abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101399803
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:19 schreef ebeaydojraes het volgende:
hij had beter de FRS kunnen opdoeken en alleen met de Fame verder gaan ( en van leest voor dvd's)
Dan was het bijna helemáál onmogelijk geweest om nog een cd te kunnen kopen in veel van de relatief kleine winkelcentra waar nu nog een FRS zit. Of er moet ergens nog een Music Store zitten, of je moet geluk hebben dat wat je zoekt net tussen het kleine hoopje cd's bij de Blokker of Kruidvat zit. :D

FRS heeft lang niet zo veel meer als jaren terug, maar goed, het is tenminste nog íets. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 09:06:39 ]
pi_101402028
Ik kwam er ook echt graag, was 1 van mijn favo muziek winkels. Altijd dingetjes die ze nergens ander in NL hebben. Altijd leuk. Zocht je wat speciaals? Even Fame binnenlopen. Ik was zo anderhalf uur kwijt als ik daar was.

Het is misschien wel het duurste stukje grond in NL maar dit is gewoon mismanagement. 800.000 klanten, 12mln omzet en nog geen bestaansrecht, dan doe je het niet goed.

Het ging al achteruit toen ze Rock uit de kelder haalden en op het balkon zette. Eigenlijk had ik het toen al opgegeven.

Eerst Boudisque, nu Fame. Who's next?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_101402078
Cd-Theek in Eindhoven?

Ik kom er graag, maar elke keer dat ik die richting op loop houd ik een slag om de arm qua 'zal de zaak nog bestaan?', als je ziet wat er inmiddels allemaal al omgevallen is. Of verhuisd naar een ander pand, redelijk ver van het centrum. Twee zaken die er heel dichtbij zaten, voormalig schuintegenoverbuurman Bullit en Memory Records van een paar honderd meter verderop, zijn verhuisd en nu amper meer bereikbaar tijdens een dagje winkelen (maar de nieuwe locaties kosten ongetwijfeld een stuk minder dan Kleine Berg & omgeving), en Rare Records is helemáál weg.

Jake Records was ook al verdwenen.

Ik herinner me aardig wat platenzakenrondjes in dat gebied, circa 2006, toen ze er allemaal nog waren. :)

Bij de Nijmegense Waaghals heb ik trouwens ook steeds dat onbestemde 'zou 'ie er nog wel zijn?' -gevoel, als ik die kant op ga.

Laatst nog een hele aparte ontdekt in Den Bosch, trouwens, 'Stichting De Langspeelplaat', op het Hinthamereinde. Alleen na vier uur 's middags open. Echt een unicum die zaak, de oprechte muziekliefhebberij dat 'ie uitstraalt, al is 'ie niet groot. Overigens verkopen ze er niet alleen lp's, maar ook cd's. :)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 10:36:12 ]
pi_101402933
Er zijn wel meer zaken verdwenen de afgelopen jaren.. White Noise in Utrecht, Boudisque, Van Leest (behalve dan die winkels die in franchise zijn overgegaan naar FRS, maar dat zijn er niet zo veel).. Ik heb ook een hard hoofd in Da Capo, sinds de eigenaar kort geleden is overleden... :'(

Waaghals in Arnhem en Nijmegen boert ook minder dan vroeger, die mogen wel wat steun gebruiken...
pi_101402990
De keren dat ik bij de Nijmegense Waaghals kom (met name daarboven is het leuk snuffelen tussen goedkoop tweedehands spul) is het altijd doodstil daarbinnen, afgezien van een subtiel muziekje op de achtergrond en misschien een gesprekje tussen de uitbater en de enige andere klant in de winkel, indien uberhaupt aanwezig. Je kunt er bijna een speld horen vallen. :{

Nou moet ik wel zeggen dat de benédenverdieping niet de allergoedkoopste is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 11:06:15 ]
pi_101403029
Benedenverdieping heeft vaak juweeltjes staan, dingen die je anders alleen via ebay kan krijgen voor een meervoud van de prijs die de Waaghals vraagt.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:15:03 #107
13973 ranja
image means nothing
pi_101403233
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:02 schreef bushwackerish het volgende:
Er zijn wel meer zaken verdwenen de afgelopen jaren.. White Noise in Utrecht, Boudisque
Boudisque in Utrecht bestaat nog wel, die is verhuisd. Overigens is die vaak duurder dan Plato. Ze hebben alleen een veel uitgebreidere klassiek afdeling (ook de reden dat ze wel doorgegaan zijn) maar daar heb ik dan weer niks te zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door ranja op 31-08-2011 11:22:59 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:28:33 #108
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_101407683
ik vind het superjammer, en idd vooral tov impulsaankopen. Vooral het rockgedeelte kan ik niet gauw bij een ander terugvinden. - In het buitenland zijn er gelukkig nog wel grote cd afdelingen. Vooral in Duitsland.

En de DVD ruimte was/is daar lekker overzichtelijk en lekker uitgebreid.
pi_101411364
Waaghaals is inderdaad erg rustig meestal, een stuk rustiger dan Kroese. Die laatste is ook nog meestal goedkoper, al richt Kroese zich wel meer op mainstream muziek.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:49:09 #110
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101412679
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:15 schreef ranja het volgende:

[..]

Boudisque in Utrecht bestaat nog wel, die is verhuisd. Overigens is die vaak duurder dan Plato. Ze hebben alleen een veel uitgebreidere klassiek afdeling (ook de reden dat ze wel doorgegaan zijn) maar daar heb ik dan weer niks te zoeken.
En de metal- en hardrockcollectie is ook een stuk uitgebreider dan bij Plato. Mainstream hebben ze ook, maar Plato heeft veel meer. Maar Boudisque heeft dan wel weer een lekkere cult, pulp- en horrorcollectie plus nog wat arthouse (o.a. criterion, artificial eye, eureka!), anime en obscure Aziatische import dvd's. Die vind je niet bij de Plato.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:04:16 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101413179
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:48 schreef Rechterbal het volgende:
FRS staat er voor (on)bekend dat ze games importeren voor een schijntje van de prijs (adviesprijs UK = 45 euro) en deze dan voor de gewone prijs aanbieden in Nederland.

Walgelijke winkel.
:')

Ja, stel je voor dat ze winst maken om de tent draaiende te houden hé

Flapdrol.

OT: Erg jammer. Vond het met de prijzen ook erg meevallen eigenlijk. Kwam er toch wel vrij vaak en bestelde er regelmatig ook dingen die ze niet op voorraad hadden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_101414133
Voor wie nog een klacht wil sturen:
quote:
@FAMEmegastore FAME Amsterdam
Klachten over Sluiting Fame mogen jullie massaal sturen naar info@fame.nl en wij zorgen dat ze bij de juiste persoon terecht komen.
pi_101414587
Vraag me af wat er met zo'n klacht gebeurt. Het lijkt me niet dat Hans de winkel open zal houden als er maar genoeg mensen 'klagen'.
pi_101419822
Gewoon terugverkopen aan Branson! _O_

FAMEmegastore twitterde op dinsdag 30-08-2011 om 21:54:05 @richardbranson Perhaps interested in buying @Famemegastore in Amsterdam and it´s entire very gifted staff? Or know anyone who might be? reageer retweet
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:24:52 #115
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_101420765
Ik denk het niet

http://www.virgin.com/company/virgin-megastore

quote:
However, times they are a-changin’, and sad but true - Virgin Megastores are no longer open in the UK, Ireland, Spain, US, Canada, Australia and Japan.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:27:22 #116
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_101420877
Jammer ik hoop niet dat Concerto de volgende is......
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_101422054
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:27 schreef Tide het volgende:
Jammer ik hoop niet dat Concerto de volgende is......
Het zou wat zijn, dadelijk gaat iedereen nog downloaden als het zo doorgaat.
pi_101422553
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat ze winst maken om de tent draaiende te houden hé

Flapdrol.

OT: Erg jammer. Vond het met de prijzen ook erg meevallen eigenlijk. Kwam er toch wel vrij vaak en bestelde er regelmatig ook dingen die ze niet op voorraad hadden.

Achterlijke debiel.

Games zijn hier een stuk duurder, omdat er rekening wordt gehouden met de regio. Comptersystemen en consoles zijn regiovrij, maar de games zijn dat vaak niet. Met UK en USA versies voor de xbox360 en PS3 games heb je vaak problemen met het downloaden van DLC's en geen ondersteuning van de Nederlandse taal die veel games nu hebben onder druk van Sony Benelux.

Je krijgt dus een onvolwaardig product voor een volwaardige prijs. Als de game import is, dan importeer ik hem zelf wel.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_101423254
quote:
Jammer. :'(
pi_101438054
Las het ff van Boudisque. Hier dus: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39216275

Wat die eigenaar van Boudique vertelt: "...voor veel mensen nostalgie, en dat is waar de schoen wringt.". Veelzeggend!

Tsja, er wordt al langer heel hard gebruld en geageerd over de muziekindustrie. Voorals als er woorden over downloadverbods wetsvoorstellen of Stichting Brein op de nieuwspagina's van Tweakers.net zijn te lezen wordt er moord en brand geschreeuwd in de reakties. Woorden als "ander business model", "Spotify doet het wel goed", "verwende kutmuzikanten" en "de muziekindustrie krijgt geen cent meer van mij, ik wil alles ook op mn NAS en dat willen ze niet!" worden dan gebezigd. Laatste tijd krijgen die geluiden wel steeds meer tegenspraak.

Nu is het natuurlijk ook de vraag: ligt het werkelijk aan het (illegaal) downloaden of in het buitenland bestellen? Zou interessant zijn een onderzoek naar te doen :) Tenzij iemand al een linkje heeft?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 1 september 2011 @ 02:51:51 #121
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101438280
Boudisque is jammer genoeg ook slechts een schim van wat het ooit is geweest na de herstart. Ze hebben mazzel dat de klassieke afdeling zo goed loopt, anders waren ze al lang weer op de fles gegaan. Ik ben blij dat ze nog veel import dvd's verkopen en dat er medewerkers staan met de kennis en hart voor de zaak, maar als je het aanbod vergelijkt met toen ze nog in het oude Ear & Eye pand zaten in de Drieharingenstraat, is het nu ook armoe troef. Ik ben benieuwd hoe lang ze nog hebben voordat ze ook op de locatie Vredenburg de deuren moeten sluiten...

Concerto heeft ook aardig huisgehouden en het één en ander verplaatst en opgedoekt, zag ik twee weken geleden. Zo is het hele electronic music gedeelte eruit gebonjourd en heeft plaats moeten maken voor 2e handse cd's. Electronic staat nu dus gewoon tussen de pop en rock. Concerto zal nog wel even blijven bestaan, ook omdat het pand waar ze in zitten waarschijnlijk een stuk minder kost dan dat van de Fame. Concerto ligt ook net buiten het drukke winkelgebied.
  donderdag 1 september 2011 @ 08:42:31 #122
13973 ranja
image means nothing
pi_101439784
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 02:51 schreef goofy_goober het volgende:
Boudisque is jammer genoeg ook slechts een schim van wat het ooit is geweest na de herstart. Ze hebben mazzel dat de klassieke afdeling zo goed loopt, anders waren ze al lang weer op de fles gegaan.
Ze zijn ook juist doorgegaan voor de klassieke afdeling, de rest doen ze er bij. Dat zal nog wel uitkunnen, er is qua klassiek niet veel concurentie in Utrecht en dat loopt blijkbaar nog prima.
  donderdag 1 september 2011 @ 08:45:01 #123
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_101439819
De jarenlange stelselmatige 'overpricing' van cd's en DVD's in Nederland begint zich te wraken. Als mensen het gewoon waren 10 euro's voor een cd neer te leggen, zou downloaden minder interessant zijn. Bij de megastore waren cd's wel meer dan eens 26 euro. Dat zijn geen grappen meer.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  donderdag 1 september 2011 @ 11:28:45 #124
299059 bokaal
De man van staal!
pi_101443123
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:13 schreef female81 het volgende:
Ik kom er graag, maar elke keer dat ik die richting op loop houd ik een slag om de arm qua 'zal de zaak nog bestaan?', als je ziet wat er inmiddels allemaal al omgevallen is. Of verhuisd naar een ander pand, redelijk ver van het centrum. Twee zaken die er heel dichtbij zaten, voormalig schuintegenoverbuurman Bullit en Memory Records van een paar honderd meter verderop, zijn verhuisd en nu amper meer bereikbaar tijdens een dagje winkelen (maar de nieuwe locaties kosten ongetwijfeld een stuk minder dan Kleine Berg & omgeving), en Rare Records is helemáál weg.
De Bullit is een jaar of wat geleden verhuisd naar Stratumseind, maar intussen zijn ze daar ook gestopt. Ze zijn er nu alleen nog als webshop...
  donderdag 1 september 2011 @ 11:59:16 #125
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101443920
Het wachten is op Concerto.
  donderdag 1 september 2011 @ 12:05:53 #126
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101444110
Hans Breukhoven in 2010: "FAME gaat niet dicht"
3VOOR12/Amsterdam ging in februari nog langs voor een uitgebreid portret van Fame. 3VOOR12 sprak in april 2010 met Hans Breukhoven over de markt voor muziekwinkels. "Dit is toch een geweldige winkel", verklaarde Breukhoven toen trots. Hij bekende ook: "Fame Music, dat al jaren goede omzetten draait, is zeker niet mijn cash cow."

De vraag Wanneer gaat Fame dicht? beantwoordde Breukhoven toen als volgt:
“Fame gaat niet dicht. Deze winkel heeft uitstraling, staat ergens voor. Hij is alleen Eerste Kerstdag gesloten, alle andere dagen van het jaar elke dag tot 7 uur open. We hebben hier nooit veel winst gemaakt, maar toch zie ik Fame als een succesvolle winkel. Wel hebben we het aantal winkels hier in de buurt teruggeschroefd. We hadden zeven Free Record Shops in de Kalverstraat en de Leidsestraat. Nu zijn dat er nog 2, naast één vanLeest en Fame Music. Je kunt ons nog steeds niet missen.”

donderdag 1 september 2011 @ 12:29:12 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_101444814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:59 schreef goofy_goober het volgende:
Het wachten is op Concerto.
Concerto werkt al samen met Plato, dat zie ik niet zo snel fout gaan. Bovendien hebben ze ontzettend veel 2e hands, dat geeft ze ook al een iets andere doelgroep. Net als Plaatboef.
  donderdag 1 september 2011 @ 13:15:00 #128
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101445998
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 02:51 schreef goofy_goober het volgende:
Concerto zal nog wel even blijven bestaan, ook omdat het pand waar ze in zitten waarschijnlijk een stuk minder kost dan dat van de Fame. Concerto ligt ook net buiten het drukke winkelgebied.
Get Records aan de overkant was 3 jaar geleden al te duur. Maargoed, die was dan ook minder 'massaal'.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_101446913
Get.
Aldus.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:29:49 #130
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101450041
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Get Records aan de overkant was 3 jaar geleden al te duur. Maargoed, die was dan ook minder 'massaal'.
Get Records was een echte speciaalzaak. Ik heb er van mijn 16e t/m mijn 18e gewerkt. Concerto is veel groter en heeft meer te bieden wat genres betreft. Maar de recente schoonmaak bij Concerto belooft niet veel goeds.

Ik ben benieuwd of Plato wel genoeg omzet heeft om de tent draaiende te houden. In Utrecht moesten ze al verkassen van de Steenweg naar de Voorstraat ivm te hoge kosten van het pand en echt druk is het er nooit. De Plato in Den Haag is vorig jaar over de kop gegaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door goofy_goober op 01-09-2011 15:34:57 ]
  donderdag 1 september 2011 @ 15:35:53 #131
13973 ranja
image means nothing
pi_101450217
Valt mee hoor, tenminste, wat noem je druk. Ik kom er wel dat er behoorlijk wat mensen binnen zijn en het stroomt ook aardig door. Niet iedereen blijft een uur in een cd zaak, sommige zoeken wat ze willen en zijn met een paar minuten klaar. Met evenementen zoals instore optredens puilt de winkel soms uit.
pi_101457697
quote:
De vraag Wanneer gaat Fame dicht? beantwoordde Breukhoven toen als volgt:
“Fame gaat niet dicht. Deze winkel heeft uitstraling, staat ergens voor.
:') :') :')

Net zo nep als zijn vrouw, vandaar dat hij het niet ziet.
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:55:31 #133
27648 Weakling
available in strong mint
pi_101493817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:35 schreef ranja het volgende:
Valt mee hoor, tenminste, wat noem je druk. Ik kom er wel dat er behoorlijk wat mensen binnen zijn en het stroomt ook aardig door. Niet iedereen blijft een uur in een cd zaak, sommige zoeken wat ze willen en zijn met een paar minuten klaar. Met evenementen zoals instore optredens puilt de winkel soms uit.
Vind Plato alleen zo'n gruwelijk onhandige platenzaak. Ik wil genre bakjes!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 16:58:09 #134
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101493908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:55 schreef Weakling het volgende:

[..]

Vind Plato alleen zo'n gruwelijk onhandige platenzaak. Ik wil genre bakjes!
Ik niet, dan vind ik nooit iets terug. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:09:52 #135
13973 ranja
image means nothing
pi_101494306
Genres zijn veel te subjectief.
Zou wel mooi zijn als ze een bakje punkpop'n'roll zouden maken, speciaal voor mij O+
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:21:04 #136
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101494723
genrebakjes O+
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:29:38 #137
13973 ranja
image means nothing
pi_101495080
Ik was trouwens al blij met het bakje 'Sympathy for the Record Industry' bij Da Capo. Hoop singles uit gehaald.

Het mooiste is gewoon een winkel te hebben met 1 bordje en daar dan alles onder te plaatsen. En dan ook kunnen uitleggen waarom iets er bij staat. Soort Kevin Bacon game in muziek.
pi_101497181
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:09 schreef ranja het volgende:
Genres zijn veel te subjectief.
Subjectief? Ze komen van de labels om ordnung te behouden. Stel je voor dat je nuance gaat aanbrengen.
pi_101506255
De platenmaatschappijen zijn alleen nog niet failliet gegaan, of mis ik nu iets?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:39:02 #140
27648 Weakling
available in strong mint
pi_101512373
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:58 schreef belsen het volgende:
Ik niet, dan vind ik nooit iets terug. :P
Dat heb ik juist zonder genre bakjes. Als ik weet wat ik wil hebben, bestel ik het wel via internet. In een platenzaak wil ik door de genres kunnen bladeren waar ik van hou en niet door honderdduizend CD's hoeven graven waar ik niks mee heb.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator zaterdag 3 september 2011 @ 09:43:04 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101520278
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:39 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dat heb ik juist zonder genre bakjes. Als ik weet wat ik wil hebben, bestel ik het wel via internet. In een platenzaak wil ik door de genres kunnen bladeren waar ik van hou en niet door honderdduizend CD's hoeven graven waar ik niks mee heb.
Plato heeft in zwolle wel genre bakken, hip-hop, zelfs nederhop (met veel groepjes uit zwolle) een metal bak, en bij de DVDs ook een filmhuis, docu en muziekdvd categorie. En de LP bak ( *D ) wordt ook steeds groter :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 03-09-2011 11:08:53 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 3 september 2011 @ 11:05:32 #142
11502 nipeng
The last ride is free
  Moderator zaterdag 3 september 2011 @ 11:09:42 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101521397
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 september 2011 11:05 schreef nipeng het volgende:
De LP "back"?
:') slip of the keys

(dat krijg je als je een half jaar een proefschrift in het engels aan het typen bent dan onthouden je vingers bepaalde woorden, en ik heb gewoon typlepra)
  maandag 5 september 2011 @ 21:05:11 #144
27648 Weakling
available in strong mint
pi_101607818
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Plato heeft in zwolle wel genre bakken, hip-hop, zelfs nederhop (met veel groepjes uit zwolle) een metal bak, en bij de DVDs ook een filmhuis, docu en muziekdvd categorie. En de LP bak ( *D ) wordt ook steeds groter :)
Velvet Breda waar ik het meest te vinden ben qua platenzaak ook en toch is het me weer gelukt om met drie CD's bij Plato Utrecht de deur uit te gaan. Dus ja, wat zeur ik eigenlijk :P
pi_101631503
CD-winkels blijken steeds minder levensvatbaar te zijn. Nu iedereen zijn muziek gratis kan halen op internet blijken er steeds minder mensen fysieke media te kopen. De markt droogt op... voor muziek hoeft niet betaald te worden. Muziek is gratis! Je mag het overal downloaden! Legaal! Gratis! Waarom zou ik er dan voor betalen? Dag platenzaak!

Het wachten is tot het moment dat de eerste labels omvallen. Eerst de 'kwaliteitsmuziek' die zijn namelijk kleiner en daarna de grote EMI's en WARNERS. Want muziek is gratis en daar hoeft in Nederland niet voor betaald te worden. Gratis? Waarom zou ik er voor betalen?

Er staat ons nog een revolutie te wachten! Of zitten we er midden in? Wat kan mij het schelen. Muziek is gratis! Dag platenwinkel! Dag label! Dag artiest! Ik werk, ik krijg betaald! Jij werkt en mag verrotten! Want muziek is gratis... muziek slaap zacht :)
pi_101631620
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_101632515
quote:
_O_ _O_ _O_
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:13:45 #148
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101632999
quote:
Dat geldt alleen als je zwarte rap download? :') En wie luistert dat nou?! :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_101633332
Ik heb er ook aardig wat CD's gekocht, jammer dat ze moeten sluiten. Ze hadden vaak CD's op voorraad die andere winkels alleen konden leveren met een besteltijd van ca. paar weken. Denk dat ik er nog voor januari nog een keertje heen ga, kijken of ik nog wat nieuws tegenkom.
  Moderator dinsdag 6 september 2011 @ 22:22:15 #150
9859 crew  Karina
Woman
pi_101653170
Nu op Ned. 3 een item hierover met Filemon.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 7 september 2011 @ 15:58:28 #151
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_101675178
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:51 schreef Godshand het volgende:
De platenmaatschappijen zijn alleen nog niet failliet gegaan, of mis ik nu iets?
Die zorgen wel goed voor zichzelf, daar hoef je niet wakker van te liggen...
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_101675827
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:03 schreef fratsman het volgende:
Gewoon terugverkopen aan Branson! _O_
Hoezo 'terugverkopen' ? Ik kan me niet heugen dat Branson ooit eigenaar van FAME is geweest. Sterker nog: hij runde een concurrerende winkel op een steenworp afstand: de Virgin Megastore in Magna Plaza, net achter het Koninklijk paleis. Jaren geleden al gesloten.

quote:
5s.gif Op donderdag 1 september 2011 02:23 schreef Godshand het volgende:
Tsja, er wordt al langer heel hard gebruld en geageerd over de muziekindustrie. Voorals als er woorden over downloadverbods wetsvoorstellen of Stichting Brein op de nieuwspagina's van Tweakers.net zijn te lezen wordt er moord en brand geschreeuwd in de reakties. Woorden als "ander business model", "Spotify doet het wel goed", "verwende kutmuzikanten" en "de muziekindustrie krijgt geen cent meer van mij, ik wil alles ook op mn NAS en dat willen ze niet!" worden dan gebezigd. Laatste tijd krijgen die geluiden wel steeds meer tegenspraak.

Nu is het natuurlijk ook de vraag: ligt het werkelijk aan het (illegaal) downloaden of in het buitenland bestellen? Zou interessant zijn een onderzoek naar te doen :) Tenzij iemand al een linkje heeft?
De muziekindustrie voedt de jongere generatie zo op dat ze hun muziek downloaden. Dus nog los van de vraag of mensen 'illegaal' downloaden, is de muziekindustrie hard bezig om muziekwinkels hun bestaansrecht te ontnemen. Voorbeeld: de laatste single van Coldplay. Die kwam als 2-track op cd-single uit, maar de digitale download was een 3-track. Wie voelt zich dan in vredesnaam nog geroepen om een fysiek formaat te kopen?

En zo gaat het tegenwoordig steeds vaker. Koop je een album digitaal, dan krijg je er van allerlei extra's gratis bij. Ideaal voor de muziekindustrie: wel dik geld vangen, maar nauwelijks een product leveren. Slechts een paar gecomprimeerde computerbestanden; distributiekosten nihil. Steeds vaker komen albums niet eens meer fysiek uit. Eerder hebben we dat al met cd-singles gezien. Niemand koopt ze nog, is dan de argumentatie. Maar ja, ze zijn ook nergens meer te vinden. Oorzaak - gevolg of gevolg - oorzaak?

Tot slot speelt nog dat mensen muziek (op fysieke geluidsdragers) goedkoop en makkelijk kunnen bestellen op internet. Iedereen heeft een verbinding, iedereen heeft een creditcard? Waarom zou ik nog naar 'Fort Amsterdam' komen, me scheel betalen aan vervoers- of parkeerkosten, wanneer ik vanuit mijn luie stoel online kan browsen? En dan is de voorraad bij webwinkels ook nog eens veel groter...

Echt realistische verdienmodellen om muziekwinkels nog renderend te laten zijn, zie ik niet echt. Dan zou de muziekindustrie daaraan moeten meewerken, bijvoorbeeld door extra gadgets (sorry voor dit walgelijke modewoord) te geven aan mensen die een album in de winkel kopen. Je moet het voor de consument aantrekkelijk maken om muziek in een muziekwinkel te kopen... - Maar dat is helemaal niet wat de muziekindustrie wil, want dat kost alleen maar geld. Liever binnenlopen met downloads en ondertussen krokodillentranen huilen over hoe erg het is dat mensen muziek 'illegaal' downloaden.
  zondag 11 september 2011 @ 11:37:51 #153
134538 chansadres
Black & White
pi_101809761
Ik moet zeggen dat ik zelf vrij weinig te vinden ben in muziekwinkels. Vroegah had ik centjes gespaard en rende ik naar de Stribos in Weert. Die man had kennis. Ik zei een band en kreeg 5 cd'tjes mee naar huis die stuk voor stuk klassiekers werden. Toen werd die winkel een Van Leest maar was de service hetzelfde. Nu zit er een Free Record Shop en ben ik "die ene die altijd in de uitverkoopbak zit te grabbelen". Op de één of andere manier betaalde ik die dure guldens niet voor de muziek maar de service. Nu die service weg is, heb ik steeds meer moeite om 20 euro neer te leggen. Zo nu en dan ging ik wel eens naar de Fame of de Sounds in Venlo maar dat is ook niet wekelijks mogelijk. Nu gaat het meeste via E-Bay/Britse e-shops/Vlooienmarkt/Platenbeurzen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 11 september 2011 @ 15:31:43 #154
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_101818291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoezo 'terugverkopen' ? Ik kan me niet heugen dat Branson ooit eigenaar van FAME is geweest. Sterker nog: hij runde een concurrerende winkel op een steenworp afstand: de Virgin Megastore in Magna Plaza, net achter het Koninklijk paleis. Jaren geleden al gesloten.

[..]

De muziekindustrie voedt de jongere generatie zo op dat ze hun muziek downloaden. Dus nog los van de vraag of mensen 'illegaal' downloaden, is de muziekindustrie hard bezig om muziekwinkels hun bestaansrecht te ontnemen. Voorbeeld: de laatste single van Coldplay. Die kwam als 2-track op cd-single uit, maar de digitale download was een 3-track. Wie voelt zich dan in vredesnaam nog geroepen om een fysiek formaat te kopen?

En zo gaat het tegenwoordig steeds vaker. Koop je een album digitaal, dan krijg je er van allerlei extra's gratis bij. Ideaal voor de muziekindustrie: wel dik geld vangen, maar nauwelijks een product leveren. Slechts een paar gecomprimeerde computerbestanden; distributiekosten nihil. Steeds vaker komen albums niet eens meer fysiek uit. Eerder hebben we dat al met cd-singles gezien. Niemand koopt ze nog, is dan de argumentatie. Maar ja, ze zijn ook nergens meer te vinden. Oorzaak - gevolg of gevolg - oorzaak?

Tot slot speelt nog dat mensen muziek (op fysieke geluidsdragers) goedkoop en makkelijk kunnen bestellen op internet. Iedereen heeft een verbinding, iedereen heeft een creditcard? Waarom zou ik nog naar 'Fort Amsterdam' komen, me scheel betalen aan vervoers- of parkeerkosten, wanneer ik vanuit mijn luie stoel online kan browsen? En dan is de voorraad bij webwinkels ook nog eens veel groter...

Echt realistische verdienmodellen om muziekwinkels nog renderend te laten zijn, zie ik niet echt. Dan zou de muziekindustrie daaraan moeten meewerken, bijvoorbeeld door extra gadgets (sorry voor dit walgelijke modewoord) te geven aan mensen die een album in de winkel kopen. Je moet het voor de consument aantrekkelijk maken om muziek in een muziekwinkel te kopen... - Maar dat is helemaal niet wat de muziekindustrie wil, want dat kost alleen maar geld. Liever binnenlopen met downloads en ondertussen krokodillentranen huilen over hoe erg het is dat mensen muziek 'illegaal' downloaden.
Het is gewoon duidelijk dat de muziekindustrie internet schromelijk heeft onderschat. Ze zijn 10 jaar te laat met het nadenken over hoe ze het moeten aanpakken en gaan daarbij nog steeds uit van dikke winstmarges voor zichzelf, winkels enzovoorts, bovenop de kosten die gemaakt worden bij het creeeren, vervoeren en opslaan van een fysiek product.

Ze gaan er voor het gemak nog steeds van uit dat zij het alleenrecht hebben op het bepalen van een prijs waarvoor je iets koopt. De consument is zich er al een tijdje bewust van dat die prijs lager kan en daar moet evenwicht in zitten.

Ik denk dat de huidige maatschappij steeds meer vraagt om kleine goedkope bedrijven die de distributie verzorgen, bovenop de financieel aantrekkelijke eigenschappen van het internet.

Edit: overigens hebben die platenmaatschappijen het dus volledig aan zichzelf te danken. Het is niet voor niks dat Teeven geen straffen wil geven voor mensen die illegaal luisteren, omdat er gewoonweg geen moderne alternatieven zijn (Spotify, Grooveshark, Google e.a. timmeren goed aan de weg, maar dat had al 5 jaar eerder moeten plaatsvinden).

[ Bericht 4% gewijzigd door wallofdolls op 11-09-2011 16:05:51 ]
  maandag 12 september 2011 @ 07:48:51 #155
351135 Kladschilder
Ik fok. Dus bok op.
pi_101847285
Altijd het laatste topic dat ik lees in de ochtend, verneukt voornoemde ochtend.

:(
Posts uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_101861011
Fame, dat was de laatste jaren toch alleen maar een winkel met prullaria voor mensen die in het verleden zijn blijven hangen qua muziek.

Ik ben mijn eigen formule alvast aan het maken. Overigens is de muziekindustrie helemaal niet aan het achterlopen. Ze zijn juist heel kapitalistisch bezig door resources te herlokaliseren. Dat daardoor de hele infrastructuur voor muziek en cultuur kapot gaat zal hun een zorg zijn, zij zijn meer bezig met het marketen van een product, niet van emotie. iTunes was de voorbode van de ondergang, Indie is de verlossing als ze eens wat meer commercieel gaan denken en zich niet laten indekken door de slaafjes van de grote platenmaatschappijen.

Je zult straks mainstream muziek krijgen die in alles gepromote wordt. Games, films, reclames en publieke plekken...totdat iedereen weer hetzelfde leuk vindt. Jee!

[ Bericht 34% gewijzigd door Prenzlauer op 12-09-2011 16:43:52 ]
Doe eens lief!
pi_101861105
Zaterdag met opzet nog even geweest. Léon gehaald voor 5 euro.
pi_101861143
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:39 schreef Kabolter het volgende:
Zaterdag met opzet nog even geweest. Léon gehaald voor 5 euro.
Die ligt voor 2,50 in de Free Record Shop. Weten ze je toch nog te naaien voor ze sluiten. :P
pi_101861225
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:41 schreef On het volgende:

[..]

Die ligt voor 2,50 in de Free Record Shop. Weten ze je toch nog te naaien voor ze sluiten. :P
Ik kom bij FRS alleen nog maar van die 2 voor 15 euro tegen.

Daarnaast bewaar ik het bonnetje en verkoop hem over een jaar gewoon voor 50 euro. :P
pi_101862108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik haalde het een en ander door elkaar. Breukhoven heeft ooit de Virgin megastore voor een appel en een ei overgenomen, alleen maar met de intentie om deze te sluiten.

quote:
Ook zijn overname van de Virgin-megastores zette kwaad bloed: Breukhoven kocht ze - en sloot ze meteen. Zo ruimt men concurrenten op.
http://www.volkskrant.nl/(...)/Harde-klappen.dhtml

:)
  maandag 12 september 2011 @ 17:14:29 #161
13973 ranja
image means nothing
pi_101862413
Tja, die Virgin Megastore in Rotterdam kwam ik wel eens. Beetje zelfde probleem als Fame, erg veel aanbod en erg weinig aanbiedingen of afgeprijst. Toen ik in R'dam woonde kocht ik - voor ik een creditcard had - het meest bij Plaatboef, Velvet en Sounds. Plato niet, die zit daar zo weggestopt.
  maandag 12 september 2011 @ 18:23:33 #162
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101865174
Ik haal ook nog wel eens wat bij de Music Store..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 17 september 2011 @ 09:44:32 #163
299059 bokaal
De man van staal!
pi_102047039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:28 schreef bokaal het volgende:

[..]

De Bullit is een jaar of wat geleden verhuisd naar Stratumseind, maar intussen zijn ze daar ook gestopt. Ze zijn er nu alleen nog als webshop...
Ik kwam er eergisteren langs en de winkel is nog gewoon open zag ik...
pi_102594461
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Fame, dat was de laatste jaren toch alleen maar een winkel met prullaria voor mensen die in het verleden zijn blijven hangen qua muziek.

Ik ben mijn eigen formule alvast aan het maken. Overigens is de muziekindustrie helemaal niet aan het achterlopen. Ze zijn juist heel kapitalistisch bezig door resources te herlokaliseren. Dat daardoor de hele infrastructuur voor muziek en cultuur kapot gaat zal hun een zorg zijn, zij zijn meer bezig met het marketen van een product, niet van emotie. iTunes was de voorbode van de ondergang, Indie is de verlossing als ze eens wat meer commercieel gaan denken en zich niet laten indekken door de slaafjes van de grote platenmaatschappijen.

Je zult straks mainstream muziek krijgen die in alles gepromote wordt. Games, films, reclames en publieke plekken...totdat iedereen weer hetzelfde leuk vindt. Jee!
Kan me hier helemaal in vinden, hoewel dat laatste allang aan de gang is. ;(
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:41:32 #165
11502 nipeng
The last ride is free
pi_102594832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 09:44 schreef bokaal het volgende:

[..]

Ik kwam er eergisteren langs en de winkel is nog gewoon open zag ik...
Bullit is inderdaad nog open.
pi_102595079
FAME! Daar tippelde ik toch vaak ff langs als ik een concert in Amsterdam had.

Was vorige maand in New York en tot mijn grote spijt was de Virgin Megastore op Times Square foetsie! Er zit nu een verschrikkelijk nare Disney store in... :r M'n vriendin vond het minder erg!

Gelukkig hebben we de FNAC (Antwerpen) en HMV (London) nog!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 00:34:33 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102598892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:48 schreef CoExist het volgende:
FAME! Daar tippelde ik toch vaak ff langs als ik een concert in Amsterdam had.

Was vorige maand in New York en tot mijn grote spijt was de Virgin Megastore op Times Square foetsie! Er zit nu een verschrikkelijk nare Disney store in... :r M'n vriendin vond het minder erg!

Gelukkig hebben we de FNAC (Antwerpen) en HMV (London) nog!
In die virgin megastore hadden ze dan ook helemaal niks! Ik heb daar uren rondgelopen zonder iets te vinden, en ik had in 10 minuten downtown music gallery 20 cds te pakken :D

_O_ wat een winkel _O_
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 00:45:29 #168
9859 crew  Karina
Woman
pi_102599246
Virgin heeft ook nog een tijdje in Amsterdam gezeten, in Magna Plaza, weggestopt in de kelder, nooit wat gekocht daar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_102604568
Dit is pas een platenzaak!

_O_ _O_ _O_
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:41:36 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_102683731
Ik hoop dat dergelijke zaken het redden. Er zijn er al zoveel verdwenen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 6 december 2011 @ 18:04:13 #171
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_105261300
Eigenlijk een tweeledige post naar aanleiding van twee berichten die ik op 3voor12 las:

Boekenhandels Selexyz verkopen cd's Fame
quote:
De zestien boekhandels van Selexyz gaan ook cd's verkopen. In speciale rekken zijn zo'n 250 titels opgenomen, albums en arthousefilms. De selectie is gericht op het boeklezend publiek en bevat veel zogenaamde cadeautitels. "Eerder Tom Waits dan r&b", legt Arthur ter Braak, General manager van FAME, uit.

Sinds Selexyz besloten heeft in te krimpen is er in de winkels ruimte ontstaan voor andere producten dan boeken. Zo wordt er sinds kort ook speelgoed verkocht. De FAME-rekken zijn een try-out. Begin volgend jaar bekijken de partijen of ze door gaan met de samenwerking. Ter Braak: "We moeten zien of de Selexyz-klant bereid is om cd’s en dvd’s te kopen. Het gaat nu erg goed."
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45383298

En er verdwijnen weer 3 kleine platenzaken in het oosten van het land, van de Plato nog wel.
Één daarvan is de zaak waar ik mijn eerste plaatjes kocht en tot op heden nog vaak kom, hoewel ik er niet meer woon. Een groot deel van mijn cd's komen van de Plato in Apeldoorn. Echt heel jammer dat ze nu een afhaalpunt gaan worden....

quote:
Half januari sluiten de Plato winkels in Deventer, Apeldoorn en Enschede de deuren. Over een doorstart in Enschede wordt nog gesproken. Plato Deventer verhuist naar de populaire boekhandel Praamstra en in Apeldoorn komt in poppodium De Gigant een afhaalpunt, onder de naam Plato to Go, waar bestelde platen tot middernacht afgehaald kunnen worden.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45382868
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 18:20:32 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105261974
;( die plato was het enige wat een beetje te pruimen was in enschede

gelukkig is er altijd nog wel meneer dollenkamp in hengelo.
pi_105262021
Nóg wel, zo moet je maar denken. :{

Het kan elke dag afgelopen zijn, zeg maar.
  dinsdag 6 december 2011 @ 18:42:33 #174
11502 nipeng
The last ride is free
pi_105262868
Face it. Platenzaken houden op met bestaan. Geen brood meer mee te verdienen.
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 19:54:01 #175
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_105266526
Ik moet er toch niet aan denken dat mijn Plato (Leiden) verdwijnt... :{

In Leiden is Van Leest onlangs overigens ook dichtgegaan en opgegaan de bestaande FRS...
pi_105267118
Erg goeie herinneringen aan Plato Leiden. En de Plaatboef.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 20:17:18 #177
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_105267820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:03 schreef bartrid het volgende:
Erg goeie herinneringen aan Plato Leiden. En de Plaatboef.
Die is volgens mij ook al weg...
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:18:39 #178
13973 ranja
image means nothing
pi_105267898
Plato Deventer kwam ik vaak toen ik daar woonde. Maar ja. Via internet kopen is gewoon veel goedkoper. Lastig dus voor een platenzaak. Al is de Plato in Utrecht regelmatig goed gevuld, zeker bij activiteiten zoals instore concerten.
pi_105271371
Late reactie, maar het is echt schandalig dat een fenomeen als FAME de deuren moet sluiten omdat de eigenaren van het pand de huur gewoon dik verdubbelen....

Om te kotsen :r
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 21:33:27 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105271541
Ik heb het idee dat het bij de minstrel in zwolle alleen maar drukker wordt de laatste tijd.
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:36:50 #181
47102 Elvi
miemkwien
pi_105271701
Bij de Fame kocht ik eigenlijk alleen maar dvd's :@ Veel Britse import...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 december 2011 @ 21:40:08 #182
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_105271884
is er al uitverkoop bij de Fame? vast niet zeker. Morgen ben ik weer in Amsterdam dus dan ga ik er toch nog maar even kijken. Nu het nog kan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:42:19 #183
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_105272012
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:40 schreef Tokus het volgende:
is er al uitverkoop bij de Fame? vast niet zeker. Morgen ben ik weer in Amsterdam dus dan ga ik er toch nog maar even kijken. Nu het nog kan.
Waarschijnlijk wordt er gewoon veel doorgesluisd ipv. uitverkoop..
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:59:49 #184
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_105273028
Van Leest en Velvet zaten al in Selexys Rotterdam. Ik zag dat de Van Leest al werd omgebouwd naar Fame ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 7 december 2011 @ 00:12:54 #185
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_105280096
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb het idee dat het bij de minstrel in zwolle alleen maar drukker wordt de laatste tijd.
geweldige tent is dat! mijn vaste platenzaak is overigens elpee, te gekke tent en daar betaal ik graag een of twee euro meer dan bij de concurrent. denk dat je vooral een sympathieke winkel moet hebben om tegenwoordig nog je kop boven water te kunnen houden
pi_105814806
http://www.parool.nl/paro(...)in-Magna-Plaza.dhtml

Fame gaat naar magna plaza. Vroeger zat daar de Virgin megastore (op een andere verdieping geloof ik?)
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:44:24 #188
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_105815218
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Robijn48 het volgende:
Nee...hier in Amersfoort centrum is een kleiner platenzaakje dat jaren en jaren bestond ook net opgedoekt.
Daar zijn we, als het die is wat ik denk, met een man of 10 ooit naar toegegaan met de trein vanuit Roermond en hebben er heel veel geld achter gelaten.

Jammer dat het niet meer bestaat.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_105817154
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Fame gaat naar magna plaza. Vroeger zat daar de Virgin megastore (op een andere verdieping geloof ik?)
Da's mooi. :)
pi_105829725
quote:

*O* SUPER GAAF TOF COOL NIEUWS!!! *O*
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:05:05 #191
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_105830975
Plato Enschede! :o

Eerlijk gezegd kwam ik er steeds minder en minder, en de kwaliteit van de collectie werd met het jaar minder. Maar toch wel erg triest om te lezen dat 'mijn' winkel dicht gaat. :{
Als ik er kom is het er overigens altijd best druk, maar dat zal wel aan mijn winkeltijden liggen.
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 22:43:55 #192
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106583083
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:05 schreef pfaf het volgende:
Plato Enschede! :o

Eerlijk gezegd kwam ik er steeds minder en minder, en de kwaliteit van de collectie werd met het jaar minder. Maar toch wel erg triest om te lezen dat 'mijn' winkel dicht gaat. :{
Als ik er kom is het er overigens altijd best druk, maar dat zal wel aan mijn winkeltijden liggen.
Peaceman is schijnbaar bij de opheffingsuitverkoop geweest.

Wat heb je gekocht? :)
  zondag 8 januari 2012 @ 22:46:52 #193
16715 Mylene
*schatje*
pi_106583242
quote:

Virgin MegaStore zat in de kelder. En toen het pas werd geopend had het ook een hoekje op de begane grond.
pi_106583844
Was er een opheffingsuitverkoop in de Fame? Ik zou eerder denken dat alles verdeeld zou worden over de Van Leesten/Free Record Shops of via de online leveranciers.
  maandag 9 januari 2012 @ 08:35:18 #195
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_106592268
De plato in apeldoorn had afgelopen zaterdag zijn laatste dag. Treurig. Hier was trouwens geen uitverkoop, werd gewoon verdeeld over de andere plato's..
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 09:12:45 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106592708
Kwam er gisteren achter dat je via die pricecheck van fok ook best op leuke aanbiedinkjes voor cds kunt stuiten :P

(neemt niet weg dat ik liever een LP scoor bij de minstrel maar toch voor dingen die er toch alleen op cd zijn :D )
  maandag 9 januari 2012 @ 20:48:24 #197
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_106616441
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:57 schreef On het volgende:
Was er een opheffingsuitverkoop in de Fame? Ik zou eerder denken dat alles verdeeld zou worden over de Van Leesten/Free Record Shops of via de online leveranciers.
Nee zoals hierboven al stond gaat Fame door in Magna Plaza, misschien komt er nog een actie eind vd maand om op te schonen maar de rest verhuist.
Ik weet niet of jullie het weten, maar je kan in principe de hele Fame collectie ook in de Bijenkorf krijgen, of bestellen, die media-afdelingen zijn ook van Fame :)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:28:52 #198
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_106804404
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:43 schreef belsen het volgende:

[..]

Peaceman is schijnbaar bij de opheffingsuitverkoop geweest.

Wat heb je gekocht? :)
Vandaag was de laatste dag. Ik kom er nu precies vandaan en erg triest om te zien, een bomvolle zaak, maar halflege schappen, een tafel om koffie en cake met de verkopers te drinken, alsof het een opvangcentrum na een ramp is. :'( Na honderden cd's is er geen Plato meer en moet ik overstappen naar de 21e eeuw... :'(
pi_106806667
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
De jarenlange stelselmatige 'overpricing' van cd's en DVD's in Nederland begint zich te wraken. Als mensen het gewoon waren 10 euro's voor een cd neer te leggen, zou downloaden minder interessant zijn. Bij de megastore waren cd's wel meer dan eens 26 euro. Dat zijn geen grappen meer.
Ik download muziek maar koop ook nog veel cd's zij het echter via online stores als play.com of cdwow.nl waarbij je voor rond 10 euro soms zelfs een paar euro eronder dezelfde cd/dvd kunt kopen als bij FRS of VanLeest of speciaal zaken maar ook Bol. Het enige nadeel is dat het langer duurt dan via FRS of Bol (1-1,5 week) omdat het veelal uit de UK komt (overigens zonder verzendkosten) maar is het mij waard.

Muziek ontdekken doe ik tegenwoordig via 'smartradio' diensten als Jango, Aupeo!, Grooveshark, Spotify of via de diverse muziekblogs.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 maart 2012 @ 23:32:29 #200
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_108725732
morgen gaan ze de boel inventariseren, dus zijn ze later open.
Je zou denken dat ze dat toch wel gelijk bij de verhuizing konden doen?

Is er al iemand geweest, trouwens?
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')