quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zullen wel afspraken met Henk zijn over de begeleiding, Hij zal wel ergens op haar wachten. Zo volgt de volgboot niet constant en lijkt Laura het helemaal alleen te doen.
Nou ja, boeiend
Ik ben benieuwd of ze de Kaap aandurft
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ze zal bijna wel moeten. Toch jammer daarmee mist ze een mooi stuk van de reis.
ER IS GEEN VOLGBOOT!!!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zullen wel afspraken met Henk zijn over de begeleiding, Hij zal wel ergens op haar wachten. Zo volgt de volgboot niet constant en lijkt Laura het helemaal alleen te doen.
Het heeft er vaak genoeg op geleken dat ze wel werd gevolgd door mensen, zoals die blonde dame die op zoveel foto's stond. Maar in het geval van Henk denk ik dat het niet klopt. Ik vermoed zelfs eerder dat Henk de blaag een beetje zat is en daarom een grote voorsprong heeft genomenquote:
Hij is op de vlucht voor Lauraquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Het heeft er vaak genoeg op geleken dat ze wel werd gevolgd door mensen, zoals die blonde dame die op zoveel foto's stond. Maar in het geval van Henk denk ik dat het niet klopt. Ik vermoed zelfs eerder dat Henk de blaag een beetje zat is en daarom een grote voorsprong heeft genomen
Nounou, is dat niet wat voorbarigquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
volgboot voor haar uitvaart
Is de man op de volgboot ene Henk? Heb dit topic al heel lang niet meer gevolgd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij is op de vlucht voor Laura
Ze had iig. veel contact met ene Henk.. Die heeft haar vermoedelijk ook geholpen met de papierwinkel ed.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is de man op de volgboot ene Henk? Heb dit topic al heel lang niet meer gevolgd.
Maar jij bent Laura niet en bovendien is Laura nog steeds minderjarig. Dus mochten haar ouders beslissen dat het nu wel mooi genoeg is geweest (wat ik overigens niet verwacht) dan is het uit met de pret voor Laura!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Als ik laura was, zou stoppen geen optie zijn.
Die stopt dan ookquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Stoppen?En deze topicreeks dan?
Er is gekozen voor de meest veilige route wat het weer betreft. Dus orkaan-en stormseizoenen worden zoveel mogelijk vermeden wat Laura tot een echte mooi weer zeiler maakt. Niets mis mee, maar laten er op die route nou net piraten actief zijn dus moet gekozen worden tussen twee kwaden. Zal me benieuwen wat ze gaan beslissen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:
Schepen in de Golf van Aden varen nog wel eens in konvooi, om veiliger te zijn voor piraten, maar in konvooi varen met een zeilboot is geen doen. De Kaap blijft de beste route. We zullen het pas zeker weten na Bali. Toch raar, al twee jaar geleden was de Zuid-Afrika-route al bestempeld als meest realistische route, waarom hakt ze de knoop niet gewoon door?
De versnelling van haar reis (kortere tussenstops op de eilanden en het overslaan van Cairns) duidt er wel op dat er rekening wordt gehouden met een langere reis(zeil)tijd.
quote:
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar jij bent Laura niet en bovendien is Laura nog steeds minderjarig. Dus mochten haar ouders beslissen dat het nu wel mooi genoeg is geweest (wat ik overigens niet verwacht) dan is het uit met de pret voor Laura!
Zouden meer mensen moeten doen, kunnen we stoppen met socialedienst uitkeringen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dat verwacht ik ook niet. Laura is een verwend nest dat denkt dat mooiweerzeilen een hele prestatie is en haar vader en oma vinden alles prachtig wat ze doet. Deze mensen zijn uitsluitend op zichzelf gericht en hopen er nog beter van te worden ook.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, kunnen we stoppen met socialedienst uitkeringen.
En haar laatste columnquote:Torres Strait
Het ziet er mooi uit maar dat is erg verradelijk. Het is continue uitkijken geblazen ook omdat er druk waterverkeer is. Zowiezo is solozeilen hard werken omdat alles wat je je kunt bedenken alleen gedaan moet worden. En dan zijn er nog steeds mensen die denken dat Laura een lange vakantie heeft... ongelofelijk
bron
Ho ho, volgens de die-hard fans is het nog steeds een solozeiltocht!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:12 schreef Den_Haag het volgende:
Leuk zo'n motortochtje de wereld rond.
Ze haalt hem in juist voor ze aan het moeilijkste deel van deze etappe gaat beginnen, hoe toevallig!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:49 schreef Disana het volgende:
Heb je hem weer:
Ondertussen ligt Gup nog maar 75 mijl achter op Sogno d'oro en zal ik Henk dus waarschijnlijk morgennacht inhalen.
En dit is natuurlijk fantastisch advies:
Lieve Laura, Betreft KOMKOMMER. Heb het volgende even voor je opgezocht: De komkommer is gevoelig voor lage temperaturen, en die bewaar je het beste bij ca. 12 °C. Bewaar de komkommer niét in de koelkast want dan verstoor je de verdere rijping! Een komkommer blijft zo minstens een week goed. Groetjes! Veronica.
Dat komt goed uit, want Dekker had al aangegeven de koelkast uit te zetten vanwege het hoge stroomgebruik.
Dank je, was net op tijd en zit nu te luisteren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:06 schreef Frutsel het volgende:
Voor de liefhebbers:
Komt zo een item op Radio 1... volgens mij zit de vader van Laura in de uitzending daar.
Hoorde het ook toevallig, volg het niet of nauwelijks, maar jullie wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dank je, was net op tijd en zit nu te luisteren.
Gemist dus, iemand een samenvatting?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:06 schreef Frutsel het volgende:
Voor de liefhebbers:
Komt zo een item op Radio 1... volgens mij zit de vader van Laura in de uitzending daar.
Niets wat we al niet wisten. Even flink uithalen naar jeugdzorg etc., er is geen begeleiding onderweg Laura doet alles zelf, ze neemt geen adviezen aan van haar vader en in rustige gebieden is het heel goed mogelijk om uren achter elkaar te slapen 's nachts.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Gemist dus, iemand een samenvatting?
Gevlucht!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Niets wat we al niet wisten. Even flink uithalen naar jeugdzorg etc., er is geen begeleiding onderweg Laura doet alles zelf, ze neemt geen adviezen aan van haar vader en in rustige gebieden is het heel goed mogelijk om uren achter elkaar te slapen 's nachts.
O en vader denkt niet dat ze terug komt naar Nederland, dat land heeft haar zoveel onrecht aangedaan.
En weggelopen was ze ook niet, ze was gevlucht! En vader wist van niets.
http://www.radio1.nl/contents/35747quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is die uitzending ergens te beluisteren op het internet?
Dank u!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:38 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
http://www.radio1.nl/contents/35747
Klopt, papa moest komen om dat ding te repareren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gevlucht!![]()
Hoe zat dat ook weer met die radar? Pappie moest toch overkomen om het ding te repareren, of hoe zat dat ook al weer?
Oh men, die man is echt niet bij de tijd. Ze mocht gaan, ondanks haar rare gedrag.. Dan word je toch niet onderdrukt ofzo?
En waarom was hij ook al weer in beeld gekomen bij Jeugdzorg, in eerste instantie?
Is die uitzending ergens te beluisteren op het internet?
Onzin, de kinderbescherming had 3 maanden voor hoger beroep, sneller komt zoiets er ook niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:47 schreef spuitje het volgende:
Enne..........de kinderrechter heeft geen toestemming gegeven voor de trip van Laura, die heeft alleen de verantwoordelijkheid voor haar weer bij de ouders gelegd waarop vader en dochter niet wisten hoe snel ze nederland moesten verlaten, er zou eens een hoger beroep kunnen komen!
Ik heb een iets hogere dunk van jeugdzorg als jou, maar met de kern van je verhaal ben ik het helemaal eens. Heeft trouwens ook met de tijdgeest te maken. Vroeger kon er veel meer, deed men minder moeilijk en werd er minder gecontroleerd...die tijden zijn overal voorbij ook bij jeugdzorg, maar als je de kans krijgt, dan is het heel verstandig om zo snel mogelijk bij die bemoeials weg te zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Onzin, de kinderbescherming had 3 maanden voor hoger beroep, sneller komt zoiets er ook niet.
Ze ging snel weg omdat ze die onzin hier beu was en klaar was voor de reis.
En jeugdzorg zijn rare geitenwollensokkenlopers ik heb een zeer lage dunk van alles wat met jeugdzorg te maken heeft. En dat is niets gek gezien alle verifieerbare verhalen.
Ik snap wel dat je daar als kind goed depri van kan worden als je in die kermis terecht komt.
Jeugdzorg doet misschien ook weleens wat goed, maar vaker een hoop fout.
en ik ben volgens die-hard fans (ikzelf) een geweldige F1-coureur.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ho ho, volgens de die-hard fans is het nog steeds een solozeiltocht!
Het is altijd al een crappy organisatie geweest maar het is pas echt helemaal fout gegaan naquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb een iets hogere dunk van jeugdzorg als jou, maar met de kern van je verhaal ben ik het helemaal eens. Heeft trouwens ook met de tijdgeest te maken. Vroeger kon er veel meer, deed men minder moeilijk en werd er minder gecontroleerd...die tijden zijn overal voorbij ook bij jeugdzorg, maar als je de kans krijgt, dan is het heel verstandig om zo snel mogelijk bij die bemoeials weg te zijn.
Ik heb dus een iets hogere dunk van ze, omdat ik de andere kant ook ken. De negatieve voorbeelden ken ik maar al te goed, maar er zijn ook mensen die daadwerkelijk goede dingen doen voor kinderen in nood, alleen haalt dat de pers meestal niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het is altijd al een crappy organisatie geweest maar het is pas echt helemaal fout gegaan na
het meisje van Nulde. Toen jeugdzorg op zijn flikker kreeg en toen er een opperrefo de minister van jeugd en gezin werd. Die mensen zijn echt volslagen gek. En ja dat is een resultaat van de tijdsgeest.
Voorlopig vaart ze nog vrolijk voort, dus was ze er klaar voor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:55 schreef Disana het volgende:
Laura was niet klaar voor de reis en daar hadden ze domweg gelijk in. Dat die vader daar een heel Kafkaësk verhaal van maakt, zegt meer over hoe hij in de maatschappij staat dan over de instanties. Zo dacht meneer bijvoorbeeld ook al dat hij wel op zijn boot mocht wonen en zette hij zelfs zijn kind in om te lobbyen. En toen ze in Engeland zat, had hij geen zin om haar op te halen al vroegen de autoriteiten aldaar dat van hem; zo kwam ze in een tehuis terecht.
Los van wat je van Jeugdzorg mag vinden: deze man spoort ook niet.
Dankzij de aanvullende eisen. Anders had ze zonder alle benodigde papieren en uitrusting rondgedobberd. En zelfs nu zijn ze als een haas vanuit elders vertrokken omdat het noch vanuit Nederland, noch vanuit Portugal mocht.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:59 schreef Kingstown het volgende:
Voorlopig vaart ze nog vrolijk voort, dus was ze er klaar voor.
Specificeer graag even alle aanvullende eisen? Want het totaal plaatje is nooit in de media gekomen en aangezien jij direct contact hebt met laura's familie (gezien de stelligheid waarmee je poneert)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankzij de aanvullende eisen. Anders had ze zonder alle benodigde papieren en uitrusting rondgedobberd. En zelfs nu zijn ze als een haas vanuit elders vertrokken omdat het noch vanuit Nederland, noch vanuit Portugal mocht.
Ik ken dat soort pedagogen wel van een gevalletje waarbij ze riepen dat opa de kinderen had misbruikt en opa had ze nog nooit aangeraakt.quote:Die vader is volgens de kinderrechter geen slechte vader. Dat oordeel staat haaks op de mening, ook van pedagogen, dat de ouders hun dochter van dit gevaarlijke plan moeten afhouden. Opvoeden is immers grenzen stellen en nee zeggen tegen wensen van kinderen die de consequenties niet overzien.
Met de overlegging van het zeilplan heeft de jeugdige aan de elf eisen zoals vermeld in het verzoekschrift voldaan, hetgeen voor wat betreft de onder de nummers 3 en 5 tot en met 11 geformuleerde eisen wordt bevestigd door het door Jeugdzorg Utrecht overgelegde rapport van de door haar geraadpleegde zeildeskundige [deskundige].quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Specificeer graag even alle aanvullende eisen? Want het totaal plaatje is nooit in de media gekomen en aangezien jij direct contact hebt met laura's familie (gezien de stelligheid waarmee je poneert)
Dat ze er niet klaar voor was, blijkt oa. uit het feit dat ze alleen met mooi weer zeilt, daarbij begeleid wordt, niet alleen voor de administratieve rompslomp, maar ook om te zorgen dat ze af en toe verantwoord eet, in allerijl haar officiele vertrekpunt moest verplaatsen. niet met een sextant om kon gaan, veiligheidsregels niet in acht nam, waardoor ze zich, godzijdank, alleen lichtelijk bezeerde.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Post dan gewoon niet. Dat ding heb ook doorgelezen (en is tenenkrommend trouwens).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Met de overlegging van het zeilplan heeft de jeugdige aan de elf eisen zoals vermeld in het verzoekschrift voldaan, hetgeen voor wat betreft de onder de nummers 3 en 5 tot en met 11 geformuleerde eisen wordt bevestigd door het door Jeugdzorg Utrecht overgelegde rapport van de door haar geraadpleegde zeildeskundige [deskundige].
2.5.3 Tot aan de beschikking van deze rechtbank van 17 juni 2010 hebben Jeugdzorg Utrecht, de jeugdige en haar vader zich vooral gericht op elf voorwaarden, die zien op de cognitieve ontwikkelingsdreiging (voorwaarde 1 en 2) en op de fysieke veiligheid (voorwaarde 3 tot en met 11).
2.5.6 Op grond van het zeilplan en het rapport van de door Jeugdzorg geraadpleegde zeildeskundige nemen alle partijen thans aan dat ten aanzien van de risico’s voor het fysieke welzijn van de jeugdige zodanige maatregelen zijn getroffen dat die risico’s zoveel mogelijk worden beperkt. De rechtbank ziet geen aanleiding af te wijken van dit eensluidend door partijen ingenomen standpunt.
http://zoeken.rechtspraak(...)=BN2481&u_ljn=BN2481
Naar de details van de voorwaarden mag je zelf verder zoeken - het heeft allemaal in deze serie gestaan dus dat moet voor jou geen probleem zijn.
Hallo?? Misschien kun je zelf eens wat moeite doen om dingen te zoeken i.p.v. maar constant te verwachten dat anderen dat wel even voor je doen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Post dan gewoon niet. Dat ding heb ook doorgelezen (en is tenenkrommend trouwens).
Ik zoek de gestelde voorwaarden met bron svp.
Hoi!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hallo?? Misschien kun je zelf eens wat moeite doen om dingen te zoeken i.p.v. maar constant te verwachten dat anderen dat wel even voor je doen?
Wanneer hier iets wordt geplaatst wat van een andere site komt is dat bijna altijd met bronvermelding. Het zal je even tijd kosten dingen terug te zoeken maar dat kost het ons ook! En anders is er altijd nog Google. Veel plezier!
Onzin, de kinderbescherming had in afwachting van een hoger beroep in een kort geding kunnen eisen dat Laura het land niet mocht verlaten!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Onzin, de kinderbescherming had 3 maanden voor hoger beroep, sneller komt zoiets er ook niet.
Ze ging snel weg omdat ze die onzin hier beu was en klaar was voor de reis.
En jeugdzorg zijn rare geitenwollensokkenlopers ik heb een zeer lage dunk van alles wat met jeugdzorg te maken heeft. En dat is niets gek gezien alle verifieerbare verhalen.
Ik snap wel dat je daar als kind goed depri van kan worden als je in die kermis terecht komt.
Jeugdzorg doet misschien ook weleens wat goed, maar vaker een hoop fout.
Wat heb jij met Jeugdzorg dat je weet dat zij gebreide onderbroeken dragen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:57 schreef svetan het volgende:
Zo.... n een paar dagen vacantie op de adriatishe zee voor croatie ben ik weer terug in het nederlandse azijn sop met zure haringen.
Ik heb net ven het derhaal van pa Dekker geluisterd en kan alleen maar zeggen: "De jeugdzorg maakt meer kapot dan je lief is". Dat is ech weer zo'n stelletje geindoctrineerde fanatiekelingen met gebreide onderbroeken dat totaal is doorgeschoten.
Nope, op het moment dat ze wilde vertrekken (ze was toen 13) was ze er zeker niet klaar voor en daarom werd er ook ingegrepen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
LOL, wie heeft jou moderator van dit topic gemaakt?quote:
Ik schreef het eerder, hij maakt op mij een behoorlijk paranoďde indruk. Als Laura psychisch beschadigd is, zal dit eerder door pa zelf komen dan door andere partijen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef MrFoureyes het volgende:
http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12626250
Waarin vader Dekker meldt dat walteams nooit gepland waren, maar slechts een smoesje om Jeugdzorg tevreden te stellen, dat Balkenende de Kinderbescherming heeft opgestookt tegen Laura, de regering de pers heeft geinstrueerd om over Laura alleen maar leugens te schrijven, school niet zo belangrijk is, en je op zee best acht uur achter elkaar kunt slapen. En: Laura is psychisch beschadigd door Jeugdzorg en we zien we waarschijnlijk nooit mer terug in Nederland.
Verder gaat alles boven verwachting.
Met zo'n vader kun je Laura niets meer kwalijk nemen...
LOL en dat omdat spuitje je bijviel? Kom nou maar met bronnen, laat de rapportage van de raad maar zien. Die is namelijk niet openbaar zoals het hoort gezien de privacy.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
LOL, wie heeft jou moderator van dit topic gemaakt?
Zoek voortaan lekker zelf naar bronnen, we zijn je loopjongens niet
Jij bent niet tevreden met de melding dat aan elf eisen moest worden voldaan en is voldaan qua veiligheid. Tja dat is toch echt jouw probleem, ik hoop dat je eruit komtquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
LOL en dat omdat spuitje je bijviel? Kom nou maar met bronnen, laat de rapportage van de raad maar zien. Die is namelijk niet openbaar zoals het hoort gezien de privacy.
En lol, wie heeft jou het alwetend orakel gemaakt?
Ik hoop voor je dat je nooit met jeugdzorg in aanraking komt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef MrFoureyes het volgende:
http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12626250
Waarin vader Dekker meldt dat walteams nooit gepland waren, maar slechts een smoesje om Jeugdzorg tevreden te stellen, dat Balkenende de Kinderbescherming heeft opgestookt tegen Laura, de regering de pers heeft geinstrueerd om over Laura alleen maar leugens te schrijven, school niet zo belangrijk is, en je op zee best acht uur achter elkaar kunt slapen. En: Laura is psychisch beschadigd door Jeugdzorg en we zien we waarschijnlijk nooit mer terug in Nederland.
Verder gaat alles boven verwachting.
Ik wel, ik neem jou alleen niet serieus als je niet met de bronnen komt en wel elke keer roept dat ze waar ze nu is enkel aan jeugdzorg te danken heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij bent niet tevreden met de melding dat aan elf eisen moest worden voldaan en is voldaan qua veiligheid. Tja dat is toch echt jouw probleem, ik hoop dat je eruit komt
Heb ik jou gevraagd mij serieus te nemen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik wel, ik neem jou alleen niet serieus als je niet met de bronnen komt en wel elke keer roept dat ze waar ze nu is enkel aan jeugdzorg te danken heeft.
Een vaarbewijs zegt niet dat je kunt varen. Zoals een rijbewijs niet zegt dat je kunt rijden. En met een boot korter dan 15 meter heb je geen vaarbewijs nodig.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb ik jou gevraagd mij serieus te nemen?![]()
Nou ja het zal allemaal welOn topic:
Dekker moest aan elf eisen voldoen voordat de OTS werd opgeheven, elf eisen die te maken hadden met haar veiligheid op zee. Dit wil zeggen dat ze voor die tijd niet zeilwaardig was - hetgeen ze overigens nu ook nog niets is, want ze mist vaarbewijzen waarvoor je 18 jaar moet zijn; daarom kon ze van Nederland niet haar vertrekpunt maken.
Met een boot korter dan 15 meter heb je wel degelijk een vaarbewijs nodig, dat is hier ook al meer dan eens uitgelegd en er zijn ook linkjes geplaatst.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Een vaarbewijs zegt niet dat je kunt varen. Zoals een rijbewijs niet zegt dat je kunt rijden. En met een boot korter dan 15 meter heb je geen vaarbewijs nodig.
Noem nou eens gewoon concreet die 11 eisen. Je blijft er maar omheen draaien.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Met een boot korter dan 15 meter heb je wel degelijk een vaarbewijs nodig, dat is hier ook al meer dan eens uitgelegd en er zijn ook linkjes geplaatst.
En dat terwijl ze in NZ zelfs meer kans had om weg te mogen. Ze wilde zelfs haar nederlandse nationaliteit opgeven: http://trueslant.com/bart(...)p-to-sail-the-world/ en http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10593230quote:Het was ook de reden dat laura niet alleen mocht uit varen vanuit Nederland en Portugal, ze beschikt niet over de nodige papieren. Het is ook de reden waarom ze Nieuw-Zeeland niet aandoet, daar gaat haar boot gewoon aan de ketting. En zo heeft ze meer plekken die ze eigenlijk wel aan wilde doen links moeten laten liggen.
http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/quote:26 August 2009
Maritime New Zealand (MNZ) says it would need to be satisfied that a proposed solo round the world voyage by a teenage girl would not put hers or others’ lives at risk, before deciding whether to allow the voyage to go ahead.
Thirteen-year-old Laura Dekker, who has a New Zealand and German passport, recently announced plans to sail solo around the world in an 8m yacht. It is understood Ms Dekker is intending to leave from New Zealand, if Dutch authorities prevent her from leaving from Holland.
Maritime New Zealand Recreational Boating Manager, Jim Lott, said MNZ had powers under the Maritime Transport Act 1994, to detain any vessel from leaving New Zealand waters if the Director believed, on clear grounds, that the vessel was likely to endanger any person or property, or was hazardous to the health or safety of any person.
“While every expedition is different and is judged on it merits, anyone intending to undertake an ‘extreme’ voyage of this magnitude from New Zealand must satisfy strict standards to ensure safety before receiving clearance to depart.”
“While other young people have successfully carried out voyages of this type, there is no question that being alone in a small boat on a large ocean is extremely tough – mentally, physically and emotionally – even for an experienced adult sailor,” said Mr Lott, himself an experienced yachtsman who has sailed internationally.
While there was no age limit under New Zealand maritime law regarding who could carry out a solo voyage, Mr Lott said that the age, skill and experience of the person attempting the voyage would have to be considered by MNZ, along with the seaworthiness of their vessel and other safety factors.
MNZ was aware of concerns raised by the Dutch authorities and would take these into consideration, along with any concerns raised by other New Zealand agencies, he said.
“While we applaud the spirit of anyone attempting a voyage of this type, given the obvious safety issues that this raises, the Director of Maritime New Zealand has a duty to consider the impact of the proposal on the person’s safety – and on the safety of anyone who may be called on to rescue them should something go wrong.”
In het artikel wat jij aanhaalt gaat het over een 8m jacht..........quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[..]
En dat terwijl ze in NZ zelfs meer kans had om weg te mogen. Ze wilde zelfs haar nederlandse nationaliteit opgeven: http://trueslant.com/bart(...)p-to-sail-the-world/ en http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10593230
Voordat we deze weer krijgen: http://www.tousport.fr/de(...)9d.531.xml/index.php
En de boot gaat niet gewoon aan de ketting in NZ, daar is een kans op vanwege een wet uit 1984.
En ze wilden dus gewoon problemen voorkomen. Die er helemaal niet per definitie hoeven zijn.
[..]
http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/
En ha, na ff de nieuwzeelandse wet doorgelezen te hebben kan ik stellen dat je voor NZ GEEN!
vaarbewijs nodig hebt (bron: http://www.yachtingnz.org(...)of_Sailing_09-12.pdf) En jij ook , veel leesplezier en probeer feiten van fictie te scheiden.
(Zie je bronnen zo kun je discussiëren anders blijft het gewoon blaten)
Heeft er iemand die 11 eisen al of blijven jullie een eind in de ruimte lullen?
Ik weet niet welke van de artikelen je precies bedoelt, maar de laatste link is het vaarregelement voor NZ.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het artikel wat jij aanhaalt gaat het over een 8m jacht..........
Wel jammer trouwens dat je niet reageert op het artikel over Portugalquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[..]
En dat terwijl ze in NZ zelfs meer kans had om weg te mogen. Ze wilde zelfs haar nederlandse nationaliteit opgeven: http://trueslant.com/bart(...)p-to-sail-the-world/ en http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10593230
Voordat we deze weer krijgen: http://www.tousport.fr/de(...)9d.531.xml/index.php
En de boot gaat niet gewoon aan de ketting in NZ, daar is een kans op vanwege een wet uit 1984.
En ze wilden dus gewoon problemen voorkomen. Die er helemaal niet per definitie hoeven zijn.
[..]
http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/
En ha, na ff de nieuwzeelandse wet doorgelezen te hebben kan ik stellen dat je voor NZ GEEN!
vaarbewijs nodig hebt (bron: http://www.yachtingnz.org(...)of_Sailing_09-12.pdf) En jij ook , veel leesplezier en probeer feiten van fictie te scheiden.
(Zie je bronnen zo kun je discussiëren anders blijft het gewoon blaten)
Heeft er iemand die 11 eisen al of blijven jullie een eind in de ruimte lullen?
Scheelt mij tikwerk!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: Dat is een persbericht waar OVER die regels word gesproken maar geen opsomming van die 11 regels! Ondertussen wil ik die regels ook wel eens zien als jullie je er voordurend achter verschuilen.
Ik ben best bereid om wat na te zoeken en te lezen zoals je ziet. Alleen dat kost wel tijd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wel jammer trouwens dat je niet reageert op het artikel over Portugal
Ik begrijp niet helemaal waarom een beschrijving van die voorwaarden niet voldoende is. Naar mijn idee geven ze voldoende informatie. En verschuilen? Hoezo dan?quote:
Als je dit draadje echt had gevolgd zou je ook hebben gelezen dat het laura gezien haar leeftijd in Nieuw-Zeeland niet is toegestaan om met een boot als de Guppy de territoriale wateren te bevaren. Dat heeft niet alleen te maken met de lengte van de boot maar ook met de motoren. Vanuit Nieuw-Zeeland is heel duidelijk te kennen gegeven dat Laura net als ieder ander zou worden behandeld en dat haar boot aan de ketting zou gaan vanwege het feit dat men haar ook in N-Z te jong vindt om met een dergelijke boot te varen. De link naar dat artikel heeft hier ook gestaan, ik heb alleen geen zin om het terug te zoeken, dat mag je zelf doen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:05 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij is alleen het vonnis bekend gemaakt en dat is al heel wat, als het om een minderjarige gaat.
Nou ik wil nou weleens precies weten wat de raad heeft gesteld.
Want ik geloof geen bal van de stelling van disana dat ze haar succes tot nu toe enkel aan de eisen te danken heeft. Vandaar dat ik ze letterlijk wil. Ik heb dan zoiets van laat maar zien waar die stelligheid vandaan komt, want anders is het allemaal hete lucht.
En aangezien disana daar zo van overtuigd is, laat maar komen dan.
Maar ik gok tot nu toe dat disana alleen de klok heeft horen luiden. Aangezien andere aannames van haar ook niet bleken te kloppen. Of bijvoorbeeld de stelling van spuitje dat je een vaarbewijs nodig hebt voor NZ.
Verschillende mensen hebben nu opnieuw gepost dat Dekker aan extra eisen moest voldoen in verband met haar veiligheid op zee. Jij accepteert niet dat die eisen nodig waren. Dan heb jij een probleem met instanties dat de users hier ook niet voor je op kunnen lossen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:05 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij is alleen het vonnis bekend gemaakt en dat is al heel wat, als het om een minderjarige gaat.
Nou ik wil nou weleens precies weten wat de raad heeft gesteld.
Want ik geloof geen bal van de stelling van disana dat ze haar succes tot nu toe enkel aan de eisen te danken heeft. Vandaar dat ik ze letterlijk wil. Ik heb dan zoiets van laat maar zien waar die stelligheid vandaan komt, want anders is het allemaal hete lucht.
En aangezien disana daar zo van overtuigd is, laat maar komen dan.
Maar ik gok tot nu toe dat disana alleen de klok heeft horen luiden. Aangezien andere aannames van haar ook niet bleken te kloppen. Of bijvoorbeeld de stelling van spuitje dat je een vaarbewijs nodig hebt voor NZ.
Ik wil de zinnigheid van die eisen wel toetsen ja. Maar niemand schijnt mij exact die eisen te kunnen noemen. Of denk je werkelijk dat haar slaaptraining haar de wereld over helpt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Verschillende mensen hebben nu opnieuw gepost dat Dekker aan extra eisen moest voldoen in verband met haar veiligheid op zee. Jij accepteert niet dat die eisen nodig waren. Dan heb jij een probleem met instanties dat de users hier ook niet voor je op kunnen lossen.
quote:Inmiddels is de boot met alle mogelijke navigatie- en veiligheidsapparatuur uitgerust, is een route uitgestippeld die de minste risico’s in zich draagt en zijn er in verschillende havens voor hem en/of [kind] bekende mensen beschikbaar.
bronquote:Echter, het enkele feit dat het perspectief van de vader zo verschilt van die van de Raad, maakt naar het oordeel van de rechtbank niet dat vader als slechte ouder het ernstige verwijt van grove verwaarlozing kan worden gemaakt, mede gelet op de grote betrokkenheid van vader bij de zeilplannen van [kind], het door hem in eerste instantie opwerpen van barričres voor haar en het vervolgens scheppen van randvoorwaarden met betrekking tot de reis, zoals het zorgdragen voor een naar omstandigheden zo hoog mogelijke veiligheid van [kind] en het inzetten van zijn netwerk. Hij geeft dan ook invulling aan zijn ouderlijke verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van [kind] en zijn plicht om de ontwikkeling van haar persoonlijkheid en veiligheid te bevorderen (zie artikel 1:247 lid 2 BW) vanuit zijn eigen ervaring en perspectief, welk perspectief voor hevige maatschappelijke discussie vatbaar is gebleken. Nu verder geen enkele objectieve informatie beschikbaar is over welk perspectief de juiste is, kan hem thans reeds daarom niet een gegrond ernstig verwijt worden gemaakt dat hij een slechte vader zou zijn op grond waarvan het dringend en noodzakelijk is om hem het gezag te ontnemen.
Gisteren werd door pa in het interview ontkend dat er begeleiding is, Laura doet alles zelf. Ook Hammondorgel heeft hier meer dan eens gezegd dat er geen volgboot is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:01 schreef livelink het volgende:
Ik denk niet dat die eisen ergens gepubliceerd zijn, dus laten we deze zinloze discussie beeindigen.
Persoonlijk vind ik het terecht dat instanties er bovenop springen als bekend wordt dat ouders hun kind van 13 jaar alleen twee jaar de wereld over willen sturen in een zeilboot. Het zou pas echt raar zijn als je als samenleving alleen maar zou zeggen: "OK, veel plezier dan"
Kinderen hebben er recht op dat anderen inspringen als ouders dreigen te falen en als hun ontwikkeling wellicht in gevaar komt. Dat is onderzocht door de rechtbank en uiteindelijk heeft de rechtbank bepaald dat de ouders van Laura niet compleet faalden en dat de ontwikkeling van Laura niet in die mate gevaar liep dat ze onder toezicht moest blijven of uit huis zou moeten worden geplaatst. (dit is natuurlijk in mijn lekentaal zoals ik het begrepen heb, ik ben absoluut geen jurist).
Dat Laura en haar ouders dat zelf als een hele nare periode hebben ervaren, kan ik me goed voorstellen. Enfin, Laura is vertrokken en moet het zien te redden met haar zeil- en mensenkennis. Tot nog toe lijkt het aardig te gaan. Ik neem aan dat haar ouders ook wel een aantal waarborgen hebben ingebouwd (terecht mijns inziens) en dat bijvoorbeeld Henk deze etappe vooruit is gestuurd om haar ook door de Torres Strait te kunnen helpen en begeleiden.
Haar ouders hebben ook altijd aangegeven dat ze dat soort waarborgen in zouden bouwen.
[..]
[..]
bron
Ook ik stel het perspectief van Pa en Laura Dekker ter discussie. Omdat ik echt denk dat dit voor Laura niet de meest optimale situatie is. Zoals ik al vaak heb gezegd hier is dat ik denk dat Laura niet optimaal kan genieten van deze tocht. Tijdsdruk, (ongewenste) publiciteit, geldgebrek, bemoeienis van haar vader enz. enz.
Ik wou dat iemand haar er van had kunnen overtuigen dat deze tocht veel leuker zou zijn geweest als ze hem een paar jaar later had gemaakt zonder de hele buitenwereld erbij.
Maar ja, ik ken Laura verder niet en misschien zit ik er helemaal naast.
Dat heb ik altijd een vreemd verhaal gevonden. Hoe kan een boot van 8m. nu te klein zijn als er maar 1 persoon op zit?quote:In het vorige nieuws schreef ik dat ik op zoek ben naar een nieuwe boot, omdat ik nu aan zoveel eisen moet voldoen dat de hurley 800 echt te klein werd.
Ik kan nu met zeer veel vreugde melden dat ik een andere boot gekregen heb om te gebruiken voor mijn reis.
En deze schijnt minder geavanceerde apparatuur te hebben.. maar ja, je moet het verhaal verkopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:50 schreef spuitje het volgende:
Op 27-2-2010 schreef Laura:
[..]
Dat heb ik altijd een vreemd verhaal gevonden. Hoe kan een boot van 8m. nu te klein zijn als er maar 1 persoon op zit?
Das niet zo moeilijk hoor. Een kleine boot is kleiner, dus je hebt minder ruimte om dingen mee te nemen. En dan bedoel ik niet boeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:50 schreef spuitje het volgende:
Op 27-2-2010 schreef Laura:
[..]
Dat heb ik altijd een vreemd verhaal gevonden. Hoe kan een boot van 8m. nu te klein zijn als er maar 1 persoon op zit?
Het waren dan ook wel domme eisen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Disana het volgende:
Verschillende mensen hebben nu opnieuw gepost dat Dekker aan extra eisen moest voldoen in verband met haar veiligheid op zee. Jij accepteert niet dat die eisen nodig waren. Dan heb jij een probleem met instanties dat de users hier ook niet voor je op kunnen lossen.
Nou ja, ik denk ook niet dat er een volgboot is, maar ik denk wel dat er afspraken zijn gemaakt met sommige mensen, zoals nu Henk en voorheen het echtpaar, waarvan de vrouw telkens op de foto verscheen. En aan wat Pa Dekker zegt hecht ik weinig waarde. Hij zal het allemaal wellicht niet op voorhand hebben geregeld, maar vast wel gedurende de reis. Of wellicht bieden die mensen zichzelf aan of zo. Dat interesseert me ook allemaal niet. Als ik Pa Dekker was, zou ik dolblij zijn dat andere mensen een oogje op mijn kind zouden houden. Maar ja, die man begrijp ik sowieso al niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Gisteren werd door pa in het interview ontkend dat er begeleiding is, Laura doet alles zelf. Ook Hammondorgel heeft hier meer dan eens gezegd dat er geen volgboot is.
Verder ben ik het helemaal met je eens.
Dat er afspraken zijn gemaakt staat ook in 1 van de rechtbankverslagen, maar later ontkent pa dat dan weer. Rare man vind ik het, echt. Ik zou ook dolblij zijn als anderen een oogje in het zeil zouden houden, maar zo blijft er maar bitter weinig over van het solo gebeuren natuurlijk. Want hoe je het ook draait of keert, ik vind het net iets te toevallig dat die Henk constant in de buurt is!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk ook niet dat er een volgboot is, maar ik denk wel dat er afspraken zijn gemaakt met sommige mensen, zoals nu Henk en voorheen het echtpaar, waarvan de vrouw telkens op de foto verscheen. En aan wat Pa Dekker zegt hecht ik weinig waarde. Hij zal het allemaal wellicht niet op voorhand hebben geregeld, maar vast wel gedurende de reis. Of wellicht bieden die mensen zichzelf aan of zo. Dat interesseert me ook allemaal niet. Als ik Pa Dekker was, zou ik dolblij zijn dat andere mensen een oogje op mijn kind zouden houden. Maar ja, die man begrijp ik sowieso al niet.
Ik zit er ook niet mee dat er begeleiding is, wat mij eigenlijk wel dwars zit is dat men zo krampachtig dat solo gebeuren in stand probeert te houden, maar daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn en welke dat is kunnen we wel raden denk ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:21 schreef livelink het volgende:
OK, maar daar verschil ik over van mening met jullie. Ik zit er niet mee dat er begeleiding is. En ik zit er ook niet mee dat het voor Laura en Pa Dekker kennelijk erg belangrijk is om de illusie van het record in stand te houden. Ik ben blij dat ze mensen heeft die haar opvangen bij aankomst en die haar 'begeleiden'.
En ze doet natuurlijk ook best veel zelf, want die grote oversteken zit ze toch alleen op die boot. Als de nood aan de man is, is er niet direct iemand aanwezig, lijkt me.
Das goed te merken dat je iets dwars zit. Ik heb dat probleem helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet mee dat er begeleiding is, wat mij eigenlijk wel dwars zit is dat men zo krampachtig dat solo gebeuren in stand probeert te houden, maar daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn en welke dat is kunnen we wel raden denk ik.
Met een paar ogen kom je een heel eind. Een radar is niets meer dan een hulpmiddel.quote:En inderdaad moet ze problemen zelf oplossen als ze op zee is, maar het is al gebleken dat ze daartoe niet altijd in staat is. Zo bleek ze niet in staat zelf haar radar te repareren. Wat ik me overigens wel voor kan stellen maar ik kan me ook voorstellen dat een kapotte radar voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
Dat heeft ieder mens. Anders zou jij ook niet meer buiten komen. De kans dat je in NL doodgereden wordt is groter dan dat je op zee omkomt statistisch gezien.quote:Zag een filmpje waarin een solozeiler zei dat er 99 redenen zijn om aan een dergelijke onderneming te beginnen, maar 9.999 om het vooral niet te doen! Bij Laura krijg ik steeds het gevoel dat ze de gevaren onderschat. Dat ze iets heeft wat veel pubers hebben: "dat overkomt alleen anderen, mij niet!"
Het gaat erom dat er overal gevaren zijn maar dat het pas een probleem is als mensen iets doen wat niet gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:38 schreef spuitje het volgende:
En ja hoor, daar hebben we het weer! "De kans dat je in Nederland dood gereden wordt............" enz. enz.
Dus laten we lekker alle pubers met grote dromen hun gang gaan, ze zouden zich eens beknot kunnen voelen. Dat willen we toch niet?
Veel mensen doen jaarlijks wat Laura doet, zo byzonder is het dus niet. Het is de manier waarop ze het doet. Onder het mom een record te willen verbreken sponsoren binnen halen die er dan later achter komen dat het helemaal niet om een record gaat. Als sponsor zou ik me toch behoorlijk gepiepeld voelen. Temeer omdat Laura wars blijkt te zijn van media aandacht en dat is toch wat veel sponsoren willen. Voor wat hoort wat tenslotte.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:55 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er overal gevaren zijn maar dat het pas een probleem is als mensen iets doen wat niet gebruikelijk is.
Nou dat is de vraag. Als je regelmatig meeleest, weet je dat ze onlangs schreef dat ze slaap had ingehaald terwijl de zee onrustig was en Guppy flink heen en weer werd geslingerd. Iedereen hier vroeg zich af hoe ze dat risico in haar eentje had kunnen nemen. Overigens voer Henk toen achter haar en had ze een slaaptekort van het feesten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:21 schreef livelink het volgende:
En ze doet natuurlijk ook best veel zelf, want die grote oversteken zit ze toch alleen op die boot. Als de nood aan de man is, is er niet direct iemand aanwezig, lijkt me.
Ze genereert toch wel genoeg aandacht?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Veel mensen doen jaarlijks wat Laura doet, zo byzonder is het dus niet. Het is de manier waarop ze het doet. Onder het mom een record te willen verbreken sponsoren binnen halen die er dan later achter komen dat het helemaal niet om een record gaat. Als sponsor zou ik me toch behoorlijk gepiepeld voelen. Temeer omdat Laura wars blijkt te zijn van media aandacht en dat is toch wat veel sponsoren willen. Voor wat hoort wat tenslotte.
O, gaap krijgen we die weer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Veel mensen doen jaarlijks wat Laura doet, zo byzonder is het dus niet. Het is de manier waarop ze het doet. Onder het mom een record te willen verbreken sponsoren binnen halen die er dan later achter komen dat het helemaal niet om een record gaat. Als sponsor zou ik me toch behoorlijk gepiepeld voelen. Temeer omdat Laura wars blijkt te zijn van media aandacht en dat is toch wat veel sponsoren willen. Voor wat hoort wat tenslotte.
Ze doet wat ze zelf wil en dat is al snel eigenwijs en arrogant in deze wereld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef spuitje het volgende:
Het effect van de naam laura is in het zeilwereldje best redelijk groot.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:56 schreef svetan het volgende:
@Spuitje: de sponsors zijn tevreden want in de zeilwereld zijn ze door Laura bekend geworden. Daarvoor hebben ze be brede nationale/ internationale media niet voor nodig omdat ze slechts producten voor een zeer gespecialiseerde markt hebben.
Als je nu toch wilt muggenziften over dat rekord: De engelse taal is daar wat duidelijker en in de engelstalige wereld spreekt men dan ook over "Solo Circumnavigating the World" en voor diegenen die het woord "sailing" vertalen met alleen maar zeilen die moeten hun schoolgeld maar terughalen want dat staat in die taal algemeen voor "varen"(dus motor mag!).
Als Laura haar rondje voltooid, zonder tussendoor nog iemand in de boot te nemen, dan heeft ze dus wel degelijk een (onofficieel) record op haar cv staan voor het als jongste solo rond de wereld varen.
Hoezo? Sponsoren zijn tevreden toch?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ze doet wat ze zelf wil en dat is al snel eigenwijs en arrogant in deze wereld.
Ik vind het wel grappig om te zien want alle geldwolven die over lijken gaan voor eigen gewin krijgen nu een koekje van eigen deeg.
Het is onlangs nog besproken en ik postte deze link:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:56 schreef svetan het volgende:
Als je nu toch wilt muggenziften over dat rekord: De engelse taal is daar wat duidelijker en in de engelstalige wereld spreekt men dan ook over "Solo Circumnavigating the World" en voor diegenen die het woord "sailing" vertalen met alleen maar zeilen die moeten hun schoolgeld maar terughalen want dat staat in die taal algemeen voor "varen"(dus motor mag!).
Als Laura haar rondje voltooid, zonder tussendoor nog iemand in de boot te nemen, dan heeft ze dus wel degelijk een (onofficieel) record op haar cv staan voor het als jongste solo rond de wereld varen.
O komop Svetan, jij weet net zo goed als ik dat het daar niet om ging! Laura wilde het record van Jessica Watson verbreken en dat betekende dat ze alleen gebruik mocht maken van water en wind! Laura dacht dat wanneer ze een aantal dagen voor haar 17e verjaardag de vertrekhaven weer zou binnen varen ze dat record inderdaad had verbroken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:56 schreef svetan het volgende:
@Spuitje: de sponsors zijn tevreden want in de zeilwereld zijn ze door Laura bekend geworden. Daarvoor hebben ze be brede nationale/ internationale media niet voor nodig omdat ze slechts producten voor een zeer gespecialiseerde markt hebben.
quote:Beschrijving : Solo zeilster (zeilmeisje) Laura Dekker
Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt.
Laura volgt dezelfde route als Tania Aebi die haar recordpoging van 1985 tot 1987 deed en eindigde op haar 21 ste.
Als laura als jongste wil eindigen moet ze minimaal 5 dagen voor haar 17 de terug zijn in eenzelfde haven als waar ze eerder geweest is.
Laura zal haar wereldsolozeilreis niet non-stop gaan zeilen zodat ze veel kan zien, mensen ontmoeten, andere culturen en ervaringen op kan doen onderweg.
bron
Ja en? Je blijft lullen he, er worden helemaal geen records meer geregistreerd en dus maakt het geen klap uit hoe ze het aanpakt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is onlangs nog besproken en ik postte deze link:
http://yachtpals.com/zac-sunderland-record-4178
While the American Sailing Association, one of Zac's sponsors (not to be confused with US Sailing, the actual national governing body for sailing in the United States, including the US Olympic Sailing Team), has stated that they are confirming a record for Zac, it is not recognized by the International Sailing Federation as an authority to do so. The fact that Zac has used his engine for propulsion during the voyage, though reportedly mostly to pull in and out of harbor, is further reason to ignore any claim that this is a true sailing record of any sort.
En 'sailing' als je het over 'zeilen' hebt, gaat wel degelijk uitsluitend over zeilen.
Zo nou moet jij maar eens een stukje terug lezen in de reeks. Vooral de posts die je negeert nog een keer doorlezen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
O komop Svetan, jij weet net zo goed als ik dat het daar niet om ging! Laura wilde het record van Jessica Watson verbreken en dat betekende dat ze alleen gebruik mocht maken van water en wind! Laura dacht dat wanneer ze een aantal dagen voor haar 17e verjaardag de vertrekhaven weer zou binnen varen ze dat record inderdaad had verbroken.
Is het jou trouwens ook opgevallen dat op de site van Laura en op de Hyves de naam van Jessica niet meer wordt genoemd maar men nog steeds wel spreekt over een solo zeilreis?
[..]
Of je leest gewoon even rustig voordat je reageert. Ik haak in op de opmerking van svetan dat het varen op de motor er niet toe doet omdat 'to sail' soms ook 'varen' betekent. Het is dus svetan die het van belang vindt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en? Je blijft lullen he, er worden helemaal geen records meer geregistreerd en dus maakt het geen klap uit hoe ze het aanpakt.
Als ik besluit het record, het langste zonder slaap kunnen te verbreken (onofficieel, want officieel kan het niet meer http://en.wikipedia.org/wiki/Randy_Gardner_(record_holder) ) en ik drink eens een kop koffie tussendoor, dan gebeurt er niets. Want het record is toch niet officieel.
Als je dat doet heb je de poging voor niks gedaan. Dan had je net zo goed tussendoor een tukkie kunnen doen. Als je zegt dat je een record wil breken is dat al raar als het helemaal niet kan. Als je vervolgens dan niet volgens de regels speelt is nog raarder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en? Je blijft lullen he, er worden helemaal geen records meer geregistreerd en dus maakt het geen klap uit hoe ze het aanpakt.
Als ik besluit het record, het langste zonder slaap kunnen te verbreken (onofficieel, want officieel kan het niet meer http://en.wikipedia.org/wiki/Randy_Gardner_(record_holder) ) en ik drink eens een kop koffie tussendoor, dan gebeurt er niets. Want het record is toch niet officieel.
Als de registrerende instanties besluiten dat ze het genoeg vinden, dan wordt een record nooit officieel. Hoe je het ook doet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Als je dat doet heb je de poging voor niks gedaan. Dan had je net zo goed tussendoor een tukkie kunnen doen. Als je zegt dat je een record wil breken is dat al raar als het helemaal niet kan. Als je vervolgens dan niet volgens de regels speelt is nog raarder.
Svetan, zeilen is gewoon to sail. En Dekker heeft het altijd over een zeiltocht, zeilrecord etcetera gehad, dus er komt geen luxury liner, vrachtschip of wat dan ook aan te pas.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:22 schreef svetan het volgende:
@Disana: Engelstalige definitie van "sail"
http://www.merriam-webste(...)?show=1&t=1313759891
Dat tv programma trok zich terug in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hoezo? Sponsoren zijn tevreden toch?
Inderdaad, dat was wel de doelstelling.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:25 schreef Disana het volgende:
Svetan, zeilen is gewoon to sail. En Dekker heeft het altijd over een zeiltocht, zeilrecord etcetera gehad, dus er komt geen luxury liner, vrachtschip of wat dan ook aan te pas.
Ja eyeworks van reinoud oelermans. Je weet wel, die kwaliteitsfilmer van octomom.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:30 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat tv programma trok zich terug in ieder geval.
Laura had namelijk een eigen wil en dat zijn ze niet gewend in die wereld.
Ja joh ik heb het voorgerekend. dat ze tenminste 95% van de ongeveer 42000km zeilt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef svetan het volgende:
Natuurlijk is het voor meer dan 90% zeilen....... iets anders is met de Guppy ook niet mogelijk omdat er niet voldoende brandstof in past.
Toch voor minstens een 1000 kilometer als we Laura mogen geloven en dat is nog best een leuk stukje. Bovendien kan ze natuurlijk altijd nog een haven aandoen mocht ze zonder of krap komen te zitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef svetan het volgende:
Natuurlijk is het voor meer dan 90% zeilen....... iets anders is met de Guppy ook niet mogelijk omdat er niet voldoende brandstof in past.
Volgens mij was het MASMedia of is dat ook weer verweven met eyeworks?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja eyeworks van reinoud oelermans. Je weet wel, die kwaliteitsfilmer van octomom.
Dat ze daar geen zin in had kan ik me ook wel voorstellen. Maar er was nog een mediabedrijf waarmee de onderhandelingen zijn stuk gelopen. De reden waarom dat zo was weet ik eigenlijk niet (meer)quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij was het MASMedia of is dat ook weer verweven met eyeworks?
Ik las toen een keer in een blad over een dame van dat bedrijf die heel vriendelijk met Laura omging en alles zou in het belang van Laura zijn.
De vele camera's die op de boot zouden komen mochten alleen aan als Laura dat wilde volgens die dame maar de boel is toen afgeketst omdat het toch de bedoeling was dat Laura de hele dag op camara's te zien zou zijn.
Kortom, een Big Brother op het water maar dat wilde Laura niet en terecht.
En daarom gaat jouw argument ook niet op. Anders zouden alle types schepen ongeacht hun aandrijving en grootte tegen elkaar uitkomen in records.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef svetan het volgende:
Ja dat klopt. Die dingen moesten 24 uur aan staan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij was het MASMedia of is dat ook weer verweven met eyeworks?
Ik las toen een keer in een blad over een dame van dat bedrijf die heel vriendelijk met Laura omging en alles zou in het belang van Laura zijn.
De vele camera's die op de boot zouden komen mochten alleen aan als Laura dat wilde volgens die dame maar de boel is toen afgeketst omdat het toch de bedoeling was dat Laura de hele dag op camara's te zien zou zijn.
Kortom, een Big Brother op het water maar dat wilde Laura niet en terecht.
Nogmaals: daarom gaat je argument niet op.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:47 schreef svetan het volgende:
@Disana: Nog niemand heeft geprobeerd met een cruiseschip of noordzee ferry solo rond de wereld te varen..... dat zou zelfs voor een tachtigjarige een record betekenen.
Jij stelt dat de aandrijving niet uitmaakt, motor of zeil. Omdat volgens jou to sail slechts 'varen' betekent. Volgens jouw stelling kan iemand zijn zeilboot dus met motoren uitrusten om zodoende als snelste in een wedstrijd of record te eindigen. Jouw stelling, jouw bewijsvoeringquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:54 schreef svetan het volgende:
@Disana: Vertel - wie hebben er dan met een schip, ongeacht aandrijving of bouwvorm, op Laura's leeftijd dan allemaal al de wereld alleen omrond?
Dan moet je toch wel met namen komen!
Regelzuchtig Nederland wil helemaal niets. Net zoals jij de enige bent die beweert dat zeil of motor er niet toe doet, is Dekker de enige die beweert met een record bezig te zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:12 schreef svetan het volgende:
@Disana: Nogmaals - het gaat er hierom of ze als jongste solo om de wereld vaart. Regelzuchtig Nederland wil daarvoor regeltjes opstellen die hiervoor helemaal niet van toepassing zijn.
Het is geen wedstijd waar men alleen op zeilkracht het snelste om de wereld wil varen; geen all iclusive reis met vastgelegde pleisterplaatsen en ook geen varend nonnenklooster waar een feestje of een discotje pikken bij landgang verboden is.
Het doel is een "solo rondje wereld" per schip en het voor haar zeventiende voltooien daarvan..... niks meer en niks minder en tot nu toe levert ze!
Je blijft erom heen praten. Haar leeftijd is irrelevant, want dat record bestaat niet meer en behoorde bovendien zonder motor volbracht te worden. Je stelling houdt geen stand.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:24 schreef svetan het volgende:
@Disana: Dat beweert ze niet want ze is er me bezig want niemand op haar leeftijd heeft dit eerder gedaan. Als het wel zo is graag namen en feiten!
Nee hoor hij is niet de enige.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Regelzuchtig Nederland wil helemaal niets. Net zoals jij de enige bent die beweert dat zeil of motor er niet toe doet, is Dekker de enige die beweert met een record bezig te zijn.
Dit klopt helemaal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:43 schreef svetan het volgende:
@Disana: je hebt het waarschijnlijk over het record waar jij privé de regels hebt opgesteld. De rest van de wereld ziet dit veelal anders. Daar wordt namelijk gekeken naar wat Laura momenteel presteerd en niet naar wat er allemaal foutgaat en alle roddels met betrekking tot haar privé leven.
Als jij niet met namen kunt komen wie dit al eerder op deze manier en leeftijd heeft gedaan is en blijft het gewoon een record...... onafhankelijk of het door een pseudo officiele instantie wordt erkend of niet.
Regelzuchtig Nederland heeft hier niets mee van doen! Het was Laura zelf die bekend maakte dat ze de jongste ooit wilde worden die solo rond de wereld had gezeildquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:12 schreef svetan het volgende:
@Disana: Nogmaals - het gaat er hierom of ze als jongste solo om de wereld vaart. Regelzuchtig Nederland wil daarvoor regeltjes opstellen die hiervoor helemaal niet van toepassing zijn.
Het is geen wedstijd waar men alleen op zeilkracht het snelste om de wereld wil varen; geen all iclusive reis met vastgelegde pleisterplaatsen en ook geen varend nonnenklooster waar een feestje of een discotje pikken bij landgang verboden is.
Het doel is een "solo rondje wereld" per schip en het voor haar zeventiende voltooien daarvan..... niks meer en niks minder en tot nu toe levert ze!
Ja draai maar een eindje verder svetan. Je kunt niet hard maken dat zeil en motor op hetzelfde neerkomen omdat to sail ook wel 'varen' betekent. Dan begin je maar weer eens over 'de jongste', terwijl dat record, toen het nog bestond, ook inhield dat er niet op de motor werd gevaren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:43 schreef svetan het volgende:
@Disana: je hebt het waarschijnlijk over het record waar jij privé de regels hebt opgesteld. De rest van de wereld ziet dit veelal anders. Daar wordt namelijk gekeken naar wat Laura momenteel presteerd en niet naar wat er allemaal foutgaat en alle roddels met betrekking tot haar privé leven.
Als jij niet met namen kunt komen wie dit al eerder op deze manier en leeftijd heeft gedaan is en blijft het gewoon een record...... onafhankelijk of het door een pseudo officiele instantie wordt erkend of niet.
Het is te hopen, dat je aan jezelf ook exact dezelfde hoge eisen stelt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Regelzuchtig Nederland heeft hier niets mee van doen! Het was Laura zelf die bekend maakte dat ze de jongste ooit wilde worden die solo rond de wereld had gezeild
Dat was haar droom en die kan ze dus niet waar maken. Nog even afgezien van het feit dat dergelijke recordpogingen niet meer worden erkend heeft Laura ook geen enkele moeite gedaan om zelfs maar de schijn van een recordpoging op te houden. En of ze de jongste is die ooit een rondje rond de wereld heeft gevaren is natuurlijk nog maar de vraag. Solo in ieder geval niet want op foto's van de aankomst in St. Maarten is duidelijk te zien dat ze niet alleen aan boord is! En solo betekent volgens mij nog steeds "alleen"!
Tja, daar hoor je meerdere zeilers over, dat het ontzettend vervelend is als er geen wind is. Maar dat noemen ze dan het risico van het vak! Zeilen is zeilen en niet op de motor varen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee hoor hij is niet de enige.
En voor de stuurlui aan wal, die weleens in een zeilboot gestapt zijn.
Het is dodelijk saai om met windstilte midden op zee te dobberen en in sommige situaties zelfs gevaarlijk. Zonder wind kunnen er namelijk nog wel golven zijn van een storm verderop.
[..]
Dit klopt helemaal.
Maar het wil er toch niet in bij disana en spuitje.
Ja, klopt. Die zijn inderdaad ongeldig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het is te hopen, dat je aan jezelf ook exact dezelfde hoge eisen stelt.
En oei oei oei, als je door het panamakanaal wil dan moet er ook iemand aan boord zijn.
Dus alle solo records door het panamakanaal zijn ongeldig, nou goed.
Kun je überhaupt zeilen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, klopt. Die zijn inderdaad ongeldig.
En ik stel inderdaad hoge eisen aan mezelf, ik claim geen records die ik niet heb gehaald of niet kan halen. Erger nog: ik doe zelfs geen poging een record te verbreken! Saai he?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:23 schreef Daniel1976 het volgende:
En Jessica Watson wenst Laura alle succes toe:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=129715607107698&topic=84
Jij?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kun je überhaupt zeilen?
* Daniel1976 mompelt iets over beste stuurlui en aan wal
En let op hoe dat meteen genegeerd wordt en morgen of overmorgen gooien ze het gewoon weer in de groep dat het een schande is en dat ze mensen zoals haar een slechte naam geeft door zich niet aan de niet meer geldende reglementen te houden.quote:
Haha, dat is die Thomas weer die bijna flauwviel toen Dekker hem groette. Indrukwekkend ook hoor:quote:
Ja maar dat komt dan weer omdat jij of spuitje zeiden dat het een absolute blamage was en dat ze er mensen zoals haar mee onderuit haalt. Nou zij ziet dat blijkbaar anders.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:04 schreef Disana het volgende:
Ik ben diep onder de indruk. Ook vanwege het feit dat dit in 2010 werd gepost en nu al in dit topic belandt
Fijn voor je, veel plezier ermee!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]En dan wel op zee, niet op binnenwater.
En jij?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Fijn voor je, veel plezier ermee!
Mijn prive leven gaat je geen ene moer aan, het gaat hier over Laura en haar recordpoging, niet over mijquote:
Is goed, ga ik er in het vervolg gewoon vanuit dat je geen bal verstand hebt van waar je over praat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Mijn prive leven gaat je geen ene moer aan, het gaat hier over Laura en haar recordpoging, niet over mij
Klopt, maar wanneer je allemaal argumenten aan voert om laura af te zeiken en de helft blijkt niet te kloppen en we gaan het steeds hebben over de paar knopen die ze op de motor voer bij windstilte dan wordt het ineens wel relevant.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef sp3c het volgende:
je hoeft sowieso niet te kunnen zeilen om een mening te hebben lijkt me
Nog even en dan mag ze lang wakker blijven.quote:De wind is weer terug en Guppy galoppeert er met een dikke 7 knoop van door. Het is nog 50 mijl tot de shippinglane en de eerste riffen.. Vanaf daar is het dan nog zo'n 100 mijl voor ik de echte Torres Strait in ga, die dan ook nog eens 170 mijl lang is. Maar ook hier is het al enorm opletten geblazen. Als ik op de kaart kijk zie ik eigenlijk meer rif dan water, bezaaid met scheepswrakken.. Daar komt nog bij dat het in dat gebied enorm stroomt en vaak bezocht wordt door heftige squalls.. De wind komt nog steeds van achteren, maar met de uitgeboomde genua loopt Guppy wel lekker. Ik probeer, nu het nog kan, zoveel mogelijk te slapen en te rusten want daar zal ik de komende drie dagen weinig kans voor krijgen.. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de Torres Strait zal zijn na het lezen van alle horror verhalen van andere zeilers.. Maar ik kijk er tegelijk ook erg naar uit en heb er echt zin in..
Laura
Ik denk dat dat zaken zijn waar Laura absoluut nog niet over heeft nagedacht. En dat is ook niet vreemd, ze is tenslotte nog maar 15, wat weet je dan nog van dit soort dingen? Helemaal niets lijkt me.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:28 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik probeer zo goed ik kan te bedenken welk land zit te wachten op iemand die zich daar vanuit het buitenland wil vestigen zonder financiele middelen, zonder opleiding, zonder baan en zonder onderdak. Als toerist mag je vast naar binnen, maar dat is maar voor een beperkte tijd. Als je op St Maarten bij aankomst meldt dat je nooit meer weggaat, kom je niet eens door de douane. En als je je mond houdt en gewoon illegaal blijft, houdt dat nooit lang. En hoe zou ze daar in haar onderhoud voorzien? Ze mag daar niet werken zonder werkvergunning, en die krijgt ze niet zonder verblijfsvergunning. En als de enige reden voor een verblijfsvergunning is dat je het daar zo leuk vindt, krijg je die verblijfsvergunning nooit. Er zijn op St Maarten tienduizenden werkloze jongeren: ze zitten daar niet te wachten op buitenlanders die komen meeconcurreren. En nee, er is geen enkele aanwijzing dat er voor Laura een speciale regeling zal gelden omdat ze aardig kan zeilen.
En wensen we het een kind van vijftien of zestien werkelijk toe dat ze alleen, zonder ouders, familie of vrienden aan de andere kant van de wereld het in haar eentje moet zien te redden? "Het buitenland" wordt hier gepresenteerd als het Beloofde Land: alles beter dan Nederland! Maar wat gaat ze daar doen?
Vergeet dat maar rustig Svetan. Toen wij ons een aantal jaren terug in Frankrijk vestigden moesten we aantonen dat we zelf in ons onderhoud konden voorzien en niet ten laste kwamen van de franse belastingbetaler!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:48 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes: Dan gaat ze gewoon naar het franstalige deel van St, Martin..... daar is ze in de EU en heeft geen werk en verblijfsvergunning nodig.
Maar dan hadden de familie en die firma's toch dezelfde doelstelling?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:44 schreef svetan het volgende:
Die mediafirma's was het alleen maar te doen om geld aan Laura te verdienen..... de rest interesseerde ze geen pest. Dat de familie Dekker een hekel heeft aan dit soort firma's en het journaille dat het alleen maar om sensatie en oplage te doen is, is heel begrijpelijk.
Ook een goede, welwillende journalist zal daar nu wel eens klappen oplopen maar die moet dan maar bij zijn collega's verhaal gaan halen.
Volgens mij had Laura dat al eerder gezegd in een een of andere publicatie en heb jij dat toen beaamd, ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:21 schreef svetan het volgende:
In ieder geval zegd Pa Dekker in dat radio intervieuw hetzelfde wat ik hier ook al eens beweerd heb..... dat Laura niet meer terug wil naar Nederland.
Sterker nog..... ik ben van mening dat als ze de lange route via de kaap neemt Guppy de Nederlandse territoriale wateren niet meer zal zien en als nieuwe thuishaven St. Maarten zal hebben. Dan heeft ze wel een paar duizend miles meer afgelegd om haar rondje vol te maken maar ze is dan wel zeker dat ze daar welkom is.
Jij weet al wat Laura in de toekomst wil? Heb ik zeker iets gemist want volgens mij heb ik dat nergens gelezen, enkel dat ze waarschijnlijk niet terug zal keren naar Nederland.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef svetan het volgende:
@ spuitje: met 15 wist ik het al heel zeker wat en hoe ik mijn leven zou gaan aanpakken..... en daar heb ik toen ook aan gewerkt en het is me, in de diverse buitenlanden, geloof ik toch wel heel goed gelukt.
In tegenstelling tot vele jongeren, die in een parkeerbaan op de diverse scholen rondzweven en zelfs als ze examen doen nog niet weten wat ze verder willen doen, weet Laura heel goed waar ze heenwil en de weg naar haar doel zal ze met dezelfde energie gaan als ze nu voor haar tocht inzet.
In de redenen die Laura opgeeft om niet meer naar Nederland terug te willen herken ik mezelf..... en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik vertrokken ben.
Je informatie over Frankrijk moet wel heel oud zijn. tegenwoordig krijg je niet eens meer een verblijfsvergunning. je eigen ID kaart van een EU land is voldoende. De aanmelding als eerste woon en verblijfplaats is voldoende en in vele EU landen mag men dan als buitenlander, zelfs kiezen, en is verkiesbaar, in de lokale en regionale politiek.
Uhh wat ik altijd begin te missen na een tijdje is vla, chocomel (de enige echte) en heel soms drop.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 02:34 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Ik kan me, door mijn eigen avontuurlijke achtergrond die ook door mijn ouders werd ondersteund, makkelijk in de gedachtenwereld van de familie Dekker verplaatsen: Ook mijn eigen afleggers hebben hun eigen weg gekozen en zijn goed terrecht gekomen en leven nu verstrooid over de wereld. Nederland is voor niemand in de familie nog een optie.
Het enige wat ik van Nederland mis, en dat doen de meeste nederlanders in het buitenland, zijn de bitterballen. :-)
Is dat zo?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Jij weet al wat Laura in de toekomst wil? Heb ik zeker iets gemist want volgens mij heb ik dat nergens gelezen, enkel dat ze waarschijnlijk niet terug zal keren naar Nederland.
Je mag je inderdaad vrij vestigen binnen de EU maar je zult wel zelf in je onderhoud moeten voorzien. Of je je als minderjarige kunt vestigen weet ik niet. Als Laura haar rondje gemaakt heeft is ze op een paar dagen na 17 en heeft ze drie jaar HAVO. In Frankrijk mag je voor je 18 bent niet werken, je mag zelfs geen vakantiebaantje hebben. Dan blijft het volgen van een opleiding over. Wil ze dat nog?
Het lijkt er op dat ze gewoon op een zeilschool aan de slag kan. En als ze slim is dan leert ze ondertussen nog wat bij.quote:Wat wil je later worden?
Iets met zeilen in ieder geval, flottielje leidster heeft mij altijd wel getrokken bijvoorbeeld. Maar
we moeten eerst maar eens even afwachten wat de rechter na 26 oktober zegt, want of ik wel
of niet op reis mag, betekent waarschijnlijk ook best veel voor mijn toekomst.
Ja, dat is zo. In Frankrijk kom je beneden je 18e niet aan de bak, zelfs niet in een vakantiebaantje. Gewoon eigen ervaring met onze dochter en ook met de kinderen van vrienden en kennissen hier. Je ziet hier ook geen jongeren achter de kassa in een supermarkt of bezig met het vullen van vakken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Uhh wat ik altijd begin te missen na een tijdje is vla, chocomel (de enige echte) en heel soms drop.
[..]
Is dat zo?
Gezien je in Frankrijk woont kun je ook vast er frans:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Travail_des_adolescents_en_France
Ja wij weten wat Laura wil. Aangezien ze dat zelf heeft gezegd:
[..]
Het lijkt er op dat ze gewoon op een zeilschool aan de slag kan. En als ze slim is dan leert ze ondertussen nog wat bij.
In principe heb je gelijk, echter dat schijnt niet overal en altijd te gelden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. In Frankrijk kom je beneden je 18e niet aan de bak, zelfs niet in een vakantiebaantje. Gewoon eigen ervaring met onze dochter en ook met de kinderen van vrienden en kennissen hier. Je ziet hier ook geen jongeren achter de kassa in een supermarkt of bezig met het vullen van vakken.
'quote:Toutefois, le texte a introduit également la possibilité, dans des secteurs définis par décret , de définir par accord collectif les conditions d'une dérogation ŕ cette interdiction.
Waar leven ze?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 02:34 schreef svetan het volgende:
Ook mijn eigen afleggers hebben hun eigen weg gekozen en zijn goed terrecht gekomen en leven nu verstrooid over de wereld.
Vaak gaat het dan om stageplaatsen, of werk-leerprojecten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk, echter dat schijnt niet overal en altijd te gelden.
[..]
'
Das wat je noemt de franse slag.
Ik begrijp niet helemaal waar deze opmerking op slaat. Dat je jezelf helemaal geweldig vindt, wisten we al. Dat je je aan de Dekkers spiegelt ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 02:34 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Ik kan me, door mijn eigen avontuurlijke achtergrond die ook door mijn ouders werd ondersteund, makkelijk in de gedachtenwereld van de familie Dekker verplaatsen: Ook mijn eigen afleggers hebben hun eigen weg gekozen en zijn goed terrecht gekomen en leven nu verstrooid over de wereld. Nederland is voor niemand in de familie nog een optie.
Het enige wat ik van Nederland mis, en dat doen de meeste nederlanders in het buitenland, zijn de bitterballen. :-)
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 02:34 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Ok, dus die landen zijn beter dan NL? Daar gaan we:quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:02 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos: USA, Zwitserland, Vietnam..... dus allemaal om de hoek van de straat.
En ik ook over Duitsland. Overal vind je wat en laat je wat, Utopia bestaat nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:31 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos: Die opsomming kan ik ook over Nederland maken...... en vooral wat Vietnam betreft schijnt je kennis wel enige decennia oud te zijn. Dit land maakt momenteel een enorme groei mee en een grote stijging van de welvaard voor alle bevolkingsgroepen.
Doe eens dan in plaats van te blijven hangen in loze kretenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:31 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos: Die opsomming kan ik ook over Nederland maken......
Hetzelfde: noem de nadelen van Duitsland dan eens op en dan gaan we vergelijken tussen Vietnam en Duitsland. Eens kijken waar de verschillen zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
En ik ook over Duitsland. Overal vind je wat en laat je wat, Utopia bestaat nu eenmaal niet.
Dan benader je het jammer genoeg negatief, het gaat er juist om hoe goed het is in verschillende landen.Hoe (kwalitatief) minder nadelen, hoe beter het land.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:58 schreef Disana het volgende:
Oké laten we allemaal gaan opsommen hoe verrot het wel niet op de wereld is
Je wilt toch nadelen horen? Bovendien overtuig je svetan toch nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dan benader je het jammer genoeg negatief, het gaat er juist om hoe goed het is in verschillende landen.Hoe (kwalitatief) minder nadelen, hoe beter het land.
Neequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doe eens dan in plaats van te blijven hangen in loze kreten
Nee, de Sogno d'Oro is weer volgboot geworden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:07 schreef Disana het volgende:
En ja hoor, daar is ie weer:
Afgelopen nacht ben ik ook Sogno d'Oro gepasseerd en inmiddels ligt Henk al weer 23 mijl achter me. Het was helaas donker toen ik hem passeerde en we konden dus alleen elkaars toplicht zien.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Iemand had de theorie dat Henk eerder aan moet komen om Dekker met papieren te helpen, maar dat is kennelijk niet het geval.
Oeh, dat is ook zo!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef spuitje het volgende:
Nee, de Sogno d'Oro is weer volgboot geworden.
O wacht: er is geen volgboot!
Wat voor haar organiseert? En welke persconferentie?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:14 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat Lyall Mercer het in Darwin wel voor haar organiseerd. Ik ben benieuwd naar de persconferentie.
Huu, per jaar leggen een paar 1000 zeilschepen dezelfde route af, er is altijd wel een boot in de buurt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, de Sogno d'Oro is weer volgboot geworden.
O wacht: er is geen volgboot!
Dat is waar idd, goed dat je het ff zegt (ben duidelijk ff weggeweest van dit draadjequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Je wilt toch nadelen horen? Bovendien overtuig je svetan toch niet
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huu, per jaar leggen een paar 1000 zeilschepen dezelfde route af, er is altijd wel een boot in de buurt.
Dat moet je verder niet zeuren over dat je 'overal wel wat vindt'quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:07 schreef spuitje het volgende:
[..]
NeeMaar mijn ervaringen met duitsers en dan met name jeugdige duitsers zijn wat minder positief om het lief uit te drukken. Alleen vind ik niet dat dit topic er is om mijn gal te spugen over dat volk.
Echt waar joh? Nog niets van gemerkt. Het enige wat ik vandaag heb gelezen was een artikeltje in het AD. De wereldpers schijnt momenteel weinig belangstelling te hebben voor Laura, maar dat heeft ze natuurlijk ook voor een groot deel aan zich zelf te danken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:22 schreef svetan het volgende:
De hele papierwinkel van inklaren en het internationale mediacircus. Laura zal wel een persconferentie moeten geven want de wereldpers word zo langzam wakker nu ze over de helft is.... en natuurlijk ook door toedoen van Lyall.
Ze zit ook wel buiten Europa dus dan is men zowiezo minder geinteresseerd..quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Echt waar joh? Nog niets van gemerkt. Het enige wat ik vandaag heb gelezen was een artikeltje in het AD. De wereldpers schijnt momenteel weinig belangstelling te hebben voor Laura, maar dat heeft ze natuurlijk ook voor een groot deel aan zich zelf te danken.
Klopt, het is alleen wel erg toevallig dat de boot van Henk al weken steeds in de buurt is. En dat het ook de enige boot is die door Laura met name wordt genoemd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huu, per jaar leggen een paar 1000 zeilschepen dezelfde route af, er is altijd wel een boot in de buurt.
Het staat wat mij betreft ook buiten kijf dat Nederland een van de beste landen ter wereld is om te wonen. Maar rancuneuze mensen heb je overal, en mensen die geen spruitjes lusten. Die mogen van mij best verkassenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat is waar idd, goed dat je het ff zegt (ben duidelijk ff weggeweest van dit draadje)
Dat AD grossiert ook wel in nietsigheden hč. Een beetje haar blog overkalken en een paar zinnen in andere woorden zeggen, verder komen ze niet. Hadden ze niet ook nog een soort dagboek van haar? Of is dit het?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:55 schreef spuitje het volgende:
Het enige wat ik vandaag heb gelezen was een artikeltje in het AD.
In Europa staan ze ook niet in de rij om een artikel over haar te kunnen schrijven. Zelfs het AD, toch het blad waar ze haar column's aan slijt, komt niet verder dan een samenvatting van haar weblogs.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze zit ook wel buiten Europa dus dan is men zowiezo minder geinteresseerd..
Nederland is ook absoluut geen slecht land om te wonen en te werken, kom er nog steeds heel graag! En woon met veel plezier in Frankrijk. Ik begrijp eerlijk gezegd ook nog steeds niet wat Svetan nu zoveel beter vindt aan Duitsland.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Het staat wat mij betreft ook buiten kijf dat Nederland een van de beste landen ter wereld is om te wonen. Maar rancuneuze mensen heb je overal, en mensen die geen spruitjes lusten. Die mogen van mij best verkassen
Als het kind niet met de pers wil praten kunnen ze weinig anders toch? Ik heb soms het idee dat ze een afspraak hebben met de Dekkers: eens per zoveel weken plaatsen ze een bericht je over Laura om de belangstelling voor het kind levendig te houden, maar als noch het kind zelf noch haar ouders willen praten blijft er weinig anders over dan wat dingen over te nemen uit haar weblogs. Want het is natuurlijk wel belangrijk dat er wat belangstelling blijft voor Laura, dat mensen haar site bezoeken en doneren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat AD grossiert ook wel in nietsigheden hč. Een beetje haar blog overkalken en een paar zinnen in andere woorden zeggen, verder komen ze niet. Hadden ze niet ook nog een soort dagboek van haar? Of is dit het?
Het is niet alleen svetan, het zijn ook pa en dochter Dekker. Pa houdt er een soort Kafkaësk beeld van onze staat op na dat onmogelijk pas ontstaan is toen dochterlief niet onmiddellijk uit mocht varen. Dat zit veel dieper en heeft volgens mij alles te maken met zijn eigen onvermogen zijn dromen waar te maken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:
Nederland is ook absoluut geen slecht land om te wonen en te werken, kom er nog steeds heel graag! En woon met veel plezier in Frankrijk. Ik begrijp eerlijk gezegd ook nog steeds niet wat Svetan nu zoveel beter vindt aan Duitsland.
Ik heb de rekensom niet gemaakt, maar al die verhalen over 'vrijheid' en 'vrij willen zijn' doen mij denken dat Dick Dekker (alias Svetan) iets heeft opgelopen in de wilde jaren zestig/70quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet alleen svetan, het zijn ook pa en dochter Dekker. Pa houdt er een soort Kafkaësk beeld van onze staat op na dat onmogelijk pas ontstaan is toen dochterlief niet onmiddellijk uit mocht varen. Dat zit veel dieper en heeft volgens mij alles te maken met zijn eigen onvermogen zijn dromen waar te maken.
Maar licht dat eens toe dan, wereldreizigerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Mensen zoals Pa Dekker en mijn weinigheid hebben wat meer van de wereld gezien en hebben de mogelijkheid te vergelijken. Daar komt dan Nederland niet altijd zoooo positief weg.
Als je werkelijk wat van de wereld zou hebben gezien dan zou je wel anders praten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Mensen zoals Pa Dekker en mijn weinigheid hebben wat meer van de wereld gezien en hebben de mogelijkheid te vergelijken. Daar komt dan Nederland niet altijd zoooo positief weg.
Boehoehoe, niemand wil Laura steunen. Misschien dat de Dekkers en die nieuwe manager eerst bij zichzelf te rade kunnen gaan. Buiten wat efebofielen, bagger media, een klein gedeelte van de zeilwereld en wat fora heeft niemand maar dan echt helemaal niemand interesse in dat reisje van Laura rond de wereld. Het is niet boeiend, het wordt niet boeiend en de boze buitenwereld die de Dekkers zo tegenwerken blijft gewoon bestaan.quote:
En van al die landen is Nederland natuurlijk het minste land om te wonen en dat heb je er ook bij je kinderen ingeramd. Bravo, wil je nu een schouderklopje?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:36 schreef svetan het volgende:
@thumbnail:
Als je dit draadje had gevolgd zou je weten dat ik nu weer in Duitsland woon maar ook langere tijd in de USA heb gewoond. Tussendoor ook nog toevallig in de UK en Zwitserland. In totaal ongeveer 40 jaar in de diverse buitenlanden en via de naaste familie weet ik ook hoe het er in diverse andere landen/ continenten uitziet.
Dus hij zegt dat Nederland niet altijd zoooo positief wegkomt en jij slaat meteen helemaal door naar het andere uiterste. Ben je onzeker ofzo? Nooit een schouderklopje van papa gehad? Ieder land heeft zijn voor en nadelen en hier in NL is de regelneukerij een van de nadelen. Daar is papa Dekker ook achter gekomen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
En van al die landen is Nederland natuurlijk het minste land om te wonen en dat heb je er ook bij je kinderen ingeramd. Bravo, wil je nu een schouderklopje?
Ik vind het prettig dat je wat tegengas geeft in deze afschuwelijke roddelreeks, ik vrees alleen dat het weinig zal helpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En let op hoe dat meteen genegeerd wordt en morgen of overmorgen gooien ze het gewoon weer in de groep dat het een schande is en dat ze mensen zoals haar een slechte naam geeft door zich niet aan de niet meer geldende reglementen te houden.
Ik stoor me aan het feit dat jij er trots op bent dat jij en je familie niet in Nederland wonen omdat dat de ergste plaats ter wereld zou zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:36 schreef svetan het volgende:
@thumbnail:
Als je dit draadje had gevolgd zou je weten dat ik nu weer in Duitsland woon maar ook langere tijd in de USA heb gewoond. Tussendoor ook nog toevallig in de UK en Zwitserland. In totaal ongeveer 40 jaar in de diverse buitenlanden en via de naaste familie weet ik ook hoe het er in diverse andere landen/ continenten uitziet.
Helemaal mee eenschquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind het prettig dat je wat tegengas geeft in deze afschuwelijke roddelreeks, ik vrees alleen dat het weinig zal helpen.
De usual suspects hier komen nu eenmaal de dag niet door zonder een speculatie of twee, drie over de Dekkertjes...
Hoe kun je dan vergelijken als je ongeveer 40 jaar niet in NL hebt gewoond?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:36 schreef svetan het volgende:
@thumbnail:
Mijn ouders en ook mijn schoonmoeder leven naar volle tevredenheid in Nederland. Ze krijgen hulp waar dat nodig is, komen volgens eigen zeggen absoluut niets tekort. En ik zie dat ook met eigen ogen wanneer we weer eens in Nederland zijn. Natuurlijk doen zich weleens wat dingen voor waar ze minder over te spreken zijn maar over het algemeen hebben ze het gewoon goed. Dat zeggen ze zelf ook. En ook mijn gehandicapte broer en zwager zijn tevreden over de zorg die ze krijgen. Mijn broer werkt nog, mijn zwager kan dat helaas niet meer vanwege zijn handicap. Maar ze hebben het goed en ik ben daar hartstikke blij mee! Want mocht hun gezondheid achteruit gaan dan weet ik dat ze de zorg krijgen die ze nodig hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Tot een paar jaar geleden leefden mijn ouders nog in Nederland..... en zo af en toe moet ik wel eens wat voor ze regelen. Dus vergelijken kan ik wel.
Ook kon ik toen de situatie van oudere mensen vergelijken tussen Nederland en Zwitserland (ouders partner) goed vergelijken omdat we regelmatig of in Nederland of in Zwitserland waren.
Ok, dus je vergelijkt landen op basis van jouw eigen persoonlijke ervaringen, die bovendien beperkt zijn ('zo af en toe') en die te maken hebben met een bepaalde groep ('ouderen')? En op basis daarvan concludeer je dat het ene land beter is dan het andere? Tja, zo ken ik er dan ook wel een paar....quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Tot een paar jaar geleden leefden mijn ouders nog in Nederland..... en zo af en toe moet ik wel eens wat voor ze regelen. Dus vergelijken kan ik wel.
Ook kon ik toen de situatie van oudere mensen vergelijken tussen Nederland en Zwitserland (ouders partner) goed vergelijken omdat we regelmatig of in Nederland of in Zwitserland waren.
Wat zou Dick Dekker hebben opgelopen in de wilde jaren 60? Teveel LSD?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Helemaal mee eenschEr zijn zelfs mensen die.... hou je vast hoor..... per dag 4 of 5 speculaties doen!!
![]()
Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat zou Dick Dekker hebben opgelopen in de wilde jaren 60? Teveel LSD?
Zou hij zo paranoide zjn in dat radio-interview omdat hij teveel blowt? Waarom geeft hij zo af op de Nederlandse instanties terwijl hij er zelf niet voor terugschrikt de objectiviteit van de rechtbank te schaden door te bluffen over den landteams?
Kortom: genoeg stof om te roddelen ende te speculeren om het volgende deel in ieder geval vol te krijgen.
Al die voorbeelden gaan over zaken die totaal niet relevant zijn in verhouding tot die onderwerpen die echt belangrijk zijn. En dat zijn zaken waar je als persoon (dus bijv. jouw broertje) niet eens altijd mee in aanraking komt. Maar dat zegt niets over de vraag welk land beter is. Vb. in de VS heb je geen ziekenfonds, en komen redelijk veel mensen in grote financiele problemen als ze een flinke ziekte oplopen en verder in de problemen komen. In NL is dat aanzienlijk minder het geval. Als jouw broertje nu goed verdient bij een bedrijf dan kan hij zijn ziektekostenverzekering afsluiten en dus: geen probleem. Maar dat neemt niet weg dat de VS als land op dit punt minder is dan NLquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is wel een beetje offtopic, maar ach.
@Spuitje:
Mijn broertje woont in de VS en moet niets meer hebben van nederland. Vertrokken in '95 dus voor dat het hier echt klote werd. De laatste 15 jaar is hier verschrikkelijk veel veranderd!
Maar aan de andere kant heb je ook helemaal gelijk het buitenland is ook geen utopia.
Zo kon ik me in Belgie enorm ergeren aan de brave burgerlijkheid van de mensen. Zonder nadenken de commando's van de baas opvolgen enzo. Tsja zo ben ik hier niet opgevoed dus dat vond ik lastig.
Voordeel was weer dat Belgie en zeker Luxemburg een stuk bourgondischer zijn dan NL.
Zo gingen we bijvoorbeeld regelmatig lunchen in een restaurantje in frankrijk (zat in zuid luxemburg) en dat kon rustig 2 uur duren en dan dronk iedereen rustig 2 tot 4 glazen wijn. Dat is ongehoord in NL.
Maar in NL is het een stuk killer geworden en het wordt hier steeds minder fijn om te wonen.
De jeugdzorg ingrijpactie bij Laura is daar zo'n voorbeeld van. Dat 90% van nederland kleinburgerlijk is, wil nog niet zeggen dat zij haar droom niet mag najagen.
En dŕt is slechts een voorbeeld er zijn hier wel wat meer dingen mis inmiddels.
Daniel, in ieder land gelden regels en wetten, of mensen het nu leuk vinden of niet. Laura wilde vertrekken toen ze 13 was en daar werd een stokje voor gestoken. Dat stokje was ze ook tegenaan gelopen als ze vanuit Engeland, Frankrijk, Duitsland, Portugal had willen vertrekken. En waarschijnlijk zijn er nog veel meer landen die een kind van die leeftijd niet toestaan om met een dergelijke boot te vertrekken voor een wereldreis. Dat kun je bemoeizucht noemen, je kunt het ook zien als bescherming van het kind.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.
Maar Svetan benadert dit land constant negatief, en daar zet hij dan de positieve dingen in andere landen tegen af. Zo kan ik het ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan benader je het jammer genoeg negatief, het gaat er juist om hoe goed het is in verschillende landen.Hoe (kwalitatief) minder nadelen, hoe beter het land.
Wat bovenop zijn gelieg to. de rechtbank nog onbegrijpelijker vindt, is dat hij stennis maakte over dat hij zijn kind de oceaan op wilde sturen zonder afspraken met de wereldschool en zonder behoorlijke voorbereiding. Jeugdzorg, de leerplichtambtenaar en de Kinderbescherming hebben mi. daar terecht op gereageerd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.
Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus hij zegt dat Nederland niet altijd zoooo positief wegkomt en jij slaat meteen helemaal door naar het andere uiterste. Ben je onzeker ofzo? Nooit een schouderklopje van papa gehad? Ieder land heeft zijn voor en nadelen en hier in NL is de regelneukerij een van de nadelen. Daar is papa Dekker ook achter gekomen.
He bah, wat een zure reactie toch weer hier in dit verschrikkelijke draadjequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.
Papa Dekker is een jankzak en zijn dochter is hard op weg om hem achterna te gaan als eeuwige zeikstraal. Als ze het hier dan zo slecht hebben donderen ze maar op, niemand die ze zal missen.
Geheel in stijl van deze topicreeks.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
He bah, wat een zure reactie toch weer hier in dit verschrikkelijke draadje
Idd, wat een zurigheidquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geheel in stijl van deze topicreeks.
Meen het overigens wel, de zurigheid komt vooral van die jankerige Dekkers. Weg er mee als ze zo worden tegengewerkt. Zoek maar lekker je heil in Sierra Leone of zo.quote:
Klopt, spruitjeslucht, azijnzeiker en sauerkrautvreters, tis ernstigquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geheel in stijl van deze topicreeks.
Dus madam voelt zich nu afgesneden van NL, terwijl ze zich toch echt zelf uit het bevolkingsregister liet halen om maar niet naar school te hoeven en heeft zitten afgeven op NL en zelfs dood wilde vanwege de regelzucht hier en al het onrecht dat haar was aangedaan.quote:
Ach, hoe je het ook draait of keert: om door te kunnen varen is laura nog steeds voor een groot deel afhankelijk van de naar spruitjes stinkende azijnzeikers in Nederland. Het zijn namelijk nog steeds voor het grootste deel nederlandse bedrijven en nederlandse particulieren die haar reis financieren. Het zou laura sieren wanneer ze daar eens wat positieve aandacht aan zou besteden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus madam voelt zich nu afgesneden van NL, terwijl ze zich toch echt zelf uit het bevolkingsregister liet halen om maar niet naar school te hoeven en heeft zitten afgeven op NL en zelfs dood wilde vanwege de regelzucht hier en al het onrecht dat haar was aangedaan.
En nu heeft NZ het plotseling gedaan, omdat ze niet staan te springen om haar naar wens te ondersteunen? Ze is toch met een solozeiltocht bezig en ze wil geen hulp van anderen.. Nou dan?
Eerder kreeg de marine er al van langs, omdat ze haar niet wilden begeleiden en nu dit weer.
Zijn dat ook allemaal verzuurde, jaloerse mensen?
Geldt dat ook voor de weldoeners die haar een boot vol apparatuur wilde lenen? En de sponsors die afhaakten?
..of zijn de Dekkers zelf azijnpissers voor wie niks goed genoeg is?
Laura is stom, haar vader is stom en de mensen die haar het beste gunnen zijn ook stom.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:29 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, hoe je het ook draait of keert: om door te kunnen varen is laura nog steeds voor een groot deel afhankelijk van de naar spruitjes stinkende azijnzeikers in Nederland. Het zijn namelijk nog steeds voor het grootste deel nederlandse bedrijven en nederlandse particulieren die haar reis financieren. Het zou laura sieren wanneer ze daar eens wat positieve aandacht aan zou besteden.
En waarom zou NZ haar ondersteunen? Alleen vanwege het feit dat ze daar toevallig geboren is? Wat hebben Laura en haar familie voor NZ gedaan om de steun van dit land te verdienen, helemaal niets toch?
I am surprised that a country so focused on tourism seems to want nothing to do with an opportunity for a record-breaking sailor to fly the New Zealand flag across the world.'quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:22 schreef svetan het volgende:
http://www.sail-world.com(...)ets-no-support/87494
Jij noemt ze stom, ik nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Laura is stom, haar vader is stom en de mensen die haar het beste gunnen zijn ook stom.
Waarom vind jij het zo interessant om steeds over stomme mensen te posten?
Ach, het staat ook nog steeds op haar Hyves.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:36 schreef Disana het volgende:
[..]
I am surprised that a country so focused on tourism seems to want nothing to do with an opportunity for a record-breaking sailor to fly the New Zealand flag across the world.'
Kijk, daar is het weer. De users in dit topic zijn niet degenen die claimen dat Dekker een record vaart. Dat zijn Dekker zelf en de haren.
quote:Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt.
Als laura als jongste wil eindigen moet ze minimaal 5 dagen voor haar 17 de terug zijn in eenzelfde haven als waar ze eerder geweest is.
Die Lyall Mercer is een beetje maf, hij probeert Laura meer Nieuw Zeelands te maken (voor de Australische markt waarschijnlijk meer interessant), en is verbaasd dan de Nieuw Zeelandse premier niet op z'n mailtjes reageert?quote:Mercer said there has been no interest from New Zealand's media and the Royal New Zealand Yacht Squadron refused to donate a flag because she was "not a member". Even the Prime Minister's office failed to respond despite two approaches.
He said as well as a flag, Dekker would love to visit New Zealand during her two week stopover in Darwin. "Laura has spoken about coming to New Zealand to live so she's really serious about her Kiwi heritage. It would mean a lot to her to step onto New Zealand soil again."
Mercer has appealed to New Zealand tourism authorities and private companies to contact him if they'd like to sponsor a visit or help in any other way. He said that unlike Jessica Watson's voyage, Dekker's is low-budget with only her father as the support team. "What she lacks in resources is made up by pure passion," he said.
Die Torres Strait zal inderdaad moeilijk zijn geweest en ik heb er dan ook bewondering voor dat ze die zonder kleerscheuren is door gekomen, maar een donatie is het me nog steeds niet waardquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Net gepost op haar site: een bloedstollend verslag van haar epische tocht langs de poorten van de hel. Duidelijk niet door haar geschreven (oma?), maar toch leuk om te lezen. Dank je wel, oma! En JA, ze is door - dat is een extra donatie waard!
Begrijp ik nu goed dat Laura tijdens haar verblijf in Australie graag een bezoek wil brengen aan NZ? Maar dat ze niet over voldoende middelen beschikt om dat tripje te kunnen betalen en nu hoopt dat NZ dat voor haar wil doen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:15 schreef wich het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Die Lyall Mercer is een beetje maf, hij probeert Laura meer Nieuw Zeelands te maken (voor de Australische markt waarschijnlijk meer interessant), en is verbaasd dan de Nieuw Zeelandse premier niet op z'n mailtjes reageert?
Als Laura met een Nieuw Zeelandse vlaggetje had willen rondvaren had ze die al lang kunnen ritselen bij een van de vele Nieuw Zeelandse jachten die ze onderweg is tegengekomen (tijdens de kava parties e.d.).
Z'n main twitter account heeft hij nu dichtgegooid, al zijn z'n kerkelijke tweets nog wel te lezen.
Ik begrijp uit de tekst dat anderen maar zo goed moeten zijn om haar te sponsoren omdat ze zelf geen middelen heeft. Tja, als je geen geld hebt, kun je niet op vakantie. Maar ja, dat is mijn nuchtere Hollandse instelling, die sommigen waarschijnlijk zuur vinden.. Ik doneer wel een pond spruitjes.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat Laura tijdens haar verblijf in Australie graag een bezoek wil brengen aan NZ? Maar dat ze niet over voldoende middelen beschikt om dat tripje te kunnen betalen en nu hoopt dat NZ dat voor haar wil doen?
En een NZ vlag kun je zelfs in Nederland kopen, in Dokkum o.a. Misschien wil 1 van haar fans het haar wel schenken als ze het echt zo belangrijk vindt een dergelijke vlag te hebben.
Ze wouden ook opdonderen alleen mocht het niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.
Papa Dekker is een jankzak en zijn dochter is hard op weg om hem achterna te gaan als eeuwige zeikstraal. Als ze het hier dan zo slecht hebben donderen ze maar op, niemand die ze zal missen.
Ik ga er vanuit dat meer kranten en tijdschriften een tip hebben gehad. Het is vandaag namelijk een jaar geleden dat Laura vanaf Gibraltar vertrok, reden om het kind eens in de spotlights te zetten. Vandaag is ook de tweede meet voor de echte fans.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:23 schreef svetan het volgende:
De auteur is een "trekker" van de amerikaanse sportredacties. Het zou me niet verbazen als hij een tip van Lyall heeft gehad.![]()
http://www.petethomasoutd(...)sailing-odyssey.html
"Lie-all" creeërt gewoon een nieuw persoontje. In NL. kennen we haar te goed.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:09 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat een bijzondere draai van spindoctor Lyall; eigenlijk is het zeilmeisje dus een Nieuw Zeelandse! Maar inderdaad, zoals Lyall zegt, als je er even over nadenkt zie je het meteen: die onafhankelijkheid van geest, die vastberadenheid, moed, beleid en trouw: allemaal typisch Nieuw Zeelands. En ze heeft natuurlijk als baby een paar maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Wat een paar maanden toch met een mens kan doen - daar moet iets in het drinkwater zitten! Toegegeven: Lyall is wel een vakman. Plotsklaps staat het gastenboek vol met Engelstalige reacties (veel uit NZ) van mensen die maar één ding willen: Laura moet naar Nieuw Zeeland! Zou Lyall apart factureren voor copywriting of valt dat onder de totaalofferte?
Wel een hard gelag voor de fans die zo trots waren op de manier waarop Laura de reputatie van Nederland in het buitenland hoog hield - nu blijkt ze toch een buitenlander te zijn! Zo ver is het al met Nederland gekomen: ons Oranje-elftal is voornamelijk bruin of zwart, en Zeilmeisje is geen Nederlandse. Allemaal door die spruitjes, wat een rotgroente!
Nieuw Zeelands nieuwe nationale held wordt een Zeeuws meisje (Zeeuws: Zeeland!) dat ruzie heeft met Nederland. We zullen ze gelachen hebben op die overheidsburelen!
Dat kun je waarschijnlijk gewoon op de ambassade van Nieuw-Zeeland in Den Haag laten verlengen. Wij kunnen onze Nederlandse paspoorten ook in Frankrijk laten verlengen. Jammer genoeg moeten we er nu voor naar Parijs vanwege die stomme vingerafdrukken, maar tot die tijd konden we in Rouen terecht en voor ons is dat toch echt een heel stuk dichterbij!quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
"Lie-all" creeërt gewoon een nieuw persoontje. In NL. kennen we haar te goed.
Is haar Nieuw Zeelandse paspoort niet allang verlopen, eigenlijk?
Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:33 schreef livelink het volgende:
Het is niet de vraag wat er in het drinkwater van NZ zit, maar wat er in het zeewater zit. Kennelijk zat de liefde voor NZ voorafgaand aan de reis nog niet zo diep, want anders hadden ze het wel in de route opgenomen lijkt me.
Of is dit onderdeel van een briljante nood-PR-strategie van Lyall Mercer? Dat er een win-win situatie ontstaat waarmee NZ zich kan profileren als toevluchtsoord voor ontheemde zeilkinderen?
Als ze geen geldig NZ paspoort (meer) heeft, heeft ze een visum nodig. Plus een royaal bedrag op haar bankrekening om aan te kunnen tonen dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..
Het bootje door anderen laten sturen kan natuurlijk niet, dan is het niet solo meer!quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..
Je moet beter lezen Svetan: ik zei als ze geen NZ paspoort (meer) heeft!!quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
@spuitje:
Onzin! Een paspoort is een reisdocument. Ze heeft de NZ nationaliteit en kan daar dus altijd het land binnenkomen en ongelimiteerd verblijven.
Ach, onze huistroll is weer terug!quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
@spuitje:
Onzin! Een paspoort is een reisdocument. Ze heeft de NZ nationaliteit en kan daar dus altijd het land binnenkomen en ongelimiteerd verblijven.
Daar zeg je wat.. Weer een tegenstrijdigheid..quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:01 schreef spuitje het volgende:
Toch raar, Laura heeft steeds gezegd dat ze NZ niet aan kon doen vanwege tijdgebrek en nu moet er toch ineens een bezoek worden gebracht? Wat verwacht meneer Mercer van een dergelijk bezoek, dat men Laura op zal wachten met trompetgeschal en tromgeroffel? Alleen omdat ze toevallig in NZ is geboren en nu in vaktie tempo rond de wereld zeilt?
Het gaat toch gewoon om een bezoek? Een toeristenvisum kan volstaan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ze geen geldig NZ paspoort (meer) heeft, heeft ze een visum nodig. Plus een royaal bedrag op haar bankrekening om aan te kunnen tonen dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien.
http://www.nieuw-zeeland.nl/main.php?id=1:161
Het is een reisdocument en me dunkt dat ze op reis is. Voor zover ik weet is het verboden om iemand statenloos te maken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:15 schreef svetan het volgende:
@spuitje: dat paspoort is onbelangrijk..... ze moet aktief door een gerechtsoordeel uit haar nationaliteit gezet worden (kan alleen maar bij zware misdrijven binnen de landsgrenzen) of zelf een aanvraag indienen om die nationaliteit kwijt te raken. Het hebben van een paspoort heeft daar niets mee te doen.
Welnee! Haar recordpoging is van persoonlijke aard dus maakt ze zelf de regels.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het bootje door anderen laten sturen kan natuurlijk niet, dan is het niet solo meer!
Uitvretertje, zoals we al dachten:quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:23 schreef svetan het volgende:
De auteur is een "trekker" van de amerikaanse sportredacties. Het zou me niet verbazen als hij een tip van Lyall heeft gehad.![]()
http://www.petethomasoutd(...)sailing-odyssey.html
En dus had ze er eerst geen tijdquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:17 schreef svetan het volgende:
NZ lag een aar duizend km buiten haar route....dus een paar weken vaartijd. Kijk maar eens gewoon op de kaart en je ziet dat het wel heel erg buiten de route ligt.
Die route is ooit door henzelf bepaald, weet je wel. Daar heeft men een persoonlijke vrijheid in. Ze hadden ook een route kunnen bepalen waarbij NZ aangedaan werd, als dat zo belangrijk voor haar was.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:17 schreef svetan het volgende:
NZ lag een aar duizend km buiten haar route....dus een paar weken vaartijd. Kijk maar eens gewoon op de kaart en je ziet dat het wel heel erg buiten de route ligt.
Het is werk, want ze krijgt er geld voor van haar sponsorsquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het gaat toch gewoon om een bezoek? Een toeristenvisum kan volstaan.
Foei Disana, wat klinkt dat zuur! Natuurlijk wil Laura graag terug naar haar geboorteland, ze heeft er warme herinneringen aan en mist het land nog dagelijks! Zo jammer dat ze daar niet echt op haar komst zitten te wachten. Zelfs een vlag kon er niet af.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:36 schreef Disana het volgende:
Motivation is not fame but personal
Mercer said it was an honour to represent Dekker. “Laura is a free spirit and there are very few like her. While she is aiming at the record, her motivation is not fame but personal achievement,” he said.
“She is very disappointed to be unable to drop in to the land of her birth as she has a great passion to return – maybe even to live for a time – to New Zealand,” Mercer said.
http://www.watersport-bank.nl/news.php?id=7148
Wat een lariekoek ineens allemaal. Ik ben benieuwd of Nieuw Zeeland in de praatjes van Mercer trapt.
Nou, nou, nou, moet dat nou allemaal weer zo zuur?quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:36 schreef Disana het volgende:
Wat een lariekoek ineens allemaal. Ik ben benieuwd of Nieuw Zeeland in de praatjes van Mercer trapt.
Oh, ze zit om een verblijfsvergunning te huilen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:36 schreef Disana het volgende:
Motivation is not fame but personal
Mercer said it was an honour to represent Dekker. “Laura is a free spirit and there are very few like her. While she is aiming at the record, her motivation is not fame but personal achievement,” he said.
“She is very disappointed to be unable to drop in to the land of her birth as she has a great passion to return – maybe even to live for a time – to New Zealand,” Mercer said.
http://www.watersport-bank.nl/news.php?id=7148
Ja, vakantiegeldquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is werk, want ze krijgt er geld voor van haar sponsors
Hoe oud was ze toen ze er wegging, eigenlijk?quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Foei Disana, wat klinkt dat zuur! Natuurlijk wil Laura graag terug naar haar geboorteland, ze heeft er warme herinneringen aan en mist het land nog dagelijks! Zo jammer dat ze daar niet echt op haar komst zitten te wachten. Zelfs een vlag kon er niet af.
Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:00 schreef Disana het volgende:
LOL grapjassen.
NZ verdiept zich vast wel even in de geschiedenis van Dekker voor ze klakkeloos de fabels van Mercer overnemen.
Wel vraag ik me af hoe Dekker zich bij deze plotselinge storm aan fabels rondom haar persoontje voelt. Ik schat namelijk in dat het grotendeels tussen pa Dekker en Mercer wordt bekonkeld.
Exact, dat bedoel ik. Die omwenteling kan niet van haar komen, zij is te druk bezig geweest veilig door de Torres straat heen te zeilen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?
Als ik een clip zie van Kesha, moet ik altijd aan Laura denken, kijk zelf maar waarom:quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?
Zelden zo snel iets weggekliktquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik een clip zie van Kesha, moet ik altijd aan Laura denken, kijk zelf maar waarom:
Blond haar, vervelende uitstraling, puberaal gedrag, "alles draait om mij", etcquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Zelden zo snel iets weggekliktWat is het, haar blonde haar, haar kwade blik?
Dat bestaat niet, want Dekker is volgens haar eigen zeggen niet zoals anderen. Deze meid heeft het van haar afgekeken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Blond haar, vervelende uitstraling, puberaal gedrag, "alles draait om mij", etc
Haar ouders waren op wereldreis, 7 jaar lang. Ik vraag me nu ineens af waar haar zusje geboren is? Iemand die dat weet? Haar ouders waren terug in Nederland toen Laura naar school moest, maar heb eigenlijk geen idee hoe lang ze in NZ zijn geweest.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe oud was ze toen ze er wegging, eigenlijk?
Vooral die verveelde kop.........quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Blond haar, vervelende uitstraling, puberaal gedrag, "alles draait om mij", etc
Zie je wel, we hebben best wel humor, alleen begrijpt niet iedereen onze humorquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:00 schreef Disana het volgende:
LOL grapjassen.
NZ verdiept zich vast wel even in de geschiedenis van Dekker voor ze klakkeloos de fabels van Mercer overnemen.
Wel vraag ik me af hoe Dekker zich bij deze plotselinge storm aan fabels rondom haar persoontje voelt. Ik schat namelijk in dat het grotendeels tussen pa Dekker en Mercer wordt bekonkeld.
Het is natuurlijk wel spruitjeshumor hč. Voor Dekker is de hulp van Mercer een uitgelezen kans om media-aandacht en roem te vergaren. Oh nee wacht, daar was ze niet op uit.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zie je wel, we hebben best wel humor, alleen begrijpt niet iedereen onze humor
In Ulm, Duitsland.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Haar ouders waren op wereldreis, 7 jaar lang. Ik vraag me nu ineens af waar haar zusje geboren is? Iemand die dat weet? H
Goh, da's toch bijna geen toeval meer als je bedenkt dat svetan daar woont. Zou hij hun opa zijn?quote:
Ziemlich unwahrscheinlich...quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Goh, da's toch bijna geen toeval meer als je bedenkt dat svetan daar woont. Zou hij hun opa zijn?
Neidisch?quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Pas nou op, straks val je weer bijna flauw omdat je zo dicht bij de bron zit
quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat bestaat niet, want Dekker is volgens haar eigen zeggen niet zoals anderen. Deze meid heeft het van haar afgekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |