abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:16:53 #201
137949 Disana
pi_100971512
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:

Nederland is ook absoluut geen slecht land om te wonen en te werken, kom er nog steeds heel graag! En woon met veel plezier in Frankrijk. Ik begrijp eerlijk gezegd ook nog steeds niet wat Svetan nu zoveel beter vindt aan Duitsland.
Het is niet alleen svetan, het zijn ook pa en dochter Dekker. Pa houdt er een soort Kafkaësk beeld van onze staat op na dat onmogelijk pas ontstaan is toen dochterlief niet onmiddellijk uit mocht varen. Dat zit veel dieper en heeft volgens mij alles te maken met zijn eigen onvermogen zijn dromen waar te maken.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:25:42 #203
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100971752
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is niet alleen svetan, het zijn ook pa en dochter Dekker. Pa houdt er een soort Kafkaësk beeld van onze staat op na dat onmogelijk pas ontstaan is toen dochterlief niet onmiddellijk uit mocht varen. Dat zit veel dieper en heeft volgens mij alles te maken met zijn eigen onvermogen zijn dromen waar te maken.
Ik heb de rekensom niet gemaakt, maar al die verhalen over 'vrijheid' en 'vrij willen zijn' doen mij denken dat Dick Dekker (alias Svetan) iets heeft opgelopen in de wilde jaren zestig/70 :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:26:06 #204
124676 RobertoCarlos
pi_100971770
@Disana:
Mensen zoals Pa Dekker en mijn weinigheid hebben wat meer van de wereld gezien en hebben de mogelijkheid te vergelijken. Daar komt dan Nederland niet altijd zoooo positief weg.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:29:12 #206
124676 RobertoCarlos
pi_100971836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Mensen zoals Pa Dekker en mijn weinigheid hebben wat meer van de wereld gezien en hebben de mogelijkheid te vergelijken. Daar komt dan Nederland niet altijd zoooo positief weg.
Maar licht dat eens toe dan, wereldreiziger :P :Y
pi_100971853
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Als je werkelijk wat van de wereld zou hebben gezien dan zou je wel anders praten.
pi_100971880
quote:
Boehoehoe, niemand wil Laura steunen. Misschien dat de Dekkers en die nieuwe manager eerst bij zichzelf te rade kunnen gaan. Buiten wat efebofielen, bagger media, een klein gedeelte van de zeilwereld en wat fora heeft niemand maar dan echt helemaal niemand interesse in dat reisje van Laura rond de wereld. Het is niet boeiend, het wordt niet boeiend en de boze buitenwereld die de Dekkers zo tegenwerken blijft gewoon bestaan.
pi_100972016
@thumbnail:

Als je dit draadje had gevolgd zou je weten dat ik nu weer in Duitsland woon maar ook langere tijd in de USA heb gewoond. Tussendoor ook nog toevallig in de UK en Zwitserland. In totaal ongeveer 40 jaar in de diverse buitenlanden en via de naaste familie weet ik ook hoe het er in diverse andere landen/ continenten uitziet.
pi_100972086
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:36 schreef svetan het volgende:
@thumbnail:

Als je dit draadje had gevolgd zou je weten dat ik nu weer in Duitsland woon maar ook langere tijd in de USA heb gewoond. Tussendoor ook nog toevallig in de UK en Zwitserland. In totaal ongeveer 40 jaar in de diverse buitenlanden en via de naaste familie weet ik ook hoe het er in diverse andere landen/ continenten uitziet.
En van al die landen is Nederland natuurlijk het minste land om te wonen en dat heb je er ook bij je kinderen ingeramd. Bravo, wil je nu een schouderklopje?
pi_100972189
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

En van al die landen is Nederland natuurlijk het minste land om te wonen en dat heb je er ook bij je kinderen ingeramd. Bravo, wil je nu een schouderklopje?
Dus hij zegt dat Nederland niet altijd zoooo positief wegkomt en jij slaat meteen helemaal door naar het andere uiterste. Ben je onzeker ofzo? Nooit een schouderklopje van papa gehad? Ieder land heeft zijn voor en nadelen en hier in NL is de regelneukerij een van de nadelen. Daar is papa Dekker ook achter gekomen.
pi_100972445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:02 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

En let op hoe dat meteen genegeerd wordt en morgen of overmorgen gooien ze het gewoon weer in de groep dat het een schande is en dat ze mensen zoals haar een slechte naam geeft door zich niet aan de niet meer geldende reglementen te houden.
Ik vind het prettig dat je wat tegengas geeft in deze afschuwelijke roddelreeks, ik vrees alleen dat het weinig zal helpen.
De usual suspects hier komen nu eenmaal de dag niet door zonder een speculatie of twee, drie over de Dekkertjes...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_100972780
quote:
@thumbnail:

Ik stoor me aan het feit dat jij er trots op bent dat jij en je familie niet in Nederland wonen omdat dat de ergste plaats ter wereld zou zijn.
Ondertussen ben je wel actief op een Nederlands forum met Nederlandse mensen dus vandaar dat ik het alleem maar onzin vind.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:41:17 #214
124676 RobertoCarlos
pi_100973478
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:59 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik vind het prettig dat je wat tegengas geeft in deze afschuwelijke roddelreeks, ik vrees alleen dat het weinig zal helpen.
De usual suspects hier komen nu eenmaal de dag niet door zonder een speculatie of twee, drie over de Dekkertjes...
Helemaal mee eensch ^O^ Er zijn zelfs mensen die.... hou je vast hoor..... per dag 4 of 5 speculaties doen!! :N :r
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:42:12 #215
124676 RobertoCarlos
pi_100973506
quote:
@thumbnail:

Hoe kun je dan vergelijken als je ongeveer 40 jaar niet in NL hebt gewoond? 8)7
pi_100973655
@RobertoCarlos

Tot een paar jaar geleden leefden mijn ouders nog in Nederland..... en zo af en toe moet ik wel eens wat voor ze regelen. Dus vergelijken kan ik wel.
Ook kon ik toen de situatie van oudere mensen vergelijken tussen Nederland en Zwitserland (ouders partner) goed vergelijken omdat we regelmatig of in Nederland of in Zwitserland waren.
pi_100973977
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos

Tot een paar jaar geleden leefden mijn ouders nog in Nederland..... en zo af en toe moet ik wel eens wat voor ze regelen. Dus vergelijken kan ik wel.
Ook kon ik toen de situatie van oudere mensen vergelijken tussen Nederland en Zwitserland (ouders partner) goed vergelijken omdat we regelmatig of in Nederland of in Zwitserland waren.
Mijn ouders en ook mijn schoonmoeder leven naar volle tevredenheid in Nederland. Ze krijgen hulp waar dat nodig is, komen volgens eigen zeggen absoluut niets tekort. En ik zie dat ook met eigen ogen wanneer we weer eens in Nederland zijn. Natuurlijk doen zich weleens wat dingen voor waar ze minder over te spreken zijn maar over het algemeen hebben ze het gewoon goed. Dat zeggen ze zelf ook. En ook mijn gehandicapte broer en zwager zijn tevreden over de zorg die ze krijgen. Mijn broer werkt nog, mijn zwager kan dat helaas niet meer vanwege zijn handicap. Maar ze hebben het goed en ik ben daar hartstikke blij mee! Want mocht hun gezondheid achteruit gaan dan weet ik dat ze de zorg krijgen die ze nodig hebben.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:10:40 #218
124676 RobertoCarlos
pi_100974058
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos

Ok, dus je vergelijkt landen op basis van jouw eigen persoonlijke ervaringen, die bovendien beperkt zijn ('zo af en toe') en die te maken hebben met een bepaalde groep ('ouderen')? En op basis daarvan concludeer je dat het ene land beter is dan het andere? Tja, zo ken ik er dan ook wel een paar....

Ik was trouwens pas nog een paar weken in Zimbabwe, echt zulke vriendelijke mensen! Ze waren behulpzaam, altijd vrolijk en de mensen waren altijd tevreden. Echt zo'n ^O^ land! En toen kwam ik terug in NL: pfff wat een kloteland zeg!, iedereen was chagerijnig! Wat een rotland is NL toch eigenlijk :N., zeker vergeleken met Zimbabwe :Y *O*
pi_100974120
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Helemaal mee eensch ^O^ Er zijn zelfs mensen die.... hou je vast hoor..... per dag 4 of 5 speculaties doen!! :N :r
Wat zou Dick Dekker hebben opgelopen in de wilde jaren 60? Teveel LSD?
Zou hij zo paranoide zjn in dat radio-interview omdat hij teveel blowt? Waarom geeft hij zo af op de Nederlandse instanties terwijl hij er zelf niet voor terugschrikt de objectiviteit van de rechtbank te schaden door te bluffen over den landteams?
Kortom: genoeg stof om te roddelen ende te speculeren om het volgende deel in ieder geval vol te krijgen. :P
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:14:54 #220
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100974135
Het is wel een beetje offtopic, maar ach.
@Spuitje:

Mijn broertje woont in de VS en moet niets meer hebben van nederland. Vertrokken in '95 dus voor dat het hier echt klote werd. De laatste 15 jaar is hier verschrikkelijk veel veranderd!

Maar aan de andere kant heb je ook helemaal gelijk het buitenland is ook geen utopia.

Zo kon ik me in Belgie enorm ergeren aan de brave burgerlijkheid van de mensen. Zonder nadenken de commando's van de baas opvolgen enzo. Tsja zo ben ik hier niet opgevoed dus dat vond ik lastig.
Voordeel was weer dat Belgie en zeker Luxemburg een stuk bourgondischer zijn dan NL.
Zo gingen we bijvoorbeeld regelmatig lunchen in een restaurantje in frankrijk (zat in zuid luxemburg) en dat kon rustig 2 uur duren en dan dronk iedereen rustig 2 tot 4 glazen wijn. Dat is ongehoord in NL.

Maar in NL is het een stuk killer geworden en het wordt hier steeds minder fijn om te wonen.
De jeugdzorg ingrijpactie bij Laura is daar zo'n voorbeeld van. Dat 90% van nederland kleinburgerlijk is, wil nog niet zeggen dat zij haar droom niet mag najagen.
En dŕt is slechts een voorbeeld er zijn hier wel wat meer dingen mis inmiddels.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:19:36 #221
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100974222
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat zou Dick Dekker hebben opgelopen in de wilde jaren 60? Teveel LSD?
Zou hij zo paranoide zjn in dat radio-interview omdat hij teveel blowt? Waarom geeft hij zo af op de Nederlandse instanties terwijl hij er zelf niet voor terugschrikt de objectiviteit van de rechtbank te schaden door te bluffen over den landteams?
Kortom: genoeg stof om te roddelen ende te speculeren om het volgende deel in ieder geval vol te krijgen. :P
Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:23:37 #222
124676 RobertoCarlos
pi_100974302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is wel een beetje offtopic, maar ach.
@Spuitje:

Mijn broertje woont in de VS en moet niets meer hebben van nederland. Vertrokken in '95 dus voor dat het hier echt klote werd. De laatste 15 jaar is hier verschrikkelijk veel veranderd!

Maar aan de andere kant heb je ook helemaal gelijk het buitenland is ook geen utopia.

Zo kon ik me in Belgie enorm ergeren aan de brave burgerlijkheid van de mensen. Zonder nadenken de commando's van de baas opvolgen enzo. Tsja zo ben ik hier niet opgevoed dus dat vond ik lastig.
Voordeel was weer dat Belgie en zeker Luxemburg een stuk bourgondischer zijn dan NL.
Zo gingen we bijvoorbeeld regelmatig lunchen in een restaurantje in frankrijk (zat in zuid luxemburg) en dat kon rustig 2 uur duren en dan dronk iedereen rustig 2 tot 4 glazen wijn. Dat is ongehoord in NL.

Maar in NL is het een stuk killer geworden en het wordt hier steeds minder fijn om te wonen.
De jeugdzorg ingrijpactie bij Laura is daar zo'n voorbeeld van. Dat 90% van nederland kleinburgerlijk is, wil nog niet zeggen dat zij haar droom niet mag najagen.
En dŕt is slechts een voorbeeld er zijn hier wel wat meer dingen mis inmiddels.
Al die voorbeelden gaan over zaken die totaal niet relevant zijn in verhouding tot die onderwerpen die echt belangrijk zijn. En dat zijn zaken waar je als persoon (dus bijv. jouw broertje) niet eens altijd mee in aanraking komt. Maar dat zegt niets over de vraag welk land beter is. Vb. in de VS heb je geen ziekenfonds, en komen redelijk veel mensen in grote financiele problemen als ze een flinke ziekte oplopen en verder in de problemen komen. In NL is dat aanzienlijk minder het geval. Als jouw broertje nu goed verdient bij een bedrijf dan kan hij zijn ziektekostenverzekering afsluiten en dus: geen probleem. Maar dat neemt niet weg dat de VS als land op dit punt minder is dan NL

Bij Belgie en Luxemburg worden de fundamentele verschillen kleiner, maar die zijn ook goed naast elkaar te zetten.

En dat het in NL minder wonen is, betekent niet dat het land in vergelijking met andere landen ook minder is geworden...
pi_100974504
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Kom zelf maar eens in zo'n situatie. En helemaal als de nederlandse politiek zich ook nog eens vergaand met jouw prive leven gaat bemoeien. Niet dat ik het je toewens en ik snap je onbegrip ergens wel maar dat kan volgens mij alleen betekenen dat je dat soort dingen niet van dicht bij meegemaakt hebt. Het gebeurt kan ik je zeggen en daarmee is het ineens niet meer zo onwaarschijnlijk wat Laura's vader zegt.
Daniel, in ieder land gelden regels en wetten, of mensen het nu leuk vinden of niet. Laura wilde vertrekken toen ze 13 was en daar werd een stokje voor gestoken. Dat stokje was ze ook tegenaan gelopen als ze vanuit Engeland, Frankrijk, Duitsland, Portugal had willen vertrekken. En waarschijnlijk zijn er nog veel meer landen die een kind van die leeftijd niet toestaan om met een dergelijke boot te vertrekken voor een wereldreis. Dat kun je bemoeizucht noemen, je kunt het ook zien als bescherming van het kind.
Tot nu toe doet Laura het redelijk goed, er is haar niets ernstigs overkomen en ik hoop dat dat ook niet gebeurt.
Er is niet alleen in nederland veel veranderd, ook in de omliggende landen. Maar goed, als mensen denken/vinden dat ze in Nederland teveel worden beknot moeten ze vertrekken en hun heil ergens anders zoeken. Ze moeten alleen niet gaan denken dat men ze elders met trompetgeschal, tromgeroffel en een zak vol geld op staan te wachten, je zult het toch echt zelf moeten maken!
pi_100974592
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan benader je het jammer genoeg negatief, het gaat er juist om hoe goed het is in verschillende landen.Hoe (kwalitatief) minder nadelen, hoe beter het land.
Maar Svetan benadert dit land constant negatief, en daar zet hij dan de positieve dingen in andere landen tegen af. Zo kan ik het ook. :P

Maar ok, positief dus: Laura mocht gaan, ondanks dat ze een probleemkind uit een probleemgezin is, haar vader er wel een heel apart wereldbeeld op na houdt, aldus de rechtbank en ondanks dat ze het zichzelf moeilijker heeft gemaakt door op weg te lopen en ondanks een vreemdsoortige voorgeschiedenis van alleen naar Engeland gaan, en het daarop volgende weerbarstige gedrag van haar vader en verhalen over wekenlang alleen zeilen met haar 10 jonge jaren. Dat bewijst dat Nederland helemaal niet zo bekrompen is als sommigen onder ons beweren.
Je kunt er tegenin brengen dat het een onafhankelijke rechter is die dat bepaald heeft, maar desalniettemin is het een bewijs voor het feit dat er best mogelijkheden zijn voor onaangepasten, mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken, en zelfs voor mensen die doen alsof ze hun hoofd boven het maaiveld uitsteken, terwijl ze geen bijzonder talent hebben.
Verder kunnen spruitjes best lekker zijn. Het zijn feitelijk kleine groene kooltjes en of ze saai smaken hangt af van de manier waarop ze worden klaargemaakt.
Daarbij is tegenwoordig de keuze in zowel winkels als eetgelegenheden sterk uitgebreid tov. 40 jaar geleden. Chinees, Vietnamees, Indisch, Turks, Marrokaans, Frans, Grieks, Italiaans, Indonesisch uit eten.. Het is allemaal mogelijk.
Hoewel het land qua vriendelijkheid, tolerantie, gastvrijheid en sociale wetgeving flink heeft ingeleverd, is het hier nog steeds niet slecht toeven.
pi_100974839
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Wat bovenop zijn gelieg to. de rechtbank nog onbegrijpelijker vindt, is dat hij stennis maakte over dat hij zijn kind de oceaan op wilde sturen zonder afspraken met de wereldschool en zonder behoorlijke voorbereiding. Jeugdzorg, de leerplichtambtenaar en de Kinderbescherming hebben mi. daar terecht op gereageerd.
Als je als reactie daarop meent te moeten liegen voor de rechtbank, dan is mijn stellige overtuiging dat er iets mis is met je.
De geschiedenis die daaraan vooraf ging en waardoor hij in eerste instantie bij Jeugdzorg al in beeld was is een beetje hetzelfde verhaal. Hij gedroeg zich gewoon narrig to. autoriteiten, zonder dat dat nodig was en zonder dat er iets onredelijks aan de hand was, van hun kant.
Dit hele gedoe met die rechtzaken was überhaupt niet nodig geweest als de hele onderneming inderdaad was voorbereid.
Dus nee, ik heb geen begrip hiervoor en al helemaal niet voor mensen die liegen om dingen voor elkaar te krijgen. Dat wijst op grenzeloos egoisme en misschien wel narcisme. Het heeft niets te maken met iets willen wat buiten het normale kader valt omdat je zo bijzonder bent, ofzoiets.
pi_100975048
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus hij zegt dat Nederland niet altijd zoooo positief wegkomt en jij slaat meteen helemaal door naar het andere uiterste. Ben je onzeker ofzo? Nooit een schouderklopje van papa gehad? Ieder land heeft zijn voor en nadelen en hier in NL is de regelneukerij een van de nadelen. Daar is papa Dekker ook achter gekomen.
Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.

Papa Dekker is een jankzak en zijn dochter is hard op weg om hem achterna te gaan als eeuwige zeikstraal. Als ze het hier dan zo slecht hebben donderen ze maar op, niemand die ze zal missen.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:17:28 #227
124676 RobertoCarlos
pi_100975453
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:01 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zo laat hij het wel uitschijnen ja en verder ben ik niet onzeker en mijn vader heb ik nooit gekend dus dat schouderklopje boeit me verder weinig.

Papa Dekker is een jankzak en zijn dochter is hard op weg om hem achterna te gaan als eeuwige zeikstraal. Als ze het hier dan zo slecht hebben donderen ze maar op, niemand die ze zal missen.
He bah, wat een zure reactie toch weer hier in dit verschrikkelijke draadje :N
pi_100976608
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

He bah, wat een zure reactie toch weer hier in dit verschrikkelijke draadje :N
Geheel in stijl van deze topicreeks.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:10:07 #229
124676 RobertoCarlos
pi_100976759
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Idd, wat een zurigheid :r
pi_100976789
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Idd, wat een zurigheid :r
Meen het overigens wel, de zurigheid komt vooral van die jankerige Dekkers. Weg er mee als ze zo worden tegengewerkt. Zoek maar lekker je heil in Sierra Leone of zo.
pi_100976810
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Klopt, spruitjeslucht, azijnzeiker en sauerkrautvreters, tis ernstig :P
pi_100977845
quote:
Dus madam voelt zich nu afgesneden van NL, terwijl ze zich toch echt zelf uit het bevolkingsregister liet halen om maar niet naar school te hoeven en heeft zitten afgeven op NL en zelfs dood wilde vanwege de regelzucht hier en al het onrecht dat haar was aangedaan.
En nu heeft NZ het plotseling gedaan, omdat ze niet staan te springen om haar naar wens te ondersteunen? Ze is toch met een solozeiltocht bezig en ze wil geen hulp van anderen.. Nou dan?
Eerder kreeg de marine er al van langs, omdat ze haar niet wilden begeleiden en nu dit weer.
Zijn dat ook allemaal verzuurde, jaloerse mensen?
Geldt dat ook voor de weldoeners die haar een boot vol apparatuur wilde lenen? En de sponsors die afhaakten?
..of zijn de Dekkers zelf azijnpissers voor wie niks goed genoeg is?
pi_100978915
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus madam voelt zich nu afgesneden van NL, terwijl ze zich toch echt zelf uit het bevolkingsregister liet halen om maar niet naar school te hoeven en heeft zitten afgeven op NL en zelfs dood wilde vanwege de regelzucht hier en al het onrecht dat haar was aangedaan.
En nu heeft NZ het plotseling gedaan, omdat ze niet staan te springen om haar naar wens te ondersteunen? Ze is toch met een solozeiltocht bezig en ze wil geen hulp van anderen.. Nou dan?
Eerder kreeg de marine er al van langs, omdat ze haar niet wilden begeleiden en nu dit weer.
Zijn dat ook allemaal verzuurde, jaloerse mensen?
Geldt dat ook voor de weldoeners die haar een boot vol apparatuur wilde lenen? En de sponsors die afhaakten?
..of zijn de Dekkers zelf azijnpissers voor wie niks goed genoeg is?
Ach, hoe je het ook draait of keert: om door te kunnen varen is laura nog steeds voor een groot deel afhankelijk van de naar spruitjes stinkende azijnzeikers in Nederland. Het zijn namelijk nog steeds voor het grootste deel nederlandse bedrijven en nederlandse particulieren die haar reis financieren. Het zou laura sieren wanneer ze daar eens wat positieve aandacht aan zou besteden.

En waarom zou NZ haar ondersteunen? Alleen vanwege het feit dat ze daar toevallig geboren is? Wat hebben Laura en haar familie voor NZ gedaan om de steun van dit land te verdienen, helemaal niets toch?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:35:13 #234
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_100979049
En weer de leugen dat ze op een boot geboren zou zijn (was gewoon in een ziekenhuis). Typisch Nederlands denkfoutje ook van de Dekkers (zou je niet verwachten van iemand die zo disconnected is) om ervan uit te gaan dat thuisbevallingen ook elders in de wereld gewoon zijn, en niet te begrijpen dat het niet echt mogelijk is in Nieuw Zeeland om een kind ter wereld te brengen op een boot in een jachthaven. O ja, zo'n vlag kun je gewoon bestellen via internet, hoor. Moet je inderdaad wel betalen en dat zal de bedoeling niet zijn.

Nu dus weer bedelen om een vlag en daar zelfs een persbericht voor in de wereld sturen - het geeft toch niet de indruk dat er hier een sportieve prestatie van wereldformaat wordt geleverd.
pi_100979052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:29 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ach, hoe je het ook draait of keert: om door te kunnen varen is laura nog steeds voor een groot deel afhankelijk van de naar spruitjes stinkende azijnzeikers in Nederland. Het zijn namelijk nog steeds voor het grootste deel nederlandse bedrijven en nederlandse particulieren die haar reis financieren. Het zou laura sieren wanneer ze daar eens wat positieve aandacht aan zou besteden.

En waarom zou NZ haar ondersteunen? Alleen vanwege het feit dat ze daar toevallig geboren is? Wat hebben Laura en haar familie voor NZ gedaan om de steun van dit land te verdienen, helemaal niets toch?
Laura is stom, haar vader is stom en de mensen die haar het beste gunnen zijn ook stom.
Waarom vind jij het zo interessant om steeds over stomme mensen te posten?
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:36:42 #236
137949 Disana
pi_100979080
quote:
I am surprised that a country so focused on tourism seems to want nothing to do with an opportunity for a record-breaking sailor to fly the New Zealand flag across the world.'

Kijk, daar is het weer. De users in dit topic zijn niet degenen die claimen dat Dekker een record vaart. Dat zijn Dekker zelf en de haren.
pi_100979611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Laura is stom, haar vader is stom en de mensen die haar het beste gunnen zijn ook stom.
Waarom vind jij het zo interessant om steeds over stomme mensen te posten?
Jij noemt ze stom, ik niet
pi_100980487
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:36 schreef Disana het volgende:

[..]

I am surprised that a country so focused on tourism seems to want nothing to do with an opportunity for a record-breaking sailor to fly the New Zealand flag across the world.'

Kijk, daar is het weer. De users in dit topic zijn niet degenen die claimen dat Dekker een record vaart. Dat zijn Dekker zelf en de haren.
Ach, het staat ook nog steeds op haar Hyves.
quote:
Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt.
Als laura als jongste wil eindigen moet ze minimaal 5 dagen voor haar 17 de terug zijn in eenzelfde haven als waar ze eerder geweest is.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:32:08 #239
340258 MrFoureyes
pi_100982264
Net gepost op haar site: een bloedstollend verslag van haar epische tocht langs de poorten van de hel. Duidelijk niet door haar geschreven (oma?), maar toch leuk om te lezen. Dank je wel, oma! En JA, ze is door - dat is een extra donatie waard!
pi_100983570

quote:
Mercer said there has been no interest from New Zealand's media and the Royal New Zealand Yacht Squadron refused to donate a flag because she was "not a member". Even the Prime Minister's office failed to respond despite two approaches.

He said as well as a flag, Dekker would love to visit New Zealand during her two week stopover in Darwin. "Laura has spoken about coming to New Zealand to live so she's really serious about her Kiwi heritage. It would mean a lot to her to step onto New Zealand soil again."

Mercer has appealed to New Zealand tourism authorities and private companies to contact him if they'd like to sponsor a visit or help in any other way. He said that unlike Jessica Watson's voyage, Dekker's is low-budget with only her father as the support team. "What she lacks in resources is made up by pure passion," he said.
Die Lyall Mercer is een beetje maf, hij probeert Laura meer Nieuw Zeelands te maken (voor de Australische markt waarschijnlijk meer interessant), en is verbaasd dan de Nieuw Zeelandse premier niet op z'n mailtjes reageert?
Als Laura met een Nieuw Zeelandse vlaggetje had willen rondvaren had ze die al lang kunnen ritselen bij een van de vele Nieuw Zeelandse jachten die ze onderweg is tegengekomen (tijdens de kava parties e.d.).

Z'n main twitter account heeft hij nu dichtgegooid, al zijn z'n kerkelijke tweets nog wel te lezen.
pi_100984284
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Net gepost op haar site: een bloedstollend verslag van haar epische tocht langs de poorten van de hel. Duidelijk niet door haar geschreven (oma?), maar toch leuk om te lezen. Dank je wel, oma! En JA, ze is door - dat is een extra donatie waard!
Die Torres Strait zal inderdaad moeilijk zijn geweest en ik heb er dan ook bewondering voor dat ze die zonder kleerscheuren is door gekomen, maar een donatie is het me nog steeds niet waard O-)
pi_100984408
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:15 schreef wich het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Die Lyall Mercer is een beetje maf, hij probeert Laura meer Nieuw Zeelands te maken (voor de Australische markt waarschijnlijk meer interessant), en is verbaasd dan de Nieuw Zeelandse premier niet op z'n mailtjes reageert?
Als Laura met een Nieuw Zeelandse vlaggetje had willen rondvaren had ze die al lang kunnen ritselen bij een van de vele Nieuw Zeelandse jachten die ze onderweg is tegengekomen (tijdens de kava parties e.d.).

Z'n main twitter account heeft hij nu dichtgegooid, al zijn z'n kerkelijke tweets nog wel te lezen.
Begrijp ik nu goed dat Laura tijdens haar verblijf in Australie graag een bezoek wil brengen aan NZ? Maar dat ze niet over voldoende middelen beschikt om dat tripje te kunnen betalen en nu hoopt dat NZ dat voor haar wil doen?
En een NZ vlag kun je zelfs in Nederland kopen, in Dokkum o.a. Misschien wil 1 van haar fans het haar wel schenken als ze het echt zo belangrijk vindt een dergelijke vlag te hebben.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:55:20 #243
340258 MrFoureyes
pi_100984668
Het ergste wat de Dekkers kan gebeuren is als de aandacht verflauwt en dat is nu gebeurd. Er is - begrijpelijk - weinig interesse voor een meisje op vakantie.

Die aankondiging dat Laura van plan is zich in Nieuw Zeeland te vestigen lijkt me juist de snelste manier om te zorgen dat geen enkele overheidsdienst zich nog met haar bemoeit, zeker gezien de restricties op immigratie daar. En nee, je komt er niet met de stelling dat je op Nieuw Zeelands grondgebied bent geboren en "dus" automatisch recht hebt om je daar te vestigen. Vrijwel elk land heeft die route afgesneden, juist om te voorkomen dat zwangere (bv.) middenklasse Filipijnse vrouwen even vakantie vieren in NZ, een kind ter wereld brengen dat direct een verblijfsstatus voor het leven heeft en op grond daarvan dan waarschijnlijk zelf ook een status krijgen om voor dat kind te zorgen. In Groot Britannie was dat, toen Hong Kong nog een kroonkolonie was, precies hetzelfde. Als Laura een status zou krijgen, zouden haar ouders ook een status kunnen aanvragen omdat ze zorgplicht voor haar hebben.

Pikant detail daarbij is dat de Dekkers indertijd inderdaad hebben geprobeerd om zich in NZ te vestigen, maar zijn afgewezen omdat ze geen beroep hadden waaraan in NZ een tekort is. Kinderclowns en klusjesmannen hadden ze dus genoeg, en het lijkt me dat hetzelfde nu geldt voor zeilers. In antwoord op een andere vraag eerder hier: kan iemand van 15 zelfstandig besluiten zich in een ander land te vestigen? Nee dus - iemand van 15 is minderjarig en handelingsonbekwaam. Die aanvraag moet worden ingediend door haar ouders. Ik probeer het me voor te stellen, zo'n loket, waar vader Dekker zich dan meldt met Laura: ik kom mijn dochter even afgeven.

Ik weet nog een route: als het waar is wat vader meldt, namelijk dat Jeugdzorg in directe opdracht van Balkenende het leven van Laura zuur maakte, en dat de media in opdracht van de regering leugens verspreiden, dan wordt Laura dus vervolgd door de Nederlandse overheid en heeft zij, op grond van wie zij is, gevaar te duchten van die overheid. Dat levert een grond op voor een asielaanvraag - ze wordt dan politiek vluchteling. Misschien kan de trouwe huisadvocaat een asielaanvraag indienen - en dan maar meteen in Nieuw Zeeland, lijkt me.
pi_100984672
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat Laura tijdens haar verblijf in Australie graag een bezoek wil brengen aan NZ? Maar dat ze niet over voldoende middelen beschikt om dat tripje te kunnen betalen en nu hoopt dat NZ dat voor haar wil doen?
En een NZ vlag kun je zelfs in Nederland kopen, in Dokkum o.a. Misschien wil 1 van haar fans het haar wel schenken als ze het echt zo belangrijk vindt een dergelijke vlag te hebben.
Ik begrijp uit de tekst dat anderen maar zo goed moeten zijn om haar te sponsoren omdat ze zelf geen middelen heeft. Tja, als je geen geld hebt, kun je niet op vakantie. Maar ja, dat is mijn nuchtere Hollandse instelling, die sommigen waarschijnlijk zuur vinden.. Ik doneer wel een pond spruitjes.
pi_100985069
Ik vraag me af of Laura weet wat er het afgelopen jaar in NZ is gebeurd. Wij weten het helaas wel, hebben bij de eerste aardbeving een nicht verloren, een achternicht raakte zwaar gehandicapt. Familie raakte huizen en bedrijven kwijt. Totaal vernield.
Na de eerste zware schrik krabbelden ze toch weer op en begonnen aan de herstelwerkzaamheden, tot de tweede beving kwam. Toen werd alles wat ze hadden hersteld weer vernield. En Laura denkt dat NZ op haar zit te wachten? Ze hebben momenteel wel iets anders aan hun hoofd daar!

En nee, als ik geen geld heb kan ik ook niet op vakantie, dan ga ik gewoon met een boek in onze eigen tuin zitten. Of binnen als het slecht weer is. En ik wacht op het moment tot er weer verse spruiten zijn.
pi_100986135
Boot Guppy ligt na 1 jaar op koers en nadert Australië

Op open zee valt veel te leren, zo blijkt uit het blog van solozeilster Laura Dekker (15). Over haaien, wondverzorging, de bereiding van rijst volgens Vanuatuaans recept. Maar ligt het wereldberoemde zeilmeisje ook op schema met haar schoolwerk?

Op 21 augustus 2010 - morgen een jaar geleden - begon Laura vanuit Gibraltar op haar boot Guppy aan haar solotocht om de wereld. Met een jaar vertraging, want de Raad voor de Kinderbescherming en rechters hielden haar tegen. Maar op 27 juli vorig jaar gaf de rechtbank van Middelburg toch groen licht, omdat Laura inmiddels aan alle eisen had voldaan.

Die eisen betroffen haar veiligheid op zee: Laura moest onder meer een slaaptraining doen, om zich voor te bereiden op de gebroken dagen en nachten aan boord. Daarnaast maakte zij afspraken met de Wereldschool, die onderwijs op afstand aan ruim 700 kinderen in het buitenland verzorgt.

Zo begon Laura vorig schooljaar dus aan de lesstof van 3-havo: op haar boot, in haar eentje, met boeken en handleidingen van de Wereldschool. Op het programma stonden Nederlands, Engels, Duits, wiskunde, scheikunde, biologie, aardrijkskunde en een profielwerkstuk. Is dat - tijdens de zeilreis die haar inmiddels tot de Straat Torres bij Australië heeft gebracht - een beetje gelukt?

"Wij vertellen nooit iets over de leerprestaties van onze leerlingen, vanwege de privacy", zegt Jeanine Nieuwenhuis van de Wereldschool. Ze voegt eraan toe: "Laura is via ons begonnen, maar heeft halverwege dit jaar besloten om op een andere manier verder te gaan."
Nee, over die 'andere manier' kan Nieuwenhuis dus niks zeggen, maar over Laura's leeromgeving wel. "Dat is een uitzonderlijke situatie. Onze leerlingen zijn heel verschillend: ze komen uit zendingsgezinnen in de jungle, of zitten op een internationale school en volgen via ons het vak Nederlands." Maar altijd zijn er ouders in de buurt, die hun kind coachen, motiveren, helpen bij hun planning.

Laura's vader Dick Dekker is meestal niet in de buurt, al belt en bezoekt hij haar geregeld. "Ze loopt natuurlijk wel iets achter", zei hij eerder deze week over haar schoolwerk. Gek is dat niet, zijn dochter heeft wel andere dingen aan haar hoofd: "Ze moet echt alles zelf doen in de baai: brandstof kopen, eten, enzovoort."

Over dat achterlopen lijkt vader Dekker zich geen zorgen te maken. "Dat vinden wij geen probleem, ze kan haar examen toch pas een jaar na terugkomst doen." De boot Guppy ligt op koers, in zomer 2012 verwacht Laura als zestienjarige haar wereldtour te voltooien. Theoretisch zou ze dan in 2013 op kunnen gaan voor het havo-examen.

Of dat ervan komt, is de vraag. "Ik mis Nederland totaal niet", schreef Laura vorige week in haar column in het Algemeen Dagblad. "Bovenal Jeugdzorg, de Kinderbescherming, de kou en de vele regenbuien niet."

Het zeilmeisje heeft naast een Nederlands ook een Duits en een Nieuw-Zeelands paspoort. Volgens haar vader is de kans dat ze zich na haar reis weer in Nederland vestigt 'niet zo groot'.
bron
pi_100987144
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:01 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ze wouden ook opdonderen alleen mocht het niet.
pi_100987647
De auteur is een "trekker" van de amerikaanse sportredacties. Het zou me niet verbazen als hij een tip van Lyall heeft gehad. :Y

http://www.petethomasoutd(...)sailing-odyssey.html
pi_100993580
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:23 schreef svetan het volgende:
De auteur is een "trekker" van de amerikaanse sportredacties. Het zou me niet verbazen als hij een tip van Lyall heeft gehad. :Y

http://www.petethomasoutd(...)sailing-odyssey.html
Ik ga er vanuit dat meer kranten en tijdschriften een tip hebben gehad. Het is vandaag namelijk een jaar geleden dat Laura vanaf Gibraltar vertrok, reden om het kind eens in de spotlights te zetten. Vandaag is ook de tweede meet voor de echte fans.
Nog een bericht, wat een gemiep om een vlag zeg.............
http://www.transport-onli(...)/index.php?news=7929

[ Bericht 3% gewijzigd door spuitje op 21-08-2011 06:01:36 ]
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:09:33 #250
340258 MrFoureyes
pi_100994612
Wat een bijzondere draai van spindoctor Lyall; eigenlijk is het zeilmeisje dus een Nieuw Zeelandse! Maar inderdaad, zoals Lyall zegt, als je er even over nadenkt zie je het meteen: die onafhankelijkheid van geest, die vastberadenheid, moed, beleid en trouw: allemaal typisch Nieuw Zeelands. En ze heeft natuurlijk als baby een paar maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Wat een paar maanden toch met een mens kan doen - daar moet iets in het drinkwater zitten! Toegegeven: Lyall is wel een vakman. Plotsklaps staat het gastenboek vol met Engelstalige reacties (veel uit NZ) van mensen die maar één ding willen: Laura moet naar Nieuw Zeeland! Zou Lyall apart factureren voor copywriting of valt dat onder de totaalofferte?

Wel een hard gelag voor de fans die zo trots waren op de manier waarop Laura de reputatie van Nederland in het buitenland hoog hield - nu blijkt ze toch een buitenlander te zijn! Zo ver is het al met Nederland gekomen: ons Oranje-elftal is voornamelijk bruin of zwart, en Zeilmeisje is geen Nederlandse. Allemaal door die spruitjes, wat een rotgroente!

Nieuw Zeelands nieuwe nationale held wordt een Zeeuws meisje (Zeeuws: Zeeland!) dat ruzie heeft met Nederland. We zullen ze gelachen hebben op die overheidsburelen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')