Nieuw in de zin van, hebben mensen sinds de oprichting van deze reeks hun auto vervangen, of bedoel je gewoon dat iedereen een gaar ding heeft hier?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb geen koe
Hebben weinig posters hier een nieuwe bak gekocht?
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekochtquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:11 schreef Grielen het volgende:
[..]
Nieuw in de zin van, hebben mensen sinds de oprichting van deze reeks hun auto vervangen, of bedoel je gewoon dat iedereen een gaar ding heeft hier?
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zoquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekocht
Haha, dat denk jij. Nog maar 4 dagen, vriend.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zo
Hier, als in bij mij hèquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:16 schreef Grielen het volgende:
[..]
Haha, dat denk jij. Nog maar 4 dagen, vriend.
Eensch.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef Piles het volgende:
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zo
Dan ga je voor een auto onder de 15k zeker?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit de afweging te maken tussen een nieuwe en een goede tweedehands, maar merk dat het verschil niet eens zo groot is
Ja, een zuunig boodschappenbakjequote:Op dinsdag 6 september 2011 22:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan ga je voor een auto onder de 15k zeker?
Ja ach, als ik de staats zou winnen dan zou ik denk ik toch een 2e hands Alfa Brera kopen, en m'n eigen auto helemaal ombouwen en opfokken naar een wolf in schaapskleren met 300 pkquote:
Nee, maar ik heb even geen andere foto'squote:Op dinsdag 6 september 2011 22:28 schreef Kriegel het volgende:
De aanhanger zit er standaard aan vast?
Dat dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben verliefd zelfs!quote:
Kratje bier regelen voor TSquote:Op woensdag 7 september 2011 08:24 schreef Rensjebree het volgende:
hoe kom ik trouwens in "De heilige koeien" lijst?
Hier ook niet, omdat je dan ook vaak zit met een langere levertijd. Daar heb ik helemaal geen zin in!quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ik het geld niet voor.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekocht
Abbeejorrtt bedoel je?quote:Op woensdag 7 september 2011 11:05 schreef Kriegel het volgende:
Zet je naam dan ook op alfabetische volgorde.
Maar een occasion is bijna even duur als een nieuwe auto. Had laatst een leuke tweedehands gezien, een Nissan Micra uit 2006, die was al 6500 euro. Dan kan ik bijna net zo goed gelijk een zuiniger bakje nemen waar je het komende jaar nog geen wegenbelasting bij hoeft te betalen. Denk ik dan. Iedereen zegt wat andersquote:Op woensdag 7 september 2011 11:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Heb ik het geld niet voor.En heel verstandig is het door de hoge afschrijving in het begin sowieso nooit, ook met een boodschappenwagentje, al is het verschil inderdaad groter naarmate de auto duurder is. Merk en type speelt ook een rol.
Echt hoor, je kunt ook in jouw geval beter naar een leuke occasion van 2-4 jaar oud kijken. Zeker omdat je 'm toch niet zoveel gebruikt.
Mijn Lancer vervangen voor een Laguna, en die is nu een beetje duur en bijna overbodig dus mag er weer uit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mooi gedaan!quote:Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Dubish het volgende:
Vandaag de tijd gehad om de raamschakelaar te vervangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen afgebladderde verf meer
Een Audi A6 3.0TDI 2006quote:Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mooi gedaan!![]()
Wat voor een auto als ik vragen mag?
Ik zag de deur en ik dacht; neh dit is geen Peugeot maar een audi/volkswagen/mercedes/bmw achtige deur hahaquote:Op woensdag 7 september 2011 15:38 schreef Dubish het volgende:
[..]
Een Audi A6 3.0TDI 2006
De lijst met auto's in de op zijn nog niet geupdate hiervoor had ik een Peugeot 307 1.4HDI![]()
Beschadigde velgen heb ik ook. Maar bij mij is er echt een dikke hap uit het midden van de velg. Een stuk van 2 á 3 mm diep en ongeveer 2x3 cm. Dankzij de wasstraat waar ik dus niet meer heen ga. Wat kost zo'n geintje ongeveer en is er in de buurt van Groningen een goed adres voor?quote:Op woensdag 7 september 2011 17:15 schreef Marco001 het volgende:
Zo, auto was weer klaar.. VIel helaas wat duurder uit als geschat, door o.a een zeer bekend VAG-kwaaltje: de Bobine.... 2e keer in 1 jaar tijd dat hij (dit keer preventief) vervangen is..
Hij rijd nu echter wel weer super! en een stuk stiller als eerst..
to-do list nog:
reparaties:
- beschadigde velgen
- licht beschadigde armleuning bestuurderszaijde(kunststof slijtage)
Daarnaast nog: lichte verlaging, subwoofer, en een FR uitlaat/bodykit..
In Drachten zit een pedercoatingbedrijf, die doet ook velgen..afhankelijk van de maat, maar ik geloof dat 4* 15" 200,- kost...quote:Op woensdag 7 september 2011 17:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Beschadigde velgen heb ik ook. Maar bij mij is er echt een dikke hap uit het midden van de velg. Een stuk van 2 á 3 mm diep en ongeveer 2x3 cm. Dankzij de wasstraat waar ik dus niet meer heen ga. Wat kost zo'n geintje ongeveer en is er in de buurt van Groningen een goed adres voor?
Per velg?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In Drachten zit een pedercoatingbedrijf, die doet ook velgen..afhankelijk van de maat, maar ik geloof dat 4* 15" 200,- kost...
Voor 4 velgen.. Dat is een relatief normaal bedragquote:
Ik zou zeggen, PM naar Chuck-N0rr1squote:Op woensdag 7 september 2011 20:32 schreef gateway het volgende:
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds.....
Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer)
Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig.
REmklauw vervangen, probleem was er nog
Handrembijgesteld, probleem is er nog
Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt.
Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is.
iets anders konden ze zich niet bedenken.....
Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën?
Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:32 schreef gateway het volgende:
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds.....
Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer)
Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig.
REmklauw vervangen, probleem was er nog
Handrembijgesteld, probleem is er nog
Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt.
Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is.
iets anders konden ze zich niet bedenken.....
Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën?
Het is een parkeergarage, zo bijzonder kan dat toch niet zijn?quote:Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Renesite het volgende:
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, HaddingestraatVandaag weer getrotseerd
bizarquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag.. 315/75 R16
Waarom?quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:30 schreef D-Mon het volgende:
Ooh, mogen mijn koeien er ook bij komen te staan?
....
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiserquote:
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser.. Allebarstend wat zwaar, hiervoor had hij er 285 op zitten, was niet groot genoeg
Offroaders, groter is beterquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
Maar winterbanden in die maat zijn toch helemaal niet logisch? Hoe meer druk per cm², hoe beter. Dus smaller is beter.
Stoerheid denk ikquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?
Even voor de beeldvorming:quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag.. 315/75 R16
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......quote:Op vrijdag 9 september 2011 00:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt?
Dat remslangenverhaal vind ik erg vreemd. Die dingen kunnen echt wel wat warmte hebben. Maar dat is ook redelijk eenvoudig te testen. Als je dat wiel opkrikt, op de rem trapt, loslaat, moet hij daarna gangbaar zijn. Als je dan nog weerstand hebt loopt de rem nog aan.
Dat kan dan aan 3 dingen liggen. Of het is inderdaad iets met de remvloeistof die druk blijft geven. Of het is de klauw die niet lekker gangbaar is (productiefoutje?) Of de remblokken zijn niet goed gesmeerd, waardoor ze niet makkelijk uit mekaar gaan. (lijkt me de minst reële optie, het is een nieuwe klauw, zoveel frictie zit daar niet in)
Werk nu voor stage aan zulk spulquote:Op zaterdag 10 september 2011 01:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zo een, maar dan iets kleiner, had ik vroeger als kind, om mee te spelen in het zand
Dat is toch die ene met die scherpe bocht vlak na het poortje om eruit te rijden? Daar moet je met een C8 gewoon 2-3 keer steken...quote:Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Renesite het volgende:
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, HaddingestraatVandaag weer getrotseerd
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef gateway het volgende:
[..]
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......
nee, niet bij een andere garage geweest.quote:Op maandag 12 september 2011 10:14 schreef L0we het volgende:
[..]
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?
dat wat met 1 is aangeduidt is inderdaad vervangen, die glimt, de andere kant (links van de auto) roestquote:Op maandag 12 september 2011 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
Even een plaatje opgezocht van het remsysteem achter van een Touran uit 2003:
[ afbeelding ]
Wat jij bedoeld is het geheel wat met nummer 1 is aangeduid? Hierin zit inderdaad de remcilinder zelf, welke icm de klauw de blokken op de schijf drukt!
Hier de link, onderaan staan de onderdeel nummers en de namen:
http://www.wagenstad.com/index.php?modid=559&page=6-615-60
Nee, er zit een koppelomvormer in, die zorgt ervoor dat je rustig wegrijdt. Wel zal je auto gaan 'kruipen' als je de rem loslaatquote:Op donderdag 15 september 2011 13:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus bij stoplichten en wegrijden voet op de rem ? Moet ik die rem behandelen als een koppeling (rustig op laten komen) ?
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef L0we het volgende:
Volgorde is: P - R - N - D (3 - 2 - 1)
Het is vrij eenvoudig. als hij geparkeerd staat kan je hem in P zetten, zo zal je hem ook wel aantreffen.
Om hem daaruit te halen druk je het knopje op de pook in, en schuif je hem naar N toe. Dan staat hij in de vrijloop. Vanaf daar kan je hem (zonder het knopje in te drukken) in de D zetten, en gaan rijden.
Het knopje heb je overigens alleen nodig als je de R tegenkomt.
Ja. De rest moet je gewoon met enige souplesse doorheen kunnen. En je gaat geheid even schrikken als de eerste keer lucht trapt op het moment dat je wil koppelen. Ik weet niet wat voor auto je normaal rijdt, maar het is wel goed om te bedenken dat het rempedaal van een automaat vaak een stuk breder is dan in een schakelbak. Als normaal je pedalen heel dicht op elkaar zitten, dan kan het wel eens zijn dat wanneer je 'per ongeluk' wil koppelen, je de rem aanraakt, wees daar op bedacht.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?
Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
Met links bedoel je?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Op dit moment rijd ik in een Laguna, en heb al eens mogen ervaren hoe het remmen met de rechtervoet isals een test deed ik het
.
Goed, ik denk dat ik er wel snel in kan komenbedankt!
Klopt, hij zal langzaam beginnen met vooruit rijden. Ideaal met inparkerenquote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niethij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)
Sowieso dat een schakelbak leuker is
Nee, niet altijd. Laatst nog in een Iveco bestelbus gereden waar de pook er net zo uitzag als bij een schakelbak. Daar was 1 tikje naar links wisselen tussen automaat en semi-automaat, 1 tikje naar rechts de Neutraal, en een ferme tik naar rechts en dan naar onder de achteruit. Maar ik moet toegeven, die hendels met de hele DNR123-riedel onder elkaar en een knopje er op, die zie je wel vaker.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?
Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
van automaat naar schakel lijkt me ergerquote:Op donderdag 15 september 2011 17:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh eerste keer automaat.. Flink wennen..
Nee, een automaat begint niet met koppelen zodra jij je rem loslaat. Een automaat heeft een vloeistofkoppeling die altijd verbonden is met de wielen, maar die verbinding is heel zwak als je geen gas geeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niethij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)
Sowieso dat een schakelbak leuker is
Met een rental door de USA wezen cruisen.. de eerste paar keer remmen bij een stoplicht was inderdaad wel anders.. je voet gaat immers instinctief op zoek naar een pedaal..quote:Op donderdag 15 september 2011 14:53 schreef Marco001 het volgende:
Inderdaad, vooral niet met links remmen, anders zit je met je neus op het stuur...
Mij is geleerd dat je je linkerbeen gewoon tegen de voetensteun moet zetten en daar houden..
Dat terugschakelen hoeft bij Mercerdes niet... gewoon vol gas geven, de automaat schakelt direct 1 of 2 versnellingen terug en je bent weg..quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:20 schreef Kriegel het volgende:
De eigenschappen van een automaat vereisen een beetje gewenning, maar daarna zul je merken hoe vreselijk relaxed het rijdt. Met name in de file is het echt een verademing. Voor sportief doortrappen is het inderdaad niet fantastisch omdat een conventionele automaat zo vroeg mogelijk doorschakelt naar de hoogste versnelling, maar zoals Infra al zegt, een sportshift of iets aanverwants doet wonderen.
De mijne heeft er gelukkig eentje, dan rij ik bijvoorbeeld 70 en wil snel verder naar 120/130. Normaal gesproken gaat dat in z'n vier (vierbak) logischerwijs vrij gezapig, dus dan schakel ik de sportshift in en gaat ie direct een versnelling terug, en blijft er ook in gelocked, dus kun je doortrekken tot het maximum aantal tpm alsof het een handbak is.
Nou, dan wordt het ineens een heel andere auto kan ik je zeggen, alsof er zo'n ouderwetse turbo bijkomt.
Hier ook.quote:Op maandag 19 september 2011 09:09 schreef JDude het volgende:
De bandenpomp bij de BP hier is gewoon gratis hoor.
Moet hier overal betalenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |