abonnement Unibet Coolblue
pi_101763031
Wat een banden vandaag _O-.. 315/75 R16 _O-
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101763129
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag _O-.. 315/75 R16 _O-
bizar :D
pi_101763155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:30 schreef D-Mon het volgende:
Ooh, mogen mijn koeien er ook bij komen te staan?

....
Waarom? :P
pi_101763322
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:55 schreef L0we het volgende:

[..]

bizar :D
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser :P.. Allebarstend wat zwaar, hiervoor had hij er 285 op zitten, was niet groot genoeg _O-
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101763415
Maar winterbanden in die maat zijn toch helemaal niet logisch? Hoe meer druk per cm², hoe beter. Dus smaller is beter.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101763418
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:59 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser :P.. Allebarstend wat zwaar, hiervoor had hij er 285 op zitten, was niet groot genoeg _O-
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?
pi_101764640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
Maar winterbanden in die maat zijn toch helemaal niet logisch? Hoe meer druk per cm², hoe beter. Dus smaller is beter.
Offroaders, groter is beter :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet?
Stoerheid denk ik :P. Moet zeggen, staat wel gruwelijk gaaf.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:21:02 #58
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_101770008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een banden vandaag _O-.. 315/75 R16 _O-
Even voor de beeldvorming:
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_101774703
Zo een, maar dan iets kleiner, had ik vroeger als kind, om mee te spelen in het zand :D
<hr>
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:27:59 #60
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101777326
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 00:15 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt?

Dat remslangenverhaal vind ik erg vreemd. Die dingen kunnen echt wel wat warmte hebben. Maar dat is ook redelijk eenvoudig te testen. Als je dat wiel opkrikt, op de rem trapt, loslaat, moet hij daarna gangbaar zijn. Als je dan nog weerstand hebt loopt de rem nog aan.

Dat kan dan aan 3 dingen liggen. Of het is inderdaad iets met de remvloeistof die druk blijft geven. Of het is de klauw die niet lekker gangbaar is (productiefoutje?) Of de remblokken zijn niet goed gesmeerd, waardoor ze niet makkelijk uit mekaar gaan. (lijkt me de minst reële optie, het is een nieuwe klauw, zoveel frictie zit daar niet in)
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......
pi_101781687
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 01:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zo een, maar dan iets kleiner, had ik vroeger als kind, om mee te spelen in het zand :D
Werk nu voor stage aan zulk spul :P. Zijn ook bezig om een 4.2 liter 6 in lijn turbodiesel in elkaar aan t schroeven :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101794024
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Renesite het volgende:
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, Haddingestraat *O* Vandaag weer getrotseerd O+
Dat is toch die ene met die scherpe bocht vlak na het poortje om eruit te rijden? Daar moet je met een C8 gewoon 2-3 keer steken...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:54:57 #63
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101800238
Yeah :) Brief van de autoverzekering :) ik zou 282 euro per kwartaal moeten betalen....... maar ze hebben nu pas mijn schadevrije jaren meegerekend :) tot 1-1-2012 geen premie meer betalen :D Nu is het iets van 130 euro per kwartaal :D
pi_101849446
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef gateway het volgende:

[..]

nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen.......
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?
  maandag 12 september 2011 @ 19:27:31 #65
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101868461
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:14 schreef L0we het volgende:

[..]

De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest?
nee, niet bij een andere garage geweest.

Wat vervangen is is dat ding waar de cylinder inzit die de blokken tegen de schijf drukt (dat wat bij sportwagens \ gepimpte wagens weleens compleetbv rood geverfd is)
pi_101870479
Even een plaatje opgezocht van het remsysteem achter van een Touran uit 2003:



Wat jij bedoeld is het geheel wat met nummer 1 is aangeduid? Hierin zit inderdaad de remcilinder zelf, welke icm de klauw de blokken op de schijf drukt!

Hier de link, onderaan staan de onderdeel nummers en de namen:

http://www.wagenstad.com/index.php?modid=559&page=6-615-60
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 12 september 2011 @ 20:07:59 #67
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101870816
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
Even een plaatje opgezocht van het remsysteem achter van een Touran uit 2003:

[ afbeelding ]

Wat jij bedoeld is het geheel wat met nummer 1 is aangeduid? Hierin zit inderdaad de remcilinder zelf, welke icm de klauw de blokken op de schijf drukt!

Hier de link, onderaan staan de onderdeel nummers en de namen:

http://www.wagenstad.com/index.php?modid=559&page=6-615-60
dat wat met 1 is aangeduidt is inderdaad vervangen, die glimt, de andere kant (links van de auto) roest
  woensdag 14 september 2011 @ 17:06:12 #68
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_101943137
Morgen de Afsluitdijk weer eens met een bezoekje vereren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_101973606
Mensen,

Ik heb binnenkort wellicht een chauffeursopdrachtje voor 2 dagen en grote kans dat ik een automaat moet rijden. Is daar nog iets anders aan dan een gewone schakelbak? Natuurlijk geen koppeling, maar hoe rijd je weg? In de D en gaan?

Wil er iemand even de ins & outs opsommen? :@
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_101974027
Zo simpel is het, ja. Auto begint te rollen zodra deze in D staat.

En niet per ongeluk een niet aanwezige pedaal intrappen.
pi_101974096
Dus bij stoplichten en wegrijden voet op de rem ? Moet ik die rem behandelen als een koppeling (rustig op laten komen) ?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_101974176
Volgorde is: P - R - N - D (3 - 2 - 1)

Het is vrij eenvoudig. als hij geparkeerd staat kan je hem in P zetten, zo zal je hem ook wel aantreffen.

Om hem daaruit te halen druk je het knopje op de pook in, en schuif je hem naar N toe. Dan staat hij in de vrijloop. Vanaf daar kan je hem (zonder het knopje in te drukken) in de D zetten, en gaan rijden.

Het knopje heb je overigens alleen nodig als je de R tegenkomt.
pi_101974195
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus bij stoplichten en wegrijden voet op de rem ? Moet ik die rem behandelen als een koppeling (rustig op laten komen) ?
Nee, er zit een koppelomvormer in, die zorgt ervoor dat je rustig wegrijdt. Wel zal je auto gaan 'kruipen' als je de rem loslaat
pi_101974342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef L0we het volgende:
Volgorde is: P - R - N - D (3 - 2 - 1)

Het is vrij eenvoudig. als hij geparkeerd staat kan je hem in P zetten, zo zal je hem ook wel aantreffen.

Om hem daaruit te halen druk je het knopje op de pook in, en schuif je hem naar N toe. Dan staat hij in de vrijloop. Vanaf daar kan je hem (zonder het knopje in te drukken) in de D zetten, en gaan rijden.

Het knopje heb je overigens alleen nodig als je de R tegenkomt.
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?

Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_101974601
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?

Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
Ja. De rest moet je gewoon met enige souplesse doorheen kunnen. En je gaat geheid even schrikken als de eerste keer lucht trapt op het moment dat je wil koppelen. Ik weet niet wat voor auto je normaal rijdt, maar het is wel goed om te bedenken dat het rempedaal van een automaat vaak een stuk breder is dan in een schakelbak. Als normaal je pedalen heel dicht op elkaar zitten, dan kan het wel eens zijn dat wanneer je 'per ongeluk' wil koppelen, je de rem aanraakt, wees daar op bedacht.

Normaal:


Automaat:
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')