Het is niet alleen svetan, het zijn ook pa en dochter Dekker. Pa houdt er een soort Kafkaësk beeld van onze staat op na dat onmogelijk pas ontstaan is toen dochterlief niet onmiddellijk uit mocht varen. Dat zit veel dieper en heeft volgens mij alles te maken met zijn eigen onvermogen zijn dromen waar te maken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:
Nederland is ook absoluut geen slecht land om te wonen en te werken, kom er nog steeds heel graag! En woon met veel plezier in Frankrijk. Ik begrijp eerlijk gezegd ook nog steeds niet wat Svetan nu zoveel beter vindt aan Duitsland.
Ik heb de rekensom niet gemaakt, maar al die verhalen over 'vrijheid' en 'vrij willen zijn' doen mij denken dat Dick Dekker (alias Svetan) iets heeft opgelopen in de wilde jaren zestig/70quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet alleen svetan, het zijn ook pa en dochter Dekker. Pa houdt er een soort Kafkaësk beeld van onze staat op na dat onmogelijk pas ontstaan is toen dochterlief niet onmiddellijk uit mocht varen. Dat zit veel dieper en heeft volgens mij alles te maken met zijn eigen onvermogen zijn dromen waar te maken.
Maar licht dat eens toe dan, wereldreizigerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Mensen zoals Pa Dekker en mijn weinigheid hebben wat meer van de wereld gezien en hebben de mogelijkheid te vergelijken. Daar komt dan Nederland niet altijd zoooo positief weg.
Als je werkelijk wat van de wereld zou hebben gezien dan zou je wel anders praten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Mensen zoals Pa Dekker en mijn weinigheid hebben wat meer van de wereld gezien en hebben de mogelijkheid te vergelijken. Daar komt dan Nederland niet altijd zoooo positief weg.
Boehoehoe, niemand wil Laura steunen. Misschien dat de Dekkers en die nieuwe manager eerst bij zichzelf te rade kunnen gaan. Buiten wat efebofielen, bagger media, een klein gedeelte van de zeilwereld en wat fora heeft niemand maar dan echt helemaal niemand interesse in dat reisje van Laura rond de wereld. Het is niet boeiend, het wordt niet boeiend en de boze buitenwereld die de Dekkers zo tegenwerken blijft gewoon bestaan.quote:
En van al die landen is Nederland natuurlijk het minste land om te wonen en dat heb je er ook bij je kinderen ingeramd. Bravo, wil je nu een schouderklopje?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:36 schreef svetan het volgende:
@thumbnail:
Als je dit draadje had gevolgd zou je weten dat ik nu weer in Duitsland woon maar ook langere tijd in de USA heb gewoond. Tussendoor ook nog toevallig in de UK en Zwitserland. In totaal ongeveer 40 jaar in de diverse buitenlanden en via de naaste familie weet ik ook hoe het er in diverse andere landen/ continenten uitziet.
Dus hij zegt dat Nederland niet altijd zoooo positief wegkomt en jij slaat meteen helemaal door naar het andere uiterste. Ben je onzeker ofzo? Nooit een schouderklopje van papa gehad? Ieder land heeft zijn voor en nadelen en hier in NL is de regelneukerij een van de nadelen. Daar is papa Dekker ook achter gekomen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
En van al die landen is Nederland natuurlijk het minste land om te wonen en dat heb je er ook bij je kinderen ingeramd. Bravo, wil je nu een schouderklopje?
Ik vind het prettig dat je wat tegengas geeft in deze afschuwelijke roddelreeks, ik vrees alleen dat het weinig zal helpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En let op hoe dat meteen genegeerd wordt en morgen of overmorgen gooien ze het gewoon weer in de groep dat het een schande is en dat ze mensen zoals haar een slechte naam geeft door zich niet aan de niet meer geldende reglementen te houden.
Ik stoor me aan het feit dat jij er trots op bent dat jij en je familie niet in Nederland wonen omdat dat de ergste plaats ter wereld zou zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:36 schreef svetan het volgende:
@thumbnail:
Als je dit draadje had gevolgd zou je weten dat ik nu weer in Duitsland woon maar ook langere tijd in de USA heb gewoond. Tussendoor ook nog toevallig in de UK en Zwitserland. In totaal ongeveer 40 jaar in de diverse buitenlanden en via de naaste familie weet ik ook hoe het er in diverse andere landen/ continenten uitziet.
Helemaal mee eenschquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind het prettig dat je wat tegengas geeft in deze afschuwelijke roddelreeks, ik vrees alleen dat het weinig zal helpen.
De usual suspects hier komen nu eenmaal de dag niet door zonder een speculatie of twee, drie over de Dekkertjes...
Hoe kun je dan vergelijken als je ongeveer 40 jaar niet in NL hebt gewoond?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:36 schreef svetan het volgende:
@thumbnail:
Mijn ouders en ook mijn schoonmoeder leven naar volle tevredenheid in Nederland. Ze krijgen hulp waar dat nodig is, komen volgens eigen zeggen absoluut niets tekort. En ik zie dat ook met eigen ogen wanneer we weer eens in Nederland zijn. Natuurlijk doen zich weleens wat dingen voor waar ze minder over te spreken zijn maar over het algemeen hebben ze het gewoon goed. Dat zeggen ze zelf ook. En ook mijn gehandicapte broer en zwager zijn tevreden over de zorg die ze krijgen. Mijn broer werkt nog, mijn zwager kan dat helaas niet meer vanwege zijn handicap. Maar ze hebben het goed en ik ben daar hartstikke blij mee! Want mocht hun gezondheid achteruit gaan dan weet ik dat ze de zorg krijgen die ze nodig hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Tot een paar jaar geleden leefden mijn ouders nog in Nederland..... en zo af en toe moet ik wel eens wat voor ze regelen. Dus vergelijken kan ik wel.
Ook kon ik toen de situatie van oudere mensen vergelijken tussen Nederland en Zwitserland (ouders partner) goed vergelijken omdat we regelmatig of in Nederland of in Zwitserland waren.
Ok, dus je vergelijkt landen op basis van jouw eigen persoonlijke ervaringen, die bovendien beperkt zijn ('zo af en toe') en die te maken hebben met een bepaalde groep ('ouderen')? En op basis daarvan concludeer je dat het ene land beter is dan het andere? Tja, zo ken ik er dan ook wel een paar....quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Tot een paar jaar geleden leefden mijn ouders nog in Nederland..... en zo af en toe moet ik wel eens wat voor ze regelen. Dus vergelijken kan ik wel.
Ook kon ik toen de situatie van oudere mensen vergelijken tussen Nederland en Zwitserland (ouders partner) goed vergelijken omdat we regelmatig of in Nederland of in Zwitserland waren.
Wat zou Dick Dekker hebben opgelopen in de wilde jaren 60? Teveel LSD?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Helemaal mee eenschEr zijn zelfs mensen die.... hou je vast hoor..... per dag 4 of 5 speculaties doen!!
![]()
Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat zou Dick Dekker hebben opgelopen in de wilde jaren 60? Teveel LSD?
Zou hij zo paranoide zjn in dat radio-interview omdat hij teveel blowt? Waarom geeft hij zo af op de Nederlandse instanties terwijl hij er zelf niet voor terugschrikt de objectiviteit van de rechtbank te schaden door te bluffen over den landteams?
Kortom: genoeg stof om te roddelen ende te speculeren om het volgende deel in ieder geval vol te krijgen.
Al die voorbeelden gaan over zaken die totaal niet relevant zijn in verhouding tot die onderwerpen die echt belangrijk zijn. En dat zijn zaken waar je als persoon (dus bijv. jouw broertje) niet eens altijd mee in aanraking komt. Maar dat zegt niets over de vraag welk land beter is. Vb. in de VS heb je geen ziekenfonds, en komen redelijk veel mensen in grote financiele problemen als ze een flinke ziekte oplopen en verder in de problemen komen. In NL is dat aanzienlijk minder het geval. Als jouw broertje nu goed verdient bij een bedrijf dan kan hij zijn ziektekostenverzekering afsluiten en dus: geen probleem. Maar dat neemt niet weg dat de VS als land op dit punt minder is dan NLquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is wel een beetje offtopic, maar ach.
@Spuitje:
Mijn broertje woont in de VS en moet niets meer hebben van nederland. Vertrokken in '95 dus voor dat het hier echt klote werd. De laatste 15 jaar is hier verschrikkelijk veel veranderd!
Maar aan de andere kant heb je ook helemaal gelijk het buitenland is ook geen utopia.
Zo kon ik me in Belgie enorm ergeren aan de brave burgerlijkheid van de mensen. Zonder nadenken de commando's van de baas opvolgen enzo. Tsja zo ben ik hier niet opgevoed dus dat vond ik lastig.
Voordeel was weer dat Belgie en zeker Luxemburg een stuk bourgondischer zijn dan NL.
Zo gingen we bijvoorbeeld regelmatig lunchen in een restaurantje in frankrijk (zat in zuid luxemburg) en dat kon rustig 2 uur duren en dan dronk iedereen rustig 2 tot 4 glazen wijn. Dat is ongehoord in NL.
Maar in NL is het een stuk killer geworden en het wordt hier steeds minder fijn om te wonen.
De jeugdzorg ingrijpactie bij Laura is daar zo'n voorbeeld van. Dat 90% van nederland kleinburgerlijk is, wil nog niet zeggen dat zij haar droom niet mag najagen.
En dŕt is slechts een voorbeeld er zijn hier wel wat meer dingen mis inmiddels.
Daniel, in ieder land gelden regels en wetten, of mensen het nu leuk vinden of niet. Laura wilde vertrekken toen ze 13 was en daar werd een stokje voor gestoken. Dat stokje was ze ook tegenaan gelopen als ze vanuit Engeland, Frankrijk, Duitsland, Portugal had willen vertrekken. En waarschijnlijk zijn er nog veel meer landen die een kind van die leeftijd niet toestaan om met een dergelijke boot te vertrekken voor een wereldreis. Dat kun je bemoeizucht noemen, je kunt het ook zien als bescherming van het kind.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.
Maar Svetan benadert dit land constant negatief, en daar zet hij dan de positieve dingen in andere landen tegen af. Zo kan ik het ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan benader je het jammer genoeg negatief, het gaat er juist om hoe goed het is in verschillende landen.Hoe (kwalitatief) minder nadelen, hoe beter het land.
Wat bovenop zijn gelieg to. de rechtbank nog onbegrijpelijker vindt, is dat hij stennis maakte over dat hij zijn kind de oceaan op wilde sturen zonder afspraken met de wereldschool en zonder behoorlijke voorbereiding. Jeugdzorg, de leerplichtambtenaar en de Kinderbescherming hebben mi. daar terecht op gereageerd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.
Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus hij zegt dat Nederland niet altijd zoooo positief wegkomt en jij slaat meteen helemaal door naar het andere uiterste. Ben je onzeker ofzo? Nooit een schouderklopje van papa gehad? Ieder land heeft zijn voor en nadelen en hier in NL is de regelneukerij een van de nadelen. Daar is papa Dekker ook achter gekomen.
He bah, wat een zure reactie toch weer hier in dit verschrikkelijke draadjequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.
Papa Dekker is een jankzak en zijn dochter is hard op weg om hem achterna te gaan als eeuwige zeikstraal. Als ze het hier dan zo slecht hebben donderen ze maar op, niemand die ze zal missen.
Geheel in stijl van deze topicreeks.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
He bah, wat een zure reactie toch weer hier in dit verschrikkelijke draadje
Idd, wat een zurigheidquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geheel in stijl van deze topicreeks.
Meen het overigens wel, de zurigheid komt vooral van die jankerige Dekkers. Weg er mee als ze zo worden tegengewerkt. Zoek maar lekker je heil in Sierra Leone of zo.quote:
Klopt, spruitjeslucht, azijnzeiker en sauerkrautvreters, tis ernstigquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geheel in stijl van deze topicreeks.
Dus madam voelt zich nu afgesneden van NL, terwijl ze zich toch echt zelf uit het bevolkingsregister liet halen om maar niet naar school te hoeven en heeft zitten afgeven op NL en zelfs dood wilde vanwege de regelzucht hier en al het onrecht dat haar was aangedaan.quote:
Ach, hoe je het ook draait of keert: om door te kunnen varen is laura nog steeds voor een groot deel afhankelijk van de naar spruitjes stinkende azijnzeikers in Nederland. Het zijn namelijk nog steeds voor het grootste deel nederlandse bedrijven en nederlandse particulieren die haar reis financieren. Het zou laura sieren wanneer ze daar eens wat positieve aandacht aan zou besteden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus madam voelt zich nu afgesneden van NL, terwijl ze zich toch echt zelf uit het bevolkingsregister liet halen om maar niet naar school te hoeven en heeft zitten afgeven op NL en zelfs dood wilde vanwege de regelzucht hier en al het onrecht dat haar was aangedaan.
En nu heeft NZ het plotseling gedaan, omdat ze niet staan te springen om haar naar wens te ondersteunen? Ze is toch met een solozeiltocht bezig en ze wil geen hulp van anderen.. Nou dan?
Eerder kreeg de marine er al van langs, omdat ze haar niet wilden begeleiden en nu dit weer.
Zijn dat ook allemaal verzuurde, jaloerse mensen?
Geldt dat ook voor de weldoeners die haar een boot vol apparatuur wilde lenen? En de sponsors die afhaakten?
..of zijn de Dekkers zelf azijnpissers voor wie niks goed genoeg is?
Laura is stom, haar vader is stom en de mensen die haar het beste gunnen zijn ook stom.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:29 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, hoe je het ook draait of keert: om door te kunnen varen is laura nog steeds voor een groot deel afhankelijk van de naar spruitjes stinkende azijnzeikers in Nederland. Het zijn namelijk nog steeds voor het grootste deel nederlandse bedrijven en nederlandse particulieren die haar reis financieren. Het zou laura sieren wanneer ze daar eens wat positieve aandacht aan zou besteden.
En waarom zou NZ haar ondersteunen? Alleen vanwege het feit dat ze daar toevallig geboren is? Wat hebben Laura en haar familie voor NZ gedaan om de steun van dit land te verdienen, helemaal niets toch?
I am surprised that a country so focused on tourism seems to want nothing to do with an opportunity for a record-breaking sailor to fly the New Zealand flag across the world.'quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:22 schreef svetan het volgende:
http://www.sail-world.com(...)ets-no-support/87494
Jij noemt ze stom, ik nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Laura is stom, haar vader is stom en de mensen die haar het beste gunnen zijn ook stom.
Waarom vind jij het zo interessant om steeds over stomme mensen te posten?
Ach, het staat ook nog steeds op haar Hyves.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:36 schreef Disana het volgende:
[..]
I am surprised that a country so focused on tourism seems to want nothing to do with an opportunity for a record-breaking sailor to fly the New Zealand flag across the world.'
Kijk, daar is het weer. De users in dit topic zijn niet degenen die claimen dat Dekker een record vaart. Dat zijn Dekker zelf en de haren.
quote:Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt.
Als laura als jongste wil eindigen moet ze minimaal 5 dagen voor haar 17 de terug zijn in eenzelfde haven als waar ze eerder geweest is.
Die Lyall Mercer is een beetje maf, hij probeert Laura meer Nieuw Zeelands te maken (voor de Australische markt waarschijnlijk meer interessant), en is verbaasd dan de Nieuw Zeelandse premier niet op z'n mailtjes reageert?quote:Mercer said there has been no interest from New Zealand's media and the Royal New Zealand Yacht Squadron refused to donate a flag because she was "not a member". Even the Prime Minister's office failed to respond despite two approaches.
He said as well as a flag, Dekker would love to visit New Zealand during her two week stopover in Darwin. "Laura has spoken about coming to New Zealand to live so she's really serious about her Kiwi heritage. It would mean a lot to her to step onto New Zealand soil again."
Mercer has appealed to New Zealand tourism authorities and private companies to contact him if they'd like to sponsor a visit or help in any other way. He said that unlike Jessica Watson's voyage, Dekker's is low-budget with only her father as the support team. "What she lacks in resources is made up by pure passion," he said.
Die Torres Strait zal inderdaad moeilijk zijn geweest en ik heb er dan ook bewondering voor dat ze die zonder kleerscheuren is door gekomen, maar een donatie is het me nog steeds niet waardquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Net gepost op haar site: een bloedstollend verslag van haar epische tocht langs de poorten van de hel. Duidelijk niet door haar geschreven (oma?), maar toch leuk om te lezen. Dank je wel, oma! En JA, ze is door - dat is een extra donatie waard!
Begrijp ik nu goed dat Laura tijdens haar verblijf in Australie graag een bezoek wil brengen aan NZ? Maar dat ze niet over voldoende middelen beschikt om dat tripje te kunnen betalen en nu hoopt dat NZ dat voor haar wil doen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:15 schreef wich het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Die Lyall Mercer is een beetje maf, hij probeert Laura meer Nieuw Zeelands te maken (voor de Australische markt waarschijnlijk meer interessant), en is verbaasd dan de Nieuw Zeelandse premier niet op z'n mailtjes reageert?
Als Laura met een Nieuw Zeelandse vlaggetje had willen rondvaren had ze die al lang kunnen ritselen bij een van de vele Nieuw Zeelandse jachten die ze onderweg is tegengekomen (tijdens de kava parties e.d.).
Z'n main twitter account heeft hij nu dichtgegooid, al zijn z'n kerkelijke tweets nog wel te lezen.
Ik begrijp uit de tekst dat anderen maar zo goed moeten zijn om haar te sponsoren omdat ze zelf geen middelen heeft. Tja, als je geen geld hebt, kun je niet op vakantie. Maar ja, dat is mijn nuchtere Hollandse instelling, die sommigen waarschijnlijk zuur vinden.. Ik doneer wel een pond spruitjes.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat Laura tijdens haar verblijf in Australie graag een bezoek wil brengen aan NZ? Maar dat ze niet over voldoende middelen beschikt om dat tripje te kunnen betalen en nu hoopt dat NZ dat voor haar wil doen?
En een NZ vlag kun je zelfs in Nederland kopen, in Dokkum o.a. Misschien wil 1 van haar fans het haar wel schenken als ze het echt zo belangrijk vindt een dergelijke vlag te hebben.
Ze wouden ook opdonderen alleen mocht het niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.
Papa Dekker is een jankzak en zijn dochter is hard op weg om hem achterna te gaan als eeuwige zeikstraal. Als ze het hier dan zo slecht hebben donderen ze maar op, niemand die ze zal missen.
Ik ga er vanuit dat meer kranten en tijdschriften een tip hebben gehad. Het is vandaag namelijk een jaar geleden dat Laura vanaf Gibraltar vertrok, reden om het kind eens in de spotlights te zetten. Vandaag is ook de tweede meet voor de echte fans.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:23 schreef svetan het volgende:
De auteur is een "trekker" van de amerikaanse sportredacties. Het zou me niet verbazen als hij een tip van Lyall heeft gehad.![]()
http://www.petethomasoutd(...)sailing-odyssey.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |