abonnement Unibet Coolblue
pi_101666517
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:05 schreef Kriegel het volgende:
Zet je naam dan ook op alfabetische volgorde. :P
Abbeejorrtt bedoel je? ;)

Ik zou eerder de lijst even alfabetisch sorteren ;)
pi_101666686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:09 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Heb ik het geld niet voor. :'( En heel verstandig is het door de hoge afschrijving in het begin sowieso nooit, ook met een boodschappenwagentje, al is het verschil inderdaad groter naarmate de auto duurder is. Merk en type speelt ook een rol.

Echt hoor, je kunt ook in jouw geval beter naar een leuke occasion van 2-4 jaar oud kijken. Zeker omdat je 'm toch niet zoveel gebruikt.
Maar een occasion is bijna even duur als een nieuwe auto. Had laatst een leuke tweedehands gezien, een Nissan Micra uit 2006, die was al 6500 euro. Dan kan ik bijna net zo goed gelijk een zuiniger bakje nemen waar je het komende jaar nog geen wegenbelasting bij hoeft te betalen. Denk ik dan. Iedereen zegt wat anders ;(
Tap tap tap
  woensdag 7 september 2011 @ 11:27:08 #28
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_101666906
Die Micra zal echter behoorlijk aangekleed zijn, waar je met iets meer geld nieuw misschien net een kale 107/Aygo/C1 krijgt die ook nog eens minder volwaardig is als auto. Een Micra is beter. Een Yaris ook, kun je ook makkelijk een hele mooie van vinden voor 6500. Voor iets meer zelfs eentje van het nieuwste model met een fatsoenlijke motor. En voor nog iets meer is ie zelfs luxe aangekleed (aanrader).

Staar je trouwens niet te blind op wegenbelasting, als beiden benzineauto's zijn is het verschil toch verwaarloosbaar. Wat betaal je nu eigenlijk per maand in WB voor een Micra? Volgens mij 25 euro ofzo. Zet dat vervolgens eens af tegen de duizenden euro's die je in aanschaf bespaart. ;) Dat zijn aardig wat maandjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 07-09-2011 12:06:54 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_101667089
Argh :D
Tap tap tap
pi_101668174
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekocht :P
Mijn Lancer vervangen voor een Laguna, en die is nu een beetje duur en bijna overbodig dus mag er weer uit.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_101674000
Vandaag de tijd gehad om de raamschakelaar te vervangen:





Geen afgebladderde verf meer :7
pi_101674164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Dubish het volgende:
Vandaag de tijd gehad om de raamschakelaar te vervangen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Geen afgebladderde verf meer :7
Mooi gedaan! ;)
Wat voor een auto als ik vragen mag? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_101674256
Boterbartje heb je een 140pk of een 170pk versie van de 2.4?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101674456
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mooi gedaan! ;)
Wat voor een auto als ik vragen mag? :)
Een Audi A6 3.0TDI 2006
De lijst met auto's in de op zijn nog niet geupdate hiervoor had ik een Peugeot 307 1.4HDI *)
pi_101675001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:38 schreef Dubish het volgende:

[..]

Een Audi A6 3.0TDI 2006
De lijst met auto's in de op zijn nog niet geupdate hiervoor had ik een Peugeot 307 1.4HDI *)
Ik zag de deur en ik dacht; neh dit is geen Peugeot maar een audi/volkswagen/mercedes/bmw achtige deur haha :P

Mooie bak is dat ja!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 7 september 2011 @ 16:36:36 #36
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101676790
Zeker een mooi auto. Zit ook een lekker gangetje in. ;)
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101677197
Bedankt! Ik heb hem al sinds februari, enige upgrades zijn al gedaan. Ben alleen nog van plan om S6 (Sierstuk)uitlaten eronder te zetten. En nog een paar kleine dingen, zoals nieuwe raam motor, automatisch kofferklep, en een dension gateway 300. Dit is mijn lijst, zal het tot de zomer gaan spreiden, want alles in 1 keer is niet goed voor de portemonnee ;)
pi_101678487
Paar dagen geleden wat foto's geschoten:








:)
pi_101678577
Zo, auto was weer klaar.. VIel helaas wat duurder uit als geschat, door o.a een zeer bekend VAG-kwaaltje: de Bobine.... 2e keer in 1 jaar tijd dat hij (dit keer preventief) vervangen is..
Hij rijd nu echter wel weer super! en een stuk stiller als eerst..

to-do list nog:
reparaties:
- beschadigde velgen
- licht beschadigde armleuning bestuurderszaijde(kunststof slijtage)
Daarnaast nog: lichte verlaging, subwoofer, en een FR uitlaat/bodykit..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 7 september 2011 @ 17:45:24 #40
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101679808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:15 schreef Marco001 het volgende:
Zo, auto was weer klaar.. VIel helaas wat duurder uit als geschat, door o.a een zeer bekend VAG-kwaaltje: de Bobine.... 2e keer in 1 jaar tijd dat hij (dit keer preventief) vervangen is..
Hij rijd nu echter wel weer super! en een stuk stiller als eerst..

to-do list nog:
reparaties:
- beschadigde velgen
- licht beschadigde armleuning bestuurderszaijde(kunststof slijtage)
Daarnaast nog: lichte verlaging, subwoofer, en een FR uitlaat/bodykit..
Beschadigde velgen heb ik ook. Maar bij mij is er echt een dikke hap uit het midden van de velg. Een stuk van 2 á 3 mm diep en ongeveer 2x3 cm. Dankzij de wasstraat waar ik dus niet meer heen ga. Wat kost zo'n geintje ongeveer en is er in de buurt van Groningen een goed adres voor?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101681088
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:45 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Beschadigde velgen heb ik ook. Maar bij mij is er echt een dikke hap uit het midden van de velg. Een stuk van 2 á 3 mm diep en ongeveer 2x3 cm. Dankzij de wasstraat waar ik dus niet meer heen ga. Wat kost zo'n geintje ongeveer en is er in de buurt van Groningen een goed adres voor?
In Drachten zit een pedercoatingbedrijf, die doet ook velgen..afhankelijk van de maat, maar ik geloof dat 4* 15" 200,- kost...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 7 september 2011 @ 18:53:05 #42
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101682387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:19 schreef Marco001 het volgende:

[..]

In Drachten zit een pedercoatingbedrijf, die doet ook velgen..afhankelijk van de maat, maar ik geloof dat 4* 15" 200,- kost...
Per velg?
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 7 september 2011 @ 19:25:49 #43
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101684298
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:53 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Per velg?
Voor 4 velgen.. Dat is een relatief normaal bedrag
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator woensdag 7 september 2011 @ 19:37:36 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_101684418
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, Haddingestraat *O* Vandaag weer getrotseerd O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 7 september 2011 @ 20:32:24 #46
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101686819
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds..... :(

Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer)

Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig.
REmklauw vervangen, probleem was er nog
Handrembijgesteld, probleem is er nog

Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt.

Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is.

iets anders konden ze zich niet bedenken.....

Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën?
  woensdag 7 september 2011 @ 20:33:51 #47
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_101686893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:32 schreef gateway het volgende:
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds..... :(

Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer)

Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig.
REmklauw vervangen, probleem was er nog
Handrembijgesteld, probleem is er nog

Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt.

Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is.

iets anders konden ze zich niet bedenken.....

Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën?
Ik zou zeggen, PM naar Chuck-N0rr1s
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_101737257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:32 schreef gateway het volgende:
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds..... :(

Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer)

Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig.
REmklauw vervangen, probleem was er nog
Handrembijgesteld, probleem is er nog

Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt.

Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is.

iets anders konden ze zich niet bedenken.....

Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën?
Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt?

Dat remslangenverhaal vind ik erg vreemd. Die dingen kunnen echt wel wat warmte hebben. Maar dat is ook redelijk eenvoudig te testen. Als je dat wiel opkrikt, op de rem trapt, loslaat, moet hij daarna gangbaar zijn. Als je dan nog weerstand hebt loopt de rem nog aan.

Dat kan dan aan 3 dingen liggen. Of het is inderdaad iets met de remvloeistof die druk blijft geven. Of het is de klauw die niet lekker gangbaar is (productiefoutje?) Of de remblokken zijn niet goed gesmeerd, waardoor ze niet makkelijk uit mekaar gaan. (lijkt me de minst reële optie, het is een nieuwe klauw, zoveel frictie zit daar niet in)
pi_101741210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Renesite het volgende:
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, Haddingestraat *O* Vandaag weer getrotseerd O+
Het is een parkeergarage, zo bijzonder kan dat toch niet zijn? :{
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:30:00 #50
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_101741650
Ooh, mogen mijn koeien er ook bij komen te staan?

ik heb een:
Ford Focus 1.6 '99
Renault Laguna 1.9 dCi Privilège '04\

foto's komen dan later nog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')