Nou, das dan mooi!quote:
ik zou niet alles lariekoek willen noemen, hoewel het idd doorschiet bij gebrek aan tegenwicht. Ik vind het dus wel aardig dat je de discussie wilt komen verlevendigen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat gezuurpruim en die azijnpisserij ben ik dus beu. Dus ik blijf hier posten om tegengewicht te bieden aan die eenzijdige suggestieve lariekoek.
Als Pa Dekker naar Darwin komt...quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:03 schreef livelink het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de hereniging straks met haar vader in Darwin zal zijn en hoe lang ze daar gaat blijven.
Ik overdrijf ook weleens een beetjequote:Op zondag 14 augustus 2011 14:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik zou niet alles lariekoek willen noemen, hoewel het idd doorschiet bij gebrek aan tegenwicht. Ik vind het dus wel aardig dat je de discussie wilt komen verlevendigen.
Hmm das toch wel schokkend. Geld voor beveiligers heeft ze ook niet waarschijnlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:59 schreef wich het volgende:
[..]
Als Pa Dekker naar Darwin komt...
Via de Golf van Aden varen lijkt mij geen optie meer. Als ze de Indische oceaan voor het orkaanseizoen wil overvaren, moet ze voor half november in Zuid-Afrika zijn en dat betekent zo snel mogelijk uit Darwin vertrekken (uiterlijk half september).
Kans is heeeeeel groot dat het goed gaat, de meeste boten pakken ze niet. Maar enkele, een heel klein percentage.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:08 schreef livelink het volgende:
Ik hoop echt dat ze inderdaad niet de Golf van Aden gaat varen, maar ik weet het niet.
Dat Deense gezin hoor je niks meer van. De kans dat het goed gaat is vast groter dan dat het mis gaat, maar als het mis is dan is het ook goed mis.
In Darwin is in ieder geval het landenteam aanwezig, want dan krijgt Guppy groot onderhoud.
Ohh dat denk ik an sich wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk en comfortabel is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef livelink het volgende:
Maar is het niet zo dat Laura als gevorderd zeiler die wilde zee in de Hoorn van Afrika gewoon aan moet kunnen?
Laten we hopen dat ze sindsdien verstandiger is geworden en dat iemand haar duidelijk heeft gemaakt dat NAVO-bescherming klauwen met geld kost.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:59 schreef Hammondorgel het volgende:
Laura en piraten...
http://solozeilster.hyves(...)list_1=1&__state__=3
Zie week 25 ("Boos op een van de chef-stafs van de NAVO")
Ja prive bescherming is goedkoper,quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze sindsdien verstandiger is geworden en dat iemand haar duidelijk heeft gemaakt dat NAVO-bescherming klauwen met geld kost.
Dit is wel heeel direct. Als de eigenwijze Laura alsnog wel hierdoor vaart en ontvoerd wordt en dan bevrijd moet worden door NAVO of de regering eis ik dat ze ALLES zelfs terug betaald.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:35 schreef Disana het volgende:
Gewaarschuwd:
[i]Sailing advice
Privately owned yachts are being advised not to sail via the Gulf of Aden. The warnings come from, among others, the International Sailing Confederation ISAF, the European anti-piracy organisation Operation Atlanta, and NATO. Commodore Michiel Hijmans, from the Netherlands, is currently commanding NATO's Operation Ocean Shield in its bid to prevent piracy. He emphatically advises Laura Dekker against sailing through the Gulf of Aden.
"I would advise her not to choose the northern route. The Gulf of Aden and a large part of the Indian Ocean are currently under threat from piracy. The pirates usually pick slow-moving, easy-to-board vessels, and a sailboat is an obvious example of that."
Denk toch eens aan haar droom, ik vind dat NL gewoon de zeven provinciėn er naast moet laten varen. Dat wfp wacht wel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:46 schreef worldcrisis het volgende:
[..]
Dit is wel heeel direct. Als de eigenwijze Laura alsnog wel hierdoor vaart en ontvoerd wordt en dan bevrijd moet worden door NAVO of de regering eis ik dat ze ALLES zelfs terug betaald.
gevorderd..quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef livelink het volgende:
Maar is het niet zo dat Laura als gevorderd zeiler die wilde zee in de Hoorn van Afrika gewoon aan moet kunnen?
Zee heeft toch best al een stukje gezeild niet dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef kadeautje het volgende:
[..]
gevorderd..Laat me niet lachen.
Nog een geluk dat haar laptop niet buiten lag, anders hadden we vandaag geen log.quote:14-8-2011
Er staat nog steeds een flinke wind schuin van achteren, net op het randje van zal ik de genua nu wel of niet uitbomen aan de hoge kant. Dus dat houd mij lekker bezig.. Ook zijn de golven weer lekker opgebouwd met daarbij nog eens kruis zeeen.. Vanochtend kwam er onverwacht een enorme golf van opzij waardoor de uitgeboomde genua bak sloeg en de hele kuip aan de lage kant vol water liep.. Er lagen nog wat losse dingen buiten zoals een badlaken, boekje, beker en wat ik nog meer ga missen komende week, hoop dat Neptunes er zijn lol aan heeft gehad! Ik zat op dat moment binnen en werd naar de lage kant geslingerd.. Maar de windvaan kreeg alles weer snel onder controle, en Gup vaart weer gewoon verder alsof er helemaal niets gebeurt is.. Alleen zit ik me nog steeds af te vragen wat die golf veroorzaakt had.. Verder gaat het geweldig, Guppy vliegt echt. Ze loopt nog steeds ruim 7 knoop waardoor de Torres strait heel snel dichterbij begint te komen. Iets waar ik gemengde gevoelens over heb. Ik laat er de mooie Pacific en dus een belangrijk deel van mijn reis achter me en een nieuw deel gaat beginnen. Ook zal ik waarschijnlijk 48 uur of meer niet kunnen slapen en ik ben heel benieuwd wat ik kan verwachten na alles wat ik erover gelezen heb.. Het is nog 700 mijl tot de eerste riffen en dus heb ik nog een paar dagen om mijn fantasieen de vrije loop te laten..
Laura
OW NOES! Gelukkig heeft ze een volgboot.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Nog een geluk dat haar laptop niet buiten lag, anders hadden we vandaag geen log.
Ja op zijn minst.. Eerst wegrennen uit NL omdat ze geen zin had om naar school te gaan, dan eisen dat je vakantie gesponsord wordt en dan moet de belastingbetaler ook nog haar losgeld betalen zeker..quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:46 schreef worldcrisis het volgende:
[..]
Dit is wel heeel direct. Als de eigenwijze Laura alsnog wel hierdoor vaart en ontvoerd wordt en dan bevrijd moet worden door NAVO of de regering eis ik dat ze ALLES zelfs terug betaald.
Er is geen volgboot.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
OW NOES! Gelukkig heeft ze een volgboot.
Tja, het is wat iedereen zegt. "Ze zeilt als de duivel" volgens haar moeder. In dat licht vind ik het raar dat ze zo'n angst hebben voor de wind rondom de Kaap.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef kadeautje het volgende:
[..]
gevorderd..Laat me niet lachen.
Een lange historie van gezonken zeilschepen misschien?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, het is wat iedereen zegt. "Ze zeilt als de duivel" volgens haar moeder. In dat licht vind ik het raar dat ze zo'n angst hebben voor de wind rondom de Kaap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |