Nieuw in de zin van, hebben mensen sinds de oprichting van deze reeks hun auto vervangen, of bedoel je gewoon dat iedereen een gaar ding heeft hier?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb geen koe
Hebben weinig posters hier een nieuwe bak gekocht?
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekochtquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:11 schreef Grielen het volgende:
[..]
Nieuw in de zin van, hebben mensen sinds de oprichting van deze reeks hun auto vervangen, of bedoel je gewoon dat iedereen een gaar ding heeft hier?
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zoquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekocht
Haha, dat denk jij. Nog maar 4 dagen, vriend.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zo
Hier, als in bij mij hèquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:16 schreef Grielen het volgende:
[..]
Haha, dat denk jij. Nog maar 4 dagen, vriend.
Eensch.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef Piles het volgende:
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zo
Dan ga je voor een auto onder de 15k zeker?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit de afweging te maken tussen een nieuwe en een goede tweedehands, maar merk dat het verschil niet eens zo groot is
Ja, een zuunig boodschappenbakjequote:Op dinsdag 6 september 2011 22:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan ga je voor een auto onder de 15k zeker?
Ja ach, als ik de staats zou winnen dan zou ik denk ik toch een 2e hands Alfa Brera kopen, en m'n eigen auto helemaal ombouwen en opfokken naar een wolf in schaapskleren met 300 pkquote:
Nee, maar ik heb even geen andere foto'squote:Op dinsdag 6 september 2011 22:28 schreef Kriegel het volgende:
De aanhanger zit er standaard aan vast?
Dat dus *fap* *fap* fap*quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben verliefd zelfs!quote:
Kratje bier regelen voor TSquote:Op woensdag 7 september 2011 08:24 schreef Rensjebree het volgende:
hoe kom ik trouwens in "De heilige koeien" lijst?
Hier ook niet, omdat je dan ook vaak zit met een langere levertijd. Daar heb ik helemaal geen zin in!quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zo
Heb ik het geld niet voor. En heel verstandig is het door de hoge afschrijving in het begin sowieso nooit, ook met een boodschappenwagentje, al is het verschil inderdaad groter naarmate de auto duurder is. Merk en type speelt ook een rol.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekocht
Abbeejorrtt bedoel je?quote:Op woensdag 7 september 2011 11:05 schreef Kriegel het volgende:
Zet je naam dan ook op alfabetische volgorde.
Maar een occasion is bijna even duur als een nieuwe auto. Had laatst een leuke tweedehands gezien, een Nissan Micra uit 2006, die was al 6500 euro. Dan kan ik bijna net zo goed gelijk een zuiniger bakje nemen waar je het komende jaar nog geen wegenbelasting bij hoeft te betalen. Denk ik dan. Iedereen zegt wat andersquote:Op woensdag 7 september 2011 11:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Heb ik het geld niet voor. En heel verstandig is het door de hoge afschrijving in het begin sowieso nooit, ook met een boodschappenwagentje, al is het verschil inderdaad groter naarmate de auto duurder is. Merk en type speelt ook een rol.
Echt hoor, je kunt ook in jouw geval beter naar een leuke occasion van 2-4 jaar oud kijken. Zeker omdat je 'm toch niet zoveel gebruikt.
Mijn Lancer vervangen voor een Laguna, en die is nu een beetje duur en bijna overbodig dus mag er weer uit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekocht
Mooi gedaan!quote:Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Dubish het volgende:
Vandaag de tijd gehad om de raamschakelaar te vervangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen afgebladderde verf meer
Een Audi A6 3.0TDI 2006quote:Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mooi gedaan!
Wat voor een auto als ik vragen mag?
Ik zag de deur en ik dacht; neh dit is geen Peugeot maar een audi/volkswagen/mercedes/bmw achtige deur hahaquote:Op woensdag 7 september 2011 15:38 schreef Dubish het volgende:
[..]
Een Audi A6 3.0TDI 2006
De lijst met auto's in de op zijn nog niet geupdate hiervoor had ik een Peugeot 307 1.4HDI
Beschadigde velgen heb ik ook. Maar bij mij is er echt een dikke hap uit het midden van de velg. Een stuk van 2 á 3 mm diep en ongeveer 2x3 cm. Dankzij de wasstraat waar ik dus niet meer heen ga. Wat kost zo'n geintje ongeveer en is er in de buurt van Groningen een goed adres voor?quote:Op woensdag 7 september 2011 17:15 schreef Marco001 het volgende:
Zo, auto was weer klaar.. VIel helaas wat duurder uit als geschat, door o.a een zeer bekend VAG-kwaaltje: de Bobine.... 2e keer in 1 jaar tijd dat hij (dit keer preventief) vervangen is..
Hij rijd nu echter wel weer super! en een stuk stiller als eerst..
to-do list nog:
reparaties:
- beschadigde velgen
- licht beschadigde armleuning bestuurderszaijde(kunststof slijtage)
Daarnaast nog: lichte verlaging, subwoofer, en een FR uitlaat/bodykit..
In Drachten zit een pedercoatingbedrijf, die doet ook velgen..afhankelijk van de maat, maar ik geloof dat 4* 15" 200,- kost...quote:Op woensdag 7 september 2011 17:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Beschadigde velgen heb ik ook. Maar bij mij is er echt een dikke hap uit het midden van de velg. Een stuk van 2 á 3 mm diep en ongeveer 2x3 cm. Dankzij de wasstraat waar ik dus niet meer heen ga. Wat kost zo'n geintje ongeveer en is er in de buurt van Groningen een goed adres voor?
Per velg?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In Drachten zit een pedercoatingbedrijf, die doet ook velgen..afhankelijk van de maat, maar ik geloof dat 4* 15" 200,- kost...
Voor 4 velgen.. Dat is een relatief normaal bedragquote:
Ik zou zeggen, PM naar Chuck-N0rr1squote:Op woensdag 7 september 2011 20:32 schreef gateway het volgende:
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds.....
Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer)
Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig.
REmklauw vervangen, probleem was er nog
Handrembijgesteld, probleem is er nog
Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt.
Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is.
iets anders konden ze zich niet bedenken.....
Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën?
Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:32 schreef gateway het volgende:
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds.....
Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer)
Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig.
REmklauw vervangen, probleem was er nog
Handrembijgesteld, probleem is er nog
Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt.
Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is.
iets anders konden ze zich niet bedenken.....
Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën?
Het is een parkeergarage, zo bijzonder kan dat toch niet zijn?quote:Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Renesite het volgende:
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, Haddingestraat Vandaag weer getrotseerd
bizarquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag .. 315/75 R16
Waarom?quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:30 schreef D-Mon het volgende:
Ooh, mogen mijn koeien er ook bij komen te staan?
....
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser .. Allebarstend wat zwaar, hiervoor had hij er 285 op zitten, was niet groot genoegquote:
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser .. Allebarstend wat zwaar, hiervoor had hij er 285 op zitten, was niet groot genoeg
Offroaders, groter is beterquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
Maar winterbanden in die maat zijn toch helemaal niet logisch? Hoe meer druk per cm², hoe beter. Dus smaller is beter.
Stoerheid denk ik . Moet zeggen, staat wel gruwelijk gaaf.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?
Even voor de beeldvorming:quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag .. 315/75 R16
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......quote:Op vrijdag 9 september 2011 00:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt?
Dat remslangenverhaal vind ik erg vreemd. Die dingen kunnen echt wel wat warmte hebben. Maar dat is ook redelijk eenvoudig te testen. Als je dat wiel opkrikt, op de rem trapt, loslaat, moet hij daarna gangbaar zijn. Als je dan nog weerstand hebt loopt de rem nog aan.
Dat kan dan aan 3 dingen liggen. Of het is inderdaad iets met de remvloeistof die druk blijft geven. Of het is de klauw die niet lekker gangbaar is (productiefoutje?) Of de remblokken zijn niet goed gesmeerd, waardoor ze niet makkelijk uit mekaar gaan. (lijkt me de minst reële optie, het is een nieuwe klauw, zoveel frictie zit daar niet in)
Werk nu voor stage aan zulk spul . Zijn ook bezig om een 4.2 liter 6 in lijn turbodiesel in elkaar aan t schroevenquote:Op zaterdag 10 september 2011 01:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zo een, maar dan iets kleiner, had ik vroeger als kind, om mee te spelen in het zand
Dat is toch die ene met die scherpe bocht vlak na het poortje om eruit te rijden? Daar moet je met een C8 gewoon 2-3 keer steken...quote:Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Renesite het volgende:
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, Haddingestraat Vandaag weer getrotseerd
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef gateway het volgende:
[..]
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......
nee, niet bij een andere garage geweest.quote:Op maandag 12 september 2011 10:14 schreef L0we het volgende:
[..]
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?
dat wat met 1 is aangeduidt is inderdaad vervangen, die glimt, de andere kant (links van de auto) roestquote:Op maandag 12 september 2011 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
Even een plaatje opgezocht van het remsysteem achter van een Touran uit 2003:
[ afbeelding ]
Wat jij bedoeld is het geheel wat met nummer 1 is aangeduid? Hierin zit inderdaad de remcilinder zelf, welke icm de klauw de blokken op de schijf drukt!
Hier de link, onderaan staan de onderdeel nummers en de namen:
http://www.wagenstad.com/index.php?modid=559&page=6-615-60
Nee, er zit een koppelomvormer in, die zorgt ervoor dat je rustig wegrijdt. Wel zal je auto gaan 'kruipen' als je de rem loslaatquote:Op donderdag 15 september 2011 13:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus bij stoplichten en wegrijden voet op de rem ? Moet ik die rem behandelen als een koppeling (rustig op laten komen) ?
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef L0we het volgende:
Volgorde is: P - R - N - D (3 - 2 - 1)
Het is vrij eenvoudig. als hij geparkeerd staat kan je hem in P zetten, zo zal je hem ook wel aantreffen.
Om hem daaruit te halen druk je het knopje op de pook in, en schuif je hem naar N toe. Dan staat hij in de vrijloop. Vanaf daar kan je hem (zonder het knopje in te drukken) in de D zetten, en gaan rijden.
Het knopje heb je overigens alleen nodig als je de R tegenkomt.
Ja. De rest moet je gewoon met enige souplesse doorheen kunnen. En je gaat geheid even schrikken als de eerste keer lucht trapt op het moment dat je wil koppelen. Ik weet niet wat voor auto je normaal rijdt, maar het is wel goed om te bedenken dat het rempedaal van een automaat vaak een stuk breder is dan in een schakelbak. Als normaal je pedalen heel dicht op elkaar zitten, dan kan het wel eens zijn dat wanneer je 'per ongeluk' wil koppelen, je de rem aanraakt, wees daar op bedacht.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?
Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
Met links bedoel je? . Let eventjes op met remmen, zeker de laatste meters voor je stilstaat is eventjes wennen, omdat die motor eventjes door blijft duwen.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Op dit moment rijd ik in een Laguna, en heb al eens mogen ervaren hoe het remmen met de rechtervoet is als een test deed ik het .
Goed, ik denk dat ik er wel snel in kan komen bedankt!
Klopt, hij zal langzaam beginnen met vooruit rijden. Ideaal met inparkerenquote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet hij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)
Sowieso dat een schakelbak leuker is
Nee, niet altijd. Laatst nog in een Iveco bestelbus gereden waar de pook er net zo uitzag als bij een schakelbak. Daar was 1 tikje naar links wisselen tussen automaat en semi-automaat, 1 tikje naar rechts de Neutraal, en een ferme tik naar rechts en dan naar onder de achteruit. Maar ik moet toegeven, die hendels met de hele DNR123-riedel onder elkaar en een knopje er op, die zie je wel vaker.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?
Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
van automaat naar schakel lijkt me ergerquote:Op donderdag 15 september 2011 17:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh eerste keer automaat.. Flink wennen ..
Nee, een automaat begint niet met koppelen zodra jij je rem loslaat. Een automaat heeft een vloeistofkoppeling die altijd verbonden is met de wielen, maar die verbinding is heel zwak als je geen gas geeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet hij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)
Sowieso dat een schakelbak leuker is
Met een rental door de USA wezen cruisen.. de eerste paar keer remmen bij een stoplicht was inderdaad wel anders.. je voet gaat immers instinctief op zoek naar een pedaal..quote:Op donderdag 15 september 2011 14:53 schreef Marco001 het volgende:
Inderdaad, vooral niet met links remmen, anders zit je met je neus op het stuur...
Mij is geleerd dat je je linkerbeen gewoon tegen de voetensteun moet zetten en daar houden..
Dat terugschakelen hoeft bij Mercerdes niet... gewoon vol gas geven, de automaat schakelt direct 1 of 2 versnellingen terug en je bent weg..quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:20 schreef Kriegel het volgende:
De eigenschappen van een automaat vereisen een beetje gewenning, maar daarna zul je merken hoe vreselijk relaxed het rijdt. Met name in de file is het echt een verademing. Voor sportief doortrappen is het inderdaad niet fantastisch omdat een conventionele automaat zo vroeg mogelijk doorschakelt naar de hoogste versnelling, maar zoals Infra al zegt, een sportshift of iets aanverwants doet wonderen.
De mijne heeft er gelukkig eentje, dan rij ik bijvoorbeeld 70 en wil snel verder naar 120/130. Normaal gesproken gaat dat in z'n vier (vierbak) logischerwijs vrij gezapig, dus dan schakel ik de sportshift in en gaat ie direct een versnelling terug, en blijft er ook in gelocked, dus kun je doortrekken tot het maximum aantal tpm alsof het een handbak is.
Nou, dan wordt het ineens een heel andere auto kan ik je zeggen, alsof er zo'n ouderwetse turbo bijkomt.
Hier ook.quote:Op maandag 19 september 2011 09:09 schreef JDude het volgende:
De bandenpomp bij de BP hier is gewoon gratis hoor.
Moet hier overal betalen , Amsterdam...quote:
Iedereen schat m'n auto ook altijd een aantal jaar jonger in.quote:
Das vooral het uiterlijk he, dat zegt eigenlijk helemaal nietsquote:Op maandag 19 september 2011 18:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Iedereen schat m'n auto ook altijd een aantal jaar jonger in.
Onderhoud krijgt 'ie ook altijd netjes.quote:Op maandag 19 september 2011 18:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Das vooral het uiterlijk he, dat zegt eigenlijk helemaal niets
397.000... Moet kunnenquote:Op maandag 19 september 2011 22:29 schreef L0we het volgende:
De renault express die ik pas verkocht heb stond op 397000 . Die ik nu rij gaat morgen over de 248000
Alleen NL is 1000. Kan in één dag.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:34 schreef JDude het volgende:
Zoiets heb ik afgelopen voorjaar nog gedaan. Iets van 1700 km door Nederland (en een stukje Belgie) in twee dagen.
Als 'meet' bedoel je? Lijkt me niet echt wat om daarvoor een hele dag in de auto te zitten. 1000 km moet je al snel 15 uur voor rekenen hier in nederland. Al helemaal als je ook ergens stopt om te eten, en met mekaar te praten .quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:20 schreef RingBewoner het volgende:
Is het een leuk idee om een keer een rondje NL te doen? Allemaal met de auto en langs een aantal vaste punten. En dan allemaal vanaf eigen huis of eigen punt.... Moeten maar kijken hoe we dat uitwerken maar biijvoorbeeld de volgende plaatsen:
• Groningen
• Emmen
• Enschede
• Nijmegen
• Venlo
• Roermond
• Heerlen
• Maastricht
• Weert
• Breda
• Terneuzen
• Vlissingen
• Rotterdam
• Den Haag
• Amsterdam
• Purmerend
• Alkmaar
• Den Helder
• Den Oever
• Harlingen
• Franeker
• Leeuwarden
• Drachten
Zoiets. Uiteraard moet één en ander nog verder worden uitgewerkt. Ik heb misschien niet allemaal logische plaatsen gepakt en de te rijden route moet nog worden bepaald. Maar is hier een beetje animo voor?
Kan ja, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:45 schreef RingBewoner het volgende:
Alleen NL is 1000. Kan in één dag.
Omdat een volle tank 100ek kostquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Kan ja, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
wauw zeg! Waar rijdt hij er zoal mee naartoe dan? :pquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:20 schreef L0we het volgende:
De Renault 6 van mn pa slaat nog werkelijk alles. 28.000 in 40 (!) jaar!
[ afbeelding ]
grandioos mislukt, maar als je goed kijkt kan je 248000 km ontcijferen.
Nog maar iets langer dan een jaar, dan gaat hij de 3 ton over
Bij mij gelukkig niet ... Nog nietquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat een volle tank 100ek kost
zal ook wel niet lang meer duren........quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij mij gelukkig niet ... Nog niet
quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij mij gelukkig niet ... Nog niet
nou, als ik 100,- voor een volle tank ga moeten betalen, gaat mijn auto denk ik snel weg... Dat is meer dan 3* zoveel als wat ik nu betaal(c.a 30,- voor 50 liter)quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:52 schreef gateway het volgende:
[..]
zal ook wel niet lang meer duren........
Heb medelijden met de klanten van mijn stagebedrijf.. 80 liter diesel in die tanks geloof ikquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:52 schreef gateway het volgende:
[..]
zal ook wel niet lang meer duren........
Ik red het nu ook nog voor zo'n 80 euro inderdaad. Gelukkig rij ik dieselquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij mij gelukkig niet ... Nog niet
Ik ben nu voor zo'n 60 euro wel klaar bij een tankbeurt denk ik. Rij m nooit heel ver leeg eigenlijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik red het nu ook nog voor zo'n 80 euro inderdaad. Gelukkig rij ik diesel
Hij heeft hem zelf nu pas een jaartje, en geloof ik 2 a 3000 kilometer mee gereden. . Hij gaat er regelmatig een dagje mee weg, samen met mn ma. Hij trekt ook wel behoorlijk bekijks, die auto.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
wauw zeg! Waar rijdt hij er zoal mee naartoe dan? :p
Daar ben in dr werkgever van de vriend waarmee ik het rondje NL maakte ook nog steeds dankbaar voor.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat een volle tank 100ek kost
Ik ben juist blij dat ik wat verder van mn werk woon. Kilometervergoeding ftw!quote:Op woensdag 21 september 2011 00:27 schreef Mikkie het volgende:
Bij mij gaat er meestal tussen de 50 en 55 liter in, à 1,329 zoals hier in de buurt komt dat tussen de 65 en 75 euro. Geld zat voor een beetje vervoer. En dan woon ik nu nog dicht bij m'n werk
quote:Op maandag 19 september 2011 09:05 schreef Kadooosh het volgende:Dank, inmiddels aangevraagd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je nog een bandenspanningsmeter nodig hebt kan je hem hier gratis aanvragen:
http://www.nuon.nl/acties(...)enspanningsmeter.jsp
Ja kijk, die krijg ik al niet. Publieke sector met een maximale vergoeding van wat tientjes per maand. Dat staat in geen verhouding, kan ik je vertellen .quote:Op woensdag 21 september 2011 08:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben juist blij dat ik wat verder van mn werk woon. Kilometervergoeding ftw!
Enerzijds, ja. Anderzijds is de lol er op een gegeven moment ook wel vanaf als je met je LPG om de twee dagen staat te tanken, terwijl je met je diesel de hele week kan doorrijden. Ik zou wel een keer lijp worden van dat getank de hele tijd.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:43 schreef Marco001 het volgende:
zo, als ik die bedragen zo lees, ben ik blij dat ik voor een LPG G3 auto heb gekozen..
40,- meer wegenbealsting per maand als de benzine versie, maar (bij mij) per tankbeurt c.a 30 euro goedkoper uit, en aangezien ik 3-4 keer per maand tank, scheelt me dat gemiddeld zo'n 60 euro
Bij mij ist gewoon het aantal gereden kilometers * 0.19. Dat tikt best wel aan met ongeveer 3000 zakelijke kilometers per maandquote:Op woensdag 21 september 2011 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja kijk, die krijg ik al niet. Publieke sector met een maximale vergoeding van wat tientjes per maand. Dat staat in geen verhouding, kan ik je vertellen .
Ik heb LPG gereden, daar werd je af en toe echt niet goed van! Met een beetje pech stond je per week 3 a 4 keer aan de pomp. Dat is toch wel iets teveel van het goede.quote:Enerzijds, ja. Anderzijds is de lol er op een gegeven moment ook wel vanaf als je met je LPG om de twee dagen staat te tanken, terwijl je met je diesel de hele week kan doorrijden. Ik zou wel een keer lijp worden van dat getank de hele tijd.
Die irritatie en tijdsinvestering zou voor mij al een reden zijn om de iets hogere kosten van diesel te accepteren.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij mij ist gewoon het aantal gereden kilometers * 0.19. Dat tikt best wel aan met ongeveer 3000 zakelijke kilometers per maand
[..]
Ik heb LPG gereden, daar werd je af en toe echt niet goed van! Met een beetje pech stond je per week 3 a 4 keer aan de pomp. Dat is toch wel iets teveel van het goede.
Nu ist hooguit 2 keer in de week tanken, dat werkt toch wel een stuk prettiger!
WTF...quote:Op woensdag 21 september 2011 11:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die irritatie en tijdsinvestering zou voor mij al een reden zijn om de iets hogere kosten van diesel te accepteren.
En die kmvergoeding is leuk ja. De kans zit er dik in dat ik ook zo'n 3k per maand aan woon-werk ga doen (is nu nog niet), en daarvoor krijg ik...schrik niet: 80 euro per maand! Leve de publieke sector.
ach, 650 km op 1 tank valt nog wel mee toch(en dan is mijn auto nogal een zuipert.. 1.4 die op benzine 1:12 loopt en op lpg 1:11.5).. dat tanken boeit me niet zo eigenlijk, die 5 minutjes werk..quote:Op woensdag 21 september 2011 11:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij mij ist gewoon het aantal gereden kilometers * 0.19. Dat tikt best wel aan met ongeveer 3000 zakelijke kilometers per maand
[..]
Ik heb LPG gereden, daar werd je af en toe echt niet goed van! Met een beetje pech stond je per week 3 a 4 keer aan de pomp. Dat is toch wel iets teveel van het goede.
Nu ist hooguit 2 keer in de week tanken, dat werkt toch wel een stuk prettiger!
Deze review staat niet bij je advertentie in V&A.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef gateway het volgende:
heb een FM transmitter gekocht voor in de auto (naja, het wordt een verjaardagskado, anders had ik hem bij voorbaat al niet gekocht) maar wat een prutding. Ziet er mooi uit, werkt handig, alleen ruist..... en dat is wel irritant, als het wat harder staat hoor je het niet.....
is er 1 van Toma Car Parts,
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 september 2011 18:30 schreef Boterbartje het volgende:
Gelukkig wel een chick achter mij, dat was fantastisch
Mwoah, ik snap 't wel. Als je dan toch in de file/drukte staat, dan liever enigszins aangenaam. Al moet die chick dan eigenlijk naast je zitten natuurlijkquote:
Dude, dat wéét je toch. Het is zo'n halfbakken oplossing. Net als die cassettebandjes met een jackje eraan waar je je iPod ofzo op kan aansluiten.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef gateway het volgende:
heb een FM transmitter gekocht voor in de auto (naja, het wordt een verjaardagskado, anders had ik hem bij voorbaat al niet gekocht) maar wat een prutding. Ziet er mooi uit, werkt handig, alleen ruist..... en dat is wel irritant, als het wat harder staat hoor je het niet.....
is er 1 van Toma Car Parts,
[ afbeelding ]
en? wie zegt dat dat in een andere auto ook ruist?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Deze review staat niet bij je advertentie in V&A.
Auto ook weer terug, als het nu niet over isligt het waarschijnlijk aan het stuurapparaat (of hoe dat ding ook heet) dat er een verkeerd signaal van de ABS of ESP komt oid dat ie wil remmen... maar daarvoor zou ik naar VW moeten...... Hoop dat nu gewoon over is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:53 schreef gateway het volgende:
[..]
en? wie zegt dat dat in een andere auto ook ruist?
BTW, auto staat weer bij de garage, ze gaan weer naar de remmen kijken, en de slangetjes vervangen, om zeker te zijn dat het dar niet aan ligt. Als het daarna nog niet over is, dan maar eens naar een ander, heb nog ergens een tegoedbon voor een gratis inspectie van de hele auto bij euromaster
Iets zegt mij dat jij de spookrijder bent.quote:Op zondag 25 september 2011 18:43 schreef Mikkie het volgende:
Wat is het toch met spookrijders de laatste tijd? Vanmorgen kwam ik alweer de derde tegen in een maand!
quote:Op maandag 26 september 2011 16:50 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat jij de spookrijder bent.
Wat een rare botsing. Ze hadden elkaar kunnen ontwijken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef von_Preussen het volgende:
Het lijkt me een vreemde gewaarwording, je komt de bocht om en dan dit:
I wish. 2 banden (michelin) en dan nog een zooi klein grut en remmen. En dan mag ook nog eens de distributieriem + waterpomp vervangen worden.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:26 schreef Mikkie het volgende:
1.300 euro onderhoud? Krijg je een nieuwe auto?
Mijn garage rekent er 721 euro voor, ik ben totaal niet bekend met de prijzen van dit soort dingen, dus ik zou ook niet weten welke garage dat eventueel goedkoper voor me kan dan.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:23 schreef Marco001 het volgende:
distributie + pomp hoeft maar 300,- te kosten, maar goed, ik wa slaatst ook 750,- kwijt zonder nieuwe banden/remmen
Weet niet om wat voor auto het gaat. Maar de ene is de andere nietquote:Op woensdag 28 september 2011 17:03 schreef Marco001 het volgende:
721 voor een nieuwe pomp en distributieriem is volgens mij zelfs inclusief montage erg duur... Zelfs bij Seat"(merkdealer) zelf ben je "maar 300,- kwijt voor vervangen van alleen de riem..
Ik sta in de OP, het gaat om een Clio. Ik vind het ook erg veel geld, maar goed, ik heb niet het idee dat ze hier nou extreem veel duurder dan een willekeurige andere universele garage.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Weet niet om wat voor auto het gaat. Maar de ene is de andere niet
Daarbij moeten waarschijnlijk ook een geleiderol en de spanner/spanrol vervangen worden. En er staat ongeveer 3 uur voor aan arbeid.quote:
Tja, hij had nu 5 uur arbeid gerekend, dus als ze eerder klaar zijn valt die rekening ook lager uit. Maar wat ik al zei, ik heb niet het idee dat ze me daar nou keihard oplichten of extreem duur zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarbij moeten waarschijnlijk ook een geleiderol en de spanner/spanrol vervangen worden. En er staat ongeveer 3 uur voor aan arbeid.
Blijft er onder de streep alsnog aardig wat aan onderdelen over.
Bron.quote:Het besluit strekt tot een verhoging van de tarieven van de verkeersboetes.
Devolgende tariefswijzigingen worden met dit besluit doorgevoerd:
• Een algemene verhoging met vijftien procent;
• Een inflatiecorrectie van 4,7 procent;
• Een extra verhoging voor asociale en gevaarlijke gedragingen;
• Aparte tarieven voor snelheidsovertredingen op wegen waar maximaal 30
km per uur mag worden gereden;
• Een extra verhoging met ¤ 15 voor snelheidsovertredingen vanaf 11 km per
uur overschrijding.
De tering inderdaad, dat zijn flinke verhogingen. Hopelijk blijf ik nog lang boetevrij klopt afquote:Op woensdag 28 september 2011 17:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bron.
De tering.
Is er iemand van jullie die ergens 4,7% inflatie heeft gemerkt?
Mja, en toch kun je altijd wel ergens tegenaan lopen. Ik reed van de week ook heel rustig, kwam de bebouwde kom in rollen en zo'n 100m na het bord 'bebouwde kom' stond al een kast. Helaas ben ik bang dat ik 'm te laat zag.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De tering inderdaad, dat zijn flinke verhogingen. Hopelijk blijf ik nog lang boetevrij klopt af
Mwah, mijn is ook een 16v, dus dan vind ik die 721 nog steeds best veel eigenlijk, of heb je er nu een met een gouden randje?quote:Op woensdag 28 september 2011 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarbij moeten waarschijnlijk ook een geleiderol en de spanner/spanrol vervangen worden. En er staat ongeveer 3 uur voor aan arbeid.
Blijft er onder de streep alsnog aardig wat aan onderdelen over.
tja, zat er al een tijdje aan te komen..quote:Op woensdag 28 september 2011 17:50 schreef Mikkie het volgende:
Daar lijkt het wel op. Plus de administratiekosten natuurlijk, want een boete van honderden euro's versturen is vast niet kostendekkend...
Volgens mij wordt het op die manier vrij vaak gedaan hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het nut van dit verdrijvingsvlak is?
Dat komt zo vaak voor ja...quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het op die manier vrij vaak gedaan hoor.
Ik denk dat het er voor zorgt dat mensen niet meteen vanaf het begin zich langs de auto voor hun proberen te wurmen, terwijl de andere misschien 2 meter later naar links gaat en zo de neus van de ander meeneemt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zie het ook inderdaad overal, het was dan ook maar een voorbeeld. Alleen ik snap het verdrijvingsvlak-idee niet. Je kunt de baan toch gewoon aan het begin van de wegverhoging beginnen?
Grappig punt, mijn instructeur had mij altijd ingestampt dat ik METEEN moest opschuiven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik denk dat het er voor zorgt dat mensen niet meteen vanaf het begin zich langs de auto voor hun proberen te wurmen, terwijl de andere misschien 2 meter later naar links gaat en zo de neus van de ander meeneemt.
Rij jij nog steeds precies hetzelfde als toen je les had?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Grappig punt, mijn instructeur had mij altijd ingestampt dat ik METEEN moest opschuiven.
Sommige acties wel, anders rijd ik als een echte Poolquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Rij jij nog steeds precies hetzelfde als toen je les had?
Zou dus iedereen netjes meteen naar links/rechts voegen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Sommige acties wel, anders rijd ik als een echte Pool
Ik vind dat iedereen dat wel moet doen op momenten dat het kan jaquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zou dus iedereen netjes meteen naar links/rechts voegen?
Ik vind ook dat iedereen moet doorrijden op de snelweg, doet ook niet iedereen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen dat wel moet doen op momenten dat het kan ja
Dat ook inderdaad!quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik vind ook dat iedereen moet doorrijden op de snelweg, doet ook niet iedereen.
En ik vind dat iedereen naar rechts moet op de snelweg als dat mogelijk is. Doet -lang- niet iedereen.quote:
Vanmiddag spitsstrook open op de A9quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En ik vind dat iedereen naar rechts moet op de snelweg als dat mogelijk is. Doet -lang- niet iedereen.
Zelfde verhaal op de A28 net voor Utrecht, het gaat wel steeds beter, steeds meer mensen krijgen het door.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Vanmiddag spitsstrook open op de A9
Ik hoef het vast niet te vertellen
Alleen is het maar op een kort stuk waardoor je later soms in de knoop komt met de vrachtwagens die dan weer naar links willen ..quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zelfde verhaal op de A28 net voor Utrecht, het gaat wel steeds beter, steeds meer mensen krijgen het door.
Ik heb meer problemen met de mensen die in 't midden blijven rijden en net zo hard gaan rijden als op de rechter baan, waardoor jij een belachelijke manoeuvre moet maken om die mensen in te halen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen is het maar op een kort stuk waardoor je later soms in de knoop komt met de vrachtwagens die dan weer naar links willen ..
Goedkoper dan bumperkleven.quote:
Ben daar al eens van rechts, helemaal naar links gegaan... En voor die andere auto weer helemaal naar rechts .. Maar meestal rij ik daar zelf wel lekker doorquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb meer problemen met de mensen die in 't midden blijven rijden en net zo hard gaan rijden als op de rechter baan, waardoor jij een belachelijke manoeuvre moet maken om die mensen in te halen.
Check.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben daar al eens van rechts, helemaal naar links gegaan... En voor die andere auto weer helemaal naar rechts .. Maar meestal rij ik daar zelf wel lekker door
Daarom.quote:
Ideaal man. Iedereen blijft midden of links, dus gewoon lekker rechts er voorbij hobbelenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Vanmiddag spitsstrook open op de A9
Ik hoef het vast niet te vertellen
je kunt een goedkopiejopieauto kopen? Beginners altotje ofzo? Laag in verbruik, laag in belasting en laag in verzekering. Helaas ook laag in comfort, maargoed wat wil je dan met een eerste bak.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Echt vreselijk, ik heb sinds eind juni mijn rijbewijs, maar ik studeer nu en zit dus ook op kamers waardoor ik geen auto tot mijn beschikking heb. Wanneer ik me thuis aan het vervelen ben wil ik wel eens de auto inspringen en gewoon een stukje gaan touren, maar dat kan nu dus niet
Comfort is relatief .. In de stoelen van mijn AX houd ik het best lang vol, alleen de herrie maakt het wat minderquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef monsterd. het volgende:
[..]
je kunt een goedkopiejopieauto kopen? Beginners altotje ofzo? Laag in verbruik, laag in belasting en laag in verzekering. Helaas ook laag in comfort, maargoed wat wil je dan met een eerste bak.
Nouja de micra is ook wel redelijk. Het geluid bij 120+ is idd ook wat minder leukquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Comfort is relatief .. In de stoelen van mijn AX houd ik het best lang vol, alleen de herrie maakt het wat minder
Ach, bij plankgas hoor je meer de wind dan het torretje voor mequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja de micra is ook wel redelijk. Het geluid bij 120+ is idd ook wat minder leuk
Wel over nagedacht, maar met mijn studentenbudget gaat dat 'm niet worden helaas. Des te lekkerder is het om zaterdag weer in de auto te springen. Het 'probleem' is alleen dat ik beginnend bestuurder ben en dus eigenlijk veel rijervaring op moet doen, nu gebeurt dat alleen in het weekeinde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef monsterd. het volgende:
[..]
je kunt een goedkopiejopieauto kopen? Beginners altotje ofzo? Laag in verbruik, laag in belasting en laag in verzekering. Helaas ook laag in comfort, maargoed wat wil je dan met een eerste bak.
Of mijn Laguna overkopen en genieten van schipcomfort. 500 euro, mag je meteen meenemen!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef monsterd. het volgende:
[..]
je kunt een goedkopiejopieauto kopen? Beginners altotje ofzo? Laag in verbruik, laag in belasting en laag in verzekering. Helaas ook laag in comfort, maargoed wat wil je dan met een eerste bak.
Ligt ook een beetje aan je lichaamsbouw. Ik tik de 1.93 aan en weeg een kilo of 120, dan moek wel een paar goeie stoelen hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Comfort is relatief .. In de stoelen van mijn AX houd ik het best lang vol, alleen de herrie maakt het wat minder
1.80, check.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:13 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan je lichaamsbouw. Ik tik de 1.93 aan en weeg een kilo of 120, dan moek wel een paar goeie stoelen hebben.
Maar ben je 1.80, 70 kilo en heb je een schraal kontje, dan pas je in een ax stoel en trek je dat ook langere ritten.
Een AX... Die vallen in de categorie Alto van die tijd.quote:
Nee man, veel luxer!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een AX... Die vallen in de categorie Alto van die tijd.
Ik las ergens iets dat als een auto onder een bepaald gewicht is dat de wegenbelasting dan niet hoger word... Zoja is het misschien wel interessant om zelf een oud systeem in te bouwenquote:
Micra's op gas vallen onder die regeling!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik las ergens iets dat als een auto onder een bepaald gewicht is dat de wegenbelasting dan niet hoger word... Zoja is het misschien wel interessant om zelf een oud systeem in te bouwen
Dan misschien mijn AX ook wel .. Alleen denk dat de gasinbouw best lastig is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:17 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Micra's op gas vallen onder die regeling!
hou je nog minder ruimte overquote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan misschien mijn AX ook wel .. Alleen denk dat de gasinbouw best lastig is.
Gastank op de achterbank.quote:
Achterbank er uit, grote plaat mdf er in. En gaan!quote:
Ja ik ken het. Had een kop staart botsing gehad met vrij lage snelheid.. De dwarsbalk tussen de voorschermen voorin was iets gekanteld. Met de hand weer recht kunnen trekkenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:38 schreef Biogarde het volgende:
Ringtank oid. Ik kon nog een krat bier kwijt en dan was het klaar.
Maar die auto was levensgevaarlijk bleek achteraf toen iemand stapvoets achteruit de deur in ging en m'n passagier bij me op schoot zat. Ding was einde oefening omdat alle stijlen naar binnen waren gedrukt.
Ik wil niet weten wat een klap met 80~100 doet
Grip is niet alleen banden, maar hangt natuurlijk ook af van de kracht van je autoquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:35 schreef -tape- het volgende:
Ja koppeling bedoel ik, gewoon het pedaal Beetje verkeerde term gebruikt. Dus het ligt aan mijn banden? Ik heb namelijk meer het gevoel dat de motor te zwaar is voor de 2-wiel aandrijving. Het profiel is namelijk nog gewoon goed.
Is je Lancer nou al verkocht?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Of mijn Laguna overkopen en genieten van schipcomfort. 500 euro, mag je meteen meenemen!
Yep al best lang! Nu de Franse dame nog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is je Lancer nou al verkocht?
Das mooi dat ie weg is, mag ik vragen om welke reden de Fransoos eruit gaat (heb het topic niet altijd gevolgd)?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Yep al best lang! Nu de Franse dame nog.
is het zo lastig verkopen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Yep al best lang! Nu de Franse dame nog.
monsterd & ik delen nu een huisje in de stad dus dat maakt twee auto's overbodig, drie eigenlijk want er is ook al een oldtimer aangeschaftquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das mooi dat ie weg is, mag ik vragen om welke reden de Fransoos eruit gaat (heb het topic niet altijd gevolgd)?
Je hebt ze al voor vrij weinig, markt is ermee overspoeld zowat.quote:
Ik rij een Ford Clipper. Die vangen meer wind dan een zeilbootquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:08 schreef monsterd. het volgende:
Trouwens, dat was even fijn. De snelweg op . De micra stuurde door de wind alle kanten op behalve recht vooruit
Al heel lang , sinds dat ik terug ben uit Polen eigenlijk!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik wist niet dat jullie een setje zijn
Ja bizar is dat. Ik voelde gewoon mijn auto constant shaken door de windquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik rij een Ford Clipper. Die vangen meer wind dan een zeilboot
Ik wist niet eens dat je terug was uit Polen, zo lang ben ik hier al niet geweestquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Al heel lang , sinds dat ik terug ben uit Polen eigenlijk!
[..]
Ja bizar is dat. Ik voelde gewoon mijn auto constant shaken door de wind
Haha omg, dat is idd lang geleden. Ik ben in januari al terugkomenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je terug was uit Polen, zo lang ben ik hier al niet geweest
Kan ook zijn dat je het mechanisme waar de deur in valt iets aan moet spannen. Dan zit hij net wat strakker dicht .quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik rij een Ford Clipper. Die vangen meer wind dan een zeilboot
Merk wel dat de rubbers langs de deuren misschien wel vernieuwd moeten worden. Komt toch nog een hoop tocht doorheen.
Nee, vind het toch een hoop geld maandelijksquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Had je al een nieuwe auto gekocht Cherry?
ach, wat is veel geld? Alles kost tegenwoordig nogal...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, vind het toch een hoop geld maandelijks
Jij rijdt offroad naar de stad ofzoquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:56 schreef Marco001 het volgende:
sjonge jonge.. heb nu een voltijd baan in Groningen, en dat kan ik ook merken aan mijn auto; vorige week gewassen, maar hij is nu alweer gigantisch smerig.. (al ligt het ook aan de route die ik neem naar de stad..)
Mercedes Sprinter was ook leuk vandaag .quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik rij een Ford Clipper. Die vangen meer wind dan een zeilboot
neuh, wel binnendoor.. dus over een paar smalle wegen waar je haast de berm in moet bij tegenliggers.. tís of dat, of 15-20 minuten per keer in de file staan...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:57 schreef classpc het volgende:
[..]
Jij rijdt offroad naar de stad ofzo
Ja, maar als ik al bijna 100 euro kwijt ben zodat ie stil op de oprit kan staan, vind ik een beetje zondequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ach, wat is veel geld? Alles kost tegenwoordig nogal...
100 euro is wel een beetje veel. Maargoed dat ligt er dan maar net aan wat voor auto je wilt . Voor een cheap-ass bakkie ben je de helft kwijtquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar als ik al bijna 100 euro kwijt ben zodat ie stil op de oprit kan staan, vind ik een beetje zonde
Dat jullie een Fiat hadden aangeschaft hadden had ik gelezen, maar dat is idd dan duidelijk, logisch dat je één auto weg doet. Ik weet niet waar je woont, maar naast de kosten zijn parkeerplekken in de stad ook zo'n punt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
monsterd & ik delen nu een huisje in de stad dus dat maakt twee auto's overbodig, drie eigenlijk want er is ook al een oldtimer aangeschaft
Nouja we hebben hier wel vrije parkeermogelijkheden dus dat scheelt, maar 3 auto's wordt gewoon heel erg veel. Oke, de ene loopt nog niet maargoed, kijkend naar onze inkomens en lasten die met de auto's meekomen is het niet nodig om een grote belastingslurpendebak te hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat jullie een Fiat hadden aangeschaft had ik gelezen, maar dat is idd dan duidelijk, logisch dat je één auto weg doet. Ik weet niet waar je woont, maar naast de kosten zijn parkeerplekken in de stad ook zo'n punt.
Hebben jullie helemaal gelijk in hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja we hebben hier wel vrije parkeermogelijkheden dus dat scheelt, maar 3 auto's wordt gewoon heel erg veel. Oke, de ene loopt nog niet maargoed, kijkend naar onze inkomens en lasten die met de auto's meekomen is het niet nodig om een grote belastingslurpendebak te hebben.
Micra er uit! Splitten de kosten van de Laguna!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja we hebben hier wel vrije parkeermogelijkheden dus dat scheelt, maar 3 auto's wordt gewoon heel erg veel. Oke, de ene loopt nog niet maargoed, kijkend naar onze inkomens en lasten die met de auto's meekomen is het niet nodig om een grote belastingslurpendebak te hebben.
had vandaag ook al genoeg grapjes gehoord nadat de doc m'n bloed had afgenomenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:24 schreef von_Preussen het volgende:
Eigenlijk wilde ik een grap gaan maken over auto-onderdelen bij de Pool op de hoek, maar dat heeft bij jullie natuurlijk geen enkele zin.
Het probleem ligt dan ook meer in het feit dat de polen die naar nederland komen de uitschotpolen zijn. zelfs in polen willen ze die niet hebben. daarom komen ze daar ook niet aan het werkquote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:31 schreef Marco001 het volgende:
hmm, meer alcohol dan bloed zeker? *flauw*
wel true story: ooit in een distributiecentrum gewerkt waar ook veel polen werkten, en er zijn er in de 5 weken dat ik er heb gewerkt een stuk of wat ontslagen vanwege het jatten/stiekem drinken van bier tijdens het werk.
Da's altijd fijn. . De Bimmer kwam er laatst ook probleemloos doorheen. Straks even nieuw rubber laten monteren, was weer 330 euro lichter maar nu kan ik weer veilig de natte wegen op! Ging me de laatste tijd iets te vaak dwars terwijl het ASC hard aan 't werk was, dus het werd tijd voor hernieuwde veiligheid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Laguna mag maandag op voor de APK. Heb er vertrouwen in
Welke maat zoek je?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag es aan het zoeken geweest naar winterbanden met staaltjes voor weinig geld, maar het valt niet mee..
Volgens mij heeft mn pa wel een setje liggen waar je wat mee kan. Ff informeren welke maat dat was...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
14"/15", met band tussen de 155 en 195 breed
4x100 (naaf 56.6, voor een opel)
13" past niet over mijn remmen heen..
16" is nog mogelijk, maar dan met een redelijk platte band. Maar dat valt meestal niet in het goedkope segment.
Uit mn hoofd was het 195 65 R15. Half seizoen op gereden, dus eigenlijk nog zgan . Incl 4 bijna nieuwe staaltjesquote:
Voor een diesel niet. Die Golfjes rijden makkelijk nog een tijdje door na 230k. Als ie maar goed onderhouden is.quote:
Mja, de tijd komt eraan hè. Beter koop je ze na de winter of in de zomer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag es aan het zoeken geweest naar winterbanden met staaltjes voor weinig geld, maar het valt niet mee..
Zoiets past er wel onder.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Uit mn hoofd was het 195 65 R15. Half seizoen op gereden, dus eigenlijk nog zgan . Incl 4 bijna nieuwe staaltjes
inderdaad.... Ben ook nog op zoek voor mijn Touran, iets van 195/65/15 5x112 dacht ik..... (zomer is 205/555/16 )quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag es aan het zoeken geweest naar winterbanden met staaltjes voor weinig geld, maar het valt niet mee..
How come, dattie korter is?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 07:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Zoiets past er wel onder.
En het klopt Mikkie.. Maar het was de bedoeling dat ik een andere auto had voor de winter. Maar die is een paar centimeter korter gereden sinds een paar dagen
Ze kon het niet trouwens. Rotte kokerbalk linksachter en stuurhuishoes gesloopt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo nog even de Alizé nalopen en dan naar de keuring. Ze kan het!
Ja in de micra wel, maar eerder was het altijd wel fijn!quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Afstandsbediening? Kun je er vanaf je stoel niet bij dan?
quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:43 schreef Mikkie het volgende:
Haha. Ik heb ook zo'n radio met afstandsbediening gehad, daar doe je echt niets mee. Nu gewoon stuurwielbediening, ideaal. Overigens... dat ding ging toch de export in?
Nope. Als je een beetje lekker zitten wil nietquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Afstandsbediening? Kun je er vanaf je stoel niet bij dan?
Deze auto had geen stuurbediening helaas! Ja, wordt nu geëxporteerd inderdaad. APK-loosquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:43 schreef Mikkie het volgende:
Haha. Ik heb ook zo'n radio met afstandsbediening gehad, daar doe je echt niets mee. Nu gewoon stuurwielbediening, ideaal. Overigens... dat ding ging toch de export in?
Lekker zitten houd in onder de kofferklep?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nope. Als je een beetje lekker zitten wil niet
[..]
Deze auto had geen stuurbediening helaas! Ja, wordt nu geëxporteerd inderdaad. APK-loos
Neuh, gewoon standje 2 van de stoel? Vanaf het stuur! Ik mis die ruimte nu al en het onbezorgd over drempels kunnen gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Lekker zitten houd in onder de kofferklep?
Drempels bestaan niet he, met een renaultquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Neuh, gewoon standje 2 van de stoel? Vanaf het stuur! Ik mis die ruimte nu al en het onbezorgd over drempels kunnen gaan.
Met het remvlak richting je remcilinder ofzo?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef Mikkie het volgende:
Verkeerd monteren van de remblokken? Hoe doe je dat dan?!
geen idee... Maar als je ze er met een hamer uit moet slaan??quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Met het remvlak richting je remcilinder ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |