Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 19-09-2011 22:17:51 ]
quote:
You better get used to it..
Ik heb morgen ook geen werk, maar vind ik niet erg.
OP is outdated. Vandaag een tweet van Easyway dat ze vandaag de 1500e chauffeur hebben binnengehaald.
en er zit een foutje in de link bij verse viezze vis.
quote:
Op maandag 19 september 2011 20:22 schreef Jorian29 het volgende:OP is outdated. Vandaag een tweet van Easyway dat ze vandaag de 1500e chauffeur hebben binnengehaald.
en er zit een foutje in de link bij verse viezze vis.
Volgens mij is dit wel de versie de de Hopperrr heeft aangepast, want ik zie Keuzer ex-hikert staan..
quote:
Op maandag 19 september 2011 20:22 schreef Jorian29 het volgende:OP is outdated. Vandaag een tweet van Easyway dat ze vandaag de 1500e chauffeur hebben binnengehaald.
en er zit een foutje in de link bij verse viezze vis.
Hebben jullie ook dat artikel gelezen? Zie de chauffeursportal voor de link. Ik vind het wel jammer dat gewoon onze afdeling helemaal niet wordt genoemd terwijl daar volgens mij meer personeelsleden zitten dan bij de overige diensten (en wellicht ook wel meer omzet, dat weet ik niet).
Buuuh, sorry, OP-prutswerk haha! Sorry jongens! Heb hem aangepast, Irritatie, kan jij het nog wat aan de OP doen of is de edit knop al weg?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op maandag 19 september 2011 20:56 schreef enpe het volgende:Nou de dag begon goed met een nieuwe witte bmw520. Naar de 2e rit was het vervolgens 2 uur reizen, daar aangekomen bleek de auto niet aanwezig te zijn. Ik moest maar wachten tot ze me terug zouden bellen. Uiteindelijk 2 uur zitten wachten en toen belde ze dat ik naar huis kon

.
520, Netjes! Bruut fijne wagens

Laatste keer dat ik gewerkt heb is alweer 3 weken geleden. Kreeg mijn rooster pas laat, dus inplannen kon op een paar reserveplaatsen na niet meer -__- Oktober gaan we weer volle mep aan de bak.
quote:
Op maandag 19 september 2011 20:57 schreef Hojdhopper het volgende:Buuuh, sorry, OP-prutswerk haha! Sorry jongens! Heb hem aangepast, Irritatie, kan jij het nog wat aan de OP doen of is de edit knop al weg?
Heb het foutje met de link bij Viezze al goed gezet, weet niet of dat alle aanpassingen waren?
Hallo
Ik ben ook weer thuis. ik mag schrijven van 04.15 to 22.45. Vond het eigenlijk wel prima en heb tijdens de wachttijd toch nog mooi een opdracht voor de studie er doorheen gejaagd:)
Wel slapen nu.
quote:
Op maandag 19 september 2011 20:32 schreef Mallet het volgende:[..]
Hebben jullie ook dat artikel gelezen? Zie de chauffeursportal voor de link. Ik vind het wel jammer dat gewoon onze afdeling helemaal niet wordt genoemd terwijl daar volgens mij meer personeelsleden zitten dan bij de overige diensten (en wellicht ook wel meer omzet, dat weet ik niet).
Mwoh, ik denk dat zij het niet zo'n probleem vinden dat het niet in de media komt dat een groot deel van het businessmodel van het bedrijf de studenten OV als basis heeft, dat is bij privechauffeur toch minder...
VOG wel opgestuurd?
Verklaring Omtrent Gedrag. Is er niet gezegd dat je die moet opsturen?

Ik werkte trouwens al wel voordat ik die binnen had. Ik moest een hele tijd wachten voordat het gemeentehuis plek had voor een afspraak, maar ik kon wel gewoon werken.
-tape-

quote:
Op dinsdag 20 september 2011 09:03 schreef Irritatie100 het volgende:Verklaring Omtrent Gedrag. Is er niet gezegd dat je die moet opsturen?

Ik werkte trouwens al wel voordat ik die binnen had. Ik moest een hele tijd wachten voordat het gemeentehuis plek had voor een afspraak, maar ik kon wel gewoon werken.
Nee? Ik werk bij Autoreset he. Heb trouwens gebeld; het is nu rustig in Noord-Holland (

) dus konden ze niks voor me betekenen. Vrijdag heb ik als het goed is wel ritten.
Oh en ze zouden mij als eerste bellen als ik in aanmerking zou komen..
Ah op die manier

Dan zal dat alleen bij EW hoeven ja.
-tape-

Als je doorgaat voor PC, krijg je dan ook nog wel eens hiker-ritten? PC lijkt me ook wel leuk namelijk, maar lege uato's brengen ook wel. Ik weet wel dat als het écht druk is, dat de PC's dan aangesproken worden, maar is het doordeweeks ook wel eens zo?
Want anders is misschien wel minder werk, denk ik? Of is er juist meer werk als PC?
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 11:09 schreef roflkartoffel het volgende:Als je doorgaat voor PC, krijg je dan ook nog wel eens hiker-ritten? PC lijkt me ook wel leuk namelijk, maar lege uato's brengen ook wel. Ik weet wel dat als het écht druk is, dat de PC's dan aangesproken worden, maar is het doordeweeks ook wel eens zo?
Want anders is misschien wel minder werk, denk ik? Of is er juist meer werk als PC?
Volgens mij wel eens.. Maar voornamelijk wanneer er onvoldoende hikers beschikbaar zijn. Lijkt me ook niet meer dat logisch. Als hiker kan je namelijk maar op één afdeling ingezet worden, dus als privéchauffeurs dan net zo makkelijk ingezet worden voor hikerritten dan voor privechauffeur dan klopt er iets niet helemaal. Dan moet je maar hiker worden.
-tape-

quote:
Op dinsdag 20 september 2011 11:23 schreef Mallet het volgende:[..]
Volgens mij wel eens.. Maar voornamelijk wanneer er onvoldoende hikers beschikbaar zijn. Lijkt me ook niet meer dat logisch. Als hiker kan je namelijk maar op één afdeling ingezet worden, dus als privéchauffeurs dan net zo makkelijk ingezet worden voor hikerritten dan voor privechauffeur dan klopt er iets niet helemaal. Dan moet je maar hiker worden.
Klopt, ik krijg nog wel eens een hikerritje maar echt vaak komt het niet voor.
-tape-

quote:
Inderdaad

Beetje jammer dat het op zo'n knullige manier moet. Busje net afgeleverd in Zaandam en zit alweer in de trein terug naar Alkmaar. Dit is echt een relaxte baan

Moet alleen wel even een navigatie fixen.
Heb je een smartphone? Ook handig met het OV (met Google maps kan je zoeken op dichtsbijzijnde bushalte, 9292 lijkt me bekend).
Ik had vandaag nog een flink spoedje.
En je kan ook een Mio halen:
KLIKIk heb ook een oeroude Mio en het ding doet het prima.
Haal er anders gewoon 1 van marktplaats.
Ikzelf gebruik printjes van Google Maps want ik heb een Nokia 6233 zonder internet en in 80% van m'n ritjes rij ik er zo heen want Almere/Meerkerk/Breda/Isolatorweg
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 22:52 schreef Irritatie100 het volgende:Haal er anders gewoon 1 van marktplaats.
Ikzelf gebruik printjes van Google Maps want ik heb een Nokia 6233 zonder internet en in 80% van m'n ritjes rij ik er zo heen want Almere/Meerkerk/Breda/Isolatorweg
Ik heb die van mij inderdaad ook van MP gehaald. Voor 60 euro geloof ik. Ik gebruik hem iedere rit. Navigatie op mijn telefoon vind ik niet handig. Ik moet echt een groter scherm hebben dan die van de BB en iemand die tegen me brult waar ik naartoe moet.
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 22:55 schreef Irritatie100 het volgende:Werd vanmiddag om 17.00 nog gesmst of ik een Rotterdam - Hengelo wilde doen (per direct). Kwam net uit school, maar moest al naar Feyenoord - AGOVV

Ik had 1 minuut daarna nog gebeld, maar een andere telefoniste was al met een andere hiker in gesprek en die had de rit gekregen. Had ik onverwacht toch nog een aantal uurtjes mee kunnen pakken, maarja.
Waarom zou je met navigatie rijden? Ik heb altijd hikerritjes zonder gedaan. Je zit vaak toch al op een industrieterrein, dus het is een kwestie van 'industrieterrein af-snelweg op-snelweg af-industrieterrein op' en je bent op plek van bestemming.
Zonder navigatie krijg je zo in ieder geval een beetje gevoel voor richting en leer je de wegen kennen.
Ik vind met navigatie rijden lang niet altijd even prettig.
Mijn richtingsgevoel is echt om te janken.. Maar dat maakt ook geen fuck uit want ik gebruik dus de navigatie. Ik herken plekken natuurlijk wel, maar als je mij vraagt om naar plaats x te rijden kan ik echt niet de wegen opdreunen die ik moet hebben.. In het donker vind ik dat nog lastiger. Als ik echt de weg kwijt ben hou ik altijd Utrecht aan

! Vanaf daar weet ik altijd wel hoe ik thuis moet komen

.
quote:
Ik ook. Maar dan kijk ik van tevoren hoe ik er kom en dan red ik het wel zonder.
Maargoed, dat is ook wel weer per persoon anders. Als door luiheid geen zin had om route voor te bereiden pakte ik wel altijd navi erbij.
quote:
Op woensdag 21 september 2011 12:46 schreef BetweenTheRays het volgende:[..]
Ik ook. Maar dan kijk ik van tevoren hoe ik er kom en dan red ik het wel zonder.
Maargoed, dat is ook wel weer per persoon anders. Als door luiheid geen zin had om route voor te bereiden pakte ik wel altijd navi erbij.
Ik maak als ik het niet weet een print van google maps, op de snelweg lukt het me wel inderdaad, maar als ik daar vanaf ben moet ik toch echt even kijken hoor
Vrijdag mijn eerste rit als hiker bij Easyway. Ben wel benieuwd naar het schade opnemen. Ben stiekem bang dat ik iets over het hoofd zie, komt dat in de praktijk vaak voor?
quote:
Op woensdag 21 september 2011 12:53 schreef zlakto het volgende:Vrijdag mijn eerste rit als hiker bij Easyway. Ben wel benieuwd naar het schade opnemen. Ben stiekem bang dat ik iets over het hoofd zie, komt dat in de praktijk vaak voor?
Bij mij weinig voorgekomen, anders gewoon ter plekke even Easy Way bellen en overleggen. Meestal moet je het daarna op het formulier zetten en even iets van "geconstateerd bij afleveren" erbij zetten. Zorg er daarnaast goed voor dat je je voor zover mogelijk indekt. Als de auto in een garage staat echt DONKER aankruisen en als de auto nat of vies is idem. Soms zet ik als een auto heel erg vies is: Auto erg vies, lastig controleren. Bij opmerkingen.. Verder gewoon de tijd nemen, it's hardly rocket science..
quote:
Op woensdag 21 september 2011 12:57 schreef Mallet het volgende:[..]
Bij mij weinig voorgekomen, anders gewoon ter plekke even Easy Way bellen en overleggen. Meestal moet je het daarna op het formulier zetten en even iets van "geconstateerd bij afleveren" erbij zetten. Zorg er daarnaast goed voor dat je je voor zover mogelijk indekt. Als de auto in een garage staat echt DONKER aankruisen en als de auto nat of vies is idem. Soms zet ik als een auto heel erg vies is: Auto erg vies, lastig controleren. Bij opmerkingen.. Verder gewoon de tijd nemen, it's hardly rocket science..
Haha thnc, moet wel goedkomen inderdaad. Als iedereen het kan, kan ik het ook.
Natuurlijk, en als je er na controle nog even 2 rondjes omheen loopt heb je al het belangrijke wel gehad hoor.
Morgen ook weer werk! Niet heel veel, vier of vijf uur maar wel lekker in de avond
joppie_saus
FootballCulture
Hehe, het nadeel van het hebben van een chauffeur:
quote:
"Ik dacht eerst dat de kastjes naar beneden kwamen. Toen keek ik naar buiten en zag ik Ruud Lubbers weer achteruit rijden en uitstappen", zegt Römelingh.
We zien hem hier wel eens meer inparkeren. Je kunt duidelijk zien dat hij jarenlang een chauffeur heeft gehad, want hij doet dat altijd zó onhandig."
Hele artikel:
http://www.nu.nl/binnenla(...)gebouw-met-auto.html
#26 || Luciano da Silva
Morgen eerste werkdag! Eerst in een Volkswagen Polo van Noordwijk naar Amersfoort en dan in een Jeep Patriot van Amersfoort naar Almere. Klinkt wel prima.