Met links bedoel je? . Let eventjes op met remmen, zeker de laatste meters voor je stilstaat is eventjes wennen, omdat die motor eventjes door blijft duwen.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Op dit moment rijd ik in een Laguna, en heb al eens mogen ervaren hoe het remmen met de rechtervoet is als een test deed ik het .
Goed, ik denk dat ik er wel snel in kan komen bedankt!
Klopt, hij zal langzaam beginnen met vooruit rijden. Ideaal met inparkerenquote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet hij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)
Sowieso dat een schakelbak leuker is
Nee, niet altijd. Laatst nog in een Iveco bestelbus gereden waar de pook er net zo uitzag als bij een schakelbak. Daar was 1 tikje naar links wisselen tussen automaat en semi-automaat, 1 tikje naar rechts de Neutraal, en een ferme tik naar rechts en dan naar onder de achteruit. Maar ik moet toegeven, die hendels met de hele DNR123-riedel onder elkaar en een knopje er op, die zie je wel vaker.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde?
Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand.
van automaat naar schakel lijkt me ergerquote:Op donderdag 15 september 2011 17:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh eerste keer automaat.. Flink wennen ..
Nee, een automaat begint niet met koppelen zodra jij je rem loslaat. Een automaat heeft een vloeistofkoppeling die altijd verbonden is met de wielen, maar die verbinding is heel zwak als je geen gas geeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Boterbartje het volgende:
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet hij gaan niet bokken als je de rem ineen keer loslaat dus? Goed om te weten;)
Sowieso dat een schakelbak leuker is
Met een rental door de USA wezen cruisen.. de eerste paar keer remmen bij een stoplicht was inderdaad wel anders.. je voet gaat immers instinctief op zoek naar een pedaal..quote:Op donderdag 15 september 2011 14:53 schreef Marco001 het volgende:
Inderdaad, vooral niet met links remmen, anders zit je met je neus op het stuur...
Mij is geleerd dat je je linkerbeen gewoon tegen de voetensteun moet zetten en daar houden..
Dat terugschakelen hoeft bij Mercerdes niet... gewoon vol gas geven, de automaat schakelt direct 1 of 2 versnellingen terug en je bent weg..quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:20 schreef Kriegel het volgende:
De eigenschappen van een automaat vereisen een beetje gewenning, maar daarna zul je merken hoe vreselijk relaxed het rijdt. Met name in de file is het echt een verademing. Voor sportief doortrappen is het inderdaad niet fantastisch omdat een conventionele automaat zo vroeg mogelijk doorschakelt naar de hoogste versnelling, maar zoals Infra al zegt, een sportshift of iets aanverwants doet wonderen.
De mijne heeft er gelukkig eentje, dan rij ik bijvoorbeeld 70 en wil snel verder naar 120/130. Normaal gesproken gaat dat in z'n vier (vierbak) logischerwijs vrij gezapig, dus dan schakel ik de sportshift in en gaat ie direct een versnelling terug, en blijft er ook in gelocked, dus kun je doortrekken tot het maximum aantal tpm alsof het een handbak is.
Nou, dan wordt het ineens een heel andere auto kan ik je zeggen, alsof er zo'n ouderwetse turbo bijkomt.
Hier ook.quote:Op maandag 19 september 2011 09:09 schreef JDude het volgende:
De bandenpomp bij de BP hier is gewoon gratis hoor.
Moet hier overal betalen , Amsterdam...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |