abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102256587
Hallo allemaal!

Ik ben zelf geen studentchauffeur, maar ik ben wel enigszins aan het oriënteren om te kijken of ik eventueel wel als hiker o.i.d. aan de slag kan zodra ik aan de X maanden in het bezit van een rijbewijs-eis voldoe.

Nu loop ik bij vrijwel elk bedrijf tegen de eis dat je minimaal HBO moet studeren om te mogen solliciteren. Dat kan ik best begrijpen wanneer de student solliciteert voor de functie student chauffeur waarbij personen vervoerd moeten worden, maar ik snap de eis eigenlijk niet zo zeer bij een functie als hiker, waarbij alleen de auto van A naar B vervoerd moet worden.

Daarom mijn vraag aan jullie: weten jullie waarom deze eis is ingesteld? Ik kan begrijpen dat jullie als medewerkers het uiteraard niet 100% weten, maar ik krijg geen antwoord van de bedrijven, dus daarom probeer ik het hier. :)
pi_102256967
Tijdens mijn sollicitatie is gezegd dat dit het geval is omdat ze voorheen - toen MBO nog wel welkom was - er veel meer klachten waren over representativiteit, rijgedrag etc. en dat dit veel minder is geworden nadat de HBO / WO eis is ingesteld.

Wat je ervan vindt laat ik aan jezelf over, maar dat is wat ik heb gehoord.
pi_102256969
HBO'ers zijn over het algemeen wat serieuzer dan MBO'ers. Plus het is niet alleen het transporten van A naar B, je kunt ook tegen problemen aan lopen waar je snel een oplossing voor moet verzinnen. Daar moet je slim voor zijn.
#26 || Luciano da Silva
pi_102256970
Eerste werkdag zat er bijna op. Gloednieuwe polo naar Amersfoort gereden en van daar naar Almere met een halfjaar oude full option Jeep Patriot. Omdat ik nu eigenlijk klaar zou zijn toch maar even gebeld of er nog een ritje is en nu mag ik naar Zwolle.
pi_102257093
Nou EW, bel me maar voor morgen.
#26 || Luciano da Silva
pi_102258841
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:19 schreef Mallet het volgende:

[..]

LEES DE OP!

"In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans."
Die OP had ik gelezen, ik vroeg alleen naar hoe lang het bij bepaalde mensen duurde. Maar toch bedankt voor je quote ;)
pi_102259752
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:49 schreef joppie_saus het volgende:
Nou AR, bel me maar voor morgen.
pi_102261037
Morgen een Mini clubman rijden, kijken of dat leuk rijdt :)
pi_102261173
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:45 schreef Mallet het volgende:
Tijdens mijn sollicitatie is gezegd dat dit het geval is omdat ze voorheen - toen MBO nog wel welkom was - er veel meer klachten waren over representativiteit, rijgedrag etc. en dat dit veel minder is geworden nadat de HBO / WO eis is ingesteld.

Wat je ervan vindt laat ik aan jezelf over, maar dat is wat ik heb gehoord.
Ik had al het vermoeden dat het een dergelijke beredenering zou zijn, aangezien ik zelf ook van mening men dat het gros van de mensen die ik tegenkom op mijn MBO-school over het algemeen ronduit asociaal gedrag vertonen en de meest belachelijke dingen uitspoken wanneer zij achter het stuur van een auto kruipen.

Toch vind ik het erg oneerlijk ten opzichte van de groep MBO'ers die zichzelf wél representatief kunnen gedragen, zowel tegenover bedrijven als op de weg. Zijn er - voor zover jullie weten - uitzonderingen, die eventueel een langere proefperiode of een zwaardere in-test hebben?

quote:
6s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:45 schreef joppie_saus het volgende:
HBO'ers zijn over het algemeen wat serieuzer dan MBO'ers. Plus het is niet alleen het transporten van A naar B, je kunt ook tegen problemen aan lopen waar je snel een oplossing voor moet verzinnen. Daar moet je slim voor zijn.
HBO'ers zijn inderdaad serieuzer, maar ook dat gaat niet op in alle gevallen. Net zoals er op het MBO ook genoeg serieuze MBO'ers zijn.

Daarnaast vind ik jouw punt wat betreft slimheid een beetje kort door de bocht hier neergezet. Wat ik hier eigenlijk uit opmaak is dat HBO'ers slim zijn, en MBO'ers dom. Terwijl dat zeer zeker niet zo is. Natuurlijk zal er wel een verschil zijn in niveau, maar dat is zeker niet zo groot als dat de bedrijven en scholen dat schetsen. Tenminste, dat vind ik. :)

Anyways, bedankt voor het antwoorden van mijn vragen :)
pi_102261196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:58 schreef Chapelle het volgende:
Morgen een Mini clubman rijden, kijken of dat leuk rijdt :)
Mini rijdt erg lekker, zeker wanneer je de S of D hebt ^O^ . Die Clubman is trouwens echt een gave auto naar mijn mening dan ;).
pi_102261377
Alvast 1 ritje voor morgen, met een Polo naar Almere.
pi_102261671
Ik moet morgen gewoon naar school. Voor 20 minuten. Van 11.30 tot 11.50 :'(
Waarschijnlijk te laat om daarna iets te krijgen, maar ik bel morgen wel even denk ik.
pi_102261687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:03 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ik had al het vermoeden dat het een dergelijke beredenering zou zijn, aangezien ik zelf ook van mening men dat het gros van de mensen die ik tegenkom op mijn MBO-school over het algemeen ronduit asociaal gedrag vertonen en de meest belachelijke dingen uitspoken wanneer zij achter het stuur van een auto kruipen.

Toch vind ik het erg oneerlijk ten opzichte van de groep MBO'ers die zichzelf wél representatief kunnen gedragen, zowel tegenover bedrijven als op de weg. Zijn er - voor zover jullie weten - uitzonderingen, die eventueel een langere proefperiode of een zwaardere in-test hebben?

[..]

HBO'ers zijn inderdaad serieuzer, maar ook dat gaat niet op in alle gevallen. Net zoals er op het MBO ook genoeg serieuze MBO'ers zijn.

Daarnaast vind ik jouw punt wat betreft slimheid een beetje kort door de bocht hier neergezet. Wat ik hier eigenlijk uit opmaak is dat HBO'ers slim zijn, en MBO'ers dom. Terwijl dat zeer zeker niet zo is. Natuurlijk zal er wel een verschil zijn in niveau, maar dat is zeker niet zo groot als dat de bedrijven en scholen dat schetsen. Tenminste, dat vind ik. :)

Anyways, bedankt voor het antwoorden van mijn vragen :)
Representatieve MBO'ers zullen er zijn, genoeg zelfs. Het punt is dat Easyway wat garandeerd aan bedrijven die gebruik maken van de diensten, namelijk: transporteurs van minimaal HBO niveau en dus representatief (aldus de redenatie). Het is hetzelfde als vaak gevraagd wordt met de rijbewijsperiode: je moet minimaal 6 maanden je rijbewijs hebben om te werken voor Easyway. Er zullen zat studenten zijn die na 2 maanden beter kunnen rijden dan anderen na 11 maanden, het punt is dat Easyway garandeert dat de studenten rijervaring hebben. Dan begin je niet zoveel met individuele gevallen, hoe frusterend dat ook is/kan zijn ;)
pi_102261881
En nog een tweede ritje, met een Partner van Amsterdam naar Lichtevoorde.
pi_102262983
Vriend van me whatsapped me net:

Jo, rijtest ging goed, zit nu achter in de BMW.

Haha binnenkort een nieuwe collega erbij denk ik.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_102263099
Even een vraag voor mensen bij AR. Ik heb hier een brutosalaris indicatie voor me. Groeit je loon van 19-21 helemaal niet in tegenstelling tot easyway?
pi_102263512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:11 schreef RTS91 het volgende:
Alvast 1 ritje voor morgen, met een Polo naar Almere.
Een zilveren? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door -tape- op 22-09-2011 16:35:56 ]
pi_102263569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:25 schreef -tape- het volgende:

[..]

Een zilveren? :P
Nee niet zilver.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 22-09-2011 17:22:52 ]
pi_102263573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:12 schreef JMagus het volgende:
Even een vraag voor mensen bij AR. Ik heb hier een brutosalaris indicatie voor me. Groeit je loon van 19-21 helemaal niet in tegenstelling tot easyway?
Ik zal het als ik thuis ben even voor je uitzoeken. Volgens mij wel namelijk!
pi_102263609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:25 schreef -tape- het volgende:

[..]

Een zilveren?
Iets met klantnamen.. ;)
pi_102263621
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:27 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Nee niet zilver.
Ohh.. Ik had dinsdag een ritje in een Polo naar Almere, maar die ging niet door. (Hier kwam ik pas achter op het ophaaladres :'))

quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:28 schreef Neerlands_Trots het volgende:

[..]

Iets met klantnamen.. ;)
Oh :@ Excuus, als je het niet had gequote had ik het weggehaald :P
pi_102263764
Geregeld ;)
pi_102263865
Ik ga ander werk zoeken. Ik kan nog maar 1 dag per week en zelfs die ene dag plannen ze me niet in.
#26 || Luciano da Silva
pi_102264120
Net gebeld voor werk, er was een rit vanuit Amsterdam wou hij hem bevestigen; net ingenomen door iemand anders. :(

Toch niet iemand hier net gebeld he? >:)

Dan maar afwachten morgen, hij heeft mijn naam genoteerd dus ben wel de first-in-line.
pi_102264439
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:35 schreef joppie_saus het volgende:
Ik ga ander werk zoeken. Ik kan nog maar 1 dag per week en zelfs die ene dag plannen ze me niet in.
En mij wel. Ga eens lief doen. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')