Das vooral het uiterlijk he, dat zegt eigenlijk helemaal nietsquote:Op maandag 19 september 2011 18:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Iedereen schat m'n auto ook altijd een aantal jaar jonger in.
Onderhoud krijgt 'ie ook altijd netjes.quote:Op maandag 19 september 2011 18:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Das vooral het uiterlijk he, dat zegt eigenlijk helemaal niets
397.000... Moet kunnenquote:Op maandag 19 september 2011 22:29 schreef L0we het volgende:
De renault express die ik pas verkocht heb stond op 397000. Die ik nu rij gaat morgen over de 248000
Alleen NL is 1000. Kan in één dag.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:34 schreef JDude het volgende:
Zoiets heb ik afgelopen voorjaar nog gedaan. Iets van 1700 km door Nederland (en een stukje Belgie) in twee dagen.
Als 'meet' bedoel je? Lijkt me niet echt wat om daarvoor een hele dag in de auto te zitten. 1000 km moet je al snel 15 uur voor rekenen hier in nederland. Al helemaal als je ook ergens stopt om te eten, en met mekaar te pratenquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:20 schreef RingBewoner het volgende:
Is het een leuk idee om een keer een rondje NL te doen? Allemaal met de auto en langs een aantal vaste punten. En dan allemaal vanaf eigen huis of eigen punt.... Moeten maar kijken hoe we dat uitwerken maar biijvoorbeeld de volgende plaatsen:
• Groningen
• Emmen
• Enschede
• Nijmegen
• Venlo
• Roermond
• Heerlen
• Maastricht
• Weert
• Breda
• Terneuzen
• Vlissingen
• Rotterdam
• Den Haag
• Amsterdam
• Purmerend
• Alkmaar
• Den Helder
• Den Oever
• Harlingen
• Franeker
• Leeuwarden
• Drachten
Zoiets. Uiteraard moet één en ander nog verder worden uitgewerkt. Ik heb misschien niet allemaal logische plaatsen gepakt en de te rijden route moet nog worden bepaald. Maar is hier een beetje animo voor?
Kan ja, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:45 schreef RingBewoner het volgende:
Alleen NL is 1000. Kan in één dag.
Omdat een volle tank 100ek kostquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Kan ja, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
wauw zeg! Waar rijdt hij er zoal mee naartoe dan? :pquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:20 schreef L0we het volgende:
De Renault 6 van mn pa slaat nog werkelijk alles. 28.000 in 40 (!) jaar!
[ afbeelding ]
grandioos mislukt, maar als je goed kijkt kan je 248000 km ontcijferen.
Nog maar iets langer dan een jaar, dan gaat hij de 3 ton over![]()
Bij mij gelukkig nietquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat een volle tank 100ek kost
zal ook wel niet lang meer duren........quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij mij gelukkig niet... Nog niet
quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
nou, als ik 100,- voor een volle tank ga moeten betalen, gaat mijn auto denk ik snel weg... Dat is meer dan 3* zoveel als wat ik nu betaal(c.a 30,- voor 50 liter)quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:52 schreef gateway het volgende:
[..]
zal ook wel niet lang meer duren........
Heb medelijden met de klanten van mijn stagebedrijf.. 80 liter diesel in die tanks geloof ikquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:52 schreef gateway het volgende:
[..]
zal ook wel niet lang meer duren........
Ik red het nu ook nog voor zo'n 80 euro inderdaad. Gelukkig rij ik dieselquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben nu voor zo'n 60 euro wel klaar bij een tankbeurt denk ik. Rij m nooit heel ver leeg eigenlijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik red het nu ook nog voor zo'n 80 euro inderdaad. Gelukkig rij ik diesel
Hij heeft hem zelf nu pas een jaartje, en geloof ik 2 a 3000 kilometer mee gereden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
wauw zeg! Waar rijdt hij er zoal mee naartoe dan? :p
Daar ben in dr werkgever van de vriend waarmee ik het rondje NL maakte ook nog steeds dankbaar voor.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat een volle tank 100ek kost
Ik ben juist blij dat ik wat verder van mn werk woon. Kilometervergoeding ftw!quote:Op woensdag 21 september 2011 00:27 schreef Mikkie het volgende:
Bij mij gaat er meestal tussen de 50 en 55 liter in, à 1,329 zoals hier in de buurt komt dat tussen de 65 en 75 euro. Geld zat voor een beetje vervoer. En dan woon ik nu nog dicht bij m'n werk
quote:Op maandag 19 september 2011 09:05 schreef Kadooosh het volgende:
Dank, inmiddels aangevraagd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je nog een bandenspanningsmeter nodig hebt kan je hem hier gratis aanvragen:
http://www.nuon.nl/acties(...)enspanningsmeter.jsp
Ja kijk, die krijg ik al niet. Publieke sector met een maximale vergoeding van wat tientjes per maand.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben juist blij dat ik wat verder van mn werk woon. Kilometervergoeding ftw!
Enerzijds, ja. Anderzijds is de lol er op een gegeven moment ook wel vanaf als je met je LPG om de twee dagen staat te tanken, terwijl je met je diesel de hele week kan doorrijden. Ik zou wel een keer lijp worden van dat getank de hele tijd.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:43 schreef Marco001 het volgende:
zo, als ik die bedragen zo lees, ben ik blij dat ik voor een LPG G3 auto heb gekozen..
40,- meer wegenbealsting per maand als de benzine versie, maar (bij mij) per tankbeurt c.a 30 euro goedkoper uit, en aangezien ik 3-4 keer per maand tank, scheelt me dat gemiddeld zo'n 60 euro
Bij mij ist gewoon het aantal gereden kilometers * 0.19. Dat tikt best wel aan met ongeveer 3000 zakelijke kilometers per maandquote:Op woensdag 21 september 2011 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja kijk, die krijg ik al niet. Publieke sector met een maximale vergoeding van wat tientjes per maand.Dat staat in geen verhouding, kan ik je vertellen
.
Ik heb LPG gereden, daar werd je af en toe echt niet goed van! Met een beetje pech stond je per week 3 a 4 keer aan de pomp. Dat is toch wel iets teveel van het goede.quote:Enerzijds, ja. Anderzijds is de lol er op een gegeven moment ook wel vanaf als je met je LPG om de twee dagen staat te tanken, terwijl je met je diesel de hele week kan doorrijden. Ik zou wel een keer lijp worden van dat getank de hele tijd.
Die irritatie en tijdsinvestering zou voor mij al een reden zijn om de iets hogere kosten van diesel te accepteren.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij mij ist gewoon het aantal gereden kilometers * 0.19. Dat tikt best wel aan met ongeveer 3000 zakelijke kilometers per maand
[..]
Ik heb LPG gereden, daar werd je af en toe echt niet goed van! Met een beetje pech stond je per week 3 a 4 keer aan de pomp. Dat is toch wel iets teveel van het goede.
Nu ist hooguit 2 keer in de week tanken, dat werkt toch wel een stuk prettiger!
WTF...quote:Op woensdag 21 september 2011 11:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die irritatie en tijdsinvestering zou voor mij al een reden zijn om de iets hogere kosten van diesel te accepteren.
En die kmvergoeding is leuk ja. De kans zit er dik in dat ik ook zo'n 3k per maand aan woon-werk ga doen (is nu nog niet), en daarvoor krijg ik...schrik niet: 80 euro per maand!Leve de publieke sector.
ach, 650 km op 1 tank valt nog wel mee toch(en dan is mijn auto nogal een zuipert.. 1.4 die op benzine 1:12 loopt en op lpg 1:11.5).. dat tanken boeit me niet zo eigenlijk, die 5 minutjes werk..quote:Op woensdag 21 september 2011 11:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij mij ist gewoon het aantal gereden kilometers * 0.19. Dat tikt best wel aan met ongeveer 3000 zakelijke kilometers per maand
[..]
Ik heb LPG gereden, daar werd je af en toe echt niet goed van! Met een beetje pech stond je per week 3 a 4 keer aan de pomp. Dat is toch wel iets teveel van het goede.
Nu ist hooguit 2 keer in de week tanken, dat werkt toch wel een stuk prettiger!
Deze review staat niet bij je advertentie in V&A.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef gateway het volgende:
heb een FM transmitter gekocht voor in de auto (naja, het wordt een verjaardagskado, anders had ik hem bij voorbaat al niet gekocht) maar wat een prutding. Ziet er mooi uit, werkt handig, alleen ruist..... en dat is wel irritant, als het wat harder staat hoor je het niet.....
is er 1 van Toma Car Parts,
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 september 2011 18:30 schreef Boterbartje het volgende:
Gelukkig wel een chick achter mij, dat was fantastisch
Mwoah, ik snap 't wel. Als je dan toch in de file/drukte staat, dan liever enigszins aangenaam. Al moet die chick dan eigenlijk naast je zitten natuurlijkquote:
Dude, dat wéét je toch. Het is zo'n halfbakken oplossing. Net als die cassettebandjes met een jackje eraan waar je je iPod ofzo op kan aansluiten.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef gateway het volgende:
heb een FM transmitter gekocht voor in de auto (naja, het wordt een verjaardagskado, anders had ik hem bij voorbaat al niet gekocht) maar wat een prutding. Ziet er mooi uit, werkt handig, alleen ruist..... en dat is wel irritant, als het wat harder staat hoor je het niet.....
is er 1 van Toma Car Parts,
[ afbeelding ]
en? wie zegt dat dat in een andere auto ook ruist?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Deze review staat niet bij je advertentie in V&A.
Auto ook weer terug, als het nu niet over isligt het waarschijnlijk aan het stuurapparaat (of hoe dat ding ook heet) dat er een verkeerd signaal van de ABS of ESP komt oid dat ie wil remmen... maar daarvoor zou ik naar VW moeten...... Hoop dat nu gewoon over is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:53 schreef gateway het volgende:
[..]
en? wie zegt dat dat in een andere auto ook ruist?
BTW, auto staat weer bij de garage, ze gaan weer naar de remmen kijken, en de slangetjes vervangen, om zeker te zijn dat het dar niet aan ligt. Als het daarna nog niet over is, dan maar eens naar een ander, heb nog ergens een tegoedbon voor een gratis inspectie van de hele auto bij euromaster
Iets zegt mij dat jij de spookrijder bent.quote:Op zondag 25 september 2011 18:43 schreef Mikkie het volgende:
Wat is het toch met spookrijders de laatste tijd? Vanmorgen kwam ik alweer de derde tegen in een maand!
quote:Op maandag 26 september 2011 16:50 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat jij de spookrijder bent.
Wat een rare botsing. Ze hadden elkaar kunnen ontwijken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef von_Preussen het volgende:
Het lijkt me een vreemde gewaarwording, je komt de bocht om en dan dit:
I wish. 2 banden (michelin) en dan nog een zooi klein grut en remmen. En dan mag ook nog eens de distributieriem + waterpomp vervangen worden.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:26 schreef Mikkie het volgende:
1.300 euro onderhoud? Krijg je een nieuwe auto?
Mijn garage rekent er 721 euro voor, ik ben totaal niet bekend met de prijzen van dit soort dingen, dus ik zou ook niet weten welke garage dat eventueel goedkoper voor me kan dan.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:23 schreef Marco001 het volgende:
distributie + pomp hoeft maar 300,- te kosten, maar goed, ik wa slaatst ook 750,- kwijt zonder nieuwe banden/remmen
Weet niet om wat voor auto het gaat. Maar de ene is de andere nietquote:Op woensdag 28 september 2011 17:03 schreef Marco001 het volgende:
721 voor een nieuwe pomp en distributieriem is volgens mij zelfs inclusief montage erg duur... Zelfs bij Seat"(merkdealer) zelf ben je "maar 300,- kwijt voor vervangen van alleen de riem..
Ik sta in de OP, het gaat om een Clio. Ik vind het ook erg veel geld, maar goed, ik heb niet het idee dat ze hier nou extreem veel duurder dan een willekeurige andere universele garage.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Weet niet om wat voor auto het gaat. Maar de ene is de andere niet
Daarbij moeten waarschijnlijk ook een geleiderol en de spanner/spanrol vervangen worden. En er staat ongeveer 3 uur voor aan arbeid.quote:
Tja, hij had nu 5 uur arbeid gerekend, dus als ze eerder klaar zijn valt die rekening ook lager uit. Maar wat ik al zei, ik heb niet het idee dat ze me daar nou keihard oplichten of extreem duur zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarbij moeten waarschijnlijk ook een geleiderol en de spanner/spanrol vervangen worden. En er staat ongeveer 3 uur voor aan arbeid.
Blijft er onder de streep alsnog aardig wat aan onderdelen over.
Bron.quote:Het besluit strekt tot een verhoging van de tarieven van de verkeersboetes.
Devolgende tariefswijzigingen worden met dit besluit doorgevoerd:
• Een algemene verhoging met vijftien procent;
• Een inflatiecorrectie van 4,7 procent;
• Een extra verhoging voor asociale en gevaarlijke gedragingen;
• Aparte tarieven voor snelheidsovertredingen op wegen waar maximaal 30
km per uur mag worden gereden;
• Een extra verhoging met ¤ 15 voor snelheidsovertredingen vanaf 11 km per
uur overschrijding.
De tering inderdaad, dat zijn flinke verhogingen. Hopelijk blijf ik nog lang boetevrij klopt afquote:Op woensdag 28 september 2011 17:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bron.
De tering.
Is er iemand van jullie die ergens 4,7% inflatie heeft gemerkt?
Mja, en toch kun je altijd wel ergens tegenaan lopen. Ik reed van de week ook heel rustig, kwam de bebouwde kom in rollen en zo'n 100m na het bord 'bebouwde kom' stond al een kast. Helaas ben ik bang dat ik 'm te laat zag.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De tering inderdaad, dat zijn flinke verhogingen. Hopelijk blijf ik nog lang boetevrij klopt af
Mwah, mijn is ook een 16v, dus dan vind ik die 721 nog steeds best veel eigenlijk, of heb je er nu een met een gouden randje?quote:Op woensdag 28 september 2011 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarbij moeten waarschijnlijk ook een geleiderol en de spanner/spanrol vervangen worden. En er staat ongeveer 3 uur voor aan arbeid.
Blijft er onder de streep alsnog aardig wat aan onderdelen over.
tja, zat er al een tijdje aan te komen..quote:Op woensdag 28 september 2011 17:50 schreef Mikkie het volgende:
Daar lijkt het wel op. Plus de administratiekosten natuurlijk, want een boete van honderden euro's versturen is vast niet kostendekkend...
Volgens mij wordt het op die manier vrij vaak gedaan hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het nut van dit verdrijvingsvlak is?
Dat komt zo vaak voor ja...quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het op die manier vrij vaak gedaan hoor.
Ik denk dat het er voor zorgt dat mensen niet meteen vanaf het begin zich langs de auto voor hun proberen te wurmen, terwijl de andere misschien 2 meter later naar links gaat en zo de neus van de ander meeneemt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zie het ook inderdaad overal, het was dan ook maar een voorbeeld. Alleen ik snap het verdrijvingsvlak-idee niet. Je kunt de baan toch gewoon aan het begin van de wegverhoging beginnen?
Grappig punt, mijn instructeur had mij altijd ingestampt dat ik METEEN moest opschuiven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik denk dat het er voor zorgt dat mensen niet meteen vanaf het begin zich langs de auto voor hun proberen te wurmen, terwijl de andere misschien 2 meter later naar links gaat en zo de neus van de ander meeneemt.
Rij jij nog steeds precies hetzelfde als toen je les had?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Grappig punt, mijn instructeur had mij altijd ingestampt dat ik METEEN moest opschuiven.
Sommige acties wel, anders rijd ik als een echte Poolquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Rij jij nog steeds precies hetzelfde als toen je les had?
Zou dus iedereen netjes meteen naar links/rechts voegen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Sommige acties wel, anders rijd ik als een echte Pool
Ik vind dat iedereen dat wel moet doen op momenten dat het kan jaquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zou dus iedereen netjes meteen naar links/rechts voegen?
Ik vind ook dat iedereen moet doorrijden op de snelweg, doet ook niet iedereen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen dat wel moet doen op momenten dat het kan ja
Dat ook inderdaad!quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik vind ook dat iedereen moet doorrijden op de snelweg, doet ook niet iedereen.
En ik vind dat iedereen naar rechts moet op de snelweg als dat mogelijk is. Doet -lang- niet iedereen.quote:
Vanmiddag spitsstrook open op de A9quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En ik vind dat iedereen naar rechts moet op de snelweg als dat mogelijk is. Doet -lang- niet iedereen.
Zelfde verhaal op de A28 net voor Utrecht, het gaat wel steeds beter, steeds meer mensen krijgen het door.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Vanmiddag spitsstrook open op de A9
Ik hoef het vast niet te vertellen
Alleen is het maar op een kort stuk waardoor je later soms in de knoop komt met de vrachtwagens die dan weer naar links willenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zelfde verhaal op de A28 net voor Utrecht, het gaat wel steeds beter, steeds meer mensen krijgen het door.
Ik heb meer problemen met de mensen die in 't midden blijven rijden en net zo hard gaan rijden als op de rechter baan, waardoor jij een belachelijke manoeuvre moet maken om die mensen in te halen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen is het maar op een kort stuk waardoor je later soms in de knoop komt met de vrachtwagens die dan weer naar links willen..
Ben daar al eens van rechts, helemaal naar links gegaan... En voor die andere auto weer helemaal naar rechtsquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb meer problemen met de mensen die in 't midden blijven rijden en net zo hard gaan rijden als op de rechter baan, waardoor jij een belachelijke manoeuvre moet maken om die mensen in te halen.
Check.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben daar al eens van rechts, helemaal naar links gegaan... En voor die andere auto weer helemaal naar rechts.. Maar meestal rij ik daar zelf wel lekker door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |