abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:52:05 #51
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_105655336
Ja de kijkdag was verder wel leuk. Hieronder wat foto's. We staan al voor ons huis. Het lijkt nu zo klein :P Echt gek.

Als het een beetje mee zit ben ik nog wel dit jaar uit het ziekenhuis. Alleen de kerst zal ik vieren tussen de piepende pompen.
  maandag 2 april 2012 @ 14:36:49 #52
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109804266
Het is een tijd stil geweest maar alles niet zo gelopen als het moest. Maar ik ben al weer een tijd uit het ziekenhuis en de prognose is goed. Maar daar ben ik hier niet voor :P

Het huis gaat ook onwijs snel nu. De geschatte oplever datum is nu eind mei! Dus dit weekend hebben mijn vriendin en ik maar meubels en vloeren uitgezocht.

Hier wat foto's van de laatste kijkdag.

Begane grond met vloerverwarming. Altijd handig als je weet waar de leidingen liggen.

Een deuk in het ventilatiesysteem, dit schriftelijk gemeld bij de uitvoerder en klantbegeleider. Voor het geval er problemen (geluidshinder) door ontstaan.

1ste verdieping

1ste verdieping

Zolder waar de CV en wasmachine + droger komen

Een me meisje voor ons toekomstige huis :)
pi_109808427
Fraai. Het schiet aan de buitenkant flink op, valt me op. Ook een flinke prijsverlaging voor de resterende woningen; ¤188.00,- zag ik staan? - edit - idd 188000,-

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 02-04-2012 16:57:55 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 2 april 2012 @ 16:38:12 #54
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109809265
De prijsverlaging is met een grote ster erbij ;) Uitgestelde betaling van 15% van de aankoopprijs en 7 jaar zonder rente. Als de woning binnen die 7 jaar wordt verkocht zal het worden verrekend met de verkoopprijs. Ze zijn niet gek bij thunnissen maar zo helpen ze wel starters aan een woning. Ik vind het niet verkeerd.

Voor veel toekomstige kopers is dat gunstig want ze hoeven dus een lagere hypotheek aan te vragen. Wij hebben dat niet nodig gehad. In het begin kon je een uitgestelde betaling aanvragen van 10% maar daar hebben ze geen reclame voor gemaakt.

Het schiet inderdaad op eind februari was er alleen nog fundering en nu dus zover al :) 11 april weer een kijkdag. Dan wordt de keuken ingemeten.

Oja en er mag nog een nulletje bij de 188.000 ;)
  maandag 2 april 2012 @ 16:42:58 #55
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109809497
Dit is de vloer die we hebben uitgezocht, het is pvc.

pi_109810222
Leuk hoor! Hou ons op de hoogte!!
  woensdag 4 april 2012 @ 13:24:12 #57
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109892213
Pffff gaat allemaal wel snel nu :P Badkamer en tegels ook rond. De stijgers voor het huis zijn nu weg, dus van buiten zijn ze helemaal klaar :) Zal van het weekend nog eens een foto maken.
pi_109893203
Ah PVC, daar zijn wij ook naar aan het kijken. Welk merk hebben jullie gekocht?
  woensdag 4 april 2012 @ 17:24:47 #59
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109902402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:50 schreef Jipster het volgende:
Ah PVC, daar zijn wij ook naar aan het kijken. Welk merk hebben jullie gekocht?
Wij hebben van het merk TDF. Met een 0,7 mm toplaag. Schijnt een van de betere merken te zijn.

Maar de neef van mijn vriendin heeft een eigen bedrijf in vloeren en tapijt, dus gelukkig betalen wij niet de volle prijs van het merk.

mFlor schijnt ook een goed merk te zijn.
pi_109907329
Leuk project! Moet je nog veel kiezen/regelen?

Hoe groot is je tuin trouwens?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:36:21 #61
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109972384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk project! Moet je nog veel kiezen/regelen?

Hoe groot is je tuin trouwens?
Dank je!

Op zich zijn we wel redelijk op schema met alles kiezen en regelen. Moeten binnenkort alleen nog behang uitkiezen voor alle kamers. Nu je er over begint, we hebben nog geen idee wat we met de tuin willen doen.

Tuin is 13,1m lang en 5,4m breed. Alleen er gaat 2,4m af ivm met de uitbouw. Ook is het "verplicht" om de auto in de tuin te parkeren. Maar aangezien mijn vriendin een classic mini heeft is dat niet zo'n drama.

Maar we willen ook een garage/stalling voor twee motoren en dat is nog even bekijken hoe en wat :)
pi_109972531
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:36 schreef HerrPiet het volgende:

Ook is het "verplicht" om de auto in de tuin te parkeren. Maar aangezien mijn vriendin een classic mini heeft is dat niet zo'n drama.

In de voortuin neem ik aan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109976164
lijkt mij niet tenzij de voortuin 12 meter is.. :)
pi_109976682
Gekker moet het met de nieuwbouw toch niet worden. "Verplicht" je koekblik in je tuin zetten...
pi_109977720
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:01 schreef blomke het volgende:
Gekker moet het met de nieuwbouw toch niet worden. "Verplicht" je koekblik in je tuin zetten...
Nee hoor je kan gewoon van de gemeente eisen dat ze minimaal 3 parkeergelegenheden maken voor je woning, je bezoek moet natuurlijk ook makkelijk kunnen parkeren
  vrijdag 6 april 2012 @ 16:39:53 #66
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109987926
De projectontwikkelaar moet voldoen aan de eisen van de gemeente en dat is 2,5 parkeerplaats per woning. Als de bewoners hun auto niet parkeren in de tuin komt de ontwikkelaar niet aan het aantal parkeerplaatsen.

Maar goed, er is vermeld bij de koop dat je de parkeerplaats "in stand moet houden" dus dat ik verplicht mijn auto daar kwijt moet is een ander verhaal. De weg achter ons huis is 6 meter breed en eenrichtingsverkeer. Dus als ik me auto langs de kant zet tegen mijn tuin aan. Niemand die er last van heeft.
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:15:59 #67
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_109989192
Uhm net offerte gekregen van de tegelzetter. Daar schrok ik toch wel een beetje van. Alles bij elkaar inclusief materiaal en twee dorpels is ¤2.727,- :X

Dat is voor het toilet en badkamer. Volgens de zetter vijf dagen werk. Moet zeggen dat ik zijn werk wel vaak heb gezien en hij is ook betrouwbaar. Maar toch vind ik het veel geld.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:02:35 #68
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_110718708
Aangezien de oplevering er aan zit te komen heb ik een vraagje. Heeft er iemand hier ervaring met een oplevering en eventueel een opleveringskeuring.

Zit namelijk met het volgende. Mijn vriendin en ik zitten er sterk over na te denken om een bouwkundige in te huren voor een opleveringskeuring. We hebben daar allebei namelijk totaal geen ervaring en/of verstand van. Nu heb ik eigenlijk twee opties

• Ik huur een bouwkundige in via Vereniging eigen Huis. Kosten zijn ¤209,- voor twee uur, elk extra half uur is ¤45,-. Daarbij krijg je netjes een rapport en advies hoe eventueel bezwaar maken etc.
• Mijn broer kent een bouwkundige die voor een slagroomtaart wel mee wilt lopen met de oplevering. Daarbij dus geen rapport en/of advies. Uiteraard wel de eventueel gebreken aangeven bij de aannemer.

Zelf heb ik een beter gevoel bij optie 1. Er zijn dan wel kosten aan verbonden maar ik denk dat het uiteindelijk wel het geld waard is. Wat denk jullie?
pi_110720406
Optie 1. Als je al aangeeft dat er iemand van VEH meeloopt voor een opleveringskeuring, neem je al een stap vooruit bij de aannemer/ontwikkelaar.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:08:27 #70
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110725099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef HerrPiet het volgende:
Aangezien de oplevering er aan zit te komen heb ik een vraagje. Heeft er iemand hier ervaring met een oplevering en eventueel een opleveringskeuring.

Zit namelijk met het volgende. Mijn vriendin en ik zitten er sterk over na te denken om een bouwkundige in te huren voor een opleveringskeuring. We hebben daar allebei namelijk totaal geen ervaring en/of verstand van. Nu heb ik eigenlijk twee opties

• Ik huur een bouwkundige in via Vereniging eigen Huis. Kosten zijn ¤209,- voor twee uur, elk extra half uur is ¤45,-. Daarbij krijg je netjes een rapport en advies hoe eventueel bezwaar maken etc.
• Mijn broer kent een bouwkundige die voor een slagroomtaart wel mee wilt lopen met de oplevering. Daarbij dus geen rapport en/of advies. Uiteraard wel de eventueel gebreken aangeven bij de aannemer.

Zelf heb ik een beter gevoel bij optie 1. Er zijn dan wel kosten aan verbonden maar ik denk dat het uiteindelijk wel het geld waard is. Wat denk jullie?
Optie 1 hebben wij hele slechte ervaringen mee. Dit zijn gewoon ingehuurde mensen. Bij ons kende deze de man van de bouwmaatschappij en als wij aangaven dat we iets als opleveringspunt wilde laten opnemen wuifde hij dat weg. Hij had een lijstje van een punt of 5-10 en wij hebben zelf uiteindelijk een lijst opgesteld van een punt of 40. Hebben hierover ook in discussie gelegen met VEH en uiteindelijk niet hoeven betalen.
Als je die andere bouwkundige dus vertrouwd zou ik daar altijd voor kiezen, zeker omdat ie waarschijnlijk eerder jouw kant van het verhaal aanneemt en niet die van de bouwmaatschappij.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_110756651
Bouwkundigen van VEH zijn gewoon zwaar wisselend van kwaliteit en meerwaarde, hoe je het ervaart met de persoon die je aangewezen krijgt is toch een kwestie van een bepaalde klik, het zijn net mensen... Groter probleem wat ik heb met VEH is dat ze pertinent tegen de wens in van veel klanten pas willen komen op de oplevering en niet op de vooroplevering.

Juridisch is de oplevering het juiste moment maar bij dit soort woningen die gewoon netjes gebouwd worden heb je als koper meer aan een goede vooroplevering zodat de punten al opgelost kunnen worden vóór de oplevering. (plus dat het van de zotte is dat een partij als VEH bepaalt ipv de klant die behoorlijk veel betaalt voor wat je krijgt.)

Voor die 209,- kan je veel meer krijgen dan je krijgt bij VEH. Die 2 uur is in principe zat als je geen schiettent hebt gekocht. Het 'rapport' heeft 0,0 meerwaarde ten opzichte van het Proces Verbaal van Oplevering, het is gewoon een duplicaatlijst uitgeprint op een velletje in een mapje. Andere bouwkundigen die een keuring doen leveren dit ook maar printen het niet direct ter plekke uit (wat in de helft van de gevallen een uur duurt omdat ze niet snappen hoe die printers werken die ze hebben). Het juridisch advies van VEH stelt ook niks voor en is als je woning onder garantie is gebouwd ook overbodig.

Ik lever zelf behoorlijk veel woningen op aan kopers (andere aannemer, geen vriendjes dus) en kom behoorlijk wat mensen tegen die zich aan de hand laten nemen door de 'deskundige' die ze mee hebben genomen. Kijk en let naar die dingen die je zelf belangrijk vindt en ga niet op je knieën op zoek naar gaatjes achter plinten en dergelijke. Focus je op de hoofdpunten, aanwezigheid gekozen opties meerwerk, beschadigingen aan kozijnen/ramen/deuren, sanitair, glas, tegelwerk en evt. de keuken.

Ook doe ik zo her een der weleens een oplevering van de andere zijde door met kopers mee te gaan en zie dan toch dat er behoorlijk veel verschil zit in de redelijkheid van de persoon die oplevert namens de contractpartij, in 75% van de gevallen zijn er overigens geen problemen maar er zitten een paar mensen bij die niet snappen dat een aankoop van 200+k gewoon goed hoort te zijn en hier een stukje gedegen informatie bijhoort.

Het ligt er een beetje aan hoe het project er uit ziet maar wat ik er van gezien heb is het gewoon netjes tot zeer netjes (ik woon er 5 minuten vanaf). Ik zou je willen adviseren om een afspraak te maken met een bouwkundige/VEH voor de officiële oplevering en die kennis van je broer te vragen voor de vooroplevering en alles goed na te lopen en alle punten door te geven. Indien de woning bij vooroplevering geen aanleiding geeft voor het inhuren van een bouwkundige kan je deze gewoon afzeggen, let er wel op dat je dit aangeeft bij het maken van de afspraak zodat je geen kosten maat hierdoor.

Aannemers hebben over het algemeen een allergie voor bouwkundigen van VEH en zetten bij aanwezigheid van deze mensen vaak al direct de hakken in het zand. Kijk dus met vooroplevering goed of je deze mensen nodig hebt, indien overbodig is 209,- een hoop geld..

[ Bericht 3% gewijzigd door CutCake op 25-04-2012 08:44:38 ]
pi_110759051
Leuk dat jullie huis al zo snel wordt opgeleverd! Ons huis is ook behoorlijk in een stroomversnelling geraakt en deze wordt in juli opgeleverd.

Dat van die keuring heb ik ook uit zitten zoeken. Je leest er veel verschillende verhalen over. Zo ook t verhaal van CutCake nu weer hier.

Hebben jullie inmiddels alle aankopen gedaan?
  woensdag 25 april 2012 @ 11:09:57 #73
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_110760391
Mooi! Iedereen bedankt voor zijn ervaringen. Zeker het advies van CutCake zal ik ten harte nemen.

@Ooi86; We hebben al heel wat inkopen gedaan. Ik zal binnenkort weer eens wat plaatjes maken en hier neerzetten. We hebben eigenlijk al het hele interieur voor in de woonkamer aangeschaft.

Voor de woonkamer zijn de vloeren en muren ook helemaal rond. Alleen hebben we een beetje moeite met onze slaapkamer. Eerst hadden we onze keuze laten vallen op paars en bruin tinten. Maar toen we thuis kwamen vonden we het toch niet zo'n succes.

Volgende week heeft me meisje vakantie dus dan gaan we weer naar de behangboer :)
  woensdag 25 april 2012 @ 11:20:58 #74
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_110760751
Hier een impressie van hoe we de woonkamer gaan indelen

pi_110783805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 08:36 schreef CutCake het volgende:

..........ziet maar wat ik er van gezien heb is het gewoon netjes tot zeer netjes (ik woon er 5 minuten vanaf).
Aaargh...ik woon er tien minuten vanaf. Dat betekent dat jij max. 15 min. bij mij vandaan woont....aargh, mogelijk nog minder dan 15 minuten.....aargh, aargh.

Afgezien daarvan, lijkt de bouw heel erg te vlotten en mooi te worden afgewerkt. Dat zie ik her en der wel anders....Eeuwigelaan.....bouw duurt ook eeuwig.. ~O>
  woensdag 25 april 2012 @ 21:38:50 #76
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_110788897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Aaargh...ik woon er tien minuten vanaf. Dat betekent dat jij max. 15 min. bij mij vandaan woont....aargh, mogelijk nog minder dan 15 minuten.....aargh, aargh.

Afgezien daarvan, lijkt de bouw heel erg te vlotten en mooi te worden afgewerkt. Dat zie ik her en der wel anders....Eeuwigelaan.....bouw duurt ook eeuwig.. ~O>
Eeuwigelaan :P jij durft ;)
pi_110891874
Ben gisteren nog langs je project gereden; wat schiet dat op zeg! Zag al diverse tegelzetbedrijven en keukenboeren voor de rij huizen geparkeerd staan. Binnenkort de eerste bewoners die erin trekken?
  zaterdag 28 april 2012 @ 10:09:52 #78
102912 crv
Screwed up
pi_110892295
Mooi project en leuk en spannend dat de oplevering naderbij komt. *O*

Gebruik bij de (voor)oplevering vooral je gezond verstand. Wij hebben het ook eens met VEH gedaan en die kon niets meer vertellen dan ik had al aangegeven.
Volg het advies van CutCake, en let vooral op beschadigingen en bevestigingspunten zoals

- Krasjes in ramen
- Beschadigingen op kozijnen
- Sloten die niet goed sluiten, een deur moet prefect en zeer soepel sluiten, zoniet kun je problemen krijgen in de winter
- Raamhendels, wij hadden een paar dolgedraaide schroeven daar en ik trok er een zo af)

En schakel een bekende in voor de vooroplevering die je kan helpen (zoals die kennis van je broer)
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_110892558
Mijn zus en zwager hebben een nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen (1,5 jaar geleden). Gewoonweg verschrikkelijke afwerking, ook volgens het VEH-rapport (scheve muren, extra H-balken in 't zicht ter ondersteuning van het klapdak, raampartijen verkeerd geplaatst).

Advies : een civiele procedure tegen de aannemer beginnen...maar dat kost zoveel dat het eigenlijk niet zinvol is. Conclusie: je bent overgeleverd aan de grillen en nukken van de aannemer.
pi_110892839
mooi
  maandag 30 april 2012 @ 20:44:42 #81
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_110972852
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:44 schreef blomke het volgende:
Ben gisteren nog langs je project gereden; wat schiet dat op zeg! Zag al diverse tegelzetbedrijven en keukenboeren voor de rij huizen geparkeerd staan. Binnenkort de eerste bewoners die erin trekken?
De eerste bewoners zitten er al in sinds eind maart. De eerste vijftien woningen zijn vanaf eind maand opgeleverd. Eind mei, begin juni worden de volgende 15 opgeleverd. Dan is ook de straat voor ons huis klaar. Dus het gaat inderdaad lekker snel.

De keuken installatie staat in de planning op 18 juni :) Dus dan moet het wel opgeleverd zijn :P
pi_110973905
Zo maar een vraag: nieuwbouwprojecten worden bijna allemaal voorzien van donkerkleurige dakpannen, anthraciet, grauw/grijs of bijna zwart. Waarom zo weinig rode, gebakken dakpannen??
pi_110974042
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:07 schreef blomke het volgende:
Zo maar een vraag: nieuwbouwprojecten worden bijna allemaal voorzien van donkerkleurige dakpannen, anthraciet, grauw/grijs of bijna zwart. Waarom zo weinig rode, gebakken dakpannen??
Vinden de huidige architecten niet hip genoeg meer..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110974141
Vinden de heren architecten, donkere dakpannen dan wel "hip"???
pi_110974207
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:13 schreef blomke het volgende:
Vinden de heren architecten, donkere dakpannen dan wel "hip"???
Schijnbaar wel, het moet strak enz.
Rode dakpannen probeert de gemeente hier "erin" te houden maar bij nieuwbouw is dat lastiger.
Zo mochten wij vd welstandscommissie geen andere kleur dan roodtint.
pi_110974310
Het mooist vind ik een dak met vlakke Muldenpannen, rood én geglazuurd. Dat het schittert in het zonlicht.
pi_110974911
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:17 schreef blomke het volgende:
Het mooist vind ik een dak met vlakke Muldenpannen, rood én geglazuurd. Dat het schittert in het zonlicht.
Exact wat wij hebben maar dan wel met donkerrood, het oranje dat erop lag was lelijk.
pi_110980447
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:30 schreef Ml-etje het volgende:

Exact wat wij hebben maar dan wel met donkerrood
Ooohh...heerrlijk, heerlijk....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:36:03 #89
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_111011214
De kleur dakpan maakt mij niet zoveel uit. Moet zeggen dat ik rood ook mooier vind. Heb er eerlijk gezegd niet eens op gelet. Wel de kleur baksteen etc.

Vandaag wezen shoppen voor wat nodige uitzet spullen. Badhanddoeken, washandjes, theedoeken, keukenhanddoeken etc :P Ben nog nooit met zoveel tassen thuis gekomen. Mijn vriendin en ik houden beiden niet van shoppen dus dit was weer een mijlpaal :P
pi_111014685
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:36 schreef HerrPiet het volgende:
Mijn vriendin en ik houden beiden niet van shoppen dus dit was weer een mijlpaal :P
WIj ook niet; we kopen zoveel mogelijk online.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:20:37 #91
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_111140180
Blij!

Vandaag een brief gehad van de bouwer.

- 15 mei vooroplevering *O*
- 25 mei officiële oplevering *O*
pi_111141278
Ik reed er net langs, Suikerstraat heet die straat waar de buitenste rij aan ligt?
pi_111143274
Ik herken de ervaringen met VEH overigens totaal niet. De aannemer vond het volstrekt normaal en zelfs slim dat er iemand met meer verstand aanwezig was. De buren hadden ook allemaal gebruik gemaakt van de dienst en dezelfde pief van VEH deed alle huizen. Dat gaf hem goed vergelijkingsmateriaal.

Wat we na de vooroplevering trouwens deden was aan de buren vragen wat voor lijstjes zij hadden. Ik moet bekennen dat wij veel over het hoofd gezien hebben en dat ik na de officiële oplevering het gevoel had totally clueless te zijn. Die 209 euro waren dus welbesteed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111159658
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:20 schreef HerrPiet het volgende:
Blij!

Vandaag een brief gehad van de bouwer.

- 15 mei vooroplevering *O*
- 25 mei officiële oplevering *O*
Wow, wat tof! Ik ben wel benieuwd wat ze bij aankoop hebben gezegd wat betreft de oplevering. De oplevering van onze woning wordt namelijk steeds verder naar voren geschoven..
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:28:12 #95
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_111161343
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:45 schreef blomke het volgende:
Ik reed er net langs, Suikerstraat heet die straat waar de buitenste rij aan ligt?
Het is "De Melksuiker" :)

@Ooi86: Toen wij vorig jaar in juni het huis hebben gekocht kregen we te horen dat het oktober zou worden. Einde van 2011 ging de prognose al naar september.

Toen de eerste 15 huizen waren opleverd werd er al gemeld dat het voor de bouwvak zou worden. Dus bij ons ging het steeds sneller.

Jij had toch een huis in de broekpolder? Misschien ligt het aan de grote van het project?

@Claudia_x: Bedankt voor je ervaring! We hebben het nu zo geregeld dat de kennis van mijn broer mee gaat bij de vooroplevering. Op basis daarvan gaan we kijken of het nodig is om iemand van VEH mee te nemen.

In de brief van de bouwer raden ze het trouwens ook aan om een bouwkundige van VEH in de hand te nemen.
pi_111168726
Ja, klopt, wij gaan naar de broekpolder. Ons huis zou ook oktober worden. De eerste woningen worden ook bij ons ook eind mei opgeleverd. Onze woning waarschijnlijk in juli.

Zo bizar dat de bouw zoveel sneller is gegaan dan ze verwacht hadden. Mij hoor je niet klagen hoor.... Als ik volgende week de sleutel krijg, ben ik ook blij! Het was alleen even lastig met mijn vakantieaanvraag.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:09:06 #97
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_111172084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:23 schreef Ooi86 het volgende:
Ja, klopt, wij gaan naar de broekpolder. Ons huis zou ook oktober worden. De eerste woningen worden ook bij ons ook eind mei opgeleverd. Onze woning waarschijnlijk in juli.

Zo bizar dat de bouw zoveel sneller is gegaan dan ze verwacht hadden. Mij hoor je niet klagen hoor.... Als ik volgende week de sleutel krijg, ben ik ook blij! Het was alleen even lastig met mijn vakantieaanvraag.
Ga je veel dingen zelf doen of ook laten doen? Je zit dan namelijk wel vlak voor de bouwvakantie of niet?
pi_111172813
Ik volg ook graag, ben heel benieuwd hoe het gaat worden! :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_111172840
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Schijnbaar wel, het moet strak enz.
Rode dakpannen probeert de gemeente hier "erin" te houden maar bij nieuwbouw is dat lastiger.
Zo mochten wij vd welstandscommissie geen andere kleur dan roodtint.
Ml-etje, ik wilde jouw topic weer eens opnieuw bekijken, wat jammer dat zoveel foto's niet meer werken ;(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:39:41 #100
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_111580054
Vandaag de voorschouw gehad. Samen met mijn broer door het huis heen gelopen. Waren in totaal toch heel wat punten. Grootste punten waren

- een flinke beschadiging aan de voordeur binnen
- vloer beschadiging op zolder
- raam en kozijn niet gekit op zolder
- netjes afwerken van de vloerverwarming installatie
- lekbak ontbreekt (hadden we als optie)

Voor de rest waren het meer schoonmaak punten zoals spuitwerk op de kozijnen en ramen. Ook zat de CV er nog niet in. Maar dat was meer een veiligheid punt m.b.t. diefstal. Die gaat er op het laatste moment in.

Al met al tevreden. De uitvoerder zeer aardige jongen en was blij dat we zo kritische waren. Beter nu de gebreken ontdekken dan bij de officiële oplevering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')