abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100737082
Gaat ze trouwens via Kaap de Goede Hoop of via het Suez kanaal? De route via Zuid Afrika was eerst de alternatieve route voor wanneer kaptain Jack Sparrow en zijn maties nog zouden varen rond Somalië.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:55:56 #277
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100737198
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een lange historie van gezonken zeilschepen misschien?
:Y Het kan daar aardig spoken ja
2555 sinds 1843.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Gaat ze trouwens via Kaap de Goede Hoop of via het Suez kanaal? De route via Zuid Afrika was eerst de alternatieve route voor wanneer kaptain Jack Sparrow en zijn maties nog zouden varen rond Somalië.
Dat weet nog niemand zeker, maar zoals je hierboven kunt lezen wordt via Suez erg afgeraden.
pi_100737561
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

:Y Het kan daar aardig spoken ja
2555 sinds 1843.

[..]

Dat weet nog niemand zeker, maar zoals je hierboven kunt lezen wordt via Suez erg afgeraden.
Ze zouden rond Somalië lok zeilboten met kanonnen er mariniers moeten laten varen. Dat was in de eerste wereldoorlog ook een geweldige tactiek tegen onderzeeërs. Die kwamen vroeger eerst boven en lieten de bemanning ontsnappen voordat ze de boel torpedeerden.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:11:07 #279
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100738182
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ze zouden rond Somalië lok zeilboten met kanonnen er mariniers moeten laten varen. Dat was in de eerste wereldoorlog ook een geweldige tactiek tegen onderzeeërs. Die kwamen vroeger eerst boven en lieten de bemanning ontsnappen voordat ze de boel torpedeerden.
Ze zouden het sowieso eens moeten oplossen op welke manier dan ook, het is gewoon gebrek aan inspanning van de VN / NAVO dat het nog steeds gebeurd.
Bovendien, als nederland ze oppakt komen ze in een Nederlandse cel. Dat is zo ongeveer paradijs voor die mensen.
pi_100739353
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:11 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ze zouden het sowieso eens moeten oplossen op welke manier dan ook, het is gewoon gebrek aan inspanning van de VN / NAVO dat het nog steeds gebeurd.
Bovendien, als nederland ze oppakt komen ze in een Nederlandse cel. Dat is zo ongeveer paradijs voor die mensen.
Nederlandse boten zouden vuurwapens aan boord moeten hebben op zijn minst. Echter hebben wij hier een politiek en stupide bevolking die een harde pik krijgen bij het woordje geweldsmonopolie. Jammer alleen dat de overheid hierin grondig verzaakt heeft de afgelopen 10 jaar. Zelfs een klein team mariniers meesturen op iedere 500 meter lange boot is al teveel gevraagd.
pi_100779405
Heel Somalië nuken lost heel veel problemen in 1 keer op.

quote:
15-8-2011

De kruis zeeën zijn er nog steeds, maar Guppy hindert het niet en ze dendert er nog steeds met 7 knoop vrolijk dwars doorheen.. Vanochtend kwam ook het eerste vrachtschip in het vizier, het zal wel langzaam drukker gaan worden als ik dichter bij de Torres strait kom.. Het is heerlijk weer, lekker zonnig met weinig bewolking en een aangename 28 graden. Ik ben een stukje in de mast geklommen om een foto te maken en tevens te ontdekken dat mijn gevederde bezoek van een aantal dagen terug nog meer rotzooi achter gelaten had! Het beest had ook de gehele oppervlakte van de zonnepanelen achterop onder gepoept, er was echt geen stukje zonnepaneel meer zichtbaar.. In ieder geval had ik meteen wat te doen, want zo leveren de zonnepanelen geen stroom en die heb ik hard nodig voor mijn apparatuur en verlichting. Al balanserend op de reling kon ik er net bij en heb ik elke centimeter weer schoon geschrobd. Toen ik net klaar was en me omdraaide kwam er een boei voorbij.. Een Boei?.. zou er een net aan vast zitten?.. Guppy passeerde hem op 10 meter afstand waarna de boei al snel aan de horizon verdween..

Laura
Mooi weer, net als hier. Vandaag las ik dat het in Nieuw-Zeeland voor het eerst in 100 jaar gesneeuwd heeft, maar dat is dan ook ruim 2000 kilometer zuidelijker dan waar ons Laura momenteel is.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_100781629
Komt ze er nu pas achter dat de zonnepanelen niet de broodnodige stroom leveren voor haar apparatuur en verlichting? :D
Nou ja, dat schoonmaken van haar stelt ook niet veel voor, dan.
pi_100781838
:D kennelijk goede accu's, of het is kortgeleden gebeurd, want ingedroogde vogelpoep moet je echt wegbikken met een plamuurmes.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_100782593
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:23 schreef BabeWatcher het volgende:
:D kennelijk goede accu's, of het is kortgeleden gebeurd, want ingedroogde vogelpoep moet je echt wegbikken met een plamuurmes.
ze is weer eens goed voorbereid op stap gegaan. :D
En dit soort dingen vind ik nou zo leuk aan de Laura Dekker reeks.. Hier is niks zuurs aan, het is gewoon een komische soap. :D
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:36:30 #285
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100782693
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:23 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze had toch niet zo lang geleden op de motor gevaren vanwege windstilte?
Dat laadt de accu ook op.
pi_100793515
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:36 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ze had toch niet zo lang geleden op de motor gevaren vanwege windstilte?
Dat laadt de accu ook op.
Dat het nu pas opvalt, zegt wel wat over haar manier van zeilen dan.. Oh geniaal! _O-
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:41:51 #287
137949 Disana
pi_100801896
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat het nu pas opvalt, zegt wel wat over haar manier van zeilen dan.. Oh geniaal! _O-
Die vogel zat er op de elfde:

Ook heb ik weer eens bezoek gehad van een vogel en dit levendige exemplaar kon het niet laten z'n visitekaartje achter te laten.. Gisteren heeft hij het hele voordek en grootzeil volgepoept en vannacht heeft hij de klus afgemaakt en ook de bezaan en het achterdek ondergescheten..

Maar ik vermaak me nog steeds prima met lezen, klusjes op de boot en...... vogelpoep opruimen.

Vier dagen later komt ze er dus achter dat er ook vogelpoep op haar zonnepanelen zit. Wel dom om daar niet meteen te kijken, maar zo lang geleden was het dus nog niet.
pi_100802952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Ook heb ik weer eens bezoek gehad van een vogel en dit levendige exemplaar kon het niet laten z'n visitekaartje achter te laten.. Gisteren heeft hij het hele voordek en grootzeil volgepoept en vannacht heeft hij de klus afgemaakt en ook de bezaan en het achterdek ondergescheten..

Maar ik vermaak me nog steeds prima met lezen, klusjes op de boot en...... vogelpoep opruimen.

Vier dagen later komt ze er dus achter dat er ook vogelpoep op haar zonnepanelen zit. Wel dom om daar niet meteen te kijken, maar zo lang geleden was het dus nog niet.
Nou ja.. Het zegt 2 dingen:
Ze zorgt op een (mogelijk gevaarlijk) slechte manier voor zichzelf en haar boot. (Het lijkt wel een puber :P )
En ze vaart zoveel op de motor dat het vier dagen lang niet opviel dat de zonnepanelen niet werkten.
Dat heet dan solozeiltocht.. Schitterend dit :D :')
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:09:56 #289
137949 Disana
pi_100802987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze zorgt op een (mogelijk gevaarlijk) slechte manier voor zichzelf en haar boot. (Het lijkt wel een puber :P )
En ze vaart zoveel op de motor dat het vier dagen lang niet opviel dat de zonnepanelen niet werkten.
Mja, wij wisten dat al ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:22:29 #290
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100803529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:41 schreef Disana het volgende:

[..]

En laten we er dan maar vanuit gaan dat de panelen wel wat energie op hebben gewekt alleen niet voldoende. Meeste zeilbootjes hebben een redelijk zware accu. Dus 4 dagen kan wel kloppen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:35:23 #291
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_100811321
http://www.nujij.nl/algem(...)dekker.9491784.lynkx

Waarin Laura meldt het record te willen verbreken en gewoon zelf gaat leren met de Wereldschool
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:56:13 #292
137949 Disana
pi_100812132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:35 schreef MrFoureyes het volgende:
http://www.nujij.nl/algem(...)dekker.9491784.lynkx

Waarin Laura meldt het record te willen verbreken en gewoon zelf gaat leren met de Wereldschool
En op dat eerste is ze nog steeds niet teruggekomen. Alleen over het tweede horen we nooit meer iets.
pi_100812323
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je alleen af en toe een laptop en een lampje aanzet gaat hij best lang mee hoor.
pi_100815436
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je alleen af en toe een laptop en een lampje aanzet gaat hij best lang mee hoor.
Vooral als je de motor gebruikt :P

Maar ze lult toch de hele tijd over haar SSB radio?
Ze heeft geen koelkast,vriezer, radar en geen magnetron voor haar knakworstjes en pasta?
pi_100816795
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zee heeft toch best al een stukje gezeild niet dan?
In kilometers misschien wel maar ervarenheid komt ook met de leeftijd. Iemand van 14 kan je nergens in ervaren noemen.. iemand van 14 is niet in staat om beslissingen te maken zonder de consequenties goed in kaart te hebben.
pi_100843461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef kadeautje het volgende:

[..]

In kilometers misschien wel maar ervarenheid komt ook met de leeftijd. Iemand van 14 kan je nergens in ervaren noemen.. iemand van 14 is niet in staat om beslissingen te maken zonder de consequenties goed in kaart te hebben.
Klopt.. Haar zeilvaardigheden schijnen wel goed te zijn, (vooral volgens haar vader. Laura schijnt iets anders gezegd te hebben in de rechtzaal) maar dat is natuurlijk niet voldoende. Daarbij, ook met tientallen jaren ervaring schijnt het gevaarlijk te zijn om in je eentje de Kaap te willen ronden..
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:15:21 #297
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100843586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:56 schreef Disana het volgende:

[..]

En op dat eerste is ze nog steeds niet teruggekomen. Alleen over het tweede horen we nooit meer iets.
Ik zou zeggen dat als we haar blog mogen geloven dat ze idd nog een jaartje extra havo kan doen.
In het begin las je nog dingen als huiswerk gemaakt etc maar nu idd niet meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Klopt.. Haar zeilvaardigheden schijnen wel goed te zijn, (vooral volgens haar vader. Laura schijnt iets anders gezegd te hebben in de rechtzaal) maar dat is natuurlijk niet voldoende. Daarbij, ook met tientallen jaren ervaring schijnt het gevaarlijk te zijn om in je eentje de Kaap te willen ronden..
:Y Hier de site met de 2555 scheepswrakken. (dit is alleen de A, klik op database voor overige letters) http://www.sashipwrecks.com/WebA.htm
pi_100844188
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:15 schreef Daniel1976 het volgende:

:Y Hier de site met de 2555 scheepswrakken. (dit is alleen de A, klik op database voor overige letters) http://www.sashipwrecks.com/WebA.htm
Dat is wel over een periode van ruim 200 jaar.. maar ok, het blijft een indrukwekkend aantal.
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 11:47:01 #299
137949 Disana
pi_100846268
Dekker is wel erg gepreoccupeerd met die Henk:

Intussen ben ik ook een heel eind op de Sogno d'oro ingelopen en is de afstand tussen ons tot 110 mijl teruggelopen. Maar eens kijken of het nog lukt hem in te halen voor de Torres strait..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Henk zelf neemt wel afstand door eerder te vertrekken, maar Dekker begint een beetje over te komen als een hondje. Dan vraag ik me weer af hoe leuk ze dit nu allemaal werkelijk vindt.
pi_100847080
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Disana het volgende:
Dekker is wel erg gepreoccupeerd met die Henk:

Intussen ben ik ook een heel eind op de Sogno d'oro ingelopen en is de afstand tussen ons tot 110 mijl teruggelopen. Maar eens kijken of het nog lukt hem in te halen voor de Torres strait..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Henk zelf neemt wel afstand door eerder te vertrekken, maar Dekker begint een beetje over te komen als een hondje. Dan vraag ik me weer af hoe leuk ze dit nu allemaal werkelijk vindt.
Er zullen wel afspraken met Henk zijn over de begeleiding, Hij zal wel ergens op haar wachten. Zo volgt de volgboot niet constant en lijkt Laura het helemaal alleen te doen.
Nou ja, boeiend :P
Ik ben benieuwd of ze de Kaap aandurft :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')