abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100639821
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:55 schreef paddy het volgende:
Het begon met advertenties die op de boot zouden komen maar niet kwamen. Daarna werd al snel duidelijk dat ze niet met een race bezig was qua jongste zeiler in haar eentje een reis rond de wereld maken. Alle berichten laten dit zien....vakanties, feestjes, even naar huis etc. In ijn ogen ben je de boel dan gewoon aan het belazeren.
.
In mijn ogen ben je dan juist heel open... iemand die de boel belazert gaat natuurlijk niet open en bloot vertellen waar je mee bezig bent.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:14:25 #202
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100644893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:55 schreef paddy het volgende:
Het begon met advertenties die op de boot zouden komen maar niet kwamen.
Ja dat is toch slechts een nadeel voor haar? Dat had haar meer geld opgeleverd. Het bootje komt wel redelijk vaak in het nieuws.
quote:
Daarna werd al snel duidelijk dat ze niet met een race bezig was qua jongste zeiler in haar eentje een reis rond de wereld maken. Alle berichten laten dit zien....vakanties, feestjes, even naar huis etc. In ijn ogen ben je de boel dan gewoon aan het belazeren.
Ik weet niet, ik heb een aantal verschillende boeken gelezen van verschillende mensen die het gedaan hebben en die waren ook lang niet altijd met zeilen bezig. Er zijn er slechts enkelen die non-stop (onderhouds en proviand stops uitgezonderd) doorvoeren. Hoeveel tussenstops je precies maakt, maakt de reis voor mij niet minder indrukwekkend.
Bovendien was het van te voren bekend dat Laura niet non-stop zou zeilen. Volgens mij ligt ze zelfs nog op schema ook, ze is één jaar onderweg en op de helft. Ze wilde er initieel 2 jaar over doen.

quote:
Ze wilde gewoon een onvergetelijke vakantie. Dat had ze voor de tijd kunnen melden. Mij boeit het niet hoor. Mensen zijn zelf zo dom om daar in te trappen. Zelfs al krijgen ze signalen. De vorige vechters waren bezig met een wedstrijd om zo snel mogelijk als jongste deelnemer rond de wereld te zeilen. Zij niet.
En van mij mag ze hoor, maar ze belazerd de boel wel degelijk.
Dat is toch duidelijk, dat ze een onvergetelijke vakantie wilde? Iedereen die de wereld omzeilt wil een onvergetelijke tijd.

Bovendien als je kijkt naar anderen die het record officieel niet gehaald hebben, dat doet niets af aan het feit dat ze het officieus wel gehaald hebben. Ze worden nog steeds als helden onthaald en ze worden gewoon gezien als recordhouder. En ik probeer echt iets te vinden waarin Laura stelt dat ze het gaat doen volgens het WSSRC regelement, maar ik kan het niet vinden.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:21:59 #203
3542 Gia
User under construction
pi_100645166
Laura heeft straks niet eens officieus als jongste rond de wereld gezeild, omdat ze slechts af en toe zeilt, en vaak op de motor vaart. Even geen wind? Motor aan!

Dat is geen zeilrecord. Ook niet officieus.
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:25:21 #204
137949 Disana
pi_100649010
Ik begrijp dat 'officieus wel gehaald' niet. Je zegt toch ook niet dat je officieus je rijbewijs of je schooldiploma hebt gehaald?

Ik heb al eerder in een reactie een link gepost naar een stuk over Zac Sunderland:

Laura Dekker #31 Waar we nog steeds velours zijn op Laura

waar niet op werd gereageerd. Maar daarin werd dus duidelijk gemeld dat Zac niet voor het WSSRC record ging en zelf ook wel wist dat hij helemaal geen record had gehaald omdat hij ook op de motor voer. Waarom is het zo moeilijk voor de Dekkers om datzelfde toe te geven?

Bovendien probeert Dekker de roem van de officiële recordhouders te stelen als ze op het eind nog beweert de jongste recordhoudster te zijn. Er zullen ongetwijfeld een paar goedgelovigen en napraters zijn die haar dan geloven, maar feiten en officiële records liegen niet.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:06:01 #205
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100650190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:25 schreef Disana het volgende:
Ik begrijp dat 'officieus wel gehaald' niet. Je zegt toch ook niet dat je officieus je rijbewijs of je schooldiploma hebt gehaald?
Eén van mijn niet afgemaakte opleidingen op mijn c.v. wordt toch door werkgevers als zeer significant gezien ookal heb ik die niet afgemaakt.
quote:
Ik heb al eerder in een reactie een link gepost naar een stuk over Zac Sunderland:

Laura Dekker #31 Waar we nog steeds velours zijn op Laura

waar niet op werd gereageerd. Maar daarin werd dus duidelijk gemeld dat Zac niet voor het WSSRC record ging en zelf ook wel wist dat hij helemaal geen record had gehaald omdat hij ook op de motor voer. Waarom is het zo moeilijk voor de Dekkers om datzelfde toe te geven?

Bovendien probeert Dekker de roem van de officiële recordhouders te stelen als ze op het eind nog beweert de jongste recordhoudster te zijn. Er zullen ongetwijfeld een paar goedgelovigen en napraters zijn die haar dan geloven, maar feiten en officiële records liegen niet.
Lees nou eens even:

quote:
Youngest sailing records are a grey area, particularly since both the World Speed Sailing Record Council (WSSRC) and the Guinness Book of Records have ceased to recognise the 'youngest' sailor. This means that all records are unofficial. Jesse Martin still holds the official record for sailing non-stop and unassisted according to the WSSRC rules. Jessica Watson, the Australian sailor who completed a circumnavigation last year was younger than Jesse but did not sail the distance according to those rules. Laura has never intended to complete her journey non-stop and unassisted, but she will be sailing a distance comparable to Jesse Martin.
Ze heeft vanaf het begin aan af nooit de intentie gehad volgens die reglementen van het toch al niet meer bij gehouden record te varen.

Daarom nogmaals de vraag, waar maak je uit op dat ze ooit de intentie heeft gehad om volgens het WSSRC reglement te zeilen? En graag bronnen dicht bij haar of het liefst haar eigen quote.

En als je daar ontkennend op moet antwoorden, waarom klamp je jezelf dan toch zo vast aan een papieren record dat weinig af doet aan het feit of iemand die 42000 km nu wel of niet heeft afgelegd.

En hetzelfde geldt voor de motor als vaart ze 2000 km op de motor, dan nog heeft ze 40000 gezeild en wat heeft het voor zin je aan alle regels te houden als het record per definitie niet geldt.
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:36:07 #206
137949 Disana
pi_100651097
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:06 schreef Daniel1976 het volgende:

Eén van mijn niet afgemaakte opleidingen op mijn c.v. wordt toch door werkgevers als zeer significant gezien ookal heb ik die niet afgemaakt.
Mij ontgaat de relevantie hiervan ten enenmale. Jij beweert in je c.v. hoogstwaarschijnlijk niet dat de opleiding is afgemaakt. Dekker beweert wel dat zij een record aan het vestigen is.

quote:
Lees nou eens even:

Ze heeft vanaf het begin aan af nooit de intentie gehad volgens die reglementen van het toch al niet meer bij gehouden record te varen.

Daarom nogmaals de vraag, waar maak je uit op dat ze ooit de intentie heeft gehad om volgens het WSSRC reglement te zeilen? En graag bronnen dicht bij haar of het liefst haar eigen quote.
Niemand hier heeft beweerd te weten welk record Dekker meent te gaan halen. Alleen Dekker zelf spreekt van een te halen record. Je stelt je vraag dus aan de verkeerden.

quote:
En als je daar ontkennend op moet antwoorden, waarom klamp je jezelf dan toch zo vast aan een papieren record dat weinig af doet aan het feit of iemand die 42000 km nu wel of niet heeft afgelegd.
Nogmaals: fout. Het is Dekker zelf die zich aan de illusie/deceptie (de opzet laat ik nog maar even in het midden) vastklampt.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:03:01 #207
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100652093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Hoe en wat en waar precies heeft ze belazerd volgens jou?
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar...
Stoer hoor, eerst mensen van alles en nog wat beschuldigen en dan pas vragen wat er eigenlijk aan de hand is. Iets wat je bovendien al lang in de draadjes had kunnen lezen :N :X
Maar goed, zure mensen hou je nou eenmaal altijd :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100652185
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

Maar goed, zure mensen hou je nou eenmaal altijd :P
Klopt, die zeiken 14-15 jarige meisjes af vanachter hun pc.
pi_100655798
nog steeds geen wind ;(

Slaat Laura Cairns nu over om meteen naar Darwin door te varen? Ik had begrepen dat Guppy in Cairns onderhoud zou krijgen. Het is ook wel hard nodig, de oceaan eist haar tol.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:40:09 #210
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100656182
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:30 schreef BabeWatcher het volgende:
nog steeds geen wind ;(

Slaat Laura Cairns nu over om meteen naar Darwin door te varen? Ik had begrepen dat Guppy in Cairns onderhoud zou krijgen. Het is ook wel hard nodig, de oceaan eist haar tol.
:Y
Een gemiddeld zeiljacht is zo ongeveer total loss na een wereldreis.
Of je nu een boot hebt van staal /aluminium/ cement / polyester / of hout + epoxy.
Zout water en golfjes hebben best wel sloopkracht.
pi_100664618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:06 schreef Daniel1976 het volgende:

En hetzelfde geldt voor de motor als vaart ze 2000 km op de motor, dan nog heeft ze 40000 gezeild en wat heeft het voor zin je aan alle regels te houden als het record per definitie niet geldt.
Was het niet begonnen om een vermelding in het GBR? Toen dat niet meer bleek te kunnen is ze alle regels naar haar hand gaan zetten, want het record is toch niet officieel.
Dus de vraag waar ze nou eigenlijk mee bezig is, is wel relevant in mijn ogen.

Ze zegt ook (of was dat haar vader?) dat ze lekker sneller de oceaan is overgestoken dan Mike Perham, en dat dat op zich toch wel een record is, maar tegelijkertijd dat ze minstens twee dagen op de motor heeft gevaren.
De ene keer vaart ze verder als haar hoofd er naar staat, de andere keer heeft ze geen tijd Nieuw Zeeland aan te doen want ze is immers met een recordpoging bezig.
Ze zoekt de publiciteit want ze moet gesponsord worden, maar ze heeft een hekel aan de pers en doet soms ronduit bot.

Het zjn dit soort vreemde dingen die de gemoederen bezig houden. Ik weet niet of je dat belazeren moet noemen. Het lijkt me vooral vaak geimproviseer tgv. een slechte voorbereiding te zijn, smoezen en ik heb wel eens het idee gehad dat vader en dochter elkaar tegenwerkten.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:25:28 #212
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100677630
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Was het niet begonnen om een vermelding in het GBR? Toen dat niet meer bleek te kunnen is ze alle regels naar haar hand gaan zetten, want het record is toch niet officieel.
Dus de vraag waar ze nou eigenlijk mee bezig is, is wel relevant in mijn ogen.

Nope, dat was van te voren in 2009 al lang duidelijk.
http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/
En dus is de vraag helemaal niet relevant.
quote:
Ze zegt ook (of was dat haar vader?) dat ze lekker sneller de oceaan is overgestoken dan Mike Perham, en dat dat op zich toch wel een record is, maar tegelijkertijd dat ze minstens twee dagen op de motor heeft gevaren.
De ene keer vaart ze verder als haar hoofd er naar staat, de andere keer heeft ze geen tijd Nieuw Zeeland aan te doen want ze is immers met een recordpoging bezig.
Ze zoekt de publiciteit want ze moet gesponsord worden, maar ze heeft een hekel aan de pers en doet soms ronduit bot.
Als jij eerst vergruist wordt in de pers. Hoe zou jij dan tegenover de pers staan? Ja als een nodig kwaad dus.
quote:
Het zjn dit soort vreemde dingen die de gemoederen bezig houden. Ik weet niet of je dat belazeren moet noemen. Het lijkt me vooral vaak geimproviseer tgv. een slechte voorbereiding te zijn, smoezen en ik heb wel eens het idee gehad dat vader en dochter elkaar tegenwerkten.
Ik kan je mening hierin delen, het is ieder geval een stuk genuanceerder dan bovenstaande ;)
Maar ik zie dus niet dat ze iemand heeft belazerd.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:45:13 #213
137949 Disana
pi_100681894
Feit: Dekker zelf heeft het nog steeds over een record, dat is haar motivatie om haast te maken.
Feit: het record voor het GBOR kan het niet zijn, en dat weet ze.
Feit: ook een record voor het WSSRC kan het niet zijn, ze heeft al minimaal drie keer op de motor gevaren.

Conclusie: Dekker en Mercer vertellen de media, haar sponsors, en haar fans, niet de waarheid.

Vraag: waarom doen ze dit niet.
Antwoord: de geldkraan mag niet dichtgedraaid worden.
pi_100682549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:25 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nope, dat was van te voren in 2009 al lang duidelijk.
http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/
En dus is de vraag helemaal niet relevant.

Ik heb niet meer alles paraat. Maar ik meende dat alles begonnen was met een telefoontjes naar Babs waarin ze zei in het GBR te willen komen. Ze vergeleek zichzelf ook in de eerste instantie met Jessica Watson.
Dat is later allemaal aangepast, maar toch moet het een record heten, terwijl het om een vakantie gaat. Of je dat 'belazeren' mag noemen is een kwestie van visie. Ik vind van wel.
quote:
Als jij eerst vergruist wordt in de pers. Hoe zou jij dan tegenover de pers staan? Ja als een nodig kwaad dus.

Als je de pers nodig hebt, kun je er beter goed mee omgaan.
En als je doodleuk beweert dat je een record hebt gevestigd omdat je een stukje van je reis iets sneller hebt afgelegd dan een ander, op de motor nog wel, dan belazer je de zaak en haal je andermans prestatie ook nog eens naar beneden.
Mike Perham heeft een prestatie neergezet, Laura doet het fluitend op de motor, toch vergelijkt ze zich met hem. Dat mag je rustig belazeren noemen. Met die nuance dat ze zelf zegt twee dagen op de motor te hebben gevaren. Dat is weer het vreemde tegenstrijdige aan het hele verhaal, ja.
quote:
Ik kan je mening hierin delen, het is ieder geval een stuk genuanceerder dan bovenstaande ;)
Maar ik zie dus niet dat ze iemand heeft belazerd.
Tja.. Nou ja in ieder geval ben je het met me eens dat deze onderneming is omgeven door een hoop rare verhalen en bluf en halve waarheden en tegenstrijdigheden.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:43:21 #215
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100683628
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:45 schreef Disana het volgende:
Feit: Dekker zelf heeft het nog steeds over een record, dat is haar motivatie om haast te maken.
Feit: ook een record voor het WSSRC kan het niet zijn, ze heeft al minimaal drie keer op de motor gevaren.

Conclusie: Dekker en Mercer vertellen de media, haar sponsors, en haar fans, niet de waarheid.

Nogmaals de vraag, maar laat ik hem iet breder maken, waar lees je dat dat laura uit is op een officieel record? Waar precies? Al mijn bronnen zeggen namelijk exact het tegenover gestelde.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:52:00 #216
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100683948
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb niet meer alles paraat. Maar ik meende dat alles begonnen was met een telefoontjes naar Babs waarin ze zei in het GBR te willen komen. Ze vergeleek zichzelf ook in de eerste instantie met Jessica Watson.
Dat is later allemaal aangepast, maar toch moet het een record heten, terwijl het om een vakantie gaat. Of je dat 'belazeren' mag noemen is een kwestie van visie. Ik vind van wel.
Haar mening is nog lang voor haar reis gewijzigd. Hoe dan ook, ze zal officieus de jongste solo zeilster zijn.
quote:
Als je de pers nodig hebt, kun je er beter goed mee omgaan.
En als je doodleuk beweert dat je een record hebt gevestigd omdat je een stukje van je reis iets sneller hebt afgelegd dan een ander, op de motor nog wel, dan belazer je de zaak en haal je andermans prestatie ook nog eens naar beneden.
Mike Perham heeft een prestatie neergezet, Laura doet het fluitend op de motor, toch vergelijkt ze zich met hem. Dat mag je rustig belazeren noemen. Met die nuance dat ze zelf zegt twee dagen op de motor te hebben gevaren. Dat is weer het vreemde tegenstrijdige aan het hele verhaal, ja.
Ik ben even kwijt over welk deel van de reis dat gaat. Weet je toevallig welk percentage van het totaal aantal zeemijl ze per motor afgelegd heeft?
Hoe dan ook ze heeft nooit de intentie gehad op officieel records te breken.
Ze wilde er altijd al 2 jaar over doen.
Hier bijvoorbeeld:
http://nos.nl/artikel/93759-kan-ze-een-boot-repareren.html
quote:
Tja.. Nou ja in ieder geval ben je het met me eens dat deze onderneming is omgeven door een hoop rare verhalen en bluf en halve waarheden en tegenstrijdigheden.
Dat vind ik ook wel weer meevallen, de organisatie is niet helemaal toppie, maar dat is het dan ook weer wel.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:54:54 #217
137949 Disana
pi_100684067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:43 schreef Daniel1976 het volgende:

Nogmaals de vraag, maar laat ik hem iet breder maken, waar lees je dat dat laura uit is op een officieel record? Waar precies? Al mijn bronnen zeggen namelijk exact het tegenover gestelde.
Vreemd toch dat jij hier binnen komt zeilen om iedereen zuur te noemen, en dat nu blijkt dat je nauwelijks hebt meegelezen. Er is vaak genoeg uit haar blog geciteerd, wat let je om zelf de bijdragen te lezen.

En het is wel leuk om nu officieel aan het woord record te plakken, maar wijs jij dan maar eens aan waar ze het over een officieus record heeft. Misschien is ze straks ook nog een beetje zwanger?
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:08:00 #218
137949 Disana
pi_100684543
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:52 schreef Daniel1976 het volgende:

Ik ben even kwijt over welk deel van de reis dat gaat. Weet je toevallig welk percentage van het totaal aantal zeemijl ze per motor afgelegd heeft?
We zitten niet op een volgboot, iedereen hier gaat hoofdzakelijk af op wat ze op haar blog schrijft. En daar is ze niet al te scheutig met locaties en mijlen waarop ze op de motor heeft gevaren. Dát ze op de motor heeft gevaren, nu zeker al drie keer door haar zelf beschreven, staat echter vast. Je zult wel geen zin hebben heel haar blog door te spitten, maar in haar laatste blogs kun je nog lezen dat ze op de motor voer.

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:20:48 #219
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100684937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Vreemd toch dat jij hier binnen komt zeilen om iedereen zuur te noemen, en dat nu blijkt dat je nauwelijks hebt meegelezen. Er is vaak genoeg uit haar blog geciteerd, wat let je om zelf de bijdragen te lezen.

En het is wel leuk om nu officieel aan het woord record te plakken, maar wijs jij dan maar eens aan waar ze het over een officieus record heeft. Misschien is ze straks ook nog een beetje zwanger?
Gaap, wat is er? Kun je het niet winnen en ga je het nu weer op de man proberen te spelen.
Ik vraag bronnen.
Jij insinueert dingen, dat mag. Maar uit al mijn bronnen blijkt het tegenover gestelde.
Dan kan ik ze tenminste afwegen tegen mijn bronnen en dan kan ik bekijken of wat jij zegt dat ze in haar blog schrijft niet multi interpretabel is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:08 schreef Disana het volgende:

[..]

We zitten niet op een volgboot, iedereen hier gaat hoofdzakelijk af op wat ze op haar blog schrijft. En daar is ze niet al te scheutig met locaties en mijlen waarop ze op de motor heeft gevaren. Dát ze op de motor heeft gevaren, nu zeker al drie keer door haar zelf beschreven, staat echter vast. Je zult wel geen zin hebben heel haar blog door te spitten, maar in haar laatste blogs kun je nog lezen dat ze op de motor voer.

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Ik weet wel redelijk wat er op haar blog staat :D.

Maar ik vraag wat jullie er zoal dan van weten, wat ik dan kennelijk niet opgemerkt heb.

Ik geloof dat ze op haar motor 6 knopen haalt.
Stel he, ze vaart 1 week lang, constant 24/7 op de motor, Dan nog heeft ze 96% van haar reis zeilend afgelegd.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:26:16 #220
137949 Disana
pi_100685130
Onze bronnen worden hier altijd besproken, een van de grootste in de kwesties waarnaar jij vraagt is haar eigen blog: ze zegt een record na te streven en vaart regelmatig op de motor. Meer heb je niet nodig als je echt wilt weten hoe de vork aan de steel zit - tenzij je Dekker niet serieus neemt, en ook dan ben je weer terug bij af: het meisje spreekt de waarheid niet een neemt een loopje met haar zogenaamde solo zeilrecord.
pi_100685643
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Haar mening is nog lang voor haar reis gewijzigd. Hoe dan ook, ze zal officieus de jongste solo zeilster zijn.

Ze had ook weinig keuze, toen ze gewaar werd dat ze geen officieel record kon halen.
Nu wordt er relatief weinig gevaren, en dan nog vaak op de motor ook. Ze zou zich de jongste wereldreizigster kunnen noemen, tenzij er een zwangere vrouw al eens rond de wereld heeft gereisd.
Dat is ook het enige waar de 'prestatie' uit bestaat. Daarom moest ze per sé stoppen met school en zo snel mogelijk vertrekken, zodat ze nu zonder haast al feestend de wereld rond kan gaan. Vind ik prima, en als ze daar sponsors voor vindt, nog beter voor haar.. maar zeg dan niet dat je met een record bezig bent.
Ook niet officieus, als je daarmee bedoelt dat je het doel pas bepaalt nádat je geschoten hebt.

quote:
Hoe dan ook ze heeft nooit de intentie gehad op officieel records te breken.
Ze wilde er altijd al 2 jaar over doen.
Hier bijvoorbeeld:
http://nos.nl/artikel/93759-kan-ze-een-boot-repareren.html

Ze heeft 2 dagen op de moter gevaren (volgens een andere bron 3 ) terwijl ze in 5 dagen de grote oceaan overstak.
quote:
Dat vind ik ook wel weer meevallen, de organisatie is niet helemaal toppie, maar dat is het dan ook weer wel.
Ik kan me voorstellen dat je een ander geluid wilt laten horen omdat er bv. hier al aanstoot wordt genomen aan een paar glamour-achtige foto's. (Nou vind ik dat een solozeilster dat eigenlijk niet nodig moet hebben. Jessica Watson deed dat ook niet, tenslotte, maar een heel vreemde actie vind ik het ook niet.)
Maar ik ben het niet met je eens dat het meevalt.
pi_100685684
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:45 schreef Disana het volgende:

Maar als jij weet dat ze liegt....zullen de mensen die haar geld geven dit dan niet weten??

Antwoord: Ja ze weten het wel maar zij vallen waarschijnlijk niet over de termen die zij gebruikt net als sommige zure mensen.

Deze zure appels gunnen blijkbaar anderen mensen hun plezier niet. Bah.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:46:34 #223
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100685861
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar als jij weet dat ze liegt....zullen de mensen die haar geld geven dit dan niet weten??

Antwoord: Ja ze weten het wel maar zij vallen waarschijnlijk niet over de termen die zij gebruikt net als sommige zure mensen.

Deze zure appels gunnen blijkbaar anderen mensen hun plezier niet. Bah.
Ik vind het wel tof eigenlijk. Die jonge dame de meeste van die sponsors zelf overtuigd! Haar ouders hadden zoiets gezegd van; als jij denkt dat je het kunt regelen, dan mag je.
En ze kreeg het nog voor elkaar ook.
En zelfs na al die eisen van jeugdzorg waardoor ze een 4 meter langer jacht nodig had, heeft ze het blijkbaar voor elkaar gekregen om die boot gesponsord te krijgen.

Er zit ieder geval pit in dat kind.
pi_100686149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik vind het wel tof eigenlijk. Die jonge dame de meeste van die sponsors zelf overtuigd! Haar ouders hadden zoiets gezegd van; als jij denkt dat je het kunt regelen, dan mag je.
En ze kreeg het nog voor elkaar ook.
En zelfs na al die eisen van jeugdzorg waardoor ze een 4 meter langer jacht nodig had, heeft ze het blijkbaar voor elkaar gekregen om die boot gesponsord te krijgen.

Er zit ieder geval pit in dat kind.
Is dat de reden waarom die gegeven Hurley 800 van de hand gedaan werd? En een grotere boot met veel minder apparatuur aangeschaft werd?
pi_100686210
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom die gegeven Hurley 800 van de hand gedaan werd? En een grotere boot met veel minder apparatuur aangeschaft werd?
Who cares....laat d'r lekker varen en haar ding doen. Die eeuwige bemoeizucht met anderen altijd.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:57:32 #226
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100686236
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja en ik kan je zeggen dat het prijsverschil tussen 8.30 meter en 11.50 best groot is.
Dat is met schilderen vrijwel zeker meer dan 50K geweest.
En gloednieuwe zeilen etc. Hmm tikt aan.
pi_100686280
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Antwoord: Ja ze weten het wel maar zij vallen waarschijnlijk niet over de termen die zij gebruikt net als sommige zure mensen. Laura is een product dat verkocht moet worden.

pi_100686447
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:57 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja en ik kan je zeggen dat het prijsverschil tussen 8.30 meter en 11.50 best groot is.
Dat is met schilderen vrijwel zeker meer dan 50K geweest.
En gloednieuwe zeilen etc. Hmm tikt aan.
Ik dacht juist dat die Hurley van alle beveiligingssnufjes voorzien was en daarom gebruikt mocht worden.. en dat het eigenlijk niet duidelijk was waarom die deal niet doorging. Het was een verhaal over dat deze weldoener toch iets andere ideeën had over deze gift ofzoiets.
Was het maar een duidelijk verhaal, dan was heel veel discussie niet nodig geweest. Hoewel was het ook veel minder intrigrerend geweest. Wie weet is het wel een geniale manier van marketing :P
pi_100687043
quote:

[..]

Is dat de reden waarom die gegeven Hurley 800 van de hand gedaan werd?
De Hurley 800 was geleend.
pi_100688371
*O* er is weer wind
quote:
13-8-2011

Lief logboek,

Eindelijk na vijf dagen dobberen heb ik weer wind! De squalls die gisteren al de hele dag dreigend aan de westelijk horizon lagen, begonnen s'avonds ineens met een noodgang op Gup af te komen.. Ik heb snel de bezaan naar beneden gehaald en de genua ingerold en voor ik verder nog wat kon doen kreeg ik een flinke puist wind over me heen waarbij de snelheid op liep tot bijna 8 knoop onder alleen het grootzeil! De wind was daarna nog wel wat onwennig na die vijf dagen slapen en draaide echt alle kanten op.. Maar halverwege de nacht werd ze stabiel uit een zuid zuidoostelijke richting. Daardoor heb ik nu een mooie wind schuin van achteren, alle zeilen er op en knallen maar.. Guppy vaart nu 7 knoop en in een kaarsrechte lijn, waarbij ik maar twee keer wat hoefde te verstellen aan de windvaan. Zo is zeilen weer echt mega leuk! Ik heb nu ook voor het eerst eens gekeken hoeveel ik al gevaren had en hoeveel ik nog moet.. Het begin van de torres strait ligt al onder de 1000 mijl! Alleen het ziet er wel naar uit dat ik daar met heel weinig maan licht ben. Want vannacht was het volle maan en zelfs door de bewolking heen nog enorm licht.

Laura
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:54:41 #231
137949 Disana
pi_100688479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:18 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

De Hurley 800 was geleend.
Dat is niet wat hier staat:

Dekker had planned to sail the boat she was given by her parents, Guppy, a Hurley 800, with a length of 8.30 metres (27 ft) and a beam (width) of 2.75 metres (9 ft). In February 2010 she and her father acquired a new boat. It is a French-built 11.5-metre (38 ft) two-masted Jeanneau Gin Fizz ketch.

http://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker
pi_100688644
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is niet wat hier staat:

Dekker had planned to sail the boat she was given by her parents, Guppy, a Hurley 800, with a length of 8.30 metres (27 ft) and a beam (width) of 2.75 metres (9 ft). In February 2010 she and her father acquired a new boat. It is a French-built 11.5-metre (38 ft) two-masted Jeanneau Gin Fizz ketch.

http://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker
Volgens mij klopt die informatie niet helemaal..
Die Hurley 800 zou idd wel eens geleend kunnen zijn, geweest. En dat ging niet door vanwege onenigheid met de gulle gever/lener..
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:04:20 #233
137949 Disana
pi_100688804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij klopt die informatie niet helemaal..
Die Hurley 800 zou idd wel eens geleend kunnen zijn, geweest. En dat ging niet door vanwege onenigheid met de gulle gever/lener..
Zoiets staat mij ook bij, maar ik kan dat niet zo direct vinden.
pi_100689121
Alhoewel de Hurley volgens de specificaties zeewaardig moet zijn zou ik daar toch niet graag in een storm op de oceaan mee willen varen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:22:32 #235
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100689548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Alhoewel de Hurley volgens de specificaties zeewaardig moet zijn zou ik daar toch niet graag in een storm op de oceaan mee willen varen.
Het scheelt iets, niet veel als je lokaal in een storm golfjes van 8 tot 30 meter tegenkomt dan zijn alle zeiljachtjes onder de 20 meter klein.

Ik heb wel eens een jacht gezien langer dan 20 meter waar de hele mast afgebroken was. En dat was een luxe zeiljacht met een hoogwaardige mast. Om het te illustreren de vervangende werd per vliegtuig ingevlogen vanaf de VS. Maar ze hadden nog net de touwen los kunnen snijden zodat de mast de kiel niet beschadigd heeft. De zee kan heel ruw zijn.
Zeilen is nooit zonder risico, maar autorijden ook niet.
pi_100693107
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Zoiets staat mij ook bij, maar ik kan dat niet zo direct vinden.
Voor de tocht had Dekker de beschikking over een grote zeewaardige zeilboot, een Hurley 800. Hoewel ze al begonnen was de boot uit te rusten voor de reis, bleek deze te klein om alle vereiste veiligheidsmiddelen aan boord te nemen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker

De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen, zegt advocaat Peter de Lange. Dat leverde zon spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml
pi_100693193
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:46 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Voor de tocht had Dekker de beschikking over een grote zeewaardige zeilboot, een Hurley 800. Hoewel ze al begonnen was de boot uit te rusten voor de reis, bleek deze te klein om alle vereiste veiligheidsmiddelen aan boord te nemen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker

De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen, zegt advocaat Peter de Lange. Dat leverde zon spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml
Die nieuwe boot heeft toch juist veel minder snufjes aan boord?
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 11:44:23 #238
137949 Disana
pi_100706553
Over de vraag of sponsors moeite met de leugens van de Dekkers hebben.

Een van de sponsors was Minicatamaran. Bij aankoop van een Minicat ging er een bedrag naar Dekker. Deze sponsoring heeft bijna een jaar op de site van Dekker gestaan, maar is sinds kort verwijderd. Dekker heeft nog een middag met haar minicat gestunt in een baai voor het oog van de hele jachtclub, maar het mocht niet baten: kort daarna was de sponsoring weg.

Het is een mysterie wie de samenwerking heeft opgezegd. Want op de Minicatamaran site wordt Dekker nog steeds genoemd. Het lijkt erop dat de sponsor, wijs geworden, toch eieren voor zijn geld koos, maar dat de Dekkers zich mogelijk betrapt voelden.
pi_100707669
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:44 schreef Disana het volgende:
Over de vraag of sponsors moeite met de leugens van de Dekkers hebben.

Een van de sponsors was Minicatamaran. Bij aankoop van een Minicat ging er een bedrag naar Dekker. Deze sponsoring heeft bijna een jaar op de site van Dekker gestaan, maar is sinds kort verwijderd. Dekker heeft nog een middag met haar minicat gestunt in een baai voor het oog van de hele jachtclub, maar het mocht niet baten: kort daarna was de sponsoring weg.

Het is een mysterie wie de samenwerking heeft opgezegd. Want op de Minicatamaran site wordt Dekker nog steeds genoemd. Het lijkt erop dat de sponsor, wijs geworden, toch eieren voor zijn geld koos, maar dat de Dekkers zich mogelijk betrapt voelden.
Volgens mij is het een gedachtenspinsel van jou dat die samenwerking is opgezegd. Minicat staat gewoon tussen de sponsors op de Laura Dekker website. Het lijkt mij als een sponsor stopt met sponsoring, het eerste wat die doet is de sponsor info van de eigen website weghalen, en dat is bij Minicat niet het geval.
pi_100707767
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:30 schreef wich het volgende:

[..]

Volgens mij is het een gedachtenspinsel van jou dat die samenwerking is opgezegd. Minicat staat gewoon tussen de sponsors op de Laura Dekker website. Het lijkt mij als een sponsor stopt met sponsoring, het eerste wat die doet is de sponsor info van de eigen website weghalen, en dat is bij Minicat niet het geval.
Je moet wat om elke keer weer iets negatiefs te kunnen vinden ;)
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 12:48:27 #241
137949 Disana
pi_100708169
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:30 schreef wich het volgende:

[..]

Er was tot voor kort een hele pagina op haar site aan gewijd waarop stond te lezen dat mensen die een Minicat bestelden via Dekker, 100 dollar korting kregen. Minicat stond toen ook niet meer tussen de sponsors.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:57:00 #242
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100708431
quote:
99s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je moet wat om elke keer weer iets negatiefs te kunnen vinden ;)
:Y

Gaap, neem aan dat de leverancier zelf wel weet of hij sponsort of niet
(http://www.minicatamaran.eu/newslaura1.html)
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:03:24 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100708654
Ik denk eerder dat Laura uitgebreid aan de wensen van minicatamaran heeft voldaan, nadat ze er twee dagen mee heeft gezeild en er uitgebreid over heeft geschreven en er foto's van heeft gemaakt, getuige ook het feit dat de foto's op hun site staan. Ik vermoed dat minicatamaran wel een tevreden sponsor zal zijn.
Verder is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de sponsors om Laura te sponsoren. Iedereen die geld geeft zal daar zijn eigen goede redenen voor hebben en dat lijkt me ook prima.
Ik ben benieuwd hoe de hereniging straks met haar vader in Darwin zal zijn en hoe lang ze daar gaat blijven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 13:11:25 #244
137949 Disana
pi_100708937
Het is toch logisch dat Dekker nog een sponsorlinkje naar Minicat moet behouden op haar site? Tenslotte heeft ze een minicat ter waarde van zo'n slordige 3 tot 4000 euro van ze gekregen. Maar de sponsorpagina voor de Minicatkorting is weg.

En een stukje over Dekker en sponsoring:
http://nourishingobscurit(...)und-the-world-girls/

En over haar 'record':
http://nourishingobscurity.com/2010/10/01/round-the-world-blues/
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:28:22 #245
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100709537
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:11 schreef Disana het volgende:
Het is toch logisch dat Dekker nog een sponsorlinkje naar Minicat moet behouden op haar site? Tenslotte heeft ze een minicat ter waarde van zo'n slordige 3 tot 4000 euro van ze gekregen. Maar de sponsorpagina voor de Minicatkorting is weg.

En een stukje over Dekker en sponsoring:
http://nourishingobscurit(...)und-the-world-girls/

En over haar 'record':
http://nourishingobscurity.com/2010/10/01/round-the-world-blues/
je moet wel verder lezen dan alleen het slechte artikel (hoera je hebt er weer één kunnen vinden).
quote:
Why would you tie these three voyages together?
Just because they involve teenage girls?
How short sighted of you.
Jessica Watson did not “zip” around the world.
Hers was a long, tedious and (at times) dangerous voyage.
However, Jessica Watson and her team spent years preparing for Jessica’s safe journey.
That is why Jessica completed her voyage and achieved her dream of sailing around the world, solo, unassisted and non-stop.
Abby Sunderland’s attempt was poorly planned and rushed in the attempt to snatch the “youngest around the world” title from Jessica Watson.
It’s no wonder Abby failed.
Laura Dekker has a completely different goal in mind.
She is going to sail and stop, sail and stop, until she completes a sail around the world.
There is no comparison with that leisurely trip, and Jessica Watson’s, solo, unassisted and non-stop trip.
The subject matter of this article is not about age or gender.
It’s about a person realizing a dream and doing everything they can to make it come true.
Jessica Watson did that.
Oh en ik behandel beide artikelen even als één aangezien het maar één bron is ene James Higham ergens uit engeland.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:35 #246
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100709841
Ik heb geen verstand van zeilen, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik raak er ook niet van onder de indruk als ik de blogs van Laura lees. Misschien dat Laura het niet goed beschrijft, maar je krijgt het idee dat het een tocht is die iedereen kan maken als je maar geld en tijd genoeg hebt.
De grote oversteken vond ik wel indrukwekkend, dat wel.

De jaloersfactor gaat voor mij echt niet op, want het klinkt als veel frustratie, veel geregel en gedoe en eigenlijk relatief weinig lol. Althans Laura klinkt al een tijdje alsof ze weinig lol heeft. Wat ik al eerder schreef, ze is de positieve flow helemaal kwijt, lijkt het. Volgens mij was ze compleet gelukkig geweest als ze in Sint Maarten had kunnen blijven en daar haar leventje op had kunnen bouwen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 13:40:33 #247
137949 Disana
pi_100709943
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:28 schreef Daniel1976 het volgende:

je moet
Oké...

quote:
Oh en ik behandel beide artikelen even als één aangezien het maar één bron is
Het is hier heel gebruikelijk stukjes over Dekker te posten. Natuurlijk is iedereen vrij daar op zijn eigen wijze mee om te gaan, dat spreekt vanzelf.
pi_100710163
laat maar,... met je ogen dicht kun je niets zien.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:51:20 #249
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100710370
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Oké...

[..]

Het is hier heel gebruikelijk stukjes over Dekker te posten. Natuurlijk is iedereen vrij daar op zijn eigen wijze mee om te gaan, dat spreekt vanzelf.
Tuurlijk. Maar dat gezuurpruim en die azijnpisserij ben ik dus beu. Dus ik blijf hier posten om tegengewicht te bieden aan die eenzijdige suggestieve lariekoek.
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 13:54:50 #250
137949 Disana
pi_100710527
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:51 schreef Daniel1976 het volgende:

Tuurlijk. Maar dat gezuurpruim en die azijnpisserij ben ik dus beu. Dus ik blijf hier posten om tegengewicht te bieden aan die eenzijdige suggestieve lariekoek.
Ik zie niemand bezwaar maken? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')