houten zou komen dus ze hielden hem voor me vast tot ik meer wist. Na dat half uur weer naar EW gebeld dat de auto er nog steeds niet was. EW naar Houten gebeld, duurde een half uur voordat ze mij weer terugbelden. Uiteindelijke resultaat was dus dat ik weer onverrichter zaken naar huis kon en ook Houten-Arnhem niet hoefde te rijden omdat ik niet naar Houten zou gaan. Al met al 2 uur in het OV gezeten en anderhalf uur in die dealer gezeten.
Nu net een sollitatiegesprek geregeld. Er is dus wel degelijk vraag in Groningen.
Easyway neem ik aan? Vind het wel raar dat ze dan zeggen dat ze eerst naar de wachtlijst kijken. Want ik ga geen nieuwe sollicitatie opsturen als ik volgens hen nog op de wachtlijst sta, maar als ze ondertussen wel nieuwe sollicitanten direct uitnodigen vind ik dat een beetje krom. Neem dan geen wachtlijst en zeg gewoon dat je niemand nodig hebt.
Tja je weet het niet he.. Sowieso is het niet direct uitnodigen, want hij zegt dat hij een paar weken geleden heeft gesolliciteerd. Daarnaast kan ook de leeftijd een rol spelen, hoe jonger hoe beter he.
Morgen een Hyundai i40 (gloednieuw) van Sassenheim naar Almere, een BMW 116i van Almere naar Meerkerk (kan iemand mij PM'en wat precies de feestlocatie is?) en van Leerdam naar Leiden, jawel een jaar oude VW Golf Variant!
Op maandag 26 september 2011 16:11 schreef -tape- het volgende: Autoreset is nog niet begonnen aan de planning van morgen. Hoop eigenlijk op een dagvullend programma of op zijn minst en fijne auto
Hoe weet je dat ze nog niet zijn begonnen met plannen? Of ben gewoon nog niet gebeld? Ik heb het morgen en woensdag helaas te druk met de voorbereiding van een tentamen van donderdag, dus ik kan niet eerder werken dan vrijdag. Hoop dan wel dat ik vrijdag ritjes krijg..
Hoe weet je dat ze nog niet zijn begonnen met plannen? Of ben gewoon nog niet gebeld? Ik heb het morgen en woensdag helaas te druk met de voorbereiding van een tentamen van donderdag, dus ik kan niet eerder werken dan vrijdag. Hoop dan wel dat ik vrijdag ritjes krijg..
Ze zouden mij bellen zeiden ze, niet gebeld. Dus ik belde rond een uurtje of 4 en toen waren ze nog niet begonnen. Ben nu nog steeds niet gebeld.. ach anders bel ik morgenochtend wel, er is vast wel wat
Op maandag 26 september 2011 17:45 schreef RangeRover het volgende: Morgen een Hyundai i40 (gloednieuw) van Sassenheim naar Almere, een BMW 116i van Almere naar Meerkerk (kan iemand mij PM'en wat precies de feestlocatie is?) en van Leerdam naar Leiden, jawel een jaar oude VW Golf Variant!
Vandaag een prima dagje met een Jetta met 170pk en een C-180. Nog meer mensen die in Lelystad een C-klasse hebben opgehaald? Het bedrijf waar ik die van mij haalde had er 9 staan en mijn contactpersoon zei tot straks.. Dus er werden er vast nog meer opgehaald. Rijdt heerlijk. Pas een maandje of 4 oud.
Morgen korte dag. Verwacht om 11:00 al klaar te zijn. Ik bel t.z.t. nog wel even..
Help me even herinneren.. Ben jij een EWer of ARer? Bij EW moet je echt gewoon zelf gaan bellen.. Even over die drempel heen en gewoon doorgeven dat je graag wilt werken, dat helpt echt.
Dat was me een avondje zeg. Twee stremmingen op een treintraject van 40 minuten. Bij elkaar 15 minuten via het noodnummer met M gebeld, maar we zijn weer thuis en de klant is tevreden
Op dinsdag 27 september 2011 10:18 schreef warchaser44 het volgende: zou iemand mij ff het hiker telefoonnummer kunnen pm'en. M'n telefoon is gejat en ik kan opeens niet meer inloggen bij easyway.
PM...
Maar je kon hem toch ook op de EW site vinden??
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Net gebeld voor een ritje van Warmenhuizen naar Rozenburg (Amsterdam/Schiphol). Opel Corsa 2011, nog nooit in gereden dus ben benieuwd.
Heb trouwens OpWeg Navigatie van KPN gedownload (1e week gratischhh) en dat werkt echt perfect, duidelijk en precieze manier van navigeren. Bedankt voor de tip
Dat is niet slim idd. Als je voortaan geen spoedje wil moet je gewoon je beschikbaarheid aanpassen en anders dus de telefoon naast je kussen leggen. Ik ben al zovaak wakkergebeld voor spoedjes, ben de tel kwijt.
Ik ben weer onderweg naar huis.. Redelijk korte rit in zo'n valse 1.6 Astra Station met een vieze Wunderbaum erin.
Heb het gemerkt idd Ga dat voortaan ook maar doen. De afgelopen keren op een 'vrije' dag niet gebeld dus vandaar dat ik er van uit ging dat het vandaag ook niet gebeurde. Ach ja. Vrijdag mag ik de schade vast inhalen
Nou, ik werd vanochtend ook gebeld voor een spoedje. Had geen idee wat er gebeurde, dacht eerst dat het de wekker was maar toen hoorde ik opeens hallo hallo en zei ik maar wat terug
Op dinsdag 27 september 2011 12:59 schreef Panthera. het volgende: Nou, ik werd vanochtend ook gebeld voor een spoedje. Had geen idee wat er gebeurde, dacht eerst dat het de wekker was maar toen hoorde ik opeens hallo hallo en zei ik maar wat terug
Hahaha ja lekker is dat he.. Als je helemaal van de kaart bent.. Ik heb ook wel eens gezegd van.. Wacht ff ik moet ff wakker worden hehe.
Zo, vandaag mn eerste twee ritten gehad! Eerst van amsterdam naar rotterdam en toen van capelle ad ijssel naar almere. Eerst in een polo bluemotion met 16000 op de teller en daarna een Audi A3 met 190000km. Heel bizar om te merken dat die Audi nog rijdt als nieuw en veeeel beter dan die k*tpolo :p alles verliep probleemloos. Ov aansluitingen waren OK. Nu in de trein terug
Goed om te horen! Ook met de formulieren alles goed gegaan?
Ik mag morgen weer lekker bijna het klokje rond chauffeuren Ongeveer 240 km rijden in een 528i en lekker wat wachttijd tussendoor. Prima dagje Kreeg ook nog een mailtje over een leuk project vrijdagavond. Zou leuk zijn als ik daarvoor ingezet word.
trouwens: mensen die op FB om ritten vragen
[ Bericht 15% gewijzigd door BetweenTheRays op 27-09-2011 14:12:13 ]
Zo net de auto (Opel corsa 20k op teller) afgleverd, nu op schiphol de trein pakken. Ging voorspoedig Vond de auto niet echt lekker rijden eerlijk gezegd. Achja, ze hadden me hard nodig en ik had niet veel te doen. Wel raar, ik heb schade genoteerd alleen bedrijf X vond het niet nodig het AR-formulier in te nemen.. Nouja dat is dan maar hun eigen probleem. Auto had namelijk schade waar de huurder niks van wist.
OpWeg nu echt goed kunnen testen trouwens en het is echt ideaal.
Zo nu weer op weg naar huis. Net klaar met drie ritjes: Sassenheim - Almere in een nieuwe Hyundai i40, Almere - Meerkerk (snelweglocatie) in een BMW 118i en Leerdam - Leiden in een VW Golf 6 (1.2 TSI). Ook nog even gebeld of er nog een ritje was maar er was (nog) niks helaas.
Valt me nog mee dan. Ik had het een keer met een Vectra. Helemaal volgehangen met alle opties: leer, houtinleg, climate, navi, stoelverwarming etc. etc. Maar dan lepelen ze er een of andere grasmaaiermotor in en dat ding was niet vooruit te branden
Op dinsdag 27 september 2011 15:08 schreef RangeRover het volgende: Zo nu weer op weg naar huis. Net klaar met drie ritjes: Sassenheim - Almere in een nieuwe Hyundai i40, Almere - Meerkerk (snelweglocatie) in een BMW 118i en Leerdam - Leiden in een VW Golf 6 (1.2 TSI). Ook nog even gebeld of er nog een ritje was maar er was (nog) niks helaas.
Hoe laat was je in Meerkerk, vlak voor 12 Ik liep daar weg en toen heb ik hallo gezegd tegen iemand met een BMW 1.
Soms zijn hikers echt van die contactgestoorde mensen.. Kom ik er een tegen.. Kan er net hallo vanaf en vervolgens schieten ze er vandoor als een zilvervisje.. Kwam gisteren in Almere een hiker tegen die ik echt al een keer of 4 ben tegengekomen maar nog steeds snel hallo en er vandoor..
Ik stond te wachten op de 10.. Maar blijkbaar was hij te laat (of te vroeg) waardoor hij van het bord af sprong.. De volgende zou dus pas weer over 18 min. komen ofzo.. Die andere hiker zag dat waarschijnlijk want die kwam later aanlopen en liep meteen langs mij richting Walt Disneyplantsoen.. Ik er maar achteraan want toen zag ik het bord dus ook.. Lekker vriendelijk dat je iemand daar ff op wijst.. Not.
Die nieuwe digitale borden zijn leuk hoor daar, not. Ze hebben twee omgewisseld, waardoor ri. Hilversum en Amsterdam nu bij de verkeerde bushalte staan.
Op dinsdag 27 september 2011 15:25 schreef Mallet het volgende: Soms zijn hikers echt van die contactgestoorde mensen.. Kom ik er een tegen.. Kan er net hallo vanaf en vervolgens schieten ze er vandoor als een zilvervisje.. Kwam gisteren in Almere een hiker tegen die ik echt al een keer of 4 ben tegengekomen maar nog steeds snel hallo en er vandoor..
Ik stond te wachten op de 10.. Maar blijkbaar was hij te laat (of te vroeg) waardoor hij van het bord af sprong.. De volgende zou dus pas weer over 18 min. komen ofzo.. Die andere hiker zag dat waarschijnlijk want die kwam later aanlopen en liep meteen langs mij richting Walt Disneyplantsoen.. Ik er maar achteraan want toen zag ik het bord dus ook.. Lekker vriendelijk dat je iemand daar ff op wijst.. Not.
Haha ik maak het ook vaak mee, vind het altijd wel leuk om een beetje te praten. Ben hojdhopper ook een keer toevallig tegen gekomen in Adam:P
Haha ik maak het ook vaak mee, vind het altijd wel leuk om een beetje te praten. Ben hojdhopper ook een keer toevallig tegen gekomen in Adam:P
Oh ja ik ook wel hoor.. Maar het moet wel van twee kanten komen, ik ga geen moeite doen om een praatje te maken met mensen met een chagrijnige kop. Ik ben wel eens iemand van het forum spontaan tegengekomen, maar hij is niet meer actief.
Btw waar blijft die uitzinnige gekte van de maandwissel.. Ik hoop toch echt dat ik nog wel een telefoontje krijg. De maandwissel ligt dan wel in het weekend, maar ik had min of meer woe/do/vrij al rekening gehouden met sowieso werk. Dat lange wachten hou ik niet van.
Op dinsdag 27 september 2011 14:40 schreef -tape- het volgende: Zo net de auto (Opel corsa 20k op teller) afgleverd, nu op schiphol de trein pakken. Ging voorspoedig Vond de auto niet echt lekker rijden eerlijk gezegd. Achja, ze hadden me hard nodig en ik had niet veel te doen. Wel raar, ik heb schade genoteerd alleen bedrijf X vond het niet nodig het AR-formulier in te nemen.. Nouja dat is dan maar hun eigen probleem. Auto had namelijk schade waar de huurder niks van wist.
OpWeg nu echt goed kunnen testen trouwens en het is echt ideaal.
Dan heb je m zeker bij een verhuurbedrijf ingeleverd, die doen altijd eigen inname met schadecontrole (overigens doet bijna elk bedrijf dat). Die formulieren zijn bijna altijd alleen maar voor die handtekening die erop komt te staan
Dan heb je m zeker bij een verhuurbedrijf ingeleverd, die doen altijd eigen inname met schadecontrole (overigens doet bijna elk bedrijf dat). Die formulieren zijn bijna altijd alleen maar voor die handtekening die erop komt te staan
Ja klopt, een verhuurbedrijf. Toevallig dezelfde als waar ik zondag ook voor gewerkt heb, maar dan een andere vestiging. Ik zit trouwens wel echt te wachten totdat ik een keer een dikke-dikke auto mag rijden Misschien me toch maar opgeven voor PC..
Ja klopt, een verhuurbedrijf. Toevallig dezelfde als waar ik zondag ook voor gewerkt heb, maar dan een andere vestiging. Ik zit trouwens wel echt te wachten totdat ik een keer een dikke-dikke auto mag rijden Misschien me toch maar opgeven voor PC..
Dikke auto´s kan je lang voor wachten. BMW 5 of Audi A6 met vaak de instapmotor zijn wel het grootste wat je realistisch gezien krijgt.
Oh ja ik ook wel hoor.. Maar het moet wel van twee kanten komen, ik ga geen moeite doen om een praatje te maken met mensen met een chagrijnige kop. Ik ben wel eens iemand van het forum spontaan tegengekomen, maar hij is niet meer actief.
Btw waar blijft die uitzinnige gekte van de maandwissel.. Ik hoop toch echt dat ik nog wel een telefoontje krijg. De maandwissel ligt dan wel in het weekend, maar ik had min of meer woe/do/vrij al rekening gehouden met sowieso werk. Dat lange wachten hou ik niet van.
Ach, ik heb ook niet altijd zin in een praatje, ligt er helemaal aan of ik veel zeg
Hoe laat was je in Meerkerk, vlak voor 12 Ik liep daar weg en toen heb ik hallo gezegd tegen iemand met een BMW 1.
Kwart over 10. Was daar met een zilvergrijze maar stond voor het gebouw, wist niet dat ik 'm achter moest neerzetten. Heb ook gedag gezegd tegen iemand van EasyWay (herkende de map)!
Kwart over 10. Was daar met een zilvergrijze maar stond voor het gebouw, wist niet dat ik 'm achter moest neerzetten. Heb ook gedag gezegd tegen iemand van EasyWay (herkende de map)!
Dan was het waarschijnlijk iemand die hem weg ging zetten want ik was er kwart voor twaalf.
Dan was het waarschijnlijk iemand die hem weg ging zetten want ik was er kwart voor twaalf.
Herstel was het wel, las op de ritbon de afhaal tijd ipv de afleveringstijd, was er namelijk 10 voor 12 dus dat was ik. Had een donkergrijze broek, blauw overhemd aan en goude rayban aviator.
En als je zelf een A4 hebt is dat niet eens zo grote stap omhoog
Je papa zeker
quote:
Op dinsdag 27 september 2011 17:15 schreef dery1990 het volgende: Hebben jullie tips voor het sollicitatieproces bij EW? Moet helemaal uit Groningen komen en wil het niet verknallen
Slechts vijftien tips in alleen al dit topic. Beetje moeite doen mag ook wel. Zucht.
Shit! Vandaag al om 13u gebeld dat ze 2 ritten voor me hadden morgen, maar zat heel de dag in de bieb, waar ik amper bereik heb. Terwijl ik nog een paar keer even buiten ben geweest. Krijg ik net pas een voicemail daarvan, dus geen mogelijkheid meer op terugbellen. Klote T-Mobile!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aha. Tja ik vind het wel prettig dat ik zelf schadevrije jaren aan het opbouwen ben.. Of staat hij wel op jouw naam? Ik mocht mijn auto wel op de naam van mijn moeder zetten, maar ik vind het ook geen fijn idee dat wanneer ik een keer schade krijg dat haar premie vervolgens omhoog gaat.. Ik neem liever zelf die verantwoordelijkheid.
Aha. Tja ik vind het wel prettig dat ik zelf schadevrije jaren aan het opbouwen ben.. Of staat hij wel op jouw naam? Ik mocht mijn auto wel op de naam van mijn moeder zetten, maar ik vind het ook geen fijn idee dat wanneer ik een keer schade krijg dat haar premie vervolgens omhoog gaat.. Ik neem liever zelf die verantwoordelijkheid.
Ja dat is het enige wat een (groot) nadeel is natuurlijk, het niet opbouwen van schadevrije jaren. Nee hij staat op mijn vaders naam, ivm de kosten van de verzekering. Ook kunnen evt boetes (flitsboetes) mijn puntensysteem niet aantasten Ach ik zou het zelf nooit kunnen betalen zo'n auto. Ik ben al per week 60-70 euro aan benzine kwijt, nou doe ik er ook wel alles mee. Enige waar ik hem niet voor gebruik is school, Alkmaar-Diemen 3x per week wordt te duur.
Ach dat ik die jaren niet opbouw weegt niet echt op tegen het rijden in zo'n fantastische bak. Zal wel even een foto zoeken
Edit: Op deze foto erg vies, maar vanwege het ontbreken van een fatsoenlijke digitale camera heb ik nooit echt de moeite genomen fatsoenlijke foto's te maken..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit2: Over het veroorzaken van ongelukken, mocht de premie omhoog gaan dan zijn de extra kosten voor mij. Dus ik betaal dan maandelijks de verhoging van de premie.
[ Bericht 7% gewijzigd door -tape- op 27-09-2011 18:53:14 ]
Punten krijg je toch niet bij flitsboetes, kan alleen wanneer je gepakt wordt.
Verder zijn die schadevrije jaren wel jammer, plus ik vind het wel prima om zelf belasting, benzine, aanschaf te betalen. Zo wordt het echt van jezelf en ik leer daardoor wel omgaan met geld.
Verder zijn die schadevrije jaren wel jammer, plus ik vind het wel prima om zelf belasting, benzine, aanschaf te betalen. Zo wordt het echt van jezelf en ik leer daardoor wel omgaan met geld.
Ja ik heb dat ook hoor.. Ik bedoel het is mijn auto dus ik betaal ervoor.. Hoewel op sommige momenten, zoals vanochtend toen ik instapte en er achter kwam dat mijn buitenspiegel een klap heeft gehad, het wel minder is . Is het trouwens toch ook zo dat wanneer je bijvoorbeeld een behoorlijk ongeluk maakt ze een buurtonderzoek in kunnen stellen? En wanneer blijkt dat jij het meeste gebruik maakt van die auto terwijl hij niet op jouw naam staat ze niet uitkeren?
Ja ik heb dat ook hoor.. Ik bedoel het is mijn auto dus ik betaal ervoor.. Hoewel op sommige momenten, zoals vanochtend toen ik instapte en er achter kwam dat mijn buitenspiegel een klap heeft gehad, het wel minder is . Is het trouwens toch ook zo dat wanneer je bijvoorbeeld een behoorlijk ongeluk maakt ze een buurtonderzoek in kunnen stellen? En wanneer blijkt dat jij het meeste gebruik maakt van die auto terwijl hij niet op jouw naam staat ze niet uitkeren?
Heb wel eens zoiets gehoord ja, maar zou niet zo snel weten wanneer en waar dat was. Wie hier studeerde ook alweer recht?
Ja ik heb dat ook hoor.. Ik bedoel het is mijn auto dus ik betaal ervoor.. Hoewel op sommige momenten, zoals vanochtend toen ik instapte en er achter kwam dat mijn buitenspiegel een klap heeft gehad, het wel minder is . Is het trouwens toch ook zo dat wanneer je bijvoorbeeld een behoorlijk ongeluk maakt ze een buurtonderzoek in kunnen stellen? En wanneer blijkt dat jij het meeste gebruik maakt van die auto terwijl hij niet op jouw naam staat ze niet uitkeren?
Ik zal even de situatie schetsen; (we gaan nu wel erg off-topic). Mijn vader heeft een eigen bedrijf waar hij een auto voor nodig heeft. De Audi was eerst onze enige auto (privé+zakelijk), toen besloot mijn vader om een nieuwe (puur zakelijke) auto te kopen. Dit is een M3 geworden. Toen is de Audi overgeschreven van P+Z naar privé en de BMW zakelijk. Alleen gebruikt mijn vader privé eigenlijk nooit een auto, grote boodschappen e.d. worden met de BMW ( ) gedaan doordeweeks. In het weekend doet mijn vader eigenlijk weinig, en wat hij doet doet hij met de BMW. Hierdoor is de Audi naar mij gegaan aangezien mijn vader hem niet gebruikt en mijn moeder te beperkt is om auto te rijden
Vakanties worden gedaan met de Audi, alleen vliegen wij (vooral mijn ouders eigenlijk) altijd dus dat valt eigenlijk ook weg. Laatste keer dat er iemand anders als mij in de Audi gezet heeft was mijn vriendin. Mijn vader zat er voor het laatst 4/5 maanden geleden in toen ik net mijn rijbewijs had.
Over dat buurtonderzoek weet ik niks vanaf.. Ach grote ongelukken zitten ook in grote hoeken, zullen we maar zeggen.
Over dat buurtonderzoek weet ik niks vanaf.. Ach grote ongelukken zitten ook in grote hoeken, zullen we maar zeggen.
Zullen we het zo weer richting on-topic schoppen?
Ik heb het nog even opgezocht. Het is inderdaad zo dat mocht je een ongeluk maken waarbij zwaargewonden vallen en jij blijkt niet de rechtmatige bestuurder te zijn (hier kunnen ze bijvoorbeeld achter komen door een buurtonderzoek in te stellen), dan pleeg je in feite fraude en kan de verzekeraar besluiten om geen vergoeding uit te keren. In het geval van materiële schade is het misschien niet zo'n ramp, maar bijvoorbeeld bij lichamelijk letsel.. kan je natuurlijk met een enorme schuld opgezadeld worden. Daarnaast lees ik op meerdere pagina's dat het waarschijnlijk is dat je op een zwarte lijst komt te staan en het afsluiten van een autoverzekering erg lastig kan worden.
De vraag is in hoeverre het te bewijzen is dat jij degene bent die het meest in de auto rijdt.. Dus dan zal er uiteindelijk een rechter moeten beslissen (waarschijnlijk m.b.v. een buurtonderzoek).
En zo heel erg off-topic vind ik dit helemaal niet hoor.. Kan helemaal geen kwaad om het hier eens over te hebben in dit topic.. Het is niet nodig dat het altijd alleen maar "lief dagboek" verhalen zijn, aldus mijn bescheiden mening.
Op dinsdag 27 september 2011 22:26 schreef Chapelle het volgende: Kan iemand mij ook even het nummer van de hikerlijn dm'en? Mijn telefoon is naar de klote gegaan net...
Warchaser vroeg dat op de vorige pagina ook al. Staat toch op de EW site??
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Blijkt dat je reiskosten niet vergoed krijgt met locatiewerk, in dat geval ga ik dat niet meer doen hoor. Zondag 3,5/4 uur onderweg geweest om 5 uur te werken.
Op woensdag 28 september 2011 13:24 schreef -tape- het volgende: Blijkt dat je reiskosten niet vergoed krijgt met locatiewerk, in dat geval ga ik dat niet meer doen hoor. Zondag 3,5/4 uur onderweg geweest om 5 uur te werken.
Hoe kom je daar bij? Na het bevestigingsmailtje dat je van Autoreset hebt gekregen kun je gewoon weer online naar je urenlijsten gaan. Daar kun je de tijden wijzigen
Hoe kom je daar bij? Na het bevestigingsmailtje dat je van Autoreset hebt gekregen kun je gewoon weer online naar je urenlijsten gaan. Daar kun je de tijden wijzigen
Ik had de planning gebelt, ik ontvang wel een mailtje maar niet de mogelijkheid om het in te voeren. Mijn kosten moest ikmailen om die te declareren en mijn reisuren kreeg ik niet uitbhetaald zei de planner. Hoort dit wel zo dan? Dan bel ik ze straks wel opnieuw.. Lijkt me inderdaad ook niet dat je reiskosten niet betaald krijgt.. Hij zei dat je het in het handboek kon lezen.
Heb toevallig het handboek bij me, er staat niks over dat je ze niet vergoed krijgt.. Er staat dat 'de reikostenregeling anders kan zijn.' Er staat dus niet dat je de reistijden niet krijgt. :x
Net met de administratie gebeld, de reisuren worden inderdaad niet vergoed. Krijg wel mijn reiskosten uiteraard, maar het is dus gebruikelijk dat de reisuren niet worden berekend. Nou dit is ook de laatste keer dat ik locatiewerk buiten Alkmaar doe. Beetje kwart voor 7 mijn bed uit gegaan op zondagochtend om pas vanaf 9 uur betaald te krijgen. Ik was 4 uur thuis en betaald tot 2.
Mogen ze dan wel duidelijk aangeven bij het aanbieden van zo'n opdracht.
Op woensdag 28 september 2011 16:40 schreef -tape- het volgende: Net met de administratie gebeld, de reisuren worden inderdaad niet vergoed. Krijg wel mijn reiskosten uiteraard, maar het is dus gebruikelijk dat de reisuren niet worden berekend. Nou dit is ook de laatste keer dat ik locatiewerk buiten Alkmaar doe. Beetje kwart voor 7 mijn bed uit gegaan op zondagochtend om pas vanaf 9 uur betaald te krijgen. Ik was 4 uur thuis en betaald tot 2.
Mogen ze dan wel duidelijk aangeven bij het aanbieden van zo'n opdracht.
Hmm, weten we dat ook weer. Wel schraal eigenlijk..
Mja, maar dat weet je als je voor deze functie gaat.
Gister vergeten mn beschikbaarheid van vandaag te wijzigen, daardoor gebeld terwijl ik niet kon. Dan zeg je van, ja, ik kan wel na 11 uur, maar krijg je niks meer te horen. Zal wel aan de regio liggen dan.
Gister vergeten mn beschikbaarheid van vandaag te wijzigen, daardoor gebeld terwijl ik niet kon. Dan zeg je van, ja, ik kan wel na 11 uur, maar krijg je niks meer te horen. Zal wel aan de regio liggen dan.
Ik ben niet gebeld voor morgen, balen man. Vandaag ook al thuis gezeten. Misschien morgen nog een spoedje.. Het is tenslotte eind v/d maand dus de kans is wellicht wat groter. Anders vrijdag als laatste dag en dan ff 2 weken geen tijd meer.
Ja dwaas. WOBben en betalen laat je gewoon lekker parallel lopen. Dat heeft niks met elkaar te maken. Hoe eerder je die stukken in huis hebt, hoe beter. Daarnaast moet je nu ook al bezwaar aantekenen, anders zijn die zes weken bezwaartermijn voorbij. Je snapt het nog niet helemaal he?
Nee. Zodra je bekeuring (= beschikking) hebt ontvangen, heb je doorgaans zes weken de tijd om bezwaar in te dienen. Die gaan in op de dag van verzending van de beschikking, dus de dagtekening boven aan de brief die je krijgt met daaraan de acceptgiro, en dus niet het briefje achter de ruit.
Dan krijg je het stappenplan: Beschikking ontvangen? 1. Bezwaar in eerste instantie, zoals dat zo mooi heet, kenbaar maken. In je bezwaar aangeven dat je bezwaar maakt en aangeven dat je de gronden van je bezwaar later toezend (leg ik later uit), en daarom heet het dus ook bezwaar in eerste instantie. Bezwaar stuur je naar de instantie die jou de beschikking heeft toegezonden, AANGETEKEND VERSTUREN IVM TERMIJNEN!
2A. WOB-verzoek sturen naar de instantie die er over gaat, in jou geval Gemeente Rotterdam (of wat is het daar bij die badkuip van jullie) over de plaatsing van de borden. Vraag op welke procedure er aan ten grondslag heeft gelegen, of het besluit rechtmatig tot stand is gekomen en de inwerkingtreding van het besluit en daarmee wanneer het betaald parkeren zijn intrede heeft gedaan of zou moeten doen. Termijn waarbinnen het bestuursorgaan op jou WOB-verzoek moet reageren is vier weken. 2B. Reageert het bestuursorgaan niet binnen vier weken op jou verzoek, dan stel je een nieuwe brief op waarin je aangeeft de termijn met veertien dagen te verlengen (is wettelijk geregeld). Is er dan ook na die veertien dagen nog niet gereageerd, treedt de wet dwangsom in werking. Zij zijn dan verplicht jou dagelijks twintig euro te betalen per dag dat zij niet reageren, en dit bedrag loopt wekelijks op. AANGETEKEND VERSTUREN IVM TERMIJNEN!
3. Bezwaartermijn is zes weken. Daarom, als jij je aan de termijnen houdt en het orgaan waaraan je het WOB-verzoek richt zich ook aan de termijnen houdt, moet je direct je bezwaarschrift in eerste instantie verzenden en ook gelijk het WOB-verzoek. Dan houd je namelijk twee weken over om je gronden te motiveren op basis van de ontvangen stukken. Ook dit aanvullende bezwaarschrift stuur je aangetekend op.
4. Boete betalen uiterlijk één week voor het verstrijken van de bezwaartermijn.
In plaats van aangetekend versturen kan je ook faxen of het verzenden per gewone briefpost. De faxdatum wordt echter niet erkend als officiële verzenddatum waardoor je gezeik kunt krijgen, en briefpost is voor eigen risico. Beter is de stukken langs te brengen om kosten te besparen, aangezien alles toch in Rotterdam zit in jou geval. Maak dan wel een kopie van de eerste pagina van je stukken en vraag hier een ontvangststempel/handtekening op.
O ja, bovenstaand stappenplan geldt ook wanneer je een bekeuring hebt ontvangen voor bijvoorbeeld te hard rijden. In dat geval vraag je via de WOB bij de politie het ijkingsrapport van de flitsinstallatie op, de akte van beëdiging en aanstelling van de dienstdoende agent, de foto en meer van dat soort ongein. Met het ijkrapport kijk je of het flitsapparaat nog wel goedgekeurd was op moment van flitsen en controleer je of het nummer van de flitser overeenkomt met het nummer op je foto. Als dat namelijk niet zo is, is de boete in beginsel ongeldig. Indien de agent niet bevoegd was om te flitsen net zo. Bij de CVOM vraag je het zaakdossier op.
Je zult dan echter wel alles moeten versturen per aangetekende post, omdat je één WOB-verzoek richt aan het CVOM in Utrecht, en één aan het korps waaronder de gemeente valt waarin je de overtreding begaan bent. Dat kan in het geval van EasyWay dus in principe in heel Nederland zijn
Kan je uberhaupt wel WOBben bij bekeuringen die je voor EW krijgt dan? Wat ik hoor altijd dat je alleen een mailtje krijgt dat je een boete hebt en dat het ingehouden wordt van je salaris, maar je krijgt geen beschikking binnen ofzo.
Oh en irritatie, ik stuur je morgen wel even mijn WOB-verzoekje. Je moet namelijk ook even wetsartikelen noemen, staat wel slim.
En onderteken je brief niet met een regenboog, een lamp, koffie en een klok, dan wordt je niet serieus genomen hehe.
Nog één tip voor iedereen: schrijf je bezwaar e.d. altijd uit naam van de kentekenhouder en doe er een machtiging bij, anders is je bezwaar e.d. niet-ontvankelijk en wordt het niet in behandeling genomen.
Op woensdag 28 september 2011 22:28 schreef Irritatie100 het volgende: Kan je uberhaupt wel WOBben bij bekeuringen die je voor EW krijgt dan? Wat ik hoor altijd dat je alleen een mailtje krijgt dat je een boete hebt en dat het ingehouden wordt van je salaris, maar je krijgt geen beschikking binnen ofzo.
Zolang je niet meer dan 30 te hard rijdt binnen de bebouwde kom (=bibeko) of 40 te hard buiten bebouwde kom (=bubeko), blijft het een M (Wet Mulder) en is je werkgever/leasemij verplicht je de mogelijkheid te geven tot bezwaar. Bovendien, na het betalen van de boete kan je bezwaar indienen mits je maar binnen de termijnen blijft. Als je de termijn gehaald hebt, maakt het niks meer uit hoe lang je er nog over doet.
Enige probleem is het terugkrijgen van je geld als je wint. Dat kon nog wel eens lang duren als het via de leasemij en EW loopt
Bij een T (Transactievoorstel) gaat het lastiger. Dan moet je je sowieso verantwoorden bij de rechtbank. Maar dan praat je over meer dan 40 te hard op de snelweg en 30 te hard bibeko en ben je niet meer in dienst bij EW mag je aannemen.
Hoe het met een T zit weet ik niet helemaal 100% zeker, ik heb alleen nog maar ervaring met een M, helaas.
Op het forum van flitsservice.nl zitten een aantal mensen die de methodiek tot in de puntjes beheersen en anderen met hun boete's helpen.
Ben net gebeld voor morgen. Eerst van Groningen naar Almere, en dan van Almere naar Amersfoort. Derde rit zijn ze mee bezig, die krijg ik er nog bij. Auto's zijn een Ford S-Max en een BMW 318i.