bizarquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag .. 315/75 R16
Waarom?quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:30 schreef D-Mon het volgende:
Ooh, mogen mijn koeien er ook bij komen te staan?
....
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser .. Allebarstend wat zwaar, hiervoor had hij er 285 op zitten, was niet groot genoegquote:
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser .. Allebarstend wat zwaar, hiervoor had hij er 285 op zitten, was niet groot genoeg
Offroaders, groter is beterquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
Maar winterbanden in die maat zijn toch helemaal niet logisch? Hoe meer druk per cm², hoe beter. Dus smaller is beter.
Stoerheid denk ik . Moet zeggen, staat wel gruwelijk gaaf.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?
Even voor de beeldvorming:quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag .. 315/75 R16
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......quote:Op vrijdag 9 september 2011 00:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt?
Dat remslangenverhaal vind ik erg vreemd. Die dingen kunnen echt wel wat warmte hebben. Maar dat is ook redelijk eenvoudig te testen. Als je dat wiel opkrikt, op de rem trapt, loslaat, moet hij daarna gangbaar zijn. Als je dan nog weerstand hebt loopt de rem nog aan.
Dat kan dan aan 3 dingen liggen. Of het is inderdaad iets met de remvloeistof die druk blijft geven. Of het is de klauw die niet lekker gangbaar is (productiefoutje?) Of de remblokken zijn niet goed gesmeerd, waardoor ze niet makkelijk uit mekaar gaan. (lijkt me de minst reële optie, het is een nieuwe klauw, zoveel frictie zit daar niet in)
Werk nu voor stage aan zulk spul . Zijn ook bezig om een 4.2 liter 6 in lijn turbodiesel in elkaar aan t schroevenquote:Op zaterdag 10 september 2011 01:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zo een, maar dan iets kleiner, had ik vroeger als kind, om mee te spelen in het zand
Dat is toch die ene met die scherpe bocht vlak na het poortje om eruit te rijden? Daar moet je met een C8 gewoon 2-3 keer steken...quote:Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Renesite het volgende:
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, Haddingestraat Vandaag weer getrotseerd
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef gateway het volgende:
[..]
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......
nee, niet bij een andere garage geweest.quote:Op maandag 12 september 2011 10:14 schreef L0we het volgende:
[..]
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?
dat wat met 1 is aangeduidt is inderdaad vervangen, die glimt, de andere kant (links van de auto) roestquote:Op maandag 12 september 2011 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
Even een plaatje opgezocht van het remsysteem achter van een Touran uit 2003:
[ afbeelding ]
Wat jij bedoeld is het geheel wat met nummer 1 is aangeduid? Hierin zit inderdaad de remcilinder zelf, welke icm de klauw de blokken op de schijf drukt!
Hier de link, onderaan staan de onderdeel nummers en de namen:
http://www.wagenstad.com/index.php?modid=559&page=6-615-60
Nee, er zit een koppelomvormer in, die zorgt ervoor dat je rustig wegrijdt. Wel zal je auto gaan 'kruipen' als je de rem loslaatquote:Op donderdag 15 september 2011 13:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus bij stoplichten en wegrijden voet op de rem ? Moet ik die rem behandelen als een koppeling (rustig op laten komen) ?
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef L0we het volgende:
Volgorde is: P - R - N - D (3 - 2 - 1)
Het is vrij eenvoudig. als hij geparkeerd staat kan je hem in P zetten, zo zal je hem ook wel aantreffen.
Om hem daaruit te halen druk je het knopje op de pook in, en schuif je hem naar N toe. Dan staat hij in de vrijloop. Vanaf daar kan je hem (zonder het knopje in te drukken) in de D zetten, en gaan rijden.
Het knopje heb je overigens alleen nodig als je de R tegenkomt.
Ja. De rest moet je gewoon met enige souplesse doorheen kunnen. En je gaat geheid even schrikken als de eerste keer lucht trapt op het moment dat je wil koppelen. Ik weet niet wat voor auto je normaal rijdt, maar het is wel goed om te bedenken dat het rempedaal van een automaat vaak een stuk breder is dan in een schakelbak. Als normaal je pedalen heel dicht op elkaar zitten, dan kan het wel eens zijn dat wanneer je 'per ongeluk' wil koppelen, je de rem aanraakt, wees daar op bedacht.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?
Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |