Wij hebben van het merk TDF. Met een 0,7 mm toplaag. Schijnt een van de betere merken te zijn.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:50 schreef Jipster het volgende:
Ah PVC, daar zijn wij ook naar aan het kijken. Welk merk hebben jullie gekocht?
Dank je!quote:Op woensdag 4 april 2012 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk project! Moet je nog veel kiezen/regelen?
Hoe groot is je tuin trouwens?
In de voortuin neem ik aan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:36 schreef HerrPiet het volgende:
Ook is het "verplicht" om de auto in de tuin te parkeren. Maar aangezien mijn vriendin een classic mini heeft is dat niet zo'n drama.
Nee hoor je kan gewoon van de gemeente eisen dat ze minimaal 3 parkeergelegenheden maken voor je woning, je bezoek moet natuurlijk ook makkelijk kunnen parkerenquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:01 schreef blomke het volgende:
Gekker moet het met de nieuwbouw toch niet worden. "Verplicht" je koekblik in je tuin zetten...
Optie 1 hebben wij hele slechte ervaringen mee. Dit zijn gewoon ingehuurde mensen. Bij ons kende deze de man van de bouwmaatschappij en als wij aangaven dat we iets als opleveringspunt wilde laten opnemen wuifde hij dat weg. Hij had een lijstje van een punt of 5-10 en wij hebben zelf uiteindelijk een lijst opgesteld van een punt of 40. Hebben hierover ook in discussie gelegen met VEH en uiteindelijk niet hoeven betalen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef HerrPiet het volgende:
Aangezien de oplevering er aan zit te komen heb ik een vraagje. Heeft er iemand hier ervaring met een oplevering en eventueel een opleveringskeuring.
Zit namelijk met het volgende. Mijn vriendin en ik zitten er sterk over na te denken om een bouwkundige in te huren voor een opleveringskeuring. We hebben daar allebei namelijk totaal geen ervaring en/of verstand van. Nu heb ik eigenlijk twee opties
• Ik huur een bouwkundige in via Vereniging eigen Huis. Kosten zijn ¤209,- voor twee uur, elk extra half uur is ¤45,-. Daarbij krijg je netjes een rapport en advies hoe eventueel bezwaar maken etc.
• Mijn broer kent een bouwkundige die voor een slagroomtaart wel mee wilt lopen met de oplevering. Daarbij dus geen rapport en/of advies. Uiteraard wel de eventueel gebreken aangeven bij de aannemer.
Zelf heb ik een beter gevoel bij optie 1. Er zijn dan wel kosten aan verbonden maar ik denk dat het uiteindelijk wel het geld waard is. Wat denk jullie?
Aaargh...ik woon er tien minuten vanaf. Dat betekent dat jij max. 15 min. bij mij vandaan woont....aargh, mogelijk nog minder dan 15 minuten.....aargh, aargh.quote:Op woensdag 25 april 2012 08:36 schreef CutCake het volgende:
..........ziet maar wat ik er van gezien heb is het gewoon netjes tot zeer netjes (ik woon er 5 minuten vanaf).
Eeuwigelaanquote:Op woensdag 25 april 2012 20:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Aaargh...ik woon er tien minuten vanaf. Dat betekent dat jij max. 15 min. bij mij vandaan woont....aargh, mogelijk nog minder dan 15 minuten.....aargh, aargh.
Afgezien daarvan, lijkt de bouw heel erg te vlotten en mooi te worden afgewerkt. Dat zie ik her en der wel anders....Eeuwigelaan.....bouw duurt ook eeuwig..![]()
De eerste bewoners zitten er al in sinds eind maart. De eerste vijftien woningen zijn vanaf eind maand opgeleverd. Eind mei, begin juni worden de volgende 15 opgeleverd. Dan is ook de straat voor ons huis klaar. Dus het gaat inderdaad lekker snel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 09:44 schreef blomke het volgende:
Ben gisteren nog langs je project gereden; wat schiet dat op zeg! Zag al diverse tegelzetbedrijven en keukenboeren voor de rij huizen geparkeerd staan. Binnenkort de eerste bewoners die erin trekken?
Vinden de huidige architecten niet hip genoeg meer..quote:Op maandag 30 april 2012 21:07 schreef blomke het volgende:
Zo maar een vraag: nieuwbouwprojecten worden bijna allemaal voorzien van donkerkleurige dakpannen, anthraciet, grauw/grijs of bijna zwart. Waarom zo weinig rode, gebakken dakpannen??
Schijnbaar wel, het moet strak enz.quote:Op maandag 30 april 2012 21:13 schreef blomke het volgende:
Vinden de heren architecten, donkere dakpannen dan wel "hip"???
Exact wat wij hebben maar dan wel met donkerrood, het oranje dat erop lag was lelijk.quote:Op maandag 30 april 2012 21:17 schreef blomke het volgende:
Het mooist vind ik een dak met vlakke Muldenpannen, rood én geglazuurd. Dat het schittert in het zonlicht.
Ooohh...heerrlijk, heerlijk....quote:Op maandag 30 april 2012 21:30 schreef Ml-etje het volgende:
Exact wat wij hebben maar dan wel met donkerrood
WIj ook niet; we kopen zoveel mogelijk online.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:36 schreef HerrPiet het volgende:
Mijn vriendin en ik houden beiden niet van shoppen dus dit was weer een mijlpaal
Wow, wat tof! Ik ben wel benieuwd wat ze bij aankoop hebben gezegd wat betreft de oplevering. De oplevering van onze woning wordt namelijk steeds verder naar voren geschoven..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:20 schreef HerrPiet het volgende:
Blij!
Vandaag een brief gehad van de bouwer.
- 15 mei vooroplevering
- 25 mei officiële oplevering
Het is "De Melksuiker"quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:45 schreef blomke het volgende:
Ik reed er net langs, Suikerstraat heet die straat waar de buitenste rij aan ligt?
Ga je veel dingen zelf doen of ook laten doen? Je zit dan namelijk wel vlak voor de bouwvakantie of niet?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:23 schreef Ooi86 het volgende:
Ja, klopt, wij gaan naar de broekpolder. Ons huis zou ook oktober worden. De eerste woningen worden ook bij ons ook eind mei opgeleverd. Onze woning waarschijnlijk in juli.
Zo bizar dat de bouw zoveel sneller is gegaan dan ze verwacht hadden. Mij hoor je niet klagen hoor.... Als ik volgende week de sleutel krijg, ben ik ook blij! Het was alleen even lastig met mijn vakantieaanvraag.
Ml-etje, ik wilde jouw topic weer eens opnieuw bekijken, wat jammer dat zoveel foto's niet meer werkenquote:Op maandag 30 april 2012 21:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Schijnbaar wel, het moet strak enz.
Rode dakpannen probeert de gemeente hier "erin" te houden maar bij nieuwbouw is dat lastiger.
Zo mochten wij vd welstandscommissie geen andere kleur dan roodtint.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |