Mijn vriendin en ik waren ook nooit echt nieuwbouwmensen. Maar na veel bestaande huizen bekeken te hebben kwamen tot de conclusie dat een nieuwbouwproject toch gunstiger zou zijn.quote:Op maandag 19 september 2011 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker ruim! Ondanks dat ik zelf geen nieuwbouwmens ben, lijkt het wachten me echt heel spannend!Je weet dat je huis daar komt te staan en je ziet 't stukje bij stukje steeds meer worden wat er op de bouwtekeningen staat
![]()
Succes met wachten tot 't klaar is! En tot die tijd kun je dit topic natuurlijk alvast vullen met probeerplattegrondjes en foto's van bestelde inrichtingsonderdelen
De weg (N203) die door Uitgeest loopt wordt verplaatst. Deze komt naast het spoor te liggen. Zodat dit project tegen het oude dorp aankomt liggen. Waar nu de N203 loopt worden straks de huizen gebouwd.quote:Op maandag 19 september 2011 18:09 schreef blomke het volgende:
Vind je het niet een beetje opgesloten zitten tussen het spoor, de A9 en die weg door Uitgeest.....
Bedankt! Als het voor spam wordt aangezien is het dan een compliment?quote:Op maandag 19 september 2011 18:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb je topictitel na aanleiding van je pb aan mij aangepast, tevens een topicreport afgehandeld van iemand die dacht dat dit spam was voor een nieuwbouwproject.
Maar dat lijkt mij niet het geval
Mocht je de mogelijkheid nog hebben, onderhandel met de ontwikkelaar dat je het voor dezelfde prijs wilt hebben als de mensen die het straks voor een kortingsprijs krijgen.quote:De bouw zou eigenlijk pas beginnen als 70% verkocht zou zijn. Maar afgelopen week hebben we bericht gekregen dat ze half oktober gaan beginnen. Ondanks het feit dat er nog geen 70% verkocht is.
Spoorlijn is vrij actief. Dit hebben we zeker in overweging genomen je moet toch ergens een compromis sluiten.quote:Op maandag 19 september 2011 18:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hoe actief is die spoorlijn? Zetten ze er voor jullie ook een leuk stationnetje neer?
Naar mijn weten rijden er geen goederentreinen. Mijn schoonouders wonen ook daar in de buurt en die heb ik er nooit over gehoord. Na de A9 richting Assendelft wordt er volgens mij niks gewijzigd. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.quote:Op maandag 19 september 2011 19:26 schreef blomke het volgende:
's Nachts goederenvervoer? Dat die N203 veranderd gaat worden, wist ik niet. Verderop, N203 voorpj de A9 richting Assendelft/A8/Coentunnelweg, wordt dat ook veranderd?
De prijs is niet te onderhandelen. Maar goed, dat soort praktijken zullen wellicht aan de orde zijn. Maar je kan er toch niks aan veranderen en kennelijk mogen ze het gewoon doen.quote:Op maandag 19 september 2011 19:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mocht je de mogelijkheid nog hebben, onderhandel met de ontwikkelaar dat je het voor dezelfde prijs wilt hebben als de mensen die het straks voor een kortingsprijs krijgen.
Zie bijvoorbeeld Prijsverlaging nieuwbouw
Die spoorlijn is ZEER actief. 24/7 rijden daar treinen. En je kan gemiddeld uit gaan van 12 (of 16) treinen per uur gemiddeld overdag. En 8 in de avond tot een uur of half 2. Daarna 1 a 2 per uur.quote:Op maandag 19 september 2011 18:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hoe actief is die spoorlijn? Zetten ze er voor jullie ook een leuk stationnetje neer?
Scheelt dat we overdag werkenquote:Op maandag 19 september 2011 21:36 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Die spoorlijn is ZEER actief. 24/7 rijden daar treinen. En je kan gemiddeld uit gaan van 12 (of 16) treinen per uur gemiddeld overdag. En 8 in de avond tot een uur of half 2. Daarna 1 a 2 per uur.
Meeste zijn nieuwe sprinters en intercity's maar er komen ook regelmatig goederentreinen langs en in de winter de oude vertrouwde hondenkoppen
Klopt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:22 schreef blomke het volgende:
Schiphol is daar ook niet ver vandaan....
Het is een pracht locatie! Dichtbij alkmaar, amsterdam en haarlem. Redelijk dichtbij de duinen. De auto's heb je weinig last van maar de trein kan wel even wennen zijnquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:55 schreef blomke het volgende:
Nou, nou, nou, iets positiever mag wel.....je woont vlak bij uitvalswegen, in Noord Holland, tussen Noord Hollanders...wat wil je nog meer?
Heb vroeger ook bij een spoorlijn gewoond.....is eigenlijk gewoon een gezellig geluid.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:08 schreef Dartanion het volgende:
[..]
maar de trein kan wel even wennen zijn
Volgens de website verleggen ze juist die provinciale weg.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:49 schreef Poepoog het volgende:
Is dat dat project wat echt helemaal tussen twee grote wegen inzit, inclusief de trein? Wij hebben er naar gekeken, maar toen dat opviel hebben we het meteen uit ons hoofd gezet, hoe leuk het er ook uitzag.
De foto van de nieuwe situatie die Wokkel heeft gepost klopt. Je zit niet tussen twee grote wegen in. De provinciale weg zijn ze nu dus aan het verleggen. Op mijn foto's zie je dus de nieuwe provinciale weg en het nieuwe fietspad.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:49 schreef Poepoog het volgende:
Is dat dat project wat echt helemaal tussen twee grote wegen inzit, inclusief de trein? Wij hebben er naar gekeken, maar toen dat opviel hebben we het meteen uit ons hoofd gezet, hoe leuk het er ook uitzag.
Ons is gezegd dat geluidsschermen wel in de planning zitten. Maar dat neem ik wel met een korreltje zout. Dat zien we tegen die tijd wel.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:57 schreef blomke het volgende:
Nu snap ik de nieuwe route, die komt pal naast het spoor. Slim! Met geluidsschermen is het al helemaal een stuk verbeterd.
Gemeente Bergen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:05 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Blomke waar moet jij vandaan komen dan? Als je die route dagelijks rijd.
Ah Bergen, die hoek ken ik ook, mijn ex kwam uit Schoorl. Alleen daar dan wat minder goede herinneringen aan.quote:Op maandag 14 november 2011 20:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Gemeente Bergen.
Tip: neem geen inloopdouche maar een douchecabine/bak met schuif- of klapdeurtjes.
Bij de Hornbach in Zaandam staan 10-tallen voorbeelden van praktische douchecabines.
In het begin van het project werd er steeds gezegd oktober 2012. Maar afgelopen week hebben we een brief gekregen met de melding, als de fundering klaar is kan de eerste woning binnen 6 maanden worden opgeleverd. Dus het kan zelf zo zijn dat het wellicht augustus wordtquote:Op zondag 20 november 2011 15:38 schreef Ooi86 het volgende:
Ah! Leuk topic om te volgen. Wij hebben ook gekeken naar dit project, maar hebben uiteindelijk gekozen voor een woning in de Broekpolder.
Al enig idee wanneer ze willen opleveren?
Aan de Beverwijk kant. Wij hebben een woning gekocht in het project de Ladder 4/5.quote:Op maandag 21 november 2011 09:19 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
In het begin van het project werd er steeds gezegd oktober 2012. Maar afgelopen week hebben we een brief gekregen met de melding, als de fundering klaar is kan de eerste woning binnen 6 maanden worden opgeleverd. Dus het kan zelf zo zijn dat het wellicht augustus wordt
Broekpolder! Ja wij hadden daar ook gekeken naar een project. Broekpolder Beverwijk of Heemskerk?
Ja, de keuken is niet al te ruim, maar voor ons al een hele vooruitgang na wat we nu hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 20:15 schreef HerrPiet het volgende:
De Ladder hadden wij ook naar gekeken. Maar het was het eerste project waar we serieus naar keken. Dus hebben we besloten om toch maar even te wachten. Ook vonden we de keukenruimte te klein, ben namelijk nog al een hobbykok, dus die ruimte vonden we wel belangrijk.
Maar de Ladder, zijn mooie huizen! Wanneer staat jullie oplevering in de planning?
Dat is inderdaad snel! Er staat nog geen verdieping op toch? Wij hebben in het begin een eerste paal feestje gehad. Wel heel leuk om te zien wie er allemaal komt wonen.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:41 schreef HerrPiet het volgende:
Ja het gaat inderdaad allemaal erg snel ben erg benieuwd wat ze allemaal te vertellen hebben op de kijkdag.
Wij hebben van het merk TDF. Met een 0,7 mm toplaag. Schijnt een van de betere merken te zijn.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:50 schreef Jipster het volgende:
Ah PVC, daar zijn wij ook naar aan het kijken. Welk merk hebben jullie gekocht?
Dank je!quote:Op woensdag 4 april 2012 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk project! Moet je nog veel kiezen/regelen?
Hoe groot is je tuin trouwens?
In de voortuin neem ik aan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:36 schreef HerrPiet het volgende:
Ook is het "verplicht" om de auto in de tuin te parkeren. Maar aangezien mijn vriendin een classic mini heeft is dat niet zo'n drama.
Nee hoor je kan gewoon van de gemeente eisen dat ze minimaal 3 parkeergelegenheden maken voor je woning, je bezoek moet natuurlijk ook makkelijk kunnen parkerenquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:01 schreef blomke het volgende:
Gekker moet het met de nieuwbouw toch niet worden. "Verplicht" je koekblik in je tuin zetten...
Optie 1 hebben wij hele slechte ervaringen mee. Dit zijn gewoon ingehuurde mensen. Bij ons kende deze de man van de bouwmaatschappij en als wij aangaven dat we iets als opleveringspunt wilde laten opnemen wuifde hij dat weg. Hij had een lijstje van een punt of 5-10 en wij hebben zelf uiteindelijk een lijst opgesteld van een punt of 40. Hebben hierover ook in discussie gelegen met VEH en uiteindelijk niet hoeven betalen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef HerrPiet het volgende:
Aangezien de oplevering er aan zit te komen heb ik een vraagje. Heeft er iemand hier ervaring met een oplevering en eventueel een opleveringskeuring.
Zit namelijk met het volgende. Mijn vriendin en ik zitten er sterk over na te denken om een bouwkundige in te huren voor een opleveringskeuring. We hebben daar allebei namelijk totaal geen ervaring en/of verstand van. Nu heb ik eigenlijk twee opties
• Ik huur een bouwkundige in via Vereniging eigen Huis. Kosten zijn ¤209,- voor twee uur, elk extra half uur is ¤45,-. Daarbij krijg je netjes een rapport en advies hoe eventueel bezwaar maken etc.
• Mijn broer kent een bouwkundige die voor een slagroomtaart wel mee wilt lopen met de oplevering. Daarbij dus geen rapport en/of advies. Uiteraard wel de eventueel gebreken aangeven bij de aannemer.
Zelf heb ik een beter gevoel bij optie 1. Er zijn dan wel kosten aan verbonden maar ik denk dat het uiteindelijk wel het geld waard is. Wat denk jullie?
Aaargh...ik woon er tien minuten vanaf. Dat betekent dat jij max. 15 min. bij mij vandaan woont....aargh, mogelijk nog minder dan 15 minuten.....aargh, aargh.quote:Op woensdag 25 april 2012 08:36 schreef CutCake het volgende:
..........ziet maar wat ik er van gezien heb is het gewoon netjes tot zeer netjes (ik woon er 5 minuten vanaf).
Eeuwigelaanquote:Op woensdag 25 april 2012 20:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Aaargh...ik woon er tien minuten vanaf. Dat betekent dat jij max. 15 min. bij mij vandaan woont....aargh, mogelijk nog minder dan 15 minuten.....aargh, aargh.
Afgezien daarvan, lijkt de bouw heel erg te vlotten en mooi te worden afgewerkt. Dat zie ik her en der wel anders....Eeuwigelaan.....bouw duurt ook eeuwig..![]()
De eerste bewoners zitten er al in sinds eind maart. De eerste vijftien woningen zijn vanaf eind maand opgeleverd. Eind mei, begin juni worden de volgende 15 opgeleverd. Dan is ook de straat voor ons huis klaar. Dus het gaat inderdaad lekker snel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 09:44 schreef blomke het volgende:
Ben gisteren nog langs je project gereden; wat schiet dat op zeg! Zag al diverse tegelzetbedrijven en keukenboeren voor de rij huizen geparkeerd staan. Binnenkort de eerste bewoners die erin trekken?
Vinden de huidige architecten niet hip genoeg meer..quote:Op maandag 30 april 2012 21:07 schreef blomke het volgende:
Zo maar een vraag: nieuwbouwprojecten worden bijna allemaal voorzien van donkerkleurige dakpannen, anthraciet, grauw/grijs of bijna zwart. Waarom zo weinig rode, gebakken dakpannen??
Schijnbaar wel, het moet strak enz.quote:Op maandag 30 april 2012 21:13 schreef blomke het volgende:
Vinden de heren architecten, donkere dakpannen dan wel "hip"???
Exact wat wij hebben maar dan wel met donkerrood, het oranje dat erop lag was lelijk.quote:Op maandag 30 april 2012 21:17 schreef blomke het volgende:
Het mooist vind ik een dak met vlakke Muldenpannen, rood én geglazuurd. Dat het schittert in het zonlicht.
Ooohh...heerrlijk, heerlijk....quote:Op maandag 30 april 2012 21:30 schreef Ml-etje het volgende:
Exact wat wij hebben maar dan wel met donkerrood
WIj ook niet; we kopen zoveel mogelijk online.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:36 schreef HerrPiet het volgende:
Mijn vriendin en ik houden beiden niet van shoppen dus dit was weer een mijlpaal
Wow, wat tof! Ik ben wel benieuwd wat ze bij aankoop hebben gezegd wat betreft de oplevering. De oplevering van onze woning wordt namelijk steeds verder naar voren geschoven..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:20 schreef HerrPiet het volgende:
Blij!
Vandaag een brief gehad van de bouwer.
- 15 mei vooroplevering
- 25 mei officiële oplevering
Het is "De Melksuiker"quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:45 schreef blomke het volgende:
Ik reed er net langs, Suikerstraat heet die straat waar de buitenste rij aan ligt?
Ga je veel dingen zelf doen of ook laten doen? Je zit dan namelijk wel vlak voor de bouwvakantie of niet?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:23 schreef Ooi86 het volgende:
Ja, klopt, wij gaan naar de broekpolder. Ons huis zou ook oktober worden. De eerste woningen worden ook bij ons ook eind mei opgeleverd. Onze woning waarschijnlijk in juli.
Zo bizar dat de bouw zoveel sneller is gegaan dan ze verwacht hadden. Mij hoor je niet klagen hoor.... Als ik volgende week de sleutel krijg, ben ik ook blij! Het was alleen even lastig met mijn vakantieaanvraag.
Ml-etje, ik wilde jouw topic weer eens opnieuw bekijken, wat jammer dat zoveel foto's niet meer werkenquote:Op maandag 30 april 2012 21:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Schijnbaar wel, het moet strak enz.
Rode dakpannen probeert de gemeente hier "erin" te houden maar bij nieuwbouw is dat lastiger.
Zo mochten wij vd welstandscommissie geen andere kleur dan roodtint.
Ja goed! We dus de sleutel, laatste week alleen erg druk gehad met klussen, regelen etc. Elke avond als ik thuis kom is het plof op de bank.quote:
Dank je! Foto's van de keuken komen binnenkort. Gisteren weer tot laat bezig geweest. De vloeren worden volgende week gedaan. Dus al het verf- en plintenwerk moet af zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:35 schreef pascal_s het volgende:
Goed bezig hoor!
Ben benieuwd naar de uiteindelijke kwuken
Smaken verschillenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:18 schreef Freddeh het volgende:
Geen fan van moderne keukens, maar damn... Dát fornuis
je zal maar niet al te groot zijn, dan is dat best te begrijpen, of doe ik per ongeluk een foute aannamequote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:21 schreef _VoiD_ het volgende:
Mooie keuken! Alleen die bovenkastjes hangen mi echt veel te laag.
Ben niet heel groot ;-) De bovenkastjes zijn niet heel erg diep. Wellicht op de foto wat gezichtsbedrog. Dus ik heb er weinig last van.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:01 schreef crv het volgende:
[..]
je zal maar niet al te groot zijn, dan is dat best te begrijpen, of doe ik per ongeluk een foute aanname
Heb je een nieuwbouw huis? Meestal wordt er dan toch wel standaard ook gas geleverd?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:00 schreef crv het volgende:
Waanzinnig fornuis![]()
Ik vindt het nog altijd jammer dat wij geen gas krijgen in ons nieuwe huis, kon eventueel op flessen, maar dat zag ik niet zitten![]()
Mooie keuken en strak, mag ik vragen waarom je maar 1 wasbak hebt?
Hij is wel mooi groot, maar ik zit nu in mijn huurhuisje met 1 wasbak te kloten, vindt het een ellende.
Wij bouwen nieuw jaquote:Op zondag 24 juni 2012 08:58 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Ben niet heel groot ;-) De bovenkastjes zijn niet heel erg diep. Wellicht op de foto wat gezichtsbedrog. Dus ik heb er weinig last van.
[..]
Heb je een nieuwbouw huis? Meestal wordt er dan toch wel standaard ook gas geleverd?
De wasbak heb ik liever gewoon één grote. Woon nu nog in mijn ouderlijk huis en mijn moeder heeft dus een normale wasbak en een kleine ernaast. Vind het minder handig werken omdat ik er weinig vieze vaat in kwijt kan. Meestal als ik aan het koken ben ruim ik tussen door op en dan vind ik een grote wasbak handiger. Het is denk ik gewoon de manier van werken die je jezelf aanleert.
Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)quote:Op zondag 24 juni 2012 12:02 schreef crv het volgende:
[..]
Wij bouwen nieuw jaEchter hier is helaas nog niet overal gas. Het dorp waar ik nu tijdelijk woon wordt er bij nieuwbouw wel gas aangeboden als je dat wilt. Daar waar we gaan wonen is geen gas voorlopig.
btw: ik bouw en woon niet in Nederland
Wat betreft wasbak heb je gelijk dat het is wat je gewent bent. Ik flikker het meeste gelijk in de vaatwasser.
wij hebben gekozen voor een wasbak met 3 bakken. 1 grote, 1 wat kleiner en een kleintje.
Zoiets
[ afbeelding ]
Verstandig dat kitten, het is lastiger dan men denkt en het moet zeker in je badkamer wel waterdicht zijnquote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:49 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Aah ja ik heb het gezien. Even je topic opgezocht. Huis in Frankrijk, ook leuk ;-)
Wasbak ziet er netjes uit die je gekozen hebt. Blijft die witte zijkant dan zichtbaar? Dan wordt het vast een landelijke keuken?
Gisteren zijn de badkamer en toilet helemaal afgemonteerd. Nu alleen nog de boel laten kitten. In de eerste instantie zou mijn zwager dat doen. Toch maar de beslissing genomen om het door een ervaren kitter te laten doen.
Kost ¤3,50 de meter en die gasten zijn binnen twee uur klaar. Mijn zwager zou er zo 2 dagen over doenKitten vind ik toch wel een belangrijke afwerking wat goed in orde moet zijn.
Vanavond de foto's!
dat wordt dan ff stressenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:07 schreef HerrPiet het volgende:
Alles gaat nu erg snel. Vandaag zou de vloerlegger komen om de zolder en bovenverdieping te doen. Blijkt dat ze ook gelijk de benedenverdieping gaan egaliseren. Waarschijnlijk is donderdag het hele huis voorzien van vloeren
Gelijk maar contact opgenomen met de meubelboer. Volgende week vrijdag de levering van de meubels !
Wij hadden ook van die platen en hebben op alle naden kleine latjes gemaakt (bij ons hadden ze daar gewoon een stuk plaat weer overheen geniet).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:29 schreef hofa het volgende:
Hoi toekomstige overbuurman!
Ziet er goed uit, we volgen je topic al een paar maanden. Begint er al aardig op te lijken bij jullie!
Even een vraag: hebben jullie al nagedacht over de afwerking van de groene plafond platen? Ik lees hier en daar op het internet mensen die een bepaalde primer en bepaalde latex noemen die geschikt is om deze platen mee af te werken. Het preciese product wordt ons echter niet duidelijk. Ons doel is om de plafonds op zolder wit te maken in ieder geval. Hoor graag van je als je tips hebt.
Groet,
Alex
SV-tje, ik waardeer je suggestie - maar als je het zou spacken heb je toch precies hetzelfde probleem? Als die platen zoveel werken als jij beschrijft heb je gauw scheuren in het spacwerk?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:42 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hadden ook van die platen en hebben op alle naden kleine latjes gemaakt (bij ons hadden ze daar gewoon een stuk plaat weer overheen geniet).
Maar ondanks de kit die we gebruikt hebben om het af te dichten blijft het scheuren.
De groene platen hebben we gelatext (keer of 2/3) en qua dekking gaat dat wel, maar door de werking van het dak zie je alles. Dus als ik het opnieuw moest doen, zou ik er niet aan beginnen, maar laten spack spuiten en als het echt niet anders kan structuurverf.
Qua hechting dus geen problemen, na gewoon voorstrijken zoals we de andere muren ook hebben gedaan.
Spackwerk kan de meeste scheuren wel aan. Daarom zijn plafonds in nieuwbouwhuizen ook allemaal gespoten. Het zijn geen centimer grote scheuren, maar latex verdoezelt niets. Verder is het ook gewoon rotwerk om alles met de hand te verven, vandaar mijn advies om er niet aan te beginnen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:40 schreef hofa het volgende:
[..]
SV-tje, ik waardeer je suggestie - maar als je het zou spacken heb je toch precies hetzelfde probleem? Als die platen zoveel werken als jij beschrijft heb je gauw scheuren in het spacwerk?
Iemand de gouden tip?
Hey wat grappig! Leuk om te horen dat hier ook buren zijn :-) Al een tijd geen update meer gegeven. Ook erg druk geweest de laatste tijd. Maar gelukkig heeft mijn vriendin nu vakantie dus we kunnen ons meer gaan richting op de leuke dingen. Onze prioriteit is nu de tuin. Hopelijk komen volgende week de gordijnen zodat het wat meer huiselijker wordt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:29 schreef hofa het volgende:
Hoi toekomstige overbuurman!
Ziet er goed uit, we volgen je topic al een paar maanden. Begint er al aardig op te lijken bij jullie!
Even een vraag: hebben jullie al nagedacht over de afwerking van de groene plafond platen? Ik lees hier en daar op het internet mensen die een bepaalde primer en bepaalde latex noemen die geschikt is om deze platen mee af te werken. Het preciese product wordt ons echter niet duidelijk. Ons doel is om de plafonds op zolder wit te maken in ieder geval. Hoor graag van je als je tips hebt.
Groet,
Alex
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |