abonnement Unibet Coolblue
pi_101974668
Op dit moment rijd ik in een Laguna, en heb al eens mogen ervaren hoe het remmen met de rechtervoet is :') als een test deed ik het :').

Goed, ik denk dat ik er wel snel in kan komen :) bedankt!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_101974743
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet ;) hij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)

Sowieso dat een schakelbak leuker is :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_101976977
Inderdaad, vooral niet met links remmen, anders zit je met je neus op het stuur...
Mij is geleerd dat je je linkerbeen gewoon tegen de voetensteun moet zetten en daar houden..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_101977299
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Op dit moment rijd ik in een Laguna, en heb al eens mogen ervaren hoe het remmen met de rechtervoet is :') als een test deed ik het :').

Goed, ik denk dat ik er wel snel in kan komen :) bedankt!
Met links bedoel je? ;). Let eventjes op met remmen, zeker de laatste meters voor je stilstaat is eventjes wennen, omdat die motor eventjes door blijft duwen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet ;) hij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)

Sowieso dat een schakelbak leuker is :)
Klopt, hij zal langzaam beginnen met vooruit rijden. Ideaal met inparkeren :)
  donderdag 15 september 2011 @ 15:53:34 #80
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_101979293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:

En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?

Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
Nee, niet altijd. Laatst nog in een Iveco bestelbus gereden waar de pook er net zo uitzag als bij een schakelbak. Daar was 1 tikje naar links wisselen tussen automaat en semi-automaat, 1 tikje naar rechts de Neutraal, en een ferme tik naar rechts en dan naar onder de achteruit. Maar ik moet toegeven, die hendels met de hele DNR123-riedel onder elkaar en een knopje er op, die zie je wel vaker.

It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 15 september 2011 @ 17:50:15 #81
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101983112
stond ik daar donderdagmorgen.... Auto open, tas erin, sleutel in contact, draai de sleutel om; Niks meer. Geen display, geen lampje, geen CV........

Gelukkig gereedschap in de auto (en de auto was nog open) en + pool eraf gehaald, 1 minuut later er weer op en alles deed weer...... Vaag.

iemand een idee? ik dacht misschien te snel sleutel erin-contact-starten zodat de code van de sleutel nog niet gelezen was? (startblokkering?)
pi_101983393
Oh eerste keer automaat.. Flink wennen _O-..
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 15 september 2011 @ 20:32:40 #83
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_101990078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh eerste keer automaat.. Flink wennen _O-..
van automaat naar schakel lijkt me erger :P
Ik rij nu alweer ruim n jaar automaat, en wil eigenlijk niet meer anders.

En voor mensen die zeggen dat n automaat suf is, neem er een met sportshift, of sport-stand.
pi_102015387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet ;) hij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)

Sowieso dat een schakelbak leuker is :)
Nee, een automaat begint niet met koppelen zodra jij je rem loslaat. Een automaat heeft een vloeistofkoppeling die altijd verbonden is met de wielen, maar die verbinding is heel zwak als je geen gas geeft.

Het is ongeveer hetzelfde als je voet op de rem houden en de koppeling net tegen het aangrijpingspunt houden. Als je vervolgens je rem loslaat, begint de auto te rollen.
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:20:23 #85
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_102016760
De eigenschappen van een automaat vereisen een beetje gewenning, maar daarna zul je merken hoe vreselijk relaxed het rijdt. Met name in de file is het echt een verademing. Voor sportief doortrappen is het inderdaad niet fantastisch omdat een conventionele automaat zo vroeg mogelijk doorschakelt naar de hoogste versnelling, maar zoals Infra al zegt, een sportshift of iets aanverwants doet wonderen.

De mijne heeft er gelukkig eentje, dan rij ik bijvoorbeeld 70 en wil snel verder naar 120/130. Normaal gesproken gaat dat in z'n vier (vierbak) logischerwijs vrij gezapig, dus dan schakel ik de sportshift in en gaat ie direct een versnelling terug, en blijft er ook in gelocked, dus kun je doortrekken tot het maximum aantal tpm alsof het een handbak is.

Nou, dan wordt het ineens een heel andere auto kan ik je zeggen, alsof er zo'n ouderwetse turbo bijkomt. _O-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:52:25 #86
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102017882
Tjongejone. Moest net even in de stad zijn (Groningen). Even vergeten hoe belabberd het er daar aan toe gaat. Als een aantal mensen die ik vandaag tegenkwam in Rotterdam gaat rijden of fietsen houden ze het geen uur vol. Man, man, man.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:21:46 #87
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_102019105
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:53 schreef Marco001 het volgende:
Inderdaad, vooral niet met links remmen, anders zit je met je neus op het stuur...
Mij is geleerd dat je je linkerbeen gewoon tegen de voetensteun moet zetten en daar houden..
Met een rental door de USA wezen cruisen.. de eerste paar keer remmen bij een stoplicht was inderdaad wel anders.. je voet gaat immers instinctief op zoek naar een pedaal..
Als je dan verwacht rustig op het stoplicht af te rollen, maar je ziet zelfs het lampje van de ABS oplichten.. is dat wel even schrikken ja..


Andersom vergat ik na een maandje USA ook om terug te schakelen.. en in de 4 bij een stoplicht weg resulteerde in opnieuw voorgloeien enz.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:25:19 #88
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_102019228
Oh ja, dat is ook nog iets dat je even moet onthouden, een automaat laat zich niet uitrollen. Je gaat in het begin natuurlijk wel langzamer, anders zou je geen gas terug kunnen nemen, maar vervolgens blijf je bij 15 á 20 km/u gewoon doorgaan alsof je in cruise control rijdt. Best bizar als je het niet verwacht, voor stoppen altijd de rem gebruiken dus.

Die moet je bij het stilstaan ook ingedrukt blijven houden, tenzij je de bak in de Neutraal- of Parkeerstand zet. P is beter, in N wil mijn auto soms toch nog eigenwijs gaan kruipen. Maar goed, voor eventjes stilstaan is je voet op de rem geen punt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kriegel op 16-09-2011 15:35:31 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_102024411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:20 schreef Kriegel het volgende:
De eigenschappen van een automaat vereisen een beetje gewenning, maar daarna zul je merken hoe vreselijk relaxed het rijdt. Met name in de file is het echt een verademing. Voor sportief doortrappen is het inderdaad niet fantastisch omdat een conventionele automaat zo vroeg mogelijk doorschakelt naar de hoogste versnelling, maar zoals Infra al zegt, een sportshift of iets aanverwants doet wonderen.

De mijne heeft er gelukkig eentje, dan rij ik bijvoorbeeld 70 en wil snel verder naar 120/130. Normaal gesproken gaat dat in z'n vier (vierbak) logischerwijs vrij gezapig, dus dan schakel ik de sportshift in en gaat ie direct een versnelling terug, en blijft er ook in gelocked, dus kun je doortrekken tot het maximum aantal tpm alsof het een handbak is.

Nou, dan wordt het ineens een heel andere auto kan ik je zeggen, alsof er zo'n ouderwetse turbo bijkomt. _O-
Dat terugschakelen hoeft bij Mercerdes niet... gewoon vol gas geven, de automaat schakelt direct 1 of 2 versnellingen terug en je bent weg.. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:02:14 #90
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_102024935
Kickdown bedoel je? Dat doet die van mij ook, alleen werkt de sportshift gek genoeg veel effectiever.
Vraag me niet waar dat aan ligt trouwens. :') Misschien dat bij mij de kickdown een verlaging van één versnelling betekent en sportshift twee. Op zich wel iets om 'ns uit te gaan zoeken...
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_102025335
Een sportstand zet de bak meestal klaar in de juiste versnelling, zodat je het vermogen meteen beschikbaar hebt. Anders moet de bak nog reageren op de pedaalstand en vervolgens terugschakelen.

Op de meeste oude automaatbakken zat er dan ook geen verschil tussen de normale stand en de sportstand bij een sprint vanaf stilstand. Het was vooral handig bij tussensprints.
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:22:24 #92
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_102025696
Ik heb een wat oudere auto, dus dan zal dat laatste wel opgaan. Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om in die stand weg te rijden, dus ik heb geen idee wat voor uitwerking het dan heeft, maar voor korte tussensprints is het altijd een prima uitkomst.

Feit blijft verder natuurlijk gewoon dat je met een schakelbak altijd meer controle over het gedrag van je auto hebt, dit soort methodes in een automaat blijven een compromis.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_102047645
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 17 september 2011 @ 11:49:23 #94
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_102049216
Had die al eens gezien ja, de clue en dat het nep/sarcastisch is zie je niet echt aankomen zeg maar. _O-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_102130496
Voor de wielrenners onder ons, als je een beetje goeie pomp hebt kan je daarmee je auto ook gewoon op pompen :+ .
Scheelt weer elke keer een euro/0,50 per keer :P.
Ik heb deze pomp en hiermee is ie zo op de 2 bar.. http://www.sportxl.nl/ind(...)e&aid=107143&lang=NL


En als je nog een bandenspanningsmeter nodig hebt kan je hem hier gratis aanvragen:
http://www.nuon.nl/acties(...)enspanningsmeter.jsp
  maandag 19 september 2011 @ 09:09:23 #96
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_102130563
De bandenpomp bij de BP hier is gewoon gratis hoor.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 19 september 2011 @ 09:12:36 #97
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102130612
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 09:09 schreef JDude het volgende:
De bandenpomp bij de BP hier is gewoon gratis hoor.
Hier ook.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_102131176
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hier ook.
Moet hier overal betalen :'), Amsterdam...

Rij nu ook met 1 winterband en die moet heel vaak opgepompt worden... kweet zou eigenlijk een nieuwe band moeten kopen maar ach ik rij er amper mee.
  maandag 19 september 2011 @ 11:28:26 #99
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102133592
Is hier bij de aral en jet ook. Maar heb ook een compressor in de garage :)
  maandag 19 september 2011 @ 18:22:39 #100
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_102146815
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')